eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
192 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔞 🌺 شرایط نامناسب برای آمیزش جنسی3️⃣ 3️⃣ خوددارى از آميزش درحال جنابت‏ 🌿 اگر مرد، پيش از آميزش، محتلم شده باشد، بهتر است كه ابتدا غسل كند و سپس با همسرش آميزش نمايد؛ چون هم از نظر روانى و لذّت بردن بيشتر زوجين، خوشايندتر است و هم از مبتلا شدن به اختلالات روانى فرزندى كه به دنيا مى‏آيد، پيشگيرى مى‏كند. 💞 لذا پيامبر صلّى اللّه عليه و آله مى‏فرمايد: يكره أن يغشى الرّجل المرأة و قد احتلم حتّى يغتسل من احتلامه الّذى رأى، فإن فعل فخرج الولد مجنونا فلا يلومنّ إلّا نفسه. كراهت دارد مردى كه شد، پيش از اين‏كه غسل كند، با همسرش نزديكى كند، و اگر اين كار را كرد و فرزندش شد، كسى را جز خودش ملامت نكند. 📚 كتاب من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 404، التهذيب، ج 7، ص 412، ح 1646؛ وسائل الشيعة، ج 20، ص 139. 💞 پيامبر صلّى اللّه عليه و آله در حديث ديگرى، تكرار آميزش بعد از شست‏وشو و وضو گرفتن را بدون اشكال مى‏داند و به تأثير روانى آن در لذّت و نشاط زوجين پرداخته، مى‏فرمايد: إذا أراد أحدكم العود، فليتوضّأ فإنّه أنشطّ للعود. هنگامى كه يكى از شماها مى‏خواهد براى بار دوم آميزش كند، كند و بگيرد. به درستى كه اين وضو براى آميزش دوباره، باعث بيشترى مى‏شود. 📚 السنن الكبرى، بيهقى، ج 1، ص 204؛ صحيح ابن خزيمة، ج 1، ص 110. 💞 ايشان در بيان ديگرى بر وضو بين دو آميزش تأكيد مى‏كند و مى‏فرمايد: إذا أتى أحدكم أهله ثمّ أراد أن يعود فليتوضّأ بينهما وضوءا. هنگامى كه يكى از شماها با همسرش آميزش مى‏كند، سپس مى‏خواهد دوباره نيز انجام دهد، بايد بين آن‏دو آميزش، بگيرد. 📚 سنن الترمذى، ج 1، ص 94؛ السنن الكبرى، بيهقى، ج 1، ص 204. .•°°•.💘.•°°•. 💞 💞 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
🔞 🌺 شرایط نامناسب برای آمیزش جنسی4️⃣ 4️⃣ خوددارى از آميزش در حالت ايستاده‏ 🌿 از امورى كه همسران را از حالت روانى- عاطفى عاشقانه انسانى بيرون مى‏برد و موقعيت روانى- حيوانى برايشان فراهم مى‏سازد و آرامش و لذّت آنها (بويژه آرامش زن) را كاهش مى‏دهد و عوارضى هم بر بچّه‏اى كه در آن آميزش، نطفه‏اش منعقد شود، مى‏گذارد، آميزش درحال است. 💞 ازاين‏رو، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله مى‏فرمايد: يا علىّ! لا تجامع امرأتك من قيام فإنّ ذلك من فعل الحمير فإن قضى بينكما ولد كان بوّالا فى الفراش كالحمير البوّالة فى كلّ مكان. اى على! در حالت ايستاده، با همسرت آميزش مكن كه اين، از عمل است. اگر آن‏چنان آميزش كنى و فرزندى از تو، به وجود آيد، قادر به كنترل ادرار خود نخواهد بود و مانند چهارپايان، در هر مكانى ادرار خواهد كرد. 📚 كتاب من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 552؛ وسائل الشيعة، ج 20، ص 253؛ مكارم الأخلاق، ص 210. .•°°•.💘.•°°•. 💞 💞 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
🔞 🌺 شرایط نامناسب برای آمیزش جنسی5️⃣ 5️⃣ پرهيز از افراط در عمل جنسى‏ 🌿 همان‏طور كه پرخورى (حتى در غذاهاى حلال)، نامطلوب است و باعث ايجاد چاقى و انواع بيمارى‏ها مى‏شود، افراط در عمل جنسى (حتى از راه مشروع) نيز است و عوارض سوء روانى و جسمى براى انسان دارد. لذا لازم است كه انسان، همان‏طور كه غذا خوردن و آشاميدن و خوابيدن خود را مقيّد مى‏كند، آميزش خود را هم بايد به ميزان معقولى قرار دهد و از افراط در آن بپرهيزد. 💞 پيامبر صلّى اللّه عليه و آله مى‏فرمايد: من أراد البقاء و لا بقاء، فليباكر الغداء و ليجوّد الحذاء و ليخفّف الرّداء و ليقلل مجامعة النّساء... كسى كه خواستار بقاى عمر است و البته هيچ‏كس هم جاويدان نيست، را زود بخورد، مناسب به پا كند، را سبك كند و با زنان را كند. 📚 كتاب من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 552؛ وسائل الشيعة، ج 20، ص 253؛ مكارم الأخلاق، ص 212. اين امر، نشان‏دهنده آن است كه در امور جنسى، سلامت روانى انسان را نيز به خطر مى‏اندازد و گاهى تا حدى پيش مى‏رود كه به نوعى بيمارى تبديل مى‏شود. اين افراطكارى و ولع جنسى، علاوه بر اين‏كه بر جسم و روان فرد شهوانى آسيب مى‏رساند، شريك جنسى او را نيز دچار ناراحتى مى‏كند. فرانكل، در مورد غرق شدن در هرج و مرج شهوانى چنين مى‏نويسد: غرق شدن در هرج‏ومرجى اين‏چنين، ناديده انگاشتن فرديت انحصارى هم‏بستر است و اين، به نوبه خود، مانع از يك رابطه است؛ چون تنها آن رابطه جنسى‏اى كه نهفته در است مى‏تواند ارزشمند باشد. 📚 فرياد ناشنيده براى معنا، ص 85. از نظر «كارن هورناى» نيز افراطكارى در آميزش جنسى، نشانه وجود در فرد است. اين مسئله، بويژه هنگامى تبديل به مشكل مى‏شود كه يكى از زوجين، تمايل زيادى به نزديكى دارد و ديگرى نه. در اين‏جا آميزش جنسى براى فردى كه تمايلات او در حد طبيعى است، و قادر به برآورده ساختن تمايلات افراطى شريك جنسى خود نيست، تبديل به مى‏شود و لازم است براى حل اين مشكل، به متخصّص مراجعه كنند؛ زيرا طبق گفته محققان، افزايش ميل جنسى، يك نوع بيمارى است كه روان‏شناسان، از آن، تحت عنوان «هيبرسكسوالتيه» نام برده‏اند و موقعى اتفاق مى‏افتد كه انحنا و ارضاى كافى صورت نمى‏پذيرد. 📚 تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث، ص: 285. .•°°•.💘.•°°•. 💞 💞 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
مباحث زیاده ولی فکر کنم آنچه در احادیث و روایات در اینباره آمده بود رو خدمت دوستان عرض کردم. از ابعاد دیگه هم میشه به موضوع نگاه کرد ولی به قول نویسندگان😎در مجال این کانال نیست😜. در پایان کتابی رو خدمتتون معرفی میکنم شاید بخش های دیگه ی بحث از جمله تربیت جنسی کودکان و یا مراحل فرایند رابطه ی جنسی و غیره بیشتر باز بشه براتون🌹 تقدیم با احترام👇👇👇
1_895639731.pdf
3.81M
📚 کتاب تربیت جنسی: مبانی، اصول و روش ها از منظر قرآن و حدیث ✍️ تألیف: علی نقی فقیهی .•°°•.💘.•°°•. 💞 💞 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
🍃 لطفا برگردید و این چند تا پیامی که قبلا عرض کردم رو مطالعه بفرمایید🙄 🌿 خوب الحمدلله یه مهارت دیگه هم تموم شد، هر چند میشد خیلی خیلی بیشتر بحث کرد، ولی همونطور که جلسه ی اولِ این مهارت عرض کردم، بهتر دیدم فقط در آیات و روایات به این بحث بپردازم تا حاشیه هاش کمتر باشه☺️ ان شالله که برای دوستان خوب و مفید واقع شده باشه براتون روزای خوبی در کنار خانواده های محترمتون با عشق و ایمان و آرامش آرزومندم🌹 آخر دعوانا بعد الحمد لله رب العالمین، الفرج العاجل للحجة بن الحسن المهدی صلوات الله عليه. یاعلی🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 یادداشت‌های آمریکا، قسمت بیستم (غرب‌زدگی و قِیِّ غربی) سال‌های اول طلبگی‌ام بود، حاج آقای نواب برای تحلیل سیاسی هر هفته می‌آمدند مدرسۀ معصومیه. یه بار در یکی از سخنرانی‌ها گفتند که دنیای غرب آنچه را خورده قیّ کرده، و برخی در ایران برای گرفتن چیزی از آن قِیّ از هم سبقت می‌گیرند. آن موقع جمله حاج آقا نواب برای من نوجوان اندکی تند و شاید تلخ بود. یک بار، همسرم در ایام بهار شارلوتسویل که روزهای بسیار پرآلرژی‌ای هست، به‌خاطر ریزش مدام اشک‌ها، کرۀ چشم‌شان خشک می‌شد به کاسۀ چشم‌ می‌چسبید. آلرژی عجیبی بود که قبلا من مثل آن را ندیده بودم. پزشک خانمم، پمادی را تجویز کرد که کارگر نیافتاد. قبض خرید پماد را با خود پمادِ استفاده‌شده بردیم به داروخانه، و دارو را بدون هیچ‌گونه چانه‌زنی پس دادیم و 84 دلار گرفتیم. یک بار دیگر رفتم ساعتی مچی با بند کِشی خریدم. بعد از یک ماه از ساعت خوشم نیامد. قبض خرید ساعت را با ساعت بردم و دوباره بی‌هیچ چانه‌زنی پس دادم. پس گرفتن کالای فروخته شده یکی از قواعد رایج در فروشگاه‌های آمریکایی بود، و به نظرم آمریکا از این جهت در قواعد بازارش ممتاز بود.    ولی این مسئله برای من مهم بود که در نظام سرمایه‌داری که هرکجایش عطسه کنی باید مالیات بدی و هر کجا به قول امیرخانی (در رمان «بیوتن») اسم دلار می‌آید باید سجده کنی، چگونه کالاهای مصرف شده به‌آسانی پس گرفته می‌شود؟ یکی از دوستانم (از دانشگاه شریف) در شارلوتسویل، در جواب به من گفت که این موارد مصرف‌شده از نو بسته‌بندی می‌شود و به کشورهای غیرغربی صادر می‌شود. و از آنجا که آمریکا دارای اعتبار است، اعتبار آمریکایی باعث می شه کشورهای دیگر کالاهای مصرف شده آمریکایی را با طمع خریداری کرده و مصرف کنند. من حرف ایشان را جدی نگرفتم. بعد از بازگشت به ایران، یکی دو سال بعد، یکی از دوستان ایرانی مقیم آمریکا برای مدت کوتاهی به ایران آمده بود. در یکی از مغازه‌های تهران که افتخارشان به این است که جنس داخلی ندارند، خواسته بود شکلات هرشیز (شکلات آمریکایی) خریداری کند. دیده بود تاریخ شکلات آمریکایی هرشیز منقضی شده. وقتی این موضوع را به من گفت من به یاد تحلیل جناب نواب و رفیق دانشگاهی‌ام در شارلوتسویل افتادم که جنسی که در آمریکا از ارزش می‌افتد تازه برای ما ارزش پیدا می‌کند. بعدها دیدم گاهی قیّ غربی نقد هم نیست، نسیه است، و برخی نیز در ایران قیّ نسیه را از آمریکا بر محصول نقدِ آمده از دنیای اسلام یا شرق ترجیح می‌دهند. چند سال قبل یکی از سفرای ایران در شرق آسیا (در سفر تبلیغی که داشتم) سر افطار ماه رمضان به من می‌گفت که برخی آقایان در ایران، نسیه اروپایی (اون موقع مثال ایشان شرکت توتال و معطلی‌ پروژه‌های ایرانی به ناز اروپایی‌ها بود) را به نقد سرمایه‌های شرقی که ما آماده می‌کنیم ترجیح می‌دهند و به بهانه وعده‌های اروپایی‌ اجازه نمی‌دهند پروژه‌های نقد و بالفعل شرق در ایران فعال شود.  @Habibollah_Babai ✍ حجه الاسلام و المسلمین دکتر حبیب الله بابایی https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
🔰 به دلایل متعددی شناخت غرب، امروز برای منِ مسلمان ایرانی و بالاتر منِ طلبه و دانشجو و بطور اعم، منِ متفکر ضرورت دارد. دلایل متعددی، بیان می‌کند چرا بایستی، جامعه ای را که فرسنگ ها از من دور است را مطالعه کنم. (خلاصه وار و تیتر گونه) 1️⃣ حضور فرهنگ و تمدن غرب در زندگی منِ مسلمان. از هالیوود گرفته تا رمان ها و ماهواره ها و... در زندگی مردم ما جریان دارد. 2️⃣ بودن فرهنگ و تمدن غرب برای قضاوت فرهنگ و تمدن خودمان. متأسفانه چه بپذیریم چه نپذیریم این مَحَک و شاخص بودن در اندیشه جامعه علمی و عمومی ما شکل گرفته! 3️⃣ تذبذب و بودن هويت مردم خصوصا جوانان ما! هویت مردم و جوانان ما از سه ضلع اسلام، ایران و غرب شکل گرفته است ( مردم ما بین این سه فرهنگ در حال مچاله شدن هستند و خودشان خبر ندارند) 4️⃣ خلاف گویی ها و شناخت ما نسبت به غرب بسیار خام، ساده و بسیط است لذا هم نقد و هم تعریف و تمجید ها بسیار سطحی است و در نتیجه تحلیل ها گاهی صددرصد خلاف درمی‌آید. پشت سر بسیاری از عناوین، مفاهیم حتی نظریه ها گاهی یک فرهنگ خوابیده، و ما خیلی ساده و بسیط نقد یا تمجید میکنیم. مثلا ما خبر نداریم نظریه تکامل(فرگشت) داروین صرفا یک نیست بلکه یک و جریان پشت سر دارد و ما صرفا برخوردی نظریه گونه داریم. 5️⃣ وجود ترجمه های فراااوان و توقف در سطح ترجمه. برخلاف دوره آغاز تمدن اسلامی که کنار ترجمه بررسی و نقد صورت می‌گرفت، امروز عملا در ترجمه متوقف هستیم. و این ترجمه ها در حال الگو سازی در ابعاد گوناگون است. 6️⃣ و شیوع آن بین جامعه‌ دانشگاهی و فرهنگ عمومي و حتی حوزوی ما. مردم از عوام گرفته تا خواص به هر شکلی شده خواهان سفر به غرب هستند ولو شغل و شأن و منزلت بسیار پائینی در آنجا کسب نمایند. اگر اندیشه تقابلی داریم یا حتی رویکرد سازگاری داریم راه درست مواجهه با این تمدن و فرهنگ و پالایش سبک زندگی خودمان، است. تا نشناسیم نمیتوانیم درست مواجهه داشته باشیم و بفهميم کجا را باید از آنان بیاموزیم و کجا را باید مقاومت کنیم و کجا را باید فعالانه مورد هجمه قرار دهیم. اما امروزه با نهایت تأسف در هیییچ رشته علوم انسانی در دانشگاه و در هیچ حوزه علمیه ای دو واحد غرب شناسی که این مسائل را شفاف سازد، تعلیم داده نمیشود! ملاحظه می‌شود غرب شناسی، (فلسفی، تاریخی، موضوعی، انتقادی، تطبیقی) امروز چه میزان در فکر و مطالعه و تحلیل و تبلیغ یک طلبه می‌تواند موثر باشد! که شاید بشود همه را در سطحی متوسط در ۴ یا ۶ واحد عرضه کرد! (۶ دوره ۱۷ جلسه ای) که در قیاس با حضور طولانی ما در حوزه مقدار اندکی بشمار می رود. شاید یکی از دلایل قوت تحلیل های شخصیتهای علمی تبلیغی مانند آقایان پناهیان، میرباقری، عابدینی، رحیم پور ازغدی، طاهرزاده و مانند آن تأمل و توجه جدیشان به مقوله بوده است! ✍️ حجه الاسلام و المسلمین دکتر محمدهادی طاهریان فرد https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ رهبر انقلاب اسلامی: "آن روزی که خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد شایسته‌ی شهادت بود؛ حقش بود؛ حیف بود صیاد بمیرد" ➡️ ۸۴/۱۰/۲۱ 🌷 بیست و یک فروردین، سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گرامی باد. آیا شهید صیاد از شهادت خود خبر داشتند؟ 🎙 در ویدئو بالا پاسخ سرکار خانم "عفت شجاع" همسر گرامی شهید به این سوال را می‌شنویم. ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
و‌َأمَا‌الفُؤاد... فَحَسبِے‌أنتَ‌سَاکِنُہ و‌اما‌قلب... همینکہ‌تو‌ساکن‌آن‌هستے ‌مرابس... ♥️✨
♥️✨ جنسِ بہ روے دست مانده میخرے یا نہ؟ این دل ڪہ میبینے بہ صدجا رفتہ برگشتہ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در آستانه ماه رحمت دلهای خود را گره بزنیم به ولای اهل ولاء، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و این نعمت عظما را ارج نهیم و شاکر باشیم. صلی الله علیکم یا اهل بیت النبوة🌷 @MohamadRezaBagherzadeh https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و شاید این بهار درخت آرزوهایمان جوانه زد.. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا