eitaa logo
کشکول ناظر
89 دنبال‌کننده
178 عکس
25 ویدیو
2 فایل
《اشعار و نوشته‌های گاه و بیگاه آرش محبوب زاده》 راهنمای مطالب کانال سنجاق شده است. در هر شبکه‌ی اجتماعی که حضور داشته باشم، می‌توانید مرا با این نام کاربری پیدا کنید: @virtual_pilgrim
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز در حرم مطهر به یاد همه عزیزان بودم.
هدایت شده از کشکول ناظر
جایی که کوه خضر به زحمت بایستد شاعر چگونه پیش تو راحت بایستد؟ نزدیک می‌شوم به تو، چیزی نمانده است قلبم از اشتیاق زیارت بایستد بانو سلام! کاش زمان با همین سلام در آستانه‌ی درِ ساعت بایستد و گردش نگاه تو در بین زائران روی من – این فتاده به لکنت – بایستد تا فارغ از تمام جهان، روح خسته‌ام در محضر شما دو سه رکعت بایستد بانو اجازه هست که بار گناه من در کنج صحن این شب خلوت بایستد؟ در این حرم هزار هزار آیه‌ی عذاب هم‌وزن با یک آیه‌ی رحمت بایستد باید قنوت حاجت بی‌انتهای ما زیر رواق‌های کرامت بایستد شیعه به شوق مرقد زهرا به قم رسید طاقت نداشت تا به قیامت بایستد آنکس که جای فاطمه در قم نشسته است در روز حشر هم به شفاعت بایستد تو خواهر امام غریبی و این غزل با بیت‌هاش در صف بیعت بایستد من واژه واژه عطر تو را پخش می‌کنم حتی اگر نسیم ز حرکت بایستد این شعر مست تکیه زده بر ضریح تو مستی که روی پاش به زحمت بایستد 🖋 @virtual_pilgrim_archive
هدایت شده از روزهای مادرانه
از اونجایی که به روزهای درخواست فهرست خرید کتاب از نمایشگاه رسیدیم، می‌خوام چند نکته رو بگم که بعضی‌هاش هم تکراریه! اول نمایشگاه برای کتاب خریدن نیست؛ مگر این که بن مجانی داشته باشید و کتاب براتون مُفت دربیاد! نمی‌گم نرید؛ برید! با بچه‌ها هم برید. براشون دو سه تا کتاب هم بخرید که دست پر برگردن، ولی با هدف "خریدن کتاب‌های طول سال" نرید. برید برای دیدن ناشرها، ورق زدن کتاب‌های جدید، معاشرت با دوستان اهل کتاب، نشستن توی چمن‌ها و تماشای بروشورها و بالا و پایین کردن قیمت‌ها و برانداز کردن ناشرها و... خلاصه حضور در یک گردهمایی کتابی. اما ده-پونزده درصد تخفیف، اون قدر نمی‌ارزه که بخواین به خاطرش تا اونجا برین و کلی بار و بندیل حمل کنین و کارت بانکی‌تون رو خالی کنین و خسته و هلاک برگردین. چون اولا در طول سال از سامانه خرید از کتابفروشی‌ها (بازار کتاب) احتمالا می‌تونین همون کتاب‌ها رو ارزون‌تر پیدا کنین. ثانیا ناشرها به صد بهانه در طول سال تخفیف می‌زنن که گاهی تا سی-چهل درصد هم می‌رسه و از تخفیف نمایشگاه خیلی بهتره. قبلا یه فهرست نوشتم از این که چه کتابهایی رو خوبه از نمایشگاه بخریم. اونو ببینید، و بقیه‌ش رو رها کنید. دوم به فهرست‌های کتابی که منتشر می‌شه صد در صد اعتماد نکنید. اجازه بدین از پشت صحنه براتون بگم: اکثر این فهرست‌ها بر مبنای منافع اون شخص نوشته شده، نه منافع شما! خیلی از بلاگرهایی که فهرست کتاب منتشر می‌کنن و میگن از نمایشگاه این‌ها رو حتتتما بخر، بابت تبلیغ اون کتاب‌ها پول گرفتن (و در اغلب اوقات خودشون هم کتاب رو نخوندن!) بعضی‌ها هم فهرست کتاب‌های هم‌قطارها و دوست‌های خودشون رو منتشر می‌کنن و به همدیگه نون قرض می‌دن! این کتاب اونو معرفی می‌کنه، اون کتاب اینو... خلاصه قربون هم می‌رن! شاید هم کتاب‌های خوبی بینش باشه‌ها... ولی خب... می‌تونه هم نباشه! پس هیچ فهرستی وجود نداره که مبتنی بر نیاز شما طراحی شده باشه. فهرست‌ها رو اگر خواستین نگاه بندازین، ولی تبدیلش نکنین به فهرست قطعی خرید خودتون. سوم در نمایشگاه من تعداد خیلی کمی کتاب رو می‌خرم، تعداد زیادی هم هدیه می‌گیرم (از قسمت‌های خوب کار ما هم یکیش اینه!😌) اون کتاب‌ها رو می‌برم خونه و گاهی چند ماه بعد فرصت می‌شه که بخونمشون. اون وقته که ممکنه بفهمم چه کتاب بدی بوده! این جور وقت‌ها اگر بابتش پول داده باشم، غصه پولمو می‌خورم؛ اگر هم هدیه گرفته باشم، شرمنده می‌شم که مجبورم حقیقت رو بگم! (من ابدا با کسی رودربایستی ندارم، از همه رک‌تر هم با دوست‌هام!) بنابراین این که بعضی‌ها میگن هرچی توی نمایشگاه برای خودت گرفتی به ما هم معرفی کن، کار عبث و به‌دردنخوریه. چون من هم محتمله اشتباه کنم. کتاب هم که گرون!!😵‍💫 خداییش اشتباه هزینه‌ش زیاده! چهارم عجله نکنید! مسابقه که نیست! اگر هیچی هم از نمایشگاه نخرید، چیزی از دست ندادید. صبر کنید نقد و نظر درباره کتاب‌ها منتشر بشه، بریده‌هاشون رو ببینید، بعد بخرید و بخونید. ما نه اون قدر پول داریم که همه کتاب‌ها رو بخریم، نه عمرمون به خوندن همه کتاب‌ها قد می‌ده، نه روان‌مون رو از سر راه آوردیم که با کتاب بد به همش بریزیم! پس صبوری کنید و به جای این که زود کتابها رو بخونید، کتابهای خوب بخونید. درباره نمایشگاه و کتاب باز هم حرف می‌زنیم... https://eitaa.com/motherlydays
به تازگی موفق شدم یکی از بزرگواران رو برای دیدن سریال دکتر هو ترغیب کنم! به مناسبت این پیروزمندی غرورآفرین، می‌تونید دوباره مطلب دو قسمتی که قبلا درمورد این سریال نوشته بودم بخونید: https://eitaa.com/virtual_pilgrim_archive/48 https://eitaa.com/virtual_pilgrim_archive/50 📓 "کشکول ناظر"؛ کانال اشعار و نوشته‌های آرش محبوب زاده @virtual_pilgrim_archive
کشکول ناظر
🟡 قربون کبوترای حرمت امام رضا... #دهه_کرامت دستای بچگیمو واسه شما توی گندم زدم، درآوردم پهن شد زیر
🟡 پست این هفته یه مقدار متفاوته! 😊 اخیرا یکی از دوستان یه هوش مصنوعی بهم معرفی کرده بود که شعر می‌گیره و آهنگ تحویل میده! طبیعتا من هم به عنوان شاعر، دوست داشتم ببینم شعرهای مختلفم وقتی ملودی می‌گیرن و خونده میشن چطورن. ایشون "مصنوعی" بود؛ ولی "هوش" چندان بالایی نداشت و خیلی از کلمات و جملات رو خراب می‌کرد. خیلی شعرها رو بی‌خیال شدم ولی یه دونه چون واسه خودم خیلی ارزشمندتر بود، به خاطرش کلی با هوش مصنوعی سر و کله زدم و هی خروجی داد و هی اصلاح کردم تا نهایتا نسخه‌هایی با کمترین غلط در خوانش بهم تحویل داد. این دو نسخه خدمت شما:
هدایت شده از کشکول ناظر
🟡 اللهم صلّ على علي بن موسى الرضا المرتضى شکوه مشرقی‌ات مطلع تغزل نابم خوشم که نام تو زینت شده برای کتابم بهشت‌های زمین آیه‌های رافت حق‌اند ولی رئوف‌تر از نام تو نشد که بیابم مرا بس است همین گنج در زمان گدایی اگر به گوهر اشکی رسد ز شاه جوابم هزار مرتبه در دل سلام داده‌ام از دور هزار مرتبه باریده است چشم پرآبم از این دو حال برون نیستم که یا وسط صحن و یا برای رسیدن به طوس در تب و تابم به من، چه خوب نشان داده است بچه‌ی آهو که در نهایت بیچارگی کجا بشتابم غم عذاب ندارم چرا که روز قیامت به دست عالِم آل محمد است حسابم 🖋 📓 "کشکول ناظر"؛ کانال اشعار و نوشته‌های آرش محبوب زاده @virtual_pilgrim_archive
امشب از هوش مصنوعی خواستم نصیحتم کنه. 😁
🤷🏻‍♂ شاید واسه‌تون عجیب باشه اما هنوز یه عده نادون بی‌عقل پیدا میشن که خزعبلاتی از قبیل "فرقی نمی‌کنه کی رئیس جمهور باشه" و "همه‌شون مثل همن" و "چیزی دست رئیس جمهور نیست" رو میگن و باور می‌کنن! البته خب خود خدا هم قربونش برم هزار و چهارصد سال پیش گفته بود "اکثرهم لایعقلون"، ما خیلی به حرفش گوش ندادیم! 🤓 📓 "کشکول ناظر"؛ کانال اشعار و نوشته‌های آرش محبوب زاده @virtual_pilgrim_archive
هدایت شده از وحید یامین پور
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج آقا سر مزار حاج قاسم چه دعایی کردید؟