eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
592 دنبال‌کننده
389 عکس
166 ویدیو
409 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
اعترافات...
📌صحبت های بی سابقه سید حسن نصرالله صحبت های امروز سید حسن نصرالله تقریبا بعد از عملیات طوفان الاقصی بی سابقه بود،روانشناسی بیانات سید نصرالله نشان دهنده عدم رضایت نسبت به برخی سیاست های مقاومت در منطقه است. صحبت هایی مملو از هشدار ،تلنگر و سیگنال به همه محور مقاومت که توجه ویژه ای را می طلبد مهم ترین نکته سید حسن نصرالله که می توان به آن اشاره کرد و از قرار معلوم برخلاف نگاه رایج مقامات نظامی ایران هست سید حسن نصرالله: 🔺آمریکا نمی‌خواهد جنگ را گسترش دهد زیرا در جبهه اوکراین مشغول است و برای شکست استراتژیک در برابر روسیه آماده می‌شود این درحالی است که جامعه تحلیلی ایران و مقامات نظامی کشورمان بر این باور هستند که آمریکا بدنبال گسترش جنگ در منطقه هستند تا پای ایران را به درگیری بکشانند یعنی دقیقا برخلاف آنچیزی که امروز سید حسن نصرالله به آن اشاره کرد که این نشان دهنده وجود اختلاف نظر در تحلیل معادلات میدانی و کلان هست که طبیعتا در میدان آثار خود را گذاشته و خواهد گذاشت نکته بعدی سید حسن نصرالله این بود که : 🔺اگر غزه شکست بخورد خطرات بزرگتری در پیش است ادبیات سید حسن نصرالله کمی تغییر کرده و در حال سیگنال به دولت ها،احزاب و همه جریان های محور مقاومت بخصوص لبنان است که باید برای طوفان الاقصی و عمل انجام شده فکری کرد. سید حسن نصرالله در بخش دیگری از صحبت های خود به نکته مهم دیگری اشاره کردند: 🔺اگر مقدر شود که اشغالگران، اراده غزه را بشکنند، لبنان در صف و نوبت بعدی است، به ویژه منطقه جنوب رودخانه لیتانی نکته مهم دیگه ای که امشب سید حسن نصرالله اشاره کردند سیگنال برای عراقی ها بود سید حسن نصرالله: 🔺بعد از ترور ابوتقوی توسط آمریکا؛ اکنون فرصتی تاریخی برای خلاص شدن از شر حضور نیروهای آمریکایی در عراق است این فرصتی تاریخی برای عراق فراهم شده است تا اشغالگرانی را که خون مردم منطقه را ریختند، مجبور به ترک کشورشان کنند. مطمئن باشید اگر از عراق بروند از شرق فرات و سوریه نیز خواهند رفت ادبیات ترک اجباری سید حسن نصرالله برای آمریکایی ها در عراق به معنای این هست که عراقی ها باید با ابزار زور آمریکا را اخراج کنند و این مساله در این شرایط برای محور مقاومت بسیار راهگشا خواهد بود و عملیات های اخیر چندان بازدارنده نبودند نکته حائز اهمیت دیگری که سید حسن نصرالله بدان اشاره کرد این بود که: 🔺اگر در قبال ترور و شهادت العاروری سکوت کنیم، حجم پیامدهای آن بسیار فراتر از این تجاوز خواهد رفت و بنابراین ما ناگزیر به پاسخ خواهیم بود سید حسن نصرالله به راهبرد بازدارنده ای اشاره می کند که از بدیهی ترین معادلات میدانی است مساله ای که در ایران رعایت نشد و ترورهای هدفمند و انتحاری ها به صورت دومینو وار درحال انجام هست. سید حسن نصرالله به مساله دیگه ای که سابقا بنده بر آن تاکید کردم و گفتم که معیار ارزیابی بازدارندگی مقاومت در منطقه این هست که جنگ در غزه متوقف شود نیز اشاره کردند سید حسن نصرالله: 🔺هدف بازکردن جبهه در جنوب لبنان، فشار آوردن به دولت اسرائیل برای توقف تجاوز به غزه و کاهش فشار بر روی مقاومت در غزه بود راهبردی که فلسفه کنشگری همه شاخه های مقاومت در منطقه است و همچنان به پایان درگیری ها در جبهه داخلی غزه ختم نشد. ✍ابوقاسم @amniatemeli 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
♦️پس از تولد هندسه های نااقلیدسی، و سرایت تبعات معرفت شناسانه ی این موجودِ تازه متولد شده به دانش حساب، منطقدانان نیز برآن شدند تا منطق های متنوعی برپا کنند. ♦️ و بدین سان، منطق های ریاضی جدید، نظیر منطق های چندارزشی، متولد شدند. ♦️ منطق های متنوع به خودی خود، هیچ اطلاعاتی در مورد جهان واقعی به دست نمی دهند ( چون یک دستگاه آکسیوماتیک ریاضیاتی هستند). ♦️همچنان که هر هندسه ای را نمی توان برای هر مسئله ی راجع به جهان واقعی استفاده کرد، به همین ترتیب، هر منطقی را هم نمی توان برای هر مسئله ی راجع به جهان واقعی استفاده نمود. ♦️منطق ها برای وصل شدن شان به جهان واقعی به امری خارج از ریاضیات نیازمندند و تا آن لینک را برقرار نکنیم، هیچ اطلاعاتی در مورد جهان در اختیار ما قرار نمی دهد. ♦️اگر لینکِ نادرست یا تقریبی بین هندسه نااقلیدسی و هندسه ی واقعی برقرار کنیم، جواب نادرست یا تقریبی به دست خواهیم آورد. ♦️اگر لینکِ نادرست یا تقریبی بین منطق ریاضی جدید و منطق واقعی برقرار کنیم، جواب نادرست یا تقریبی به دست خواهیم آورد. 📥فلسفه ریاضیات و فیزیک 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
1402-10-14 فقه هوش مصنوعی-12.mp3
28.55M
🔖 استاد یزدی جلسه‌ی دوازدهم 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌 ادامه‌ی بحث از پایه‌ها 📌تموّج پایه 📌انواع مراتب آگاهی : ▫️آگاهی بدون پایه ▫️آگاهی با پایه‌ی غیرفیزیکی ▫️آگاهی با پایه‌ی فیزیکی 📌انواع جزء لایتجزی در آگاهی‌های با پایه‌های فیزیکی: 📍DNA 📍Neuron 📍Claustrum 📌جسمٌ نامٍ حسّاسٌ متحرّکٌ بالإراده ▪️حس لامسه ▪️حس ذائقه و شامه ▪️حس سامعه ▪️حس باصره 📌درک معنا 📌قطعه‌بندی زمان 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@hoomas
🔔فصلنامه حکمت اسلامی(۳۸) منتشر شد ▫️تطور برهان لم و إن از منطق به فلسفه اولی در کلام ابن‌سینا و ملاصدرا / عسکری سلیمانی امیری ▫️بررسی حقیقت اختیار از منظر مکتب تفکیک؛ نقدی بر کتاب «مسأله علم الهی و اختیار» / احمد سعیدی ▫️نقد و بررسی تحلیل معناشناختی مصلحت از دیدگاه علامه طباطبایی / مهدی برنهان مهریزی ▫️وحدت نفس در حکمت متعالیه و نسبت آن با وحدت هستی / مهدی سعادتمند ▫️مفهوم و جایگاه پیوستگی جسم در نظریه ماده - صورت‌گرایی ابن‌‌سینا / حمیده مختاری ▫️کدام گسست، کدام پیوست(تأملی در برهان فصل و وصل) /محمدمهدی کمالی، محمدهادی کمالی ▫️نسبت سنجی قولِ به اصالت وجود با معقول ثانی بودن آن / حمید عاشوری سید محمد موسوی هادی ایزانلو ▫️نقد و بررسی انسان‌مداری در مسأله شر از نگاه جورج مورودس / محمد رضاپور، محمد داود انصاری ▫️شبهه خدا به‌مثابه توهم کودکانه (بررسی و نقد الحاد روان‌شناختی فروید) / سید عبدالرئوف افضلی، عزالدین رضانژاد ▫️تبیین و تحلیل تقدم و تأخر «بالحق» در اندیشه صدرالمتألهین / روح‌الله حسینی 🆔@hekmateislami 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
FHI_Volume 10_Issue شماره3-پیاپی 38-پاییز 1402)_Pages 133-149.pdf
681.4K
🏷 نسبت سنجی قول به با بودن آن حمید عاشوری سید محمد موسوی هادی ایزانلو 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
PorsemanTarikhi-02-10-14.mp3
13.32M
در این صوت استاد به پرسش و شبهه مهم زیر پاسخ می دهند که آیا مسلمانان در جنگ با مرتکب کشتار جمعی بی گناهان شدند؟ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ مرکز رسانه ای ولایت @velayattv 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از فلسفه ذهن
📚 📒کتاب «ما نفسیم یا بدن؟» نوشته ریچارد سوئین‌برن با ترجمه دکتر مهدی ذاکری و توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و در ۲۳۳ صفحه بچاپ رسید. 📗سوئین‌برن بعنوان یکی از چهره‌های معاصر، در این کتاب سعی در ارائه استدلال‌های فلسفی جدیدی به سود جوهر نفس مجرد دارد که توسط برخی یافته‌های علوم اعصاب معاصر پشتیبانی شود. 📕نویسنده پس از بیان برخی مقدمات در فصل اول، فصل دوم را به « و دوگانه‌انگاری ویژگی‌ها» اختصاص داده. مترجم در پیوست سودمندی در انتهای این فصل، دیدگاه سینوی و صدرائی در این موضوع را نیز اضافه کرده است. 📘فصل سوم به نظریات درباره پرداخته و فصل چهارم با عنوان «استدلال دکارت برای نفس»، شکل گرفته است. مترجم در این‌جا نیز چند پیوست درباره استدلال به سود در از طریق اینهمانی شخصی، و نیز برتری استدلال تصورپذیری بر استدلال دکارتی و ... افزوده است. 📙فصل پنجم به علم و اطلاع درونی ما از خودمان می‌پردازد و فصل ششم به تعامل نفس و بدن. در این‌جا پیوست مترجم در نقد دفاع سوئین‌برن از استدلال به سود جوهری قابل توجه است. فصل آخر (هفتم) به این پرسش اختصاص دارد که آیا علم می‌تواند نفس را تبیین کند؟ @PhilMind
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزها که نانجیبان دهان نحسشان را به گفتن و دستان علیلشان را به نوشتن قاسم کتلت عادت میدهند و افتخار می‌کنند که او را خوار و خفیف کرده‌اند، جایی است که دیگر انسان میماند که چه بگوید و چه بنویسد اما قلب‌های آشنا به ایمان گواهی خواهند داد که خدای قاسم سلیمانی نخواهد گذاشت که حقایق تحریف شود و از نامش به بدی یاد شود... خدای قاسم سلیمانی این کلیپ را برای آیندگان به یادگار خواهد گذاشت خودش گفته در کتابش... که نیرنگ زشت جز صاحبانش را در نمی‌یابد { و لا یحیق مکر السیئ الا باهله...} ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ گفتم: می‌شود به بچه هایمان هم از این غذا و این گوشت بدهید؟ گفت: شما اکنون گوشت بچه هایتان را خوردید؟ خندیدیم گفتیم مگر میشود؟ گفت: به الله قسم باورمان نشد درب یخچال را باز کرد دست و پا و اعضای بدن بچه هایمان آنجا بود یکی از زنان وقتی دید دیوانه شد آن قدر سرش را به دیوار کوبید تا مرد.... روایت بانوی ایزدی از اسارت داعش 〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
نشست_روش_تفسیری_استاد_شهید_مرتضی_مطهری_1.mp3
39.58M
🔖 نشست علمی با عنوان «روش تفسیری »؛ 🎙ارائه‌کننده: جناب آقای دکتر استاد تمام دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران 🗣 ناقد: دکتر عبدالهادی استاد تمام دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
تفسیر زیبایی‌شناختی.mp3
25.32M
🌀صوت کامل کرسی علمی- ترویجی تفسیر زیبایی‌شناختی روشی و کاربست آن در تفسیر قرآن 🎙 با حضور: سیدحمید جزایری محمد عشایری دبیرعلمی: ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی @iictchannel 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1402-10-05-event_ai_philosophy4.mp3
36.66M
🔖 و خطر وجودی دکتر محمدحسن 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌 مباحث اخلاقی مربوط به سیستم‌های AI 📌سو گیری‌های هوش مصنوعی تصمیم گیر ناشی از داده‌ها و الگوریتم‌ها و ... 📕کتاب سلاح های تخریب ریاضیاتی؛ الگوریتم‌های به کار رفته در هوش مصنوعی منجر به نابرابری میشود 📗اقدامات پلیسی مبتنی بر دیتاهای بزرگ 📌آلگوکراسی 📌نحوه‌ی تعامل با هوش مصنوعی 📌ابَرهوش مصنوعی ( تکینگی هوشمندی) 📌موسسات آینده‌ی بشریت 📌تلازم نداشتن morality با intelligence 📌تکینه‌گرایان و اِیآیتئست‌ها 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@hoomas
هدایت شده از رهپویان
🎧 کاربرد زبان‌شناسی در فهم قرآن استاد قائمی_نیا 🔹پیش گفتار : - معرفی استاد و آثارشان و... 🔸 بیانات استاد : - سیر علمی استاد: مطول و.. - آرزوی استاد برای کتب ادبیات عرب - مطالعه نشانه شناسی - کتاب بیولوژی نص ثمره ۵ سال استاد - ورود به حوزه زبان شناسی - استفاده های معناشناختی درس خارج - کارهایی که در فقه باید انجام شود - معناشناختی در تمامی مطالعات اسلامی تاثیر گذار است - در نظر دارم تحلیل فرهنگی از معناشناسی قرآن - کتاب دین و مدل های فرهنگی - سه حوزه زبان شناسی: شاخه ها، جریان های زبان شناسی ،مطالعات بینارشته ای - همه ی مطالب آنها قابل پذیرش نیست 🔸علوم شناختی : عصبشناسی ، روانشناسی، زبان شناسی شناختی، فلسفه ذهن ، هوش مصنوعی. برخی ۲ دانش افزودند : علوم کامپیوتر، انسان شناسی شناختی همه به تحلیل ذهن و فرآیندهای مغزی از زاویه خاصی می پردازند. - معناشناسی شناختی یک شاخه از زبان شناسی شناختی است:از این بحث می کند که اطلاعات زبانی را چگونه پردازش کنیم و ارتباطات پردازش های زبانی با موقعیت های زبان و ذهن چیست . - سه ضلعی ای که داریم: ۱.موقعیتی که جملات نشان می دهند (یا مدلول جملات). چون بیشتر جملات ناظر به عالم خارج اند، این رامیگیم عالم خارج ۲.پردازش های زبانی درون جمله ۳.ذهن 🔹ادعای معناشناسی: - تقریر اجمالی : معنای یک جمله همان مفهوم سازی است نه موقعیت(با مفهومی که در اصول می خوانید خلط نشود) - تقریر دوم: زبان ، اولا و بالذات ذهن گوینده را نشان میدهد، ثانیا وبالعرض خارج را 🔸رابطه ی زبان و ذهن و خارج (در غرب): ویتگنشتاین: زبان آینه جهان خارج است ، بعد بازی های زبانی را مطرح کرد. زبان شناسی به دومی نزدیک شد. 🔹نظرهای استاد در حوزه قرآن: ما در معناشناسی قرآن با تحلیل پردازشهای قرآن سروکار داریم :یعنی برای یافتن معنای قرآن باید نحوه پردازش های قرآن را بیابیم. مثال رحمت : گاهی به صورت ظرف ، گاهی به صورت منبع نورانی... اصالت تعبیر قرآنی (به تعبیر مقرر به ظهور کلام دست نزدین) : در "ان المتقین فی مقام امین" نگین مراد مامون است. تقدیر معنایی خلاف اصل است ( با تقدیر لفظی ادبا مشکلی نداریم): در واسال القریه نگین اهل قریه مراده. در کتاب موافقت معنایی به دنبال این بودم که با مباحث معناشناسی ، روایات را به آیات برگردانم. اتخذوا هذا القرآن مهجورا به معنای اینکه قرآن نمی خوانند یا ترتیب اثر نمی دهند نیست، روایات می فرمایند عدل قرآن (امیرالمومنین) را ترک کردند. اصالت تعابیر هم اینرا میگوید. (اتخذوا هذا القرآن مهجورا فرق دارد با هجروا هذا القرآن) ما نمیتوانیم بدون معناشناسی مقبول روایت به معناشناسی مقبول آیات دست یابیم. روایات و آیات را بنده یک سیستم جامع می بینم. 🔸 پاسخ به سوالات از دقیقه ۴۵ : نکاتی از پاسخ های استاد: متون ادبی ما یک میراث ارزنده و دارای نکات زیادی است. برخی تحلیل ها را در خصائص ابن جنی پیدا کردم. زبان شناسی مادر علوم انسانی است . کسیکه ادبیات را خوب کار کند، تا اجتهاد راحت میرود. فلسفه ارسطو را غربی ها بهتر از ما نقل می کنند. ارسطو خداپرست نیست، ارسطو که افتاد دست ابن سینا، مسلمان شد. این علوم هم باید مسلمان شود. [مقرر : فلاسفه ی مطرح یونان، حدود ۱۰ قرن قبل از اسلام زندگی میکردند و طی این مدت طولاتی، فلسفه ی آنها الحادی شد و به مسلمانان رسید ] خلط استعاره ادبی با استعاره مفهومی نشود. علوم سنتی هم خیلی مطلب دارد. از نظر زبان شناسی از نظریه ارواح معانی نمیشود دفاع کرد. زبان شناسان نظریه ی طبیعی را می گویند: واضع بشری است که عقلش محدوده .توسعه های بعدی معنا، برپایه ی قاعده ی تشابه خانوادگی (ویتگنشتاین) است. نظریه ی روح معنا طبق این است که واضح از اول میتواند آینده ی معنا را پیش بینی کند و به ذات معنا (اشتراک معنا) دسترسی دارد. دو جلسه در این زمینه داشتیم. مثال مهم :کلیدی ترین استعاره مفهومی در باب توحید قرآن، کلمه وجه است.... مباحث معناشناسی فلسفه و عرفان را تغییر میدهد ، بنده روی اینها کار میکنم و در عرفان به نتیجه رسیدم و چند نشست داشتیم. سنت تفکر اسلامی سنت متن محور است و قرآن محوریت دارد. سیستم جمع عرفی را برهم میزند. برداشتهای فقهی تغییر میکند. عملا باب فهم روایات مسدود شده(بحث فقه را بگذاریم کنار) ، مباحث زبانی میتواند اینرا برطرف کند(:این یک پروژه است). علم رجال ملاک دهم است و قرآن ملاک اول ماست منتها ما سیستم ارجاعی نداریم که با کمک معناشناسی می شود. در معناشناسی بنده ۷۰۰ آیه را تحلیل کردم و دو تفسیر را اصل قرار دادم : المیزان و تفسیر التحریر و التنویر (کشاف به روز رسانی شده). مباحث معناشناسی میتواند همگام با ادبیات خوانده شود و ما با زمینه ی ادبی مون راحت می فهمیم. اصل صوت 👇 https://eitaa.com/elmi_noororreza/335 خلاصه صوت مشابه شناختی
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
روش شناسی علوم حدیث 3.m4a
37.99M
🔖 حجت الاسلام والمسلمین 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌روش شناسی علوم‌حدیث از مباحث ساینس در علوم جدید دسته‌بندی می‌شود 📌 درخت واره علوم حدیث: ▫️ تاریخ حدیث ▫️رجال الحدیث ▫️ مصطلح الحدیث ▫️فقه الحدیث ( درایة الحدیث) ▫️نقد الحدیث ▫️فلسفه‌ی علم الحدیث 📌ضرورت بحث از روش‌شناسی علوم‌حدیث 📌در حال حاضر کتاب مستقلی در زمینه‌ی روش شناسی علوم‌حدیث نداریم 📌تعریف روش از منظر استاد 📌فراگیری دانش روش شناسی علوم‌حدیث قبل از فراگیری علوم حدیث بایستی صورت بگیرد 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از رهپویان
🔖روش_شناسی علوم_حدیث استاد حجت الاسلام والمسلمین علی راد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ۲۰/۱۰/۱۴۰۲ 🔹مباحث کلی : - موضوعات روش شناسی از جنس موضوعات مدرن و پست مدرن اند و در میراث حدیثی ما سابقه ندارند هرچند در ارتکازات آنها وجود داشته است. - درخت واره علوم حدیث: ▫️ تاریخ حدیث ▫️رجال الحدیث ▫️ مصطلح الحدیث ▫️فقه الحدیث ( درایة الحدیث) ▫️نقد الحدیث ▫️فلسفه‌ی علم الحدیث - برای دستیابی به روش شناسی علوم حدیث ناچاریم به روش شناسی تک تک اجزای آن. - روش شناسی علوم حدیث مبتنی بر این است که حدیث یک علم مستقل است. - چرا ضرورت دارد : بخاطر التزام به استاندارهایی است که رویکرد پست مدرن ایجاد کرده و بدون این ، جهان مدرن پذیرای علوم حدیث نیست + ما با فقر این روش شناسی روبه رو هستیم. +ما با روش شناسی می توانیم ظرفیت های ناپیدا و بی کران آنرا استخراج و عرضه کنیم +از جمله اقتضائات معاصر مطالعات بینارشته ای است که برای استفاده از دستاوردهای حدیثی مون محتاج روش شناسی آنها هستیم تا پیوند برقرار کنیم. +خلا در مطالعات روش حدیث (هرچند اخیرا مورد توجه قرار گرفته). + انتظار از دانش پژوهان معاصر اینه که نظریات دین را در قالب علمی مطرح کنند، بنظر میاید یکی از علل اینکه پژوهشگران ما در سطح توصیف و تحلیل باقی می مانند و عمدتا به سطح نظریه نمیرسند، فقدان روش شناسی است. 🔸 مفهوم شناسی این بحث : - تعریف روش : تعریفی معیاری وجود ندارد. تعریف استاد: چگونگی بهره مندی از مبانی، منابع ، ابزارهای یک دانش در تبیین موضوع یا مساله، برای پاسخ به مسائل آن علم است و هر رو روش دارای دو بعد ماهوی و فرآیندی است. - نکات بیشتر : توسعه علوم حدیث وابسته به روش مندی علوم حدیث است. نیل به معرفت اصیل و واقعیت ممکن در احادیث ما وابستگی به یک روش علمی و اجتهادی در مطالعات حدیثی دارد. آموزش، پژوهش، گفتگو، نقد و نظر از مجموعه های حدیثی، بدون روش، مضر هستند. روش در پژوهش های مطالعات حدیثی ، شاخص صیانت دانش حدیث است. روش های علوم حدیثی به لحاظ فراگیری مقدم هستند بر حدیث. - روش شناسی علوم حدیث: روش پیوندهایی با معرفت دارد. اساسا خواستگاه روش شناسی در معرفت شناسی (معرفت در یک حوزه خاص) دارد به عبارت دیگر ذیل فلسفه علوم حدیث قرار میگیرد. بحث های روش شناسی علوم حدیث با مسائل آن علم پیوند دارد. و چون علوم حدیث متعدد است، روشهای متعددی هم خواهد داشت. 👈 اصل صوت
1402-10-21 فقه هوش مصنوعی-13.mp3
29.07M
🔖 استاد یزدی جلسه‌ی سیزدهم 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌کلاستروم کاندیدی برای خود آگاهی و جزء لایتجزی خود آگاهی 📌به زودی بدلیل پیشرفت بشر در ابزارها، افلاطون‌گرایی مبنایی واضح برای کل بشر خواهد شد 📌پایه‌ریزی غلط منطق‌ ریاضی توسط فرگه 📌ساخت شبکه‌های عصبی پس از اشکالات دریفوس 📌شبکه‌های عصبی یکی از پایه‌های آگاهی 📌۸۵میلیارد نورون با هفت هزار ارتباط بین نورونی! 📌هوای طلق(انسان معلق) ابن سینا 📌خودآگاهی طبیعی است که مجلاهای مختلفی دارد 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@hoomas
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
1402.09.14 - نشست درون گروهي - نقش معرفت هاي حضوري درپيدايش وساماندهي علوم انساني - حجت الاسلام محمدحسين زاده.mp3
27.54M
🔖نقش معرفت‌های حضوری در پیدایش و ساماندهی علوم انسانی ارائه: استاد محمد ناقد: استاد یزدی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🎙تبیین استاد از نظریه‌ 📌طبقه‌بندی مفاهیم: ▫️حقیقی ( جزئی، کلی[ ماهوی ، منطقی ، فلسفی ] ) و غیرحقیقی 📌تمام مفاهیم از مفاهیم حضوری گرفته می‌شود 📌هفت مفهوم بدیهی که از علم حضوری گرفته شده: ▫️جزئی محسوس ▫️جزئی خیالی ▫️جزئی شهودی ▫️مفاهیم کلی محسوس ▫️مفاهیم کلی شهودی ▫️مفاهیم فلسفی ( علیت،معلول، غنی،...) ▫️مفاهیم منطقی که به تعریف نیاز ندارند ( کلی، جزئی ، جهات سه گانه،...) 📌چگونه به مفاهیم بدیهی از راه علم حضوری دست پیدا می کنیم ؟ 📌تبیین مراحل پنج گانه‌ی دستیابی به مفاهیم 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
ابن سینا.pdf
7.56M
📗ابن سینا 📝اثری از جرج بی کوچ مترجمه: ذبیح الله منصوری 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
بایسته‌های روش تحصیل علوم عقلی.m4a
32.14M
🔰بایسته های روش تحصیل در علوم عقلی ▫️در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ استاد علی امینی‌نژاد در جمع طلاب حوزه علمیه شهید حقانی قم به ایراد سخنرانی پرداختند که موضوع سخنرانی ایشان بایسته های روش تحصیل در علوم عقلی بود. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
نشست1402.10.21.mp3
27.51M
🔖 و (تفاوت‌ها و شباهت‌ها) استاد استاد 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌چیستی فلسفهٔ‌ تحلیلی 🏷تعریف حقیقی از فلسفه‌ی تحلیلی نمی‌شود ارائه کرد 🏷واقعیت محور فلسفه‌ورزی در یونانیان تا دکارت 🏷ذهن محور فلسفه‌ورزی از دکارت تا قرن ۱۹ 🏷زبان محور فلسفه‌ورزی از پایان قرن نوزدهم تا حال حاضر ( چرخش زبانی ) 🏷منظور فیلسوفان تحلیلی از زبان نماد، نشانه و علامتی است که دلالت‌گری دارد 🏷 فلسفه‌ی زبان محوریت این نهضت فلسفی است که از راه زبان در پی تحلیل اندیشه‌اند 📌محور فلسفه‌ی تحلیلی معرفت‌شناسی است بر خلاف محور فلسفه‌ی اسلامی که هستی شناسی است 📌موجود بما هو مدلول و وجود بما هو دال در فلسفه‌ی اسلامی بحث نشده است 📌نوع تحلیل‌ها در دو فلسفه متفاوت است 📌غایت و هدف در دو فلسفه متفاوت است 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
جایگاه شناسی کتاب کفایه الاصول.mp3
20.81M
🔺جایگاه شناسی ، شروح و حواشی آن 🎙استاد ۸ آذر ۱۴۰۲ 🌐http://eitaa.com/hoseininasab 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
1402-10-27 توحید صدوق-52.mp3
30.91M
🔖 استاد جلسه‌ی چهاردهم 💢 دوستان عزیز دقت کنید فایل اصلی جلسه‌ی چهاردهم همین فایلی است که تقدیم گردیده ، توحید صدوق درس دیگر جناب استاد است که عنوان آن درس با این درسشان بصورت اشتباه مندرج شده است 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌مشاعر و عقل دو حوزه‌ی بسیار مهم 🏷مشاعر و هوای‌ طلق ابن سینا 🏷استحاله‌‌ی تناقض و عقل 🏷سر و کار عقل با طبایع است و سر و کار فردِ طبایع است 📌آیا می‌شود در ماشین یک پایه‌ایی فراهم کنیم که در این پایه درکِ معنا صورت بگیرد ؟ 📌بیت نرم‌افزار یا سخت‌افزار ؟ 📌...والحروف لا تدلُّ علی غیر أنفسها... کلام گهربار امام رضا علیه السلام در مناظره با عِمران صابی 📌علمِ نشانهِ شناسی از مهمترین علوم برای تفسیر قرآن کریم در آینده 🏷معانی ذاتی نماد 🏷معانی طبعی نماد 🏷معانی قراردادی نماد 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@hoomas
💎 مطالب مرتبط با جلسه‌ی چهاردهم فقه هوش مصنوعی مقاله درباره معنی و مصداق فرگه نظریات شیء انگارانه معنا در فلسفه تحلیلی و علم اصول-محمود مروارید اشاره گر(pointer) در برنامه نویسی وجود خداوند؛ وجود اشاری نه وجود وصفی- در ارتباط با بحث مفاهیم اشاری مثال دقیق، سوال روان؛ ابزاری برای ارائه مجردات به همگان- در ارتباط با بحث ادراکات مشاعری و عقلی برهان انسان معلق/هواء طلق ابن سینا مقاله نفس مندی هوش مصنوعی برایان کاتر الگوریتم تکاملی هوش مصنوعی فرضیه فرگشت-تکامل انتخاب طبیعی؛ راه حل داوکینز برای حل مسئله ثوابت بنیادین و پاسخ به او حدیث النفس جناب کمیل- عود ممازجة تاملاتی پیرامون منطق جدید تابع ارزش معانی چهارگانه آگاهی تفکیک نشانه از معنا و تاکید بر جایگاه علم نشانه شناسی در جلسات متعددی مورد بحث قرار گرفته است به خصوص در مبحث مناظره متی با سیرافی. به عنوان نمونه: امکان درک معانی بدون نیاز به نشانه ها- ١٨/ ٩/ ١٣٩٧ استقلال دستگاه منطق از دستگاه نشانه ها(١) استقلال دستگاه منطق از دستگاه نشانه ها(٢) استقلال دستگاه منطق از دستگاه نشانه ها(٣) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@hoomas