اصول استاد شهیدی
🆔 @usol_shahidi
جلسۀ دوم اصول.pdf
314.2K
اصول عملیه (مقدمات) - ج۲
📚 موضوع جلسه:
نقد و بررسی کلام محقق نائینی در فرق بین اماره و اصل، و اصل محرز و غیر محرز.
📅۱۴۰۳-۰۶-۱۹
🆔 @usol_shahidi
ویرایش شده جلسه اول اصول 1403.docx
33.9K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه اول: 1403/6/18
تقسیم بندی اصول عملیه. فرق اصل و اماره
ویرایش شده جلسه اول اصول 1403.pdf
348K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه اول: 1403/6/18
ویرایش شده جلسه دوم اصول 1403.docx
30.6K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه دوم: 1403/6/19
فرق اصل و اماره
بررسی احتمالات مختلف در کلام مرحوم نایینی
فرق اصل محرز با اصل غیر محرز
ویرایش شده جلسه دوم اصول 1403.pdf
384.3K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه دوم: 1403/6/19
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول استاد شهیدی
🆔 @usol_shahidi
جلسۀ سوم اصول.pdf
321.7K
اصول عملیه (مقدمات) - ج۳
📚 موضوعات جلسه:
۱- ادامه نقد و بررسی کلام محقق نائینی در دو کتاب فوائد الاصول و اجود التقریرات در فرق بین امارات و اصول.
۲- نقد و بررسی بیانهای محقق عراقی، سیدخوئی و شهیدصدر در فرق بین امارات و اصول.
📅۱۴۰۳-۰۶-۲۰
🆔 @usol_shahidi
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویرایش شده جلسه سوم اصول 1403.docx
34.3K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه سوم: 1403/6/20
ادامه بیان مسالک مختلف در فرق بین اصل و اماره
ویرایش شده جلسه سوم اصول 1403.pdf
441.5K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه سوم: 1403/6/20
اصول استاد شهیدی
🆔 @usol_shahidi
جلسۀ چهارم-اصول.pdf
319.1K
اصل برائت - ج۱
📚 موضوعات جلسه:
۱- مناقشه در کلام سیدخوئی مبنی بر واضح بودن کبرای قاعدۀ عقاب بلابیان.
۲- تفاوت مسلک حق الطاعة با کلام منتقی الاصول مبنی بر عدم درک ملاک در عقاب اخروی، و مناقشه در کلام منتقی الاصول.
۳- مختار در مقام: مسلک حق الطاعة ناشی از تردید و توقف.
۴- عدم تزاحم حفظ غرض ترخیصی با حفظ غرض تحریمی.
📅۱۴۰۳-۰۶-۲۱
🆔 @usol_shahidi
هدایت شده از مباحثه فقاهت
🔰 #اصول
💠 حجیت ظهور، قطعی یا اعتباری؟
👤 #استاد_شهیدی
مرحوم شیخ #انصاری فرمودهاند: #دلالت ظهور بر مراد #متکلم به شرط این که #احراز شود که متکلم نصب #قرینه بر خلاف #ظهور نکرده است، قطعی است.
مرحوم #روحانی نیز فرمودهاند: اگر احراز شود که #مولی وقتی گفت «جئنی بأسد» نصب قرینه نکرد که مراد از اسد، رجل شجاع است قطع پیدا میشود به این که مراد از «اسد» همان معنای ظاهر آن یعنی حیوان مفترس است .
این بیان تمام نیست.......
📚 خارج اصول، ۲۰ دی ۱۴۰۲
✅ ادامه این مطلب و مباحثه👇👇
http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3245
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🌐 کانال "مباحثه فقاهت"
🆔@mobahathah_ir
ویرایش شده جلسه 4 سال 1403.docx
33.7K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه چهارم: 1403/6/21
برائت
برائت عقلی
مسلک حق الطاعة
ویرایش شده جلسه 4 سال 1403.pdf
468.7K
متن #ویرایششده اصول استاد شهیدی جلسه چهارم: 1403/6/21
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا