eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
274 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
Postdoc announcement 1403.pdf
143.1K
فراخوان جذب پسادکتری در پژوهشکده فلسفه تحلیلی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی @yahyajahangiri
💠جذب سرباز طلبه 🔹"بنیاد بین المللی عاشورا " از میان طلاب علاقمند دارای شرایط امریه با شرایط ذیل در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دفتر قم همکار سرباز طلبه می‌پذیرد: ۱- مجرد ۲- دارای سابقه یا آشنایی با کار اداری. ۳- تسلط در کار با نرم افزارهای اداری و فعالیت در فضای مجازی. اولویت با افرادی خواهد بود که به زبان انگلیسی ترجیحا درحد متوسط به بالا آشنایی داشته باشند. 🔹داوطلبان محترم در ساعت اداری با شماره ۰۹۱۹۸۵۰۲۴۳۸ تماس بگیرید. مشخصات و رزومه خود را به آیدی @Havayeyar ارسال کنید. ➖➖➖➖➖➖➖ @yahyajahangiri
کربلا در اسناد کلاسیک غربی کتاب Anglo-Saxon Chronicle مجموعه ای از سالنامه ها به زبان انگلیسی قدیم است که تاریخ آنگلوساکسون ها را شرح می دهد. در صفحه ۶۵۸ نوشته: خون بارید. حتی شیر و کره به خون مبدل شد. روزی که حسین در کربلا کشته شد. @yahyajahangiri
اسلام نوسانتارا در برابر اسلام جهان شمول و سیاسی قرائتی از اسلام بر این باور است که جهان شمولی اسلام، بدین معناست که همه مسلمانان در سراسر جهان، یکدست از یک اسلام پیروی کنند. در برابر این قرائت، قرائت اسلام بومی یا اسلام منطقه ای است. این قرائت که تقریبا یک دهه است در غرب و شرق پیگیری می شود، مدعی است باید برای هر منطقه بر اساس بوم زیست آن، ویراستی از اسلام را تعریف و تجویز کرد. یکی از این ادعاها، نه در غرب بلکه دز شرق متولد شده است: اسلام ناسانتاره این اسلام مدعی است باید مبتنی بر بافتار و ساختار اندونزی، ورژنی از اسلام را تجویز کرد. روح این اسلام، تسامح و تساهل و رواداری و اعتدال است. هر کنش دینی و اجتماعی آن نباید از مرزهای اعتدال و تسامح عبور کند. اسلام ناسانتاره توسط نهضت العلماء در اندونزی تئوری پردازی شد و با دستان جوکو ویدودو رئیس جمهور وقت، اجرایی گردید. شاخص اصلی این اسلام، میانه روی و همسانی با ارزش های بومی اندونزی است. به نظر می رسد، جهان در برابر واقعیتی به نام اسلام، راه گریز خود را اسلام بومی شده، باور کرده است. حمایت مستقیم و غیر مستقیم نهادهای دینی و سیاسی از اسلام ناسانتاره، این پیش بینی را جدی تر می نمایاند. اگر این اسلام در آینده، جریان سازی شود، بی شک رقیب جدی برای دیگر ویراست های اسلام خواهد بود مخصوصا اسلام سیاسی. ■ پیشنهاد میکنم پایان نامه ارشد و دکتری| سطح ۳ و ۴ در این باره نگارش شود. یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
السلام علیک یا فاطمه الزهرا س به جهت حضور برخی طلاب در برنامه تبلیغی ایام فاطمیه کلاس فقه به زبان انگلیسی فردا تعطیل می باشد التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش از شبکه قرآن آیین رونمایی ترجمه استانبولی کتاب حقوق کودک در اسلام در سومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی و کلامی @yahyajahangiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Bu, əziz Aras çayıdır. İran və Azərbaycan xalqlarını bir-birindən ayırmayıb. Ares ayrılıq sərhədi deyil. Daha doğrusu, birliyin, dostluğun, qardaşlığın sirridir. اینجا رود ارس عزیز است. دو ملت ایران و آذربایجان را از هم جدا نکرده است. ارس، مرز جدایی نیست، بلکه رمز وحدت و دوستی و برادری است. @yahyajahangiri
رقیبی نسبتا جدید برای اسلام سیاسی؛ 🔺رویارویی ویراست بومی از اسلام در برابر نسخه جهان شمول اسلامی ▫️ قرائت رایج و رسمی از اسلام اینگونه است که همه مسلمانان در سراسر جهان، فقط و فقط از یک نسخه جهان شمول از اسلام پیروی کنند. 🔹درست در نقطه مقابل از این قرائت، برداشت اسلام بومی یا اسلام منطقه ای است. این قرائت که تقریبا یک دهه است در غرب و شرق ترویج می شود و مدعی است باید برای هر منطقه جغرافیایی بر اساس زیست بوم آن محدوده، ویراستی از اسلام را تعریف و تجویز کرد. ▫️ یکی از این ادعاها، نه در غرب بلکه در شرق متولد شد و امروزه با نام «اسلام ناسانتاره» رونمایی و ترویج می شود. 🔸این قرائت از اسلام مدعی است که باید اسلامی مبتنی بر بافتار و ساختار اندونزی و ورژنی بومی از اسلام را تجویز کرد. روح این اسلام، تسامح و تساهل، رواداری و اعتدال است. هر کنش دینی و اجتماعی از این اسلام نباید از مرزهای اعتدال و تسامح عبور کند. ▫️ «اسلام ناسانتاره» توسط «نهضت العلماء» در اندونزی تئوری پردازی و با سیاست های «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی عملیاتی شده است. 🔹 شاخص اصلی این اسلام، میانه روی و همسانی با ارزش های بومی اندونزی است. ▫️به نظر می رسد، جهان در برابر واقعیتی به نام رشد اسلام، راه گریز خود را در حمایت از نسخه های بومی شده از اسلام پیدا کرده است. حمایت مستقیم و غیر مستقیم نهادهای دینی و سیاسی از اسلام ناسانتاره، این پیش بینی را جدی تر می نمایاند. 🔹 اگر این نوع از اسلام در آینده، جریان سازی شود، بی شک رقیب جدی برای دیگر ویراست های اسلام خواهد بود؛ مخصوصا اسلام سیاسی. ▫️ با توجه به اهمیت این مسئله پیشنهاد معرفی، آسیب شناسی آن را در رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد و تحقیقات طلاب سطح ۳ و ۴ مورد تاکید قرار می دهیم. / حجت الاسلام یحیی جهانگیری ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
⚡️رویارویی ویراست بومی از اسلام در برابر نسخه جهان شمول اسلامی ✍ به قلم: یحیی جهانگیری ✅ قرائت رایج و رسمی از اسلام اینگونه است که همه مسلمانان در سراسر جهان، فقط و فقط از یک نسخه جهان شمول از اسلام پیروی کنند. ❌ درست در نقطه مقابل از این قرائت، برداشت اسلام بومی یا اسلام منطقه ای است. این قرائت که تقریبا یک دهه است در غرب و شرق ترویج می شود و مدعی است باید برای هر منطقه جغرافیایی بر اساس زیست بوم آن محدوده، ویراستی از اسلام را تعریف و تجویز کرد. ⛔️ یکی از این ادعاها، نه در غرب بلکه در شرق متولد شد و امروزه با نام «اسلام ناسانتاره: [پایتخت اندونزی]» رونمایی و ترویج می شود. 💢 این قرائت از اسلام مدعی است که باید اسلامی مبتنی بر بافتار و ساختار اندونزی و ورژنی بومی از اسلام را تجویز کرد. روح این اسلام، تسامح و تساهل، رواداری و اعتدال است. هر کنش دینی و اجتماعی از این اسلام نباید از مرزهای اعتدال و تسامح عبور کند. ♨️ «اسلام ناسانتاره» توسط «نهضت العلماء» در اندونزی تئوری پردازی و با سیاست های «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی عملیاتی شده است. ✳️ شاخص اصلی این اسلام، میانه روی و همسانی با ارزش های بومی اندونزی است. 💠 به نظر می رسد، جهان در برابر واقعیتی به نام رشد اسلام، راه گریز خود را در حمایت از نسخه های بومی شده از اسلام پیدا کرده است. حمایت مستقیم و غیر مستقیم نهادهای دینی و سیاسی از اسلام ناسانتاره، این پیش بینی را جدی تر می نمایاند. ✳️ اگر این نوع از اسلام در آینده، جریان سازی شود، بی شک رقیب جدی برای دیگر ویراست های اسلام خواهد بود؛ مخصوصا اسلام سیاسی. ✍ با توجه به اهمیت این مسئله پیشنهاد معرفی، آسیب شناسی آن را در رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد و تحقیقات طلاب سطح ۳ و ۴ مورد تاکید قرار می دهیم. 🆔 @yahyajahangiri 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از گفتگو با شبکه خبر شهادت حضرت زهراس | همزمان با تشییع شهدای گمنام @YahyaJahangiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمع های دانشجویی بی نظیر است پس از سخنرانی توفیق شد در جمع دانشجویان خارجی باشم نزدیک به دو ساعت @yahyajahangiri
حقیقت هایی از حضرت زهرا س که به جهان بین الملل گفت! یکی از مشکلات ما، در عرصه بین الملل آن است که متن تولید شده برای ایران در کشور را به ترجمه می کنیم! همان منبر در داخل را برای بین الملل هم می گوییم! بی خبریم که گاه این نه تنها به تبیین معارف ناب کمک نمی کند بلکه علیه اسلام ناب تولید می‌کند. یادم نمی رود در کشور.. سخنرانی کردم درباره حضرت زهرا س! سخن رسید به شهادتش! و با ذهنیت ایرانی، از ۱۸ ساله بودنش گفتم! فوری مخاطبی پرسید: او مگر در چندسالی کرده بود! تا پاسخ دادم؛ جمعی شروع کردند به پرسش جدی از و من کلی پاسخ دادم اما تا مدت ها ذهنم درگیر بود که چرا گفتم. ■■ به تعبیر حضرت امیر؛ همه حق را قرار نیست بگوییم! در بین الملل اگر این ظرافت ها، ذائقه ها؛ اقتضائات و.. ملاحظه نگردد؛ حتی ضد خودش را تولید می‌کند. این را گفتم تا بگویم هر متنی و پیامی را برای عرصه نفرستیم؛ اگر از تبعات منفی برخی از این آثار توزیع شده در جهان، آگاه می‌شدیم حتی برمی گرداندیم شان یحیی جهانگیری روز شهادت بانوی دو عالم 🌐 خاطرات فرامرزی یک طلــــــبه @yahyajahangiri
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب خوبی که تازه تمام کردم پشت سر متن، نویسنده یک دغدغه جدی داردکه وادار به خواندن کل کتاب می شوی هدیه خوب دوست عزیزم آقای علیجانزاده میشد خلاصه تر نوشت کاش نگاه فلسفی تر داشت از نگاه ژورنالی بدور بود آمارهای معتبر تر جهانی آورد @yahyajahangiri