💠#پرسش_پژوهشی
🔴چه نكاتي را براي خلاصه نويسي بايد رعايت كنيم؟
🔻خلاصه نويسي يك هنر است و نيازمند تمرين و تكرار.
🔻شايد شما نتوانيد در اوايل كار، خوب خلاصه نويسي كنيد ولي مطمئنا با تمرين و تكرار اين هنر را در خود تقويت خواهيد كرد.
🔻براي خلاصه نويسي بايد نكاتي را هميشه مد نظر داشته باشيد و آنها را رعايت كنيد:
1️⃣همزمان با خواندن مطلب خلاصه نويسي نكنيد، اينكار منجر به كند شدن خواندن و از بين رفتن تمركز شما ميشود. متون كتابها (مانند متني كه در همين صفحه مطالعه ميكنيد) توسط تيترها به بخشهاي مختلف تقسيم شده اند.
🔻 ابتدا تنها تيترها را مشاهده كنيد، سپس هر تيتر را جداگانه مطالعه كنيد و سپس مفهوم جمله را همانطور كه براي خود شما راحت تر است با نگارش خودتان بنويسيد.
2️⃣استفاده از ليستهاي عددي و علائم خاصي مثل علامت سوال (؟)، علامت تعجب (!)، فلشها، ستاره، ضربدر و …
بسيار ميتواند در اين امر مؤثر و مفيد باشد.
🔻سعي كنيد براي خودتان علائم اختصاري تعريف كنيد.
3️⃣هر شب قبل از خواب، چند دقيقه را صرف مطالعه و تكرار خلاصه هايي كه نوشته ايد بكنيد و سعي كنيد از روي نكات و كلمات كليدي، متن اصلي را بخاطر بياوريد.
🔻اينكار تاثير بسيار خوبي براي حفظ و به خاطر سپردن مطالب دارد.
4️⃣از عبارات و كلمات بولد (توپر) شده ي كتاب استفاده كنيد، در بسياري از موارد، واژگان مهم و مفهومي در متن كتاب به شيوه اي متمايز نشان داده ميشوند.
5️⃣از پراكنده نويسي پرهيز كنيد و سعي كنيد خلاصه ها را به ترتيب و درون دفترچه ي مخصوص بنويسيد و فراموش نكنيد خلاصه نويسي به معني ريزتر نوشتن نيست!
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#پرسش_پژوهشی
🔴چگونه با توجه به مسئله اصلی فرضیه را بنویسیم؟
اگر برای سؤال مهم مقاله، هیچ جوابی حتی موقت و حدسی نداشته باشیم، به نوعی سردرگمی مواجهیم. فرضیه باید با سؤال اصلی تحقیق هماهنگی دقیق داشته باشد.
🌼برای مثال، اگر سؤال اصلی مقاله این باشد که «چرا مقالههای دانشجویان فلان دانشکده، به خوبی پردازش نمیشوند؟»،
🔶 فرضیه میتواند چنین باشد: «علت عدم پردازش مقالات آنها این است که در مطالعات خود مهارت کافی ندارند.»
🔷 هر چند در مورد سؤالات ویژه و ارزشی که مستقیما از منابع دینی و مقدس پاسخ میگیرند، نیازی به ارائه فرضیه نیست، برای سایر پرسشها شایسته است یک جواب حدسی و برگرفته از تجربیات و اطلاعات خود، فراهم کنیم و سپس آن را به آزمون و بررسی بگذاریم. فرضیه یکی از مواردی است که در انتخاب مطالب از منابع به ما جهت میدهد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
record001.mp3
4.5M
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🔊 #فایل_صوتی
📆 #مناسبتی👈 پانزدهم شوال
#سالروز_شهادت_حضرت_حمزه
#سالروز_وفات_حضرت_عبد_العظیم_حسنی
🎙استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین رجایی پور
•-----------------•••🔸🌷🔹•••-----------------•
☑️واحد فرهنگی-تبلیغی
مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🤲اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّڪ َالفَرَجْ🌤
💠پرسش_پژوهشی
🔴مقاله ترویجی و علمی پژوهشی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
🔴بارها نام مقاله علمی ترویجی یا علمیپژوهشی را شنیدهاید
اما امکان دارد برخی تفاوتهای آنها را با یکدیگر ندانند.
💠واژه شناسی
🔷معادل انگلیسی مقاله علمی ترویجی review paper میباشد
🔷اما معادل مقاله علمی و پژوهشی research paper است که با نام original article نیز یاد میشود.
💠تفاوت بین دو نوع مقاله
🔻مقاله علمی پژوهشی بر اساس یک پژوهش اصلی میباشد.
این پژوهش میتواند برحسب زمینه مورد مطالعه محقق انواع مختلفی مانند آزمایش، زمینه یابی، مصاحبه و استفاده از پرسشنامه در حین اجرای پژوهش باشد یا اینکه محقق بر اساس مسئله اصلی و فرعی تحقیق با توجه به منابع کتابخانه ای در صدد پاسخ به سوالات پژوهش خود باشد.
با این وجود در هر یک از زمینه های تحقیقاتی مذکور، محقق نیاز دارد تا به جمع آوری و آنالیز داده ها بپردازد و از آنها یافتههای و نتایج مختص به خود را ارایه دهد.
🔻مقاله علمی پژوهشی بر اساس این تحلیلها و تفاسیر از دادهها نگارش خواهد شد.
🔴اما مقاله علمی ترویجی بر اساس مقالات چاپ شده دیگر نوشته میشود.
🔻در این نوع مقاله شما آزمایش یا جمعآوری داده خام نخواهید داشت.
🔻مقاله علمی ترویجی ادبیات پژوهش موجود در یک زمینه خاص را خلاصه میکند و سعی دارد تا شرحی بر وضعیت کنونی موضوع مورد بررسی ارایه دهد.
🔴برعکس تصوری که بسیاری از محققان دارند مقاله علمی پژوهشی یا علمی ترویجی در ماهیت خود برتری نسبت به یکدیگر ندارند. اما وقتی از سوی مجلات با کیفیت مورد پذیرش قرار میگیرند ارزش و اعتبار پیدا میکنند.
🔻بسیاری از مقالات علمی ترویجی هم اکنون در مجلات بسیار قوی دنیا منتشر میشود.
🔻باید توجه داشت این تصور که مقاله علمی و ترویجی راحتتر و آسان تر از مقالات علمی پژوهشی هستند نیز تصوری بسیار نادرست است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
📝#فایل_متنی
🔹جزوات و کتاب های
روش تحقیق و مقاله نویسی
📚انواع مقالات و ساختار آنها
✍نویسنده: دکتر مهدی عبادی
📥eitaa.com/pajuohesh/510
📚انواع تحقیق
✍نویسنده: دکتر مهدی عبادی
📥eitaa.com/pajuohesh/528
📚موضوع شناسی و مسأله یابی
✍نویسنده: دکتر مهدی عبادی
📥eitaa.com/pajuohesh/529
📚انتخاب موضوع
✍نویسنده:دکتر مهدی عبادی
📥eitaa.com/pajuohesh/530
📚مهارت روش تحقیق
✍نویسنده:دکتر حسن اسلام پور کریمی
📥eitaa.com/pajuohesh/578
📚اصول جامع مقاله نویسی
✍نویسنده:دکتر راهب عارفی
📥eitaa.com/pajuohesh/584
📚درسنامه جامع نگارش مقاله
✍نویسنده: دکتر مهدی محقق فر
📥eitaa.com/pajuohesh/601
📚جزوه روش تحقیق
✍نویسنده:دکتر محمدعلی وطن دوست
📥eitaa.com/pajuohesh/631
📚ساختار یک مقاله علمی
✍نویسنده: سید مهدی موسی زاده
📥eitaa.com/pajuohesh/644
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
💠#پرسش_پژوهشی
🔴انتحال چیست ؟
انتحال به دو معناي مختلف و البته نزديك به هم به كار رفته است. ⬇️
1️⃣معناي شايع و رايج آن، همان چيزي است كه امروزه از آن با عنوان (سرقت ادبي) نام برده مي شود.
2️⃣معناي ديگري كه براي واژه انتحال آورده اند، عبارت است از
«خود را به مذهبي بستن، خود را به مذهبي يا به قبيله اي منسوب ساختي، خويشتن را به كسي بازخواندن»
🖊دهخدا در تعريف انتحال آورده است:
شعر ديگري را بر خود بستن، شعر يا سخن ديگري را براي خود دعوي كردن، سخن كسي ديگر بر خويشتن بستن، سرقت ادبي، سخن ديگر بر خويشتن بستن است و آن چنان باشد كه كسي شعر ديگري را مكابره بگيرد و شعر خويش سازد بي تغييري و تصرفي در لفظ و معني آن، يا به تصرفي اندك، چنانكه بيتي بيگانه به ميان آن در آرد يا تخلص بگرداند.
🔴انتحال در زمان ما اصطلاحی است برای نویسندگانی که مبتلا به معضل سرفت ادبی هستند .
❗️همچنین و با توجه به معنای دوم ، نويسندگاني كه مي كوشند براي درست جلوه دادن سخن و مدعاي خود، افراد نام و نشان دار و صاحب نفوذ علمي و تاريخي را مدافع نظريه خود معرفي كنند، در حقيقت مرتكب عمل غيراخلاقي انتحال شده اند.
متاسفانه گاه ديده مي شود برخي از افراد يا مكاتب فكري، براي تقويت فكر خود و يا نشان دادن سابقه تاريخي آن، كساني را به مكتب فكري خود منسوب مي كنند كه هيچ نسبتي با آنان نداشته و اصولا داراي مباني فكري متفاوتي بوده اند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#پرونده_ویژه
💠 #فقه_انتخابات از دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی
🔻در لینک های ذیل، مباحث آیت الله فاضل لنکرانی پیرامون فقه انتخابات قابل مطالعه است:👇
1. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/284
2. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/296
3. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/304
4. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/307
5. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/312
6. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/313
7. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/314
8. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/317
9. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/83
10. https://eitaa.com/j_fazel_lankarani/84
#فقه_انتخابات
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
#پرونده_ویژه 💠 #فقه_انتخابات از دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی 🔻در لینک های ذیل، مباحث آیت الله فاضل
دوستان عزیز از مطالب ارائه شده توسط آیه الله فاضل میتوان چند مقاله علمی ارائه کرد
📣📣 #خبر_پژوهشی
⏳پايان خرداد؛ آخرین مهلت ارسال اثر به فراخوان کتاب سال حوزه
✅حجت الاسلام جواد معين با اعلام اين خبر گفت: فراخوان بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه تا پايان خرداد 1400 ادامه دارد و تمامی حوزويان میتوانند با ارسال کتابهای چاپشده و يا رساله دفاع شده سطح چهار(دكتري) در اين فراخوان شركت کنند.
🔻بیشتر بخوانیم:👇
♦️شرایط شرکت در این همايش
♦️نحوه شرکت در فراخوان
🔷محورهای ویژه همایش
🔶راههای ارتباطی
💎و...
🔗در لینک زیر:👇
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40441
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
🖊احمدحسین شر یفی
🔶انسانهای موفق، هرگز تسلیم موانع نمیشوند. هرگز تهدیدها و مصیبتها و رنجها آنها را از پای در نمیآورد. هرگز در برابر شرایط سخت سر تسلیم فرود نمیآورند. آنها تحت هر شرایطی به پیشرفت خود ادامه میدهند. هیچ چیزی نمیتواند سد راه رشد آنان شود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
جایگاه معرفتشناسی در پاسخ به شبهات دینی۱ (Trimmed).mp3
31.82M
#نشست_علمی
استاد دکتر حجه الاسلام احمدحسین شریفی
🔴موضوع: جایگاه معرفتشناسی در پاسخ به شبهات دینی
🔷مکان: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
🔶تاریخ: ۲۹/ ۲/ ۱۴۰۰
🔷مدرسه بهاری شبههپژوهشی معرفتشناسی
🔶مخاطبان: اساتید سطوح عالی و طلاب سطح ۴ و اساتید دانشگاه و دانشجویان دکتری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
💠#پرسش_پژوهشی
🔴روند مراجعه به منابع در مقاله نویسی یا پایان نامه نویسی چگونه است ؟
✨پاسخ:
به طور کلی، بهتر است روند مراجعه به منابع در مقاله نویسی یا پایان نامه نویسی به ترتیب زیر باشد:
1️⃣ابتدا با مراجعه به فرهنگ اصطلاحات تخصصی، واژه های کلیدی و اساسی تحقیق خود را میشناسیم.
2️⃣بهتر است مطالعه و جستجوی منابع را از منابع دایره المعارفی شروع کنیم. (پیشتر بیان شد ذیل هر مبحث در کتب دائره المعارف منابع دسته اول مرتبط با آن موضوع ارائه می شود که برای تحقیق می توانند مورد استفاده قرار بگیرند).
3️⃣کتاب شناسی بیشتر و مراجعه به نرم افزارها و اینترنت و پیدا کردن منابع تخصصی از قبیل مقاله و کتاب و پایان نامه.(پیشتر توضیحاتی پیرامون چگونگی یافتن منابع از طریق نرم افزارها و اینترنت بیان شد ).
4️⃣توجه به سوالات فرعی و منابعی که برای پاسخ به آن سوالات باید جستجو شده و مورد توجه قرار بگیرد.
🔴بعد از یافتن منابع باید به این نکات توجه کرد:
1️⃣تمام منابع باید با روش اجمالی مطالعه شوند و مباحث بسیار مرتبط و مهم تعیین شوند.
2️⃣مباحث بسیار مرتبط و مهم را با روش دقیق خوانی و انتقادی مطالعه کرده، فیش برداری را شروع کنید.
3️⃣سپس، کتابشناسی به منظور دست یابی که به منابع اصلی تحقیق در میان مکنابع یافته شده انجام میشود و به تدریج تکمیل تر میگردد.
4️⃣برای جمع آوری منابع مرتبط با بحث مقاله، توصیه می شود از طریق مطالعه اجمالی، مشخصات منابع مناسب را یادداشت کنید. (به عبارت دیگر با استفاده از منابع مقالات و کارهای تحقیقاتی نزدیک به تحقیق خود می توانید با برخی دیگر از منابع تحقیقان آشنا شوید).
5️⃣در برخی منابع، نکات مختصر و مفیدی در باره پاسخ پرسش¬های مقاله شما آمده است، بهتر است همان نکات را یادداشت کنید و آدرس کامل آن اثر را نیز در برگه یادداشت ثبت کنید؛ لذا ضرورتی ندارد منابع متعددی را به خاطر نکات اندکی که در آنها هست، دور خود جمع کنید.
6️⃣اگر منابع نیاز به مطالعه مفصل دارند، آنها را تهیه و در فرصت مناسب دقیق تر مطالعه کنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
بررسی اطلاق وجوب کفایی مستفاد از آیه نفر.mp3
3.11M
💠#پیشنهاد_ویژه
🔴سوال: آیا ورود در حوزه و ادامه تحصیل در این مسیر واجب کفایی است ؟
🔴من از دروس حوزه و مشکلات اقتصادی خسته شدم ؛ از نظر شرعی چه اشکالی داره که از حوزه برم ؟
✅حجه الاسلام دکتر احد گوهری استاد سطوح عالی حوزه و مشاور در امور خانواده و تحصیل پاسخ می دهد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
فقه بیت کوین.zip
777.3K
📚 #خارج_فقه_معاصر
(#فقه_بیتکوین_و_رمزارزها)
✅ #آیت_الله_مروی
تعداد صفحات ۴۲
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
📚 #خارج_فقه_معاصر (#فقه_بیتکوین_و_رمزارزها) ✅ #آیت_الله_مروی تعداد صفحات ۴۲ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
دوستان با مطالعه تقریرات درس فقه بیت کوین استاد مروی میتوانید مسائل جدید برای مقالات علمی پژوهشی بیابید
🔳 پاسخ مدرّس دانشگاه به مدعیات عجیب احمدالحسن بصری
دکتر وحید باقرپور کاشانی پژوهشگر کلام اسلامی و دانش آموخته حوزه علمیه است که در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، به ذکر مدعیات خاص احمد الحسن بصری و نقدهای جدی به این اظهارات و مدعیات پرداخت که در ذیل مشروح مباحث مطرح شده آمده است:👇
hawzahnews.com/news/961683
منبع :خبرگزاریحوزه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️سالگرد رحلت امام خمینی ره تسلیت⬛️
به یاد عزاداری امام خمینی ره
مرثیه خوانی مرحوم کوثری در رثای امام حسین (ع)
آه از آن ساعتی که با تن چاک چاک
نهادی ای تشنه لب صورت خود روی خاک
تنت به سوز و گداز تو گرم راز و نیاز
سوی خیام حرم دو چشم تو مانده باز
آمده از خیمه گه خواهر غم دیده ات
دید و که شمر از جفا نشسته بر سینه ات
گفتو بده مهلتی تا برسم بر سرش
برادرم تشنه است مبر سر از پیکرش.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
1_1042373562.pdf
1.03M
#نسخهpdf
#وصیت_نامه
🚨همه باید وصیتنامه امام را مطالعه کنند
🔻رهبر انقلاب: #وصیتنامه_امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم.
⚠️کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه میکنند. ۱۳۷۷/۳/۱۴
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
نمودار موضوعی وصیت نامه امام رحمةالله علیه.pdf
408.6K
#وصیت_نامه_امام_خمینی_ره
نمودار موضوعی وصیت نامه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#یک_نکته
خیلی مایه تاسف است که امروز بدون توجه به معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی که یک فقیه ،مجتهد و مرجع تحصیل کرده در حوزه علمیه بوده است و بعد از آن باز سی و سه سال است که کشور با همه خباثتهای خارجی و خیانت کاران داخلی توسط یک مجتهد و مرجع بالنده از حوزه علمیه اداره شده است و امروز اگر مردم تحول را در قوه قضاییه می بینند حاصل از یک فقیه برآمده از مکتب تحصیلی حوزه است ، برخی به این رکن اساسی انقلاب اسلامی هتاکی می کنند ؛ بی چاره هایی که خود را مهندس و دکتر می دانند نمی دانند اگر همین انقلاب اسلامی ناشی از فکر مراجع انقلابی نبود اکنون باید به عنوان پادو و حمال های مستشاران آمریکایی و انگلیسی می بودند.
آنچه در ذهنم آمده این است که عقل را خداوند به انسان داده تا از آن نعمت بزرگ بهره ببرد بلکه بهره جستن از آن واجب عینی است ؛ هر چند میدانم فهم مطالب عالیه واجب کفایی است و از هر نابخردی توقع آن نمی رود .
🖋 با افتخار شیخ محمد صادق رجایی فوق لیسانس فلسفه و دکترای فقه جزایی.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
216167_407.mp3
2.21M
#روضه
روضه شهادت حضرت امام صادق علیه السلام
باز روضه ها به کوچه کشید...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
🏴 شهادت جانسوز شیخ الائمه، بنیانگذار مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا فداه و شیعیان آن امام همام تسلیت میگوئیم.
#شهادت
#امام_جعفر_صادق_علیه_السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخ_به_یک_شبهه
کار امام صادق علیه السلام منحصر به کار فرهنگی بوده است ، ایشان در سیاست دخالت نمیکرد و الگوی علمای شیعه باید ایشان باشد.
پاسخ از مقام معظم رهبری
بیانات معظم له ۱۲ . ۳. ۱۳۶۸
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
⚫️ کتابخانه جامع مطالعاتی حضرت #امام_صادق (ع) + دانلود
📖 ۳۹ کتاب و مقاله سودمند را دانلود کنید؛ با کلیک کردن روی عنوان اثر
✍️ محور 1️⃣: کتابشناسی موضوعی امام صادق (ع) : آثار منسوب به حضرت یا نگارشیافته درباره ایشان
1. كتابشناسي امام صادق (ع) / ناصرالدين انصاری - بوستان كتاب
2. کتابشناسی و پایاننامه شناسی امام صادق (ع) / نیره خداداد شهری – پایگاه دین آنلاین
3. معرفی برخی آثار منسوب به امام صادق(ع) / علی اکبر ضیایی - کیهان اندیشه
4. تفسیر امام جعفر صادق (ع) / مدخل دانشنامه جهان اسلام - محمدتقی سبحانی و محمدتقی کرمی
5. الشعر المنسوب الی الامام الصادق (ع) / مصطفوینیا، عسکری، معصومی - نشریه نصوص معاصره
✍️ محور 2️⃣ زندگی، شخصیت و معارف امام صادق (ع)
0. مدخل امام جعفر صادق (ع) در دائره المعارف بزرگ اسلامی / احمد پاكتچي
1. بحار الانوار؛ ترجمه ج ۱۱؛ مخصوص به امام صادق (ع) / علامه مجلسی (ره)
2. الامام الصادق و المذاهب الاربعة (4 جلدی) / اسد حيدر – عتبه کاظمیه (ع) "قویترین کتاب"
3. الامام الصادق علیه السلام (جلد اول و جلد دوم) / علامه محمدحسین مظفر - جامعه مدرسین
4. مسند الامام الصادق (ع) «پنج جلدی» / الشيخ عزيز الله العطاردي – ناشر: عطارد
5. الصحيفة الصادقية / باقر شريف القرشي - دار الكتاب الإسلامي قم 1410 ق
6. موسوعه الامام الصادق (ع) / سید کاظم قزوینی: دارای مجلدات گوناگون و دنباله دار و در دست تکمیل تا امروز (لینک کتابشناسی)
7. الامام الصادق عليه السلام قدوة و أسوة / السيد محمد تقي المدرسي: ناشر و مولف
8. معالم حیاة الإمام الصادق / آیت الله سید علی خامنهای - نشریه بقیةالله لبنان؛ جمادی الأخری 1419
9. الامام الصادق (ع) خصائصه و ممیزاته / محمد جواد فضل الله - دار الزهراء قم
10. اشعه من بلاغه الامام الصادق (ع)؛ خطب، رسائل، مواعظ؛ / الشيخ عبد الرسول الواعظي - دار الهداية، طهران 1383ق
11. الإمام الصادق (ع) والتنظير للتنمية البشرية / السید محمدرضا الخرسان – الکلمة الطیبة النجف الاشرف 1436 ق
12. شخصیت باعظمت امام صادق (ع) / حاج سراج انصاری – دارالسلام؛ شهریور 1330
13. جایگاه علمی امام صادق (ع) / سید محمدحسین حسینی - ماهنامه مبلغان
14. امام صادق (ع) و شکلگیری مکتب جعفری / خلیل حقیقی – نشریه علوم اسلامی؛ پاییز 1386
15. انقلاب فرهنگي و سياسي در سيره امام صادق (ع) / محمد محمدي اشتهاردي
16. امام صادق (ع) و نظامسازی در اجتهاد / عزت السادات میرخانی – فصلنامه فقه و حقوق خانواده
✍️ محور 3️⃣ سیره سیاسی امام صادق (ع)
1. حیات سیاسی امام صادق (ع) / محمد خطیبی – نشریه پیام
2. امام صادق (ع) و قیامهاى زمان / عباس کوثری - فرهنگ کوثر
3. قیادة الإمام الصادق (ع) / آیت الله سید علی خامنهای – فصلنامه رسالة الثقلین؛ خرداد 1374-
4. المنهج السیاسی لفکر الامام جعفر الصادق (ع) / خضر الخفاجی – جامعه بغداد
✍️ محور 4️⃣ سیره تربیتی و اخلاقی
1. روش های تربیت اجتماعی در سیره امام صادق (ع) / سمیه سادات موسوی – نامه جامعه 1394
2. مکتب اخلاقی امام صادق (ع) / شهید محمد مفتح- مکتب تشیع۱۳۴۲
3. پندهای امام صادق (ع) به رهجویان صادق / آیت الله مصباح یزدی - موسسه امام خمینی ره
✍️ محور 5️⃣ بینش و منهج قرآنی امام (ع)
1. گونه شناسی روایات تفسیری امام صادق (ع) / حسین خاکپور - فصلنامه حسنا
2. شخصیت قرآنی امام صادق(ع) / مینا شمخی؛ فرشته زاده عطار - بینات
✍️ محور 6️⃣ : اولاد و ذریّه شناسی حضرت
1. المعقبون من آل ابی طالب (ع) (ج 2: شامل اعقاب الصادقیه) / سید مهدی رجایی - موسسه عاشورا
2. اَلْفَخْری فی أنْسابِ الطّالبیّین / سید عزیزالدین قاضی مروزی ازوارقانی (عالم قرن ششم)
✍️ محور 7️⃣ امام (ع) از نگاه خاورشناسان غربی
1. امام صادق علیه السلام از دیدگاه خاورشناسان / محمد احسانی - نشریه سیمای تاریخ 1389
2. الإمام الصادق عليه السلام كما عرفه علماء الغرب / دکتر نورالدین آل علی – دارالجوادین (ع) "نقادانه مطالعه کنید"
✍️ محور 8️⃣ دشمنشناسی و انحرافستیزی امام (ع)
1. جزاء اعداء الامام الصادق (ع) في دار الدنيا / هاشم موسوی جزائری
2. امام صادق (ع) و مبارزه با بدعت صوفیگری / داود الهامي - درسهايي ازمكتب اسلام 1371
3. امام صادق (ع) و اصلاحات فرهنگی / علی رفیعی – نشریه پیام
4. شیوههای مقابله امام صادق (ع) با جریانهای انحرافی / عبدالحسین شورچه - پژوهشنامه علوم حدیث تطبیقی
◾️ معرفی منابع فوق، لزوما به معنای تایید همه محتوای آن نیست.
#سیر_مطالعات_تاریخ_اسلام
#سیر_مطالعات_تاریخی
#سیره_معصومین
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🆔@valiasrk
شهادت امام صادق علیه السلام.mp3
6.25M
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
بمناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق [علیه السلام]
🎙«سخنران»:
استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین رجایی پور
•-------------•••🔸🏴🔹•••------------•
☑️واحد فرهنگی-تبلیغی
مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🤲اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّڪ َالفَرَجْ🌤
64حلقه زعامت در دوران غيبت از كليني تا آیت الله خامنه اي
🔙1-نام زعيم :كليني (260-329يا 330 ه .ق) استقرار زعامت:ري ، بغداد دوره زعامت :سال نخستين غيبت كبري نوع نهضت :علمي –فرهنگي با گرايش حديثي –سياسي در ري به صورت علني و دربغداد به صورت مخفي منصب: متصدي مرجعيت ،زعامت و رياست امت در پايان غيبت صغري و آغاز غيبت كبري
🔙 2-نام زعيم :ابن قولويه قمي (290-368ه . ق) دوره زعامت :38سال استقرارزعامت:قم وبغداد نوع نهضت :علمي – فرهنگي با گرايش حديثي –فقهي –سياسي به صورت نيمه مخفي منصب :متصدي منصب فقاهت و مرجعيت ،از رجال شيعه وبزرگان اماميه درفقه وحديث
🔙 3-نام زعيم :شيخ صدوق(307 -381ه.ق) دوره زعامت:13سال استقرار زعامت:ري ،خراسان وبغداد نوع نهضت :علمي – فرهنگي با گرايش حديثي- فقهي –سياسي به صورت علني منصب :متصدي منصب مرجعيت ،رياست وزعامت مطلق شيعيان ،رئيس محدثان شيعه، داراي موقعيت عالي و پرنفوذ درحكومت شيعي آل بويه
🔙 4- نام زعيم :شيخ مفيد(336-413 ه .ق) دوره زعامت 32سال استقرار زعامت: بغداد نوع نهضت :علمي –فرهنگي با گرايش حديثي –فقهي –كلامي –سياسي به صورت علني منصب:عهده دار منصب، زعامت رياست و مرجعيت مطلق برشيعيان موقعيت عالي و پرنفوذ درحكومت شيعي آل بويه ، موسس مكتب كلامي شيعه نماينده جريان معتدل و عقل گراي شيعه
🔙 5-نام زعيم: سيد مرتضي علم الهدي (355-436 ه .ق) دوره زعامت :23سال استقرار زعامت :بغداد
منصب:عهده دار مرجعيت وزعامت مطلق شيعه پس از استادش شيخ مفيد پدر عقل گرايي درمكتب شيعه عهده دار منصب هاي حكومتي همچون نظارت بر ديوان مظالم(عالي ترين مقام رسمي در ديوان عالي كشور)
🔙 6-نام زعيم :شيخ طوسي (385-460 ه.ق) دوره زعامت :24 سال استقرار زعامت :بغداد ونجف نوع نهضت :علمي –فرهنگي با گرايش حديثي –فقهي –سياسي به صورت علني منصب:مرجعيت ،رياست وزعامت مطلق بر شيعيان ،ملقب به شيخ الطائفه (شيخ طائفه شيعه)صاحب بزرگ ترين منصب علمي بغداد و جهان اسلام بنيان گذار حوزه علميه نهصد ساله نجف
🔙 7-نام زعيم: ابن براج طرابلسي (400-481 ه .ق ) دوره زعامت :21سال استقرار زعامت :لبنان
منصب :مقام مرجعيت و زعامت شيعيان به ويژه در لبنان ،مصر سوريه ولي فقيه اعزامي شيخ طوسي به منطقه طرابلس (شمال لبنان) نوع نهضت:علمي فرهنگي با گرايش حديثي فقهي سياسي به صورت علني
🔙 8-نام زعيم :ابوعلي طوسي ملّقب به مفيد ثاني (م بعد از 515ه .ق) دوره زعامت :34سال استقرار زعامت :نجف نوع نهضت :علمي فرهني با گرايش حديثي فقهي سياسي به صورت نيمه مخفي منصب مقام مرجعيت رياست و زعامت امت تا سه دهه پس از پدرش شيخ طوسي صاحب بزرگ ترين
منصب: فقه در حوزه علميه نجف
🔙9-نام زعيم: ابو علي فضل بن الطبرسي (48ه.ق) دوره زعامت :33 سال استقرار زعامت :خراسان نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي حديثي سياسي به صورت مخفي منصب :زعامت و مرجعيت شيعيان سرآمد فقيهان مفسران و محدثان عصر خويش
🔙10-نام زعيم ضياءالدين راوندي (م 550 ه .ق) دوره زعامت :حدود 35سال
استقرار زعامت :كاشان
منصب :زعامت ومرجعيت شيعيان ازبزرگ ترين فقها و استاد علماي عصر خويش
🔙11-نام زعيم :قطب الدين راوندي(م 573ه .ق) دوره زعامت 58 سال استقرار زعامت :كاشان نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش حديثي فقهي سياسي به صورت نيمه مخفي منصب :زعامت و مرجعيت شيعيان بزرگ فقيهان ،مفسران و محدثان عصر خويش
🔙 12-نام زعيم :سيد بن زهره حلبي(511- 585ه.ق)
زعامت :12سال
منصب :مرجعيت رهبري زعامت شيعيان مقام قضاوت و نقابت علويان
🔙 13-نام زعيم ابن ادريس حلّي (543-598ه.ق) دوره زعامت 13سال استقرار زعامت :حلّه نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش حديثي فقهي سياسي به صورت علني منصب: مرجعيت و زعامت شيعيان فقي بزرگ و به اوج رساننده مكتب جد خويش جناب شيخ طوسي
🔙 14-نام زعيم :سيد شمس الدين فخاربن معد موسوي،معروف به فخار (م 630ق)
دوره زعامت :32سال
استقرار زعامت حله
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش حديثي فقهي سياسي به صورت علني
منصب: مرجعيت وزعامت شيعيان فقيه ،دانشمند اديب شاعر ونسب شناس بزرگ جهان اسلام
🔙 15-نام زعيم :ابن نماي حلّي (565- 645ه .ق)
دوره زعامت :15سال
استقرار زعامت :حله نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش حديثي فقهي سياسي به صورت علني منصب :مرجعيت و زعامت شيعيان
🔙 16-نام زعيم:خواجه نصيرالدين طوسي(597-673ه.ق) دوره زعامت 28سال استقرار زعامت :بغداد نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش حديثي كلامي سياسي به صورت علني منصب :مرجعيت رهبري وزعامت جهان اسلامي،پذيرش وزارت و صدارت در حكومت هلاكوخان مغول
🔙 17-نام زعيم:محقق حلي (602-676 ه.ق) دوره زعامت :3سال
استقرار زعامت :حلّه
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي اصولي سياسي به صورت علني منصب:مرجعيت وزعامت شيعيان ،فقيه برجسته ونقاد جهان اسلام
ادامه دارد
🔙18-نام زعيم:يحيي بن سعيد حلّي (601-690ه.ق) دوره زعامت :۱۴
استقرار زعامت :حله
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي اصولي سياسي به صورت علني منصب :مرجعيت و زعامت شيعيان ؛شيخ اماميه درعصر وزمان خويش
🔙19- نام زعيم :علامه حلي (648-726 ه .ق) دوره زعامت :36سال استقرار زعامت :حلّه – ايران
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گراييش فقهي كلامي سياسي به صورت علني منصب :مرجعيت وزعامت شيعيان ، شيخ الاسلام ومجتهد بزرگ بنيان گذار مذهب تشيع در ايران با نفوذ در حكومت سلطان اولجاتيوي مغول .
🔙 20-نام زعيم علي بن زهره (675-749 ه .ق ) دوره زعامت :23سال
استقرار زعامت:حلّه نوع نهضت علمي فرهنگي با گرايش فقهي اصولي سياسي به صورت علني
منصب: زعامت و مرجعيت مطلق شيعيان از بزرگان علماي اماميه ،فقيه ،اصولي ،متكلّم به تعبير حلّه افضل اهل عصر علي الاطلاق؛ با فضيلت ترين دانشمندان عصر خويش به طور مطلق
🔙 21-نام زعيم :فخر المحققين محمدبن حسن بن يوسف المطهر الحلي (فرزند علامه حلي)(682-771ه.ق) دوره زعامت :22سال
استقرار زعامت :حلّه
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي اصولي سياسي به صورت نيمه مخفي
منصب: زعامت و مرجعيت مطلق شيعيان رياست حوزه علميه حلّه
🔙 22-نام زعيم :شهيد اول(محمدبن مكي عاملي) (734-786 ه.ق) دوره زعامت :15سال
استقرار زعامت :جبل عامل لبنان
منصب :مرجعيت و زعامت شيعيان ؛ فقيه محدث رجالي و اصولي بزرگ جهان اسلام صاحب القاب (امام الفقه، تاج الشيعه ،فخر الشيعه)
🔙23-نام زعيم :فاضل مقداد (م 826 ه.ق) دوره زعامت :40سال
استقرار زعامت :نجف اشرف منصب :مرجعيت وزعامت شيعيان،محقق ،اصولي محدث ومفسر جهان اسلام
🔙24:نام زعيم :ابن فهد حلي (757 -841ه.ق) دوره زعامت :15سال
استقرار زعامت :كربلا حلّه
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي كلامي سياسي به صورت مخفي منصب :مرجعيت وزعامت مطلق شيعيان از اكابر علما و فقهاي قرن 9هجري اماميه ملقّب به جمال الدين
🔙25-نام زعيم :صيمري (حدود 880ه .ق) دوره زعامت :حدود 39سال
استقرار زعامت :حلّه
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي سياسي به صورت مخفي
منصب:مرجعيت و زعامت شيعيان از بزرگان و فقيهان اماميه كه فتاواي او در زمان معاصرش مشهور شد .
🔙26-نام زعيم: علي بن هلال جزائري (م910ه.ق) دوره زعامت :حدود 30سال
استقرار زعامت :نجف
منصب :زعامت رياست و مرجعيت شيعيان
🔙 27-نام زعيم :عبدالسميع بن فياض اسدي حلي (بعداز 918 ق) دوره زعامت :حدود 19سال استقرار زعامت :حلّه نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي كلامي سياسي به صورت مخفي منصب :مرجعيت و زعامت شيعيان ؛ از فقهاي بزرگ اماميه ؛ فقيه و متكلم مشهور عصر خويش 28-نام زعيم :محقق ثاني (كركي)(868-940 ه.ق) دوره زعامت :حدود 21سال استقرار زعامت :نجف واصفهان نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي اصولي سياسي به صورت علني منصب :مرجعيت و زعامت شيعيان ؛ عزيمت به ايران و پذيرش مناصب حكومتي به دعوت شاه اسماعيل صفوي؛ نظريه پرداز و شيخ الاسلام رسمي دولت صفوي
🔙 29- نام زعيم :شهيد الثاني(زين الدين جبل عاملي)(911- 965ه .ق)
دوره زعامت :26سال
استقرار زعامت :جبل عامل لبنان و مكه
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي حديثي سياسي به صورت نيمه مخفي
منصب: مرجعيت و زعامت شيعيان از بزرگ ترين فقهاي اماميه
🔙30-نام زعيم عزالدين عاملي (پدر شيخ بهايي )(918 -984 ه .ق) دوره زعامت :19سال
استقرار زعامت :جبل عامل لبنان ،قزوين خراسان منصب:مرجعيت وزعامت شيعيان فقيه محدث مفسر اصولي و اديب برجسته جهان اسلام
🔙31-نام زعيم :شيخ علي منشار(علي بن هلال كركي) (م 984 ه .ق)
دوره زعامت :يك سال
استقرار زعامت :اصفهان منصب :مرجعيت و زعامت شيعيان ؛ولي فقيه شيخ الاسلام وامام جمعه اصفهان
🔙32-نام زعيم: مقدس اردبيلي(993 ه.ق) دوره زعامت :9سال
استقرار زعامت : نجف
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي كلامي سياسي به صورت نيمه مخفي منصب:زعامت ومرجعيت شيعيان ؛ عالم وزاهد برجسته قرن 10هجري
🔙33- نام زعيم :صاحب معالم (جمال الدين حسن)(959-1011ه .ق) دوره زعامت :18سال
استقرار زعامت:نجف و جبل عامل
منصب :فقيه اصولي اديب شاعر محدث رجالي
🔙34-نام زعيم :قاضي نور الله شوشتري (956 -1019 ه .ق) دوره زعامت :8سال استقرار زعامت :هند
نوع نهضت :علمي فرهنگي با گرايش فقهي حديثي سياسي به صورت علني ونيمه مخفي
منصب :مرجعيت وزعامت شيعيان ؛ فقيهي يگانه و صاحب فتوا و قضا در سرزمين هند مفسر محدث اصولي جهان اسلامي
🔙35-نام زعيم شيخ بهايي (953-1030ه .ق) دوره زعامت :11 سال منصب :مرجعيت و زعامت مطلق شيعيان ؛ چهره درخشان جهان اسلام در فقه حديث اصول كلام نجوم رياضي هندسه شعر طب تاريخ
🔙36- نام زعيم :ميرداماد (محمد باقر استر آبادي) (970- 1040ه .ق) دوره زعامت :10سال استقرار زعامت:اصفهان
منصب :مرجعيت و زعامت شيعيان ،فيلسوف ،فقيه رجالي و