eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙تو نمی‎دونی داری با بی‌حجابیت چیکار‌ می‌کنی؟! 💥تو با بدحجابی خودت، راندمان تحصلی و مدیریت رو پایین میاری... 💥یکی همسرش رو طلاق میده... 💥یکی بچه اش فاسد میشه... 🍁🌿🍁🌿🍁 👤استاد پناهیان @umefafgaraei
📝انتقاد از بدحجابی در نمايشگاه کتاب 🔷بیشتر کسانی که نمایشگاه کتاب امسال را دیده اند، در این نکته متفق‌اند که وضعیت و میزان و استفاده از در نمایشگاه امسال، از سال‌های گذشته زننده‌تر است و تأسف‌آور این که وزارت ارشاد برنامه خاصی برای مهار و مدیریت این و خلاف شرع نداشته و برای رفع تکلیف به نصب چند تابلوی کوچک با مضمون «نهی از چشم چرانی» اکتفا کرده است! 🔷وزارت ارشاد می‌توانست تا حد زیادی وضع اسفبار بدحجابی در نمایشگاه کتاب را مهار و مدیریت کند، اگر مسئولان، اندکی برای اهمیت قائل می شدند و برای رعایت آن برنامه ریزی می کردند! 🔷وقتی افراد متوجه مدیران نمایشگاه به مقوله حجاب و عفاف می شوند، در رفتار خلاف شرع خود تشویق شده و با دلیری و شجاعت به عمل خود ادامه می دهند! 📝لطفاً در صورت تمایل، اعتراض خود را اعلام بفرمایید و در نشر این پویش همکاری نمایید. 👉 https://www.farsnews.ir/my/c/141191 @umefafgaraei
# 🔷در تم‌های آمادۀ نرم افزار پاورپوینت، دنبال تمی بودم تا متناسب با موضوع باشد و اسلایدهایم را بر اساس آن طراحی کنم. یکی از تمپلت‌ها «LGBTQl» و با رنگ‌های خاص این گروه بود! ♨️چراکه یکی از نقاط تأکید سند توسعه پایدار 2030، اقلیت‌ها ازجمله اقلیت‌های جنسیتی بوده و جداً به دنبال آن می‌باشد. ✍️دکتر مجتبی همتی فر 🔺عبارت LGBT مخففی برای زنان هم‌جنس‌گرا (Lesbian)، مردان هم‌جنس‌گرا (Gay)، دوجنسیتی‌ها (Bisexual) و تراجنسیت‌ها (Transgender). 🔺گاهی یک حرف I نیز (Intersex) به آن اضافه می‌شود که حاصل LGBTI خواهد شد تا افرادی را شامل گردد که دوجنسه Intersex هستند؛ یعنی شرایط نادری که یک شخص با دستگاه تناسل مبهم یا با آلت تناسلی دارای ویژگی‌های هم‌زمان مرد و زن به دنیا می‌آید. 🔺گاهی نیز یک حرف Q(Questioning) به آن اضافه می‌شود و LGBTQI را تشکل می‌دهد که افرادی را شامل می‌شود که در جستجو و تجربه درمورد هویت جنسیت و گرایش جنس خود می¬باشند. 📚واقعیتِ آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها @umefafgaraei
🔔دعوت به همکاری کشور جهت اجرای طرح جامع عفاف و حجاب 📣اصلاح وضعیت نامطلوب پوشش در جامعه با اجرای طرح جامع عفاف و حجاب 🌿اهداف طرح: 🔸توقف روند رو به رشد بدحجابی در بازه زمانی مشخص 🔸ارتقای وضعیت حجاب جامعه 🔸بازگشت حجاب به روند قانونی و شرعی 🌿ویژگی های طرح: 🔺عدم تنش زایی 🔺اقناع فکری 🔺شروع از دستگاه های دولتی 🔺مستمر بودن 🔺مردمی بودن 🔺همه جانبه و جامع 🔺توأمان نمودن کار فرهنگی و اجرایی 👈🏻در صورت تمایل، با مراجعه به آدرس: https://www.setad-abm.ir/ 👈 و انتخاب گزینه طرح جامع عفاف و حجاب، می‌توانید نسبت به مطالعه و ثبت نام اقدام نمایید. @umefafgaraei
🔰چهارمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «تحلیل فعالیت‎های پیشین کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی و ترسیم افق‎های پیش‎رو» 📜 🎁 به همراه گزارش یک دهه تلاش کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی و تقدیر از فعالان جلسات سال 1400🎁 👥👥به صورت هم‎اندیشی گروهی ⏰در تاریخ چهارشنبه 21 اردیبهشت ساعت 16:30 🎧 به‎صورت حضوری و همچنین وبینار، با مشارکت برخی از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه عفافگرایی برگزار شد. ❇️ در ابتدای نشست، رضوانی مسئول کارگروه عفافگرایی، به ارائه مختصری از فعالیت‎های کارگروه در یک دهه فعالیت خود (اعم از مطالعات پژوهشی و دستاوردهای ارائه شده) پرداختند و درادامه ، عضو محترم هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، به طور مشروح، به فعالیت‎های کارگروه عفافگرایی و پیشنهاداتی در راستای کاربردی تر شدن جلسات پرداختند و سپس سایر اعضای جلسه نیز، به ارائه نقد و نظر و پیشنهاد در خصوص فعالیت‎های کارگروه در جهت مؤثرتر شدن فعالیت‎ها اهتمام ورزیدند. در انتهای جلسه نیز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‎های کارگروه و تعداد افراد مشارکت کننده در جلسات کارگروه، از که در بیش از نیمی از جلسات کارگروه در سال 1400 شرکت نموده بودند، تقدیر شد. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات، نظرات و پیشنهادات دکتر مغربی: 🔷 هر گروه پژوهشی غیر از کارگروه عفافگرایی هم بود، مراحل تکاملی کارگروه را که دکتر سعیدی بیان کردند طی می‌کرد. اما سنگ بنای هر گروه پژوهشی این است که براساس اسلوب آکادمیک و واقعیت موجود در جامعه باشد. گروه های پژوهشی باید گلوگاه ها را کشف نموده و بر آن اساس، نسخه بپیچند و یا هشدار بدهند. اگر کارگروه هم به این سطح برسد که خوب است و درنهایت هم باید دانش به دست آورده را به روش‎های مختلف منتشر کنند. پیدا کردن زبان مشترک با مخاطب (کودک، جوانان و مدیران) از اهمیت بسیار برخوردار است و مرحله بعدی منوط به گذراندن این دوره است و درواقع گروه پژوهشی به جزء زنده ای از جامعه تبدیل می‎شود. 🔷 کارگروه عفافگرایی در سطح اول و دوم از وضعیت سبز برخوردار است و در سطوح سوم تا پنجم وضعیت زرد دارد و در سطح ششم و هفتم ناموفق است. 🔷 فعالیت‌های کارگروه باید باقیات صالحات باشد و قائل به فرد نباشد و توسط دیگران ادامه یابد و این امر مستلزم رسیدن به سطح اکوسیستم زنده است و در این صورت مؤمنان بیشتری درگیر انجام امور فرهنگی می‌شوند و افزایش همدلی مؤمنان، منجر به زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر خواهد شد. 🔷هدفگیری واقعیت در کارگروه عفافگرایی صورت گرفته، اما پروژه های دانشجویی باید هدفمندتر باشد و برخی موارد دیگر هم باید مورد مطالعه آکادمیک قرار بگیرد. 🔷کشف گلوگاه هایی نظیر چگونگی فعالیت شیطان و شبهات غالب نیز باید در دستور کار کارگروه قرار بگیرد و... @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 دکتر صابری فتحی: ضمن تشکر از دکتر مغربی، امید است که ایشان در جهت اجرایی نمودن پیشنهادات خود برای کارگروه نیز، همکاری داشته باشند و اگر بتوانند از ظرفیت دانشجویان در این زمینه بهره مند شوند، عالی خواهد بود. شناسایی افراد فرهنگی در سطح شهر نیز، قطعاً مؤثر خواهد بود. وظایف باید تقسیم شود و مسلماً کارگروه تمایل دارد که وجهه علمی خود را همچنان حفظ نماید و برای برخی امور نیاز به مشارکت افرادی خارج از دانشگاه احساس می‎شود. در خصوص سند 2030، فعالیت‎های کارگروه نهایتاً منجر به کتاب شد و این کتاب مورد توجه شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفت و به نوعی برخی را خلع سلاح کرد و این کتاب می‌تواند راهگشای برخی افراد برای استناد باشد. 🔶 دکتر اسلامیان: عدم همکاری برخی مسئولان در گذشته، مشهود است ولی در عین حال، کارگروه بدون درنظر گرفتن منافع اعضای خود، در راستای اجرای دغدغه های فرهنگی، در حوزه های پژوهشی و عملیاتی حرکت نمود. پاشنه آشیل فعالیت‌های اجتماعی، ازجمله عفاف و حجاب و امر به معروف، انجام آن توسط افراد متخصص است و آسیب زا بودن فضای فرهنگی و اجتماعی، ناشی از ورود افراد غیرمتخصص است. یکی از اشکالات فعالان فرهنگی در کشور، مدعی بودن و قائل نبودن به استفاده از دیدگاه ها و نظرات دیگران است. 🔶 خانم مواسات: در جریان فعالیتهای علمی در خصوص سند 2030 هستم و سؤالم این است که آیا در زمینه عملیاتی نیز کاری انجام شده؟ آیا از مسئولان خواسته شده در جهت تبیین این موضوع اقدام کنند؟ @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 خانم کمالی: کاش مسئولانی که قدرت دارند، نسبت به مشکلات جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند و کاری جز غصه خوردن از دست دغدغه مندان برنمی آید. تا زمانی که صحبت‌های کارگروه، وارد بطن جامعه نشود، فایده ای نخواهد داشت؟ چرا کسانی که باید دادشان دربیاید، ساکتند؟ اگر بنده امشب بمیرم، اولین چیزی که شهدا از من می‎پرسند این است که چرا تو این مسائل را دیدی و چیزی نگفتی؟! پس لرزه های فرهنگی آغاز شده و باید نگران آینده باشیم. چند تلوزیون شهری در مشهد تبلیغ عفاف را میکند؟! آیا تاکنون از دانشجوی عفیف در سطح دانشگاه، تقدیر شده است؟! 🔶 خانم امیری: ساخت کلیپ های کوتاه و پلاگاردهای تصویری به انتقال مفاهیم کمک می‎کند. هرچند مستلزم هزینه می‎باشد؛ اما اینگونه پلاگاردهای داستان گونه در دبیرستان های دخترانه جواب داده و نمایش گونه بودن امر به معروف و نهی از منکر خیلی مؤثرتر است. 🔶 آقای یوسفی: نکته ای که گاهاً در جمع‎های تخصصی، فراموش می‌شود چاقوی دولبه است. زمانی که دشمن از جایی به ما آسیب می‌زند، ما هم می‌توانیم از همانجا به او ضربه بزنیم. برای مثال غرب خواست که به جوانان ضربه بزند و مقام معظم رهبری در مقابل، جوانان کشور را امید خود معرفی کردند. باید به دنبال اثرگذاری های اجتماعی حرکت کنیم و آنها را به گوش مردم برسانیم. هجمه بزرگ هست، اما مشکلات آنقدر حاد نیست و یادمان رفته که به برکت خون شهدا، کشور ارثیه ای دارد که قابل دفاع است. اگر منطقاً با مردم صحبت شود، همراه خواهند بود. @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 دکتر تقی پور: در این کارگروه افراد بدون چشمداشت کار می‎کنند و مظلوم واقع شدند. درواقع کارهای فرهنگی از صدر اسلام محدود بوده و در ادامه وسعت پیدا کرده و از این بابت نگران نباشیم. در خصوص این نقد که چرا جامعه به سمت کارگروه نمی آید، این نکته قابل عرض است که افزایش هجمه های فرهنگی غرب، باعث به چشم نیامدن فعالیت‌های کارگروه می‌باشد و همین کارهای لاک پشتی کارگروه را باید از نورانیت اهل بیت دانست. نیاز به واسطه هایی برای ارائه کارهای علمی کارگروه به سطح جامعه و زبان متناسب با گروه های مختلف وجود دارد. پیشنهاد مکاتبه با دانشگاه فرهنگیان را دارم. کشف عوامل مؤثر را افزایش دهیم و صدای بلندگوی کارگروه را بلندتر کنیم و جلسات در مکانهای خاصی مثل ادرات و امکان عمومی برگزار شود. 🔶 آقای عطاری: زحمات و سابقه فعالیت کارگروه گسترده است و بهتر است در مقام پاسخ به انتقادات یکدیگر برنیاییم و به کشف ضعف‌ها بپردازیم و در جهت تکامل کارگروه حرکت کنیم. این کارگروه زیر نظر پژوهشکده است و به زعم خودم تنها جایی که از کارگروه حمایت نمی‌کند همین پژوهشکده است. کارگروه را می‌توان فعال‌تر کرد و از حالت صرفاً تولید علم خارج کرد و محتواهای آن را به کف جامعه رساند. بهتر است که کارگروه را قبل از ارائه به جاهای دیگر، به خود دانشگاه معرفی کنیم و سپس مؤسسه های بیرون از دانشگاه و نامه نگاری با آنها انجام شود. کارگروه عفافگرایی دانشگاه به نسبت سایر کارگروه های دانشگاه، طیف وسیعتری را داشته و دارد. @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 آقای محروقی: ما به ازای بیرونی این کارگروه، در سطح جامعه دیده نمی‌شود و بهتر است در اولین فرصت از شهردار برای حضور در این کارگروه دعوت و دستاوردهای کارگروه به ایشان ارائه شود. مسائل عفاف و حجاب باید در سطح کلان و کشوری بررسی شود. بازتعریف حجاب باید صورت گیرد و به درستی تبیین شود. نماینده ولی فقیه در دانشگاه آیا به کارگروه دعوت شده اند؟ ایشان در راستای تبیین ارزش‌های دینی مسئولیت دارند و باید کارگروه از اظهارات نظر ایشان از منظر دینی و شرعی بهره مند شود. 🔶 آقای سهندی: از سیستمی می‎توان انتظار آورده داشت که دارای یک سر و یک بدن باشد. در صورتی که تنها سر و نظریه باشد، دستاوردی ندارد. اکنون که در جنگ نرم و فرهنگی قرار داریم اهمیت این موضوع بیشتر است. اگر کارگروه و فعالیت‌های آن را به سر سیستم تشبیه کنیم، کارگروه بدنی ندارد و درواقع نیاز به دست و پا دارد و در غیر اینصورت برکت و دوام نخواهد داشت. 🔶 استاد محمدی مقدم: نیت و هدف کارگروه منجر به استمرار فعالیت‌های آن در سال‌های متوالی شده است و انشاالله اثرات مؤثری هم داشته باشد. این کارگروه ظرفیت این را دارد که در خصوص اسلامی سازی روانشناسی در شاخه تربیت جنسی فعالیت‌هایی را داشته باشد. بسیاری از مشکلات مملکت، به علوم انسانی غربی برمی‎گردد و مشکلات بشریت هم همین علوم انسانی است و تعطیلی دانشگاه ها توسط امام رضوان الله نیز تحقق یافتنِ اسلامی سازی علوم انسانی بود که به دلیل عدم همراهی مسئولان وقت محقق نشد. @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 خانم روضه: با نگاهی به جلسات برگزار شده در سال گذشته که مشارکت داشتم، متوجه شدم که موارد قابل توجهی از مفاد جلسات را، در خاطر ندارم و بعضی از موضوعات جسته و گریخته است. پیشنهادم برای نشست‌های کارگروه این است که محوری تعیین شود و موضوعی خاص، از جنبه های مختلف بررسی شود؛ در این صورت اثربخشی بهتری دارد. 🔶 آقای ابوترابیان: در خصوص پیشنهاداتی که عرضه شد مبنی بر اینکه کارگروه در مکان‌های مختلفی برگزار شود، این نکته قابل عرض است که عمدتاً باید نتایج کارگروه در آن مکان‎ها ارائه شود نه خود جلسات. زحمت‎های کارگروه زیاد بوده، ولی چکیده فعالیت‎ها به مکان‌ها و افراد مختلف ارائه نشده است. در این کارگروه انواع مخاطب‌ها تعریف نشده و جلساتی بوده که خاص خانم‌ها بوده، اما بیشتر آقایان به آن موضوع ورود کرده اند و حتی گاهی برخی موضوعات می‎طلبد که جلسات ویژه خانم‌ها برگزار شود. با توجه به تجربه مسئولیت خود در سطح آموزش و پرورش استان عرض می‌کنم که بزرگترین مشکل معلمان ما در برخی مدارس دخترانه است و اکنون شرایط بدتر است. همچنین اگر از مسئولان آموزش و پرورش در خصوص سند 2030، جویا شوید هیچ اطلاعاتی ندارند و متأسفانه نادانسته آن را اجرا می‎کنند. بهتر است از اساتید سایر دانشگاه ها در سطح کشور نیز در این جلسات حضور یابند و مجازی بودن جلسه این امکان را میسر می‌کند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/wynJYzaNECrwNBg @umefafgaraei