🔰 لاریجانی یه تالار درحد عروسی گرفته از اعضای ستادش تقدیر و تشکر کرده!
حالا چقد کار کردن؟ کلا ۳ روز و نصفی ستادش فعال بوده!
حالا فکر کنید مملکت بیوفته دست اینا!
البته این جماعت عادت دارن برای کارهای نکرده و بی فرجام به همدیگه صدتا صدتا سکه و پاداش بدن
پ.ن شما اجازه میدید دوباره چنین تفکری به قدرت برسه؟!
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
17.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شیفتگان خدمت ۵
🎥دستاوردهای دولت سیزدهم
⏳بخش پنجم؛ حوزه علمی، صنعتی و دانشبنیان
بخش چهارم 👇
https://eitaa.com/yaranhamdel/27960
#شیفتگان_خدمت
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کانال یاران همدل
شما: ببین؛ ایران نزدیک ۴۵۰ شهرستان داره یعنی با عقل تو جور در میاد که همه این ۴۵۰ فرماندار تبانی کنن
🔰 روشنگری
🗣️ پاسخ به ۴۰ شبهه و سؤال در خصوص انتخابات
۶) رئیس جمهور هیچ کاره و صرفاً تدارکاتچی هست و همه چیز دست رهبریه
پاسخ اول
۱. قانون اساسی رو دیدی و این حرف رو میزنی؟
۲. پس از مقام رهبری رئیس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط میشود بر عهده دارد (اصل ۱۱۳ قانون اساسی)
۴. رئیس جمهور رئیس ۲۷ شورای ملی است من جمله ۱۴ شورای تخصصی مثل شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی اقتصاد، شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شورای عالی اشتغال، شورای عالی انرژی، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، شورای عالی صنایع دریایی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی جوانان، شورای عالی فضای مجازی، رئیس هیئت امنای صندوق توسعه ملی و.....
۴ . امضای عهدنامه ها مقاوله نامهها موافقتنامهها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولتها و همچنین امضای پیمانهای مربوط به اتحادیههای بینالمللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور یا نماینده قانونی او است. اصل (۱۲۵)
۵. رییس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیماً بر عهده دارد و میتواند اداره آنها را به عهده دیگری بگذارد. (اصل ۱۲۶) به عبارتی دیگر ۹۵ درصد منابع انسانی کشور در وزارتخانهها و سازمانها و ادارات و فرمانداریها و بخشداریها و ... تحت مدیریت دولت و رئیس آن است.
۶. اگر رئیس جمهور تدارکاتچی است این ترافیک کاندیدا برای چیست؟
اگر اینجوری است پس چرا این افراد نه تنها یک دوره بلکه در دورههای متمادی کاندیدا میشوند مثل هاشمی. (اون حتی میخواست مادامالعمر کند ریاست جمهوری رو) و احمدی نژاد و روحانی برای دور دوم
پاسخ دوم:
۱. این حرفو اونایی تو گوش من و شما میخونن که میخوان اشتباهات و کمکاریهای روحانی رو توجیه کنن ولی دقیقاً همون آدما میان کاندیدا میشن.
۲. پس چرا همونایی که این حرفو تو گوش من و شما میخونن دم انتخابات کاندیدا معرفی میکنن؟
۳. طرف گفت: قرار بود به مقامات عالیه برسیم اما نذاشت گفتن کی نذاشت؟ گفت: خستگی.
۴. چرا کانال ضد انقلاب آمد نیوز مخاطبینش رو تشویق به رأی دادن به روحانی میکرد؟
#روشنگری
#شبهات_انتخابات
#تا_انتخابات
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
🔰 گرگشناسی
📌بررسی یهودیت از منظر قرآن
بسم الله الرّحمن الرّحیم
گرگ یک کلمه است، اما در نبرد واژهها بار معناییِ خاصی را بر دوش میکشد. بکارگیری این کلمه در فرهنگ بنیاسرائیل سابقهای طولانی دارد. قرآن عزیز از زبان حضرت یعقوب، پدر بنیاسرائیل در آیه سیزده سوره یوسف از کلمه
گرگ استفاده کرده است. یعقوب نگران است که مبادا گرگ به فرزند دلبندش
آسیب برساند، لذا میگوید:
«وَ أَخافُ أَنْ یأْکلَهُ الذِّئْب»
میترسم که او را گرگ بخورد!
″اما چرا یعقوب در بین این همه حیوان درنده، فقط از «گرگ» نام میبرد؟!″
چرا نمیگوید: میترسم خرس یا پلنگ و یا ببر یوسفم را بخورند؟! چرا خوف و نگرانیاش را به مطلقِ وحوش نسبت نمیدهد؟! مثلاً چرا نمیگوید: میترسم حیوانات وحشی فرزندم را بخورند؟! چه خصوصیتی در گرگ وجود دارد که یعقوب به صراحت از او نام میبرد؟! آیا این تصریح میتواند بدون حکمت باشد؟! آیا این اختصاص نباید ذهن عقلاء و اندیشمندان را به «گرگشناسی» و شناخت ویژگیهای آشکار و پنهان گرگ تحریض و تحریک سازد؟!
بنیاسرائیل مصمّم شدهاند تا یوسف را از پدر جدا کرده و با خود به صحراء ببرند،
تصمیم خود را مطرح میکنند و از پدر در پاسخ میشنوند:
«إِنِّی لَیحْزُنُنِی أَنْ تَذْهَبُوا بِه»
از اینکه یوسف را ببرید من محزون میشوم.
شما خواننده فهیم، قرآن را کتاب جاری بدانید و یوسف را گسترده معنا کنید. حصرت یوسف در یک جسم و یک جسد نشانه خوبی از عقل ارائه نمیدهد. همه
آنچه که میتواند در بَر دارنده شأن انسانی و الهی باشد، میتواند بعنوان زیرمجموعهای از کلمه یوسف در ادبیات دینی و در معارف الهی مورد توجه قرار گیرد.
و نیک میدانید که قرآن کتاب قصه نیست. و مجموعه حکایتهای موجود در آن نیز برای سرگرمی بیان نشده است. داستان یوسف هم داستانی مُرده نیست که در گذشته واقع شده و امروز دیگر از حیّز انتفاع خارج گشته و کارآیی ندارد. خیر، اینگونه نیست. هم داستانِ یوسف زنده است و هم قرآن آیاتش برای امروز و فردای ما و شماست.
یعقوب محزون است و از آنجاییکه «أَنْ تَذْهَبُوا بِه» یوسفبَری همچنان ادامه دارد، حزنِ یعقوب نیز حتی با چشم و دل غیر مسلّح برای کسانیکه اراده رصد و مشاهده کنند، قابل رصد و قابل مشاهده است.
آنهایی که امروز یوسفهای ما را میبَرند، قطعاً تجهیزات و تجربیّات بیشتری نسبت به گذشتگان دارند. به همین خاطر، در موارد بسیاری متوجه بُردن یوسفهایمان نمیشویم، لذا با پدران و مادرانی مواجهایم که نه تنها ربوده شدن یوسفهایشان را
باور ندارند، بلکه در مواقعی و با زیر سؤال بردن تلاشِ دلسوزان و متهم ساختنِ
محقّقان فهیم، خود کمک کننده گُرگانِ تا دندان مسلّح شدهاند!
آنانیکه در این میان مسلمانند و گاهی آیاتی از قرآن حکیم را میخوانند، چه پاسخی برای حزن و اندوه یعقوب دارند؟ و چگونه خوف و نگرانی این پیامبر الهی را تفسیر
میکنند؟ آنجایی که میفرماید:
«إِنِّی لَیحْزُنُنِی أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ وَ أَخافُ أَنْ یأْکلَهُ
الذِّئْب»
همانا من از اینکه او را با خود ببرید محزون میشوم و میترسم که گرگ او را بخورد.
ادامه دارد...
#گرگ_شناسی
#یهودیت_در_قرآن
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
🔰 تاریخ فلسطین
✅آشنايي با خاورميانه
خاورميانـه بـه عنـوان زادگـاه پيـامبران الهـی و خواسـتگاه
تمدنهای بزرگ بشری در نقطه حساس از جهان قرار گرفتـه
است وسعت خاورميانه تقريبـاً ۵٫۶ ميليـون كيلـومتر مربـع و
جمعيت آن نزديك ۳۵۰ ميليون نفر است.
حدود تقريبي خـاورميانه عبارت است از شمال به روسيه و از شرق به پاكسـتان،
از غرب به دريای مديترانه و از جنوب به اقيانوس هنـد يـا بـه عبارتی ديگر مابين خاور دور (چـين، ژاپـن، انـدونزي و....) و خاور نزديك (ليبي، الجزاير، مراكش و.....) قرار گرفته است.
ادامه دارد...
#تاریخ_فلسطین
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کانال یاران همدل
🔰 تاریخ فلسطین ✅آشنايي با خاورميانه خاورميانـه بـه عنـوان زادگـاه پيـامبران الهـی و خواسـتگاهتمد
🔰 تاریخ فلسطین
✅موقعيت استراتژيك خاور ميانه
خاورميانه از نظر موقعيت جغرافيايی پلی است بين سه قـاره
اروپا، آسيا، آفريقا؛ و كشور فلسطين درحساسترين نقطه ايـن
منطقه قرار دارد به طوری كه بر سه قاره بزرگ جهان تسلط
دارد، هر قدرتی كه بر اين نقطه از جهان تسلط يابد میتواند
به راحتی هر ناحيه از سه قاره مذكور را بخواهد مـورد هـدف
قرار دهد؛
و تلاش قدرتهای بزرگ در تأسيس اسـرائيل در ايـن منطقـه
و نفوذ بيش از حد آمريكا در خاورميانه ناشی از همين موقعيت
استراتژيك منطقه میباشد؛ علاوه بر اين وجود كانال سـوئز،
تنگههای هرمز، بسفر و داردانل به عنوان شاهرگهای حيـاتی
جهان در اين منطقه قرار دارند.
ادامه دارد...
#تاریخ_فلسطین
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کانال یاران همدل
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت ۵۹ ″حراج شمعی″ با همه این نیرنگ بازیها «بورس» قلب پایتختهای اروپا
🔰 برگی از داستان استعمار
🎬قسمت ۶۰
″نوکیسهها″
ثروتی که به اروپا رسید، باعث میشد بسیاری از مردم عادی هم به زندگی پر از تجمل رو کنند.
ظرفهای نقره ای از لوازم معمولی بسیاری از مردم بود؛ اما بعضی افراد میزها و صندلیهایشان را هم از نقره میساختند.
زنهای معمولی خود را با طلا و جواهر بسیار زینت میدادند و ثروتمندان زین و برگ اسبهایشان را با پوششی از طلای ناب تزئین میکردند.
پرندههای نایابی همچون توکا و باقرقره برای رنگین کردن سفرهها با قیمتهایی گران خریداری میشدند و لاک پشتهای بزرگی که از اقیانوس صید میشدند، از گراز کباب شده، گرانتر بودند.
بسیاری از اشراف افرادی را فقط برای خدمت در کنار میز ناهار استخدام میکردند و آنها را میزگردان مینامیدند.
یک کتاب آشپزی که در سال ۱۶۵۰ میلادی در فرانسه منتشر شد میز ناهار را اینگونه توصیف میکند:
«میهمانان به اندازه یک صندلی از یک دیگر فاصله داشته باشند. دامن سفره از هر چهار طرف میز باید به زمین برسد. غذای مهمانان هشت نوع است. هشتمین غذا میتواند مربا، شیرینیهای حبهای، پاستیل، بادام سوخته یا شیرینیهایی با عطر مشک و عنبر باشد. سرپیشخدمت که شمشیری را به کمرش آویخته، دستور تعویض بشقابها را برای غذای جدید صادر میکند. برای هر غذا باید یک بشقاب و برای دو غذا یک دستمال سفره عوض شود.»
سفیر ایتالیا در فرانسه در سال ۱۵۵۷ میلادی در نامهای به دوستش نوشت:
«در مهمانخانههای پاریس در برابر پول، هر غذایی را برای شما آماده میکنند. اگر هوس کنی گوشت کباب شده ققنوس را بخوری -پرندهای افسانهای که در آتش میسوزد و دوباره از خاکسترش برمیخیزد ـ در برابر بیست و پنج سکه برایت آماده میکنند.»
اما همه این اتفاقات در زمان بسیار کوتاهی رخ داد.
نویسندهای فرانسوی نوشت:
«مردم فقط در نیم قرن گذشته آموختند که چگونه باید غذا بخورند.»
اروپاییها با همین اشتهای تحریک شده به سرزمینهایی که در شرق و غرب فتح کرده بودند، میرفتند.
در اندونزی پرخوری آنها باعث تعجب و دشنامگویی مردم شده بود.
حتی یک جهانگرد اروپایی نگران نسل حیوانات در سوماترا ۔ یکی از جزایر اصلی اندونزی - شده بود: «در میان مردم اینجا اگر ارباب بزرگی باشید، میتوانید یک مرغ بریان را بخورید؛ اما در تمام روز وعده غذایی دیگری نخواهید داشت. ولی مردم میگویند این دو هزار اروپایی که به جزیره آمدهاند، به زودی همه گاوها و مرغهای اینجا را خواهند خورد.»
علاقه فرانسویها به خوردن غذاهای متنوع به اندازهای شدید بود که در سال ۱۷۴۶ میلادی یک کتاب آشپزی با نام «آشپز شهرنشین» پرفروش ترین کتاب فرانسه شد و همه کتابهای علمی، ادبی، تاریخی و هنری را پشت سر گذاشت.
📚سرگذشت استعمار #مهدی_میرکیایی، ج۶، ص۳۹
#استعمار
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کانال یاران همدل
🔰 خداوند الموت – حسن صباح ✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه ۴) موسی نیشابوری در قلعه طبس 🎬 قسمت ۱ موسی نیش
🔰 خداوند الموت – حسن صباح
✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه
۴) موسی نیشابوری در قلعه طبس
🎬 قسمت۲
مسافری که میخواست از نیشابور به قلعه طبس برود میتوانست یکی از دو راه را انتخاب نماید. یا از نیشابور در امتداد جنوب براه بیفتد و از کوره راهی که از حاشیه شرقی کویر ایران میگذشت خود را به قلعه طبس برساند. یا از آن شهر به طوس برود و آنگاه از طوس عازم جنوب شود تا اینکه به قلعه طبس برسد راه اول که از نیشابور، مستقیم، منتهی به قلعه طبس میشد گرچه کوتاه اما به مناسبت کم آبی خطرناک بود.
در آن راه در فصل بهار اگر بارندگی میشد. آبانبارها پر از آب میگردید و قبل از اینکه فصل تابستان به انقضا برسد قطرهای آب در آبانبارها به نظر نمیرسید. کسی نمیدانست آن آبانبارها در چه موقع ساخته شده ولی بانیان آب انبار، آنها را طوری ساخته بودند که در فصل بهار به خودی خود پر از آب میگردید.
آب انبارهای کویر ایران همواره در انتهای یک مسیل بنا میگردید تا آب باران وارد آبانبار شود و آن را پر نماید و بعد از اینکه آب تهنشین میشد قابل شرب میگردید واضح است که جانوران کویر ایران هم از آبانبارها استفاده میکردند و خود را سیر آب مینمودند.
موسی نیشابوری هنگامی از نیشابور براه افتاد که امیدوار نبود در آبانبارهای کویر آب وجود داشته باشد و لذا عازم طوس شد تا از آنجا به قلعه طبس برود چون میدانست که در آن راه آب فراوان است جوان نیشابوری از راهی که امروز هنوز اثر آن باقی است و از جلگههای جنوب طوس میگذرد خود را به منطقه کوهستانی طبس رسانید و طبق توصیه شرفالدین طوسی نزدیک قلعه طبس رسید و هنگامی که چشم او به آن قلعه افتاد انگشت حیرت بر دندان گزید. چون دید که قلعه مزبور بر بالای کوهی ساخته شده که جدار آن کوه تقریباً قائم است و راهی در آن دیده نمیشود که انسان را به قله کوه هدایت نماید.
جوان نیشابوری اطراف کوه را پیمود که ببیند راهی بسوی قلعه به نظرش میرسد یا نه؟ ولی کوهی که قلعه را بالای آن ساخته بودند، چون دیواری بود صاف دارای شیب تند. موسی نیشابوری میفهمید نه فقط انسان نمیتواند از آن شیب بالا برود بلکه بزهای کوهی هم قادر نیستند بر یک چنان کوه صاف صعود کنند.
وقتی موسی نیشابوری نزدیک کوهی که قلعه طبس بالای آن بود رسید هنوز ظهر نشده بود و پس از این که چند مرتبه اطراف کوه گشت در یک نقطه توقف نمود تا نگهبانی که بالای حصار قلعه است وی را ببیند. گاهی دستار را از سر میگشود و تکان میداد ولی جوابی دریافت نمینمود. با این که موسی نیشابوری نمیتوانست آن قلعه را بخوبی ببیند میفهمید قلعهایست بزرگ و با سنگ ساخته شده و شاید در تمام کشورهای ایران نظیر نداشته باشد. جوان نیشابوری در مییافت که اگر یک قشون یکصد هزار نفری برای تسخیر آن قلعه بیاید محال است که بتواند خود را به پای حصار قلعه برساند تا چه رسد به آنکه قلعه را تصرف کند. آن جوان میفهمید که هرگاه کسانی که در آن قلعه هستند آب و آذوقه و لباس داشته باشند میتوانند تا روزی که حیات دارند پایداری کنند.
ارک الموت که موسی نیشابوری دیده بود در قبال قلعه طبس از لحاظ نظامی چون یک کاروانسرا ولی وسیع مینمود، زیرا یک قشون مهاجم میتوانست خود را به پای حصار ارک الموت برساند لیکن محال بود که قشون مهاجم بتواند از آن کوه بالا برود و خود را به پای حصار قلعه طبس برساند.
موسی نیشابوری یک جوان تحصیل کرده و با معرفت بود و می دانست آنهائی که بالای کوه، آن قلعه را از سنگ ساخته اند از جن و دیو استفاده ننمودهاند بلکه خود مصالح ساختمان قلعه را از آن کوه بالا بردهاند. اما
هر چه بیشتر آن کوه را مینگریست زیادتر میفهمید که هیچ کس نمیتواند از دامنه آن کوه بالا برود و خود را به قلعه برساند. لیکن وجود آن قلعه بالای کوه ثابت مینمود که در آن کوه راهی هست که فقط آشنایان از آن اطلاع دارند و از آن راه مصالح ساختمان قلعه را بالا بردهاند و فدائیان فرقه باطنیه هم از آن راه بالا میروند و خویش را به قلعه میرسانند، طوری موسی نیشابوری از مشاهده آن قلعه متفکر و مبهوت شد که متوجه مرور ساعت روز نگردید و یک وقت دریافت که آفتاب به قله کوه مغرب نزدیک شده است و هنوز کسی نیامده تا اینکه نامۀ شرفالدین طوسی را از وی بگیرد و او را به قلعه برساند.
ادامه دارد...
#خداوند_الموت
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کانال یاران همدل
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅جلسه اول: آثار کور دلی تمدن غربی ″بی آیندگی تمدن حسّی″ (۲) مرگ رضاخان و محمد
🔰علل تزلزل تمدن غرب
✅جلسه اول: آثار کور دلی تمدن غربی
″ریشههای فکری تکذیب نبوت ۱″
•نزدیک شدن به تمدن انبیاء•
با توجه به نکات فوق اگر احساس کردیم که تمدن امروز دنیا کوردل است طبق وعده قرآن خواهیم دانست که این تمدن سر به سلامت نخواهد برد. از این رو برای نجات خود و جامعه خود تا آن جایی که توان داریم باید از سیره و سنت این تمدن فاصله بگیریم و به تمدن انبیاء نزدیک شویم. با دقت در فرهنگ غربی متوجه میشویم تکذیب نبوت یکی از خصوصیات این تمدن است. پیروان این تمدن، انبیاء و مشی آنها را تکذیب میکنند. قرآن میفرماید:
«وَ إِنْ يَكَذِّبُوكَ فَقَدْ كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَومُ نُوحٍ وَعَادٌ وَ ثَمُودُ...»
(نوح/۲۱)
ای پیامبر؛ تکذیبی که از طرف قوم تو صورت میگیرد چیز نوظهوری نیست، زیرا قبل از قوم تو، قوم حضرت نوح علیهالسلام و قوم عاد - که قوم حضرت هود علیهالسلام -باشد و قوم ثمود که قوم حضرت صالح عليهالسلام باشد نیز پیامبرانشان را تکذیب میکردند.
انسانها در طول تاریخ - چه مؤمن و چه کافر در مورد وجود خدا مشکل نداشتند ولی کافران معتقد بودند که خداوند برای انسان برنامهای نمیفرستد میگفتند قبول نمیکنیم که خداوند برای ما پیامبر فرستاده باشد. اینها نبوت را که عامل حقیقی زندگی و سعادت انسان است تکذیب میکردند قرآن در آیه مورد بحث میفرماید:
«تمدن و ملتی که کوردل است، نبوت را به عنوان اسراری که به قلب نبی نازل و بر زبان او جاری میگردد و رمز صحیح زندگی کردن است، تکذیب میکند.»
•علت نابودی ملتها•
یکی دیگر از ویژگیهای تمدن کوردل غربی این است که از نظام سرمایهداری و قدرت به عنوان عامل بقاء پیروی میکند. به عنوان نمونه لازم است توجهی به تمدن قوم نوح علیه السلام بکنیم. قرآن میفرماید:
«قالَ نُوحٌ رَبِّ إِنَّهُمْ عَصَوْنِي وَ اتَّبَعُوا مَنْ لَمْ يَزِدْهُ مَالُهُ وَ وَلَدُهُ إِلَّا خَساراً»
(نوح/۲۱)
حضرت نوح علیهالسلام میگوید: خداوندا! آنان در برابر من شوریدهاند و کسانی را پیروی میکنند که مال و فرزند دارند، در حالی که مال و فرزندشان برای آنان هیچ فایدهای ندارد. در توصیف منکران نبوت میفرماید:
آنان به دنبال سرمایهداران قدرتطلب هستند که چون بی دینند این مال و فرزند به نفعشان نیست.
(در قرآن عموماً واژه «ولد» علاوه بر معنای فرزند دلالت بر معنای قدرت هم دارد.)
سپس در ادامه آیه میفرماید:
«ما به خاطر گناهشان که پیروی از سرمایهداران قدرتطلب بود آنها را غرق کردیم.»
البته در اسلام صرف سرمایهداری مذموم نیست بلکه سرمایهداری که به پشتوانه سرمایهاش رو به روی پیامبران بایستد مذموم است. همان گونه که قرآن از قول حضرت نوح علیهالسلام میفرماید:
«اینان در مقابل من از کسانی پیروی میکنند که مال و
فرزند و قدرتشان نفعی برای آنان نداشته است.»
بنابراین علت نابودی ملتها این است که چشم دلشان کور است و به سرمایه داران و قدرتمندانی که به سرمایه و قدرت تکیه کردهاند، دل میبندند.
به نظر میرسد تمدن امروز جهان شبیه تمدنهای نابود شده تاریخ است و در مقایسه با صفات تمدنهایی که انبیاء به وجود آوردهاند، دارای صفات تمدنهایی است که نابود شده اند و میتوان گفت: این تمدنی که متجددین شیفته آنند، در تاریخی که قرآن از جهان به ما معرفی می کند،
پایگاه ارجمندی ندارد. امروز مشخص است که تمدن غربی دستخوش بحران شده است و پیش از آن که تلاش کند خود را از بحران خارج کند هر چه بیشتر به ضعفهای بحران زای خود نزدیک میشود.
ادامه دارد...
#تزلزل_تمدن_غرب
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه ✅ عملکرد انجمن از بدو پیدایش ″تغییر مشی مبارزه از بهاییت به مارکسیسم″ بعد از پیروزی
🔰 انجمن حجتیه
✅ عملکرد انجمن از بدو پیدایش
″عملکرد انجمن در شهرستانهای مختلف″
الف) استان خراسان
استان خراسان با مرکزیت مشهد را میبایست خاستگاه انجمن حجتیه دانست. مقدمات راهاندازی تشکلی به نام انجمن حجتیه مهدویه برای مبارزه با فرقه بهاییت در این منطقه شکل گرفت. به ویژه آنکه برابر گزارشهایی اعضای بهاییت در مشهد نیز دست به تحرکاتی زده بودند. به موازات فعالیت انجمن در تهران جلسات منظمی در مشهد نیز تشکیل میشد.
پس از انقلاب با استقرار نظام جمهوری اسلامی و سلب آزادی عمل از بهاییان، عمده فعالیت
اعضای انجمن به مبحث مهدویت و انتظار برای فرج امام زمان(عج) معطوف شد. پس از انقلاب نیز اعضای انجمن در استان خراسان اقدامهای مؤثری انجام میدادند. پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، اعضای هیأت مدیره و هیأت مؤسس انجمن حجتیه در مشهد و تهران عبارت بودند از شیخ محمود حلبی، محمد صالحی آذری، سیدحسین سجادی، محمدحسین سجادی، محمدحسین عطار، غلامحسین، حاج محمدتقی باقر، سیدرضا آل رسول، مهندس هوشمند، دخانچی، هاشمی، دکتر عبد خدایی (نماینده مردم مشهد) و دکتر محمدمهدی پورگل؛ که اینان به طور معمول جلساتی را در منازل یکدیگر با دیگر هواداران انجمن برگزار میکردند. غیر از منازل
شخصی، اعضای انجمن در برخی از نواحی، اقدام به تأسیس حسينيه و مسجد نــیـز میکردند. برگزاری جلسات هفتگی یا ماهانه از عادات مرسوم اعضای انجمن بود؛ چون با این شیوه میتوانستند به طور منظم و مرتب همدیگر را ببینند و درباره موضوعات و مواد خاص تصمیمات مشخص بگیرند. یکی از مراکز معروف تجمع انجمن در مشهد حسینیهای بود که گروهی از هواداران آنها به سرپرستی محمد صالحی آذری در روستای جاهشک از توابع چناران ساخته بودند.
در شهرستان بجنورد نیز انجمن فعالیت متمرکزی داشت از این شهر، پیش از انقلاب نیز گزارشی از حضور انجمن وجود دارد. شخص مؤثر این تشکل در بجنورد، فردی به نام یزدانی دبیر آموزش و پرورش و برادر شهید سعید یزدانی بود. از دیگر عناصر شاخص انجمن در این شهرستان عبارت بودند از: محمد آل یاسین، مجید یزدانی، بابا مرتضوی، علی دارابیان، حاجی یزدیان، علی پوررمضانی و سلماسی.
شهرستان سبزوار از دیگر مراکز تجمع انجمن بود اما بافت اجتماعی و گرایشهای سیاسی شهروندان به ویژه پس از پیروزی انقلاب و در آستانه جنگ تحمیلی به گونهای بود که بین موافقان و مخالفان انجمن، نزاعهایی در میگرفت. در این شهرستان، روحانی با نفوذی به نام علوی حضور داشت که پیش از انقلاب به عنوان امام جمعه مطرح بود. بسیاری وی را از اعضای مؤثر انجمن حجتیه میدانند اما انجمنیها هرگونه انتساب و عضویت علوی را در حجتیه رد میکنند. این که وی دارای مواضعی خاص و مستقلى بوده، امری مسلم است؛ چون در برخی از آثاری که پیرامون انجمن نگاشته شده، نویسندگان اعتقاد داشتند که علوی از انجمن جدا شده و اقدام به تأسیس یک تشکل مستقل کرده است. در سبزوار افراد دیگر نیز بودند که جلسات منظم عقیدتی داشتند، از جمله کرامتی (از بازاریهای معروف)، مروجی، فاضل پوستینی، نجف پور (از مسئولان آموزش و پرورش، بابایی، یحیی علیپور، هراتی (نماینده مجلس و از مسئولان آموزش و پرورش و عضو جدا شده از انجمن)، ملازاده و بهجتی.
مهمترین اتفاقی که باعث درگیری بین هواداران و مخالفان انجمن حجتیه در این شهر شده، مراسم تشییع جنازه شهید محمد فاضل بود. وی از جوانانی بود که در ابتدای امر در انجمن حجتیه فعالیت داشت، اما بعدها به خاطر مسائلی از انجمن کنار کشید و به جبهه جنگ عزیمت کرد و به شهادت رسید که مراسم تشییع جنازه او محلی برای ابراز اختلافها و دعواهای شخصی شد. از سوی دیگر، جو شهر به واسطهٔ تصفیهای که در آموزش و پرورش و برخی ارگانهای نظامی از انجمن حجتیه صورت گرفته ملتهب شد. حتی در یکی از این درگیریها که منجر به تعطیلی یک هفتهای بازار سبزوار شد عدهای کشته و زخمی شدند.
ادامه دارد...
#فرقه_ضاله_حجتیه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
🔰 ماندگاری کلمه الله
✍ به فرعون بگو هر چه ساحر در آستین داری بیاور! عاقبت عصای موسی همه سحر و جادوی مزدوران تو را خواهد بلعید و آنچه می ماند کلمه الله است.
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳
🔰 چه کسی را انتخاب کنیم؟
✔️ شاخصههای انتخاب مسئول؛ از نگاه امیرالمومنین(ع)
#تا_انتخابات
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
۲۵ خرداد ۱۴۰۳