🏴 ارتباط اندوه روز عاشورا و قیامت
✍️امام رضا علیهالسلام: هر كس كه عاشورا، روز مصيبت و اندوه و گريهاش باشد، خداوند روز قيامت را براى او روز شادى و سرور قرار مىدهد.
📚بحارالانوار، ج ۴۴، ص۲۸۴
▪️السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ
▪️ و عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ
▪️ على اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
▪️و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
4_5832551667978995954.mp3
43.39M
🔊 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا (جامعه سازی)» - جلسه ۴۴
📅 ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - تهران-هیئت سید الشهدا
4_5832551667978996024.mp3
18.22M
🔊 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
📝«کدام اسلام؛ حسینی یا یزیدی!؟» (درک مصیبت روز عاشورا)
📅 ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - تهران-هیئت سید الشهدا
34.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #سخنرانی استاد #رائفی_پور در ظهر عاشورا
📝«کدام اسلام؛ حسینی یا یزیدی!؟» (درک مصیبت روز عاشورا)
📅 ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - تهران-هیئت سید الشهدا
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
آیتالله حائری شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حرم_اصلی_حضرت_ابولفضل العباس
زیر حرم #سرداب
اول صلوات بفرستید
سلام بر امام حسین (ع)
سلام بر ابوالفضل العباس(ع)
سلام بر شهدای کربلا
سلام بر صبر زینب(س)
سلام بر امام زمان (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی زیبا و کمتره دیده شده از مزار حضرت #آمنه مادر رسول گرامی اسلام و مظلومیت آن
مزار ایشان در روستایی به نام ابواء در ميانه راه مكه و مدينه قرار دارد
پیامبر گرامی چند مرتبه برای زیارت مزار مادرشان به این مکان مشرف شده اند.
نقش یهود در واقعه عاشورا
🔸 در صحیح بخاری نقل شده است: «إِنَّ قُرَیْشاً کانَتْ تَصُومُ یَوْمَ عاشُوراءِ فِى الْجاهِلِیَّةِ ثُمَّ أَمَرَ رَسُولُ اللَّه بِصِیامِهِ حَتّى فُرِضَ رَمَضانُ؛ قریش قبل از آمدن حضرت رسول در زمان جاهلیت، روز عاشورا را روزه میگرفتند.» وقتی پیامبر آمد و ماه رمضان را آورد، گفت: «آن روز را ديگر روزه نگيريد.» پس روز عاشورا، در زمان جاهلیت پیش از پیامبر، روز مقدس و مبارکی بوده است. ولی برای چه مقدس بود و ريشهاش از کجاست؟
🔹 نکتۀ عجیب آن است که روز عاشورا دقیقاً برابر شده بود با یوم کیپور یهودیان؛ يعنی روز مقدس یهودیان. يهودیها از اول ماه "تِشرین" را مقدس میانگارند و وقتی به دهمين روزِ ماه تشرین که اسمش "عاسورا" است، میرسند، آن روز را روزه میگيرند که به یوم کیپور معروف است. کيپور از کَپَرَ، کَفَرَ میآيد؛ يعنی روز کفاره که خدا گناهانشان را میبخشد.
🔸 ابوریحان بیرونی در کتاب "التفهیم" گفته است: «کبور یا کپور چیست؟ دهم روز است از تشرین و زین جهت گاهگاه او را عاشورا خوانند و اما نام کبور اندر زبان عبری کفارۀ گناهان است و این یک روز است که بر جهودان روزه داشتن فریضه کرده آمد. اندازۀ این روز ۲۵ ساعت است و ابتدا کنند روز نهم پیش از آفتاب فروشدن به نیم ساعت و تمام شود چون آفتاب فرو شود روز دهم و نیم ساعت بگذرد آنگاه روزه بگشایند.»
🔹 یوم کیپور یکی از بزرگترین روزهای یهودیان است که به آن یوم "ادیر" و یوم "قادوش" هم میگويند. قادوش یعنی قدوس و مُقادوش هم میگويند که یعنی مقدس. مرحوم همایی در حاشیۀ التفهیم مینويسد: «تلفظ اصلیاش کَپور است و با لفظ کفارۀ عربی یک ریشه دارد. بهطوری که نگارنده از علمای یهود تحقیق کرد، عاسور (به سین مُهمَله) است و با عاشور و عاشورا و عُشرۀ عربی یک ریشه دارد.» یعنی روزی اباعبدالله را شهيد کردند که برايشان از قبل مبارک بود. «إِنَّ هٰذَا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّةَ»
🔸 در این روز فقط جنگ حسینبنعلی و یزید نیست، جنگ تفکر و بقای حق روی زمین است. برای همين این خون اینطور محکم ایستاده است. چون خونخواهش خود خداست. علامه شَعرانی، در حاشیۀ "الوافی" میگويد: «بدانید که روز عاشورا يهودیها روزه میگرفتند که به روزۀ کبیر هم معروف بود. زمان روزه الْعاشِرُ مِنَ الشَّهْرِ الْأَوَّلِ مِنَ السُّنَّةِ؛ روز دهم از ماه اول سالشان بود.»
🔹 هنگامی که حضرت رسول به مدینه آمد، به لحاظ تاریخی ۱/۱/۱ بود که مبدأ تاریخ هجری شد. سال عربها از محرم شروع میشود. دقیقاً اول تشرین، اول محرم شد و ده محرم، ده تشرین میشود. يعنی یوم کیپور هم عاشورا میشود. پس تمام اینها برنامه بود.
برگرفته از سخنرانی استاد رائفیپور با موضوع:
✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم
📅 ۱۷ دی ۹۰
📍مشهد مقدس
🔰 چشمان محبوب خدا...
✨ امام صادق علیه السلام در حدیثی به زراره فرمودند:
✨ ... و مَا عَیْنٌ أَحَبَّ إِلَی الله وَ لَا عَبْرَةٌ مِنْ عَیْنٍ بَکَتْ وَ دَمَعَتْ عَلَیْهِ
✨ و مَا مِنْ بَاکٍ یَبْکِیهِ إِلَّا وَ قَدْ وَصَلَ فَاطِمَةَ وَ أَسْعَدَهَا عَلَیْهِ وَ وَصَلَ رَسُولَ الله صلی الله علیه و آله وَ أَدَّی حَقَّنَا
✨ و مَا مِنْ عَبْدٍ یُحْشَرُ إِلَّا وَ عَیْنَاهُ بَاکِیَةٌ إِلَّا الْبَاکِینَ عَلَی جَدِّی فَإِنَّهُ یُحْشَرُ وَ عَیْنُهُ قَرِیرَةٌ وَ الْبِشَارَةُ تَلْقَاهُ وَ السُّرُورُ عَلَی وَجْهِهِ وَ الْخَلْقُ فِی الْفَزَعِ وَ هُمْ آمِنُون
✨ و الْخَلْقُ یُعْرَضُونَ وَ هُمْ حُدَّاثُ الْحُسَیْنِ علیه السلام تَحْتَ الْعَرْشِ وَ فِی ظِلِّ الْعَرْشِ لَا یَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ یُقَالُ لَهُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ فَیَأْبَوْنَ وَ یَخْتَارُونَ مَجْلِسَهُ وَ حَدِیثَهُ...
🔸 ...هیچ چیزی از چشمی که برای حسین علیه السّلام #گریه کند و #اشکی که برای امام حسین بریزد، نزد خدا محبوب تر نخواهد بود.
🔸 هیچ کسی برای #امام_حسین علیه السّلام گریه نمی کند، مگر این که به فاطمه و به پیغمبر خدا صلّی الله علیه و آله خواهد رسید و حق ما را ادا خواهد کرد.
🔸 هر بنده ای فردای قیامت محشور شود چشمانش گریانند، مگر آن چشم که برای جدم حسین گریان باشد، زیرا او در حالی محشور میشود که چشمش روشن است. بشارتی به او داده میشود و آثار سرور در صورتش میباشد. مردم در آن روز دچار جزع و فزع هستند، غیر از گریه کنندگان بر امام حسین علیه السّلام که در امان خواهند بود.
🔸مردم در آن روز برای حساب عرضه میشوند، ولی آنان در زیر سایه عرش با امام حسین علیه السّلام گفتگو میکنند و از بدی حساب خوفی ندارند. به ایشان گفته میشود که داخل بهشت شوید، ولی نمی پذیرند، بلکه مجلس سخن گفتن با امام حسین علیه السّلام را انتخاب میکنند...
📚 بحارالانوار ج۴۵ ص۲۰۷
امام صادق (علیه السلام) :
«هر گاه راه را گم کردی ، ندا کن: یا صالح! یا ابا صالح! ارشدنا الی الطریق! رحمکم الله.
ما را دریابید و راه را بر ما نشان دهید،خداوند شما را رحمت کند
📚بحارالانوار،ج ۵۱، ص ۲۸
#شیعه واقعی
جز اهل حرف نیابم
امام کاظم علیه السلام در گلایه از شیعیان فرمودند:
لَو مَيَّزتُ شِيعَتِی لَم أجِدهُمْ إلَّا وَاصِفَةٌ، وَ لَو اِمتَحَنْتُهُمْ لَما وَجَدتُهُمْ إِلَّا مُرتَدِّين، وَ لَو تَمَحَّصْتُهُمْ لَما خَلَصَ مِنَ الْألفِ وَاحِد، وَ لَو غَربَلْتُهُمْ غَربَلَةً لَم يَبقَ مِنْهُم إلَّا مَا كانَ لِی، إنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوا عَلى الْأرَائِِک، فَقَالُوا نَحنُ شِيعَةُ عَلِيّ علیه السلام، إنَّما شِيعَةُ عَلِيٍّ علیه السلام مَنْ صَدَّقَ قَولَهُ فِعْلُه.
اگر شيعيان خود را جدا و مشخص کنم، در میان آنان جز زبان آور ( اهل حرف ) نیابم. اگر آنان را امتحان کنم، آن ها را نخواهم یافت جز از دین برگشته ها. اگر آنان را در بوته آزمایش گذارم، از هزار نفر يک نفر خالص پیدا نشود. اگر آنان را غربال كنم، جز آن چه نزد من است، در غربال نماند.
آنان مدتهاست، که بر پشتی ها تکیه زده اند و میگویند: ما شيعه امیرالمؤمنین علیه السلام هستيم؛ درصورتی که شيعه امیرالمؤمنین علیه السلام فقط كسی است كه اعمال او، گفتارش را تصديق كند.
كافی، ج 8 ، ص 228
📢 یکی از صفات اصحاب سيدالشهدا(ع) كه آنها را در اين منزلت قرار داد، این بود که مثل انس طفل با مادر، مأنوس با مرگ بودند.
📢 انسانی كه با مرگ مأنوس نباشد همسفر اولياء خدا نيست.
💠استاد سید محمدمهدی میرباقری:
◀️ «اين بيان شب عاشوراي سيدالشهداست: «يَسْتَأْنِسُونَ بِالْمَنيَّةِ دُونى اِسْتِئْناسَ الطِّفْلِ بَلَبَنِ أُمِّه»
انساني كه با مرگ مأنوس نباشد همسفر اولياء خدا نيست.
انساني كه با بيش از دنيا مأنوس نيست و همه انسش با دنيا است و آخرت برايش جدي نشده، بيش از دنيا برايش غريبه و بيگانه است و وقتي صحبت از آخرت ميشود، انگار از يك عالم تجربه نشده دوردستي براي او صحبت میشود. چنین آدمی اهل اقدام نيست.
◀️ يكی از چيزهايي كه در انسان قساوت قلب ايجاد میكند اين است كه انسان «طَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ» باشد. در سوره حديد ميفرمايد: «فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ كَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ»؛ یعنی مثل كساني نباشيد كه فرصتها را خيلي دور ميديدند لذا به قساوت قلب رسيدند. «طالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ» يعني مثلاً ما مشهد ميرويم و ده روز ميخواهيم بمانيم، سحر اول ميخوابيم و ميگوييم نه شب ديگر وقت هست، امشب از راه رسيده و خسته هستیم؛ ولي اگر آدم يك شب مشهد باشد، چون فرصت كم است از سر شب تا سحر در حرم میماند و نمیخوابد و استراحت نمیکند.
همهجا همينطور است. آدم اگر احساس كرد كه حالا جواني طولاني است و سي سال طول ميكشد سي سال بعد میبیند اين سالها تمام شد و هيچ كار نكرد. اگر خيال كرد ماه رمضان سي شب است، شب سيام ميرسد اما هنوز یکبار ابوحمزه یا افتتاح نخوانده است.
ولي اگر فرصت را كوتاه بداند، ميداند که ماه رمضان به چشم بههمزدنی تمام میشود، پس از همان اولين لحظه كار را شروع میكند؛ بلكه از قبل مهيا میشود.
اگر آدم خيال كرد شب جمعه خيلي طولاني است، اين ساعتش را مجلس میگیریم و گعده میكنيم و...، ناگهان ميبيند سحر جمعه شد و هيچ كاری نكرد. انسان فرصتها را بايد خيلي كوتاه و آخرت را خيلي نزديك بداند.
◀️ تعبیر خداي متعال راجع به آخرت اين است «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ». اگر انسان احساس كرد صحنههای قیامت خيلي دور است، اين، در انسان قساوت ميآورد و انسان قسیالقلب و سنگين ميیشود و نمیتواند دادوستدی داشته باشد. نه فرصتها با او معامله ميكنند و نه او با فرصتها معامله ميكند.
قساوت آن حالتي در انسان است كه داد و ستد او قطع ميشود و به فرموده قرآن «كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ». یعنی حتی سنگها هم يك جوششي دارند اما اين انسان هیچ توليد و جوششي ندارد. اين قساوت برای وقتي است که انسان احساس میكند فرصتها دور هستند.
در باب ظهور هم همينطور است؛ يكي از اركان ظهور اين است كه انسان ظهور را نزديك بداند چنانچه در روایات از معصومین و همچنین در قرآن آمده است «إنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا * وَ نَرَاهُ قَرِيبًا». آدم اگر احساس كرد که خيلي دوردست است، نمیتواند خودش را آماده بكند و به وظايف منتظر عمل بكند.»
کار هر روز زینالعابدین(ع)🏴
از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمودند:
«همانا امام سجّاد (ع) براى مصائب پدرش، چهل سال گريه کرد که روزهايش را روزه گرفت و شب هايش را با عبادت به سر مىآورد.
هر گاه وقت افطار مى شد، خدمتکار خانه، آب و غذاى آن حضرت را مى آورد و نزد او مى نهاد و مى گفت:
«اى مولاى من بخور.»
امام سجّاد (ع) مى فرمود:
«پسر رسول خدا (صلى اللَّه عليه و آله) گرسنه کشته شد. پسر رسول خدا (ص) تشنه کشته شد.»
اين جمله ها را پيوسته تکرار مى کرد و مى گريست تا اينکه غذايش از اشک هاى چشمش تر مى شد، و آب آشاميدنى اش با اشک چشمانش مخلوط مى شد.
حال او اين گونه بود تا به دیدار خداوند شتافت.»🍂🍂
📚ابن طاووس، على بن موسى، «غم نامه ی کربلا»، ترجمه اللهوف على قتلى الطفوف، تهران، نشر مطهر، چاپ اوّل، 1377،
❌ حضرت فاطمه (عليهاالسلام):
🔷 اگر به آنچه تو را به آن فرمان مى دهيم عمل كنى و از آنچه برحذر مى داريم دورى كنى ، از شيعيان مايى و الاّ هرگز .
📙 بحار الأنوار، ج 68، ص 155
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برای حسین و زائرانش
🔺این مرد عراقی چند روز قبل هنگام برپایی موکب بین راهیاش که بین بصره و کربلا در مسیر مشایه است، چهار فرزندش را که فرشهای موکب را شسته بودند و در حال پهن کردن بالای پشتبام بودند به دلیل اتصال برق از دست میدهد و یک فرزندش هم که همسرش آن را باردار بوده به دلیل ترس همسرش از دست میدهد.
🔹یعنی پنج فرزندش در راه موکب شهید میشوند و اینجا از او میپرسند چه حالی داری؟ میگوید نگران خوب برپا شدن موکب هستم و بچههایم هدیهای برای امام حسین، هدیهای برای زهرا علیهما سلام الله.
🔰اعتقادمون رو با همین فرد محک بزنیم... کجای کاریم؟...
نقشه خداوند.mp3
9.94M
#اربعین ۱
🏳️ سنت پیاده روی اربعین توسط ائمه علیهمالسلام در هزار و چندصدسال قبل بنا گذاشته شده است،
▫️هدف خداوند از طراحی اربعین چیست؟
▫️ چرا آنقدر اهمیت دارد که از سال ها قبل توسط خداوند طراحی و توسط ائمه"ع" اجرا شده ؟
#Arbaeen2021
#Hussain
🎤 #استاد_شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه به زیارت هر روزهی
امام حسین علیه السلام❤️
#سخنرانیدلنشیناستادعالی🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ رفتار عجیب امام صادق با جوانِ مست!!
#مخالفت_با_احادیث_موجب_هلاکت
مخالفت ازآثار و سخنان اهل بیت علیهم السلام موجب هلاکت وضرر رساندن به خود میشود
عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام أَلَا وَ إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ مِنْ حُكْمِ اللَّهِ حَكَمْنَا وَ قَوْلَ صَادِقٍ سَمِعْنَا، فَإِنْ تَتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَ تَسْلُكُوا طَرِيقَنَا وَ آثَارَنَا تَهْتَدُوا بِبَصَائِرِنَا، وَ إِنْ تُخَالِفُونَا تَهْلِكُوا، وَ إِنْ تَقْتَدُوا بِنَا تَجِدُونَا عَلَى الْكِتَابِ إِمَامَكُمْ، وَ إِنْ تُخَالِفُونَا لَمْ تَضُرُّوا بِذَلِكَ إِلَّا أَنْفُسَكُمْ
بدانيد ما اهل بيتى هستيم كه حكم ما از حكم خدا است و سخن راستگو را شنيدهايم. اگر دنبال راه ما بياييد و طريقه ما و آثار ما را پيروى كنيد با روشنگرىهاى ماهدايت مىيابيد، و اگر با ما مخالفت كنيد هلاك مىشويد. و اگر به ما اقتدا كنيد ما را همراه كتاب خدا در پيش روى خود مىبينيد، و اگر با ما مخالفت كنيد با اين كار جز به خودتان ضرر نمىزنيد.
كتاب سليم ج2 ص 885
قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يَعْرِفُنَا وَ هُوَ مُتَمَسِّكٌ بِعُرْوَةِ غَيْرِنَا
امام صادق علیه السلام فرمود: شخصى كه فكر كند ما را مىشناسد، و او به دستگيرهاى جز ما چنگ زده باشد، دروغ گفته است.
معاني الأخبارص 399وسائل الشيعة ج27ص117
به این تصویر دقت کنید:
1. پروفسور کریستین بونو از فرانسه
2. پروفسور خوان فرانسیسکو از اسپانیا که جزء ده دانشمند برتر جهان در زمینه هوش مصنوعیه
3. دکتر تاراس اقتصاددان از روسیه
4. دکتر روبرتو آرکادی فیلسوف و مسلط به چند زبان از ایتالیا
هر 4 تا شیعه شدند
🔺پذیرایی از زائران حسینی در لباس خادمی امام رضا (ع)
🔹 قيام امام حسين ( عليه السلام ) كه براي اقامه عدل و مبارزه با ستم بود ، براي عاقل كردن مردم و رها كردن آنان از جهالت بوده است . در زيارت روز اربعين آن حضرت ( عليه السلام ) آمده است كه خون پاكش را در راه خدا داد ، تا بندگانش را از جهالت و ضلالت نجات دهد : و بذل مُهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهالة و حيرة الضلالة (۱) ، ازاين رو گريه براي آن حضرت كه مظهر كامل عدالت و عقلانيت است ، در حقيقت ، اشك ريختن براي مظلوميت و كشته شدن عدل و عقل است . گريه اگر خاستگاهي عقلي داشته باشد ، قلب را تلطيف مي كند؛ اما گريه همواره عقلي نيست ، بلكه گاهي فيزيكي و زماني عاطفي است ، چنان كه خنده نيز چنين است .
از مهم ترين اهداف قيام رهبران الهي ، اعم از انبيا ، امامان معصوم ( عليهم السلام ) و نايبان خاص و عامشان ، تبيين صحيح منابع و مباني عدالت و اجراي آن است . نهضت امام حسين ( عليه السلام ) نيز براي تأمين همين هدف بود .
۱) تهذیب الاحکام ج۶ص۱۱۳
🔹 برگرفته از کتاب کوثر اربعین اثر ارزشمند حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله)
امام صادق علیه السلام:
کسی که خودش نتواند کربلا برود ولی دیگری را راهی کند خدا چند برابر آنچه خرج کرده به او بر میگرداند وبلا را از او دور میکند.
📚کامل الزیارت، ص۱۲۴
🏴 ما را از راه كربلا ببر...
◾️راوى گفت: چون زنان و عيالات #امام_حسين علیه السلام از شام بازگشتند و به عراق رسيدند، به راهنماى قافله گفتند: "ما را از راه #كربلا ببر."
◾️وقتی به #قتلگاه رسيدند، ديدند كه جابر بن عبداللَّه انصارى و جمعى از بنى هاشم و مردانى از اولاد #پيغمبر صلی الله علیه و آله براى زيارت قبر #سید_الشهدا علیه السلام آمده اند؛ همگى در یک زمان در آن سرزمين گرد آمدند و با گريه و اندوه و سينه زنى با هم ملاقات كردند و مجلس عزايى برپا كردند كه دل ها را جريحه دار می كرد و زنانى كه در آن نواحى بودند، جمع شدند و چند روزى به همين منوال گذشت.
📚 لهوف، ص۱۹۶؛ بحار الانوار، ج۴۵، ص۱۴۶