eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
180 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 امواج فمینیستی 1️⃣ موج اول (1792/1850 تا 1920م)1️⃣ فمینیسم در موج اول، به­دلیل آغاز حرکت دسته­جمعی زنان برای تغییر شرایط خویش، «» و به­دلیل هم­زمانی با رواج اصول لیبرالیستی و تفکیک آن از جریان فمینیستی­ِ پس از جنگ جهانی دوم «فمینیسم لیبرال اولیه» نامیده می­شود. 🔰 رویدادهای مهمی که در پیدایش این موج نقش داشتند، عبارتند از: 1️⃣ پشت کردن به مفاهیم در مورد زن و تأکید بر عقلانی زنان با مردان در ادارۀ زندگی. 2️⃣ ظهور تخیلی در اروپا به رهبری سن سیمون با هدف انتقاد از سرمایه­داری و لیبرالیسم، حمایت از کارگران و مالکیت جمعی و نوید جامعه­ای عاری از فقر، فساد و تبعیض. 3️⃣ پیدایش جنبش­های مردمی علیه حکومت­های دیکتاتوری، مانند ­بخش در اروپا، جنبش الغای برده­داری در آمریکا، جنبش سیاهان علیه نژادپرستی و جنبش ضدالکل. با مشارکت در این جنبش­ها، مانند به مطالبۀ حقوق خود برخاستند و به­تدریج مبارزات آنها در ایدئولوژی و سازماندهی از سایر جریان­ها جدا شد. اما تمرکز بیش از حد بر مسألۀ سبب شد پیروزی فمینیسم در سال 1920م در این زمینه، به­منزلۀ وصول جنبش به اهداف خود و پایان فمینیسم تلقی شود. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🌺 امواج فمینیستی 1️⃣ موج اول (1792/1850 تا 1920م)2️⃣ موج اول فمینیسم عمدتاً بر روی برای متمرکز بود (برای مثال و ) https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🌺 امواج فمینیستی 1️⃣ موج اول (1792/1850 تا 1920م)3️⃣ 🔰 سال­های 1920 تا 1960م به­دلیل کاهش چشمگیر فعالیت­های فمینیستی، جنبش زنان نامیده شد که عمدتاً معلول دو دسته عوامل است: 1️⃣ و اختلاف­نظر میان اعضا در مورد اهداف و راهکارها و از رونق افتادن شعارهای افراطیِ فمینیسم. 2️⃣ سیاست بازگشت به در خانواده و ممنوعیت سقط جنین و طلاق در زمان ، مبارزات و ضداستعماری، جنگ جهانی دوم و مشکلات اقتصادی و اجتماعی پس از آن، سبب شد تا مردان و زنان برای اهداف و مطالبات عمومی همراه شوند. جامعه نیز حضور جنبش­هایی را که صرفاً به مسائل خاص خود می­پردازند تا بحران­های ، نمی­پذیرفت. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🌺 امواج فمینیستی 1️⃣ موج اول (1792/1850 تا 1920م)4️⃣ 🔰 خانم دکتر ، خواسته اولیه جنبش زنان در غرب که در قرن نوزدهم خواسته­ های رادیکالی شناخته می­ شدند را به این شکل بیان می کنند: 1️⃣ 1️⃣ : مدل لباس زنان در قرن نوزدهم به گونه ­ای بود که اجازه حرکت و تنفس آزاد را به زن نمی ­­داد. علاوه بر آن، لباس رایج به گونه­ ای بود که به شکل مستمر «تفاوت دو جنس» را نشان می ­­داد. برای مثال به نظر# اوکلی، لباس به عنوان «لوازم » عمل می­ کرد. 2️⃣ : از نظر فمینیستها مفهوم موجود در پشت سر قانونی که #«شخصیت_حقوقی زن بعد از ازدواج» را نفی می کرد، مسله بسیار مهمی بود که از نظر آن ­ها پذیرفتنی نبود. آن­ ها محتوای قانونی که تامین زن را به عهده شوهر می گذاشت ناراضی بودند و آن را زن می دانستند. در قرن نوزدهم بر اساس قانون، اموال و مستغلات شخصی هر زن پس از ازدواج به همراه اجاره و سود ناشی از آن به همراه دستمزد زنان شاغل متعلق به بود. 3️⃣ : یکی از مهم ­ترین حقوقی که مورد توجه جنبش زنان قرار داشت، دستیابی به بود. البته این خواسته در قرن نوزدهم چنان رادیکال شناخته شد که با مخالفت بسیاری رو به ­رو شد. اما با اصرار – سیاه­پوست فعال جنبش ضدبردگی – بر لزوم برخورداری زنان از حق رأی، زنان این خواسته را به اعلامیه اصول عقاید گردهمایی سنکافلز اضافه کردند. 📚 حمیرا مشیرزاده، جنبش تا نظریه اجتماعی «تاریخ دو قرن فمنیسم». https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🌺 امواج فمینیستی 1️⃣ موج اول (1792/1850 تا 1920م)5️⃣ 🔰 خانم دکتر ، خواسته اولیه جنبش زنان در غرب که در قرن نوزدهم خواسته­ های رادیکالی شناخته می­ شدند را به این شکل بیان می کنند: 2️⃣ 4️⃣ : پیوند با جنبش الغا از عواملی بود که باعث شد زنان نوعی مشابهت میان «روابط و ستمگر» و «زن و مرد ستمگر» ببینند. رهبران جنبش زنان با تایید کاستی­ های موجود در مردان، آن ­ها را اصلاح­ ناپذیر نمی­ دانستند و بر این نظر بودند که با تغییر در روش­ های جامعه ­پذیری و تعلیم و تربیت، هم زنان و هم مردان، واجد خصلت­ های انسانی مناسب تری خواهند شد. البته در مورد ازدواج و خانواده نیز اتفاق نظری وجود نداشت. بسیاری از طرفداران حقوق زن از اواخر سده هیجدهم و اوایل سده نوزدهم از «» به عنوان «ابزار اصلی بر زنان» نام می­ بردند. 5️⃣ : یکی از موضوعات مورد توجه زنان، باز تفسیر دین مسیحیت به شکلی بود که موید حقوق زنان باشد. به نظر آنان، باید نصوص مذهبی از شایبه ناشی از ترجمه­ ها و تفسیر های تحریف شده و نادرست پاک شوند. 6️⃣ : برخی از رهبران جنبش زنان در آن دوره بر آن بودند که باید زنان از امکانات رفاهی لازم برای کار در خارج از خانه، برخوردار باشند. برای مثال طرفدار اجتماعی شدن کارهای خانه، نظافت حرفه­ ای خانه، آشپزخانه ­ها و سالن ­های غذاخوری عمومی و مهدکودک روزانه بود. 7️⃣ : در سخنرانی خود در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان در سال ۱۸۹۲ بر این مسله تاکید داشت که زنان نباید تنها به عنوان «مادر، همسر، خواهر و دختر» مورد توجه قرار گیرند. آنچه زنان می ­خواهند آن است که به عنوان «» به عنوان «» تلقی شوند. 📚 حمیرا مشیرزاده، جنبش تا نظریه اجتماعی «تاریخ دو قرن فمنیسم». https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
بسم الله الرحمن الرحیم سلام دوستان عزیزِ موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی. 👈 یا همون موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی های عزیز سلام😅(بالاخره گفتمش) صباح الخیر و العافیه🌹 از اینکه چند روزی بین بحث فمینیسممون فاصله افتاد عذرخواهم. سرم شلوغ بود و البته الحمدلله☺️ امروز در مورد صحبت کردم، ان شالله به بررسی تفکرات این دوره، در جلسات بعدی میپردازم👌 امروز چند پست بیشتر گذاشتم، جبران مافات این چند روز😅 گفتم خدایی ناکرده وقتتون با نخوندن این مطالب مفید و علمی، هدر نرفته باشه، امروز جبران کنید😝 👈 به دور از شوخی این بحث برای جوونها و نوجوونهای ما خیلی اهمیت داره. به خودتون و خودمون نگاه نکنید که دغدغه هامون تربیت و تأمین معیشت بچه هامونه؛ اونا الان تو دوران آزادی فکریشون هستند و دغدغه ی فکریشون شده فضای مجازی. اگه از همین ابتدای کار، پایه و اساس تفکراتشون رو براساس تفکرات فمینیستی بچینند، دیگه خیلی سخت میشه درستش کرد. مخصوصا دختران نوجوونمون... بعدا تا تقی به توقی میخوره، میگن ببین گفتیم برابری، گفتیم ما زنیم و پایین تریم، گفتیم همه سختیها برای ما زناست و هزار فکر غلط دیگه. از اونطرفشم هست، یعنی پسرا هم دنبال یه خانم شاغلی هستند که مسئولیت تأمین معاش زندگی رو باهاش تقسیم کنند و از پذیرش مسئولیتهای خودشون سر باز بزنند و از ازدواج طفره برند. دیدم که میگم، مطمئنا شمام دیدید... 👈 پس فکر نکنید که این مباحثی که میذارم صرفا یه مطلب تخصصی و علمیه که به درد کسانی میخوره که رشتشون ؛ نه. الان همه ی مادرا باید با تاریخچه ی این تفکرات غلط آشنا باشند. اصلا یکی از مباحث مهم که دختران و پسرانمون، به جایگاه ، پی میبرند، پرداختن به موضوع مهم . خدا رو شاهد میگیرم، وقتی استادمون در مورد رهیافتهای کلاس پرسیدند، عرض کردم: درسته شما ادیان دیگه و تفکرات دیگه رو بیان فرمودید، ولی من رو یاد گرفتم... اصلا حاضرم بگم کل درسام یه طرف، این درس هم یه طرف👌 حالا ما چون قبلا مبحث شیرین رو گفتیم دیگه نمیخوام ریپلای بزنم به اون مباحث، ولی حتما حتما از خوندن اون مباحث غافل نشید👌 فعلا تا امواج رو بگم، بحثمون صرفا ارائه ی گزارش تاریخیه و خیلی به نقد و بحث ارزشگذاری کار نداریم. تا ان شالله برسیم به که از مکاتبی که فمینیستها خودشونو چسبوندند بهشون، حرف میزنیم. ببخشید طولانی شد😚 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چقدر کانالش حالْ خوب کنه👌🌹 بدون هماهنگی با ادمینش با افتخار ... اونایی که از اول با ما همراهند میدونند که اصلا اهل تبادل و تبلیغ نیستم ولی همیشه کانالای خوب رو معرفی کردم... اینم همین الان یهویی پیداش کردم، اول به خاطر کلیپ زیباش، بعد به خاطر اسم جالبش جذبش شدم😍 کلیپ رو ببینید و روزتونو با دیدن تصاویر منور کنید💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تسلط رهبری بر مسائل پزشکی برسد دست عزیزانی که این چند روز در دفاع از مطالب بی پایه و اساسشون علم و تسلط امام انقلاب رو زیر سوال بردند. 🌸@narjesieh🌸 https://eitaa.com/joinchat/3799253083Ca28ea0adec
ماشاء الله لا قوة إلا باللّه العلیّ العظیم😍
جانا بجز از عشق تو دیگر هوَسم نیست سوگند خورَم من، که بجای تو کَسم نیست امروز منم عاشق بی مونس و بی‌یار فریاد همی خواهم و فریاد رسَم نیست در عشق نمی‌دانم درمانِ دلِ خویش خواهم که کنم صبر ولی دست رسَم نیست خواهم که به شادی نفسی با تو برآرم از تنگ دلی جانا، جای نفسم نیست ✍️ سنایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸ثروتمند واقعے چیزهایی را جمع میکند که با خرج کردن از مقدار آنها کم نمیشود بلکه بیشتر میشود. مثل مهربانی، سخاوت، لبخند، اخلاق خوب و ... پس بیاییم به کودکانمان بیاموزیم❤️ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤 برجسته فمینیسم 👩‍🎤 ️⃣ مری وُلستون‌ کرافت (به انگلیسی: Mary Wollstonecraft) (زادهٔ ۲۷ آوریل ۱۷۵۹ در ناحیه «اسپیتال فیلد» در حومهٔ لندن – درگذشتهٔ ۱۰ سپتامبر ۱۷۹۷) ادیب و نویسنده انگلیسی بود. وی را نخستین فمینیست انگلستان خوانده‌اند. فرزند دوم یک خانواده متوسط انگلیسی بود. پدربزرگ او ثروت زیادی از راه تجارت ابریشم به دست آورده بود اما ناتوانی پدرش در تجارت به زودی خانواده ولستون‌کرافت را با مالی رو به رو کرد و این خانواده مدت زیادی از عمر خود را صرف مهاجرت به شهرهای مختلف انگلستان کردند. مشکلات مالی خانواده فشار زیادی را بر پدرش وارد کرده بود و رفته رفته او از پدری مهربان و دلسوز تبدیل به مردی الکلی و شد که همسر و فرزندان خود را کتک‌ می‌زد. مری، از همان عنفوان کودکی، طعم تلخ را در خانواده خود درک کرد جایی که پدر نالایق او، قدرت مطلق خانواده بود که بر همسر و فرزندانش غلبه قانونی و عرفی داشت و‌ می‌توانست آنها را از نظر جسمی و روحی آزار دهد. در دوران زندگی او در اواخر قرن هجدهم میلادی، حقوق زنان محلی از اِعراب نداشت و زنان به خصوص پس از ازدواج، جایگاه حقوقی خود را از دست‌ می‌دادند و به عنوان به حساب‌ می‌آمدند و توانایی حفظ دارایی و اموال خود را نداشتند. در همین زمان بود که تمام ارث پدر مری نیز به او رسید و دیگر فرزندان به موجب قوانین انگلستان، از این حق محروم بودند. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👤 برجسته فمینیسم 👩‍🎤 ️⃣ مری، در چنین شرایطی، از همان کودکی راه عصیان را بر تسلیم، ترجیح داد و در جوانی تبدیل به زنی مستقل و متفکر گردید که حاضر نبود محدودیت‌های و کشورش را بپذیرد. زندگی او همزمان با جریانات مهم و سرنوشت‌ساز جهان غرب، از جمله در 1776 و در1789 بود. مری، نیز از موج انقلاب در عصر روشنگری، بی‌تاثیر نماند و روح انقلابی، قلب او را تسخیر کرده بود. گرچه مری به عنوان فعال انقلاب هرگز عمل نکرد اما در زندگی شخصی خود را به بهترین شکلی پیاده کرد. او از ازدواج اجباری و بدون عشق سرباز زد و برای تامین معاش خود به عنوان معلم سرخانه به استخدام یک خانواده اشرافی درآمد. مری، در این خانه بیش از پیش متوجه، تاثیر بر زندگی زنان شد. او زنان اشرافی را زنانی سطحی و تجمل‌گرا نامید که کاری جز پوشیدن لباس‌های گران‌قیمت و مُد روز و جلب توجه مردان بلد نیست. او به شدت با این رویه که زنان را موجوداتی و سیاسی‌ می‌نامیدند که قدرت تفکر انتزاعی و فراتر رفتن از زندگی عادی را ندارند، مخالفت کرد. مری همزمان با تدریس به طور حرفه‌ای شروع به و نویسندگی کرده بود و به زودی کتاب‌های او که در عصر روشنگری، حاوی مفاهیم جدیدی بود که با زبان رومانتیک و شیرین بیان‌ می‌شد، طرفداران بسیاری پیدا کرد و پرفروش شد. مری، بعد از مدتی در لندن، به عنوان و در یکی از مجلات مشهور به کار مشغول شد این موقعیت شغلی جدید فرصتی را ایجاد کرد که او با نویسندگان و متفکرین سرشناسی از جمله، نویسنده مشهور انقلاب امریکا تام پین،‌ هاینریش فوسلی، نقاش سوئیسی، ویلیام بلیک، شاعر، جوزف پرینستلی، دانشمند طبیعی و ویلیام ، نویسنده و فیلوسف آنارشیست و مشهوری که سال‌ها بعد با او ازدواج کرد، آشنا شد. 👈 کتاب‌های مری ولستون‌کرافت، او را به یکی از چهره‌های پیشگام و شاخص مدافع حقوق زنان، آموزش و پرورش و اندیشه سیاسی و اجتماعی تبدیل کرده بود. قلم شیوا و لحن نوشته‌های او، که دشوارترین مباحث سیاسی و فلسفی را در قالب داستان‌های ساده بر پایه اتوبیوگرافی خود استوار‌ می‌کرد نقش زیادی را در تغییر روش و منش زنان عصر روشنگری ایفا کرد. او که عمیقا از نظام مردسالارانه جامعه خود رنج‌ می‌برد، تمرکز خود را بر تغییر دیدگاه هم زنان و هم مردان نسبت به قابلیت‌های هر دو جنس معطوف کرد و در آثار خود، زنان را از ای، مادری و همسری بیرون آورد و به آنها شخصیت مستقل و افکار عالی بخشید. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀