eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
989 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🎈حجاب و عفاف کاربران در فضای مجازی 🌿بسیاری از کاربران به چگونگی رفتار دینی در رعایت ارتباط مبتنی بر آگاه نیستند و موارد متعدّدی در پسندیدن، گفت‌وگوهای برخط، نظردهی و... مشاهده می‎شود که با مطابق نیست. 🌿کاربران در ارتباطاتی که از طریق فضای مجازی با یکدیگر برقرار می‌کنند، به دلیل می‎توانند خود را آن‌گونه‌که مایل‌اند، اظهار کنند. گمنامی، معمولاً به دو شکل بر برقراری تأثیرگذار است: ⬅️از یک طرف، وقتی فرد در شرایط گمنامی قرار دارد، بدون ترس از قضاوت دیگران، به بیان خواسته ها و نظرهایش می‎پردازد. در این حالت، ممکن است ارتباط وی به راحتی به سوی پیش برود. ⬅️از طرف دیگر، گمنامی باعث می‌شود که افراد تمایل بیشتری به داشته باشند. بنابراین، سطحی از احساسات منتقله، حتّی از آنچه در تعامل رودررو می‎گذرد، پیشی گرفته است. 📌فضای مجازی، قواعد را کمرنگ می‎کند. در فضای واقعی، در جامعه ایران، قواعد عرفی و قانونی مشخّصی برای مثال در خصوص رعایت وجود دارد. این قواعد در فضای مجازی، یا به صورت اندکی به نمایش گذاشته می‎شوند و یا اصلاً به نمایش گذاشته نمی‎شوند. 📝بر پایه یک پژوهش، نمره نگرش به حجاب در دنیای واقعی و در دنیای مجازی، در کسانی که کمتر از یک ساعت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بالاتر از افرادی است که بیش از یک ساعت از این شبکه‌ها بهره می‌برند. ✍️مصطفی علیمرادی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقدی بر رویکرد صداوسیما ♨️واقعاً در سریال‌ها، الگوی ما چه کسانی هستند؟! 📛شخصیت‌هایی که با بودجه صداوسیما و در تلوزیون درست شدند، اما به همه چیز پشت پا می‌زنند... 🎙دکتر هاشمی گلپایگانی @umefafgaraei
📣ثبت نام اولیه جهت اکران فیلم سینمایی 📽 "موقعیت مهدی" 👈سومین اکران اختصاصی؛ 🎈ویژه فعالان عفاف و حجاب مشهد و خانواده ایشان " " 🔸 قیمت اصلی ۴۵۰۰۰ تومان 🔸 با تخفیف هر نفر ۲۵۰۰۰ تومان 📌 مشهدمقدس، پردیس سینمایی هویزه 🔻 ثبت نام: 09222765692 @Man_yek_Basiji_hastam 📌 (در صورت رسیدن جمعیت به حد نصاب اکران انجام خواهد شد‌.) @umefafgaraei
♨️در صدا و سیما چه خبر است؟! 📛بی‌تی‌اس ایرانی با لباس و فرم گروه کره‌ای نیز آمد و مسئولان و مؤسسات فرهنگی همچنان در و ! ⭕️بی‌تی‌اس، یک گروه جهانی‌ شدۀ مشهور موسیقی کره‌ی جنوبی با ارائه‌ی است که در میان نوجوانان و جوانان ایرانی، رسوخ معناداری کرده است! ⚠️و در برنامه شبکه سه، یک گروه خواننده رپر، دقیقاً مانند گروه رپر کره ای و با لباس همان گروه کره ای، برنامه اجرا کرده اند! 👈"کی پاپ" یا همان گروه های رپر کره ای، یکی از محمل‌ها و معابر تبلیغی انحراف هویتی و شخصیتی است که شبکه جهانی شیطانی قصد دارد به عنوان یک «هنجار» به دنیا غالب کند و این گروه های رپر، رسماً و خودکشی هستند! ⛔️ اما چرا در صداوسیما کپی کامل این کار، نمایش داده می‌شود و توسط داوران به مرحله بعد می‎کند؟! @umefafgaraei
🌿تأثیر کسب حلال در تربیت جنسی 🍃کسب مال مشروع و تغذية حلال و پاكيزه، يكي از عوامل و سرمنشأ عمل صالح و دارای آثار و بسیار فراوان است. چنان که قرآن کریم در آیه 51 مؤمنون می‎فرماید: 🌱يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا... 📌تأثیر مال حرام در زایل کردن ایمان و ارتکاب بزرگ، به‌اندازه‌ای زیاد است که گاهی باور آن دشوار می‌آید. ♨️ فقط شامل خود فرد نمی‎شود، بلکه او را هم در برمی‌گیرد. 🌺امام جعفرصادق علیه‌السلام می‎فرمایند: 🌱 كسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ 🌱 درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در و اولاد ظاهر می‌شود. 📚 وسائل، ج ١٢، ص ٥٣ @umefafgaraei
🍃روزه، تمرین کلاس زندگی 🍃درس ایثار و خلوص و بندگی 🍃روزه، زنجیر هوا گسستن است 🍃دیو و بت‌های درون بشکستن است... 🌹فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان بر عفافگرایان مبارک باد. @umefafgaraei
✴️ موقع دادن با هر عکس‌العملی که مواجه شدید، مأیوس نشوید و بدانید که شما همیشه، یکی از حلقه های زنجیره هستید. ✨امر به معروف، همیشه دارد! @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قصه حجاب ✅قصه ، قصه گذشتن از خودخواهی هاست... ✅قصه حجاب، گذشتن از امیال و لذتهای در دسترس، برای رسیدن به لذت های بالاتر است؛ هم برای خود و هم برای دیگران. ✅قصه حجاب، قصه فداکاری ست برای دیگران برای امنیت اجتماعی، آرامش خانوادگی، سلامت روانی... 🎈کسی هست که بگوید از فرهنگ و بهتر است؟! 📌میل به مستوری، میل به مورداحترام قرارگرفتن، میل به تکریم شدن ماست. ♨️حالا چه شده که جامعه به سمت و سویی رفته که میل به جلوه گری برای زنان پررنگ تر شده؟! 🎙 نعیمه اسلاملو؛ نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده @umefafgaraei
📣📣📣 اولین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 17 فروردین ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📝پژوهشی در زمینه تأثیر اینستاگرام بر بانوان ✏️نصرت الله نعمتی فر و دکتر صفورایی پاریزی در سال 1398، پژوهشی را با عنوان زیر انجام دادند: 🔖«بررسی تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر حجاب و پوشش کاربران با تأکید بر ابعاد دینداری (مورد مطالعه: کاربران زن شبکه اجتماعی اینستاگرام)» 🔶جامعه آماری، کاربران فعال شبکه اجتماعی بود و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بومی شده میزان دینداری استارک و گلارک در پنج بُعد و پرسشنامه محقق ساخته حجاب و پوشش لحاظ شده بود. 📝یافته های این تحقیق نشان داد: 🔷تأثیری میان میزان استفاده از شبکه های اجتماعی، میزان رضایت و میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی، با و پوشش کاربران وجود دارد. 🔷به عبارت دیگر، با افزایش استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی، میزان بدحجابی آنها بیشتر می‎شود. 🔷همچنین، هرچه کاربران به شبکه هاي اجتماعی بیشتر اعتماد و همچنین از آنها رضایت داشته باشند، حجاب و پوشش آنها کاهش می‎یابد. 🔶اما میزان ابعاد دینداری (بعد اعتقادی، بعد مناسکی، بعد پیامدی، بعد شناختی و بعد احساسی) با حجاب و پوشش کاربران دارای تأثیر مستقیم و مثبت بوده است. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حفظ کرامت زنان 💎 اگر خدا به زن گفته ارتباط با نامحرم را حفظ کن، به خاطر این است که خودت را نکن. 🎈 خدا می‌خواهد حفظ شود. ⛔️ با دست دادن به نامحرم که چیزی نمی‌شود... ♨️ به ظاهر چیزی نمی‎شود، اما کرامت زنان را پایین می‎کشد. ✅ به خداوند که خالق ما و سازنده عالم هستی است، کنیم. 🎙استاد ماندگاری @umefafgaraei
🌷 وداع با پیکر مطهر شهید محمد اصلانی: چهارشنبه ساعت ۲۱، مقتل آن عزیز، صحن پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم 🌷 تشییع و خاکسپاری پنج‌شنبه ساعت ۱۴، از عرصه میدان شهداء به سمت حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام 🔴 به منظور تکریم مقام رفیع آن شهید سعید، همه می‌آییم... 🍃 🌷🌷🌷 🍃 🍃 برای حاشیه‌نشینان کار می‌کرد؛ اما او را به متن جامعه آورد. 🍃 این سنت خداست. راه در رو ندارد. 🍃 کجا فرار می‌کنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاری‌ست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمی‌ماند. 🍃 ، شاید قایم‌باشک‌بازی نیت‌ها با مردم باشد؛ اما کار خدای مردم افشاگری‌ مخلصان است. 🍃 اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست و برای انتخاب ، خدا گل یا پوچ بازی نمی‌کند. 🍃 مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و ، پادشاه مرگ‌هاست که از سلسله‌ی اولیای الهی به عزیز دردانه‌های خدا به ارث می‌رسد. 🍃 و ، اتوبان چهاربانده‌ی بندگان زرنگ خداست که در آن می‌تازند و از به می‌رسند. 🍃 و ، نسخه‌ی اورجینالی‌ست که را از روی آن کپی کرده‌اند. 🍃 و ، فرصت سر از آب برآوردن و نفس‌چاق‌کردن شناگری‌ست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید. 🍃 بایست ای شیخ مخلصِ روزه‌دارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست... ✍️زهرا محسنی فر @umefafgaraei
🔷در کشور لائیک ترکیه، اینترنت در اینترنت کودک، خانواده و آزاد (با امکان دسترسی به محتوای غیراخلاقی) ارائه می‌گردد؛ یعنی مردم بین اینترنت پاک و اینترنت کثیف، دارند. اما در جمهوری اسلامی از کاربر ۶ ساله تا ۶۰ ساله همگی از استفاده می‌کنند❗️ 🔶به بیان دیگر، مسئولان جمهوری اسلامی، مردم را برای بهره‌مندی از مزایای اینترنت، به استفاده از اینترنت کثیف با فحشا کرده‌اند. 🔷این وضعیت خلاف فرمایشات صریح است. امام سلف رسانه را به دو دسته با فحشا و بدون فحشا تقسیم کرده، اولی را حرام و دومی را حلال می‌دانست. 🔶امام خلف هم بارها بر فضای مجازی نهیب زده و اینترنت کثیف موجود را به که بین مردم رها شده تشبیه کرد. ✍️محمد کرباسی @umefafgaraei
✅بزرگ‌ترین درس ماه رمضان، است. 🌿اولین و مهم‌ترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود، با نظر نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنی و دقت ببیند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد. ✅این از عهده‌ی خود ما برمی‌آید و این تکلیفی بر دوش ماست. ⚠️كسانى كه در جامعه دچار مى‌شوند -فساد مالى، فساد اخلاقى، فساد سياسى و...- هم خودشان را تباه مى‌كنند، هم به مردم مى‌زنند. 🌿عامل اصلىِ آن همين است كه انسان در مقابل حدود و ، احساس تنگىِ جا كند؛ بخواهد هر مانعى را از سر راه خود بردارد. وقتى انسان خداى نكرده به اين حالت دچار شد، ديگر هيچ حدّى را نمى‌شناسد و اين‌گونه است كه در جامعه به وجود مى‌آيد. ⚜️امام خامنه ای مدظله العالی⚜️ @umefafgaraei
☘️حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است. ✅به تعبیری لطیف‌تر حجاب است و عفاف . 🔺برخی افراد ممکن است داشته باشند؛ ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوسته‌ای و ظاهری بی‌معنا دارند. 🔻از سوی دیگر کسانی هستند که کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم و... خود را سرگرم کرده اند. ⚠️انسان‌هایی چنین، باید در خود، نکته‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن به نام بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد شد. 👇مطالعه بیشتر در http://sudabeh-gh.blogfa.com/post/12 🌷شهید آوینی کارگردان و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی، روز بیستم فروردین ۱۳۷۲، در منطقه فکه، در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند "شهری در آسمان"، بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق، به رسید. @umefafgaraei
🔹انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن‌های علمی الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔅ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔅 سلسله کرسی های آزاد اندیشی 💠 سی شب؛ سی آیه 💠 🎙نشست هفتم با حضور: دکتر سیده زاهره میرجعفری مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر مطالعات تطبیقی خانواده و دکتری مطالعات زنان موضوع ارائه با محوریت از آیه ۳۱ سوره نور: 💎"حدود عفاف و حجاب در مردان و زنان" زمان برنامه 📆 شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ 🕰 ساعت ٢١:٠٠ الی ۲۱:۳۰ محل برگزاری: 🖥 وبینار انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 🌐http://vroom.um.ac.ir/saftis @umefafgaraei
🔰اولین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 17 فروردین ساعت 16:30 🎧 به‎صورت وبینار و همچنین ، با مشارکت اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل دینی و فرهنگی اجتماعی، برگزار شد. ❇️ دکتر سعیدی رضوانی در این نشست، به تحلیل واکنش دانشجویان دانشکده مهندسی، نسبت به امر پرداختند. 🔷در گروه دانشجویی یادشده، در خلال مباحث مربوط به حضوری شدن کلاس‎ها و امتحانات، یکی از دانشجویان ممتاز که از اعتقادات مذهبی نیز برخوردار بوده است، نقدی را بر (براساس تصویر پروفایل) یکی از خانم‎های دانشجو وارد می‌کند و این موضوع، زمینه ورود دیگر دانشجویان را نیز به وجود می آورد و بعد از گذشت 8 ساعت در گروه، بحث فروکش می‌کند. حدود 200 نفر، در این گروه حدود 800 نفره در طول این 8 ساعت، برخط بودند. محتواهای ارائه شده (اعم از متن و تصویر و گیف) از سوی 32 نفر که به بحث ورود کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
🔷داده ها طی سه مرحله طبقه بندی و در نهایت در دسته ای به نام قرار گرفتند و درواقع رفتارهای دانشجویان در این گروه دانشجویی، به گونه ای رقم خورد که نه تنها تقبیح نشد، بلکه فرد منتقد، مجبور به پاک کردن پیامهای خود شد. دو دسته اول و دوم تجزیه و تحلیل ها به شرح زیر می‎باشد: 1️⃣نیش تلخ 🔺شامل تحقیر و تمسخر، توهین، فحش و ناسزا، اتهام تجسس، اتهام به بیماری جنسی، زیر سؤال بردن سلامت روان، اتهام به دورویی، تهدید و تأیید و دعوت به توهین. 2️⃣خانه عنکبوت 🔺شامل متحجر پنداشتن و به سخره گرفتن اعتقادات، اباحه‌گری، شخصی دانستن دین، عادی بودن بدحجابی و برداشت متفاوت از حجاب. 3️⃣شمع خاموش 🔺شامل جری شدن فرد بد‎حجاب و پاک کردن پیام‎ها و عقب‎نشینی. 4️⃣سم سکوت 🔺شامل حمایت حداقلی از اسلام نه فرد منتقد و بی‎تفاوتی اعضای برخط نسبت به رفتارهای غیرمؤدبانه اکثریت مطلق مشارکت کنندگان. ☘️دکتر سعیدی رضوانی در انتهای بحث، به بُعد و در بین افراد جامعه بیشتر پرداختند. 📌ایشان مردم را «آینده زیستِ جنسی ایرانیان» به آحاد مردمِ مسلمان و غیرمسلمان! عنوان نمودند. ☘️آقایان دکتر غفاری و دکتر اصغری نکاح نیز، به عنوان اعضای حاضر در سالن دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، از ابعاد روانشناسی و تعلیم و تربیت، به ارائه نظرات تکمیلی پرداختند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/dtWMinQ2Rj2c4py @umefafgaraei
📝گزیده ای از برخی نظرات حاضران در جلسه: ☘️دکتر صابری فتحی: مشکل اساسی، بودن امر به معروف و نهی از منکر برای خود فرد است. یعنی ساختارها و قوانین به گونه ای است که افراد را به سکوت میکند. انتظار ما از دولت فعلی هم تأمین نشد. ☘️آقای محروقی: نمیتوانیم نظر تمام افراد ساکت که متأسفانه شریک جرم هستند را با قاطعیت حمل به خیر کنیم. یعنی بگوییم این افراد، مخالفِ افراد هتاک بودند. ☘️آقای عطاری: نباید از حق عقب نشینی نمود و باید وظیفۀ امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری و انجام داد. ☘️آقای محمودی: باید از اینگونه افراد آزادمرد کرد. ☘️خانم وقاری: این جای سؤال دارد. چه موافق و چه مخالف، چرا اینقدر بی تفاوتی؟ ☘️آقای محمدی مقدم: باید فضای استبدادی و غیرمنطقی منحرفان شکسته شود. با صبر بیشتر، دیگر فرصتی نخواهد بود. ☘️دکتر مغربی: بحث امروز، حدس یک واکنش بود و واقعاً آن را تجربه نکرده اید! البته یک روایتهایی وجود دارد. با فرض آنکه واقعاً شرایط اینگونه باشد، میتوان با "باهم بودن" مشکل را حل کرد. مثلاً در طرح صیانت براساس گفته آقای احدیان، عقب نشینی از اجرای طرح مذکور، برخی مخالفان بوده و متأسفانه از سوی دغدغه مندان، اقدام مشترک انجام نشد. ☘️خانم fa: راهکارها ارائه دهید. ☘️خانم کارگزار: کاش مسئولان در زمینه دانشجویان دختر بیشتر کار کنند تا این موضوع باعث افزایش مشکلاتی نظیر در پسران نشود. چراکه این موضوع، آنها را نیز در آینده دچار مخاطره میکند. @umefafgaraei
📣📣📣 دومین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «حلقۀ مفقود ارتباط مباحث عفاف جنسی و روانشناسی تحول دینداری» 🎤ارائه دهنده: دکتر حسین باقری؛ دکترای تخصصی روانشناسی، مشاور و مدرس دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 24 فروردین ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آتش به اختیار برای مقابله با هنجارشکنی 🚨 ورود اعتراضی مردم جهت مغازه با هدف اخطار به مسئولان قم 🔻 در پی هنجارشکنی برخی صنوف و عدم نظارت و عملکرد ضعیف و مصلحت بینانه نهادهایی مانند دادستانی و نیروی انتظامی، عده‌ای ازجوانان قم تصمیم به گرفتند. 🔻 جوانان قمی برای از ابتدای امسال با شناسایی یک واحدصنفی و هم‌جنس‌گرایی در روز روشن و مقابل چشم مسئولین؛ همراه با امام جماعت مسجدِ محله و با فرمان آتش به اختیار، به واحد مذکور مراجعه کرده و با رعایت موازین شرعی و قانونی اقدام به امر به معروف کردند. 🚨 باید با و فرهنگ برخورد محکم و قاطع مانند: حبس‌ها و پلمپ‌های طولانی‌مدت،جرائم نقدی، ٧۴ ضربه شلاق، ضبط و محو تمامی آثار و... -که مطابق قانون می‌باشند- صورت پذیرد. 🚨 این‌ دستورات، جلوی استمرار بساط مفسدین را گرفته و برای دیگران می‌شود. 📌 بجای برخورد سطحی با ١٠٠٠ هنجار شکن؛ تنها با ١٠ نفر کنید. @umefafgaraei
(س) 🔷مشهورترین لقب حضرت خدیجه (س) در عصر جاهلیت، بود. زیرا ایشان بانوی آن دوران بودند. 💎برخی از ویژگی های زندگی حضرت خدیجه که نشان از «عفّت و پاکدامنی» آن حضرت دارد، عبارتند از: 1️⃣ 🔺اسلام برای حفظ راهکارهای مختلفی را بیان کرده است که از جمله آنها ارتباط ویژۀ خانمها با همسرانشان می باشد؛ حضرت خدیجه (س) در فرصتهایی مناسب به همسر گرامی خویش ابراز علاقه و محبّت می کردند. ایشان در قالب اشعاری زیبا دربارۀ پیامبر اکرم (ص)، مکنونات قلبی خویش را چنین ابراز می نمودند: «اگر تمام نعمتهای دنیا و سلطنتهای پادشاهان را داشته باشم و ملک آنها همیشه از آن من باشد، به نظر من به اندازه بال پشه ای ارزش ندارد، زمانی که چشم من به چشم تو نیفتد». 2️⃣ 🔺حضرت خدیجه هنگامی که پیشنهاد به آن حضرت می دادند و علت شیفتگی خود را به آن وجود گرامی اعلام می نمودند، با تأکید بر فضائل اخلاقی آن بزرگوار، افکار پاک و شان را چنین بیان کردند: «به خاطر خویشاوندیت، بزرگواری و امانتداری تو در میان مردم، اخلاق نیک و راستگوئیت، مایلم با تو ازدواج کنم». 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ 🔖مطالعه متن کامل: https://hawzah.net/fa/Article/View/98063/ 🍂 سالروز (س)، بر تمامی تسلیت باد. @umefafgaraei
📣 آغاز طرح های ملی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی 🔸مدیریت خانواده 🔸مهارت‌های زندگی 🔸سبک زندگی مؤمنانه 🔸شیوه‌های تربیتی فرزندان (تربیت جنسی) 🔸مواجهه با خیانت زوجین در بستر فضای‌مجازی 💢 این طرح‌ها در راستای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود. 🔆مزایای طرح: 1️⃣اعطای گواهینامه رسمی 2️⃣امکان شرکت در دوره های تخصصی 🔵ویژگی های طرح: ✅ مجازی ✅ رایگان ✅پشتیبانی اساتید توانمند 🔘طول دوره: دو ماه نحوه ثبت نام: @tadabborqouran @umefafgaraei
📝پژوهش در خصوص رابطه میان فضای مجازی (اینستاگرام) و بازتعریف هویت جنسیتی 👈در پژوهش بهناز رهبر مهرپو، احتشام رشیدی و ابوالفضل دانایی، 📜با عنوان «تبیین رابطه شبکه اجتماعی مجازی اینستاگرام و بازتعریف هویت جنسیتی زنان»، 📊که به روش کمی و پیمایشی صورت گرفته بود؛ بعد از تحلیل 175 پرسشنامه تکمیل شده توسط دانشجویان دختر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (سال 1398)، مشخص گردید میان: 🔺مدت زمان عضویت در اینستاگرام، 🔺میزان استفاده از اینستاگرام و 🔺انگیزه و هدف استفاده از شبکه مذکور 👈و بازتعریف هویت جنسیتی، و معنادار وجود دارد. 🔷 آن بخش از رفتارها و نگرش‌های فرد نسبت به جنسیت خویش است که تحت تأثیر شرایط فرهنگی و اجتماعی شکل می‌گیرد. 🔷مراد از هویت جنسیتی، میزان زنان در برابر است. ⚠️و اما نکته مهم این است که هویت جنسیتی حاصل از عضویت در اینستاگرام، هویتی است که در و فرهنگی ایرانی اسلامی قرار دارد! @umefafgaraei