eitaa logo
جامعه ایمانی مشعر
21.5هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
340 فایل
اجتماع هیأت‌های حسینی سراسر کشور 🌷چهاردهم‌های چهارده‌هزارتومانی @chahardahomha 🔸 توضیحات درباره کانال، درگاه‌ها، تبلیغات و... @mashar1542 💥گروه دریافت و عرضه محتوا http://eitaa.com/joinchat/3388080161Cbadca94f51 ♦️ ارتباط با مدیر: 🆔 @admin1542
مشاهده در ایتا
دانلود
📷گزارش تصویری ۲ ❇️دومین نشست‌ صمیمانه جمعی از ستایشگران‌جوان آستان اهل‌بیت(ع) استان‌خوزستان 🔹موضوع: جهادتبیین، حلقه‌های میانی، نوحه و نغمات با حضور: 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان 🔸حاج عظیم ابراهیم‌پور 🔸استاد اکبر شیخی 🗓|جمعه ۶اسفندماه ۱۴۰۰| 💠 جامعه ایمانی مشعر @www1542org
هدایت شده از شعر هیأت
اجل چون سایه‌ای دور و برش بود و شمشیر بلا روی سرش بود شبانه از مدینه رفت بیرون شبانه رفتن ارث مادرش بود 📝 @ShereHeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ گزارشی ❇️دومین نشست‌ صمیمانه جمعی از ستایشگران‌جوان آستان اهل‌بیت(ع) استان‌خوزستان 🔹موضوع: جهادتبیین، حلقه‌های میانی، نوحه و نغمات با حضور: 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان 🔸حاج عظیم ابراهیم‌پور 🔸استاد اکبر شیخی 🗓|جمعه ۶ اسفندماه ۱۴۰۰| 💠 جامعه ایمانی مشعر @www1542org
هدایت شده از روایت هیأت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ویژه‌برنامه روایت هیأت فصل چهارم 🔸قسمت هفتم 🔻موضوع: جایگاه هیأت‌های حسینی در نظام حکمرانی دینی 🔻باحضور: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حسین هوشیار 🔻ارتباط تصویری با: حاج مهدی سلحشور 🗓|جمعه ۱۳ اسفندماه۱۴۰۰| |ساعت ۲۰| 📺|پخش‌زنده از شبکه‌افق| |تکرار شنبه ساعت ۱۲:۳۰| 💢پخش زنده با ترافیک رایگان heyatonline.ir/heyat/1542 🔹با ما همراه باشید: ‌🔰در اینستاگرام ▶️ instagram.com/revayateheyat ‌ ✅ و درشبکه‌های اجتماعی ایتا | بله 🆔 @revayateheyat
هدایت شده از شعر هیأت
علیه‌السلام 🔹آفتاب و باران🔹 تو را این‌گونه می‌نامند مولای تلاطم‌ها و نامت غرش آبی آوای تلاطم‌ها تو را این‌گونه می‌فهمند مجذوبان كه اربابی و نامت مونس هموارهٔ شب‌های بی‌خوابی تو را پیغمبر بی‌سرترین پیغام می‌دانند تو را بنیان‌گذار اصلی اسلام می‌دانند و تو تكثیر حق در جان هفتاد و دو پیغمبر كه پیغام تو را بردند از لاهوت آن‌سوتر تو میلادت شروع جنبش خونین آزادی‌ست تو میلادت برای عاشقان غم، عارفان شادی‌ست... تو را بر محملی از دل، از آن بالا فرستادند تمام آسمان و اهل آن در پایت افتادند... تو را كه مصطفی همواره از جبریل می‌پرسید علی در قاب چشم فاطمه هرشب تو را می‌دید برایت قبل از آنی كه بیایی گریه می‌كردند برای تو شهید كربلایی گریه می‌كردند... زمین می‌ماند و تو ظهر شورانگیز عاشورا و یک روز حماسی و غرورانگیز عاشورا به پیش بادها استاده‌ای، ای روح طوفانی نگاه تو عمیق و ساده چون آیات قرآنی خدا را هرچه با اثبات خود اثبات می‌كردی تمام عقل‌ها و روح‌ها را مات می‌كردی كنون من مانده‌ام بین سرود و مرثیه حیران منم یک لحظه زیر آفتاب و لحظه‌ای باران... قلم از عشق تو آقا زیارت‌نامه می‌خواند و فطرس در جوار تو برایت نامه می‌خواند یكی از نامه‌ها خیس است همراهش سلام ماست و تو با مهربانی می‌نویسی این غلام ماست 📝 🌐 shereheyat.ir/node/1369@ShereHeyat
هدایت شده از روایت هیأت
27.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هشدارهای حاج میثم مطیعی درباره آینده هیأت‌های حسینی 🔹ویژه‌برنامه روایت هیأت 🔻|فصل‌چهارم|قسمت‌ هفتم| 📺 |شبکه افق| 🗓|جمعه ۱۳اسفندماه ۱۴۰۰| ‌🔰 "روایت هیأت" در اینستاگرام ▶️ instagram.com/revayateheyat ✅ «روایت هیأت» در شبکه‌های اجتماعی ایتا | بله 🆔 @revayateheyat
هدایت شده از روایت هیأت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت‌های در موضوع استودیوخوانی 🔹ویژه‌برنامه روایت هیأت 🔻|فصل‌چهارم|قسمت‌ هفتم| 📺 |شبکه افق| 🗓|جمعه ۱۳اسفندماه ۱۴۰۰| ‌🔰 "روایت هیأت" در اینستاگرام ▶️ instagram.com/revayateheyat ✅ «روایت هیأت» در شبکه‌های اجتماعی ایتا | بله 🆔 @revayateheyat
هدایت شده از شعر هیأت
علیه‌السلام 🔹یا ایها الساقی🔹 نه در توصیف شاعر‌ها، نه در آواز عشاقی تو افزون‌تر از اندیشه، فراوان‌تر از اغراقی وفاداری و شیدایی، علمداری و سقایی ندارند این صفت‌ها جز تو دیگر هیچ مصداقی به خوبی تو حتی معترف بودند بدخواهان یزید آنجا که می‌گوید «الا یا ایها الساقی» تمام کودکان معراج را توصیف می‌کردند مگر پیداست از بالای دوش تو چه آفاقی؟ چنان رفتی که حتی سایه‌ات از رفتنت جا ماند رکاب از هم گسست از بس برای مرگ مشتاقی فرار از تو فراری می‌شود در عرصۀ میدان چنان رفتی که بعد از آن بخوانندت هوالباقی بدون دست می‌آیی و از دستت گریزانند پر از زخمی هنوز اما برای جنگ قبراقی به سوی خیمه‌ها یا «عُدّتی فی شِدّتی» برگرد که تو بی‌مشک سقّایی، که تو بی‌دست رزّاقی شنیدم بغض بی‌گریه به آتش می‌کشد جان را بماند باقی روضه درون سینه‌ام باقی 📝 🌐 shereheyat.ir/node/1370@ShereHeyat
▫️با نهایت تأسف و تأثر باخبر شدیم خادم آستان سیدالشهداء(ع) حاج‌شمس‌الله نوری دعوت حق را لبیک گفته و آسمانی شدند. ▪️مصیبت وارده را به خانواده محترم به‌ویژه فرزندان بزرگوارشان، حجت‌الاسلام و جناب‌آقای خادمان سابق هیأت‌های استان ایلام تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی مسألت می‌نماییم. 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از روایت هیأت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت‌الاسلام والمسلمین 🔸هیأت‌های ما باید قبل از اینکه جدی گرفته شوند، خود را جدی بگیرند. 🔹ویژه‌برنامه روایت هیأت 🔻|فصل‌چهارم|قسمت‌ هفتم| 📺 |شبکه افق| 🗓|جمعه ۱۳اسفندماه ۱۴۰۰| ‌🔰 "روایت هیأت" در اینستاگرام ▶️ instagram.com/revayateheyat ✅ «روایت هیأت» در شبکه‌های اجتماعی ایتا | بله 🆔 @revayateheyat
هدایت شده از شعر هیأت
💠 (علیه‌السلام) «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ... وَ هَبْ لِي مَعَالِيَ الْأَخْلَاقِ» خداوندا! بر محمد و خاندانش ‌د‌‌‌‌‌رود فرست... و ارزش‌هاى والای اخلاقی را به من ببخش! 📗 صحیفه سجادیه،‌ دعای مکارم الاخلاق 🔹گل محمدی🔹 کم نیست گل محمدی در باغش گل‌های بهشت‌اند همه مشتاقش در بین صحیفه واژه‌ها با صلوات ناب‌اند چنان مکارم‌الأخلاقش @ShereHeyat
هدایت شده از روایت هیأت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مطالبه مردمی از رئیس‌جهمور درباره بازگشایی مرز زمینی به روی زائران ایرانی عتبات 🔹ویژه‌برنامه روایت هیأت 🔻|فصل‌چهارم|قسمت‌ هفتم| 📺 |شبکه افق| 🗓|جمعه ۱۳اسفندماه ۱۴۰۰| ‌🔰 "روایت هیأت" در اینستاگرام ▶️ instagram.com/revayateheyat ✅ «روایت هیأت» در شبکه‌های اجتماعی ایتا | بله 🆔 @revayateheyat
نهمین جلسه از سلسله نشست‌های آهات 🔰تحلیل هنری و اجتماعی عزاداری‌های محرم و صفر ۱۴۰۰ کارشناس هنری: 🔸محمود حبیبی کسبی 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محمد‌زمانی کارشناس اجتماعی: 🔹سید روح‌الله سیدی دبیر علمی: 🔸محمدمهدی سیار 🗓|سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰| 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از کتاب هیأت 📖
🔻انتخاب کتاب به عنوان اثر شایسته تحسین در بخش اقتصاد کتاب سال حوزه 📚 کتاب 📎 کنکاشی در مسائل مالی و کارکردهای اقتصادی هیأت‌های مذهبی ✏️نویسندگان: حمزه معلی، محسن رحمتی‌نیا ▫️بررسی مسائل اقتصادی مرتبط با هیأت تحت عنوان مبحث اقتصاد هیأت جای می‌گیرد. اقتصاد هیأت روابط داخلی هیأت و رابطه آن با جامعه را با استفاده از تئوری‌های اقتصادی بررسی می‌کند. هرچند به خدمات هیأت عموماً به دید یک محصول سودآور نگریسته نمی‌شود اما می‌توان از تئوری‌های اقتصادی در تبیین عملکرد این خدمات در هیأت و جامعه سود جست. کتاب «اقتصاد هیأت» کنکاشی در مسائل مالی و کارکردهای اقتصادی هیأت‌های مذهبی در جامعه است. این کتاب به همت دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر در ۱۵۱ صفحه به چاپ رسیده است. 💠 برای سفارش این کتاب به پایگاه جامع محتوایی هیأت مراجعه فرمایید. 🌐 heyat.co/p/3064 🏷‌‌ قیمت کتاب با تخفیف: ۲۳۲۰۰ هزار تومان ✅ 🔻صفحه اینستاگرام کتاب هیأت: 📎 instagram.com/ketab_heyat ▫️@ketab_heyat
💠«جهادِ تبیین»،منطقِ دیکتاتورها نیست💠 ولایتِ عقل در عرصۀ عمومی ✍️ مهدی جمشیدی ۱. دیروز در یکی از مجموعه‌های وابسته به دفتر رهبر انقلاب، جلسه‌ای دربارۀ «جاهلیّتِ مدرن» بود. دوستانِ اهل فضلی حضور داشتند که هر یک دربارۀ این مفهوم، سخنرانی کردند. نوبت به من که رسید، چون دیدم همۀ نظرات، «همسو» و «هماهنگ» با گفتۀ رهبر انقلاب هستند، بر آن شدم که پاره‌ای از «اشکال‌ها» و «ایرادها»یی را که ممکن است نسبت به موضع ایشان مطرح شوند، بیان کنم. شش اشکال به ذهنم رسید و در موعد سخنم، هر یک را به‌صورت «شفاف» و «بی‌پرده» بیان کردم. دربارۀ هر یک از این اشکال‌های خودساخته و پیش‌دستانه، شخصِ «رهبر انقلاب» را به چالش کشیدم و در جهت «نقض» و «ابطالِ» دیدگاه ایشان کوشیدم. حاضران نیز با سعۀ صدر شنیدند و بعضی دوستان در پایان سخنم، از «شبهه‌پراکنی»‌ام تشکر کردند! خودم می‌دانم که در این‌چنین لحظه‌هایی، به‌گونه‌ای سخن می‌گویم که مخاطب، به‌حتم دربارۀ من دچار تردید می‌شود و گمان می‌کند که من، در حال بازگفتنِ موضعِ واقعیِ خودم هستم. بااین‌حال، پروا نمی‌کنم و آزادانه و بی‌خیال، بر طبلِ «نقادی» و «انکار» می‌کوبم. ۲. با وجود این‌که نویسندۀ کتاب «اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای» هستم، طی چندین یادداشت، سلسله‌ای از «نقدها» و «ابطال‌ها» را نسبت به اندیشۀ فرهنگیِ ایشان مطرح کردم و همگی را بدون «حذف» و «تعدیل»، هم در سلسله درس‌گفتارهایم آوردم و هم در کانالم منتشر ساختم. جالب این‌که عدّه‌ای به واقع دچار شبهه می‌شدند و می‌گفتند این اشکال‌ها به قدری «قوی» و «جدّی» هستند که ما را دچار شک و تزلزل کردند! دربارۀ این یادداشت‌های انتقادی، هیچ‌گاه به من پیامی از سوی دفتر ایشان منتقل نشد که جنبۀ بازدارنده و منفی داشته باشد. به‌این‌ترتیب، من بدون هیچ مانع و مشکلی، «ساختارشکنی» کردم و سؤال‌ها و ایرادهای فرضیِ خویش را در «عرصۀ عمومی»، مطرح ساختم. ۳. سال‌ها پیش، آیت‌الله خامنه‌ای توصیه کرده بود که ما باید «پیش‌دستانه» و «مبتکرانه»، شبهه‌ها و اشکال‌ها را بیابیم و به آنها پاسخ بدهیم، نه این‌که در انتظار مطرح‌شدن‌شان بنشینیم و آن‌گاه پاسخ بدهیم. و این یعنی «نگاه رو به جلو و پیش‌روانه»؛ «نترسیدن»؛ «با چالش روبرو شدن»؛ «شهامت اندیشیدن داشتن»؛ «باب عقل را مسدود نکردن»؛ «از مخالفت و انکار نگریختن» و «بر دهان دگراندیش، سرب داغ نریختن». نباید هراسید و گریخت؛ باید به میدان آمد و تن به تن، شمشیرِ معرفت برکشید و رجز خواند و معرکه‌ای دیدنی پدید آورد. آن‌که «استدلالِ متقن» در آستین دارد و اندیشه‌اش غنی و پُرمغز است، از «تقابل» و «اصطکاک» و «مواجهه»، استقبالِ مشتاقانه می‌کند و از «مناظره»، لذّتِ معقول می‌برد. ۴. «جهادِ تبیین» چیست؟ جز این است که نباید بر «اهرم‌های قهریِ حکومتی» تکیه کرد و در پی «قلع‌وقمعِ مخالفان» بود؟! اگر می‌توان منتقدان را به «محکمه» فراخواند و با «داغ» و «درفش» آنها را به سکوت واداشت، دیگر چه نیازی است به «جهادِ تبیین»؟! در یک سوی جهادِ تبیین، کسانی هستند که سیاه‌نمایی و وارونه‌نمایی می‌کنند و دروغ می‌بافند و خدعه می‌کنند و بر چهرۀ حقیقت، زخم می‌نشانند. در برابر اینان باید مسیر «جهادِ تبیین» را در پیش گرفت و «گفت» و «نوشت» و «روشنگری» کرد. آری، چارۀ کار، «روشنگری» است و نه «مواجهۀ سخت و حقوقی». و مگر خودِ «انقلاب»، زادۀ روشنگری نیست؟! انقلاب اسلامی، انقلاب «بیانیه» و «نوار کاست» و «منبر» و «مسجد» و «کتاب» و «سخنرانی» و «تبلیغ» بود! و استمرارِ حرکتِ انقلابی، یعنی استمرار همان منطقِ کارآمد و روزآمدسازیِ آن. با همین ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای، انقلاب کردیم و در متن غلبۀ تجدُّد، از دل تاریخ برآمدیم. چرا اکنون نتوانیم؟! نباید نشستن بر مسند قدرت، «منطقِ فرهنگیِ ما» را دگرگون کند و گمان کنیم که «قدرت‌نشینی» و «حکومت‌داری»، نیازی به «گفتمان‌سازی» و «منطقِ گفتمانی» ندارد و می‌توان با «زور» و «قهر» و «جبر» و «قسر»، ارزش‌های انقلابی را تثبیت کرد و تداوم داد. ۵. آیت‌الله خامنه‌ای را به «دیکتارتوری» متهم می‌کنند، امّا آیا دیکتاتور، فرمانِ شرعیِ «جهادِ تبیین» می‌دهد و از انقلابی‌ها می‌خواهد که در فضای واقعی و مجازی، «بگویند» و «بنویسند»، یا فرمان «زندان» و «شکنجه» و «تبعید» و «ترور» می‌دهد و مخالفان و منتقدان را «حذف» و «سرکوب» می‌کند؟! رسمِ دیکتاتوری، طرّاحیِ «حلقه‌های میانی» است یا «حلقه‌های بسته»؟! دیکتاتور، به «زنجیرۀ تواصی به حقّ و بصیرت» فرامی‌‎خواند یا به «زنجیر افکندن به قلم و زبانِ منتقدان»؟! دیکتاتور درپیِ «توجیه‌گری» و «لاپوشانی» است یا به دنبال «بازسازیِ انقلابی» و «تحوّلِ بنیادین» و «آرمان‌گرایی»؟!دیکتاتور به «چرخشِ مدیریّتی» و «جوان‌گراییِ حاکمیّتی» دعوت می‌کند یا به«محافظه‌کاری» و «مصلحت‌اندیشی»؟! @sedgh_mahdijamshidi 💠جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org