eitaa logo
وحید یامین پور
37.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
277 ویدیو
25 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 از : جان مومنان با رشته‌های ولایت بهم پیوسته است... المومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض؛ هرچند اغلب در حجاب روزمرگی مراقب و متوجه این رشته نباشند اما آنگاه که خدا اراده کند که گشایش و انفتاح بزرگ را نزدیک کند مومنان را به این دلبستگی متذکر می‌کند. رشد یک جامعه اگر از جنس طهارت و نور باشد فقط به واسطه‌ی انسان‌هایی از همین جنس میسّر خواهد شد. کارآمدی -اگر کار و اثر مقدمه‌ی رشد باشد- شاخه و ثمره‌ی اخلاص و طهارت است. 💠 به کانال تسبیحات بپیوندید: ▪️ @Tassbihat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رهبر انقلاب: شنیدم شوق و علاقۀ مردم بیشتر از قبل است، خداکند این‌طور باشد. اگر اینطور باشد خرسند کننده است. (ان‌شاءالله خیر ببینه هر کسی با هر گرایشی که باعث شور و علاقه بیشتر مردم شده. خرسند کردن آقامون حتماً عمل صالحه) ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷✌️🇮🇷✌️🇮🇷✌️🇮🇷✌️🇮🇷✌️🇮🇷 🔺️عکس‌العمل یک ایرانی با غیرت، نسبت به توهین وحوش ضد انقلاب به پرچم عزیز کشورمان ➕️ @yaminpour
بسم الله الرحمن الرحیم خداقوت به همه رفقا بر اساس گزارش‌ها بحمدلله حضور مردم و مشارکت خوبه و خبرهای خوبی هم از سراسر کشور میرسه. آراء نزدیکه ولی ما نزدیک پیروزی هستیم باید موفقیت و پیروزی رو نهایی کنیم. باید تا ساعت '۲۳.۵۹ همت کنیم و با مرددین صحبت کنیم. همین الان برای افزایش رای آقای جلیلی تلاش چند برابری لازمه. سه ساعت باقی‌مانده نتیجه رو رقم میزنه. یاعلی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظات باقی‌مانده! ⚠️ آیا می دانیم انتخاب ما چقدر در ظهور تأثیر دارد؟! ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 http://Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
هنوز به پایان زمان اخذ رای زمان باقی است، بر اساس گزارشها میزان مشارکت به مرز ۵۰ درصد رسیده است. نظام جمهوری اسلامی را در این چند ساله هدف وحشیانه‌ترین ترورهای رسانه‌ای جهانی قرار دادند؛ سرود ملی و پرچم مقدس ایران را هتک کردند تا هویت ملّی ما را تحقیر کنند؛ تحریمی‌ها حنجره خود را علیه نظام سیاسی و انتخاباتش خراش دادند... صرف نظر از نتیجه، امروز روز شکست پروپاگاندای ضد ایرانی و نشان‌دهنده این واقعیت بود که در ایران هیچ فروبستگی و انسدادی وجود ندارد، حتی آنگاه که بحران بزرگی مثل شهادت و فقدان رئیس جمهور و جمعی از عالی‌ترین شخصیت‌های نظام رخ دهد ظرف چند هفته پروژه بزرگ انتخابات چند ده میلیونی با سلامت و نظم و امنیت برگزار و کشور وارد دوران جدیدش می‌شود. همه کسانی که در رشد مشارکت تاثیر داشته‌اند، در ساختن آینده ایران نقش ایفا کردند. ➕️ @yaminpour
از سال ۷۶ در انتخابات‌ها بوده‌ام. از هشت انتخابات، ۵ بار نتیجه برای ما پیروزی نبوده. شنبه‌ی شکست را ۵ بار تجربه کرده‌ام. این‌بار شاید تلخ‌تر. چون از فراق و داغ شهادت ناگهانی هنوز آرام نگرفته بودیم که چنین شد. تلخ هست ولی احساس خستگی و ناامیدی ندارم. شکست زیاد دیده‌ام. جهانِ بندگان و درویشان جهان شر نیست. در جهان او همه چیز ابتلاء است. پیروزی ابتلاء، شکست هم ابتلاء: فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكرَمَهُ وَ نَعَّمهُ فَيقُولُ رَبِّي اكرَمن! چه بسا ابتلای پیروزی ما را به ورطه غرور و هلاک بیندازد و ابتلای شکست ما را از مهلکه‌ای نجات دهد. شاید "خضر"ی آمده و کشتی ما را با تبر شکسته است تا بلایی را دفع کند. ما از حکمت ابتلائات خبر نداریم. ما که در حجابیم نمی‌توانیم بگوییم آنچه رخ داده مجازات یا کفران یا چیز دیگری است. صبر انسان بر بلا آغاز تغییر تاریخ توسط اوست. گاهی خداوند او را در سایه می‌برد تا از گزندی حفظش کند و گاهی به میدان می‌آورد تا با دست و بازویش کاری را رقم بزند. کسی که به آمد و شدها و بالا و پایین‌ها و مکر لیل و نهار آشنا نباشد، طفل است و گرفتار اراده. برای آن‌که از اراده به عجز هجرت کرده، تمام لحظات لحظه‌ی طرب است. از زبان لسان الغیب بشنویم که: رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند من ار چه در نظر یار خاکسار شدم رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند چه‌جای شکر و شکایت ز نقش نیک‌وبد است چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند سرود مجلس جمشید گفته‌اند این بود که جام باده بیاور که جم نخواهد ماند غنیمتی شمر ای شمع وصل پروانه که این معامله تا صبحدم نخواهد ماند توانگرا دل درویش خود به دست آور که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند بدین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند ز مهربانی جانان طمع مبر حافظ که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند ▪️برای جناب پزشکیان آرزوی توفیق داریم. امید که بداند بر جای چه بزرگی تکیه زده و چه امیدها به اوست... برای او دعا می‌کنیم. همت میلیون‌ها رای ایرانی مومن پشت اوست. ان‌شاءالله قدر بداند و گام‌های بزرگ بردارد. ➕️ @yaminpour
شماتت و گلایه دوستان در این لحظه و انگشت اتهام و اهانت به سوی هم گرفتن، زمین‌زدن و شکستن سبویی است که تَرَک برداشته... جهان را جان‌ها می‌سازند. اگر در جان خود کینه و کدورتی از برادرت داری، راه گرفتن جهان هم مسدود خواهد شد؛ گفت: آری به "اتفاق" جهان می‌توان گرفت. ➕️ @yaminpour
🔻 نماز امروز: نماز آخرین روز ماه ذی‌الحجه(آخرین روز آخر سال قمرى) مرحوم «سیدبن‌طاووس» نقل کرده‌است که در این روز، دو رکعت نماز مى‌خوانى و در هر رکعت، یک مرتبه سوره «حمد» و ده مرتبه سوره «قل هو اللّه» و ده مرتبه «آیة‌الکرسى» را مى‌خوانى و پس‌از نماز مى‌گویى: اَللّهُمَّ ما عَمِلْتُ فى هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَل نَهَیْتَنى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ، وَنَسیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ، وَدَعَوْتَنى اِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَلَیْکَ اَللّهُمَّ فَاِنّى اَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لى، وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَل یُقَرِّبُنى اِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنّى، وَلا تَقْطَعْ رَجآئى مِنْکَ یاکَریمُ. وقتى چنین کردى شیطان مى‌گوید: واى بر من! هرچه در مدت این سال زحمت کشیدم (و او را وسوسه کردم) با این عمل، همه را از بین برد و سالش را به خیر پایان داد! اقبال الاعمال، ج٢، ص٥١٧ ▪️@Tassbihat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️فردای انتخابات از نگاه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) ➕️ @yaminpour
به نیت همه رفقا السلام علیک یا علی بن موسی الرضا 🌹
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کند: 🔸 دوره «نسیان» فصل دوم؛ شعر و جنون 🎙️ متن‌خوانی و شرح مقالات کتاب "فردایی دیگر" با دکتر وحید یامین‌پور 🗓️ ۵ جلسه/چهارشنبه‌ها ⏰ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ ♦️ شروع دوره: ۳ مرداد ۱۴۰۳ 🔶 برگزاری دوره: مجازی و حضوری ظرفیت ثبت‌نام حضوری محدود است (ظرفیت ۳۰ نفر) 📲 برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات از طریق پیام‌رسان‌های: بله، ایتا، تلگرام و واتساپ به شمارۀ زیر پیام بدهید: ۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲ @bashgah_rcica rcica.ir @rcica_ir
🔻در ستایش شمایل سیاسی سعید جلیلی 🔻 من «جلیلی‌چی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعف‌ها و محدودیت‌های او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم. از سعید جلیلی که به نحو کم‌نظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلت‌ها و زیبایی‌های انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست. اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست. پیشتر نوشتم که مهم‌ترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراث‌دار او از این جهت بی‌شک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛ شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگی‌پنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن می‌خواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن می‌بندد، قیمتی است. اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمی‌دهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر می‌آورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است. جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است. می‌دانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلت‌های بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، ساده‌زیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت). فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکته‌سنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمی‌تواند دشمن بدارد. همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگی‌های شخصی جلیلی نیست. در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکان‌های آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت‌های جهانی) به حفره‌های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز می‌گردد. بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم: اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد، اینکه ایده‌ای در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد، اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی‌انگیزد، جملگی به کاستی‌های اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن باز می‌گردد. اگر این خلل‌ها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود (که البته چندان هم نشده بود) به معنای حل و فصل آنها نبود. و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی‌هاست. با مشاجره ملال‌آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی‌شود. شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور می‌کنم روند وقایع ماه‌ها و سال‌های پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست. در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر می‌شود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود.
برخی از سر ناراحتی می‌گویند رای قومیتی بود که فلانی را رئیس جمهور کرد. اما مگر آراء حزبی و جناحی همه نوعی رای قبیلگی نیست؟ بسیاری از همان‌ها که رای قوم و قبیله را نقد می‌کنند خود ملاک صلاحیت را قبیلگی می‌فهمند و گرفتار حب و بغض و رفاقت‌اند. طرفداری از سیاست و قدرت اغلب متعلَّق عالم خیال است و تمایل و تنفرش را از سلطه تصاویر وهمی می‌گیرد. از قضا آن‌که به جهت هم‌زبانی به هم‌شهری‌اش رای داده چه بسا با صرافت طبع به آنچه اعتمادش را برانگیخته رای داده است. در نظام درک او، هویت قومی و زبانی منشاء اعتبار و اعتماد است و نه هویت حزبی و قبیله‌ی سیاسی. آری رای قومی و قبیلگی قابل انتقاد است اما این نقد، برای کسانیکه خود به گونه‌‌ی مدرن نیست‌انگارانه‌‌ای از تعلق به قبیله گرفتارند، شاید مجاز نباشد و حتی متضمن نوعی تحقیر باشد. رشد، در پرتو عقل قدسی میسور و میسر است نه وهم و تعلق به قوم و قبیله یا تعلقات نیست‌انگارانه‌ی حزبی. کار سیاسی برای نظام اسلامی از نقطه‌ی رشد عقل قدسی جامعه آغاز می‌شود. ➕️ @yaminpour