فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سه خصوصیت مهم شب عرفه/ گفتاری از مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی(ره)
💠 به کانال تسبیحات بپیوندید:
▪️ @Tassbihat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج آقا هارداسان؟ 🥀
➕️ @yaminpour
🚫تخریب در دوگانه جلیلی-قالیباف نتایج روشنی داره:
۱. کاهش سبد کلی رای جبهه انقلاب
۲. تقویت روانی و سیاسی جبهه رقیب
۳. سخت و حتی محال شدن وحدت در صورت نیاز در لحظه لازم
۴. افزایش رای سفید و باطله در دور دوم احتمالی در رقابت یکی از این دو نفر با پزشکیان و نتیجتاً افزایش احتمال پیروزی رقیب
۵. کینه و کدورت و نقار در جبهه برای سالها
واقعاً خیلی سخته که فقط کاندیدای خودتون رو تبلیغ کنید؟
▪️وحید یامینپور
➕️ @yaminpour
هدایت شده از سه شنبه های مهدوی
خوشا «ذیالحجه» روزِ عیدِ قربان
شروعِ داستانِ عشق و ایمان
خادم المهدی های سه شنبه های مهدوی قصد دارند تا در روز عید سعید قربان، به نیت سلامتی آقا امام زمان (عج) و رفع بلا و بیماری از مردم جهان، قربانی کنند و گوشت آن را به خانواده های نیازمند اهدا نمایند.
شما هم می توانید در نذر قربانی سهیم شوید.
#سه_شنبه_های_مهدوی
🤝پرداخت نذورات :
💳
5041721112421939بنام سه شنبه های مهدوی (جهت کپی، برروی شماره کارت کلیک کنید.) 📱*۷۸۰*۳۱۲# 🔗 https://3shanbe.com/ghorbani کانال رسمی سه شنبه های مهدوی: ➕ https://eitaa.com/joinchat/1043595267Cfd9a9234d0
داستان ما ماجرای آن شیشهگری است که وسط کارگاهش دعوا راه افتاده. مهم نیست برنده چه کسی باشد، این بلورهاست که فرو میفتد و میشکند...
چه کسی دلنگران ميراث #شهید_رئیسی است؟
#انتخابات
#تقوای_سیاسی
➕️ @yaminpour
🔺️تا بوی امکان تفرقه به مشامشان رسید ذات خرابشان را افشا کردند.
#جلیلی
#قالیباف
#انتخابات
➕️ @yaminpour
بسم الله الرحمن الرحیم
تلاش برای انتخاب رئیس جمهور جدید را،منحصرا در کند و کاش،بحث و جدل و زد و بندهای معمول تعریف کردن فاصله گرفتن از روح حقیقت انقلاب اسلامی است.
از آنجا که احساس می شود وقایعی که پشت سر گذاشتیم نتیجه ی کفران نعمت هایی بود که تر و خشک با هم در آن سوختند،توجه داشته باشیم حفظ جریان حق احتیاج به توسل جمعی و استغفار بسیار و ایجاد زمینه ی حقیقت اخلاص در ما دارد.
نا امید نیستیم اما بیش از آن که از قرآن های بر نیزه نگران باشیم،خائف از قلب های زنگ زده ی خودمان و تادیب الهی که منجر به تاخیر در اصل ظهور و فرسایشی شدن اصلاح امور را در پی دارد،هستیم.
سپهر باطنی ایران مدت هاست در تلاطمی از کشش های نورانی وامیال شهوانی دو سمت جبهه ی عقل و جهل به سر می برده است، لکن آنجا که عقل ها تحت برق مطامع از هویت الهی خویش رو به زیاده خواهی ناسوتی کردند باید منتظر چوب جلال و عقوبت کفران نعمت بود.
آنجا که مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:
أكثر مصارع العقول تحت بروق المطامع!
ما در صورتی قوم برگزیده ی خدا خواهیم بود که بنده بودن محمل خویش را در تمام کیان وجودمان پیدا کرده باشد وگرنه اقوامی در تاریخ که گرد وجود ولیّ جمع آمدند و قدر نداستند و خاسر گشتند کم نبوده اند.
به قول آن ولی خدا میفرمود قوم برگزیده بودن را به ما پیش فروش نکرده اند.
شکستگی و استغفار جمعی و تبیین مواضع کفران نعمت و عزم جزم بر عدم رجوع به آن کورسوی امیدی برای آینده ی پیش روست.
خداوند همیشه پشتیبان اهل حق خواهد بود.
مهم این است که از دایره ی مفاهیم ذهنی و تصور اینکه ما اهل حق هستیم خارج شده و در عمل اهل حق باشیم تا شاهد نتیجه ی آن که نصرت الهی است باشیم.
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
ما در ۸ سال دولت حسن روحانی آرام آرام داشتیم به تنبلی و انزوای عافیتطلبانه عادت میکردیم. به اینکه مسئولیت هیچ چیزی را نپذیریم. به اینکه نقد کنیم و نقد کنیم و نقد کنیم. پا روی پا بیندازیم و ریشخند بزنیم و زندگی خودمان را سپری کنیم.
اولش با دیدن کسانی مثل آخوندی و جهانگیری و فریدون و ظریف، آه میکشیدیم اما بتدریج پوزخند زدیم و طعم بیمسئولیتی و بیتکلیفی زیر زبانمان مزه کرد. طعم نقد و مطالبه. مطالبهگری مکر بزرگی است. مکر نفس است. تسویل و تسویف است. جز آنها که از عمق جان میسوزند و کاری جز فریاد زدن از دستشان برنمیآید، الباقی مطالبهگران، بادی به غبغب میاندازند و بدون قبول هیچ مسئولیتی فریاد میزنند. در سایهی مکر نفس ژست مستقل بودن و جسارت و شهامت داشتن میگیرند و ترس خود از پذیرفتن مسئولیت اوضاع را پنهان میکنند.
در میان این خوشخوشان تنبلی و مطالبهگری ناگاه فتنه ۹۸ رخ داد و دیدیم کسی جز ما نیست که سنگ زیرین آسیاب باشد. رئیس دولت خودش صبح جمعه از خواب بیدار شد و ما باطن حقیقی مطالبهگری عافیتطلبانه را در خیابانهای آتش گرفته و خشم حاشیهها و استیصال کارگران دیدیم.
با توبه از روحانی، رئیسی آمد. اما برخی از جماعت خو کرده به مطالبهگری از غار خود بیرون نیامدند. رهبری مدتها بود که جوانان حزب الهی را از مطالبهگری به جهادتبیین و حرکت خودجوش فراخوانده بود، اما کمتر لبیک شنیده بود.
بسیاری از گرم و نرم مطالبه بیرون نیامدند و شانه زیر بار مسئولیت ندادند و ترجیح دادند با همان زبان با رئیسی سخن بگویند.
خلوصگراییِ حزبالهی نقاب خوبی است برای پنهان شدن و مطالبهکردن؛ و توأمان ما را از زحمت پذیرش تکلیف و نتیجه میرهاند. به جای رنج پاسخگویی، به ما لذت متبخترانه و غرورآمیزِ مطالبه را ارزانی میدارد.
آخوندی و فریدون و جهانگیری و ظریف... دولت سوم روحانی پشت در است. و این برای جماعت مطالبهگر مسئولیت گریز عافیت طلب خبر بدی نیست. آنها تکلیف خود را انجام میدهند، بقیهاش به آنها مربوط نیست.
@yaminpour
امروز:
رفتار ظریف در اصفهان
رفتار فاضلی در تلویزیون
درس اول سیاست :
ادب مرد به ز دولت اوست
#حاج_آقا_هارداسان 🥀
➕️ @yaminpour
انتخابات، ورطه است، هچل است، مخمصه است، دام بلاست، کمینگاه است، مغاک و مهلکه است...
ان ربک لبالمرصاد
پناه بر خدا از خودمان
💠 استغفار ملّی
▪️رهبر انقلاب:
تأثیر استغفار در یکی از سختترین میدانهای زندگی یعنی میدان مبارزهی آشکار با دشمن است که در این آیهی شریفه، در سورهی مبارکهی آلعمران میفرماید: وَ کَأَیِّن مِن نَبیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبّیّونَ کَثیرٌ فَما وَهَنوا لِما اَصابَهُم فی سَبیلِ اللهِ وَ ما ضَعُفوا وَ مَا استَکانوا وَ اللهُ یُحِبُّ الصّابِرین، (۱) وَ ما کانَ قَولَهُم اِلّا اَن قالوا رَبَّنَا اغفِر لَنا ذُنوبَنا وَ اِسرافَنا فی اَمرِنا؛یعنی این کسانی که در میدان جنگ [همراه] با پیغمبران مجاهدت میکردند ــ که اینجا ضمناً جهت حرکت پیغمبران هم معلوم میشود؛ تصوّر نشود که پیغمبران در خانهها نشسته بودند، یا مثلاً همیشه در مساجد و معابد و مانند اینها [بودند]؛ نخیر ــ در میدانهای جنگی که پیغمبران میرفتند و با دشمنان مبارزه میکردند، این ربّیّون یا ربّانیّون و خداپرستان و محورهای خداپرستی دعایشان این بود: رَبَّنَا اغفِر لَنا ذُنوبَنا وَ اِسرافَنا فی اَمرِنا وَ ثَبِّت اَقدامَنا وَ انصُرنا عَلَى القَومِ الکافِرین؛(۲) یعنی رابطهی استغفار با جنگ، با ثبات قدم، با نصرت؛ این است دیگر؛ استغفار این جور است. اگر انسان به معنای واقعی کلمه از خدای متعال به خاطر خطاها و کوتاهیها و مانند اینها طلب مغفرت کند و معذرتخواهی کند، خدای متعال جواب میدهد دیگر؛ این، صریح آیهی قرآن است. آن وقت پاسخ خدای متعال به اینهایی که استغفار کردند و به خدای متعال گفتند که ما را نصرت بده، این بود: فَآتَاهُمُ اللهُ ثَوابَ الدُّنیا وَحُسنَ ثَوابِ الآخِرَة؛(۳) قبل از آخرت، در دنیا پاسخ اینها را داد، به خاطر استغفاری که کرده بودند. پس درس قرآن شد مدد گرفتن از استغفار برای پیروزی در میدانهای گوناگون؛ یعنی نگاهمان به استغفار این نباشد که مثلاً فقط برای گناهان شخصی و برای شستشوی دل خودمان استغفار کافی است؛ نه، استغفار در میدانهای ملّی، در میدانهای بزرگ اجتماعی کارکرد دارد، تأثیر دارد و ما را به توفیقات بزرگ میرساند.۱۴۰۱/۰۱/۲۳
بیانات در دیدار مسئولان نظام
#انتخابات
💠 به کانال تسبیحات بپیوندید:
▪️ @Tassbihat
🔸همهی ما یک دکتر فاضلی عصبی هستیم
📝محمد حسین تیرآور
۱)راستش را بخواهید همهی ما این روزها یک دکتر فاضلی عصبانی هستیم، فقط میکروفون نداریم که پرت کنیم.
چرا عصبی نباشیم؟
کسی آمده است برای سکان داری ریاست جمهوری یک کشور نود میلیونی با بیست وزارتخانه، که یک سرش فرهنگ است، یک سرش امنیت، یک سرش اقتصاد، یک سرش انرژی و...
اما صادقانه میگوید که: «نه ایده دارم و نه برنامه، نه کارشناس هستم و نه متخصص». طوری کلی پاسخ میدهد به سوالات تخصصی که هر آگاه منصفی میفهمد آقای نماینده اطلاع دقیقی از هیچ چیز ندارد.
مدام با خودمان کلنجار میرویم که: مرد حسابی اینکه میگویی «کار باید علمی و کارشناسی باشد» که نشد!
مگر ما یک نظر کارشناسی داریم و یک قرائت علمی؟
اقتصاد و فرهنگ پر از مکاتب متناقض با یکدیگرند، شما که کارشناس کلان نیستید، در مواجه با تضارب آرای کارشناسان و نسخه های علمی، چه میکنید؟
سنگ کاغذ قیچی میکنید که کدام را انتخاب کنید؟
کلی گویی، هم پرسشگران متخصص را کلافه میکند هم مخاطبان را و حتی خود آقای کاندید کلافه شده از سوالات تخصصی را.
۲) کارگردان استودیو نما را از بالا و باز میگیرد تا رفت و آمد عصبی مشاور فرهنگی دکتر پزشکیان واضح ثبت شود، روی آنتن زنده؛ اصرار آقای نامزد هم برای آرام کردن دکتر فاضلی عصبانی فایدهای ندارد، وقتی که مجبور است به مشاور هیئت علمی خود با صدای بلند روی انتن زنده تذکر بدهد: «آقای دکتر فاضلی عصبی نشو».
دست آخر کار به جایی رسید که مسعود پزشکیان مجبور شد در میز گرد فرهنگی، از مشاور خود انتقاد کند که: «ما فرهنگ گفتگو نداریم».
۳) گفتم، همهی ما یک دکتر فاضلی عصبانی هستیم، وقتی مسعود پزشکیان طوری به مردم میگوید «فقط چهل سال میگوییم درست میکنیم، چرا نکردید؟» و به روی خودش هم نمیآورد که دهها سال از این چهل سال ، خودش هم نماینده بوده و هم وزیر و فیالحال اکثریت تیم حاضرش نیز، یا وزیر این مملکت بودهاند یا مسئول. وقاحت همه را عصبی میکند.
@mohammadhoseintiravar
💠
ما گمان میکنیم که راه بدست آوردن چیزها در نسبت با دیگران، جنگیدن و رقابت و مخاصمه با آنهاست. اما برعکس فکر میکنیم. چیزها را در جایی میجوییم که آنجا نیستند.
روح مرحوم حاج اسماعیل دولابی شاد:
"آدم با جنگ چیزی به دست نمیآورد."
#بشنو_از_نی
➕️ @Tassbihat
چه بسا مناظرههای این دوره برخلاف انتظار موجب کاهش مشارکت بشود.
عدم برآورده شدن توقعات از سطح و نوع مناظرهها که اغلب تا سطح گفتگوهای معمولی کارشناسی پایین آمده، طبعاً سرخوردگی و بیانگیزگی را در پی دارد.
مگر در شبهای آینده شاهد اتفاق دیگری باشیم.
یه دوره فشرده "غربشناسی" با متنخوانی آثار #شهید_آوینی تدریس کردم. این کاملترین دوره ایست که با تکیه بر مبانی عرفانی و فلسفی خودمان به طور خلاصه تدریس کردم.
حدود ۶۵۰ دقیقه است که موسسه طلوع در قالب ۷جلسه و حدود ۴۰ فایل کوتاه(۱۰ تا ۲۰ دقیقهای) تدوین کرده و عرضه کرده.
از این لینک تهیه کنید:👇
https://toluehagh.ir/ras2
کانالها و گروهها از انواع نظرسنجیها لبریز شده. این وسط نظرسنجیهای دروغ هم اضافه شده. این بلبشو اگر عامدانه نباشه یه نتیجه روشن داره: بیاعتبار کردن همه نظرسنجیها.
با چه هدفی؟
➕️ @yaminpour
بنده تا به حال در کانال نظرسنجی منتشر نکردم که شائبهای در کار نباشد. دغدغه من مثل بسیاری از شما پیروزی یکی از کاندیداهای جبهه انقلاب و جلوگیری از تشکیل دولت سوم روحانی است. اینجاست که نظرسنجیها اهمیت پیدا میکنند.
لذا با توجه به انتشار بی حساب و کتاب نظرسنجیها در فضای مجازی، در روزهای آتی آن نظرسنجیهایی که به صحت و اعتبارش اطمینان بیشتری داشته باشم را جهت استحضار رفقا منتشر خواهم کرد.
👆این صوتها تدریس و شرح آخرین اثر شهید آوینی با عنوان "یادداشتی ناتمام در باب هویت و حقیقت انسان" از کتاب "رستاخیز جان" و بخشهایی از مقاله "آخرین دوران رنج" از کتاب "فردایی دیگر" است.
https://toluehagh.ir/ras2
دوستانی که از نظرسنجیها میپرسند؛ نتایج نظرسنجیهای جدید هنوز به دستمان نرسیده. آخرین نظرسنجیهای معتبری که داریم مربوط به آخر خرداد و قبل از مناظرههای دوم و سوم است که آقای جلیلی در جایگاه اول(با حدود ۲۳ درصد) و آقایان قالیباف و پزشکیان با درصد مشابه حدود ۱۹.۵ درصد پس از ایشان هستند.
نکته مهم درصد بالای مرددها هستند که هنوز در مورد انتخابشان تصمیمی نگرفتهاند(حدود ۳۰ درصد از مشارکت کنندگان)
باید منتظر تاثیر مناظرهها باشیم. انتخابات پیچیدهایست.
نتایج یک نظرسنجی معتبر مربوط به دو روز اخیر(پس از مناظره سوم) به دستم رسیده که نشاندهنده رقابت تنگاتنگ آقایان جلیلی و پزشکیان است.
سه نفر اول به شرح زیر است:
پزشکیان ۲۴.۵
جلیلی ۲۴
قالیباف ۱۵
مردد(در انتخاب کاندیدا) ۳۰
اگر در ۴ روز باقیمانده اتفاق خاص و غیرمنتظرهای رخ ندهد پس از ۱۹ سال یک انتخابات دو دورهای خواهیم داشت.
➕️ @yaminpour
1_12175314645.mp3
19.22M
چرا فقدان #شهید_رئیسی جبرانناپذیر است؟
🔺️۴۰ دقیقه
▪️باید بدانیم آدمها در میدان سیاست و تاریخ کجا ایستادهاند. شناخت ویژگیهای اخلاقی بهتنهایی چندان اهمیتی ندارد.
▪️سیری در آیات سوره حشر و شناخت نقش آفرینی مؤمنین در تاریخ دینی
▪️مقام تابعین که میراثدار اسلاماند مقام استغفار و مراقبه از الفت میان مؤمنین است و این کانون تولید قدرت در جامعه اخوانی است.
▪️نشانه سیاست برآمده از عقل قدسی، الفت و وحدت است و نشانه سیاست برآمده از وهم، تفرقه و کینتوزی است.
▪️#شهید_رئیسی جلوهای از این عقل قدسی بود. نشانهاش الفت در جبهه انقلاب بود. طلوع عقل قدسی طلوع رحمت و وحدت است.
▪️تاثر ملّی و داغ ملّی ما به خاطر ارتباط فطری و قلبی ملت ما با عقل قدسی و جلوات آن است و دوست داشتن کسانی چون #شهید_رئیسی مربوط به عالم اراده و ذهن نیست.
➕️ @yaminpour
برخی گمان کردند، مطالب اخیر تلاشی در راستای ائتلاف و اجماع است. مسئله من وحدت است ، نه ائتلاف. ائتلاف یک کنشگری بر اساس محاسبهی احتمالات است و کار عقل جزوی است. وحدت گاهی اقتضای ائتلاف دارد، گاهی ندارد. ولی وحدت مربوط به عقل احتمالات و عقل محاسبگر نیست. دعوت به وحدت شاید مربوط به مرتبه سکوت عقل باشد. وحدت مربوط به جانهاست و ائتلاف یک کنش ارادی عقلانی. ایثار هم گاهی اقتضای انصراف دارد و گاهی ندارد. چه بسا گاهی اقتضای ایثار عدم انصراف باشد و همه اینها را عقل محاسبهگر در زمان معلوم میکند.
دغدغه اصلی حفظ وحدت و الفت میان مومنین است که اگر نباشد، پیروزی هم نوعی شکست است.
▪️وحید یامینپور
➕️ @yaminpour