eitaa logo
یادداشت‌ های یک طلبه
243 دنبال‌کننده
118 عکس
101 ویدیو
6 فایل
سحرم مرغ جرس ناله برآورد بخوان! که همه فلسفه ی ماندنِ‌تو خواندنِ توست! ✔صمیمانه مشتاق نظرات گهربارتان هستم @Abdolmajidd
مشاهده در ایتا
دانلود
2⃣اگر از ما و شما بپرسند که مهم‌ترین دشمن پیامبر که بود؟ عمدتا می‌گوییم مشرکان. در حالی که این طور نبود. اساسی‌ترین دشمن پیامبر در راستای برقراری حکومت نبوی، یهود است: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا عنودترین و لجوج‌ترین اول یهود است. بعد مشکرین قرار دارد. چرا لحن خدا و قرآن این قدر نسبت به یهود پر غضب است؟ سوال درست، مقدمه پاسخ درست است. @yakfiheleshareh در فیلم الرساله اثر مصطفی عقاد که به محمدرسول‌الله معروف شده، آیا دیده‌اید هیچ تصریح که نه، حتی اشاره‌ای به نقش مخرب یهود در دوران پیامبر بشود؟ خیر چرا؟ چون کمپانی فیلم‌کو که آن را ساخته، متعلق به صهیونیسم است. می‌خواهد آن طور که خود می‌خواهد تاریخ را روایت کند. در اثر مجیدی هم تازه آن هم با یک سری ظرافت‌هایی یک اشاره‌هایی به این مسئله شده است. شاید چشم‌شان ترسیده از سریال موسی کلیم‌الله و ماجرای فرج‌الله سلحشور. @yakfiheleshareh برادران! پیامبر ما را به شهادت رساندند. رحلت در اسناد تاریخی نیست. شهادت پیامبر جز اسناد قوی شیعه است. یعنی مسموم؛ یعنی ترور بیولوژیک آدرس غلط تاریخ کجاست: آن زن یهودی در خیبر ایشان را مسموم کرد. این غلط است. چرا؟ چون از جریان خیبر تا شهادت، 4 سال زمان گذشته است. این چه سمی است که طی 4 سال اثر نکرده است؟! پیغمبر را جریان نفوذ ترور کرد. ادامه معرفتی آن جریان نفوذ در سال 60 هم می‌خواست امام را ترور کند که موفق نشد. @yakfiheleshareh عمر گرامی پیامبر در زمان شهادت، 63 سال بود. با طبع جسمی ایشان، یعنی ما با یک مرد کامل تو پر استخوان‌دار چهارستون مواجه هستیم و نه یک پیر فرتوت دست به کمر خمیده. در روایت می‌گوید هنوز قسمت زیادی از محاسن پیامبر سیاه بوده است. @yakfiheleshareh یکی از قدم‌های اول در بررسی هر پرونده امنیتی، پاسخ به سوال چرایی وقوع در زمان و مکان کنونی است. چرا پیامبر یک سال قبل ترور نشد؟ چرا باید پیامبر در چنین شرایطی ترور شود؟ پیامبر چه کار داشت می‌کرد که اگر موفق می‌شد، قلب جریان نفوذ و نفاق ضربه می‌خورد؟ پیامبر به کجا رسیده بود که یهود و کفر با هم ماهیت خود را در خطر استراتژیک دیدند؟ @yakfiheleshareh پاسخ یکی است: پیغمبر به موته رسیده بود. موته کجاست؟ یک قدمی فلسطین در اردن کنونی. @yakfiheleshareh پیامبر اگر یک سال دیگر عمر می‌کرد، احتمال قریب به یقین فلسطین را فتح کرده بود. فتح فلسطین یعنی پیچیده‌شدن طومار یهود. پیامبر رسید به خط قرمزی که به زعم آن‌ها نباید می‌رسید. روی نقشه ببینید. به موقعیت فدک، خیبر، تبوک و موته دقت کنید. این‌ها قلعه‌هایی است که یهود در طول 300 سال به اسم این که ما می‌خواهیم این جا زندگی کنیم، ساخت. این قلعه‌ها در مسیری است که پیامبر قرار بود از مدینه به سمت فلسطین حرکت کند. یعنی از 300 سال قبل از ولادت طراحی کردند. نقشه ریختند. اجرا کردند. @yakfiheleshareh یهود نمی‌خواهد ما پیامبر خود را این گونه ببینیم. تاریخ خود را این گونه بشناسیم. لذا آنی که پیامبر را به شهادت رسانده، جریانی است که قدمت آن به تاریخ انبیاء گره خورده است. این همان جریانی است که در دعای ندبه می‌خوانیم: أَيْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِياءِ وَأَبْناءِ الْأَنْبِياءِ؟ این جریانی که در شاه‌بیت دعای ندبه به حضرت حجت عرضه می‌کنیم که بیا از آن‌ها انتقام بگیر، آن‌ها چه کسانی هستند؟ جریان یهود. تمام قرآن را زیر و رو کنید، تمام روایات را بگردید، تنها قومی که معروف به پیامبرکشی هستند، قوم یهود است. نقل است حتی بنی‌اسرائیل در اوایل یک‌روز، ۴۳ پیامبر را در یک زمان کشتند، پس از آن ۱۱۲ نفر از بنی‌اسرائیل برای امر به معروف برخاستند که آنها را هم در آخر همان روز کشتند. @yakfiheleshareh امروز روز شهادت پیامبر اسلام است. پیامبری که ایشان را یهودیان به شهادت رساندند. چرا؟ چون داشت می‌رسید به آن جایی که باید می‌رسید و از دید یهود نباید به آن جا می‌رسید. بعد از این که پیامبر مسموم شد، ایشان با وجود این که دستور داد همه باید در لشگر اسامه حرکت را ادامه دهند، اما این لشگر را هم فروپاشاندند و اجازه ندادند اسامه به فلسطین برسد. دستور مکرر پیامبر بر اعزام هر چه زورتر لشکر به بلقاء و داروم در فلسطین و درخواست تعجیل ایشان بدین خاطر بود که می‌خواستند هر چه زودتر سر مار هدف قرار گیرد. @yakfiheleshareh این‌ها زوایای مغفول تاریخ است. این‌ها مواردی است که جامعه را به حرکت وا می‌دارد. حال، ما امروز در ایام شهادت پیامبر به مردم چه می‌گوییم؟ مواردی که روشن‌گر تمام زوایای تاریخ است یا چیزهایی که حتی باب میل یهود است؟ @yakfiheleshareh
3⃣چه قدر از جامعه مومنین می‌دانند که پیامبر شهید شده است؟ و چرا شهید شده است؟ چه قدر می‌دانیم که چه قدر تلاش کردند پیغمبری به دنیا نیاید؟ چه قدر می‌دانیم که چه قدر تلاش کردند حال که به دنیا آمده، به پیغمبری نرسد؟ چه قدر می‌دانیم که چه قدر تلاش کردند که حال که به پیغمبری رسیده، حکومت تشکیل ندهد؟ چه قدر می‌دانیم که چه قدر تلاش کردند که حال که حکومت تشکیل داده، به سمت سر مار نرود؟ @yakfiheleshareh بعد از موفقیت در ترور پیامبر و توقف حرکت سپاه اسلام به سمت فلسطین، یهود حرکت بعدی خود را طراحی کرد. چه بود؟ امثال ابوهریره و کعب الاحبار را وارد مسلمین کردند. این دو که بودند؟ دو یهودی اما تازه مسلمان شده در سال آخر عمر پیامبر تا مکانیسم تحریف تداوم یابد. @yakfiheleshareh امروز مسئله این است اساسی‌ترین مانع ظهور حضرت حجت، جریان صهیونیسم است. چرا؟ چون صهیونیسم تجلی سازمانی/تشکیلاتی/دولتی یهود است. البته این صهیونیسم موجود در اسرائیل، دم مار است. سر مار جای دیگری است. @yakfiheleshareh سر مار، تبر ابراهیمی و ید حیدری می‌خواهد که قطع شود. انقلاب اسلامی همان تبر ابراهیمی و ید حیدری است که سر مار را خواهد زد. اما اول مردم باید بدانند که واقعیت تاریخ چگونه بوده است تا بتوانند آینده تحولات را دنبال کنند. مردم باید بدانند که ترور در ذات یهود است. مردم باید بدانند که یهود، بی‌سروصدا و بدون جلب توجه حرکت می‌کند تا در نهایت به هدف خود برسد. مردم باید بدانند که یهود اگر به هدفی رسید، آن را لزوما در بوق و کرنا نمی‌کند؛ مادامی که منافع او تامین گردد. مردم باید بدانند که دو ابزار نسبی در یهود قدیم و جدید ثابت مانده است: پول + علوم غریبه مردم باید بدانند که یک ابزار نسبی در اختیار یهود جدید است: علم و فناوری مردم باید بدانند که هیچ راه صلحی با یهود وجود ندارد. مردم خیلی چیزها را باید بدانند که نمی‌دانند. @yakfiheleshareh
✍شرح یک روایت تفسیری، درباره سبک زندگی اسلامی امام رضا(ع) فرمود: خدای متعال به سه چيز، به شکلِ با هم، فرمان داده است: 1⃣ به نماز و زكات (أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ)؛ پس هر که نماز بگزارد؛ ولی زكات ندهد، نمازش قبول نمی‌‏شود. 2⃣ به سپاسگزارى از خدا و پدر و مادر (... أَنِ اشْكُرْ لي‏ وَ لِوالِدَيْكَ)؛ پس هر که سپاسگزار پدر و مادرش نباشد؛ خدا را هم سپاس نگفته است. 3⃣به پروا از خدا و پيوند با خويشان (اتَّقُوا اللَّهَ الَّذي تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ)؛ پس هر که با خويشانش، پيوند نداشته باشد، از خدا هم پروا ندارد. إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَ بِثَلَاثَةٍ مَقْرُونٍ بِهَا ثَلَاثَةٌ أُخْرَى أَمَرَ بِالصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ فَمَنْ صَلَّى وَ لَمْ يُزَكِّ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهُ صَلَاتُهُ وَ أَمَرَ بِالشُّكْرِ لَهُ وَ لِلْوَالِدَيْنِ فَمَنْ لَمْ يَشْكُرْ وَالِدَيْهِ لَمْ يَشْكُرِ اللَّهَ وَ أَمَرَ بِاتِّقَاءِ اللَّهِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ فَمَنْ لَمْ يَصِلْ رَحِمَهُ لَمْ يَتَّقِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ (خصال، ج1، ص156). 📌توضیحاتِ شارح: 1. زکات در فرهنگ قرآن و روایات، به معنای هرگونه دادن مال در راه خدا به نیازمندگان و گرفتاران جامعه است. گرفتن زکات به معنای مصطلح آن، نیازمند قرینه است و چون اینجا چنین قرینه‌ای وجود ندارد؛ منظور از زکات، همان کمک مالی به نیازمندان است. 2. از روایت دانسته می‌شود خدا نمازی را که با دستگیری از افتادگان جامعه همراه نباشد، قبول نمی‌کند. 3. قبول، غیر از صحت است. نمازِ صحیح، نمازی است که طبق دستور شرع (رساله احکام) خوانده می‌شود و انسان را از عذاب بی‌نمازی می‌رهاند؛ ولی قبول، آن ارزشی است که نمازخوانده‌شده پیدا می‌کند. بر پایۀ این روایت، نمازِ بی‌دستگیری از نیازمندان، نمازی صحیح؛ ولی کم یا بی‌ارزش است. 4. همان‌گونه که شکر خدای متعال هم به دل است، هم به زبان و هم به عمل (کافی، ج2، ص95، روایات 9 و 10)؛ همین رفتار را با پدر و مادر نیز باید داشت؛ از صمیم قلب و با گفتن و در عمل، نشان دهیم که قدردان زحمات آنها هستیم و سپاسگزار آنها. اگر کسی چنین نکرد؛ شکر خدا را هم به‌جا نیاورده است. کسی که شکر خدا نکند؛ مرتکب کفران نعمت شده است (ر.ک به کافی، ج2، ص390). او با یاد داشته باشد که عذاب الهی، سهمگین است: وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابي‏ لَشَديدٌ (ابراهیم:7). 5. برخی، با هدف رعایت تقوای بیشتر و رسیدن به معنویت بالاتر، با ارحام (بستگان نزدیک) خود رفت و آمد نمی‌کنند تا مبادا شبهه‌ناکی بخورند و ببینند و بشنود؛ خلاصه پیش خدا بسیار عزیز شوند؛ ولی این پنداری بیش نیست؛ چون این کار اگر به بریدن پیوند با ارحام بیانجامد؛ عینِ نافرمانی خدا است (نساء:1). به بیانی ساده‌تر: چنین افرادی با پندار تقوا، پیوند خود با خویشان را پاره می‌کنند در حالی که این کار، خود، مصداق بی‌تقوایی است. یادداشت‌های یک طلبه 👇 @yaddashtthayeyektalabeh
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅چه می‌شود که انسان مقابل امامش می‌ایستد؟ 🔹زندگی و بر مبنای هوس انسان را تا امام‌کُشی می‌بَرد! 🔹«الناس عبید الدنیا» @yaddashtthayeyektalabeh
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅نداشتن غیرت دینی؛ دومین عامل مقابله‌ی با ولی! 🔹فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ ۖ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا ﴿مریم،٥٩﴾ دو عامل مهم در گمراهی جامعه: فراموشی خدا و تبعیت از شهوات! 📌این دو عامل چقدر در جامعه‌ی کنونی رواج دارد ؟🤔 یادداشت‌های یک طلبه 👇 @yaddashtthayeyektalabeh
نایب الزیاره‌ی بزرگواران در حرم کریمه‌ی اهل بیت؛ مجلس عزای علی بن موسی الرضا علیه السلام
روز شهادت امام رئوف حیفه مطلبی در مورد حضرت نذاریم👇
به اندازه‌ی توحید! ✍آن روزها محل اقامتشان نیشابور بود، با همراهان از میان شهر عبور می‌کردند که چند نفر از بزرگان شهر که حافظ قرآن و احاديث نبوی هم بودند مقابل حضرت‌شان آمده و با احترام زائد الوصفی گفتند: 🔹"آقاجان اگر مقدور است، پرده‌ی هودج را کنار بزنید تا مردم چهره‌ی مبارک‌تان را مشاهده کنند، ضمنا حديثی از پدران خود بفرمایید تا یادگاری از سفرتان به خراسان باقی بماند، امام رئوف، جلوی استر را کشيده و دستور فرمودند پرده‌ی محمل را بالا برند چون چشم مردم به چهره‌ی نورانی فرزند پيغمبر افتاد ناگهان فريادها برآوردند بسياری از مردم از خود بيخود شده یا بی‌اختيار می‌گريستند. هيچ نيروئی نمی‌توانست جلوی احساسات مردم را گرفته و آنها را وادار به آرامش کند. روز به نيمه رسيد و همين طور مردم دسته دسته از دور و نزديک می آمدند. بالاخره عده‌ای از پيشوايان، اجتماع نموده و بطور دسته جمعی مردم را وادار به سکوت کردند. آنها به مردم می‌گفتند خاموش باشيد و فرزند پيغمبر را بيش از اين آزار نرسانيد گوش فرا داريد تا حديثی از آن حضرت بشنويد. بعد از ساعتی سر و صداها خاموش و مردم منتظر حديث حضرت ايستادند. نوشته‌اند شماره‌ی دواتهائی که جهت نوشتن آن حديث آماده شده بود بالغ بر بيست و چهار هزار بوده و اين سوای جمعيتی بود که به شنيدن و حفظ حديث اکتفا نمودند. 🔹حضرت کلامشان را شروع کردند: "خداوند جل جلاله می‌فرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» دژ من است، پس هرکس که در دژ من درآید از عذابم در امان است." گویی مسئله‌ای مهمتر از نبود که حضرت‌ به آن اشاره کنند، امام برای بشرِ دور افتاده از حقیقتِ فطرت، چاره‌ای جز بازگشت به توحید نمی‌دیدند، مرکب راه افتاده بود، مردم کلام حضرت را تمام شده می‌دیدند ؛ اما هنوز چیزی باقی مانده بود! چه مسئله‌ای؟ مگر توحید کافی نیست ؟ کدام حقیقت است که بدون آن توحید است؟ و اصلا بدون آن نمی‌شود به توحید رسید؟ کدام مسئله مهم است؟ امام دوباره پرده را کنار زدند و فرمودند: " [البته] با شرایطش و من جزو شرایط آنم" 📌امام می‌خواست بگوید: بدون نمی‌توانید به توحید برسید، بدون ولایت زحماتتان هدر است و عباداتتان بی‌فایده! حالا دیگر کلامش را رسانده بود، مرکب به راه افتاد و چشم‌ها پشت سر حضرت‌ش در حسرت... یادداشت‌های یک طلبه 👇 @yaddashtthayeyektalabeh
✍هزاروچهارصد سال برای آمدنت کافی نیست؟ چرا نمی‌آیی؟ @yaddashtthayeyektalabeh
✍ما منتظر نیستیم؛ اصلا از نیامدن ناراحت هم نیستیم؛ راستی چرا ؟ چون بدون او هم زندگی می‌گذرد! 🔹خوردن، خوابیدن، تفریح، ازدواج و فرزند و تحصیل و پول درآوردن، برای هیچ یک از این‌ها نیازی به نمی‌بینیم! 🔹حق داریم! چون اصلا برای اصلاح این‌ها نیست، امام برای این است که ما را از این نجات دهد و بالا ببرد، و ما با همین کودکی، اُنس گرفته‌ایم و راحتیم! @yaddashtthayeyektalabeh
✍رحمت خدا بر مرحوم صفایی حائری، می‌فرمود باید را درک کنیم! @yaddashtthayeyektalabeh
هدایت شده از کانون فطرت
جمعهٔ ماه قمری (ماه ) 🎙سخنوران: سردار و حاج آقا 📆 زمان: جمعه ۱۶ ۱۴۰۳ ✅ ساعت ۹:۱۵ الی ۹:۳۰ قرائت حدیث کساء ✅ ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵ سخنرانی سردار نوعی اقدم ✅ ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۱۵ سخنرانی حاج آقای علیپور 🌎مکان: تبریز، خیابان ورزش، مسجد فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در نشان https://nshn.ir/ddrbAarE_CVZhj 🎥شروع از کانال کانون فطرت در ایتا از ساعت ۹:۳۰ @kanounefetrat 🔻 🔗اطلاع از برنامه های کانون فطرت https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682