eitaa logo
یادداشت های طلبگی
1.1هزار دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
127 فایل
کانالی برای اشتراک گذاری یادداشتها و فیشهای فقهی، اصولی، رجالی، تبلیغی و ... . سید محمد رضا واعظی راه ارتباطی @smr_vaezi http://yaddashthayetalabegi.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 ✅ دعوت اذان و ملاقات الهی در قیامت ، دعوت براى است و همانگونه كه روز مردم براى عرضۀ بر خداوند فرا خوانده مى‌شوند در اين دنيا هم مؤذنين، مؤمنان را به مجلس حضور و معراج و زيارت حضرت پروردگار فرا ميخوانند. پس اگر معرفت انسان در اين دنيا به حدى باشد كه از اين نداء ببرد، در آخرت هم از ملاقات حضرت حق بى‌بهره‌ نخواهد بود؛ چرا كه معرفت در اين دنيا بمنزلۀ بذر مشاهده در آخرت ميباشد. و اگر بر اثر جهل، حال انسان به گونه‌اى باشد كه اين نداء او را خوش نيايد اين امر سبب خواهد شد كه نداء روز قيامت هم خوش آيند او نباشد، و اگر در اين دنيا در هنگام شنيدن اذان در زمرۀ غافلان باشد حالش در آن روز مناسب با اين غفلت خواهد بود. 📚 اسرار الصلاه، ملکی تبریزی، ترجمه رجب زاده، ص۲۹۲ و ۲۹۳ 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 26.mp3
12.05M
📝 🗓 جلسه بیست و ششم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🔆 تابستان ۱۴۰۰ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
بیع. مقدمات.docx
83.2K
🖌 یادداشت هایی بر کتاب مکاسب شیخ اعظم مباحث مقدماتی در تعریف بیع 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
امکان دانلود بسیاری از فایلها در وبلاگ یادداشتهای طلبگی فراهم شده است. http://yaddashthayetalabegi.blog.ir/
کارگاه رجال 27.mp3
19.04M
📝 🗓 جلسه بیست و هفتم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🔆 تابستان ۱۴۰۰ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
📜 / ۱۱ 💐 تفاوت و 🖋 در مورد «الرحمن» و «الرحیم» اقوال مختلفی وجود دارد. برخی «الرحمن» را عَلَم برای «الله» می دانند. (قاموس القرآن، ج۳، ص۷۵) برخی «الرحمن» و «الرحیم» را به یک معنا دانسته اند. (الصحاح، ج۵، ص۱۹۲۹) برخی هر دو را صیغه مبالغه معرفی کرده اند. (النهایه، ج۲، ص۲۱۰). برخی نیز «الرحمن» را صیغه مبالغه و دال بر کثرت و «الرحیم» را صفت مشبهه و دال بر ثبوت می دانند. از این رو چنین مناسب دیده اند که «الرحمن» اشاره به و امتنانی الهی باشد که توقفی بر عمل و درخواست ندارد و شامل همه موجودات می شود. اما "الرحیم" اشاره به که پاداش اعمال است، دارد. غیر از ادعای صیغه مبالغه بودن «الرحمن» و صفت مشبهه بودن «الرحیم» این را برای تفاوت «الرحمن» و «الرحیم» در اشاره به رحمت عام و رحمت خاص می توان بیان کرد: 1⃣ «الرحمن» همواره در قرآن به صورت مطلق آمده است که نشانه عمومیت آنست، در حالی که "رحیم"گاهی به صورت مقید ذکر شده که دلیل بر خصوصیت آن است مانند «وَ کانَ بِالْمُؤْمِنِینَ رَحِیماً» (سوره مبارکه احزاب، آیه شریفه۴۳). 2⃣ در روایتی از امام صادق -علیه الصلاه و السلام- آمده است «و اللّه اله کل شیء، الرحمن بجمیع خلقه، الرحیم بالمؤمنین خاصه» (الکافی، ج۱، ص۱۱۴). 3⃣ «الرحمن» از اسماء مختص خداوند است و در مورد غیر او به کار نمی رود، در حالی که رحیم صفتی است که هم در مورد خدا و هم در مورد بندگان استعمال می شود. 📚 بنابر این تفاوت امام الطائفه سیدنا الخمینی -قدّس الله روحه القدّوسی- می فرماید : «فانّ مقام «الرحمانیة» هی مقام بسط الوجود؛ و مقام «الرحیمیة» الّتی هی مقام بسط کمال الوجود من ذاک المقام؛ ... ‏‏فبحقیقة الرحمانیة افاض الوجود علی الماهیّات المعدومة و الهیاکل الهالکة؛ و بحقیقة الرحیمیة هدی کلًا صراطه المستقیم، و کان بروز سلطنة الرحیمیة و طلوع دولتها فی النشاة الآخرة اکثر».‏ 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
🌺 💐 علیه الصلاه و السلام عَنِ الصَّقْرِ بْنِ دُلَفَ قَالَ سَمِعْتُ سَيِّدِي عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا ع يَقُولُ مَنْ كَانَتْ لَهُ إِلَى اللَّهِ حَاجَةٌ فَلْيَزُرْ قَبْرَ جَدِّيَ الرِّضَا ع بِطُوسَ وَ هُوَ عَلَى غُسْلٍ وَ لْيُصَلِّ عِنْدَ رَأْسِهِ رَكْعَتَيْنِ وَ لْيَسْأَلِ اللَّهَ حَاجَتَهُ فِي قُنُوتِهِ فَإِنَّهُ يَسْتَجِيبُ لَهُ مَا لَمْ يَسْأَلْ فِي مَأْثَمٍ أَوْ قَطِيعَةِ رَحِمٍ وَ إِنَّ مَوْضِعَ قَبْرِهِ لَبُقْعَةٌ مِنْ بِقَاعِ الْجَنَّةِ لَا يَزُورُهَا مُؤْمِنٌ إِلَّا أَعْتَقَهُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ أَحَلَّهُ إِلَى دَارِ الْقَرَارِ. ✅ امام هادی -علیه الصلاه و السلام- : کسی که از خدا حاجتی را می خواهد؛ قبر جدم حضرت رضا _ع_ را در با غسل، زیارت کند و دو رکعت نماز بالای سرش بخواند و در قنوت نماز، حاجت خویش را طلب نماید در این صورت حوائج وی مستجاب می شود، مگر آن که انجام گناه و یا قطع رحم را طلب کند.و همانا جایگاه قبرش قطعه ای از بهشت است که مومنی آن را زیارت نمی کند، مگر خداوند او را از آتش رها می سازد و در خانه آسایش (بهشت) جا می دهد. 📚عیون اخبار الرضا، ج۲، ص ۲۶۲ علیهم الصلاه و السلام 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
رجال. متن نوارهای استاد سید جواد شبیری. قسمت اول.docx
162.9K
بارگذاری مجدد : متن پیاده شده جلسات رجال استاد / قسمت اول مشتمل بر مباحث مقدماتی علم رجال، معرفی منابع، طبقات، توحید مختلفات، تمییز مشترکات، تعویض اسناد و ... . 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کتاب «روش شناسی کاربردی اجتهاد» نوشته سید محمد رضا واعظی به چاپ رسید. 👇🏻
روش شناسی کاربردی اجتهاد. واعظی.pdf
1.88M
فایل PDF کتاب «روش شناسی کاربردی اجتهاد» نوشته «سیدمحمدرضا واعظی» در اختیار علاقمندان قرار گرفت. این کتاب به کمک و یاری «مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی» وابسته به «مرکز خدمات حوزه علمیه» در ۱۵۶ صفحه و هفت فصل عرضه شده است. در پشت جلد این کتاب آمده است : «روش شناسی اجتهاد» شناختِ مراحلِ تفصیلی و گام به گام به دست آوردن حکم شرعی از نقطه مواجهه با مسئله فقهی تا رسیدن به مطلوب است. این دانش مسیر حرکت برای استنباط حکم را ترسیم می کند و می توان آن را به «مسیریاب» تشبیه کرد، مسیریابی که راه و روش طیّ آن را نشان داده و می تواند مانعِ وقوع بسیاری از خطاها در روند اجتهاد شود». 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 28.mp3
19.38M
📝 🗓 جلسه بیست و هشتم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌧 پاییز ۱۴۰۰ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 29.mp3
20.22M
📝 🗓 جلسه بیست و نهم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌧 پاییز ۱۴۰۰ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi