فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیروزی ، تنها گزینه پیش رو/ امام خمینی ره
تفاوت شکست پیامبر اکرم ص و ائمه ع با شکست نظام اسلامی چیست؟ و چرا شکست نظام اسلامی ، شکست مکتب است؟...
درس ۲.mp3
41.71M
درس اصول و قواعد فقه سیاسی ؛ بررسی مفهوم «ولایت» و «حکومت» در اندیشه سیاسی امام خمینی ره/ پیشینه قاعده نفی سبیل. دکترای فقه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم ع. ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
💠💠💠
سه گفتار پیرامون دین دار تر شدن مردم
از :
🔸استاد میرباقری
🔸استاد پناهیان
🔸استاد عابدینی
👇👇👇
@yahyayahya
mirbaqeriمردمدیندارترشدهاند.mp3
8.45M
آیا مردم دیندارتر شده اند؟ استاد میرباقری
نظام اندیشه- ارائه به اندیشکده .docx
23.3K
چندی پیش به سفارش یکی از جریان های دانشجویی اقدام به تنظیم نظام آموزشی مطالعاتی پیرامون «علوم انسانی» کردم که البته تکمیل نشد ...
حجم زیادی از فیش های استاد مددی در خلال درس ذخیره کرده ام که دارد گرد و خاک می خورد! لذا تصمیم گرفتم کانالی بزنم و به تدریج آنها را در اختیار علاقه مندان قرار دهم:👇 https://eitaa.com/ostadmadadi
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
مبانی فقه نظام ساز - استاد عبداللهی.mp3
18.2M
#بشنوید
🎙 استاد یحیی عبداللهی
🔸موضوع: مبانی فقه نظام ساز
#صوت
#دوره_آموزشی_فقه_نظام_ساز
💠 مدرسه عالی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
جلسه «امتداد حکمت» با حضور استاد سبحانی و استاد شریفی جلسه پرشور و جذاب و مفیدی نبود. بخش عمده جلسه به کلیات و مقدمات بحث سپری شد و ادعاهایی که فاقد تبیین روش شناختی بود. ضعف تیم علمی تدارک جلسه محسوس بود؛ چرا که اگر صرفاً برای جلسه یک موضوع انتخاب کنند و ارائه بحث را به خود اساتید واگذار کنند بهتر از این نخواهد شد. بلکه می بایست مسیر بحث را با سوالات دقیق به محل نزاع و بزنگاه های بحث هدایت کنند.
به عنوان مثال یکی از سوالات اصلی بحث امتداد حکمت و اینکه چگونه حکمت به عرصه عینیت راه پیدا می کند، پرسش از چگونگی ترکیب نتایج سه حوزه معرفتی «وحی، عقل و تجربه» است. اگر مقام نظر و مفاهیم انتزاعی را به عقل بسپاریم، احکام عملی را به وحی و عینیت را به تجربه (چنانکه درحال حاضرچنین است) امتداد خاصی رخ نخواهد داد. امتداد منوط به این است که بتوان الگویی برای ترکیب این سه منبع پیشنهاد داد که درنهایت هم «اسلامی» باشد و هم «کارآمد» .
به بیان دیگر، حکمت عبارت است از «عقلانیت کارآمد دینی» ؛ قید «اسلامی» و «دینی» بودن ، چنین اقتضا دارد که «وحی» محورِ «عقل» و «تجربه» باشد. قید «کارامدی» نیز چنین اقتضا دارد که «وحی» از طریق «عقل»، در «تجربه» امتداد پیدا کند.
به همین منوال می بایست سوالات دقیق روش شناسی از ارتباط حوزه های مختلف معرفتی را مطرح کرد و پاسخ داد.