eitaa logo
وحید یامین پور
44.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
405 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6026098081341116960.mp3
12.59M
🔺️زکام ذهن ▪️گپ و گفتی درباره‌ی اینکه برخی استعدادهای انسانی بتدريج نامرئی و بعد پنهان می‌شوند. آنگونه که دیگر آنها را بیاد نمی‌آوریم. روح ما آلزایمر می‌گیرد... ▪️درباره برخی تکنیکهای مراقبت از موهبت‌های روح صحبت کردیم. درباره اهمیت خلوت و تمرکز از طریق کتاب... درباره اهمیت "دلشوره‌ی هستی" و خطر گم‌شدن در غوغای زمانه. هایدگر در توصیف "فرد منتشر" و گم شدن در غوغای زمانه از اگزیستانس مجازی سخن می‌گوید. غوغا ما را از قرب حقیقت دور می‌کند و نسبت به ظهور عالم نابینا می‌شویم. گویی عالم نامرئی شده ولی این ما هستیم که دیگر قیام در عالم نداریم... 🔸️زمان: ۵۲ دقیقه 🆔️ @yaminpour
voice.ogg
3.48M
🔺️کلمه، زبان و نفرین (۱)
💠 گفت‌وگوی سیاسی ممنوع نیست ولی ممتنع است. وقتی اراده‌ی طرفینِ گفت‌وگو اراده‌ی به قدرت باشد، آنچه در لفظ می‌آید معطوف به تسلّط و غلبه و تصرف است نه معطوف به دعوت، تفاهم و همدلی؛ بنابراین گفت‌وگوی سیاسی اساساً گفت‌وگو نیست بلکه "چانه‌زنی" است. چانه‌زنی سیاسی چه به شکل مناظره چه جدال لفظی، نوعی فرآورده‌ی سرگرم‌کننده و از جنس صنعت اینترتینمنت یا مارکتینگ است. بنابراین ماهیتاً رویدادی سیاسی-اقتصادی است نه فرهنگی. آنها که برای تاثیرگذاری بر دیگران آموزش می‌بینند(چه دیپلمات‌ها و چه روانشناسان تاجر موفقیت) برای امتناع و به شکست کشاندن گفت‌وگوها آموزش می‌بینند. اراده‌ی معطوف به تاثیرگذاری، به بن‌بست کشاندن همدلی و آلوده کردن چشمه‌ی الفت و روابط انسانی حقیقی است. گفت‌وگو هنری شاعرانه است نه مهارت کاسب‌کارانه‌ی تاجران. 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از سه شنبه های مهدوی
نذر قربانی چادرت را بتکان‌ روزی ما را بفرست ای که روزی دو عالم همه از چادر توست به مناسبت شهادت حضرت مادر(س) بـه نیـت قربانی اول ماه جمادی الثانی ، نذر سلامتی امــام زمــان (عج) شما هم می توانید در نذر قربانی سهیم شوید. 🤝پرداخت نذورات : 💳
5041721112421939
بنام سه شنبه های مهدوی (جهت کپی، برروی شماره کارت کلیک کنید.) 📱*۷۸۰*۳۱۲# 🔗 https://3shanbe.com/mehremadari/ کانال رسمی سه شنبه های مهدوی: ➕ https://eitaa.com/joinchat/1043595267Cfd9a9234d0
voice.ogg
3.68M
🔺️سه دقیقه درباره‌ی سنّت، منبع نوری که عالَم را برای ما پدیدار می‌کند و بدون آن چیزی پیدا نیست. (۲)
-418701565_1731917877.oga
5.41M
🔺️چهار دقیقه درباره‌ی اینکه چرا ما پریشانیم و کمی درباره‌ی مراقبه‌‌ای که چیزها را مرئی می‌کند... (۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقریباً می‌توان مطمئن بود که باید به همه چیز شک کرد. جهان رسانه‌های نوین، جهان خوانش‌هاست. می‌توان با اطمینان خاطر بالایی گفت: "هیچ نقل قولی دقیق نیست" ؛ تا چه رسد به گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌هایی که بر اساس نقل‌قول‌ها بافته می‌شود‌. جهان رسانه، جهان برساخته‌هاست. جهان غلبه‌ی خوانش‌های تقابلی، جهان هایپر رئالیتی‌ها، جهان سوءتفاهم‌ها. رسانه‌ها با همان ژست حال بهم‌زن بی‌طرفانه، پیشاپیش به جای شما قضاوت می‌کنند و فقط صدور حکم را به شما می‌سپارند. رسانه‌ها ابزار اراده‌های معطوف به قدرت و غلبه‌اند و برای این غلبه در فهم مخاطبان تصرف می‌کنند. و مهمترین نشانه‌ی این تصرّفِ سِحرآمیز اینکه اغلب مخاطبان سِحر شده، منکر همین تصرف و سحر و جادو هستند. 🆔️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️اینو از سفر اخیرم به خوزستان یادگاری نگه می‌دارم. دو و نیم ساعت گفتگو با و دانش‌آموزان منتخب خوزستان
voice.ogg
5.04M
🔺️چهار دقیقه درباره‌ی ما حزب‌الهی‌های مبتلا به نیست‌انگاری کار فرهنگی خودبنیاد، دعوت به خود به خیال دعوت به حق (۴)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از گفتگوی چالشی دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان با معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان چهارشنبه ۲۲ آذر دانشگاه شهید چمران @javanan_msy
آیه ۳۰ سوره یس : نشد پیامبری بیاید و مردم مسخره‌اش نکنند!
🍂 امشب کتاب "پاییز آمد" را خواندم؛ خاطرات فخرالسادات موسوی شرحه شرحه از فراق... ▪️مثل به‌یاد آوردن یک خاطره‌ی ازلی، رازآلود و شکوهمند است.
وحید یامین پور
🔺️چهار دقیقه درباره‌ی ما حزب‌الهی‌های مبتلا به نیست‌انگاری کار فرهنگی خودبنیاد، دعوت به خود به خیال
▪️دو بیت از لسان الغیب: "دولت فقر" خدایا به من ارزانی دار کین کرامت سبب حشمت‌وتمکین من‌است ترکیب پارادوکسیکال "دولت فقر" در تفکر شاعرانه بزرگترین سرمایه‌ی انسان است. مرتبه‌ای است که انسان از توهّم نیست‌انگارانه‌ی قدرتمندی به حقیقت عجز و فقر تشرّف پیدا می‌کند، دقیقاً در همین لحظه، واجد حشمت و مکنت می‌شود. تشرف به عجز و فقر، اساس هستی ماست؛ چون حقیقت عالَم خرابی و فناست. پس رِند آن کسی است که خراباتی(خراب‌آبادی) باشد. ترکیب پارادوکسیکال بعدی "خراب‌آباد" است. جایی‌که آبادی‌اش در خرابی و تزلزل است: اگرچه مستی عشقم خراب کرد ولی اساس هستی من زآن خراب‌آباد است 🍉 🆔️ @yaminpour
💠 شب یلدا را گرامی می‌داریم، چون یقین داریم شب و تاریکی ابدی نیست و از پس شب، خورشیدی طلوع خواهد کرد. گرامی‌داشت یلدا، گرامی‌داشت انتظار خورشید است. شب اگرچه طولانی، سرد و تاریک، با گرما و درخشش جان‌هایی که به دیدار هم رفته‌اند و به هم پیوسته‌اند، سپری خواهد شد. اجتماع جان‌ها در شب، نه فقط برای تحمل‌پذیر کردن شب، که همانا رفتن شب است. اتصال جان‌ها، همان طلوع خورشید است نه مقدمه‌ی ظهور خورشید. انتظار ظهور فقط با اتصال جان‌ها میسّر می‌شود یا بهتر است بگویم: اتصال جان‌ها همان ظهور است. اگر هنوز خورشید طلوع نکرده چون جان‌ها هنوز از هم بیگانه و دور اند. داستان همان است که بر سی‌مرغ رفت. آن‌هنگام که به هم پیوستند، سیمرغی که در جستجویش بودند از اتصال جان‌هایشان ظهور کرد. 🆔️ @yaminpour
وحید یامین پور
💠 شب یلدا را گرامی می‌داریم، چون یقین داریم شب و تاریکی ابدی نیست و از پس شب، خورشیدی طلوع خواهد کرد
... و جان‌ها به هم نمی‌پیوندند مگر چونان براده‌های آهن در مدار مغناطیس قطبِ عالم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر رُمان ارتداد با صدای ماندگار مرحوم ناصر طهماسب. امروز خبر فوت‌شون منتشر شد؛ روحش شاد 🌹
مسیحیت، بشر را در تشویش همیشگی خروج از گناه می‌شناسد. اضطرابی دائمی برای رها شدن از فلاکت بودن در دنیا. و مسیح (ع) آمده تا گناه بشر را به دوش بکشد و از این اضطراب دائمی برهاند. همین احساس غربت در این خانه‌ی گذرا -که وطن نیست- نشانه‌ای از لطف و کشش خداست. به تعبیر سنت آگوستین نخستین فیلسوف و متکلم بزرگ مسیحی، انسان فقط در شهر خدا آرام می‌گیرد. شهری که قرارگاه انسان کامل -مسیح- است. و تو ای انسان! اگر درکی از حقایق متعالی نداری نشان آن است که عقلت از نور اشراقی بی‌بهره است؛ بنابراین باید "ایمان بیاوری تا بفهمی." میلاد حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام و سال نو میلادی مبارک 🌲 🆔️ @yaminpour
مِنَ ٱلۡمُؤۡمنينَ رِجَال صَدَقوا مَا عَٰهدُوا ٱللَّهَ عَلَيه فَمِنهُم مَّن قَضىٰ نَحۡبهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلا 🥀
می‌گویند امام خمینی (ره) بعد از آنكه هر خطبه عقدی را جاری می‌كردند به زوج ها می‌فرمودند «بروید و با هم بسازید.» "بسازید" را به معنای کوتاه آمدن و سازش کردن نخوانید. امام می‌گویند زندگی را بسازید. ساختن زندگی تازه از نقطه ازدواج آغاز می‌شود. قبل از ازدواج چیزی برای ساختن نیست. مصالحِ ساختن بنای زندگی با ازدواج فراهم می‌شود. بنای زندگی با ملات الفت و محبت بین زن و شوهر در لحظه تشکیل خانواده ساخته می‌شود و بالا می‌رود. این یک مکر شیطانی و یک فریب است که برخی گمان می‌کنند برای ازدواج و پیش از ازدواج می‌توان زندگی را ساخت. آنها زندگی را معطل چیزی می‌کنند که بدست نمی‌آید. نقطه‌ی آغاز، نقطه‌ی زندگی کامل نیست. کار از حداقل‌ها شروع می‌شود و به تدریج کامل می‌شود. تکاپو برای فراهم کردن "همه چیز" برای آغاز زندگی، خلاف فلسفه ساختن زندگی است. ✒️
وحید یامین پور
می‌گویند امام خمینی (ره) بعد از آنكه هر خطبه عقدی را جاری می‌كردند به زوج ها می‌فرمودند «بروید و با
"ساختن" مهم است. مهم‌ترین کاری است که نشان می‌دهد ما زنده هستیم؛ یا حتی مهمتر، نشان می‌دهد "ما هستیم". نحوه‌ی بودن ما را نشان می‌دهد. ما اگر نتوانیم بسازیم، پس به چه درد می‌خوریم؟ حالا ورزشگاه بزرگ تهران را داده‌اند چینی‌ها بسازند. ما نفت می‌دهیم و آنها می‌سازند. بعد ما می‌رویم و افتتاح می‌کنیم؛ می‌رویم و حالش را می‌بریم. مثل دُبی، مثل عربستان، مثل همه‌ی کسانی‌که "نیستند" و داشته‌های‌شان را به دیگران می‌دهند تا چیزی برای‌شان بیاورند که "هست" شوند. فرق ما با امارات و عربستان و حتی با پهلوی این است که آنها بیشتر داشته‌هایش را می‌توانستند بفروشند و بیشتر می‌توانستند نمایش بودن را بازی کنند. این چیزی بود که همیشه آنها را از ما کوچکتر نگه داشته بود. اما حالا ما هم می‌رویم که همان بشویم. حتی اگر صد مصلحت موجب شده است که این تصمیم را بگیریم، هزار تشر و نیشتر باید به خود بزنیم که یادمان نرود قرارمان این نبود. پهلوی ورزشگاه نمادینش را به دست جیمز ویتل انگلیسی ساخت و ما به دست معماران چینی. این رقابت انگلیسی‌ها و چینی‌هاست نه ما و پهلوی. ما شاید در مصرف بتوانیم با خودمان رقابت کنیم. 🆔️ @yaminpour
یه جوان کانادایی که در قم طلبه است بدون اینکه من مطلع باشم، نخل‌ونارنج رو به انگلیسی ترجمه کرده، صفحه‌بندی‌اش کرده و برای من فرستاده تا اجازه بگیره برای انتشارش. حالا قراره یه ناشر انگلیسی منتشرش کنه. خوش به حالت آقا وحید☺️
کوشش، برای رسیدن به مقصود نیست، که برای نرسیدن است. برای نائل شدن به مقام عجز است. عجز از رسیدن به مقصود. در لحظه‌ی عجز، مقصود چونان عطیه‌ای الهی در برابر تو می‌نشیند. پس آنکه برای رسیدن به مقصود دست و پا می‌زند تا آنگاه که به "خود" برای فراچنگ آوردنِ مقصود امید دارد، به آن نمی‌رسد. و در آن لحظه‌ی طلایی که از پا در می‌آید، گوهر مقصود را در آغوش می‌کشد. ما چاره‌ای نداریم جز آنکه بکوشیم تا آنگاه که بی‌چاره در میانه‌ی راه بمانیم... ناگاه از غار حرای وجود به رسالت مبعوث می‌شویم... گر چه وصالش نه به کوشش دهند هر قدَر ای دل که توانی بکوش 🆔️ @yaminpour