هدایت شده از مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
❖ سنجی نظام های فکری معاصر در تحول علوم انسانی
🔹سر فصل ها
• نظام فکری «#سید_جمال_الدین_اسد_آبادی»
▫️ارائه توسط (استاد مهدی موسوی)
• نظام فکری «#امام_روح_الله_خمینی»
▫️ارائه توسط (استاد امین اسدپور)
• نظام فکری «#علامه_محمد_حسین_طباطبایی»
▫️ارائه توسط ( استاد امین اسدپور)
• نظام فکری «#علامه_محمد_تقی_جعفری»
▫️ارائه توسط (استاد مهدی موسوی)
• نظام فکری «#شهید_مرتضی_مطهری»
▫️ارائه توسط( استاد محمد هاشمی)
• نظام فکری «#شهید_محمد_حسینی_بهشتی»
▫️ارائه توسط ( استاد شریف لک زایی)
• نظام فکری «#شهید_محمد_باقر_صدر»
▫️ارائه توسط ( استاد حسین بحرینی یزدی)
• نظام فکری «#آیت_الله_سید_علی_خامنه_ای»
▫️ارائه توسط ( استاد مهدی موسوی)
• نظام فکری «ا#مام_موسی_صدر»
▫️ارائه توسط (استاد شریف لک زایی)
• نظام فکری «#آیت_الله_عبدالله_جوادی_آملی»
▫️ارائه توسط ( استاد حسین حاج محمدی )
• نظام فکری «#آیت_الله_محمد_تقی_مصباح»
▫️ارائه توسط (استاد علی مصباح یزدی)
🔹 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر
yun.ir/d13ucf
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
علی بود:
تا صورت پیوند جهان بود علی بود
تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود
آن قلعه گشایی که در قلعه ی خیبر
برکند به یک حمله و بگشود علی بود
آن گرد سرافراز که اندر ره اسلام
تا کار نشد راست نیاسود ، علی بود
آن شیر دلاور که برای طمع نفس
بر خوان جهان پنجه نیالود علی بود
شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود
سلطان سخا و کرم و جود علی بود
هم آدم وهم شیث وهم ادریس و هم الیاس
هم صالح پیغمبر و داوود علی بود
هم موسی وهم عیسی وهم خضر وهم ایوب
هم یوسف و هم یونس و هم هود علی بود
مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد
آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود
آن عارف سجّاد ، که خاک درش از قدر
بر کنگره عرش بیفزود علی بود
هم اول و هم آخر و هم ظاهر و باطن
هم عابد و هم معبد و معبود ، علی بود
آن لحمک لحمی ، بشنو تا که بدانی
آن یار که او نفس نبی بود علی بود
موسی و عصا و ید بیضا و نبوت
در مصر به فرعون که بنمود ، علی بود
عیسی به وجود آمدو فی الحال سخن گفت
آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود
خاتم که در انگشت سلیمان نبی بود علی بود
آن نور خدایی که بر او بود علی بود
آن شاه سرافراز که اندر شب معراج
با احمد مختار یکی بود علی بود
آن کاشف قرآن که خدا در همه قرآن
کردش صفت عصمت و بستود علی بود
آن شیر دلاور که ز بهر طمع نفس
بر خوان جهان پنجه نیالود علی بود
چندان که در آفاق نظر کردم و دیدم
از روی یقین در همه موجود ، علی بود
این کفر نباشد، سخن کفر نه این است
تا هست علی باشد و تابود علی بود
سرّ دو جهان جمله ز پیدا و ز پنهان
شمس الحق تبریز که بنمود، علی بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من مداح هستم، زن و دختران من در ایران چادری و در آمریکا مانتو و روسری دارند ...
📌ویژگی های درس حضرت امام خمینی
◾️آیت الله خاتم یزدی :
۱- روش ایشان در بحث این بود که ابتدا نظر صاحب کتاب را با دقت تمام و به خوبی نقل می نمود و سپس اگر اشکالی متوجه آن نظر میشد طرح میکرد و بعد اقوال سایر اعلام و بزرگان مثل مرحوم نایینی و اصفهانی و صاحب عروة و گاهی نیز انظار مرحوم آخوند خراسانی و مرحوم ایروانی را مورد نقد و بررسی قرار میداد.
۲- ویژگی دیگر حضرت امام در تدریس که ایشان را از سایر علما و بزرگان معاصرش ممتاز میکرد داشتن ابتکار و نوآوری در درس بود. به عنوان نمونه در اصول فقه در مباحثی همچون حجیت خبر واحد یا شهرت با تشکیل مقدمات جدیدی که دیگران متعرض نشده بودند مدعا را اثبات می کرد. در اصل مثبت نیز راهی که ایشان ارائه می نمود به ذهن نزدیک تر بود و بهتر از طرق دیگر عدم حجیت اصل مثبت را اثبات می کرد. همچنان که مبنای ایشان در تقدم اصل موضوعی بر حکمی مبنای حقیقی این مسئله بود. در بحث ترتب ایشان مطلبی را عنوان کرده است که من از هیچ کس ندیده ام، مطلب این است که در موضوعات و موارد متضاد بدون ترتب هم میتوان بر روی هر یک از موضوعات جعل، حکم و قانون نمود. به عبارت دیگر ایشان ترتب از هر دو طرف را صحیح می دانست.
۳- ویژگی دیگر حضرت امام در تدریس این بود که ایشان با تمام تسلط و احاطه ای که بر فلسفه و علوم عقلی داشت هیچگاه مباحث عقلی محض را به بحث های فقهی که باید با همان معیارهای عرفی سنجیده شود راه نمیداد. از اشکالات عمده اش بر مرحوم محقق اصفهانی هم این بود که چرا ایشان احکام فقهی را با دید دقیق عقلی و فلسفی طرح کرده است .
۴- حضرت امام از بیان رسایی برخوردار بود و از اطاله و تکرار بحث که باعث کسالت و خستگی شاگردان میشد پرهیز میکرد. به جهت تحقیق و تتبع و تفکری که پشتوانه درسش بود غالباً مطالب نو و تازه را مطرح میکرد و این بر جذابیت و کشش درس ایشان می افزود .
۵- حضرت امام برخلاف مرحوم آقای خویی روحیه شاگرد پروری بالایی داشت و معمولاً به شاگردان که اشکالی در ذهن داشتند به ویژه افرادی که اشکالات پخته و حساب شده ای را مطرح میکردند مجال سخن گفتن می داد و بعد به تناسب پاسخ وی را می داد و اگر پاسخ اشکال آسان نبود و نیاز به تفکر بیشتری داشت پاسخ اشکال را به روز بعد موکول میکرد.
📗برگرفته از خاطرات آیت الله خاتم یزدی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی ص ۷۷- ۸۳
📌 عقبنشینی از انقلابیگری
🔹برخی از افراد (دانشجو _ طلبههایی) که در مقطعی به تفسیر تند و تیز از انقلاب و ولایتفقبه میپرداختند و حوزه و روحانیت را به کمکاری و فاصله داشتن با انقلاب متهم میکردند، اخیرا تحت تاثیر برخی از استادان #گوشهنشین حوزه به بازاندیشی در تفکرات تند و تیز گذشته خود پرداختهاند و با فاصله گرفتن از عقبههای فکری خود، به انتقاد از تفسیر انقلابی امام خمینی، شهید مطهری و حضرت آقا از اسلام و قیام عاشورا و مهدویت میپردازند و به طور خیلی ظریفی آنها را به زیدیگری متهم میکنند و نهایتا به صورت غیرمستقيم از ایدهی سکون و توقف در عصر غیبت دفاع میکنند که چندان بیگانه از ایدههای عصر حیرت و عصر اضطرار نیست.
🔸رمی هر تفسیر انقلابی و مبارزاتی به زیدیگری و عدم تأمل در شرایط اجتماعی و تاریخی پدیدههای اجتماعی نشان از کم دقتی و بلند بلند فکر کردن دارد که نیازمند مشورت با صاحبان فن و توجه به دستگاه اجتهادی متفکران انقلاب اسلامی دارد.
🔹 مکتب انقلاب اسلامی و تفسیر مجاهدانه از تاریخ اسلام، روایتی قرآنی و در چارچوب مکتب اصیل اهلبیت است و با مراجعه به چند روایت نمیتوان به برچسب زنیهای بیپایه پرداخت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هر کسی عاشق امام حسین هست عاشق اسلام سیاسی هست
هدایت شده از غرب گرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتهای شنیدنی از اندیشمندان و شخصیتهای دینی غیر مسلمان در توصیف امام حسین (ع)
🔹 دکتر ادوارد کسلر، مدیر موسسه وولف دانشگاه کمبریج: امام حسین علیه السلام، الگوی خرد، عدالت اجتماعی و مصلح اجتماعی است، او یک مثال شگفت انگیز در اسلام است.
🔸 بونی اوانس، کشیش: یک جمله است که من به طرق مختلف تکرار میکنم؛ هر روز عاشوراست، همه جا کربلاست.
@AskWest
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند!
🔹#جلسه_سوم
💢 ظرفیت نظام فکری سید جمالالدین اسدآبادی در تحول علوم انسانی
⭕️ با ارائه: استاد مهدی موسوی
▫️زمان : سه شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۱۷
▫️جلسات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
•
•
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند!
🔹#جلسه_چهارم
💢 ظرفیت نظام فکری علامه جعفری در تحول علوم انسانی
⭕️ با ارائه: استاد مهدی موسوی
▫️زمان : پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه ساعت ۱۷
▫️جلسات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
•
•
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند!
🔹#جلسه_پنجم
💢 ظرفیت نظام فکری آیت الله خامنه ای در تحول علوم انسانی
⭕️ با ارائه: استاد مهدی موسوی
▫️زمان : شنبه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۱۷
▫️جلسات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
•
•
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
هدایت شده از امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
📌 نهضت فکری و فلسفی انقلاب اسلامی
(فیلسوفان و متفکران سه نسل انقلاب اسلامی)
✍ سید مهدی موسوی
🔹انقلاب اسلامی محصول #تحول_باطنی و انقلاب درونی ملت ایران بود که ریشه در ارتقای فکر و تعالی اگاهی ملت نسبت به اسلام، جهان، انسان بر محوریت #توحید داشت. این ارتقا و تعالی بسبب تلاش گستردهی فکری _ فلسفی و اجتماعی_اجتهادی متفکران انقلاب اسلامی بود.
🔸از ابتدای قرن ۱۴ هجری شمسی با تاسیس حوزه علمیه قم، با همت حاج شیخ عبدالکریم حائری علاوه بر نهضت فقهی و اصولی، یک نهضت فکری و فلسفی قدرتمندی با دعوت از فلاسفه تهران همچون حکیم متاله میرزا علی اکبر یزدی، آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی و آیت الله العظمی شاهآبادی آغاز شد که بزرگترین دانشآموخته این مدرسه #امام_خمینی بود که به سرعت ریاست فلسفه و عرفان حوزه علمیه را عهدهدار شد.
🔹یکی از بزرگترین اقدامات امام خمینی (ره) در رهبری و مدیریت نهضت اسلامی و انقلاب بزرگ ملت ایران، تربیت و بسیج حکیمان و فقیهان متفکری بود که راهبری جریان فکری و فلسفی انقلاب اسلامی را در مقابل جریانهای چپ و راست برعهده گرفتند تا جامعه را از انحراف و التقاط به مکاتب لیبرالیستی و سوسیالیستی حفاظت کنند و #عقلانیت_توحیدی را در جامعه بگسترانند. عقلانیت توحیدی، صورتی از آگاهی و معرفت اجتماعی را به جامعه عرضه کرد که بواسطهی آن عموم جامعه به ابعاد زندگیساز دین و رستاخیزبخشی توحید ونظام آفرینی شریعت اسلامی پی بردند. بنابراین #نهضت_فکری و فلسفی امام خمینی مقدم بر نهضت اجتماعی و سیاسی ایشان بود.
🔹 البته نقش علامهی طباطبایی هم در همراهی با نهضت فکری و فرهنگی امام خمینی در حوزههای علمیه بسیار موثر بود و توانست حرکت امام خمینی را تقویت و عموم شاگردان ایشان را به داراییهای بیشتر فلسفی و قرآنی مجهز کند و مکتب اجتماعی و سیاسی اسلام را صورتبندی معرفتی نماید و از آن در برابر نسخه های وارداتی دفاع کند.
🔸با راهبری کلان امام خمینی و تلاشهای قرانی و فلسفی علامه طباطبایی، یک نهضت فکری و فلسفی بزرگ و با نشاط در جامعه اسلامی شکل گرفت. پیشقراول این نهضت فلسفی استاد شهید آیتالله مطهری (ره) بود که به تعبیر مقام معظم رهبری ایدئولوگ نظام اجتماعی و سیاسی اسلام در عصر ماست.
🔹 شخصیتهای ارزشمند و فیلسوفان فقیه همچون حضرات آیات شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر، علامه جعفری، علامه حسن زاده آملی، علامه جوادیآملی، علامه مصباح یزدی، آیت الله العظمی سبحانی و جمع دیگر از استادان حکمت و فقاهت نقش بسیار مهمی در نهضت فکری و فلسفی انقلاب اسلامی داشتند و علاوه بر تبیین بنیانهای فلسفی و الهیاتی اسلام و جامعه اسلامی، در برابر تلقیهای ارادهگرا، دیالکتیکی و سوسیالیستی از اسلام و انقلاب اسلامی ایستادند.
🔸 پس از وفات رهبر حکیم و فقیه بینظیر حضرت ایتالله العظمی امام خمینی، زعامت انقلاب اسلامی به حکیم و فقیه نظامپرداز حضرت آیت الله العظمی خامنهای رسید که از شاگردان مبرز حضرت امام خمینی و علامه طباطبایی بودند و از همرزمان سایر حکیمان و متفکران در نهضت فکری و فلسفی انقلاب اسلامی بودند. آیت الله خامنه ای همچون امام خمینی این نهضت فکری و فلسفی را ارج نهاده و بر گسترش آن و امتداد حکمت متعالیه در عرصههای اجتماعی و سیاسی تاکید داشتند و علیرغم دشمنیها و مخالفتهای چهرههای معروف با فلسفه و عرفان اسلامی، به حمایت تمام قامت از آن پرداختند. از یک سو به تبیین ابعاد فکری و فلسفی مکتب امام خمینی و انقلاب اسلامی میپردازند و از عقلانیت توحیدی آن دفاع میکنند و برای آشنایی با مکتب فکری و فلسفی انقلاب اسلامی. همه ساله همه آحاد جامعه اسلامی و بخصوص نسل جوان را به مطالعهی همهی آثار فیلسوف انقلاب اسلامی استاد شهید آیتالله مطهری سفارش میکنند.
🔹 آیت الله العظمی خامنهای با پیشنهاد و پیگیری تاسیس مجمع عالی حکمت در حوزه علمیه قم سنگ بنای بقا و پویایی فلسفه و حکمت را گذاشتند و با معرفی آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی به عنوان استوانههای فلسفی انقلاب اسلامی در دوران جدید، ادامه مسیر نهضت فکری وفلسفی انقلاب اسلامی راتثبیت کردند.
🔸 به همت متفکران وفیلسوفان انقلاب اسلامی نسل جدیدی ازفلاسفه ومتفکران انقلابی تربیت شدهاند که علاوه برتضلع در حکمت اسلامی درصدد گسترش فکر وفرهنگ انقلاب اسلامی هستند ودر خلأ فلاسفهی نسل قبل، امادهی راهبری نهضت فکری وفلسفی انقلاب اسلامی هستند.
برخی از معروفترین متفکران وفیلسوفان والاهیدانان نسل جدیدانقلاب اسلامی عبارتنداز:
حضرات آیات:
استاد غلامرضا فیاضی
استاد حمید پارسانیا
استاد سید یدالله یزدانپناه
استاد علی ربانیگلپایگانی
استاد محمدرضا عابدینی
استاد حسن رمضانی
استاد علیرضا اعرافی
استاد علیاکبر صادقی رشاد
🔹 ان شاءالله در سلسله یاداشتهایی معرفی خواهند شد.
✅ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121
هدایت شده از استاد شهید هاشمی نژاد
💥اثری منحصر به فرد از حزب جمهوری اسلامی!
📚کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم علامه طباطبایی بهصورت پرسش و پاسخ
ناشر: حزب جمهوری اسلامی واحد آموزش
تیراژ: ۵۰۰۰ جلد
تاریخ: ۱/ ۱/ ۱۳۶۲
چاپ: چاپخانه دانشگاه مشهد
مهندس شریفخانی زمانی دبیر حزب جمهوری اسلامی استان اصفهان بود که پس از حادثه تروریستی انفجار هفت تیر، به عنوان مسئول آموزش دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به تهران فراخوانده شد. کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم به صورت پرسش و پاسخ» حاصل تلاش های آن ایام است.
اندیشیدن به این مساله که چرا یک حزب سیاسی باید یک کتاب فلسفی را به زبان ساده تبدیل و منتشر کند، ما را با بینش متعالی عمیق و وظیفه شناسی دقیق اعضای حزب جمهوری اسلامی بیشتر آشنا می کند که نیازهای روز جامعه خود را به خوبی تشخیص می دادند.
این کتاب به خوبی خلاصه شده است و گهگاه، مطالب را کمی جابجا کرده، اما تنظیم متن به هم نخورده و این نشان دهنده مطالعه و فهم خوب کتاب علامه طباطبایی است.
در بعضی صفحات دقیقا متن علامه را آورده، ولی اکثرا، خلاصهای از شرح شهید مطهری را هم ذکر کرده است. در خلاصه سازی از حواشی که از غرض اصلی کتاب دور بوده صرف نظر کرده، مثل داستان شوپنهاور و افلوطین و… .
غرض اصلی، رفع شبهات زمان بوده و با این غرض سوالات تنظیم شده است و مثلاً تفاسیر مربوط به ملاصدرا را، هرچند از نظر شهید مطهری مهم بوده اند، چون آنچنان تاثیری در رد ماتریالیسم نداشته، بیان نکرده است.
کانال استاد #شهید_هاشمی_نژاد👇
🔴 @shahid_hashemi_nejad
هدایت شده از استاد شهید هاشمی نژاد
اصول-فلسفه-و-روش-رئالیسم به صورت پرسش و پاسخ .pdf
1.12M
📚 #کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم علامه طباطبایی و شهید مطهری بهصورت پرسش و پاسخ
کانال استاد شهید هاشمی نژاد👇
🔴 @shahid_hashemi_nejad
#محرم
#آسیب_شناخت
🌑 ریشه یابی برخی جملات منسوب به امام حسین(ع)
🎙استاد محمدهادی یوسفی غروی
1⃣«إنْ كان دينُ محمدٍ لَمْ يَستقِمْ إلا بقتلي، يا سُيوف خُذيني»
2⃣«إنّ الحياةَ عقيدةٌ وجِهادٌ»
◾️این دو جمله علیرغم آنچه مشهور است که به عنوان سخنانی از امام حسین(ع) به ایشان نسبت داده می شود اما در واقع بریدههایی است از دو شعر، از دو شاعر متأخر.
● معنای جملۀ اول این است: «اگر دین پیامبر برپا نمی گردد مگر با کشتن من، ای شمشیرها مرا بگیرید!»
این جمله، بیت شعری است از مرحوم ملّا محسن أبوالحَب کربلایی، یکی از خطبای منبری که معاصر حاج سید مهدی بحرالعلوم بوده و دیوان اشعارش هم چاپ شده است.
مرحوم حاج سید محسن امین عاملی در «الدرّ النضيد في مراثي السبط الشهيد» که اشعاری از 150 دیوان در آن گلچین کرده این قصیدۀ مرحوم ابوالحبّ را نیز آورده است.
در کتاب «مَعالي السبطين» اثر شیخ محمد مهدی حائری مازندرانی نیز بسیاری از اشعار میرزا محسن أبوالحَب کربلایی آورده شده است.
در این قصیده تصویری از امام(ع) ترسیم می شود که انگار نفس امام آمادۀ معرکه و قتال نبوده و امام با خود کلنجار می رفته است. به همین خاطر بعضی از علما به معنای این شعر اشکال نمودهاند.
ابیات منتهی به جملۀ مشهور، چنین است:
في يوم ألقى للمهالكِ نفسَه * كيما تكون وقايةً للدين
و بيوم قال لنفسه من بعد ما * أدّى بها حقّ المعالي بِيني
أعطيتُ ربي موثقاً لا ينقضي * إلا بقتلي فاصعدي وذريني
إن كان دينُ محمدٍ لمْ يستقمْ * إلا بقتلي يا سيوفُ خُذيني
◽️ و اما جملۀ دوم: «إنّ الحیاةَ عقیدةٌ وجِهادٌ»
این جمله نیز مصرعی است از یک بیت از یک شاعر سنی مصری، به نام احمد شوقي.
بیت کاملش این است:
قِفْ دونَ رأيك في الحیاة مجاهداً *** إنّ الحیاةَ عقیدةٌ وجِهادٌ
یعنی: بر سر رأی و عقیدۀ خویش مجاهد و رزمنده بایست که [ارزش و حقیقتِ] زندگی، عقیده داشتن و جهاد [در راه آن عقیده] است!
در پایان کتاب «سُموُّ المعنی في سمو الذات أو أشعةٌ من حياة الحسين» اثر شیخ عبدالله العلايلي نیز چند قصیده در رثای امام حسین(ع) [و به عنوان زبان حال ایشان] آمده است که یکی از آنها همین قصیده است.
حتی مرحوم امام خمینی هم یک بار این جمله را نقل نمود و به اشتباه آن را به امام حسین(ع) نسبت داد. مرحوم شهید دکتر مفتح در بزرگداشت مرحوم شهید مطهری می گفت: «شهید مطهری اصرار عجیبی داشت که بگوید این جمله نه از امام حسین(ع) است و نه از هیچ معصوم دیگری. و وقتی از ایشان سؤال شد که چه ضرورتی دارد بر نفی این جمله اصرار کنید؟ فرمود: چون انحراف فکری به وجود می آورد و دستاویز گروههای منحرف شده است.»
به قول مرحوم میرزای نوری و شهید مطهری، برای برخی سادهانگارها یکی از بهترین ملاکهای مستند بودن یک کلام به معصوم، زیباییِ آن کلام است. و اصولاً طرز فکری در میان شیعه رواج دارد که می گویند مگر امکان دارد فلان خبر با این زیبایی در بیان از امام معصوم نباشد؟! یا مثلاً می گویند این حرف با این بلاغت جز از امام معصوم نمی تواند صادر شود! این طرز فکر اشتباه است و منشأش ضعف بلاغتِ خود این افراد و نرسیدنشان به مراد نهاییِ آن عبارات است.
به نقل از،: کانال نشریه معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خطر بزرگی که آیت الله مصباح در اواخر عمر خودشان به انقلابیها گوشزد کردند!!!
▫️برخی می گویند فکر یک رهبر دیگر باشیم...
#انقلابی_گری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 بدون تعارف با کسی که تروریست داعشی حرم شاهچراغ(ع) را زمین گیر کرد
🔹"بدون تعارف" جمعه بعد از خبر۲۰:۳۰
علم زمینه ای برای عاقل شدن است / انسان باید از علم خود بهره ببرد تا عاقل شود / عالم با عمل، می تواند جامعه را روشن کند
🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:صبح امروز (پنجشنبه 26 مرداد ماه) جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور جمعی از طلاب حوزه های علمیه استان مازندران برگزار گردید. معظم له بیان داشتند: وجود مبارک امیرالمومنین علیه السلام در حکمت 113 که در نهج البلاغه آمده است می فرماید «لَا مَالَ أَعْوَدُ مِنَ الْعَقْلِ وَ لَا وَحْدَةَ أَوْحَشُ مِنَ الْعُجْبِ وَ لَا عَقْلَ كَالتَّدْبِیرِ وَ لَا كَرَمَ كَالتَّقْوَى...»... . #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
📌اعتراض شنیده نشده و چوبِ خورده شده
این چند دقیقه مربوط میشود به سال ۹۶، زمانی که خیلیها رشیدپور رو نمیشناختند ولی حاتمیکیا خوب میدانست اینها که هستند و از چه قماشی میباشند؛ ببینید...
🔍ببینیم و نشر دهیم تا بماند برای تاریخ
#رشیدپور
#لیبرالیسم
#روشنگری