eitaa logo
حَنان | یحیی
390 دنبال‌کننده
116 عکس
15 ویدیو
113 فایل
يحيي عبدالهی يَا يَحْيَىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ ۖ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا ﴿١٢﴾ وَحَنَانًا مِّن لَّدُنَّا وَزَكَاةً ۖ وَكَانَ تَقِيًّا ﴿١٣﴾ @yahyaab
مشاهده در ایتا
دانلود
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پای آبروی مکتب اسلام در میان است...
💠💠💠 سه گفتار پیرامون دین دار تر شدن مردم از : 🔸استاد میرباقری 🔸استاد پناهیان 🔸استاد عابدینی 👇👇👇 @yahyayahya
mirbaqeriمردم‌دیندارترشده‌اند.mp3
8.45M
آیا مردم دیندارتر شده اند؟ استاد میرباقری
هدایت شده از حَنان | یحیی
استاد عابدینی.mp3
756.9K
کلامی از استاد عابدینی درباره جوانان امروزی کشور
نظام اندیشه- ارائه به اندیشکده .docx
23.3K
چندی پیش به سفارش یکی از جریان های دانشجویی اقدام به تنظیم نظام آموزشی مطالعاتی پیرامون «علوم انسانی» کردم که البته تکمیل نشد ...
حجم زیادی از فیش های استاد مددی در خلال درس ذخیره کرده ام که دارد گرد و خاک می خورد! لذا تصمیم گرفتم کانالی بزنم و به تدریج آنها را در اختیار علاقه مندان قرار دهم:👇 https://eitaa.com/ostadmadadi
مبانی فقه نظام ساز - استاد عبداللهی.mp3
18.2M
🎙 استاد یحیی عبداللهی 🔸موضوع: مبانی فقه نظام ساز 💠 مدرسه عالی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
جلسه «امتداد حکمت» با حضور استاد سبحانی و استاد شریفی جلسه پرشور و جذاب و مفیدی نبود. بخش عمده جلسه به کلیات و مقدمات بحث سپری شد و ادعاهایی که فاقد تبیین روش شناختی بود. ضعف تیم علمی تدارک جلسه محسوس بود؛ چرا که اگر صرفاً برای جلسه یک موضوع انتخاب کنند و ارائه بحث را به خود اساتید واگذار کنند بهتر از این نخواهد شد. بلکه می بایست مسیر بحث را با سوالات دقیق به محل نزاع و بزنگاه های بحث هدایت کنند. به عنوان مثال یکی از سوالات اصلی بحث امتداد حکمت و اینکه چگونه حکمت به عرصه عینیت راه پیدا می کند، پرسش از چگونگی ترکیب نتایج سه حوزه معرفتی «وحی، عقل و تجربه» است. اگر مقام نظر و مفاهیم انتزاعی را به عقل بسپاریم، احکام عملی را به وحی و عینیت را به تجربه (چنانکه درحال حاضرچنین است) امتداد خاصی رخ نخواهد داد. امتداد منوط به این است که بتوان الگویی برای ترکیب این سه منبع پیشنهاد داد که درنهایت هم «اسلامی» باشد و هم «کارآمد» . به بیان دیگر، حکمت عبارت است از «عقلانیت کارآمد دینی» ؛ قید «اسلامی» و «دینی» بودن ، چنین اقتضا دارد که «وحی» محورِ «عقل» و «تجربه» باشد. قید «کارامدی» نیز چنین اقتضا دارد که «وحی» از طریق «عقل»، در «تجربه» امتداد پیدا کند. به همین منوال می بایست سوالات دقیق روش شناسی از ارتباط حوزه های مختلف معرفتی را مطرح کرد و پاسخ داد.
🔔 تخصصی قرآن و جامعه پردازی 🗓 تاریخ برگزاری : ۵ الی ۸ شهریور ماه صبح و بعد از ظهر 🕰مهلت ثبت نام: 3 شهریور ماه ثبت نام در کارگاه ها به صورت مجازی امکان پذیر است. 🌐پیوند ثبت نام اولیه: B2n.ir/ravasi 🔸️همراه با اعطای گواهی نامه به شرکت کنندگان 🔸️جهت اطلاع بیشتر به شماره 09139123128 در واتساپ پیام دهید.
💢 سه رویکرد فقهی در تبیین «دولت اسلامی» ✍️حجت‌الاسلام یحیی عبداللهی 1. رویکرد «فقه موضوعات»، هسته مرکزی دین را دستورات و فرامین الهی می‌داند که فقه، آنها را در قالب احکام شرعی استنباط کرده و به مکلفین ارائه می‌کند. طبق این نگرش، هریک از افعال مکلفین، به‌صورت یک عنوان کلی، موضوع برای یکی از احکام تکلیفی قرار می‌گیرد و تکلیف او را مشخص می‌کند. براین اساس، رویکرد «فقه موضوعات» در مواجهه با مقوله «دولت اسلامی»، بر عمل به احکام شرعی تأکید می‌ورزد. 2. رویکرد «فقه نظامات»، تحقق «دولت اسلامی» در صحنه مناسبات پیچیده اجتماعی، نیازمند طراحی و اجرای نظامات اسلامی است که بتواند عمل و روابط اجتماعی را مطابق با آموزه‌های دینی تنظیم کند. 3. رویکرد «فقه سرپرستی» حقیقت دین را اساساً از جنس گزاره و آموزه‌های معرفتی نمی‌داند بلکه معتقد است جریان «هدایت و ولایت خدای متعال»، باطن دین را شکل داده و «شریعت»، نازله ولایت و مناسک تولی به آن است. 👈 مطالعه نمایید: https://b2n.ir/n78313 🆔 https://eitaa.com/ijtihad