12.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همخوانی"این ذکر جهانی شده الحمدلله..."
کاری زیبا، تاثیرگذار و پرمحتوا👌
🔹ای تاریخ بنویس که در میان #دنیایظلمتوجهل، قومی به نامی #ایرانیان آمدند و نام #حسین را فریاد زدند!
🔹ای تاریخ بنویس، در دنیایی که #کودکانِمعصوم را با #رنگینکمانِ_همجنسبازی تربیت میکنند، کودکانی با #عشقِ_حسین پرورش دادیم!
🔹ای تاریخ بنویس، در دنیایی که #غربِوحشی بزرگترهایش را با سگ و گربه مشغول کرده ما کودکانمان را با #الگوهایپاکومقدس آشنا کردیم...
🔹ای تاریخ بنویس...
📌رحمت خدا بر #خمینیکبیر که #کودکانِحسینیمان خروجی مکتبِ اویند!
✅این ذکر جهانی شده الحمدلله🤲
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
#آخوندِزینتی! (۲)
#نصیحتیسکولارانه!
🖌تبریز یه هیئتی داشتیم که برخی از اقوام اونجا میرفتن و منم گاهی شرکت میکردم،چند سال پیش یکی از اعضای اصلی هیئت که خیلی هم به بنده لطف داشت منو تو هیئت دید و یه توصیه ای بهم کرد 👈 گفت:
🔷سعی کن تو منبر از مسائل #سیاسی حرف نزنی! فلانی رو میبینی؟ هیچ وقت از سیاست حرف نمیزنه، برا همین هم همه جا دعوتش میکنن و همیشه هم سرش شلوغه! روحانی هیئت رو میگفت درست هم میگفت من یه بار نشنیدم ایشون دغدغه ی #مسائلاجتماعی مردم رو داشته باشن! یه مسئله ی شرعی میفرمودن و چند نکته ی اخلاقی(اونم اخلاقِ فردیِ سکولار) و تمام!
این دومین بار بود که بهم پیشنهاد میشد #آخوندِزینتی باشم😊 و کاری به مسائل اجتماعی نداشته باشم!
🔷 شاید بعضیا اینجوری فکر میکنن که #زرنگی همینه! چون عالِمی که در مورد مسائل اجتماعی سیاسی صحبت کنه، برچسب #حکومتی بودن و مدافعِ مسئولین بودن میخوره! حالا چقدر باید زحمت بکشه تا توضیح بده: من مدافع مسئولین نیستم مدافع اسلامم! البته اسلامی که بخاد اجرا بشه و وجهه ی اجتماعی پیدا کنه باید نظام داشته باشه که همین آغاز مشکلات و تعارضات و... هست!
🔷اگر بالای منبر به مردم بگیم شما هم وظایف اجتماعی دارید و 《جامعه ی اسلامی》 رو خودتون باید بسازید و... مردم رو اذیت میکنه و تلخه! اما انتقاد از مسئولین( که صدالبته لازم است)، هم برای مردم شیرین است هم دردسری برای علما و سخنرانها ندارد!
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
آخوند زینتی(۳)
🖌حدود یک ماه پیش به دعوت یکی از دوستان در جلسه ای شرکت کردم که غالبا هم استاد دانشگاه و پزشک بودند. اساتیدی که هم تجربه ی #تحقیقوپژوهش داشتند هم سابقه اجرائی در ردههای بالای #مدیریتی کشور(مثل معاون فلان وزیر و رئیس فلان پژوهشکده...).
موضوع بحث #محصولاتتراریخته بود، و قوانینی که برای #مدیریتِ این محصولات باید تدوین شود،
🔹حالا ما آنجا چه کار میکردیم؟ بنده که کاره ای نبودم و واقعا زینتی بودم😊 ولی رفیقم قرار بود در کنار مطالب متخصصین #پزشکی و #بیوتکنولوژی و... نظر #فقه(:شریعت) را مطرح کند. به نوعی نماینده ی حوزه و شریعت بودیم!
جلسه از ۱۰ صبح شروع شد و تا حدود ۲بعد از ظهر طول کشید. بحثهایی چالشی و جنجالی مطرح شد که هدفم توضیح آنها نیست، یکی از اساتید (استاد دانشگاه تهران) متن مفصلی در مورد خطرات رها بودن #تراریخته سازی و لزوم مدیریت آنها آماده کرده بود، اما دیگراساتید غالبا مخالف ممنوعیت ها بودند. ظاهرا #دلسوزِ مردم و کشور بودند(الله اعلم!) امّا گویا منافعی هم داشتند و اساسا اگر ممنوعیت محصولات تراریخته به سمت مجلس می رفت و... این عزیزان ضررهای سنگینی میدیدند و به قول خودشان کارشان را از دست میدادند!
🔹بعد از صحبتهای استاد مذکور( که مخالف تراریخته سازی بود)، بقیه تک به تک شروع به #ترور کردند! بله ترور ! متن را ترور کردند شخص را ترور کردند، از تهمت و تحقیر و #شانتاژ و از همه چی استفاده کردند تا بگویند شما اشتباه میکنی و تراریخته خوب است!
🔹جلسه ی عجیبی بود، اولین بار بود که از نزدیک #مافیا میدیدم!#مافیایتراریخته! مافیایی مسلّح به سلاح علم! ( چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا ! ) اگر کسی که چند مقاله در مورد محصولات تراریخته خوانده بود مغالطه هایشان را تشخیص میداد! طرف مقابل در موقعیتی قرار داشت که به راحتی میتوانست مغالطه کند و به همه ی #مخالفینتراریخته برچسب بزند، #برچسبِضدفناوری و #ضدعلم بودن!
🔹جالب اینکه در کلّ جلسه برای هیچ کدام از این اعزه سوال نبود که نظر #فقه(:شریعت) در این مورد چیست؟ شاید با خود میگفتند: مگر دین در این موارد حق اظهار نظر دارد؟ لابد از ما هم انتظار داشتند آخر جلسه دعا کنیم🤲همین!
در نهایت چند دقیقه مختصر هم فرصت دادند رفیق ما نکات فقهیِ مساله را بیان کنند، البته چندان اهمیتی برایشان نداشت!
📌آخر جلسه وقتی داشتیم سالن را ترک میکردیم یکی از اساتید(که پزشک متخصص هم بودند) با اشاره ی دست تعارفی کردند و فرمودند: حاج آقا شما جلوتر بفرمائید، ما همیشه پشت سر روحانیت حرکت میکنیم!🙏(نگفتم که اگر پشت سر روحانیت حرکت میکردید در فرایند تحقیقاتتان، نظر دین را هم میپرسیدید! اینکه شما اول از در خارج شوید یا روحانیت، چندان مهم نیست!) این بار #زینتی بودنِ روحانیت یک توصیه نبود، بلکه این نگاهِ افراد را با گوشت و پوست حس کردم!
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
صاحبِشترها و #صاحبانِدین!
🖊دیشب تو جمعی نشسته بودیم یکی گفت فقط ۱۰%مردم روزه میگیرن یکی دیگه در تایید حرفش گفت نه بابا ۵% هم نمیشه😳 خلاصه منطورشون این بود که "مردم از دین زده شدن" یا "اعتقادات مردم از بین رفته" و از این جملاتِ مندرآوردی!
🔹این حرف رو بعضی از مومنین از روی نگرانی و دلسوزی میزنن و بعضیا هم میخان بگن: مشکل از شما آخوندهاست یا میخان بگن: دیگه بازار شما کساد شده!😊
فارغ از این که این گزاره ها درست نیست، و تحلیل دینداری مردم پیچیده تر از اینه، گاهی داستان جناب #عبدالمطلب(ره) و جوابش به پادشاه حبشه به ذهنم میاد که:
"أَنَا #رَبُّاَلْإِبِلِ وَ لِهَذَا اَلْبَيْتِ #رَبٌّ"👇
✅در تاریخ هست که وقتی پادشاه حبشه به قصد ویران کردن #خانهکعبه لشكرکشی کرد، در راه به #شتران جناب عبدالمطلب برخورد کردند و شتران ایشون رو هم بردند.
🔹عبدالمطلب _که بزرگ قوم و کلیددار کعبه بود_ اومد پیش امير حبشه، امیر گفت: چی ميخوای؟ مترجم گفت: میخاد شترهایی رو كه لشكر تو بردن بهش برگردونی، پادشاه حبشه به اصحابش گفت: اين مرد رييس و بزرگِ قوميه كه من برای خراب كردن خانه ی عبادتشون اومدم، اما اومده فقط آزاد كردن شترهاشو را از من ميخواد، اگر ازم میخاست از خراب كردن كعبه دست بکشم قبول میکردم، شترهاشو بهش بدید بره! (منظورش این بود که چرا به جای شترها، نگران دین و اعتقادش نیست؟🤔)
🔹عبد المطلب گفت: من صاحب شتر هستم و خانه صاحبي دارد كه آن را نگه ميدارد! "أَنَا #رَبُّاَلْإِبِلِ وَ لِهَذَا اَلْبَيْتِ #رَبٌّ"
این حرف، نشانه ی اعتقاد و ایمان کامل عبدالمطلب به #خدا بود، نه نشانه ی بی اعتنایی به مظاهر دینی! چون میدونست که خدا مسلط بر امور هست و کارش رو بلده لذا نگران خانه کعبه نبود !
🔹ما طلبه ها هم #صاحباندین نیستیم! (البته در برابر امور دینی جامعه مسئول هستیم، اما صاحب و مالک دین نیستیم)! دین مال ما نیست ، بلکه یک سری #حقایقه که هر کس خلافش عمل کنه، #خودش ضررش رو میبینه، این باید برا مردم جا بیفته!
🔹اینکه بعضی گمان کنند کماعتقاد شدن مردم( با فرض صحت این حرف)، ضررش به روحانیت میرسه ناشی از اینه که هنوز حقیقت دین براشون حل نشده، و نمیدونن که پشتِ تک تک دستورات دینی، خیر و منفعتی هست که به خودشون میرسه! فک میکنن دین، صرفا نظرات علما و مراجع هست نه #قوانینِجدیِخلقت!
#حقیقتِدین
#دینداریِمردم
#صاحبانِدین
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
مولای کریم
✅فَلَمْ اَرَ مَوْلاً کَریماً...
🖊مولایی مثل تو سراغ ندارم!
آقا و مالک زیاد دیده ام اما با تو قابل مقایسه نیستند! تو خیلی کریمی!
تازه هیچکدامشان عبدی مثل من ندارند! من برای تو بنده ی پستی بوده ام(عَبْدٍ لَئیمٍ)، اما تو جز کرم نکردی...
#زمزمههایعاشقی
#دعایافتتاح
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
🔹إِنَّكَ تَدْعُونِى فَأُوَلِّى عَنْكَ،
تو مرا صدا میکنی ولی من رو برمیگردانم!
🔹وَتَتَحَبَّبُ إِلَىَّ فَأَتَبَغَّضُ إِلَيْكَ،
با من دوستی میورزی و من با تو دشمنی میکنم!
🔹وَتَتَوَدَّدُ إِلَىَّ فَلَا أَقْبَلُ مِنْكَ،
به من محبّت میکنی و من از تو نمیپذیرم!
📌كَأَنَّ لِىَ التَّطَوُّلَ عَلَيْكَ
(عجب داستانی شده!)
گوئی مرا بر تو حق مهر و محبت است! (چرا اینقدر ناز مرا میخری؟)
#زمزمههایعاشقی
#دعایافتتاح
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
✅طرح پهلوی دوم برای حذف چادر (سال ۱۳۵۵)
مطالعه ی این طرح برای تمامی دغدغهمندانِ مسئله ی #حجاب و #حیا مفید است👇
1️⃣اقداماتی که در درازمدت مؤثر خواهد بود:
۱-۱- استفاده از رسانههای گروهی:
الف) ایجاد هماهنگی لازم بین رسانههای گروهی و متون کتابهای درسی برای دگرگونی باورداشتهای فعلی در زمینهی ارتباط چادر با معتقدات اخلاقی و مذهبی؛
ب) ایجاد هماهنگی کامل بین برنامههای تلویزیون، رادیو، محتوای مطبوعات با متون کتب درسی در تغییر تصویر ذهنی زن؛
ج) بهرهگیری از سهم تلویزیون در بزرگداشت پوشاک محلی و نشان دادن جنبههای دستوپاگیر چادر؛
۱-۲- استفاده از نفوذ روحانیون و سپاهیان دین:
الف) انتشار مقالات و نشریات مخصوص و اشاعهی محتوای این نشریات توسط روحانیون معتبر و سپاهیان دین؛
ب) بهرهگیری از نفوذ کلام روحانیون دانشمند و شناختهشده در جهت تفکیک مفهوم حجاب از چادر؛
۱-۳- بهرهگیری از فعالیت سازمانهای اجتماعی و آموزشی:
الف) استفاده از خدمات سازمانهای اجتماعی و آموزشی در دگرگونی بنیادی باورداشت همگان از رابطهی بین چادر و معتقدات مذهبی و اخلاقی؛
ب) بهرهگیری از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهیهی متون کتب و فیلمها در جهت دگرگونیهای ذکرشده؛
ج) آموزش غیرمستقیم کودکان در مدارس به منظور انتقال این دریافتها به بزرگترها؛
د) گنجاندن مواد خاص در آموزشهای جنبی کانونها؛
2️⃣اقداماتی که در کوتاهمدت مؤثر خواهد بود:
۲-۱- ممنوع بودن چادر برای دانشآموزان و دانشجویان؛
۲-۲- استفاده از پوشش متحدالشکل در مدارس؛
۲-۳- اجرای کامل قانون تعلیمات اجتماعی اجباری در مورد خانوادههایی که از مدرسه رفتن دختران خود جلوگیری میکنند؛
۲-۴- ممنوعیت بانوان کارمند از استفاده از چادر؛
۲-۵- محرومیت زنان کارمندی که از چادر استفاده میکنند، از دسترسی به مقامها و موقعیتها و همچنین از تشویق؛
۲-۶- تشویق کارمندان زن به برگزیدن لباس متناسب با کار و شرایط؛
۲-۷- صدور بخشنامه به کلیهی کارخانجات و ملزم کردن کارگران به پوشیدن لباس متحدالشکل، متناسب با کار و شرایط محیط؛
۲-۸- تشویق کارگران زن به استفاده از لباس متناسب با لباس متحدالشکل خود؛
۲-۹- ممنوعیت زنان چادری از مراجعه به وزارتخانهها و سازمانهای دولتی؛
۲-۱۰- ممنوعیت زنان چادری از مسافرت با شرکت هواپیمایی ملی ایران؛
۲-۱۱- ممنوعیت زنان چادری از استفاده از اتوبوسهای شرکت واحد؛
۲-۱۲- ممنوعیت ورود زنان چادری به سینماها؛
۲-۱۳- ممنوعیت ورود زنان چادری از خرید در فروشگاههای شرکتهای تعاونی شهر و روستا؛
۲-۱۴- ممنوعیت زنان چادری در استفاده از خدمات اجتماعی؛
۲-۱۵- ممنوعیت ورود کودکان و نوجوانان چادربهسر به کتابخانهها؛
۲-۱۶- محرومیت از شرکت در هرگونه مجامع عمومی؛
3️⃣اقدامات جنبی:
اجرای مطلوب تصمیمات کوتاهمدت، مستلزم اقداماتی به شرح زیر است:
۳-۱- همکاری وسایل ارتباط جمعی در توجیه مقام زن و برداشت همهجانبه در این زمینه؛
۳-۲- همکاری وسایل ارتباط جمعی در ارائهی جنبههای منفی چادر و ارتباط آن با عقبماندگی؛
۳-۳- همکاری وسایل ارتباط جمعی در ایجاد برداشت صحیح از لباس متناسب؛
۳-۴- تحقیق، نگارش و چاپ مقالات مستند در زمینههای مربوط؛
۳-۵- توسعهی کارخانجات پوشاک و در دسترس قرار دادن لباسهای ارزانقیمت همراه با روسری که جایگزین چادر گردد.
📌شورای هماهنگی امور اجتماعی مورخ ۲۵۳۵/۹/۱۰ -جلسه ۳۱ ص۱
📚 زهیری، علیرضا. (۱۳۷۹). عصر پهلوی به روایت اسناد. قم: دفتر نشر و پخش معارف. ص۲۸۵
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
✍بازی در گرداب !
🔹دیده اید بعضی بچهها به راحتی به سگ و گربه نزدیک می شوند و ترسی ندارند؟ حتی اگر مار و عقربی را کنار نوزادی بگذاری با آن #بازی می کند...
راستی، چرا کودک اینقدر شجاع است؟ این شجاعت نیست، ناشی از #جهل کودک است! او خطر عقرب را نمی فهمد، کودک در #میدانمین هم باشد، دنبال بازی است!
آدمی تا خطر چیزی را نداند از آن ترس و حظر ندارد! اصلا #جدی نمیگیرد!
🔹داستان ما انسانها، داستان همین نوزدان است! ما نه #خطرِ دشمنیِ #شیطان را فهمیده ایم نه خطر دنیایی که #میدانمین است! با هر #کلام، هر #قدم و هر #اشاره ای، #انفجاری رخ می دهد و ما در حال بازی...
انگار نه انگار به ما گفته اند:اَلدُّنْيَا بَحْرٌ عَمِيقٌ قَدْ غَرِقَ فِيهِ عَالَمٌ كَثِيرٌ !
در گردابی که هر لحظه هزاران شناگر ماهر طعمه ی نهنگ و کوسه میشوند، خوابیده ایم!
🔹واقعا دنیا اینطور است؟یا من دچار اغراق و حرفهای شاعرانه شده ام؟ #زینتعبادتکنندگان سیدالساجدین(ع) که در قلهی عصمت است از این دنیای مخوف به خدایش پناه می برد که:
"إِلَهِي أَسْكَنْتَنَا دَاراً حَفَرَتْ لَنَا حُفَرَ مَكْرِهَا، وَ عَلَّقَتْنَا بِأَيْدِي اَلْمَنَايَا فِي حَبَائِلِ غَدْرِهَا
الهى! ما را در سرايى جاى دادى كه گودالهاى مكر و فريبكارى خود را براى ما كنده است··· "
🔹خدایا معصوم که اینگونه میفرماید، ما چرا خوابیم؟ بیدارمان کن🤲
#دنیا
#بحرعمیق
#شبهایرمضان
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹شب جمعه شب زیارتی ابی عبدالله ع
لذت ببرید
🔹یکی از هزاران عاشق حسین ع در مسیر اربعین
التماس دعا
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
همسران طلاب!
🔹زن در طول تاریخ فارغ از تأثیرات منحصر به فرد خود، جایگاهی به عنوان #همسر و #همراه برای مرد داشته و به این صورت نیز ایفای نقش کرده است. از جملهی این نقشها، همسر بودن برای مردانی ست با #شغل یا #ماموریتی خاص؛ ماموریتی مانند #طلبگی با حساسیتهای مخصوص خودش!
🔹شهادت یک عالم خدوم یا سوء قصد به جان یک روحانی دیگر در عین اینکه جانسوز و دردناک است، عجیب نیست؛ چرا که تاریخ پر است از شهادت مردان خدا و سوء قصد به جان اولیای الهی و استهزای انبیا و...
اما این تحلیلِ منِ طلبه است، که با نگاهی به #تاریخِ گذشته ی جبهه ی حق و #حرکت کنونی این جبهه که سرشار از پویایی و امید است ، از دست دادن این #جانهایعزیز و اهانت به این #لباسمقدس را طبیعتِ مبارزه میدانم، آیا همسران طلاب هم همین نگاه و تحلیل را دارند؟ یا با شنیدن هر خبری نگرانیها و دغدغههایشان بیشتر میشود؟
🔹ناگفته پیداست #اقبال مردم به دین و عالمان دینی در این برهه از تاریخ هزاران برابر بیش تر از گذشته است و اتفاقا همین باعث شده، دشمن در جنگ رسانه ای خود اینگونه القا کند که مردم اقبالی به روحانیت ندارند!
🔹از زوایای مختلف می توان به اتفافات این روزها نگاه کرد؛ اینکه جنگ رسانه ای دشمن چقدر موفق بوده که با به هم زدن نظام محاسباتی، کسی را به جسارت یا حتی قتل یک #عالم میکشاند...
اینکه ظلم یا خیانت مسئول خصوصا اگر ۸ سال مسئولیت داشته و #روحانی هم باشد چقدر نقش دارد و افراد کوتاه بین را به این اشتباه میاندازد که این قشر مقصر مشکلات جامعه است...
اما فارغ از این تحلیلها آنچه جای تامل دارد آسیبی است ذهنی و روانی، که به همسران طلاب وارد میشود!
همسرانی که جز همراهیِ سربازان امام زمان عج جرمی ندارند!
همسرانی صبور، وقور، قانع و همسرانی همراه!
#همسرانطلاب
#همسرانهمراه
یادداشتهای یک طلبه(کلیک کنید)
✍مذهبیها اینگونهاند؟
🔹این بخش از حرفهای خواهر شهید الداغی(شهید غیرت) برایم جالب بود: "بعضیا فکر میکنن فقط کسانی میتونن با غیرت باشن که یقهشون رو میبندن و شلوار پارچهای میپوشند و... در حالیکه حمیدرضا اینجوری نبود! "
سوال: این 《#بعضیها》چه درصدی از جامعه هستند؟ شاید از نظر ایشان بسیاری از مذهبیها، چنین نگاه منفی ای به افراد《به ظاهر غیر مذهبی》دارندو گمان می کنند فقط افرادی که《یقهبسته و شلوار پارچه ای》هستند مولفه های اخلاقی و دینی را رعایت می کنند و بقیه کلا بی دین اند!
واقعا مذهبی ها این نگاه را به دیگران دارند؟ و امثال #شهیدغیرت را غیرمذهبی میدانند؟
🔹کلام ایشان یک مثال است (اصلا شاید مقصودشان چیز دیگری بوده)
اما اگر افراد زیادی چنین تصوری از مذهبیها داشته باشند، فاجعه است! (اساسا #تقسیم افراد جامعه به مذهبی و غیر مذهبی درست نیست و عموم مردم ایران مذهبیاند، البته با سطوح متفاوت)
🔹به عنوان کسی که حدود ۱۰ سال است در بین طلبه ها زندگی میکنم_ که تابلو و #نمادمذهبیها محسوب می شوند_ در اطراف خودم به این نگاهها برخورد نکردهام، یعنی ندیدهام(یا به ندرت دیدهام) طلبهای این نگرش منفی را به غیرمذهبیها داشته باشد!
🔹نکته این است که این نگاه از طرف افرادِ(ظاهرا)غیرمذهبی به مذهبیها و اصلا تقسیم بندی مردم به مذهبی و غیر مذهبی، یک #دوقطبی و #دودستگی ایجاد میکند که همان خواست #دشمن است!
در نتیجهی این نگاه، بخشی از جامعه به خود #القا میکند که《من مذهبی نیستم و با مذهبی ها فاصله دارم!》این افراد بتدریج خود را از جمعهای مذهبی و حتی مراسم و آئینهای دینی، جدا میکنند.
🔹شاید این روزها که بحث حجاب داغ شده، از بین بردن این دوقطبی ضرورت بیشتری بطلبد؛ البته تاکید بر اصول و #ارزشهایاسلامی و خصوصا #حجابوعفاف(و تفاوت محجبه و بدحجاب) نباید مورد غفلت واقع شود!
#دوقطبیهایکاذب
#مذهبیهایِبهظاهرغیرمذهبی
#شهیدِغیرت
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
روحانیتِ جامعه یا جامعهی روحانیت؟!
✍در یک روز تعطیل آمدهایم #آبشار نیاسر(کاشان)؛
پله های آبشار را یکی یکی پایین میروم. نگاههایشان نشان میدهد انتظار حضور یک #روحانی را بین این جمعیت ندارند! هم کسانی که باما پایین میروند هم کسانی که برمیگردند هم کسانی که زیراندازی انداخته و نشستهاند با تعجب نگاه میکنند! مردمی خوب، که دوست دارند یک روز تعطیل را با طبیعت باشند؛ #بیحجاب هست، با حجاب و #چادری هست، بدحجاب هم هست؛ بدحجابهایی که اگر#بدحجابیِالقائیِرسانه نبود، شاید الان چادری بودند!
🔹از پشت سرم مرد جوانی به همسرش میگوید: "آخوندهای..." به این گمان که ترکی متوجه نمیشوم فحشی کاملا ترکی میدهد و میرود! و من که تُرکام و متوجه اهانتش شدهام با خودم میگویم کاش دست به شانهاش میزدم و چندقدم همصحبتش میشدم که "برادرم آنچه نسبت به روحانیت در ذهنت پر کرده اند درست نیست و ما طلبهها..." تا من تصمیم بگیرم و کلامی آماده کنم رفتهاند... به سمت آبشار!
شاید فکرمیکند این فحش دادن _آن هم طوری که شخص متوجه نشود_ حداقل اعتراضیست که میتوانم به حکومت بکنم؛ از نظر او این لباس نمایندهی حاکمیت است و جواب کمکاریها یا حتی خیانتهای همهی مسئولین را از وزیر و نمایندهی مجلس گرفته تا کارمندان سازمانهای مختلف(که اتفاقا اکثرشان #دکترمهندس هستند نه #آخوند!) باید همین طلبه بدهد! مسئولینی که به راحتیِ آب خوردن زحمتهای خمینی کبیر و خون دلهای سیدعلی عزیز را هدر میدهند!
🔹درحال قدم زدن از خودم میپرسم: بودنِ یک روحانی در این ازدحام جمعیت که مجبوری پشت سر زنانی با لباسهای بدننما راه بیفتی چه وجهی دارد؟ غیرازاینکه خودت را در معرض #گناه قرار بدهی؟ خودم پاسخ میدهم: چاره ای نداریم، ما برای همین مردم #مبعوث شدهایم؛ خوب،بد،زشت،عالی... همین است،
ما روحانیِ همین جامعهایم و نمیتوانیم برای خودمان #جامعه بسازیم!
راهکار اصلاح جامعه #فرار از #اینمردمِخوب نیست، گفتگو ست، گفتگویی عالمانه اما صمیمی.
حضور یک یاچند روحانی اگر در از بین بردن منکرات اثر نداشته باشد(که قطعا دارد!)، حداقل قوت قلبی ست برای حضور افراد مذهبی در این قبیل مکانها.
قوت قلبی برای برخی از خانومهای چادری که شیطان در گوششان پچ پچ میکند: الان دیگر چادر پوشیدن... !
و شاید قوت قلبی برای نیروهای انتظامی که حوصلهی ورود به پارک را هم ندارند؛ و شاید انگیزهای هم برای برخورد با منکرات...!
🔹میدانم این صدای دلنشین آبشار و برخورد آب با سنگها و صخرهها را در قم پیدا نخواهم کرد؛ اما چه کنم که بیشتر نمیتوانم بمانم، موسیقی تند و بیربطی که مدعیان #زنزندگیآزادی پخش میکنند مانع #آزادی و لذت بردن ماست، البته حضور خانومهای بیحجاب و بدحجاب برای تلخ کردنِ تفریح نیمروزیمان کافی ست اما باز هم دعایشان میکنیم، انشاءالله به همه خوش بگذرد و خون از دماغ این مردم خوب نیاید!
📌به امید حضور بیشتر روحانیون مجاهد در بین مردم و همین پارکها و مراکز تفریحی...
#روحانیتومردم
#مردمِخوب
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
✍بندههایآزاد!
🔹چند وقت پیش در یک جمع فامیلی صحبت از ارتباط ایران و عربستان و امکان سفر حج شد. یکی میگفت #بهنظرمن پولی که برای حج مصرف میشود اگر صرف تولید شود و هزینه ی جهیزیه چند دختر جور شود بهتر است، دیگری میگفت به نظر من...
خلاصه هر کس 《نظر من》میگفت و...
به عنوان یک روحانی منتظر نظر بنده بودند، گفتم: ما قرار است نظر خودمان را اعمال کنیم یا نظر خدا را؟ اصلا ما 《بنده》ایم یا 《آقا و آزاد》؟ اگر دستورِ آقا(بخوانید خدا، بخوانید ربّ، بخوانید صاحب!) این باشد که "در طول عمرت یکبار باید به حج بروی، یا پولت را باید فلان جا خرج کنی" باید دنبال نظر خودمان باشیم یا نظر او؟ او که صاحبِ پول و صاحبِ نفَسهای ماست؛ نفَس هایی که کشیده ایم و کار کرده و پولی درآورده ایم همه از اوست!
🔹مطلب به ظاهر برایشان روشن بود و شاید تکراری، اما پذیرشش سخت! بارها شنیده بودند که ما 《بنده ایم》اما شاید توجه به لوازم این 《بندگی》نداشتند! اینکه بنده از خودش نظری ندارد، بلکه منتظر دستور مولاست!
🔹حج یک نمونه است، برای تمامی دستورات الهی از حج و نماز گرفته تا #حجاب و ولایت فقیه، اول باید این مسئله حل شود که ما 《بنده ایم》 نه آزاد!
کسی که خود را #آزاد میداند هر طور دوست دارد یا هر طور #عادت کرده زندگی میکند و کسی که حواسش به #بنده بودنش هست، دنبال نظرِ #صاحبش هست!
کسی که خودش را بنده نمیداند #پوشش خودش را هر طور #دلش میخواهد انتخاب میکند و سوالش این است که "چرا من در انتخاب پوششام #آزاد نیستم؟!"
🔹گویی ما مسلمانها، در عین اعتقاد به《خدا》، توجهی به《بنده بودنِ》 خودمان نداریم! راهکار دینی کردن رفتار مردم، جا انداختن همین مسئلهی به ظاهر ساده است:《ما آزادیم یا بنده؟》
#بندههایآزاد
#ازحجتاحجاب
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
هشداری به اهل علم!
استاد حاج آقا مصطفی خامنه ای در ابتدای درس خارج فقه، یک روایت اخلاقی ذکر میکنن؛ از جمله روایاتی که برام جالب (و البته #ترسناک!)بود این روایته👇
يَا هِشَامُ مَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا ذَهَبَ خَوْفُ الْآخِرَةِ مِنْ قَلْبِهِ وَ مَا أُوتِيَ عَبْدٌ عِلْماً فَازْدَادَ لِلدُّنْيَا حُبّاً إِلَّا ازْدَادَ مِنَ اللَّهِ بُعْداً وَ ازْدَادَ اللَّهُ عَلَيْهِ غَضَبا
کسی که حب دنیا در دل دارد، خوف آخرت از قلبش میرود.
🔹علم را #فقط خدا میدهد و همه کارهای دیگر(تحقیقات، مطالعات، پژوهشها و ...) إعداد است برای حصول علم.
(مقصود استاد این است که علم دست ما نیست ما فقط زمینه سازی میکنیم)
اگر زیاد شدن علم در فرد باعث زیادتر شدن مَحبت فرد به دنیا شد بُعدش از خدا بیشتر میشود. در واقع به لحاظ مرتبه با وجود این علم پایینتر میآید و خدای متعال هم غضبش بر او زیاد میشود❗️
🔹شاید نکته اش هم این باشد که این علم بنا بود چراغ باشد و باعث شناخت راه از چاه باشد اما معلوم میشود برایش قطع موضوعی شده است یعنی کاری به مودای و مفاد آن ندارد؛
👈خوشحال است که علومی را دارد که خیلیها ندارند. اثرش این است که مَحبتش به دنیا بیشتر میشود. فردی است که چراغ دارد و بیراهه میرود. این فرد خیلی #مغضوب است.😔
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷امامرضا ع در زِندان (دوربین مخفی)
🔸به زِندانی که هیچ کَس و کاری نداره میگن: یک نفر ضامنت شده.
زندانی با تعجب جواب میده: من که هیچ کَسو ندارم🥺
#امام_رضا #امام_رئوف
السلام علیک یا معین الضعفاء 😭
حتما ببینید ...
یه کلیپِ حالخوب کن👌
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
جدیترین اتفاقِ عالم!
🔹باور میکنی روزی کودکان هم از شدت ترس و غصه پیر شوند؟ همهی کودکان!
باور میکنی روزی همهی مادران باردار از هول و وحشت جنینشان را سقط کنند؟
🔹باور میکنی همهی مادران از شدت ترس، فرزند شیرخوارشان را فراموش کنند؟ کِی؟کجا؟ از ترسِ چه؟
آن روز احساس و عاطفه مادران کجا رفته؟
کدام روز ؟
باور میکنی روزی همهی مردم مست و گیج به نظر برسند؟ همهی مردم! چرا؟ عقلشان را چه میشود؟
🔹روز واقعه را میگویم!
باور کن بندهی عزیزم، باور کن!
بارها گفتهام: در آیهی ۱۷ سورهی مزّمل گفتهام، در آیهی ۲سورهی حج گفتهام و...
🔹من دوستت دارم، دلم میخواهد خودت را برای چنین روزی آماده کنی!
من خیرخواه توام، مهربانم!(: إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ)
🔹جدیترین اتفاقِ عالم همین است عزیزم، حواست هست؟ خبر دیگری نیست، غیر از این، همه چیز بازی است و افسانه!
#جدیتریناتفاق
#روزواقعه
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
🔹صیغه عقد اخوت و برادری در روز غدیر👇
دست راست خود را بر دست راست برادر مؤمن خود بگذار و بگو:
🔹واخَيْتُكَ فِي اللّٰهِ، وَصافَيْتُكَ فِي اللّٰهِ، وَصافَحْتُكَ فِي اللّٰهِ، وَعاهَدْتُ اللّٰهَ وَمَلائِكَتَهُ وَكُتُبَهُ وَرُسُلَهُ وَأَنْبِياءَهُ وَالْأَئِمَّةَ الْمَعْصُومِينَ عَلَيْهِمُ السَّلامُ عَلَىٰ أَنَّي إِنْ كُنْتُ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَالشَّفاعَةِ وَأُذِنَ لِي بِأَنْ أَدْخُلَ الْجَنَّةَ لَاأَدْخُلُها إِلّا وَأَنْتَ مَعِي.
🔹در راه خدا برادرت شدم و در راه خدا دوست با صفایت گشتم و در راه خدا با تو دست دادم و با خدا و فرشتگان و کتابهایش و رسولان و پیامبرانش و امامان معصوم (درود بر آنان) عهد کردم، بر اینکه👈 اگر از اهل بهشت و شفاعت بودم و به من اجازه داده شد که وارد بهشت شوم، به بهشت وارد نشوم مگر اینکه تو هم با من باشی‼️
🔹آنگاه برادر مؤمن بگوید:
قَبِلْتُ: (پذیرفتم)
🔹سپس بگوید:أَسْقَطْتُ عَنْكَ جَمِيعَ حُقُوقِ الْأُخُوَّةِ مَا خَلَا الشَّفاعَةَ وَالدُّعاءَ وَالزِّيارَةَ.
همه حقوق برادری را از تو ساقط کردم، به جز شفاعت و دعا و زیارت.
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
✅نكتهاى را كه بعضى از دوستان در اينجا گفتند، مورد تأكيد بنده است، كه #پژوهش اولًا مورد اهتمام قرار بگيرد، ثانياً سمت و سوى پرداختن به #نيازهاىكشور را پيدا كند. يعنى حقيقتاً پژوهشهائى بكنيم كه مورد نياز ماست.
من بارها هم در شوراى عالى انقلاب فرهنگى به آن دوستان عرض كردهام، هم شايد اينجا گفتهام: ما #ملاكپيشرفتعلمىمان را درج مقالات در #مجلاتISI نبايد قرار بدهيم❗️
ما نمىدانيم آنچه كه پيشنهاد مىشود، تشويق مىشود برايش، آن مقالهنويس احترام مىشود، دقيقاً همان چيزى باشد كه كشور ما به آن احتياج دارد.
🔹ما خودمان بايد مشخص كنيم كه در بارهى چى مقاله مىنويسيم، در بارهى چى تحقيق مىكنيم. البته انعكاس در مجامع جهانى لازم است، ضرورى است؛ و انعكاس هم پيدا خواهد كرد. مقصود اين است كه ما پژوهش را تابع #نيازخودمان قرار بدهيم.
(بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها ۸/۶/ ۸۸)
✅بياييد روى ايجاد يك مركز #ISI_اسلامى فكر كنيد و در اين خصوص با كشورهاى اسلامى وارد مذاكره شويد. ما خوشبختانه در بين كشورهاى اسلامى، پيشرفته هستيم. 🔹البته ايجاد اين مركز اسلامى معنايش اين نيست كه رابطهى خود را با مجلات ISI در دنيا #قطع كنيم؛ نه، اين مركز را هم بهوجود بياوريم تا متعلق به خودمان باشد؛ اين هم بشود يك #مرجعمعتبر.
از اين كارها هرچه بيشتر بكنيد، انشاءاللَّه به پيشرفت كشور بيشتر كمك خواهيد كرد.
(بيانات در ديدار جمعی از رؤساى دانشگاهها ۱۷/ ۱۰/ ۸۳)
#استعمارعلمی
#معیارپیشرفتعلمی
#مجلاتISI
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
دههی محرمی مثل دهههای قبل!
✍اینکه ده روز محرم مثل محرمهای قبل گذشت، طبیعی ست، اینکه ده روز برای آقایمان برای اماممان، برای حقیقتِ خودمان! عزاداری کردیم این هم طبیعی ست؛ ایران عزادار و تبریزِ عزادار دیده بودم، مردم عزادار، بازار عزادار، خودروهای عزادار و... پیر و جوان، زن و مرد.
🔹پس چه چیز جدید و عجیب بود؟
عجیب این بود که محرم امسال هم مثل محرمهای سال قبل برگزار شد بلکه پرشورتر! اما شیاطین این را نمیخواستند؛ آرزو داشتند مردم را مقابل هم قرار دهند، آرزو داشتند با اجیر کردن چند زنِ بیهویت، به جنگ #زنِباهویتِایرانی بروند به جنگ زن حسینی و ایرانِ حسینی!
آرزو داشتند مردم #هویتحسینی خود را فراموش کنند، باحجاب و کمحجاب، اما نکردند!
به مدد سیدالشهدا ع، آرزوهایشان را به گور خواهند برد، قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ!
🔹این محرم، مثل محرمهای قبل نیست! محرمی پس از فتنه است؛ فتنه نه، فتنهها! نقشهها! نقشههایی که به زعم خودشان 《جبههی ایمان و انسانیت 》 را از بیخ و اصلش برکنند! اما کور خواندهاند، وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ!
عجیب این بود که مردم در بمباران رسانهای که : " مردم بیاعتقاد شده اند و عزاداری ها از رونق افتاده و چه و چه..." همچنان پای منبر حسینی و روضهی حسینی نشستند!
🔹عجیب نبود؟
یک محرم دیگر آمد و مردم کماکان عاشق حسین اند؛ همه چیز ایدهآل بود؟ نه! جامعهی حسینی مطلوب همین است؟ نه! فاصلهی ما با اهداف اماممان زیاد است خیلی زیاد! اما دشمن از پایایی و استقامت این مردم انگشت به دهان مانده!
تا رسیدن به #جامعهیحسینی راه زیاد است اما این مردم حسینی اند و همین برای دشمن سنگین است!
#جامعهیحسینی
#زنباهویتِایرانی
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
نامسئلهها!
🔹"بیحجاب را به هیئت راه بدهیم یانه؟" این سوال از پرتکرارترین سوالات دههی محرم بود، موافق و مخالف به این مسئله پرداختند، نوشتیم و تحلیل کردیم و... .
اما مسئلهی ما این بود؟ با حل این مسئله چه گرهی از جامعهی مومنین باز میشد؟ اصلا چطور میشود جامعه ( آن هم جامعهی مومنین) چیزی را مسئله میپندارد؟
چطور نامسئلهها برای ما مسئله میشوند؟
آری؛ این رسانه است که برای ما تصمیم میگیرد به کدام مسئله، کِی و در چه حدی بپردازیم! غافل از اینکه اولویتهای ما چیز دیگری ست!
🔹اگر به جای این سنخ 《نامسئلهها》به این میپرداختیم که《چطور نهی از منکر کنیم؟ از کجا شروع کنیم؟ چطور آموزش ببینیم و آموزش دهیم؟و...》 الان چند قدم جلو بودیم!
در دههی امربهمعروف، چیزی که به آن نپرداختیم امربهمعروف بود!
🔹واجبِفراموششدهای که تنها راه حل معضل امروز ماست! راهگشاتر از تصمیمات قانونی و الزامات حکومتی(که در جای خود ضروری ند)، همین است که مردم _تمامی مردم_ باور کنند و یاد بگیرند که امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه اصلاح مشکلات جامعه است! از مشکلات اخلاقی گرفته تا آسیبهای اجتماعی و حتی سیاسی!
مخاطب ما در امر به معروف میتواند یک سیاستمدار بزرگ باشد یا نوجوانی در خانواده و فامیل و همسایه، یا یک همکار و همکلاس در اداره و دانشگاه و...
یادمان باشد《امر به معروف و نهی از منکر 》واجب بزرگ و مهمی است که تمام واجبات دینی وابسته به همین واجب است؛ بِها تُقامُ الفَرائضُ!
#نامسئلهها
#واجبِفراموششده
برای دانلود کتاب واجبفراموششده، کلیک کنید
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
شیرانِ عَلَم!
✍مثل خیلی از شبهای جمعه امشب هم مهمان کریمهی اهل بیت علیهم السلام بودیم، از حرم که آمدیم بیرون #خیلیتصادفی به ذهنم آمد که این بار از سمت رودخانه به خانه برگردم(بخلاف همیشه که از خیابان اراک برمیگشتم )، با اینکه مسیر طولانی تر میشد اما گفتم شاید ترافیک کمتری داشته باشد!
اتفاقا ترافیک رودخانه سنگینتر شد و مسیر طولانیتر!
همسرم تعجب میکرد که چرا میخواهی اینقدر از مسیر را دوباره برگردی به سمت حرم و...؟ برای او هم #انتخاب این مسیر کمی عجیب بود!
🔹در طول حدود ۱۰ سال اقامت در شهر حضرت معصومه سلام الله علیها، #اولینبار بود که این مسیر را می آمدم، وارد رودخانه که میشدم به خودم میگفتم این چه #تصمیمی بود؟ با خودم کلنجار میرفتم که چه کار خنده داری کردی و...
خلاصه رفتیم و رفتیم و با اینکه مسیر حدودا ۴ لاین بود، کاملا #تصادفی از لاین سمت راست رفتیم!
🔹در همین حین در ترافیک رودخانه رفیقم را دیدم که ماشینش را پارک کرده، کاپوت را بالا زده و کنار ماشین منتظر کمک است.
صدایش زدم:
_"آقای حسنپور ماشینت خراب شده؟ بیام؟
_آره، دستت درد نکنه..."
پیاده شدم کمی تلاش کردم دیدم راه حلی بلد نیستم
گفت: "اگه شمارهی یه باطری ساز داشتم زنگ میزدم کمک میگرفتم."
اتفاقا شماره ی باطری ساز هم داشتم، باز هم #کاملاتصادفی! تماس گرفت و قرار شد باطری ساز بیاید و...
🔹راهی شدیم به سمت خانه، به همسرم میگفتم:
"میدونی فلسفهی این مسیر طولانی که امروز #انتخاب کردم چه بوده؟ همین که به این بنده خدا کمکی کرده باشیم! خدا میخواسته کار بندهاش راه بیفته! خودشه که مسیرها رو انتخاب میکنه..."
🔹چقدر خنده دار و سادهلوحانه است بگوییم همهی اینها #تصادفی بوده!
🔹دوباره مرور میکنم:
_انتخاب یک مسیر طولانی!
_رفتن از مسیری که در طول ۱۰ سال یک بار هم از آنجا نرفتی!
_افتادن به لاین سمت راست آن هم آخرین لاین که دقیقا کنار خیابان است!
📌در نگاه توحیدی #تصادف نداریم! در نگاه توحیدی #انتخابهای تو مستقل و جدا از ارادهی الهی نیست! عَرفْتُ اللّه َ سُبحانَهُ بفَسْخِ العَزائمِ ، و حَلِّ العُقودِ
در نگاه توحیدی، انسان همهکاره نیست؛ اختیارش، های و هو و تلاشش، دوندگیهایش همه و همه دستِ کسی ست که صاحب اختیار عالم است!
🔹اوست که تکههای پازل را میچیند که از کدام خیابان بروی و چند ثانیه توقف کنی و چند ثانیه بیشتر گاز بدهی تا دقیقا برسی به جایی که او میخواهد! تو عروسک خیمهشب بازی هستی و عروسک گردان را نمیبینی! حالا میخواهی زندگیات را به رحمت و حکمتاش بسپار و به او تکیه کن تا خیالت راحت شود یا به پول و تحصیلات و خانوادهات تکیه کن تا یک عمر نفَسنفَس زنان بِدوی و زمین بخوری!
🔹چه زیبا سرود مولوی بزرگ(ره):
ما چو ناییم و نوا در ما ز《تو》ست
ما چو کوهیم و صدا در ما ز《تو》ست
ما که باشیم ای《تو》 ما را جان جان
تا که ما باشیم با《تو》 درمیان؟
ما همه شیران، ولی شیرِ عَلَم!
حملهشان از باد باشد دمبهدم(۱)
حملهشان پیدا و ناپیداست 《باد》
آنک ناپیداست هرگز گم مباد!
پ.ن:
(همچون تصویر شیری روی پرچم که باد باعث حرکتش شده و انسان ظاهر بین حرکت را به خود شیر نسبت میدهد و باد را نمیبیند)
#اختیار
#شانسوتصادف
#توحید
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
از تمامی محققین دنیا درخواست میکنیم روی این روایت تحقیق کنند و برای بشریت توضیح دهند 👇
امام صادق علیه السلام:
زائرِ حسین(علیه السلام) وقتى به قصد زيارت از خانهاش خارج شد، سايهاش بر "چيزى" نمیافتد مگر اینکه آن "چيز" برايش "دعا" میکند....
(کامل الزیارت ، ص۲۷۹)
این معارف با عقل زنگار زدهی بشری قابل فهم است؟🤔
_چطور ممکن است هر چیزی برای انسان دعا کند؟
_دعای اشیاء چگونه است؟
_چطور میفهمند این شخص زائر حسین علیه السلام است؟
_اصلا زیارت امام، چه تاثیری در اشیا میگذارد که آنها دعاگوی انسان شوند؟🤔
از امروز ۵۰سال فرصت دارید فکر کنید و جواب دهید! بسم الله!
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
طلبه های "مدرنیته" !
🔹نمازش تمام میشود، سلام آخر را که میدهد #گوشی را از جیب درآورده پیامی را پاسخ میدهد و شروع میکند به بررسی کانالها، گروهها و... جای تعقیبات نماز وتسبیح حضرت زهرا س را میدهد به فضای مجازی!
تعجب میکنم، نمیتوانم بیاعتنا باشم، دستم را به سمتش دراز میکنم:
"قبول باشه، میگم این گوشی ما طلبهها رو هم معتاد کرده ها! سر نماز هم ولمون نمیکنه "
لبخندی زده و تایید میکند: "آره دیگه؟ گاهی تو خونه میبینم خودم و خانومم که تو گوشی هستیم بچهها هم از ما یاد گرفتن هر کدوم تو یه گوشی مشغولند"
با اینکه خودش هم واقف است، جهت تذکر بیشتر ادامه میدهم:
"مسجد پیامبر اعظم ص رو که میشناسین، امام جماعتش یه عادت خوبی دارن که هنگام دعا و صلوات، دستهاشونو کامل بالا میبرن🤲، همین کار سادهی ایشون باعث شده منم یاد بگیرم، الان دیگه عادت کردم خیلی وقتا دستامو بالا میبرم وقتی دعا میکنم!
مردم هم به ما طلبهها نگاه میکنن، یاد میگیرن و اثر میپذیرن! "
باز هم تایید میکند، مثل خودم از درد #اعتیاد ناراحت است! نماز دوم هم تمام میشود و خداحافظی میکنیم!
🔹مسئله، فقط تعقیبات نماز و دعاهای مستحبی نیست، بحث در تاثیرپذیری مردم از "الگوهای دینی" خود است؛
حتی کسانی که اعتقادی به روحانیت ندارند، انتظار دارند روحانیون در اوج معنویت و ایمان باشند که انتظار درستی است!
رفتار ما از رانندگی و تعاملات خانوادگی گرفته تا نحوهی تعقیبات نماز و... در مردم اثر دارد.
🔹طلبهای که هنگام دعا به جای التماس به معبود، چشم در گوشی دارد و بعد از تعقیبات نماز، ایتا و روبیکا و... را چک میکند ناخواسته همین را به مردم یاد میدهد که بازی با گوشی، مهمتر از خلوت با معبود است! در مقابل، کم نیستند علمایی که توجه و خلوتشان با معبود بیاختیار مردم را به سمت معنویت سوق میدهد! بی آنکه کلامی حرف بزنند، بوی خدا میدهند و به سمت خدا میبرند!
🔹اعتیاد به "رسانه" که نتیجهی حاکمیت مدرنیته هست و داستان درازی دارد، تبعاتش تا تعقیبات نماز و معنویت روحانیت و... میرسد!
ریشهی همهی این گرفتاریها به همین حاکمیتِ #مدرنیته و #غرب برمیگردد، #تکنولوژی بریده از #معنویت و مادهی بریده از ملکوت خروجیاش همین زندگی است!
رحمت خدا بر خمینی کبیر که سرپیچی از عبودیت #غرب و #شیطان را به این امت یاد داد؛ به امیدی خلاصی کامل بشریت از چنبرهی #غرب!
#اعتیادبهرسانه
#تعقیباتِگوشی
#خلوتبامعبود
#حاکمیتغرب
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
...و خداوند قومی را آفرید مخصوص خدمت به زائران حسین علیهالسلام!و نام آنها را "ملت عراق" نامید!
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42
تو فقط "زائر" باش!
تفضل زائر!
مای بارد، زائر!
حلیب حارّ، زائر!
مبیت، زائر!
سکن، زائر!
آب خنک، زائر! شیر داغ، زائر! حلیم داغ، زائر! مکان خواب و استراحت و... زائر!
✅تکرار این پسوند زیبا یعنی فقط "زائر" بودنت موضوعیت دارد و بس!
چون "زائر حسین" هستی، نوکرت هستیم!
ایرانی هستی یا عراقی؟
ترک؟ فارس؟ عرب؟ کرد؟ لر؟ مهم نیست، فقط زائر حسین باشی کافیست!
طرفدار کدام حزب سیاسی هستی؟
عکس چه کسی را حمل میکنی؟ رابطهات با صادق شیرازی و مقتدی صدر و عمار حکیم و... مهم نیست!
عضو فلان فرقه و گروهک هم باشی کاری نداریم!
🔹نه اینکه همهی افکار و جریانها حق باشند و بیاشکال، بحث این است که چه کسی میتواند این همه نگاه و فکر را یکجا جمع کند؟ چطور ممکن است اینقدر "یکی" کرد؟ کدام قدرت است که تمامی رنگها و شکلها را از بین میبرد و انسانها را به "وحدت" میرساند؟
#اربعیننوشت
#زائر
یادداشتهای یک طلبه👇
https://eitaa.com/joinchat/3598844148Cfcd3daff42