eitaa logo
پایگاه فقه حکومتی وسائل
2.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
186 ویدیو
26 فایل
پایگاه تخصصی فقه حکومتی "وسائل" 🔵دسترسی به تازه ترین مباحث فقه حکومتی Vasael.ir ◀️دروس خارج فقه حکومتی؛ ◀️نشست های علمی؛ ◀️مصاحبه با فضلا و اندیشمندان حوزوی؛ ◀️یادداشت و مقاله.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸وابستگی وضعیت جهان پسا کرونا به عمل انسان / کرونا به آموزه‌های تشیع هیچ آسیبی نرساند آیت الله در گفتگوی اختصاصی با : 🔹مگر کسی قائل بود که خود ضریح شفابخش است که اینک می گویند به ضریح دست نزنید؟! همه معتقد هستیم که به لطف اهل بیت خدای متعال شفا می‌دهد. 🔹ما اگر به سمت ضریح می رویم احترام به انسانی می گذاریم که در زیر آن مدفون است. این ابزار عشق، احترام و تکریم بود و ما امروز در خجالت هستیم که نمی توانیم تکریم کنیم. 🔹مردم اگر به درک و شعورهایی متفاوت از امروز و دیروز رسیدند، جهان پساکرونا متفاوت خواهد شد. اما اگر پس از عبور از این مخمصه، فکرها مجددا به فکرهای امروز برگشت، فردا نیز مثل امروز خواهد شد و فرقی نخواهد داشت. 🔹باید کسانی جهان را به دست بگیرند که درک درستی از نظام حلال و نظام حرام دارند و این بحث مفصلی می طلبد که مرتبط با مباحث فقه حکومتی است. 🔹مقصود درک جامعی از نظام حلال و حرام است که وقتی به حوزه اقتصاد می رسیم، درک درستی از بورس، بانک و ... داشته باشیم و همینطور هر حوزه دیگری. 🆔 @vasael_ir
🔸طعمه یا امانت؛ اخلاق حرفه‌ای کارگزاران عمومی در اندیشه علوی گزارشی از نشست«طعمه یا امانت؛ اخلاق حرفه‌ای کارگزاران عمومی در اندیشه علوی»🔺 🆔 @vasael_ir
🔸طعمه یا امانت؛ اخلاق حرفه‌ای کارگزاران عمومی در اندیشه علوی گزارشی از نشست«طعمه یا امانت؛ اخلاق حرفه‌ای کارگزاران عمومی در اندیشه علوی»🔻 دکتر : 🔹وفق قانون اساسی، هم نماینده مجلس و هم رئیس جمهور باید بر امین بودن خود در مسئولیتی که به آنها واگذار شده سوگند یاد کنند. این سوگند و وفاداری به آن، علت محدثه و ایجاد کننده و مبقیه سمت‌های اساسی است. 🔹یعنی اگر سوگند یاد نشود، همانطور که شهید بهشتی فرمودند: روشن است که آن سمت منتقل نخواهد شد. از طرف دیگر سوگند علت مبقیه نیز است، یعنی اگر آن را بشکنیم، علاوه بر عقاب کیفری تصدی آن سمت غیر شرعی و ناموجه خواهد بود. 🔹از این منظر، از کسانی تعجب می‌کنم که چگونه با فریب و دغل بازی در انتخابات قصد ورود به مثل مجلس و یا ریاست جمهوری را دارند و پس از آن می‌خواهند سوگند امین بودن را یاد کنند. 🔹بنابراین، اگر نظام حقوقی ما بخواهد غول جادویی قدرت را در شیشه شفاف مردم وارد کند، نیازمند این است که ما نوع نگاه‌مان به قدرت را تسطیح کنیم. 🔹تاکید می‌کنم که تغییر نگرش ما به قدرت (از صرف یک مقوله دنیوی به امانت)، به این معنا نیست که ضمانت اجرا و نظارت بیرونی را نادیده بگیریم. خیر، سخن این است که اگر نوع نگاه ما به مسئولیت، امانت نباشد می‌توانیم به راحتی تمام این نظارت‌ها دور بزنیم همانگونه امروزه نیز مشاهده می‌شود. 🔹خلاصه آنکه، برای تنظیم روابط حاکمان با یکدیگر و مردم باید توجه داشته باشند که قدرت، ملک طلق زمام داران نیست، بلکه به فرمایش صریح آیات و روایت و به تبع آنها قانون اساسی، قدرت امانتی است در دست مسئولان. مسئول یک امانتدار است که اگر در آن خیانت کند مطمئنا نخواهد توانست از پس آن به طور شایسته برآید. 🔹با این بیان، امانت مسئول سه ضلع خواهد داشت؛ خداوند، مسئول و مردم. اگر نوع نگاه ما به قدرت نه طعمه بلکه امانت باشد، راحت‌تر پاسخگو خواهد بود؛ کارگزاری از پاسخگویی فرار می‌کند که مسئولیت خود را طعمه بداند، نه امانت. 🆔 @vasael_ir
🔸استراتژی بازدارندگی نرم در تأمین امنیت ملی از منظر فقه سیاسی و آموزه‌های اسلامی 🔹استراتژی بازدارندگی، به عنوان یکی از راهبردهای مهم تأمین امنیت ملی، مورد توجه پژوهشگران روابط بین‌الملل و محققان مطالعات امنیت و سیاست مداران است. 🔹با توجه به پدیدار شدن ناکارآمدی بازدارندگی سخت به دلیل انتقادات و تردیدهای جدی به بازدارنده بودن ضربه اول و دوم در استفاده از ابزار تسلیحات کشتار جمعی، و با در نظر داشت موانع اخلاقی و یا شرعی به‌کارگیری تسلیحات کشتار جمعی، جبران این خلأ، ضرورت طرح و تبیین یک استراتژی بازدارنده با ابزارها و روش‌های نرم را آشکار می‌سازد. 🔹این رساله، با هدف پر کردن این ضعف، در پاسخ به این پرسش که "استراتژی بازدارندگی نرم در تأمین امنیت ملی از منظر فقه سیاسی و آموزه‌های اسلامی چیست؟" با طرح «استراتژی بازدارندگی نرم» در چارچوب نظریه‌ها و منطق بازدارندگی و الزامات تأمین امنیت ملی با تأکید بر مبانی و منابع فقه سیاسی و آموزه‌های اسلامی، به تناسب ابعاد مادی و معنوی امنیت ملی و متناظر با تهدیدات بیرونی و ضعف‌ها و آسیب‌های داخلی جوامع و واحدهای سیاسی که مخل امنیت ملی است، به معرفی مؤلفه‌ها، روش‌ها، و ابزارهای استراتژی بازدارندگی نرم و متغیرهای نرم افزاری دفع کننده تهدیدات بیرونی و تقویت کننده ساخت درونی جوامع، جهت تأمین امنیت ملی پرداخته است. 🔹این پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی ـ تحلیلی و در خصوص مباحث فقهی با روش استنباطی و در گردآوری اطلاعات با بهره گیری از روش کتابخانه‌ای به آزمون این فرضیه پرداخته است که "استراتژی بازدارندگی نرم تأمین کننده امنیت ملی بوده و در خلأ ناشی از ناکارآمدی بازدارندگی سخت، استراتژی بازدارندگی نرم نقش بدیل و یا لااقل مکمل بازدارندگی سخت را در تأمین امنیت ملی ایفا می‌نماید." 🔹در این تحقیق، بدست آمد که استراتژی بازدارندگی نرم در عین مؤثر بودن، هم‌زمان پاسخگوی تهدیدات بیرونی و برطرف کننده ضعف‌ها و آسیب‌های داخلی مؤثر بر امنیت ملی است. 🔹بازدارندگی نرم، برخلاف بازدارندگی سخت، دربرگیرنده ابعاد مادی و معنوی امنیت ملی بوده و متناسب با تهدیدات جدید است، تهدیداتی که شامل تهاجم فرهنگی، تأثیرگذاری روی اذهان عامه، نفوذ بر حوزه ادراکی ـ احساسی شهروندان کشور هدف، و بحران آفرینی داخلی می‌گردد. 🔹مشخص شد که استراتژی بازدارندگی نرم، دارای قدرت پاسخگویی در برابر تهدیدات و آسیب‌های امنیت ملی است، بدون توسل به تسلیحات ویرانگر از ظرفیت بالقوه جهت اصلاح ذهنیت و تغییر در رفتار کنشگر مهاجم، برخوردار است. 🆔 @vasael_ir
🔸مصوبه اخیر مجلس در اصلاح قانون انتخابات با قانون اساسی مغایرت دارد گزارشی از نشست «بررسی حقوقی مصوبه اخیر مجلس در اصلاح قانون انتخابات»🔻 🆔 @vasael_ir
🔸مصوبه اخیر مجلس در اصلاح قانون انتخابات با قانون اساسی مغایرت دارد گزارشی از نشست «بررسی حقوقی مصوبه اخیر مجلس در اصلاح قانون انتخابات»🔻 دکتر : 🔹جدا از عدم مطابقت مصوبه اخیر با سیاست‌های کلی انتخابات، مصوبه مزبور با قانون اساسی نیز مغایرت دارد. مثلا طبق مفاد قسم نامه‌ای که نمایندگان بر اساس آن سوگند یاد می‌کنند، کسی که قسم یاد می‌کند باید ویژگی‌ها و اوصافی داشته باشد، اعتقاد داشته باشد، التزام به نظام داشته باشد، نه فقط در ایران بلکه در هر کشوری هم این موضوع وجود دارد، در حالی که در اصلاحیه این موضوع حذف شده است، یعنی التزام عملی به نظام حذف شده است. 🔹اشکال دیگر، جرم انگاری‌های جدیدی است که به صورت ناقص بیان شده اند؛ ما در چهل سال گذشته جرمی به نام سوء شهرت و یا عدم التزام به اسلام نداشتیم که در مصوبه اخیر به نوعی جرم انگاری شده است و مقرر کرده است که عدم التزام عملی را باید دادگاه تشخیص دهد! 🔹ابهام دیگر؛ ما پیرامون صلاحیت‌ها و سایر موضوعات انتخاباتی، قوانین جاری‌ای نظیر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم که بین آنها ترتیباتی وجود دارد. 🔹مصوبه جدید مجلس، نسبت خود را با این ترتیبات مشخص نکرده و جالب این است که حتی آنها را نسخ نیز نکرده است. بدین جهت، مجری و ناظر انتخابات نسبت به دو قانونی که با یکدیگر تفاوت و تهافت دارند سردرگم است و روشن است که این امر، نه تنها مشکلات سابق را حل نخواهد کرد بلکه منتهی به اشکالات جدیدی در اجرا خواهد شد. 🔹یا مثلا در مصوبه اخیر مجلس مقرر شده است اگر بر علیه کسی گزارش خلاف واقعی داده شود می‌تواند به دادگاه شکایت کند و دادگاه موظف است ظرف ده روز اظهار نظر کند. 🔹مثل بنده‌ای که در این چند ماه در انتخابات درگیر موضوع صلاحیت نمایندگان بودیم، می‌دانیم که شاید بررسی ادله و حتی بررسی مقدماتی موضوع هم بیش از ده روز بینجامد، پس در عمل چنین چیزی تقریبا ممکن نیست. حال اگر بخواهیم ظرف زمان را، ده روز قرار دهیم شاید حتی منتهی به تضییع حق خود داوطلب شود. 🔹افزون بر آن، در قانون مجازات، عموماتی وجود دارد که می‌توان مراد قانون گذار در این ماده از مصوبه را تامین کرد. به بیان دیگر، در قانون مجازات اسلامی عموماتی مثل افترا و تشویش اذهان عمومی وجود دارد که غرض مقنن در مصوبه را تامین می‌کند به نحوی که حتی داوطلب می‌تواند از دادگاه تقاضای خسارت کند (موادی مثل ۲۴۵، ۶۹۷، ۵۴۰ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی). 🆔 @vasael_ir
🔸تأثیر مثبت رسانه‌های تخصصی در خنثی کردن ترفند رسانه‌ای دشمن / «فقه حکومتی» پشتوانه علمی انقلاب اسلامی گزارش جلسه هئیت تحریریه وسائل🔻 حجت الاسلام : 🔹مطالبه حوزویان در تحقق تحول و رشد فقه حکومتی نشان دهنده موفقیت گفتمان انقلابی حوزه و تاثیر مثبت رسانه‌های تخصصی مانند وسائل در خنثی کردن ترفند رسانه‌ای دشمن برای بی تفاوتی حوزه به مسائل اجتماعی و حاکمیتی است. 🔹بر اساس تاکید‌های رهبر معظم انقلاب، «فقه حکومتی» نرم افزار اداره نظام و پشتوانه علمی انقلاب اسلامی است. 🔹روزمرگی یکی از آسیب‌های رسانه‌ها است؛ رسالت اصلی رسانه‌های حوزوی خدمت به اسلام و انقلاب است. دکتر : 🔹رویکرد استنباطی فقه حکومتی که پس از انقلاب اسلامی مطرح، و باعث شد فقه شیعه در میان زبان‌ها بیفتد و پژوهشگران غربی را به سوی خود جلب کند. 🔹بدون شک، شاخصه اصلی انقلاب ما اسلامیت آن است و می‌توان گفت فقه حکومتی تضمین کننده اسلامیت این انقلاب است. حجت الاسلام دکتر : 🔹با توجه به اینکه هر بحث علمی نیاز به موضوع‌شناسی دارد، نمی‌توانیم بحث علمی داشته باشیم، اما موضوع‌شناسی نکنیم؛ چون صلابت مباحث علمی به صلابت و تشخیص درست موضوعات است. حجت الاسلام : 🔹 جریان سازی را لازمه پایگاه رسانه‌ای فقه حکومتی است؛ همانطور که در پرونده تنفیذ دیده شد، جریان سازی می‌تواند نمایان کننده اثر یک رسانه فقه حکومتی باشد. حجت الاسلام : 🔹ان شاءالله با حضور آقای دکتر استادیان فعالیت این پایگاه با قوت و عمق بیشتری ادامه پیدا کند تا بتوانیم به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند «ما باید به فقه عمق ببخشیم. از سطحی نگری در فقه بایستی پرهیز بشود. امروز فقه ما باید از فقه زمان شیخ و شاگردان شیخ و شاگردان شاگردان شیخ ـ که بزرگان دوره ما قبل ما هستند ـ عمیق‌تر باشد»، جامه عمل بپوشانیم و گامی موثر و رو به جلو در راستای ارتقای کمی و کیفی مباحث فقه حکومتی برداریم. حجت الاسلام : 🔹پیشنهاد می‌کنم ویژه طلاب جوان دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت «تبیین فقه حکومتی» برگزار شود. علی رغم تاکید رهبر معظم انقلاب و اقدامات زیادی که پیرامون فقه حکومتی صورت گرفته، متاسفانه باید پذیرفت که هنوز بسیاری از طلاب جوان از ماهیت، اهمیت و اصول فقه حکومتی چیزی نمی‌دانند. 🆔 @vasael_ir
🔸مشخصه‌های منظومه فقهی نظام خانواده گزارشی از نشست «تدوین فقه نظام اجتماعی اسلام با محوریت خانواده» 🔻 حجت الاسلام والمسلمین : 🔹ما می‌توانیم به این ایده و نگاه عمیق برسیم که فقه اسلامی ما و اهل بیت (ع) معرفی و تبیین راه رسیدن انسان به کمال مطلوب بر عهده گرفته است؛ فقه عهده دار کشف و تبیین همه شرایط و ضوابط و موانع موجود در مسیر این منظومه الهی است. 🔹فقیه به احکام الهی نگاه عمیق دارد و قوانین خشک نیست بلکه قوانین تنظیم فرد با خود و خدا و خانواده اش است. 🔹رساله امام سجاد محتوا و روح احکام الهی را تبیین کرده است و همه این قوانین برای حقوق و احکام الهی که جامع نگر است ارائه شده است. 🔹فقه آمده است تا انسان و روابط او را مدیریت کند و وقتی تنظیم شد جامعه نظم دقیقی پیدا می‌کند. وقتی خانواده به عنوان عنصر کوچک تنظیم شد در نتیجه مطلوب خواهد بود و این ارتباط را در بین آیات قرآنی می‌توان دید. این احکام حدود الهی است؛ احکام هدفمند، مرتبط و هماهنگ هستند. 🔹مجموعه‌ای از احکام الهی برای جامعه سالم و پویا داریم که نشان دهنده کمال و ابدی بودن اسلام است که کلیات آن در قرآن آمده است. 🔹تبیین این احکام نیاز به یک قرآن شناس دارد که به فقه و اصول و حدیث اشراف داشته باشد تا آسیب‌های روشی به مراتب کمتر شود. 🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴ذکر مصائب امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بدن امیرالمؤمنین علیه‌السلام را نیز شبانه غسل دادند و غریبانه به خاک سپردند... 🎙روضه‌خوانی رهبرانقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۷۲/۱۲/۱۳ 💻 @khamenei_maaref 🆔 @vasael_ir
🔸 پایگاه تخصصی فقه حکومتی در نشانی: vasael.ir 🆔 @vasael_ir
🔸 | اصول و مبانی «فقه مقاومت» 🔹حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملل مظلوم فلسطین و سوریه و عراق از منظر فقهی آیت الله مکارم شیرازی دارای مبنای قرانی و روایی و پشتوانه دلیل عقلی و اجماع فقهای اسلامی است. 👇 🆔 @vasael_ir
🔸 | اصول و مبانی «فقه مقاومت» 🔹همۀ جنگ هاى متعدّدى که در دوران پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله رخ داد، همه آنها جنبه دفاعى‏ داشت، و هيچ كدام حالت تهاجمى نداشت. و بدیهی است كه هر قوم و ملّتى مورد هجوم دشمن واقع شود، بايد از خود دفاع كند. 🔹وقتی اسلام به ايران‏ آمد، پس از پيروزى بر لشگر ساسانيان، هرگز مردم را مجبور به پذيرش‏ اسلام‏ نكرد؛ از آن جهت که ماهیت جنگ در اسلام به مفهوم دفاع و مقاومت است ، دفاع از كسانى كه تحت ظلم و ستم شاهان ستمگر ايران بودند و حقّ آزادى انتخاب نداشتند. لذا مردم ايران در برابر سپاه اسلام مقاومتى از خود نشان ندادند. 🔹خداوند در قرآن کریم مى‏فرمايد:« اذِنَ لِلَّذِينَ يُقاتِلُونَ بِانَّهُمْ ظُلِمُوا وَ انَّ اللَّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقدير؛ به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده اجازه جهاد داده شده است، به خاطر اينكه مورد ستم قرار گرفته‏اند، و خداوند بر يارى آنها توانايى دارد. 🔹اگر ملّت سرافراز ايران شعار حمايت از ملل مظلوم فلسطين، سوریه؛ عراق، یمن و ديگر ملّتهاى مظلوم را سر مى‏ دهند جاى تعجّب نيست، چرا كه به مضمون قرآن؛ روایات، عقل و اجماع علما و فقهای اسلامی عمل می کند. 🆔 @vasael_ir
🔸فراخوان مقاله «فصلنامه انتقادی نظری کتاب نقد» 🔹فراخوان نگارش مقاله با موضوع «تحلیل تمدنی جهان در میانه فاجعه کرونا و آینده‌نگاری تمدنی جهان پساکرونا» از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اعلام شد. 🔹مهم‌ترین رویکردهای قابل اتخاذ شامل؛ الهیات و معرفت دینی؛ فلسفه و علوم عقلی و تحلیلی؛ انسان‌شناسی و روان‌شناسی؛ فرااخلاق و اخلاق هنجاری؛ فرهنگ‌ جامعه‌شناسی؛ سیاست و مناسبات سیاسی در عرصۀ ملی، منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی؛ اقتصاد و روابط اقتصاد سیاسی؛ حقوق و روابط حقوقی در سطح ملی، بین‌المللی و جهانی؛ امنیت و نظم جهانی؛ مطالعات تاریخی و تمدنی (مطالعات پیشینه‌پژوهانه به‌منظور درک روندهای آتی) است. 📆 زمان ارسال چکیده: اول خرداد 99 📆 زمان ارسال اصل مقاله: 21 خرداد 99 🌐 ارسال مقالات: tamaddon@iict.ac.ir 📱تماس: ۰۹۳۷۴۲۸۸۱۹۶ _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🆔 @vasael_ir
🔸 🔹اسلام را مخفی کردند نگذاشتند به مردم برسد. خیال کردند همین است که بروند صبح نماز بخوانند! حضرت امیر نمازش را می‌خواند، شمشیرش را هم می‌کشید. 📚(ره) | ۷ اسفند ۱۳۵۷ 🆔 @vasael_ir
🔸 | توسل به ولی عصر (عج) 🔻 امشب به ولیّ عصر، ارواحنافداه توجّه کنید، به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته هایتان را بگیرید، بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. 🆔 @vasael_ir
🔸 | چرا از نهضت فلسطین حمایت می کنیم؟ 🔹قضیه فلسطین و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مسلمان آن بخشی از آموزه‌های اسلام است. 🔹در اسلام، مسئولیت مقابله با تهدید و ارعاب وظیفه‌ای همگانی است كه باید یكپارچه، در برابر عوامل آن ایستاد و از مظلوم دفاع كرد. 🔹در شرایط نوین جهان، انجام حمایت‌های اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی در حد وسع و توان از ملت‌های مسلمان نه تنها با منافع ملی ما تعارض ندارد، بلكه در راستای تأمین منافع ملی ایران به حساب می‌آید. 🔹روایات مربوط به سرزمین فلسطین و حوادث و شخصیت‌های آن در زمان ظهور حضرت مهدی ـ (عج) نیز بر اهمیت جایگاه فلسطین در جهان اسلام افزوده است. 🆔 @vasael_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 🔊 نطق تاریخی استاد شهید آیت الله در دفاع از مظلومیت مردم (عاشورای 1348 شمسی) 🆔 @vasael_ir
🔸امام صادق علیه السلام: 🔹صَبِیحَةُ یَوْمِ لَیْلَةِ الْقَدْرِ مِثْلُ لَیْلَةِ الْقَدْرِ فَاعْمَلْ وَ اجْتَهِدْ. 🔹 صبح روز شب قدر همانند شب قدر است پس عمل (نیکو) انجام بده و در (دعا و عبادت) تلاش کن. 📚أمالی شیخ صدوق، صفحه 654. 🆔 @vasael_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 صوت 🎙صهیونیستها چگونه اراضی فلسطین را تصرف کردند ؟ 🔻روایت جنایتی بی‌سابقه در تاریخ از زبان رهبر انقلاب ⬅️ کانال پایگاه فقه حکومتی وسائل Vasael.ir 🆔 @vasael_ir
🔸 | شبهه ویروس 🔹حوادث تلخی که کرونا ویروس برای سلامتی افراد جامعه رقم زده و متأسفانه در برخی موارد منجر به فوت تعدادی از هموطنان عزیزمان شده و هنوز هم هراس از آن، بهداشت روانی و سلامتی را تهدید می کند، فرصت مناسبی برای شبهه سازان ایجاد کرد تا با بهره برداری از این تهدید و هراس، باورهای مردم را مورد هجوم قرار دهند. 🔹این کتاب به این شبهات پاسخ داده است: چرا پیشوایان شیعه شفا نمی دهند؟ چرا امامزادگان کاری انجام نمی دهند؟ چــرا درب حرم بسته شد؟ و... 🔹برای یک دشمن اعتقادی و سیاسی، طرح این گونه پرسش ها همیشه راحت ترین راه ایجاد چالش برای دینداران بوده است و دم دست ترین راه ممکن می باشد. 🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد آیت الله سید مهدی : 💥 گاهی آهنگِ فلسفه و علم پیدا می‌کند و باطل با حق ممزوج می‌شود تا تشخیصِ بُطلان مشکل شود. 💥 برای اینکه فحشا و را به یک تبدیل کند، گزارۀ علمی تولید می‌کند و در روان‌شناسی می‌گوید نیاز جنسی انسان‌ها یک طیف است! 🆔 @vasael_ir