یکی از تذکرات حاجی این بود، عطر و ادکلن رو در حدی بزنید که فقط اونیکه بغلتون میکنه بوش رو بشنفه. زیاد نزنید... مشام مردم هم مثل چشمشون حقالناسه. بیجهت نباید توجه دیگران رو جلب کرد، چه با چشم، چه با مشام، چه با صدا. غیر از اینکه سلیقهها متفاوته و ممکنه بوی عطر شما پسند کسی نباشه.
#بشنو_از_نی
➕️ @yaminpour
هدایت شده از تسبیحات
➕️ خلسه
توجه به وجود مطلق و مطلق وجود، نیاز به خلسه دارد. خلسه مهارتی است برای تهی کردن ذهن از اندیشیدن به هر چیزی. عرفای بزرگی مثل سیدعلی قاضی(ره) و علامه طباطبایی(ره) احوالی داشتهاند که به خلسه تعبیر شده است. خلسه به تعلیق بردن ذهن، و آنگاه فراتر رفتن از هستندهها و توجه به متن هستی در پسوپشت آنهاست.
مرحوم حاج اسماعیل دولابی(ره) در دستورات خود برای نماز شب توجه به هستی خداوند را به عنوان مقدمه نماز آوردهاند. سالک پیش از قیام به نماز، به هستی حق توجه میکند و آنگاه حضرت حق توجه او را به جهاتی که لازم است سیر میدهد. گاهی برای ورود به این گونه از تمرکز به هستی، تکرار اذکار خاص مانند تهلیل توصیه میشود.
🌙 #ماه_رجب
▪️ @Tassbihat
🔻امروز پانزدهمین و آخرین جلسه از فصل سوم نسیان با عنوان "تاریخ تفکر، فرهنگ و تمدن" در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد. از همه دوستانی که تا پایان همراهی کردند سپاسگزارم.
در جلسات پایانی مروری تاریخی داشتیم بر سیر تفکر فلسفی غرب جدید.
▪️خلاصه بحث به این شرح است:
مرحله اول: حذف معرفتشناسی افلاطونی و اشراقی و انکار حقیقت مُثل و اصالت ذهن خود بنیاد شناسا و تبدیل شدن انسان به واهبالصور در فلسفه دکارت
مرحله دوم: کوتاه شدن دست ادراک انسان از حقیقت در فلسفه کانت و اصالت آگاهی خودبنیاد
مرحله سوم: ادعای جهانشمولی عقلانیت (راسیونالیسم) و ابَر روایتهای غرب جدید (مانند ایده ترقی و حقوق بشر) در عصر روشنگری
مرحله چهارم: ظهور پوزیتیویسم و ادعای تمامیت یافتن معرفت بشری با ساینس، و مهمل دانستن معانی فرا حسی
مرحله پنجم: تردید در بیطرفی و توانایی ذهن و علم در تفسیر حقیقت با ساختارگرایی زبانشناسانهی سوسور و کشف "ناخودآگاه" در تفکر فروید و سپس فراگردهای پیشینی لاکان
مرحله ششم: انکار حقیقت ثابت و اعلام مرگ سوژه و فرو افتادن در نسبیتگرایی با پساساختارگرایان و فوکو
مرحله آخر: گشایش راه جدیدی در تفکر با هایدگر با تبدیل نسبت فاعلی انسان با وجود به نسبت قابلی...
🔻درباره دوره اینجا توضیح داده بودم:
https://eitaa.com/yaminpour/3850
10.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا مردم برای اینکه با احساساتشان کنار بیایند، وقت کم میآورند...
🔺️جناب ظریف! جنگ بعدی با ارسال پالس ضعف داخلی آغاز میشه که شما انجامش میدین.
➕️ @Yaminpour
هدایت شده از تسبیحات
➕️سید بن طاووس در کتاب شریف اقبال، در فضیلت صد مرتبه قرائت کردن سوره مبارکه توحید، روایتی را ذکر کرده است:
هر که در روز جمعه ماه رجب صد مرتبه سوره توحید را بخواند، این عمل در قیامت برای او نوری باشد که او را به بهشت بکشاند.
🌙طبق تقویم امروز آخرین جمعه #ماه_رجب است.
▪️ @Tassbihat کانال تسبیحات
▫️آغاز ثبتنام طرح آستان جانان
ویژه دانشجویان(برادران و خواهران)
▫️تحت اشراف استاد معظم آیتالله سید یدالله یزدانپناه
▫️ثبتنام گام اول(نسیم صبا)
از دوره تمهیدی مدرسه معرفتی-معنوی
🏷 به صورت حضوری در تهران
⏱مهلت ثبت نام:
تا ۱۴۰۳/۱۱/۰۵
📖 دفترچه راهنما :
[جهت مشاهده کلیک کنید](https://ble.ir/madresemarefatisolooki/-7097791184430582529/1736847848322)
👈 ثبت نام :
[جهت ثبتنام کلیک کنید](https://survey.porsline.ir/s/B5z2eEY)
🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر
برادران به آیدی زیر در پیام رسان بله و ایتا پیام دهید:
@aligh03
خواهران به آیدی زیر در پیام رسان ایتا پیام دهید:
@Hekmat_Okhtorreza
🕌 مدرسه معرفتی - معنوی استاد یزدان پناه
@madresemarefatisolooki
➕️ نکتهای مهم درباب تاثیر اعمال انسان
مرحوم علامه میفرماید: عمل نه فقط با تمام اعمال گذشته و آینده خودش مرتبط است بلکه در همه اعمال کسانی تأثیر دارد که در زمان او زندگی میکنند و حتی کسانی که پیش و پس از زمان او زندگی میکنند. از این بابت که وقتی همه انسانها حاضر باشند (يَوْمَ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ)، اثر عمل او در تک تک انسان ها دیده شود و معلوم میشود که عملش در دیگران چه اثری داشته است.
پس قیامت یوم الجمع است... به این معنا که هر عملی انجام دادهاند با تمام افراد مرتبط است. اثر عمل این و اثر عمل آن و اثر عمل دیگری باید در بقیه ظاهر شود. باید همه حضور داشته باشند تا تأثیر اعمال او در دیگران و تأثیر اعمال دیگران در بقیه هم آشکار شود تا معلوم شود جزای این عمل چیست. با این نگاه میفهمیم که برای اعمال اختیاری مان چقدر مراقبه میخواهیم.
🔺️ از کتاب پیدای پنهان/ اثر استاد محمدرضا عابدینی ص۳۲
▪️ @Tasbihat_ir