eitaa logo
وحید یامین پور
45.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
421 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻سه انتخاب برای آینده : ۱-تبدیل شدن به لیبی دیگری. ۲-تبدیل شدن به نوکر جدید آمریکا و رژیم کودک‌کش. ۳-حمایت از مردم فلسطین و باقی ماندن در محور مقاومت در سیاست خارجی، اصلاح ضعف‌های گذشته در سیاست داخلی. مردم سوریه و مردم و دولت ایران در بهتر بودن گزینه سوم اشتراک نظر دارند. ✍️ فواد ایزدی Foad Izadi
🔺️توییت مصطفی بکری، چهره سیاسی و عضو سابق مجلس نواب مصر خوشحال نباشید؛ منتظر انتقام و جنگ داخلی باشید. سوریه وارد دالان تاریکی شد، نتانیاهو به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه است. سوریه ایستگاه پایانی نیست، سرآغاز مسیری جدید روبروی امت است. شادی ها به زودی به کابوس بدل می‌شود. آنها که از داعش و برادرانش توقع آزادی و دموکراسی و آسایش دارند، در توهم‌اند. ➕️ @yaminpour
اگر این خبر تایید شود که هواپیمای بشار اسد هنگام ترک دمشق توسط اسرائیل هدف قرار گرفته، داستان این انقلاب شوم آمریکایی-ترکیه ای-صهیونی کامل می‌شود. ➕️ @yaminpour
توییت قاسم حدرج، رئیس کمیته حقوق بشر اتحادیه بین‌المللی مطبوعات عربی: آن‌روز که بالگرد رئیسی سرنگون شد، زمین خوردیم؛ و آن روز که سید حسن به شهادت رسید، کشته شدیم. ➕️ @yaminpour
تحلیل محسن دنیوی در کانال اشارات 🔻 از اشرف غنی تا بشار اسد @esharat_57 https://eitaa.com/esharat_57/5
🔻در یک جمله: محور مقاومت به نیابت از کل امّت اسلامی با اسرائیل جنگید و حالا اینها به نیابت از اسرائیل به جنگ محور مقاومت آمده‌اند... این آغاز این جنگ نیابتی است. ➕️ @Yaminpour
وحید یامین پور
🔻در یک جمله: محور مقاومت به نیابت از کل امّت اسلامی با اسرائیل جنگید و حالا اینها به نیابت از اسرائی
"اینها" که به نیابت از اسرائیل در جنگ با محور مقاومت‌اند، چه کسانی هستند؟ ائتلافی از سلفی‌های متحجر(از سنّی و شیعه)، روشنفکری سکولار غربگرا، ناسیونالیسم عربی، همگی تحت ولایت اسلام آمریکایی. ➕️ @Yaminpour
هدایت شده از استاد عابدینی
وظایف مومنان در ابتلای سوریه 1.mp3
5.88M
| وظایف مومنان در ابتلای سوریه 🔹بخش اول 🎙حجت الاسلام و المسلمین 🔸موضوعات مطرح شده: 1:26 سنت‌های خدا حاکم بر همه چیز است 2:20 ملاک حرکت ایمانی و برخورد با حوادث 3:26 خدا دست اندرکار است 3:59 مومن مغلوب نمی‌شود، باید جهت برتری را دید 6:35 ایمان، آرامش در حوادث 8:35 در هر بلایی، نعمت است 9:13 هیچ اتفاقی نمی‌تواند مومن را بشکند 12:00 در کجا دشمن عاجز می‌شود؟ 12:53 وقت تمحیص و ریختن ناخالصی است 14:04 برای مومن خستگی بی‌معناست 16:18 آیا تلاش های سابق از دست رفته است؟ 📆 یکشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳ ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
🌕 آیا اینک، آخرالزمان است؟ 🔺 با تحولات اخیر سوریه، که مهمترین سرزمین جغرافیای آخرالزمانی است، بازار تطبیق نشانه‌ها داغ شده؛ تمایل رویکردهای واقع‌گرایانه به این است که همگان را از تطبیق نهی کنند، ‌با این استدلال که حجتی برای این تطبیق نداریم و پیش از این هم عموم تطبیق‌ها غلط از آب در آمده و این به بنیاد عقیده مهدویت آسیب می‌زند. این دغدغه درستی است. اما اگر درباره «نشانه» صحبت می‌کنیم، این نشانه نباید آنچنان مبهم باشد که بر هر واقعه‌ای امکان تطبیق پیدا کند. در این حالت از «نشانه» بودن می‌افتد و علامت هدایت به هیچ سمتی نخواهد بود و اعتقاد شیعه بر این است که اهل بیت علیهم‌السلام هم سخن لغو و بی‌فایده نگفته‌اند. طبعاً انبوه روایات آخرالزمانی با هدف ایجاد آمادگی و طلب ظهور و کمک به تشخیص صحنه غبارآلود آخرالزمان است. یا باید انبوه روایات را کنار بگذاریم و مدام بر طبل شک و تردید نسبت به تطبیق‌ها بکوبیم که نتیجه‌اش دور انگاشتن ظهور است. و یا آنچنان که منطبق بر هدف صدور آنهاست با مواجهه‌ای علمی، مدلول آنها را به میدان بیاوریم، تا طلب ظهور منجی موعود به سردی و یأس بدل نشود. چه اینکه طبعاً یکی از غرض‌های صدور این روایات زنده و گرم نگه داشتن اصل انتظار بوده و هر حرفی که ظهور را «بعید» نشان دهد، خلاف غرض اهل بیت است: انهم یرونه بعیداً و نراه قریباً مواجهه با روایات هیجان انگیز ظهور، «مراقبه»ای علمی و عقیدتی می‌طلبد. مراقبه‌ای که هم «نشانه» را هزل و بی فایده نکند و هم عقیده نزدیک بودن ظهور را گرم نگه دارد. فقه حدیث هم همین جا به کار می‌آید. اکنون همان لحظه‌ای است که علما باید به میدان بیایند و درباره این احادیث سخن بگویند. شاید قرن‌ها نوشتن و مباحثه در این باره بیش از همیشه برای این روزها به‌کار آید. @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دوره های دکتر وحیدیامین پور ✍️ پژوهشی بر منظومه فکری شهـ.ـید سید مرتضی آوینی 📍 تا ۷۰ درصد تخفـ.ـیف + کتاب ماجرای فکر آوینی 🔴 شامل دوره های: - رستاخيز جان - حکمت شعر و هنر مقدس - داستان تفکر و تمدن - سیاست و قدرت رسانه (سواد رسانه ای) - بررسی آرا و اندیشه های شهید آوینی - مفاهیم بنیادی در اندیشه های شهید آوینی - دغدغه های فرهنگی و رسانه ای در دوران پسااستعماری 📱مشاهده جزئیات دوره ها و ثبت نام 👇 🌐 https://toluehagh.ir/kdyp15 💢 موسسه طلوع حق 📲 @Toluehagh_ir
🔺️ این توییت به شما نشان می‌دهد که طراحان سقوط نظام اسد در همین ۴۸ ساعت اول به بخش بزرگی از اهدافشان رسیده‌اند. ➕️ @yaminpour
اگر سر سفره کسی به شما بگوید «سدیم کلراید را بده» چه میکنید؟ نمک همان NaCl است. همانطور که "باران"، H2o. اما ما «نمک» را برای توصیف چهره و لحن و حتی دست به‌کار می‌بریم؛ میگوییم چهره نمکین، یا بانمک و... همانطور که اسم فرزندمان را باران می‌گذاریم. نه آنگاه که چهره و لحن کسی را بانمک توصیف می‌کنیم و نه آنگاه که دختر بچه‌ای را باران صدا میکنیم، به جدول مندلیف و عناصر و خواص آنها توجهی نداریم. ما در جهان زبان خود، در اُنس و قرب چیزها درکی شاعرانه از آنها داریم ولی برای کسی که جهانش با تکنولوژی نظم گرفته و صورتبندی شده، این معانی که هایدگر آنها را تفکر شاعرانه می نامد، غایب میشود. ما بواسطه تکنولوژی، از جهان شاعرانه بیرون افتاده‌ایم و جهان برای ما سرد شده است. حالا حتی «مادر» که شاعرانه ترین چیز زندگی است، به «جنس مونثی که ما را زاییده» فرو کاسته شده و «عسل» که استعاره شیرین‌ترین چیزهاست، به ماده‌ای چسبان حاوی فلان آنزیم که از ماتحت یک حشره بیرون آمده تحویل میشود. بودن ما در جهان، بودن «با» چیزهاست و این چیزها در زبان ما پیدا و معنادار هستند. ما کنار چیزها حضور داریم و با آنها مانوسیم قبل از آنکه هر کدام از آنها را بواسطه چیزی مثل ذهن خودبنیاد شناسا و بر اساس دانسته‌های پیشین خود از جغرافیا و زیست‌شناسی و فیزیک و... به عنوان ابژه شناسایی مورد تحلیل قرار دهیم. ما آنگاه که شاعرانه زندگی میکنیم انسان‌ها و چیزها را دوست می‌داریم چون در متن یک داستان هستیم. درک تکنولوژیک به همان اندازه که انسان را در موضع فاعل خودبنیاد شناسا قرار میدهد، امکان دیدن زیبایی و شنیدن داستان را از انسان می‌گیرد و جهان را سرد میکند. عشق، امکان دیدن زیبایی و شنیدن داستان جهان است. به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست (سعدی) به تعبیر دیگر درک تکنولوژیک از عالم، حضور ما در عالم را منتفی می‌کند. ما «غایب» میشویم. درک تکنولوژیک، چیزهای پیرامون ما را ناپدید می‌کند و ما معلق و بی‌خانمان میشویم. این سر راست ترین تعریفی است که می‌توان از نیهیلیسم ارائه کرد. ➕️ @Yaminpour
خدایا از عمر ما بکاه و بر عمر این ابَر مرد روشن ضمیر که بیانش فصل الخطاب جهان ماست، بیفزا 🤲
📌 دوره های دکتر وحید یامین پور ✍️ پژوهشی بر منظومه فکری شهید سید مرتضی آوینی 📍 تا ۷۰ درصد تخفیف + کتاب ماجرای فکر آوینی 🔴 شامل دوره های: - رستاخيز جان - حکمت شعر و هنر مقدس - داستان تفکر و تمدن - سیاست و قدرت رسانه (سواد رسانه ای) - بررسی آرا و اندیشه های شهید آوینی - مفاهیم بنیادی در اندیشه های شهید آوینی - دغدغه های فرهنگی و رسانه ای در دوران پسااستعماری 📱مشاهده جزئیات دوره ها و ثبت نام 👇 🌐 https://toluehagh.ir/kdyp15 💢 موسسه طلوع حق 📲 @Toluehagh_ir
وحید یامین پور
📌 دوره های دکتر وحید یامین پور ✍️ پژوهشی بر منظومه فکری شهید سید مرتضی آوینی 📍 تا ۷۰ درصد تخفیف + ک
دوستان این تبلیغ که رفقای دست‌اندرکار موسسه طلوع اینجا فرستادن مربوط به دوره‌های قبلی بنده است. اگر در دوره‌های "نسیان" شرکت کردید نیازی به تهیه این دوره‌ها ندارید. اما اگر شرکت نداشتین این توضیح رو توجه کنید: برای شروع، دوره "داستان تفکر و تمدن" رو توصیه میکنم که تقریبا یه دوره مختصر تاریخ از یونان و رم باستان تا قرون وسطی و رنسانس و غرب جدید است؛ هم تاریخ فلسفه، هم تمدن. دو دوره "رستاخیز جان" و "حکمت شعر و هنر مقدس" جدید ترند و بحثهای جدی‌تر در شرح مهمترین مقالات شهید آوینی درباب چیستی سنّت، بشر جدید و نیهیلیسم، حقیقت تفکر شاعرانه و... است. بقیه دوره‌ها مربوط به کلاسهای سالهای قبل است.
🔻چرا ایرانی‌ها "یه کتی" راه رفتن را دوست دارند؟ امروز در کلاس تاریخ تفکر و تمدن در باب مقایسه ماجرای دن‌کیشوت در قرن ۱۷ و فرهنگ فتوت و عیّاری در ایران حرف زدم. اینکه سروانتس این کتاب را به عنوان مرثیه‌ای بر مرگ شوالیه‌ها نوشت. ناکجاآبادی که دیگر از ابَر مردها و شجاعان و جنگجویان که حامی عدالت و فقرا هستند، خبری نیست. آنچنان که در ایران جوانمردی و عیاری و پهلوانی و قلندری از معنای درونی که نوعی گره خوردگی به تصوف و ملامتیان بود تا حدودی به وادی لوطی‌ها و داش‌ها فرو افتاد. اما محبوبیت تاریخی عیاران و پهلوانان چه در فرهنگ ملامتی‌گری و مرام ناموس‌پرستی و چه در فُرم ظاهری‌اش که اندام ورزیده و شلنگ انداختن هنگام راه رفتن است، باقی ماند. سینما هم ما از الباقی این محبوبیت تاریخی در خلق شخصیت‌هایی مثل قیصر بهره بردند، هرچند که همین شخصیت‌ها خود مرثیه‌ای بودند بر فقدان تاریخی پهلوانان حقیقی و لِه شدن مقلدان آنها زیر دست و پای مدرنیته‌ای که فضیلت را در سوداگری و لذت‌طلبی خلاصه کرده بود. با ظهور انقلاب اسلامی حقیقت فتوّت و پهلوانی که با هنر رزم و جنگاوری و شجاعت و پاک‌چشمی پیوند داشت در فرهنگ دفاع مقدس مجدداً بازتولید شد، در آن‌سو به مدد فیلم‌فارسی و نمایش‌های رو حوضی و... خاطره‌ای از فُرم تاریخی لوطی‌گری که تهی از باطن معنوی شده بود در "یه کتی" راه رفتن و شلنگ انداختن و کلاه و سبیل و... به حیاتش ادامه داد. حافظ و سایر بزرگان حکمت و هنر ما تلاش بسیار کردند تا از حقیقت باطنی این مرام والا در برابر ظواهر ریاکارانه و فُرم تهی از معنا محافظت کنند؛ نه هرکه طرف کُله کج نهاد و تند نشست کلاهداری و آیین سروری داند هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست نه هر که سر بتراشد قلندری داند ➕️ @yaminpour
یه گفتگوی کوتاه با یکی از دوستان داشتم درباره "رنگ آبی" شاید براتون جالب باشه. 🔵🔷🟦 ➕️ @Yaminpour
اگر بدانیم خداوند چقدر انسان‌ها را متفاوت خلق کرده، از قضاوت و ملامت دیگران دست برمیداریم.
خط لوله گاز در ایران بیش از ۳۵۰ هزار کیلومتر است(حدود ۴۰هزار کیلومتر خطوط پرفشار و افزون بر ۳۰۰هزار کیلومتر شبکه فرعی). این یعنی تقریبا ۹ برابر خط استوا؛ می‌توانید با این خط لوله ۹ بار دور زمین را لوله‌کشی کنید؛ گاز رسانی به دورترین نقاط کشور از روستاهای لب مرز تا کوهستانهای برف‌گیر. این رکورد در جهان کم‌نظیر است. موج سرما به کشور وارد شده، بدون سرگردانی برای پیداکردن سوخت، فقط فندک بخاری را فشار داده‌ایم؛ برای بهره‌مندی از این نعمت، به فکر آینده و نقاط یخ‌زده کشور باشیم. (من درجه پکیج رو کم کردم و دو تا رادیاتور رو بستم. شما هم اقدام کنید.) ➕️ @yaminpour
فریدون بن احمد سپهسالار نقل کرده که مولانا جلال‌الدین گفت: "من از کجا، شعر از کجا؟ والله که من از شعر بیزارم و پیش من از شعر بدتر کاری نیست!" آنچنان که در غزلیات شمس می‌گوید: رَستم از این بیت‌وغزل ای شه‌وسلطان ازل مفتعلن مفتعلن مفتعلن کُشت مرا! مولوی که خود والاترین شاعر است از شعر، آنگاه که معنایش توجه به صنایع ادبی و وزن و قافیه است، بیزار است و این بیزاری و "بی‌هنری" آغاز هنر والاست. بی‌هنری همان صاف و آیینه شدن است. هنرِ والا آیینگی است. آینه بازتاب حقایق است. دل که آینه شد حقیقت که همان زیبایی است در آن تجلی میکند. مولوی در داستان مجادله و رقابت چینیان و رومیان همین موضوع را تذکر می‌دهد. نقاشی چینیان که تقلیدی زیبا و چشم‌نواز از طبیعت بود در مقابل کار رومیان که فقط سنگ را صیقلی کرده بودند و آینه ساخته بودند، رنگ باخت. رومیان آن صوفیانند ای پدر بی زتکرار و کتاب و "بی هنر" ➕️ @yaminpour
🔺️تاریخ پیچیده‌تر از اینه که به خاطر یک اتفاق به ما فرصت خوشحالی یا ناراحتی بده ➕️ @yaminpour
: )) ➕️ @Yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️خلاصه بیانات مهم رهبر انقلاب در ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ در ۳ دقیقه ➕️ @yaminpour
بعد از سقوط اسد و ورود تروریست‌ها به دمشق موج عظیمی از تبلیغات حول مسجد اموی مشهور به جامع اموی راه افتاده طوری که گویی نقطه کانونی جهان اسلام است. جامع اموی همان دارالاماره معاویه و يزيد علیه‌اللعنة است. مسجدی در نزدیکی حرم حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها. حالا برخی تحلیلگران عرب گلایه کرده‌اند که چرا این مسجد را نشانه و نماد حاکمیت اسلام سنّی قرار داده‌اید؟ چرا مسجدالاقصی که قبله اول بود، نه؟ آیا این هم یک توطئه تبلیغاتی برای فراموش کردن قدس و مساله فلسطین به کمک فتنه ترکیه‌ای-صهیونیستی در سوریه است؟ ➕️ @yaminpour