eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
13.8هزار ویدیو
106 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰یک تصویر قابل تامل! ♦️‌ هزار بی‌ریشه هم جمع بشن نمی‌تونن یه ریشه دار رو بندازن! ✔️ایران قوی..... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅جلسه اول: آثار کور دلی تمدن غربی ″ریشه‌های فکری تکذیب نبوت ۱″ •نزدیک شدن به
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅جلسه اول: آثار کور دلی تمدن غربی ″ریشه‌های فکری تکذیب نبوت″ (۲) •تمدن غرب بحران‌زاست• ادعای ما این است که این تمدن به خودی خود بحران زاست زیرا مقابل سنن الهی است و نه هماهنگ با آن. انسان در این تمدن خود را همه کاره جهان می داند و نقشی برای خداوند قائل نیست معتقد است خودش قواعد نظام طبیعت را بهتر می‌فهمد، و بر همان اساس با طبیعت برخورد می‌کند و عملاً رو به روی طبیعت می‌ایستد و موجب بحرانهای زیاد زیست محیطی می شود، در حالی که طبیعت، لطف خداست و باید بر اساس دستورات الهی با آن هماهنگ شد. این مسلّم است کسی که قبول ندارد خداوندی عاقل و حکیم و مدبّر طبیعت را به وجود آورده، به جای بهره گرفتن صحیح از استعدادهای موجود در عالم به گونه‌ای با طبیعت برخورد می‌کند که مشکل آفرین و بحران زا خواهد شد. ای. اف. شوماخر می‌گوید: «کدام سرمایه‌داری را می‌شناسید که حاضر است از سرمایه بخورد بدون این که چیزی به جای آن بیاید؟ تمدنی که باعث شده است نفت و گازوئیل که حاصل میلیونها سال فعالیت بیولوژیک زمین است، در یک روز سوخته شود، دو مشکل به وجود می آورد: ۱. یکی این که ما به سرعت عادت به مصرف نفت و گاز می‌کنیم که زمین برای بازسازی آن میلیونها سال زمان صرف کرده است. ۲. دیگر این که طبیعت از ما انتقام خواهد کشید که یکی از نمونه های بارز انتقام طبیعت، مسئله آلودگی شهرها و محیط زیست می‌باشد. و نمونه ساده اش فعالیت غیر عادی دانه‌های گرده در هوا و اسانس‌ها در طبیعت است که مخاط بینی شما را تحریک می کند و به اصطلاح شما دچار حساسیت می شوید. حساسیت نتیجه ضعف بدن و حضور غیر عادی عوامل خارجی است و بشر امروزی در این تمدن دچار ضعف حیاتی و بیولوژیک شده است. به همین جهت در برابر دانه های گرده حساسیت نشان می دهد چرا که برخوردش با پدیده های طبیعی غیر طبیعی است بشر امروزی که به جای پیاده روی تمام راهها را با اتومبیل طی می‌کند و یا چندین ساعت بدون حرکت در برابر تلویزیون یا کامپیوتر می‌نشیند، دچار ضعف حیاتی می‌شود و در نتیجه عوامل خارجی به سرعت بر او اثر می‌گذارند و او مقاومت طبیعی خود را در مقابل تحریکات خارجی از دست می‌دهد که مخاط بینی شما را تحریک می‌کند و به اصطلاح شما دچار حساسیت می شوید. حساسیت نتیجه ضعف بدن و حضور غیر عادی عوامل خارجی است و بشر امروزی در این تمدن دچار ضعف حیاتی و بیولوژیک شده است. به همین جهت در برابر دانه‌های گرده حساسیت نشان می‌دهد چرا که برخوردش با پدیده‌های طبیعی غیر طبیعی است. بشر امروزی که به جای پیاده روی تمام راهها را با اتومبیل طی می‌کند و یا چندین ساعت بدون حرکت در برابر تلویزیون یا کامپیوتر می‌نشیند، دچار ضعف حیاتی می‌شود و در نتیجه عوامل خارجی به سرعت بر او اثر می گذارند و او مقاومت طبیعی خود را در مقابل تحریکات خارجی از دست می دهد»(۱) منابع: (۱) کوچک زیباست، ای اف شوماخر، ص۱۰ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خداوند الموت – حسن صباح ✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه ۴) موسی نیشابوری در قلعه طبس 🎬 قسمت۲ مسافری که
🔰 خداوند الموت ✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه–حسن صباح ۴) موسی نیشابوری در قلعه طبس 🎬 قسمت ۳ قبل از این که آفتاب به پس کوه مغرب برسد مردی از کنار کوه - کوهی که قلعه بالای آن بود - نمایان شد و موسی نیشابوری او را مشاهده کرد که آن مرد دستار بر سر ندارد و در عوض کلاهی کوچک و مدور بر سر نهاده و از حیث لباس شبیه به سکنه منطقه طبس می‌باشد که دستار بر سر نمی‌بندند و کلاه بر سر می‌گذارند و کلاهشان از نمد و کوچک و مدور است. آن مرد شمشیر بر کمر داشت و وقتی به نزدیک موسی رسید جوان نیشابوری مشاهده کرد که مردی است تقریباً سی ساله، دارای ریش سیاه و کوتاه؛ مرد از موسی پرسید تو کیستی؟ موسی جواب داد مسافری هستم که از نیشابور می‌آیم و نامه‌ای آورده‌ام. آن مرد گفت: نامه خود را بده. موسی دچار تردید شد چون فکر کرد شاید آن مرد از سکنه قلعه طبس نباشد و یک رهگذر است. گو اینکه وضع آن مرد شباهت به رهگذران نداشت. آن مرد پرسید: آیا نامه را از طرف شرف‌الدین طوسی آورده‌ای؟ موسی جواب مثبت داد و بعد از آن گفته، نامه را از گریبان بیرون آورد و به آن مرد سپرد. زیرا فهمید که بی شک آن مرد از سکنه قلعه طبس می‌باشد چون اگر از سکنه آن قلعه نبود نام شرف‌الدین طوسی را نمی‌دانست. مرد بعد از دریافت آن نامه به موسی گفت: همین جا توقف کن و مرا تعقیب ننما. زیرا اگر درصدد تعقیب من برآئی به قتل خواهی رسید. ممکن است نوشتن جواب نامه‌ای که تو آورده‌ای به تأخیر بیفتد ولی در هر صورت تا نیمه شب جواب نامه به تو خواهد رسید و تو می‌توانی بعد از دریافت جواب از اینجا بروی. موسی گفت: نامه من جواب ندارد یعنی جواب نامه‌ام این است که مرا به آن قلعه که بالای کوه قرار گرفته ببرند. مرد گفت: اگر مقرر شود که تو را به قلعه ببرند قبل از نیمه شب، تو را خواهند برد. موسی گفت: من از قبل از ظهر امروز تا کنون این جا ایستاده‌ام و خسته هستم و آیا می‌توانم بنشینم. آن مرد گفت بلی تو در همینجا بنشین و در صورتی که خواب بر تو غلبه کرد بخواب و اگر بخواهند تو را به قلعه ببرند بیدارت خواهند کرد. آنگاه آن مرد رفت. موسی نیشابوری که خسته بود بر زمین نشست و بعد از اینکه آفتاب غروب کرد و هوا تاریک شد خوابش برد ولی چون زمین در آنجا هموار نبود نمی‌توانست دراز بکشد و بخوابد. بعد درصدد برآمد که سنگ را دور کند و زمین را مسطح نماید تا این که خوابگاهی هموار داشته باشد. این بود که سنگها را رد کرد و زمین را بقدری که بتواند روی آن بخوابد هموار نمود و دراز کشید و چون خسته بود، از دراز کشیدن لذت برد و چند لحظه دیگر خوابید. یک وقت متوجه شد که او را تکان می‌دهند و چشم گشود و دید که ماه طلوع کرده و در نور ماه دو نفر را در کنار خود دید. یکی از آن دو را شناخت و دانست مردی است که نامه شرف‌الدین طوسی را از وی گرفت. دیگری که موسی نیشابوری وی را نمی‌شناخت گفت: ای جوان برخیز و با ما بيا. موسی از جا برخاست و آن مرد از او پرسید آیا تو از نیشابور تا اینجا پیاده آمدی؟ موسی گفت: من با اسب آمدم آن مرد پرسید من اسب تو را نمی‌بینم موسی اظهار کرد اسب خود را در قریه مجاور گذاشتم و پیاده به اینجا آمدم. آن مرد سئوال کرد برای چه اسب خود را نیاوردی؟ موسی گفت برای اینکه از وضع اینجا اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که آیا خواهم توانست با اسب وارد قلعه شوم یا نه؟ مردی که نامه شرف‌الدین طوسی را از گرفته بود اظهار کرد ممکن است که بعد نشانی بدهد تا بروند و اسب او را در هر جا که هست بفروشند. آنگاه به موسی گفت: خوب کردی که اسب خود را نیاوردی . زیرا اگر اسب خود را می آوردی ناگزیر بودی که آن را در صحرا رها کنی معنای این حرف را موسی بعد فهمید و دانست که اگر اسبش را آورده بود نمی توانست آن حیوان را وارد قلعه طبس کند آن دو نفر موسی را وسط خود قرار دادند و براه افتادند و کوهی را که قلعه بالای آن بود دور زدند موسی نیشابوری وقتی به راهنمائی آن دو نفر به جنوب کوه رسید توقف کرد. مردی که نسبت به دیگری معمر به نظر می‌رسید نظر به اطراف دوخت و چند مرتبه گفت سیاهی کیستی؟ در بیابان کسی نبود ولی آن مرد برای احتیاط بانگ بر می‌آورد که مبادا کسی در صحرا باشد و راه ورود به قلعه طبس را یاد بگیرد. بعد خم شد و دست روی سنگی نهاد و فشار داد و آن سنگ، که معلوم بود روی یک پایه فلزی دوار کار گذاشته شده چرخ خورد و مدخل یک پلکان نمایان گردید. راهنمای جوان جلو افتاد و آنگاه دیگری به موسی گفت: وارد شود و خود بعد از وی وارد گردید و باز دست روی سنگ نهاد و سنگ دوار به حرکت درآمد و مدخل قلعه بسته شد. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه ✅ عملکرد انجمن از بدو پیدایش ″عملکرد انجمن در شهرستانهای مختلف″ الف) استان خراسان
🔰 انجمن حجتیه ✅ عملکرد انجمن از بدو پیدایش ″عملکرد انجمن در شهرستانهای مختلف″ ب) استان اصفهان استان اصفهان نیز از دیگر مراکزی بود که حجتیه‌ای‌ها در آن فعالیت داشتند، به ویژه آنکه در بین روحانیان حوزه‌های علمیه اصفهان نیز افراد بسیاری بودند که تمایلاتی به انجمن داشتند، از جمله آیت‌الله خادمی، مرحوم آیت‌الله شمس‌آبادی، احمد امامی مسؤول مدرسه علمیه ذوالفقاری، فقیه ایمانی نماینده آیت‌الله خویی در اصفهان، موحد ابطحی، شیخ مهدی مظاهری، حسن امامی گزارشهایی نیز از تمایلات و همراهی‌های بانوی مجتهده فروغ امین وجود دارد. میان عناصر روحانی اختلاف سلیقه‌هایی پیرامون چگونگی پیشبرد نهضت در شهرستان اصفهان وجود داشت. زمینه‌هایی برای همکاری این دو خط فکری در اصفهان به وجود آمده بود؛ اما به زودی هر دو جریان از همدیگر فاصله گرفتند. مثلاً از آغاز تأسیس حزب جمهوری اسلامی و راه‌اندازی شعبه‌ای از آن در اصفهان برخی از این دو جریان سیاسی به صورت مشترک در حزب شروع به فعالیت کردند؛ اما این همکاری دیری نپایید. در برخی درگیری‌ها و اختلاف نظرهایی که در این شهر رخ داد، باز هم رد پای این دو جریان را می‌بینیم. مثلاً در اوایل انقلاب یکی از مسایل مطرح اختلاف نظر کمیته‌های اصفهان و استانداری بود که بعدها به انحلال کمیته انجامید. در بررسی حوادث به اسامی افرادی از قبیل: بحرینیان، عبدالله نوری، جلال‌الدین طاهری اصفهانی و.... بر می‌خوریم که جزو مخالفان یا موافقان انجمن حجتیه به شمار می‌رفتند. در برخی از تحلیلها که البته فارغ از اظهار نظرهای احساسی نیست قتل مرحوم شمس‌آبادی (سرپرست کلیه بنیادهای خیریه انجمن در اصفهان) و مهندس بحرینیان (رییس کمیته خادم الحسین) به جریان ضد انجمن حجتیه نسبت داده شده است. در رویارویی دیگری بین طرفداران و مخالفان انجمن، شاهد هستیم که اجازه برگزاری نمایشگاه میعاد با خورشید» در ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان داده نمی‌شود. این مراسم بنا بود به مناسبت نیمه شعبان، از تاریخ ۱۶ الی ۲۲ خرداد ماه ۱۳۶۱ برگزار شود. مشابه همین نمایشگاه در شهر مشهد و موزه آبگینه تهران به وسیله عناصر انجمن حجتیه برگزار شد. از دکتر مرتضوی به عنوان مسؤول رسمی و از مهندس علوی‌نیا، عبدالعلی مصحف، مهدی اقارب‌پرست، مهندس عندلیب، مهندس عبودیت، ناجی، زهتاب مهندس رضا میرمحمد صادقی، درخشنده پور، فولادگر تدین، حاج میرزا ابوالقاسم کوپایی، حاج میرزا علی تابش، اسماعیل داودی، کرباسی، آرمان نیا و نیل‌فروشان به عنوان کادر اصلی انجمن در اصفهان یاد می‌کنند. بخش عمده آنان در اوایل انقلاب دارای مقام اجرایی در سطح استان و آموزش و پرورش بودند. بخش دیگری نیز در حوزه بازار فعالیت داشتند و جزو سرمایه داران معروف به شمار می‌آمدند. انجمن حجتیه در اصفهان موسسات خیریه فراوانی را اداره می‌کرد. از جمله موسسه ابابصیر که در سال ۱۳۴۶ با هدف خدمت‌رسانی به نابینایان تأسیس شده بود و سرپرستی آن به عهده افرادی نظیر مهدی اقارب‌پرست، عبدالعلی امامی، مهندس سبقتی بود. برخی مراکز از جمله: دارالایتام، بیمارستان حجتیه، بیمارستان عسکریه، انجمن خیریه بانوان، موسسه ازدواج و همسریابی، کانون قرض‌الحسنه، بنياد خيريه همدانیان، دبیرستان احمدیه، دبیرستان فاطمیه و کانون تعلیمات علمی و فرهنگی زیر نظر اعضای انجمن حجتیه اصفهان اداره می‌شد. در سال ۱۳۶۱ روزنامه «کیهان» در گزارشی از عملکرد بیمارستان حجتیه به عنوان بیمارستان حجتیه اصفهان، تجارتخانه‌ای برای سودجویی تحت لوای مذهب شرحی ارایه داده و نسبت به عملکرد منفی گردانندگان این مرکز بهداشتی انتقاداتی را مطرح کرده بود. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿 ذکر روز شنبه «یٰا رَبَّ‌الْعٰالَمیٖن» «ای پروردگار جهانیان» 🌺اَللّٰهُمَّ‌عَجِّل‌لِوَلیِّکَ‌الْفَرَج🌺 http://eitaa.com/yaranhamdel
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺روزت را تبرّک کن با یک سلام🌺 🌷اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ 🌹وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ 🌷وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ 🌹وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ http://eitaa.com/yaranhamdel
🌷بصیرت در روایات🌷 🌺پیامبر خدا(ص) فرمودند: {لیسَ الأعمى مَن یعْمى بَصرُهُ، إنَّما الأعمى مَن تَعْمى بَصیرتُهُ.} «كور آن نیست كه چشمش نابینا باشد بلكه كور [واقعى] آن كسى است كه دیده بصیرتش كور باشد.» http://eitaa.com/yaranhamdel
🕋صفحه۵۹سوره آل عمران 🕋 🌹تصویر آیات و ترجمه🌹 http://eitaa.com/yaranhamdel
انس با قرآن صفحه ۵۹.mp3
5.39M
. 🕋صفحه ۵۹سوره آل عمران آیه ۷۱تا ۷۷🕋 🎤صوت و تفسیر🎤 ✨جلسه پنجاه و نهم http://eitaa.com/yaranhamdel