کفایه.قطع و ظن-311.mp3
15.7M
رابطه تکوین و تشریع.
#استاد_کرمانشاهانی
#علامه_طباطبایی
#معرفی_کتاب
▫️ «الگوهای علم سیاست در #حکمت_متعالیه»
▫️ اثر شایستۀ تقدیر چهلمین جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در رشته علوم سیاسی
▫️ نوشته دکتر محمد پزشگی
#سیاست
#فلسفه_سیاست
#فلسفه_های_مضاف
@vajeazeh
✅ #بیان_نکته
⏮ #حرمت_موسیقی
🔶 گفتگوی عطاءالله #مهاجرانی با آیتالله #تبریزی در مورد #موسیقی
@vajeazeh
آموزش جنسی فرزندان.mp3
4.61M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (23)
🔶آموزش جنسی فرزندان
🔹نظام اسلام و قرآن با آموزش جنسی به کودکان و فرزندان مخالفت ندارد
🔹نوع آموزش مسائل جنسی نباید تمایل آفرین و فتنه انگیز باشد
🔹آموزش مسائل جنسی بیان خط قرمز ها در غالب تهدید و.. است
🔹آموزش مسائل جنسی در جایی باید باشد که بستر ازدواج فراهم باشد
#فقه_تربیتی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
📜برخی بزرگان مثل شیخ الرئیس و اینها تعبیر کردند که خُلِقنا مختارین؛ولی این آقایون(عرفا) می فرمایند که هر جا وجود قدم نهاد مختار است، وجود مختار است، اصلا حرف جبر و اکراه بی معنا و بی اساس است.
🎙شرح فصوص الحکم،علامه حسن زاده آملی قدس سره،جلسه۳۱۱،دقیقه۸
https://t.me/ASRAOLHEKAM
🔷جبر و اختیار از نظر اهل عرفان🔷
📜خداوند سبحان متن اختیار است و اختیار در اسماء و صفات او نیز حضور دارد و اعیان ثابته که قالب خود را از اسماء و صفات الهی اخذ می کنند، اختیار را به همراه دارند و به همین دلیل برای شیئی از اشیاء چیزی بدون اختیار نیست...
عالَم در همه مراحل و مراتب خود با اختیار قرین است و این حقیقتی است که عارف پس از وصول به سرّ القدر، می یابد.
📘رحیق مختوم:شرح حکمت متعالیه،ج۹،ص۴۷۶
@ASRAOLHEKAM
🌿 ••[ وجیزه ]••
✅ #بیان_نکته
⏮ توجه فقها به #پیامدهای_اجتماعی بیان فتوا؛
🔶 پاسخ آیتالله #بروجردی به استفتاء #دربار_پهلوی به خلاف فتوای خودشان؛
⏮ آیتالله ملک زاده
@vajeazeh
🌿 ••[ وجیزه ]••
✅ #پرسش_پاسخ_طلبگی
⏮ #بیان_نکته
🔶 جمع بین #کار_اجرایی، #درس_خواندن و #اداره_زندگی؛
🔶 اهمیت و جایگاه #اجتهاد
نیاز فوری #انقلاب_اسلامی
🔶 دست نیاز #رهبری به سوی #طلاب و #حوزه_علمیه
🔶 آیت الله ملک زاده
@vajeazeh
📃حاجت خاص در توسل به هر معصوم علیه السلام
📖 علامه مجلسی در بحارالانوار یک دعا و یک رویای صادقه نقل میکند که از مجموع این دو نقل _ که تقریبا مضمون و مفاد این دو نقل یک چیز میباشد _ میتوان استفاده کرد که برای هر حاجت خاصی باید به یک از ائمه اطهار متوسل شد.
البته پر واضح است که برای تمام حوائج دنیوی و اخروی میتوان به تک تک ائمه اطهار متوسل شد لکن طبق این دو نقل شاید بتوان گفت که برای هر حاجت خاصی که در این دو نقل بیان شده است توسل به یکی از معصومین علیهمالسلام خصوصیتی داشته باشد.
در اینجا آن حوائج را همراه با آن دعای مزبور ذکرمیکنیم.
💠 توسل به « پیامبر اکرم و حضرت زهرا و حسنین علیهم السلام »
▪️حاجت « نیل به طاعت و رضوان پروردگار»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى اِبْنَتِهِ وَ عَلَى اِبْنَيْهَا وَ أَسْأَلُكَ بِهِمْ أَنْ تُعِينَنِي عَلَى طَاعَتِكَ وَ رِضْوَانِكَ وَ تُبَلِّغَنِي بِهِمْ أَفْضَلَ مَا بَلَّغْتَ أَحَداً مِنْ أَوْلِيَائِكَ إِنَّكَ جَوَادٌ كَرِيمٌ
💠 توسل به «امیرالمومنین علیه السلام»
▪️حاجت « انتقام از دشمن »
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ إِلاَّ اِنْتَقَمْتَ لِي مِمَّنْ ظَلَمَنِي وَ غَشَمَنِي وَ آذَانِي وَ اِنْطَوَى عَلَىَّ ذَلِكَ وَ كَفَيْتَنِي بِهِ مَئُونَةَ كُلِّ أَحَدٍ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ
💠 توسل به «زین العابدین علیه السلام »
▪️حاجت «درامان ماندن از شیطان و سلطان جور»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ إِلاَّ كَفَيْتَنِي مَئُونَةَ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ وَ سُلْطَانٍ عَنِيدٍ يَتَقَوَّى عَلَيَّ بِبَطْشِهِ وَ يَنْتَصِرُ عَلَيَّ بِجُنْدِهِ إِنَّكَ جَوَادٌ كَرِيمٌ
💠 توسل به «الباقر و الصادق علیهماالسلام»
▪️حاجت «نیل به طاعت و رضوان پروردگار»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ اِبْنِهِ جَعْفَرٍ إِلاَّ أَعَنْتَنِي بِهِمَا عَلَى طَاعَتِكَ وَ رِضْوَانِكَ وَ بَلَّغْتَنِي بِهِمَا مَا يُرْضِيكَ إِنَّكَ فَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ
💠 توسل به «الکاظم علیه السلام»
▪️حاجت «عافیت»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِلاَّ عَافَيْتَنِي بِهِ فِي جَمِيعِ جَوَارِحِي مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ يَا جَوَادُ يَا كَرِيمُ
💠 توسل به «الرضاعلیه السلام»
▪️حاجت «سالم ماندن در دریا و خشکی»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ اَلرِّضَا عَلِيِّ بْنِ مُوسَى إِلاَّ سَلَّمْتَنِي بِهِ فِي جَمِيعِ أَسْفَارِي فِي اَلْبَرَارِي وَ اَلْبِحَارِ وَ اَلْجِبَالِ وَ اَلْقِفَارِ وَ اَلْأَوْدِيَةِ وَ اَلْغِيَاضِ مِنْ جَمِيعِ مَا أَخَافُهُ وَ أَحْذَرُهُ إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ
💠 توسل به «الجواد علیه السلام»
▪️حاجت «روزی زیاد»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِلاَّ جُدْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَى مَنْ وَسِعَكَ وَ وَسَّعْتَ عَلَيَّ رِزْقَكَ وَ أَغْنَيْتَنِي عَمَّنْ سِوَاكَ وَ جَعَلْتَ حَاجَتِي إِلَيْكَ وَ قَضَاهَا عَلَيْكَ إِنَّكَ لِمَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
💠 توسل به « الهادی علیه السلام»
▪️حاجت « توفیق نیکی»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ إِلاَّ أَعَنْتَنِي بِهِ عَلَى تَأْدِيَةِ فَرْضِكَ وَ بِرِّ إِخْوَانِيَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ سَهِّلْ ذَلِكَ لِي وَ اِقْرِنْهُ بِالْخَيْرِ وَ أَعِنِّي عَلَى طَاعَتِكَ بِفَضْلِكَ يَا رَحِيمُ
💠 توسل به «العسکری علیه السلام»
▪️حاجت «آخرت»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِلاَّ أَعَنْتَنِي عَلَى آخِرَتِي بِطَاعَتِكَ وَ رِضْوَانِكَ وَ سَرَرْتَنِي فِي مُنْقَلَبِي بِرَحْمَتِكَ
💠 توسل به «المهدی علیه السلام»
▪️حاجت «نجات از قتل»
▪️در آن دعا چنین آمده است :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ وَ حُجَّتِكَ صَاحِبِ اَلزَّمَانِ إِلاَّ أَعَنْتَنِي بِهِ عَلَى جَمِيعِ أُمُورِي وَ كَفَيْتَنِي بِهِ مَئُونَةَ كُلِّ مُوذٍ وَ طَاغٍ وَ بَاغٍ وَ أَعَنْتَنِي بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودِي وَ كَفَيْتَنِي كُلَّ عَدُوٍّ وَ هَمٍّ وَ غَمٍّ وَ دَيْنٍ وَ وُلْدِي وَ جَمِيعَ أَهْلِي وَ إِخْوَانِي وَ مَنْ يَعْنِينِي أَمْرُهُ وَ خَاصَّتِي آمِينَ رَبَّ اَلْعَالَمِينَ
📚 دعا : بحار الأنوار ج ۹۱، ص ۳۴
📚 رویا : بحارالانوار جلد ۹۱ ص ۳۲
📃نویسنده شیخ امیر گرالی
@vajeazeh
💢 محسن ابراهیمی تبیین کرد: «معانی دوگانه اعتبار از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) و تأثیر آن در ارتقای جایگاه علوم انسانی»
🔹دکتر محسن ابراهیمی، دانشآموخته دکترای فلسفه از دانشگاه اصفهان، در همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی (1)؛ مبانی انسانشناختی» اظهار داشت: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، میان دو معنا از اعتبار جمع کرده و معنای سوم و جدیدی برای اعتباریات بیان میکند.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، گزارشی از سخنرانی دکتر ابراهیمی در همایش از نظر میگذرد:
معانی اعتباریات
مهمترین خصوصیاتی که علامه طباطبایی در تبیین اعتباریات بیان میکنند این است که این اعتباریات برهانناپذیر هستند و مطابَقی فراتر از وهم ندارند لذا متصف به صدق و کذب نمیشوند چون ذهن آنها را برای رفع نیازهای خود ساخته و تنها متصف به لغویت یا عدم لغویت میشوند. معنای دیگر اعتبار در زمینه اصالت وجود است. علامه طباطبایی میگوید ماهیت، نمود و ظهوری از وجود است؛ بدین شکل که ماهیت ظهوری از امر حقیقی است.
متن کامل خبر...
https://www.irip.ac.ir/fa/news/522
https://eitaa.com/hekmatfalsafe
1_429114505.pdf
23.32M
● نسخه PDF
📚 مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام کاظم (علیه صلوات المصلّین) | جلد 1⃣
✍ انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم سال 1392
#سیر_مطالعات_تاریخی
#سیر_مطالعاتی #سیره_معصومین
@vajeazeh
مجموعه مقالات همایش سیره و زمانه امام کاظم (ع) جلد دوم.pdf
4.99M
● نسخه PDF
📚 مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام کاظم (علیه صلوات المصلّین) | جلد 2⃣
✍ انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم سال 1392
◼️منبع : کانال اسرار تاریخ
@vajeazeh
◼️إنا لله و إنا إلیه راجعون
با نهایت تأسف باخبر شدیم صدیق و فاضل ارجمند حجه الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرسی مصلا، در مسیر زیارت ولی نعمتمان آقا علی بن موسی الرضا علیهماالسلام، بر اثر سانحه رانندگی، دار فانی را وداع گفتند و از دار غرور به دار خلود رحلت کردند.
▪️ارتحال این سلاله السادات را به والدین، بستگان، دوستان و نیز به محضر استاد یزدانپناه تسلیت میگوییم و از خداوند متعال حشر ایشان را با أئمه طاهرین علیهمالسلام خواستاریم.
@vajeazeh
🌿 ••[ وجیزه ]••
◼️إنا لله و إنا إلیه راجعون با نهایت تأسف باخبر شدیم صدیق و فاضل ارجمند حجه الاسلام والمسلمین سید
خدایش در این شب جمعه رحمت کند و با اربابمان حضرت سید الشهدا ( اروحنا له الفداء) محشور کند بحق محمد و آله الطیبین
230215_017_١.mp3
5.7M
🏴ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر علیهما السلام
حاج آقا یزدی در پایان بحث توحید صدوق چند نکته درباره جایگاه امام کاظم علیه السلام نزد اهل سنت بیان فرمودند که متاسفانه مورد غفلت شیعیان است
@vajeazeh
#قدیمۍترینرفیقمحسین ...
اوڪهمثـلمنهــزاراندربهدرداردرفیــــق
اینمحالاستازیکیمانچشمبرداردرفیق
@vajeazeh
OstadAbedi_Aklag_14011126.mp3
4.88M
#اخلاق #درس_اخلاق
#خشم #غضب #پرخاش
#کنترل_خشم
#خانواده #نامه
#جلسه_نهم_خشم
فایل صوتی بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره خشم
جلسه نهم
💠 خشم و غضب ۹
✳️ نامه ای برای خودم!
🔹 اشتباهاتمان را بیش از حد بزرگنکنیم و کوچک هم نشماریم.
💠 به خود بدبین نباشیم.
خودمان را ببخشیم
💠 اثر تربیتی ناملایمات و سختی های زندگی
💠 ترس خوب و ترس بد
________
بعد از جلسه درس خارج فقه، چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
🆔 @ahmad_aabedi
ملازمه حق و تکلیف.mp3
5.86M
🔗 ملازمه حق و تکلیف
هر حقی همراه با تکلیف است ...
👤 استاد #سیدمصطفی_حسینینسب
📚 #فلسفه_حقوق | #نیمه_تخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مــبــعــث پـیــامــبــر اکــرم
صلیالله علیه و آله و سلم
مــبـارک بــاد
🟪 اعمال شب #مبعث
📌شب بیست و هفتم، شـب بعثـت پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) و از شبهای پربرکت است و در آن چند عمل مستحبّ است:
🟢 اوّل:
شیخ طوسی در کتاب «مصباح» فرموده:
از حضرت جواد(علیهالسلام) روایت شده:
همانا در ماه رجب شبی است که از هر آنچه آفتاب بر آن میتابد بهتر است و آن، شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) به رسالت مبعوث شد.
برای کسی که از شیعۀ ما عملکننده در آن شب است، پاداش نیکوکاری شصت سال مقرّر است،
به محضر آن حضرت عرض شد: عمل در آن شب چیست؟ فرمود: ...... (ادامه حدیث را در پیوند زیر بخوانید)
https://www.erfan.ir/mafatih94
🟢 دوّم:
زیارت حضرت امیرالمؤمنین(علیهالسلام) که برترین اعمال این شب میباشد.
🟢 سوم:
شیخ کفعمی در کتاب «بلد الامین» فرموده است: شب مبعث این دعا را بخوان:
اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُك بِالتَّجَلِّى الْأَعْظَمِ فِى هٰذِهِ اللَّيْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ
@vajeazeh