eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
13.8هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 آشوب در اردوگاه لیبرالیسم ‼️ توهم خودبرتربینی، نظم لیبرال را به زوال کشاند ▫️برداشت لیبرالی از «پیروزی» (فرضی) در جنگ سرد، دو اشتباه شناختی را شکل داده که بر سیاست خارجی و رویکرد کلی آن در روابط بین‌الملل تأثیر گذاشته است. این دو فرض مشکل‌ساز، از یک موضع عملی نشأت می‌گیرند و آن، این است که بقیۀ جهان می‌توانند در تصویر ایدئولوژیک لیبرالیسم غربی جای بگیرند و (هضم شوند) و دوم اینکه کشورهای دیگر نیز علاقه‌مند به حضور در این پازل ایدئولوژیک هستند. ▫️کاهش قدرت لیبرالیسم غربی، برای ارائۀ تصویری مثبت در خارج از کشور، نتیجۀ کاهش قدرت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی آن است که به رویکرد فرقه‌گرایانۀ ایدئولوژیک آن مربوط است که البته نه جذاب است و نه مناسب برای فرهنگ‌ها و تمدن‌های مستقل. ▫️استفاده از اجبار و زور در شرایط کنونی، نشانۀ قدرت لیبرالیسم نیست؛ بلکه نشان‌دهندۀ ضعف ایدئولوژیک ناتوانی در تکامل و تطبیق با تغییر محیط انسانی جهانی است. آن‌ها باید به زباله‌دان تاریخ سپرده شوند، اما قبل از اینکه آسیب و ویرانی بیشتری برای بشریت ایجاد کنند؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند ناامیدانه به هژمونی در حال نابودی خود تمسک کنند. 📝 یادداشتی از دکتر گرگ سیمونز، دانشیار دانشگاه توریبا لتونی؛ ترجمه‌ دکتر اصغریان http://eitaa.com/yaranhamdel
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 یزیدی شدن با لایک کردن!!! ♨️ فلسفه لعن کسانی که در روز عاشورا شمشیر و نیزه نزدند! http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 بحرانِ کاغذی (۳) 📌روایتی تاریخی از ماجرای پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نهایتاً بعد از گذشت حدود یک سال، جمه
🔰 بحرانِ کاغذی (۴) 📌روایتی تاریخی از ماجرای پذیرش قطعنامه ۵۹۸ عواملی که در قسمت قبل ذکر شد، بیشتر جنبه بهانه‌جویی مسئولین را داشتند. زیرا هر کدام از این‌ها پاسخی دارد که نشان می‌دهد عملاً اوضاع به این گونه نبوده و وضع به آن صورتی که سران مملکت می‌گفتند وخیم نبوده است. عامل اصلی، خستگی مسئولین از جنگ بوده و به این صورت بیان می‌شده که مردم به جبهه‌ها نمی‌روند. شرارتهای صدام و آمریکا و حمله به نفتکشها و کشتیهای مسافربری از ابتدای جنگ وجود داشتند. صدام هم از ابتدای جنگ مورد حمایت آمریکا بود و کمکهای نظامی، اطلاعاتی، سیاسی و ... دریافت می‌کرد. دلیل دیگر که بی انگیزه شدن رزمندگان در آن دوران عنوان می‌شد، از دو جهت قابل بررسی است. یک جهت آن در سطح فرماندهان نظامی سپاه است. سردار شهید حسین همدانی، از فرماندهان ارشد سپاه در زمان جنگ، سال‌ها بعد دراین‌باره گفته‌اند: «یکی از بزرگترین اشتباهات این بود که فرمانده جنگ(آقای هاشمی) بعد از عملیات کربلای ۵، از پایان جنگ سخن گفت و رزمندگان احساس کردند نیازی به ادامه دادن جنگ نیست...»(۱) به عبارت دیگر، این فرماندهان اصلی جنگ، از جمله هاشمی رفسنجانی بودند که با مطرح کردن مباحثی این چنینی، باعث بی‌انگیزگی رزمندگان می‌شدند؛ ولی از طرف دیگر این مسئله را به مردم و بی‌رغبتی آن‌ها [که در اصل خود باعث آن شده بودند] مربوط می‌دانستند! در همان سالهای ۶۶ و ۶۷ که به طور جدی ماجرای قطعنامه مطرح بود، مانور ۳۰۰ هزار نفری در مازندران، مانور ۴۰۰ هزار نفری در اصفهان، مانور ۱۵۰ هزار نفری در کاشان و ... انجام می‌شد که نشان از رغبت و انگیزه مردم برای شرکت در دفاع مقدس و شکست صدام بود. این مانورها به قدری چشم‌گیر بود که هاشمی رفسنجانی در یادداشت‌هایش در مورخ ۳۰ آبان ۱۳۶۶ می‌نویسد: «مانور بزرگ ۳۰۰ هزار نفری سپاهیان حضرت محمد(ص) استان مازندران در استادیوم شهید متقی ساری برگزار شد...نیروهای شرکت کننده در این مانور، جهت اجرای پیام مهم شورای عالی پشتیبانی جنگ اعلام آمادگی کردند»(۲) محسن رفیق دوست نیز در مصاحبه‌ای گفته است: «زمانی که قطعنامه را پذیرفتیم در بهترین شرایط عده و عُده بودیم»(۳) منابع: (۱) سید صادق حسینی مقدم، «روحیه رزمندگان را در سال پایانی جنگ تضعیف کردند». نشریه منور. ویژه نامه روزنامه جوان. مهر ۹۰. ص ۱۵ (۲) دفاع و سیاست. ص۳۵۹ (۳) مصطفی شوقی. «از قذافی و امام موسی صدر تا اختلاس». هفته نامه مثلث. ۳ مهر ۹۰. ص۵۱ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 فرماندهان تکفیر ″جهالت، مهمترين‌ خصوصيت‌ تکفيری‌هاست″ آن کساني که بدون فهم، فهم حقيقت، بدون تق
🔰 فرماندهان تکفیر 📌ابن تيميه 🔹ولادت و‌ نسب‌ ابن‌تيميه تقــي‌الــدين ابوالعبــاس احمــد بــن شهاب الـدين عبـدالحليم بـن مجدالـدين عبدالسلام بن عبدالله بن ابي القاسم محمد بن الخضر بن محمد بن الخضر الحرّانـي الدمشقي الحنبلي، دوشـنبه ۳۳ ربيـع الاول ۳۳۳ ه‍.ق، در شهر حرّان ترکيه امـروزي به دنيا آمد. شهر حران در زمان ابن تيميـه، مرکـز صـابئه، بـت پرسـتان و فلاسـفه بـود. ابـن تيميـه در خانواده‌ای که يک قرن پرچمدار فرقه حنبلي در اين شهر بود، به دنيا آمد و رشد يافت. نکته قابل توجه اينکه عرب بودن ابن تيميه از حيث تـاريخي اثبـات شـدني نيسـت و شواهد و قرائن قابل توجهي هست که به استناد آن، مي‌توان احتمال صـابئي و در نتيجـه اصالتاً يهودي بودن او را پذيرفت. به عبـارت ديگـر او را هـم مـيتـوان از آنوسـی‌هـا و يهوديان تغيير دينداده براي ضربه زدن به اسلام دانست. ابن‌ تيميه‌ در‌ يک‌ نگاه ابن تيميه، به سبب کثرت و تنوع فعاليتها و شيوه رفتار خاصش در امـور سياسـي و همچنين رفتار سختگيرانه با پيروان مذاهب اسلامي، شخصيتي چالش برانگيز بـه شـمار ميرود و دو مواجهه کاملاً متفاوت پديد آورده است. از طرفداري سرسـختانه کسـاني مانند ابن کثير دمشقي، ابن قيم جوزيه و وهابيان در دوره معاصر تا مخالفـان سرسـخت از علماي بارز مذاهب اسلامي. افزون بر اين، آراي او دربـاره زيـارت قبـور و تبـرک و توسل و شفاعت، مبناي نگرش وهابيان در اداره امور حرمين قرار گرفته اسـت. هرچنـد آراي تندروانه ابن تيميه درباره موضوعات پيش گفتـه و همچنـين نگـرش تعصـب آميـز شبه مذاهب اسلامي، نقش يک مؤسس را در جريان سـلفي بـه وي داده اسـت. پـيش از وي نيز شخصيتهايي چون عز بن عبدالسلام و محمد بربهاري و برخـي حنبليان تندرو چنين ديدگاههايي داشته‌اند. وي تنـدخو بـود و در برابر مخالفان خود پرخاش می‌کرد. او فردي انحصارطلب بوده کـه در آن خطـه، مجال فعاليت به هيچ دانشوري نمی‌داد. 🔹کوچ به دمشق از اتفاقات مهم آن مقطع تاريخ جهان اسلام، حمله هماهنگ‌ شـده مغـول از شـرق و صليبيون از غرب بود. اين جنگهاي ويران‌کننده و خانمان برافکن بـا فرمانـدهي پنهـان جريان يهود، قرار بود همانند دو لبه يک قيچي، اسلام و جهان اسلام را از صحنه گيتـي محو کند که به لطف الهي در تحقق اين امر موفق نشدند. ابن تيميّه شـش سـاله بود که، مغـولان شـهر حران را ويران کردند؛ و پدرش عبدالحليم، به اتفاق همـه افـراد خـانواده‌اش بـه دمشـق رفت و در آنجا اقامت گزيد. در اينجا بود که ابن تيميّه از پدر خويش، کـه خـود اسـتاد بزرگي در مذهب حنبلي بود، تعليم و تربيت بسياري فراگرفت. گفتني است در ميان استاداني که ابن تيميّه در کتـاب اربعـون از آنها ياد می‌کند، نام چهار زن نيز ديده ميشود. ابن‌ کثير می‌نويسد: ابن تيميه شش ساله بود. از ترس حمله مغول همراه خانواده شهر را ترک کردند. 🔹آغاز تدريس و سخنراني شهاب‌الدين پدر ابن تيميه در شهر دمشق رئيس دارالحديث السکريه، و در مسجد جامع اين شهر صاحب کرسي شد و روزهاي جمعه در آنجا سخنراني می‌کرد. با مرگ پدر، ابـن تيميـه نـوزده سـاله در دارالحـديث السـکريه بـه تدريس پرداخت و سال بعد در جامع اموي دمشق پس از نماز براي اولين بار، بـه طـور رسمي به منبر رفت و از هفده شعبان همين سال، پس از وفات زين‌الدين ابن المنجّا بـه جاي او، که شيخ الحنابله بود، متصدي تدريس مدرسه الحنبليه دمشق شد. 🔹شخصيت پرخاشگر و فتنه‌جوي ابن تيميه ابن تيميه، شخصي عصبي، تنـدخو و پرخاشـگر بـود و شـاگردانش را هـم بـه ايـن وصف مي‌شناختند. او شخصيتي واقع‌بين نداشت و براي مسـائلي کـه مسـلمانان در آن دوران، سخت بدان توجه داشتند، اهميتي قائل نمی‌شد؛ زيرا در دوراني که مسـلمين بـه بيش از هر چيز ديگر نياز شديد به وحدت داشتند، وي با افشاندن بذر فتنه و درگيـري، اوضاع مردم را هر از چندگاهي متشنّج مي‌کـرد و بخـش وسـيعي از تـوان حکومـت و قضاوت را که می‌بايست صرف دفاع در برابر کفار می‌شد، به خود مشغول مي‌کرد و بـا تشويق افکار و نشر عقايد باطل، آنها را هدر می‌داد. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 فرماندهان تکفیر 📌ابن تيميه 🔹ولادت و‌ نسب‌ ابن‌تيميه تقــي‌الــدين ابوالعبــاس احمــد بــن شهاب
🔰 فرماندهان تکفیر 📌گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ″عبودیت در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی‌دانند″ تلخی دیگری که وجود دارد، ایــن اسـت کـه در میان مجموعه مسلمانان و امـت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقب مانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است. اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان، قبور ائمه را در بقیع ویران کردند. آن روز که در دنیای اسلام از شبه قاره هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرئت می‌کردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می‌کردند، بـا خـاک یکسان می‌کردند. ببینید چه فکر باطلی، چه روحیه پلیدی، چه انسانهای بداندیشی احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظایف دینی بشمرند! در آن وقتی که اینها بقیع را ویران کردند این را بدانید؛ سرتاسر دنیـای اسلام علیه اینها اعتراض کرد. عرض کردم؛ از شرق جغرافیای اسلام ـ از هند ـ تا غرب جغرافیای اسلام، علیه اینها بسیج شدند. اینها به عنوان اینکه این کارها پرستش است، این اقدامهای خبیث را می‌کنند. رفتن سر قبر یک انسانی و طلب رحمت کردن برای او از خدای متعال و طلب رحمت کردن برای خود در آن فضای معنوی و روحانی، شرک است؟ شرک این است که انسان بشود ابزار دست سیاستهای اینتلیجنس انگلیس و سی.آی.ای آمریکا و با این اعمال دل مسلمانان را غمدار کند، آزرده کند. اینها اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی‌دانند احترام به بزرگان را شرک می‌دانند خود این، یک مصیبتی است. جریان تکفیری خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی از منابع مادی، متأسفانه پول و امکانات هم در اختیار دارند، یکی از مصائب اسلام است. (۱۳۹۲/۰۲/۱۶) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 تاریخ فلسطین ✅سيری در تاريخ فلسطين ″واژه صهيونيست″ در جنوب غربي شهر بيـت‌المقـدس كـوهي قـرار د
🔰 تاریخ فلسطین ✅سيری در تاريخ فلسطين ″تقسیم فلسطین″ دولت انگلیس در سال ١٩٤٧ مسئله فلسطین را به سازمان ملل ارجاع داد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۹ نوامبر سال ١٩٦٧ تحت فشار دولتهای حامی صهیونیسم رأی به تقسیم فلسطین داد به این ترتیب که حدود ٢٠٦٧٣ کیلومتر مربع حدود ۷۸% خاک فلسطینی محسوب می‌گردید و به اشغالگران واگذار نمود و کناره غربی رود اردن که ٥٢٩٥ کیلومتر مربع وسعت داشت و ۲۰٪ از خاک فلسطین محسوب می‌گردید در اختیار اردن قرار داد و نوار غزه که ٣٥٤ کیلومتر مربع وسعت داشت و برابر ۱/۵% خاک فلسطین بود به مصر واگذار نمود و دولتهای غربی بلافاصله دولت جدیدالتأسیس اسرائیل را به رسمیت شناختند و در نتیجه ۷۵۰٫۰۰۰ نفر از مردم فلسطین آواره گردیدند. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″دیگر بنی اسرائیل حربه اصرار از پایین و چانه زنی از بالا ر
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا یعقوب(ع) از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده کرده است؟! آیا حزن و اندوهی که یعقوب از آن سخن می‌گوید به خاطر «گرگ بیابان» است؟!″ (۱) صاحب تفسير «مجمع البیان» در پاسخ به پرسش فوق می‌فرماید: «وَ قيلَ أَنَّهُ خَافَ عَلَيْهِ أَن يَقْتُلُوهُ فَكنى عَنهُم بِالذِّئبِ مَسابِرَه لَهم». و برخی گفته‌اند: یعقوب از آن می‌ترسید که برادرها یوسف را بکشند اما تصریح به این سخن نکرد ولی از روی کنایه برادرها را «گرگ» نامید و این در حالی است که ابن عباس که از افراد محل رجوع در فهم الفاظ قرآن است می‌فرماید: نه به کنایه، بلکه به صراحت آنان را گرگ نامیده است. «قَالَ ابن عباس: «سَمَاهُم دَتَابًا» بنابر این مقصود از کلمه گرگ در بیان حضرت یعقوب علیہ السلام همان گونه که جناب آقای محمد باقر كَمَره‌ای عالم شیعی قرن چهاردهم قمری در تفسیر سوره یوسف می‌گوید: «همان حسد برادران و بدبینی و سنگینی خاطر آنها بوده که نظر خوشی به یوسف نمی‌داشتند و مقصود یعقوب این بوده که شما نسبت به یوسف مهربان نیستید، بلکه برای حسدی که به او می‌ورزید دشمن او محسوب میشوید و این شراره حسد در طبیعت شما مانند گرگ آدمخواری چنگال خود را به طرف یوسف عزیز من دراز کرده و در بیابان از خطر هلاکت ایمن نیست.» عقده‌ای زین صعبتر در راه نیست... ای خنک آن کش حسد همراه نیست... خود حسد نقصان و عیب دیگر است... بلکه از جمله کمی‌ها کمتر است... یوسفان از مکر اخوان در چهند... کز حسد یوسف به گرگان می‌دهند... از حسد بر یوسف مصری چه رفت؟... این حسد اندر کمین گرگی است زفت... لاجرم زین گرگ یعقوب حكيم... داشت بر یوسف همیشه خوف و بیم... اما بنی اسرائیل به قول علامه طباطبایی در المیزان با زیرکی «تَجَاهَلُوا لِأَبِيهِم» خود را در رابطه با فرمایش پدر به نافهمی زدند و برخلاف پدرشان یعقوب و برخلاف کلام ابن عباس از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده می‌کنند و در پاسخ یعقوب که فرمود: «وَ أَخافُ أَنْ يَأْكُلَهُ الذِّنْبُ وَأَنتُمْ عَنْهُ غَافِلُون» من میترسم که گرگ او را بخورد. می‌گویند: «لَئِنْ أَكَلَهُ الذِّنْبُ وَ نَحْنُ عَصْبَةً إِنَّا إِذا لَخَاسِرون» (یوسف/۱۴) اگر گرگ یوسف را بخورد... و منظورشان از گرگ حیوان درنده است. به گفته بچه‌های یعقوب که به قول حاجیه خانم امین در آن مکر و تدلیس وجود دارد، دقت کنید نمی‌گویند گرگ یوسف را نمیخورد آنها می‌دانند قرار بر این است که گرگ یوسف را بخورد منتهی می‌گویند «ما» عصبه و قوی هستیم. اگر گرگ یوسف را بخورد، یعنی گرگ بیابان، در این صورت ما که برادرهای قوی او هستیم زیانکار خواهیم بود. واضح است که قرار نیست گرگ چهارپا یوسف را بخورد. اینها خودشان همانگونه که ابن‌عباس تصریح کرده است، گرگاند. و قصدشان از بردن یوسف به چراگاه کشتن اوست. به هر حال «گرگ» یوسف را خورد. «فَأَكلَهُ الذِّئب» (یوسف/۱۷) ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 تحجر و متحجران استحاله فرهنگی 🔺 محرم امسال بحث تحجر مطرح شد که قبلًا به زبان ساده توضیح دادم؛ اما در این پست قصد دارم از زاویه‌ای دیگر به آن بپردازم ❌ انتخاباتی برگزار شد و اطرافیان نامزدی که با حمایت وعاظ و منبری‌ها؛ برخی سرداران سپاه و... نصف آراء سال ۹۲ رأی آورد؛ مدعی شده‌اند که تخریب‌ها باعث شد نامزد ما شکست بخورد! حالا شمایی که در دور اول ۹/۵ میلیون نفر بودید و بیش از سه برابر نامزد ما رأی داشتید؛ متحجر هستید که وحدت نکردید! 🔺کمی درنگ کنید تا چند نکته درباره نتایج تخریب بگویم: ۱. چرا تخریب‌ها را خنثی نکردید؟ ۲. چرا دهانتان بسته بود؟ ۳. چرا مردم اقناع نشدند؟ ۴. چرا جلیلی را تخریب کردید؟ ۵. چرا ستادهایتان در اختیار پزشکیان قرار گرفت؟ و... ❌ حالا چرا تحجر را مختص حامیان جلیلی می‌دانند و به مذهبی‌ها حمله می‌کنند؟ چون بیشترین رأی جلیلی از این قشر بوده؛ پس همزمان جلیلی و حامیانش را می‌زنیم آن هم با کلیدواژه تحجر! با این روش دیگر کسی به ما در قبال کم کاری‌هایمان پیرامون مسائل فرهنگی از جمله حجاب خرده نمی‌گیرد! 🔺 سال‌هاست رهبری از استحاله فرهنگی می‌گوید و از شبیخون فرهنگی گلایه دارد؛ اما آقایان متولی کَکِشان هم نمی‌گزد، با چشمان خود شاهد آندلوسی شدن ایران‌اند اما خم به ابرو نمی‌آورند که مبادا به تریج قبای آنانی که سبک زندگی غربی را به تأسی از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی برگزیده‌اند بر بخورد! ❌ این‌ها که اسیر تقلید کورکورانه سبک زندگی غربی شده‌اند و راهی را می‌روند که غربی‌ها در قرن ۱۹ تجربه کرده‌اند را رها نموده و مذهبی‌ها را متحجر می‌نامند! اویی که صِرف مد بودن شلوار پاره و مانتوی جلوباز اصالت و فرهنگ خود را زیر پا له می‌کند و با وعده رفع فیلتر و برچیدن گشت ارشاد رأی می‌دهد متحجر است یا جوان خوش‌فکر حزب‌اللهی که ملاک و معیارش خداست؟ 🔺 هرچه می‌اندیشم چیزی جز عوض شدن ارزش‌ها نمی‌بینم؛ و این یعنی عوضی‌ها به غلط ارزشمند شده‌اند! تحجری که در استحاله فرهنگی و غرق شدگان در سراب دنیای شهوانی به وضوح دیده می‌شود؛ چشمِ مدعیانِ فهمِ تحجر و انگ زنندگان به امت حزب‌الله را کور کرده است... ❌ بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی و تجمّل پرستی و فخرفروشی در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است، همانند بارانی که محصولش کشاورزان را در شگفتی فرو می‌برد، سپس خشک می‌شود بگونه‌ای که آن را زردرنگ می‌بینی؛ سپس تبدیل به کاه می‌شود! و در آخرت، عذاب شدید است یا مغفرت و رضای الهی؛ و (به هر حال) زندگی دنیا چیزی جز متاع فریب نیست! (آیه ۲۰ سوره حدید) http://eitaa.com/yaranhamdel
36.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 زیارت عاشورا را ترک نخواهی کرد اگر این ۱۸ مقامات عالی زیارت عاشور را بدانی http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 دستاوردهای دولت سیزدهم ۴) محورهای کلان پیگیری شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 📌اقداما
🔰 دستاوردهای دولت سیزدهم ۵) محورهای کلان پیگیری شده در وزارت امور اقتصادی و دارایی 📌اقدامات صورت گرفته در وزارت امور اقتصادی و دارایی الف: افزایش سهم در تامین مالی دولت ۱. راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی ۲. تنظیم لایحه مالیات بر مجموع درآمد (pit) و ارسال به مجلس ۳. مبارزه با فرارهای مالیاتی افزایش ۲ میلیون مودی به ۸ میلیون ۴. کاهش زمان دادرسی مالیاتی از ۳۶ ماه به ۴ ماه و تسهیل در رسیدگی و اجرای قرارهای مالیاتی ۵. افزایش ۲۰ درصدی از سهم درآمدهای مالیاتی از بودجه عمومی ۶. افزایش ۷۰ درصدی حقوق ورودی گمرک علیرغم ثابت ماندن نرخ محاسبه ارز و کاهش نرخ موثر تعرفه از ۱۰٫۲ به ۳٫۵ درصد و کاهش حقوق ورودی از ۴ به ۱ درصد ب: تسهیل تولید و کسب و کارها ۷. تسریع فرایندهای گمرکی ۸. افزایش ۱۰۰ درصدی پرداخت وام قرض‌الحسنه بانک مهر (۳ میلیون فقره تسهیلات) ۹. انحصار زدایی از مجوزهای مالی در بازار سرمایه و افزایش نهادهای مالی فعال در بورس از ۷۶۰ به بیش از ۱۰۰۰ نهاد ۱۰. اصلاح ساختار اعتبار سنجی پرداخت تسهیلات ۱۱. راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوزها و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار ۱۲. شناسایی ۱۰۸۳ عدد دارایی مازاد جمعاً به ارزش ۱۲۹ همت ۱۳. تامین منابع ۱۱ همت از پروژه‌های وزارت بهداشت از طریق مولد سازی دارایی‌های خودشان ج: انضباط مالی و شفافیت و تنظیم‌گری حوزه مالی ۱۴. پرداخت به ذینفع نهایی به صورت اعتباری در خزانه‌داری کل کشور ۱۵. تعیین تکلیف ۵۲ همت کالای مربوط به دولتهای گذشته که در انبارها دپو شده بود توسط سازمان اموال تملیکی ۱۶. افزایش ۲۵ درصدی اعاده کالای متروکه به چرخه اقتصاد کشور ۱۷. رشد ۶۰۰ درصدی برگزاری مزایده‌ها ۱۸. آئین‌نامه انتظام‌بخشی به شرکتهای دولتی (سامانه سماب) ۱۹. انتشار صورتهای مالی شرکتهای دولتی ۲۰. خارج شدن بانکها از وضعیت ناترازی و افزایش ۷۰ درصدی سرمایه بانکها ۲۱. افزایش سهم بورس در تامین مالی از ۱۹ به ۲۷ درصد ۲۲. افزایش سرمایه گذاری خارجی با فعال شدن دیپلماسی اقتصادی ۲۳. صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ۲۴. سودآور شدن شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران (ایفیک) زنده شدن قریب به ۱۰۰ میلیون یورو از سود سهام‌های دهه ۹۰ ۲۵. افزایش مراکز مبارزه با پولشویی از ۳۲ به ۳۷۰ مرکز ۲۶. افزایش ترانزیت از ۹ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن به دلیل توسعه تعامل با کشورهای همسایه ۲۷. افشای لیست ابر بدهکاران بانکی http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 وعده، وفا 🔹وعده خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال را با جدیت دنبال خواهم کرد . ۱۴۰۰/۳/۲۶ 🔹وفا واگذاری باشگاه‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس با عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام این دو باشگاه در اسفند ۱۴۰۱ به دست دولت. از قسمت‌های قبل دیدن کنید 👇 https://eitaa.com/yaranhamdel/30509 ‌‍‌ http://eitaa.com/yaranhamdel
21.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شیفتگان‌ خدمت ۲۲ 🎥دستاوردهای دولت سیزدهم ⏳بخش بیست و دوم؛ به چه کسی رای دهیم؟ (قسمت اول) قسمت ۲۱👇 https://eitaa.com/yaranhamdel/30508 http://eitaa.com/yaranhamdel