فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
M:
#موشن_گرافیک | سندروم جینوسی
◽️"چطور میتوان نسبت به قتل یک خانم در ملأ عام بیتفاوت بود ؟" این سوالی است که جامعهشناسان آمریکایی به آن پاسخ دادهاند .
▫️محصول خانهی طراحان انقلاب اسلامی
▫️مجری طرح: مرکز رسانهای دال
#آمریکا | #سبک_زندگی
🔹
http://eitaa.com/x1401y
هدایت شده از #دهبنه خبر بخش سنگر#
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆#دوبله جالب و عبرت آموز.
روشنگری مختار علیه میمون پولی نژاد و سایر مزدوران وطن فروش 😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
M:
💬👤 خیلیهامون یک مشت خطاکار هستند که سر خود را زیر برف نمودهاند… .
😈نقاب شرم را بر روی پوستهی بیحیایی کشیدهاند و نمیخواهند بفهمن با این یاوهگوییها به جایی نمیرسن…اندکی افکارتان را رشد دهید در این جامعهی بسی ویران…!
http://eitaa.com/x1401y
🌀 *تحلیل آیه ۶ سوره غاشیه*
http://eitaa.com/x1401y
📖 لَيْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلَّا مِنْ ضَرِيعٍ
🟡ترجمه های فارسی
*و خوراكى جز خار خشك و تلخ ندارند*.
🟡ترجمه انگلیسی(English translations)
🥵🤢They will have no food except cactus,
🌀معانی کلمات آیه
🌀 *ضريع*: طعام اهل آتش است. در نهايه گويد: علفى است در حجاز كه خارهاى بزرگ دارد. در مجمع فرموده: علفى است كه شتر آن را مىخورد، نفع و ضررى ندارد.
🟡🟡🌀 *نکته ها*
✍🏻 «ضَرِيعٍ» به فرموده پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله چيزى است *در دوزخ شبيه به خار كه از مردار بد بوتر و از آتش داغتر و بسيار تلخ است*.
💭👤 *شايد گذاردن نام «ضَرِيعٍ» بر اين خار به خاطر آن...*
«1». تفسير مجمع البيان.
جلد 10 - صفحه 462
*...باشد كه خوردن آن انسان را به فرياد و تضرّع وادار مىكند*.
📌كارهاى پر زحمت فراوانى در دنيا انجام مىشود *ولى به خاطر آنكه اخلاص در آن نيست يا طبق دستور الهى انجام نشده است و يا با عجب و غرور و منت و گناه و شرك همراه بوده، حبط مىشود و هدر مىرود و در قيامت مورد بهره قرار نمىگيرد*.
✍🏻 در جهان بينى الهى، عنصر كار بايد با عنصر هدف و جهت و عنصر رهبرى همسو و مقدّس باشند.
🦿پانویس
🪔 تفسير احسن الحديث، سید علی اکبر قرشی، ج12، ص201
📚منابع
💡 تفسیر نور، محسن قرائتی، تهران:مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، 1383 ش، چاپ يازدهم
💡 اطیب البیان فی تفسیر القرآن، سید عبدالحسین طیب، تهران:انتشارات اسلام، 1378 ش، چاپ دوم
💡 تفسیر اثنی عشری، حسین حسینی شاه عبدالعظیمی، تهران:انتشارات ميقات، 1363 ش، چاپ اول
💡 تفسیر روان جاوید، محمد ثقفی تهرانی، تهران:انتشارات برهان، 1398 ق، چاپ سوم
💡 برگزیده تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی و جمعي از فضلا، تنظیم احمد علی بابایی، تهران: دارالکتب اسلامیه، ۱۳۸۶ش
💡 تفسیر راهنما، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، قم:بوستان كتاب(انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، 1386 ش، چاپ پنجم