فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«حاصِر حصارَک»
محمود درویش
حاصِرْ حصَارَكَ
لا مفرُّ
سقطتْ ذراعك فالتقطها
واضرب عَدُوَّك لا مفرُّ
وسقطتُ قربك فالتقطني
واضرب عدوكَ بي
فأنت الآن حُرُّ
حُرٌّ و حُرُّ
قتلاكَ أو جرحاك فيك ذخيرةٌ
فاضربْ بها واضربْ عدوَّكَ لا مَفَرُّ
أَشلاؤنا أسماؤنا
حاصرْ حصارَك بالجنونِ و بالجنونِ و بالجنونْ
ذهبَ الذين تحبُّهم ذهبوا
فإمَّا أن تكونْ أَو لا تكونْ
سقط القناعُ عن القناعِ
سقط القناعُ ولا أَحدْ إلاَّك
في هذا المدى المفتوح للأعداء والنسيانِ
فاجعل كُلَّ متراسٍ بَلَدْ
لا لا أَحَدْ سقط القناعُ
عَرَبٌ أَطاعوا رُومَهم
عَرَبٌ و باعوا رُوْحَهُم
عَرَبٌ و ضاعوا
سقط القناع
حاصرْ حصارَك بالجنونِ و بالجنونِ و بالجنونْ
ذهبَ الذين تحبُّهم ذهبوا
فإمَّا أن تكونْ أَو لا تكونْ
****
محاصرهات را محاصره کن
راه گریزی نیست
بازویت افتاد آن را بردار
و دشمنت را بزن راه گریزی نیست
من در نزدیکیات افتادم مرا بردار
و دشمنت را با من بزن
که اکنون تو آزادی
آزاد آزادی
...راه گریزی نیست
هر پارۀ ما نام ما را بر خود دارد
محاصرهات را محاصره کن دیوانهوار و دیوانهوار و دیوانهوار
آنها که دوستشان میداشتی رفتهاند رفتهاند
اکنون مساله بودن یا نبودن است..
@kharmagaas
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
لحظات آخر جان دادن یحیی سنوار نشانه و سمبلی برای تمام کودکان فلسطین تبدیل خواهد شد.
سنوار تمام عمر شصت ساله خود را در راه آزادی وطن اشغال شدهاش جنگید و در آخرین لحظات حیات هم با اینکه یک دستاش به شدت آسیب دیده با دست دیگر در حال پرتاپ سنگ و چوب به سمت دشمن است.
زندگی یحیی سنوار ترجمه این شعر محمود درویش بود که میگفت:
"محاصره را محاصره کن
راه فراری نیست
بازوان قطع شده ات را بردار
و دشمنت را با آن بزن
راه فراری نداری
من در کنارت افتاده ام
مرا بردار و با من دشمنت را بزن
که اکنون آزادی، آزاد..."
@kharmagaas
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر می خواهیم بدانیم چرا غزه و حماس چنین هزینههای گزاف و تلخی را به جان میخرد، باید تمام روایت غمبار این هشت دهه را بخوانیم و بشنویم.
محمود عباس نماینده و رهبر جریانی است که دهههای متمادی است به دنبال صلح با اسرائیل است.
محمود عباس دو سال قبل در سازمان ملل میگوید:
اسرائیلیها به یک فلسطینی گفتهاند خانه خود را خراب کن و برو. آنها از او خواستهاند که خود به دست خویش خانهاش را خراب کند چرا که اگر خودشان مجبور به خراب کردنش باشند، هزینه تخریب را از او خواهند گرفت.(عکس مرد فلسطینی در حال تخریب خانهاش را نشان میدهد)
حال هموطن ما که به خاطر پنجاه متر زمین ارثی روستاییِ کم ارزش برادر و خواهرش را مدام به دادگاه میکشاند در حال محکوم کردن حماس و فلسطین است.
@kharmagaas
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️ قرآن و فقه و عرفان را مخدّر نکنیم!
قرآن سرتاسر نور است و هیچ باطل و عوجی در آن نیست اما نابجا خواندنش می تواند گمراهی و تخدیر بیافریند!
قرآن به "مجاهدان میدان" خطابی دارد و به "تماشاگرانِ" تلویزیونیِ صحنه و "قاعدین" خطاب دیگری ؛ اولی را برای دومی خواندن مخدّر است!
از زبان "مجاهدان میدان" به دشمنان می فرماید:
قُل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَيَينِ ۖ وَنَحنُ نَتَرَبَّصُ بِكُم أَن يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِن عِندِهِ أَو بِأَيدينا ۖ فَتَرَبَّصوا إِنّا مَعَكُم مُتَرَبِّصونَ﴿۵۲ توبه﴾
بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (: یا پیروزی یا شهادت) ولی ما انتظار داریم که خداوند، عذابی از سوی خودش (در آن جهان) به شما برساند، یا (در این جهان) به دست ما (مجازات شوید) اکنون که چنین است، شما انتظار بکشید، ما هم با شما انتظار میکشیم!»۱
و به "تماشاگران مجازی و تلویزیونیِ" مظلومان غزه و لبنان می فرماید:
وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ ...﴿۷۵نساء﴾
چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شدهاند، پیکار نمیکنید؟!...۲
وقتی احساسات دسته دوم کمی از کشتن کودکان و زنان بی گناه جریحه دار می شود و می رود که تقاضای جهادی و قتالی بکنند، آخوند و مکلای تلویزیون و غیر آن، عارف می شوند و "احدی الحسنیینِ" مجاهدان معرکه را بر بینندگانِ در خانه ها می خوانند و با #عرفان_بازی، وجدان دردها را تسکین می دهند!
مردم غزه در ۱۰درصد این زندانِ باریک روباز، محصورتر از قبل شده و واقعا دارند نابود میشوند؛ صدای استغاثه شان بلند است! ما به خاطری که یک وقت مخاطبی سوسول پای تلویزیون، ناامید نشود جای تشرِ "مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین" ، بشارت: "بنا الا احدی الحسنیین" می دهیم!!!
از کی نشستن و تماشاگری و حداکثر آهی کشیدن و دعا و نفرینی کردن یکی از دو حسنای قرآن شده است؟!!
به "فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ"(پس تو برو به اتفاق پروردگارت با آنها قتال کنید ما اینجا خواهیم نشست) شبیه تر است تا "بنا الا احدی الحسنیین"!
هزاران زن و کودک #جبالیا و #ضاحیه زیر آتش بمانند و احدی الحسنیین ملاقات کنند!
جای ما، خون شهید همانجا تکثیر می شود و پیروزی می آورد!!!
از همین قبیل است همه استفاده های نابجای دیگر از مقام شهید و سنن الهی تاریخ و هرچه رنگ ماوراء و عرفان دارد!
در فقه هم مفاد آیه۵۲ توبه این فتوای صریح است:
"بنا بر فقه اسلام -چه فقه مذاهب اهلسنّت، چه فقه شیعه و شاید بقیّهی مذاهب دیگر- تردیدی وجود ندارد که وقتی دشمنی بر سرزمین مسلمین تسلّط پیدا کرد، وظیفهی همه است که با او مبارزه کنند، با او جهاد کنند؛ به هر شکلی از جهاد که ممکن است. امروز مبارزهی با رژیم صهیونیست برای همهی دنیای اسلام واجب و لازم است."۲
بحث سرِ باز یا بسته بودن راه جهاد نیست، تقلیل دادن از "برای مستضعفین" به "تعرض به ایران" است!
هنیه مهمان ما بود و در کشور ما ترور شد، بجایش چند موشک می زنیم؛ برای سید حسن و سنوار، نه!
بحث سرِ باور نکردن "#جنگ_وجودی بین مقاومت و صهیونیزم"۳ و "به هم گره خوردن سرنوشت ایران با منطقه و مقاومت"۴ است!(دقت کنید)
قیاس "حمله کفار به بلاد مسلمین" با "قیام درون جامعه اسلامی علیه خلیفه وقت" ، هم مع الفارق است. اینجا هم #نابجا_خوانی دیگری است؛ که روایات "تقیه" و "حقن دماء شیعیان" و "احلاس بیوت" و نبودن شرایط و نیافتادن در فتنه و تأسی به سیره ائمه بعد از حسین(ع) و... "برای شیعیان" بخوانند! (و می بینیم که حدیث بازان و فقه مالانی -علیرغم فتوای مراجع بزرگ در این ۷۰سال اشغال صهیونی- می خوانند!)
................................
۱. استفاده های رهبر انقلاب از آیه را اینجا بخوانید:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=9&npt=7&aya=52
۲. و اینجا:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=4&npt=7&aya=75
۳. جنگ وجودی یا شرایط مرگ و زندگی برای طرفین را رهبران دو طرف می گویند:
-رهبر انقلاب اسلامی در ۲خرداد۱۴۰۳ به رئیس مجلس لبنان: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق!
- محمود قماطی نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله به شبکه الجزیره: ما درگیر جنگی وجودی علیه اشغالگران شده ایم...
- العربیه هم به نقل از نتانیاهو: نخوض حرباً وجودیاً!
- سخنگوی کابینه اش هم گفت: ما وارد جنگی شده ایم که برای بقای اسرائیل است...
۴. ر.ک: خطبه نماز جمعه نصر
📎مطلب مرتبط: شرایط مرگ و زندگی۲
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲۹
☑️ @m_ghanbarian
قابل توجه علاقهمندان روانشناسی اسلامی
اندیشکده روانشناسی اسلامی با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه معارف قرآن و عترت برگزار میکند:
📚 وبینار:
جریانشناسی تحلیلی رویکردهای شاخص در روانشناسی اسلامی
◀️ با حضور استاد ارجمند:
آقای دکتر سیدمحمدتقی موحد ابطحی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)
⏰ سهشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
🔹 شناسه ثبتنام:
🆔 @pazhouhesh_sabtenam
برای ثبتنام، مشخصات (نام، نامخانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، آخرین مدرک، دوره و رشته تحصیلی) خود را به شناسه فوق در پیامرسان ایتا ارسال فرمایید.
♦️ شرکت در وبینار رایگان است.
🔹 برای علاقهمندان، گواهی حضور صادر میشود.
✅ به علاقمندان توصیه می شود پیش از شرکت در وبینار، مقاله زیر را مطالعه کنند:
طبقه بندی جامع رویکردهای علم دینی
https://www.sid.ir/paper/388410/fa
📌 معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه معارف قرآن و عترت
https://eitaa.com/pazhouheshi
یادداشتها
قابل توجه علاقهمندان روانشناسی اسلامی اندیشکده روانشناسی اسلامی با همکاری معاونت پژوهشی و فناور
یادآوری
ان شاءالله
امروز ساعت ۱۹:۳۰
وبینار برگزار خواهد شد.
از علاقمندان روانشناسی اسلامی و اساتيد و دانشجویان رشتههای روانشناسی و مشاوره دعوت میکنم این فرصت را از دست ندهند.
🟢 قابل توجه علاقمندان معارف دینی
🔷 پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری
🔷 در مقطع کارشناسی ارشد
✨ رشته نهج البلاغه
🔷 دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان
۱. برگزاری کلاسها:
عصر چهارشنبه و پنجشنبه ویژه برادران
عصرهای سه روز اول هفته ویژه خواهران
۲. استفاده از خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی
۳. تقسیط شهریه
۴. استفاده از وام صندوق رفاه دانشجویان برای دانشجویان که در ادارات دولتی شاغل نیستند
۵. تخفیف شهریه متغیر بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد برای معدلهای بین ۱۸.۵ تا ۲۰ در هر نیمسال تحصیلی
۶. اعطای پژوهانه (مشوقهای مالی) به مقالات علمی پژوهشی
🕘 زمان تمدید ثبت نام در آزمون
کارشناسی ارشد:
۲۰ تا ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۳
🗓 زمان برگزاری آزمون: ۲ و ۳ اسفند ماه ۱۴۰۳
🌐نشانی سایت سنجش جهت ثبت نام:
www.sanjesh.org
آیندهای روشن با دانش عمیق از نهجالبلاغه و شناخت امام علی علیهالسلام
عزیزانی که در آستانه انتخاب رشته کنکور ارشد قرار گرفتهاید، آینده شما به انتخابهایی بستگی دارد که امروز انجام میدهید. با انتخاب رشته نهجالبلاغه، پنجرهای به سوی دانشی فراگیر و عمیق خواهید گشود. این رشته علاوه بر بررسی متون بینظیر و آموزنده امام علی علیهالسلام، فرصتهای بزرگی برای ارتقاء فرهنگی و معرفتی شما فراهم میکند.
چرا رشته نهجالبلاغه؟
شناخت عمق انسانیت: سخنان امام علی علیهالسلام آموزههای بیبدیل در زمینه اخلاق، سیاست و رفتارهای اجتماعی ارائه میدهد که میتواند تحول عظیمی در دیدگاه و زندگی شما ایجاد کند.
تاثیر اجتماعی و فرهنگی: با بهرهگیری از این دانش، میتوانید نقشی موثر در جامعه ایفا کنید و مسیرهای جدیدی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی ایجاد نمایید.
پتانسیل علمی و پژوهشی: فرصتهای پژوهشی گستردهای در این رشته وجود دارد که میتواند راههای نوینی برای درک متون و مفاهیم ایجاد کند.
ارتقاء معنوی و اخلاقی: آشنایی با آموزههای نهجالبلاغه فضایی برای رشد معنوی و ارتقاء اخلاقی شما فراهم میکند.
به همت و عزم شما، میراث ارزشمند امام علی علیهالسلام در قلب و ذهن نسلهای آینده زنده خواهد ماند. این راهی است به سوی نیکی، دانایی و تقوا. فراموش نکنید که هر قدم شما در این مسیر، گامی است به سوی ساختن دنیایی بهتر.
به سوی آیندهای روشن، در رشته نهجالبلاغه با ما همراه شوید!
اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید یا سوالی خاص درباره این رشته دارید، به آی دی زیر پیام دهید.
@s_m_mortazavi
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
انجمن علمی نهج البلاغه دانشگاه معارف قرآن وعترت(ع) برگزارمی کند:
🔹 سلسله نشست های علمی با محوریت نهج البلاغه
🔹 دومین جلسه با موضوع:
نقش دین در موفقیت انسان، دین چیست؟ ابزارهای دین برای موفقیت انسان چیست؟
🎙 با سخنرانی حجه الاسلام آقای دکتر احمد فعال
با حضور آقای مرتضوی مدیر گروه حدیث و نهج البلاغه
🔸 مکان: دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع) کلاس ۱۱
🔸 زمان: یکشنبه 27 آبان ساعت 15الی 16:30
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
قابل توجه علاقهمندان روانشناسی اسلامی
اندیشکده روانشناسی اسلامی با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه معارف قرآن و عترت برگزار میکند:
📚 وبینار:
روانشناسی اسلامی؛ چیستی و چگونگی
◀️ با حضور استاد ارجمند:
حجت الاسلام دکتر جعفر هوشیاری
عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسی اسلامی
⏰ سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳
ساعت ۱۹:۳۰
🔹 شناسه ثبتنام:
🆔 @pazhouhesh_sabtenam
برای ثبتنام، مشخصات (نام، نامخانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، آخرین مدرک، دوره و رشته تحصیلی) خود را به شناسه فوق در پیامرسان ایتا ارسال فرمایید.
♦️ شرکت در وبینار رایگان است.
🔹 برای علاقهمندان، گواهی حضور صادر میشود.
📌 معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه معارف قرآن و عترت
https://eitaa.com/pazhouheshi
#معرفی_کتاب
🔰10 راز آشباریا
کتاب 10 راز آشباریا، یک کتاب خواندنی برای نوجوانان است که با زبانی ساده و قابل فهم و با استفاده از جذابیتهای داستانی و فضای طنز تعدادی از مهمترین تکنیکهای فریب رسانهای را آموزش دهد.
◀️ زیرعنوان این کتاب یعنی "ده اصل طلایی که به من آموخت چگونه مخ مردم را بار فرغون کنم" به خوبی به ساختار محتوایی کتاب اشاره میکند.
این کتاب در خلال سفر شخصیت اصلی به یک سرزمین خیالی به نام آشباریا و استخدام او در یک کمپانیِ رسانهای در خلال روایتی گیرا، طنز و فانتزی، تکنیکهایی که این کمپانی برای فریب مردم به کار میبرد را نمایش میدهد و مخاطب را نسبت به فریبهای مشابهی که در دنیای واقعی توسط رسانهها اتفاق میافتد حساس میکند.
این اثر به مسائلی مانند روایتسازی دروغ، سؤاستفاده از تیترهای تحریفکننده، جابهجا کردن اولویتها، دوقطبیسازی، برچسبزنی، مغالطۀ مسموم کردن چاه، مارپیچ سکوت، نقش مخرب سلبریتیها و مسائل دیگری که مخاطب هر روز در رسانهها با آن مواجه است پرداخته و نسبت به آنها آگاهی داده است.
⚜️ یکی ازویژگیهای مهم این کتاب آن است که به جای بیان مستقیم و آموزشی، در قالبی تمثیلی به بیان این محتوا پرداخته و به همین دلیل تا حد زیادی خودش را از پیشداوریهای مخاطب رها کرده و خواندن کتاب را برای نوجوانان کمحوصله شیرین کرده است. علاوه بر داستان، تصویرسازیهای متعدد کتاب هم به از بین رفتن فضای خشک آموزشی و خواندنیتر شدن آن کمک کرده است.
#طنز
#سواد_رسانهای
#سواد_اجتماعی
📚 نومدرسه قندیل
🗝 پویش راز آشباریا
Qandilsch.ir
@Qandilsch
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
❓پویش راز آشباریا چیست؟
🔰این پویش با محوریت کتاب «ده راز آشباریا» و به هدف آشناسازی نوجوانان با رسانه، فریبهای آن و اتفاقات پشت پرده رسانهها است. پویش با محوریت دو رکن برگزار می گردد:
1️⃣ کتاب ده راز آشباریا که در قالب داستانی طنز و فانتزی نوجوانان را درگیر فریبهای رسانهای و پشت پرده آن میکند.
2️⃣ بازی راز آشباریا. در این بازی نوجوان در نقش دادستان یک دادگاه است که باید مجرم بودن شخصیت اول داستان را اثبات نماید.
⭕️ در این پویش مخاطب ابتدا کتاب را مطالعه کرده و سپس به جای آنکه با یک آزمون چهارگزینهای صرفا حافظه او سنجیده شود، در بازی آزمون راز آشباریا شرکت کرده و به کسب امتیاز و رقابت با دوستان دیگرش میپردازد. بازی آزمون میتواند تحلیل نوجوانان را به چالش کشیده و مفهوم را بهتر به آنها منتقل نماید.
📚 نومدرسه قندیل
🗝 پویش راز آشباریا
Qandilsch.ir
@Qandilsch
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
وبینار «روانشناسی اسلامی؛ چیستی و چگونگی» به همت «اندیشکده روانشناسی اسلامی و معاونت پژوهشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان» در تاریخ سه شنبه 29 آبان 1403 ساعت 19:30 با ارائه استاد گرامی، جناب حجت الاسلام دکتر جعفر هوشیاری، درمانگر ، عضو هیأت علمی دانشگاه، عضو هیأت مدیره انجمن روانشناسی اسلامی و پژوهشگر روانشناسی اسلامی برگزار گردید.
🔶 در این وبینار درمورد چیستی و مؤلفه های ماهیت ساز، مؤلفه های تدوین و روش شناسی روانشناسی اسلامی مطالبی توسط جناب دکتر هوشیاری مطرح گردید.
🔶 از آنجایی روش در روانشناسی تابع ماهیت موضوع آن یعنی «انسان» می باشد؛ در ادامه مختصر به تبیین ماهیت انسان در روانشناسی اسلامی پرداخته شد. با این توضیح که در روانشناسی رایج، انسان تک ساحتی فهم و معنا میشود و برهمین اساس نیز روش تجربی در حل مسائل این علم بسندگی دارد. اما در رویکرد اسلامی انسان دو ساحتی تعریف میشود لذا روش تجربی به تنهایی پاسخ گوی مسائل این علم نخواهد بود؛ بنابر این در ادامه جلسه به «روشهای ضروری در سه سطح پژوهش در روانشناسی اسلامی» پرداخته شد.
🔶 ایشان خاطر نشان کردند که اساسا شرط اسلامی بودن دانش روانشناسی، ابتنای یافته ها بر منابع اسلامی است و با لحاظ این نکته به اسامی متدوال و مکاتب رایج در زمینه روانشناسی اسلامی پرداخته و تاکید کردند که ابتنای بر منابع اسلامی تلقی ها مختلفی دارند و در ادامه دیدگاه خود را بیان کردند.
🔶 در ادامه با توجه به نکات بیان شده در زمینه ماهیت، موضوع، روش و شرط پژوهشگری در روانشناسی اسلامی؛ جناب دکتر هوشیاری به تبیین سطوح پژوهشگری در روانشناسی اسلامی و همچنین روشهای پژوهش در هر سطح پرداختند.
در پایان نیز به سؤالات دانش پژوهان پاسخ داده شد، از جمله مهمترین آنها میتوان به این سؤال اشاره کرد :« آیا روانشناسی اسلامی یافته ها و دستاوردهایی داشته یا خیر؟» جناب دکتر هوشیاری در پاسخ به این سؤال به تبیین شماری از نظریات و یافته ها در روانشناسی پرداختند.
🔶 ایشان نهایتاً متذکر شدند که هم افزایی پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی برای شکل گیری «مکتب روانشناسی اسلامی» ضروری است.
🔶 این وبینار مورد استقبال گسترده علاقه مندان، اساتید و دانش پژوه روانشناسی واقع شد.
🔶در پایان وبینار با دعوت و درخواست شرکت کنندگان و مسئولین، قرار شد این وبینار ادامه داشته باشد و استاد در جلسات آینده به سایر موضوعات روانشناسی اسلامی به ویژه روشهای پژوهش در سطوح مختلف روانشناسی اسلامی بپردازند.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
مرکز رشد علوم انسانی ماهد(دانشگاه اصفهان)با همکاری انجمن علمی مطالعات نهجالبلاغه ایران (شعبه اصفهان) برگزار میکند:
💢 وبینار علمی آموزشی با عنوان:
خام فروشی در علوم انسانی
سرفصل های بحث:
●چیستی خام فروشی
●چرایی خام فروشی
●راهکارهایی برای برون رفت ازخامفروشی
🎤سخنران:حجتالاسلام احمد فعال اصفهانی
👤 دکترای علوم و معارف نهج البلاغه مدرس حوزه و دانشگاه و پژوهشگر در حوزه علوم انسانی
زمان؛
🗓 دوشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۳
🕖 ساعت ۱۹ الی ۲۰
✅وبیناری متفاوت با نگاهی تازه
برای کارآمد ساختن رشته های علوم انسانی
✅حضور رایگان
✅ اعطای گواهی معتبر
لینک ورود به جلسه 👇
https://meet.google.com/uze-rweb-iik
#رشد
#ایده
#علومانسانی
#وبینار
جهت دریافت لینکهای ثبت نام وگواهی و اطلاعیههای وبینار از طریق لینک زیر در کانال وبینار عضو شوید👇
@mahedac
═════🌿
@Anjoman_nahjalbalaghah_esfahan
🔰 «سلسله نشست های توسعه و تکامل فلسفه اسلامی»
🔺موضوع نشست: بررسی مباحث جهان شناسی
⏰ زمان برگزاری:
چهارشنبه 7 آذر ماه ۱۴۰۳؛ ساعت 19
🛑جهت ثبت نام لطفا نام و نام خانوادگی خود را حداکثر تا ظهر سه شنبه 6 آذر ماه به آیدی زیر در ایتا ارسال فرمایید
@qhu_kaes
موسسه الهیات و معارف امامیه
🆔 @imamya_esf
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ بخشی از مستند یکی از ما؛ باید همه اقشار به مسجد بیایند
🔹 یکی از مبلغین حوزه: ما به این ایده رسیدیم باید کسانی که خیلی با مسجد ارتباطی ندارند را در مسجد جمع کنیم. اسم این افراد را گذاشتیم «بچه طیب» که در اصطلاح عمومی به آنها لات و لوت میگویند.
🔸 عملکرد این طلبه بزرگوار، نمونه ای از آثار آموزه #تقسیم_سه_گانه انسانها به لحاظ ایمان و کفر و آموزه #مومن_فاسق_العمل می باشد.
🔸 آیا عملکرد ایشان را می توان مصداق رویکرد شبه مرجئی یا پلورالیستی دانست؟
✅https://eitaa.com/yad_dashtha