eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
13.8هزار ویدیو
106 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در محافل فلسطینی، چهار گزینه پیشنهادی و در محافل غیر فلسطینی یک گزینه برای تصدی این سمت مطرح است: 1⃣ خالد مشعل: رئیس اسبق دفتر سیاسی حماس که به عنوان رئیس جنبش حماس در خارج از کشور فعالیت می‌کند. مشعل بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را در خارج گذرانده و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ ریاست دفتر سیاسی را بر عهده داشته است. 2⃣ موسی ابومرزوق: نخستین رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶. ابومرزوق که همچنین در دوره ریاست خالد مشعل، معاون رئیس دفتر سیاسی بود، در سال‌های اخیر تمایل خود را برای تصدی مجدد ریاست دفتر سیاسی این جنبش ابراز کرده است. او در تمام نشست‌های این جنبش شرکت می‌کند . 3⃣ خلیل الحیه:  به عنوان نایب رئیس حماس در غزه انتخاب شده است. او سال‌ها در قطر و لبنان زندگی می‌کند. چون وزن اصلی جنبش «حماس» با وجود جنگ هنوز هم در غزه است، نام الحیه به عنوان یکی از نامزدهای برجسته مطرح می‌شود. 4⃣ زاهر جبارین: در سال ۲۰۲۱ به عنوان نایب رئیس حماس در کرانه باختری انتخاب شد. یکی از برجسته‌ترین رهبران شاخه نظامی این جنبش در کرانه باختری است. در سال ۱۹۸۷ دستگیر شد و سپس در سال ۱۹۹۳ به حبس ابد و ۳۵ سال محکوم شد تا اینکه در سال ۲۰۱۱ در یک معامله مبادله اسرا آزاد شد و به خارج از کشور تبعید شد. 5⃣ محمد السنوار: بر اساس برخی رایزنی های منابع غیر فلسطینی «محمد السنوار» به جریان اصلی که برادرش به آن وابسته بود، تعلق دارد. او در چند سال اخیر بر شبکه ساخت تونل‌های حماس نظارت داشت. http://eitaa.com/yaranhamdel
16.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 واکنش مردم به یک نقشه‌ عجیب در دنیا! 🔔 ‏نشر این کلیپ با شما... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 علما و روحانیون تراز اول چگونه آقازاداه‌های خود را بر فرزندان دیگران ترجیح دادند؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مجری در جملاتی که گنده‌تر از دهانش است از ترامپ می‌پرسد «نمی‌خواهید ایران به دهه ۷۰ برگردد؟» 🔹‌ترامپ در پاسخ می‌گوید: ما خودمان را هم نمی‌توانیم اداره کنیم پاتریک! من فقط می‌خواهم که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد‌. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅ بحران غرب و انکار شهود و اشراق ″تمدن غربی و روح های آهنی″ تمدنی که شدیداً گ
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅بحران غرب و انکار شهود و اشراق ″فرهنگ غربی و عمل‌زدگی (۱)″ انبیاء الهی؛ ایمان و شهود را بر عمل مقدم داشته اند در حالی که تمدن جدید عمل را بر شهود و ایمان برتری داده و حتی این تمدن کار را به جایی کشانده که حاکمیت عمل را تنها مشغله خود ساخته و منکر هر نوع معنویت راستین شده است. برعکس انبیاء که بر تقدم احوال آسمانی نسبت به عمل تاکید کنند و در عین حال مقام مشروع عمل را در زندگی انسان منکر نیستند و خودشان در زندگی خود این مطلب را نشان می‌دادند. در فضای فرهنگ مدرنیته کارِ بشر به جایی رسیده است که اگر سجده طولانی داشته باشد و از این طریق جان خود را با عالم معنویت مرتبط کند، گویا هیچ کاری انجام نداده است ولی اگر یک جاده بسازد، تا زودتر به سر کار خود برود، کاری انجام داده، چون عمل را بر ایمان و شهود ترجیح میدهد ولی یک ساعت تمرکز قلبی بر روی حقایق متعالی کاری حساب نمی شود. در حالی که باید پرسید بشرِ عمل زده به سوی کجا این چنین شتابان در حرکت است؟ انبیاء در عینی که عمل را حذف نکردند تقدم را به ایمان میدهند زیرا حقیقتِ انسان بدن او نیست حقیقت او جنبه مجرد اوست که از طریق حقایق معنوی تغذیه میشود و به نشاط و امید میرسد دین به انسان توصیه میکند باید آنقدر روی نیت خود کار کرده باشی و آن را با حقایق معنوی آشنا کنی که در کارهای عملی هم نیت الهی تو زنده و فعال باشد. بنا به فرمایش امام صادق(ع): «وَ لكل امرىء ما نوى ...» هر کس با نیت خود محشور می شود. (بحار الأنوار، ج ۶۷ ، ص ۲۱۰) و می‌فرمایند؛ کل عمل، نیت است. لذا هر کس باید نیت خود را زنده و الهی نگه دارد تا تلاش‌هایش به ثمر برسد. اگر نیت انسان فاسد بود و جهت جان به سوی عالم قدس سیر نداشت، به اندازه همه کوهها هم خدمت کند هیچ نفعی برای او ندارد. خداوند خود میتواند به بندگانش کمک کند، خداوند زمینه امتحان ما را فراهم میکند تا از طریق نیات الهی رشد و تعالی بیابیم. همان طور که رزق هرکس را تعیین کرده و به او میرساند حال اگر ما خوب امتحان بدهیم ما را مظهر اراده خود جهت رساندن رزق به بندگانش می‌گرداند و از طریق ما رزق بنده‌اش را میرساند. ملتها آنچه باید بشوند می شوند و آن مسیری را که باید طی کنند طی می‌کنند. هر کس باید در این مسیر خود را آنچنان اصلاح کند که مسیرش مسیر اراده خداوند باشد نه مسیر هوس خود. تمدنی که عمل را بر ایمان و شهود برتری داد، بشریت را به سوی پوچی و بحران سوق می دهد چون عمل یک نوع تغییر صورت موقت است و نمی تواند به خودی خود اصیل باشد و اگر به اصل و مبدأیی برتر از عالم ماده وابسته نگردد، توهمی محض خواهد بود، زیرا آنچه پایدار است معنویت و نیت است و نه خود عمل. این که در فرهنگی معنویت و بندگی خدا کار به حساب نمی‌آید ضربه‌ای است بر پیکر جامعه انسانی و سبب می شود که عمده تلاش مردم در مسیری قرار گیرد که در نهایت با بهره ای روبه رو نشوند روحیه فاصله گرفتن از معنویت و هجده ساعت در روز کار کردن حاصل چنین فکر و فرهنگی است که شتابها و حرصها در آن زیاد است ولی به سوی هدفی وهمی. مردمی که باید قسمت عمده عمر خود را در جهت سیر به سوی معنویت مصرف کنند و راهی به سوی عالم غیب و ابدیت در جلوی جان خود بگشایند باور کرده اند اگر هجده ساعت در روز کار نکنند زندگی و عمر خود را باخته اند. چنین مردمی هرگز نمی توانند زندگی خود را به ثمر برسانند، اینها فراموش کرده‌اند این فکر و فرهنگ از روزی که مردم از فرهنگ دینی فاصله گرفتند و به فرهنگ غربی نزدیک شدند وارد زندگی آنها شد. در اسلام هرگز چنین روحیه‌ای تأیید نمی شود، برعکس؛ ما را بیشتر به تفکر دعوت فرموده‌اند. در خبر داریم: عَنِ الْحَسَنِ الصَّيقَلِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام عَمَّا يَرْوِي النَّاسُ إِنَّ تَفَكَّرَ سَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ قِيامَ لَيْلَهِ قُلْتُ كَيفَ يَتَفَكَّرُ؟ قَالَ: يَمُرُّ بِالْخَرِبَهِ أَوْ بِالدَّارِ فَيَقُولُ أَينَ سَاكِنُوكِ وَ أَيْنَ بَانُوكِ مَا لَكِ لَا تَتَكَلَّمِینَ» حسن صیقل گوید: از امام صادق(ع) سؤال کردم مردم روایت می کنند که تفکر یک ساعت بهتر است از قیام در یک شب. این تفکر چیست؟ امام(ع) فرموند: این که انسان در خرابه‌ها و خانه‌ها حرکت کند و بگوید: ساکنان تو کجا رفتند و بانیان شما چه شدند، شما را چه شده است که سخن نمی‌گویید. ادامه در پُست بعدی... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅بحران غرب و انکار شهود و اشراق ″فرهنگ غربی و عمل‌زدگی (۱)″ انبیاء الهی؛ ایما
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅بحران غرب و انکار شهود و اشراق ″فرهنگ غربی و عمل زدگی (۲)″ و نیز امام صادق(ع) می‌فرمایند: «كَانَ أَكْثَرُ عِبَادَهِ أَبِي ذَرٍّ رَحْمَهُ اللهِ عَلَيْهِ التَّفَكَّرَ وَ الِاعْتِبار » اکثر عبادت ابوذر(ره) تفکر و عبرت بود. (بحار الأنوار، ج ۶۸ ، ص ۳۲۳) و همچنین از رسول خدا صلی الله علیه و آله داريم كه: «الْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ لَهُ ثَلَاثُ سَاعَاتٍ، سَاعَة يَنَاجِي فِيهَا رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ سَاعَهُ ُيحَاسِبُ فِيهَا نَفْسَهُ وَ سَاعَهُ يَتَفَكَّرُ فِيمَا صُنْعَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيهِ وَ سَاعَة يَخْلُو فِيهَا بِحَظٌ نَفْسِهِ مِنَ الْحَلَمَالَ فَإِنَّ هَذِهِ السَّاعَةَ عَوْنُ لِتِلْكَ السَّاعَاتِ وَ اسْتِجْمَامُ لِلْقُلُوبِ وَ تَوْزِيعٌ لَهَا ..» عاقل باید سه ساعت برای خود معین کند؛ ساعتی که در آن با خداوند مناجات کند و ساعتی که در آن به حساب خود برسد و ساعتی که در آن درباره مصنوعات خداوند فکر نماید و ساعتی که در آن از زندگی بهره‌مند گردد و از حلال دنیا استفاده کند زیرا که این ساعت کمک ساعتهای دیگر و تفریح الهام دلهاست. (بحار الأنوار»، ج ۷۴، ص: ۷۴) اميرالمؤمنين عليه السلام در وصیت خود به امام حسن عليه السلام فرمودند: «لما عِبَيادَة كَ التَّفَكُرِ فِي صَنْعَهِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل» عبادتی مانند تفکر در مخلوقات خداوند نیست. (بحار الأنوار»، ج ۶۸ ، ص۳۲۴) امام صادق علیه السلام روایت می‌کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «أَغْفَلُ النَّاسِ مَنْ لَمْ يَتَّعِظُ بِتَغَيرِ الدُّنْيا مِنْ حَالٍ إِلَى حَال» غافل‌ترین مردم کسی است که از تغییرات دنیا پند نگیرد و از نقل و انتقالات جهان غفلت کند. (بحار الأنوار»، ج ۶۸ ، ص ۳۲۴) امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُدَاعِبَ فِي الْجَمَاعَهِ بِلَا رَفَتْ الْمُتَوَحِّدَ بالْفِكْرَهِ الْمُتَخَلَّى بِالصَّبْرِ الْمُسَاهِرَ بِالصَّلَاءِ» خداوند دوست دارد کسی را که بدون جدال با جامعه معاشرت کند، و در خلوت خود اهل تفکر باشد و آراسته به صبر و شکیبائی باشد و شبها بیداری بکشد و نماز بگذارد. (بحار الأنوار، ج ۶۸ ، ص ۳۲۵) امام رضا علیه السلام می‌فرمایند: «طُوبَى لِمَنْ كَانَ صَمْتُهُ فِكْراً وَ نَظَرُهُ عَبَراً وَ كَلَامُهُ ذِكْراً وَ وَسِعَهُ بَيْتُهُ وَ بَكَى عَلَى خَطِيئَتِهِ وَ سَلِمَ النَّاسُ مِنْ لِسَانِهِ وَ یده» خوشا به حال آن کس که سکوتش از روی فکر و نظرش عبرت و کلامش ذکر خدا باشد، در خانه‌اش جای گیرد و بر گناهانش گریه کند و مردم از زبان و دست او در آسایش باشند. (بحار الأنوار»، ج ۶۸ ، ص ۳۲۵) تاریخ از سجده‌های طولانی حضرت امیرالمومنین علیه السلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خبر می دهد. امام صادق علیه‌السلام ساعتها به دور کعبه طواف می‌کردند و یک ذکر را تکرار می‌کردند و از این طریق حضور قلب مبارکشان را در محضر حق حفظ می‌کردند. زیرا اصلاح قلب كُلِّ عمل است و عمل منهای اصلاح قلب سرگردانی است. در حالی که تمدن غربی سراسر عمل منهای اصلاح قلب است و ملاحظه می فرمایید که چه بسیار جوانان ما با پذیرفتن این فرهنگ ایمان خود را از دست می دهند و دنیاگرا و دنیا پرست می‌شوند. اینها به خاطر این است که فراموش کرده‌ایم ما آمده‌ایم در این جهان تا خود را تغییر دهیم و شایسته قرب الهی گردانیم نه این که جهان را تغییر و هوسمان را جواب دهیم. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 تکثیر یحیی شهادت او هزاران هزار یحیی خواهد ساخت... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 زندگی طوفانی 📖خاطرات سید حسن تقی‌زاده ″کابینه ناصر الملک″ مجلس خیلی طرفداری کرد از ناصر المل
🔰 زندگی طوفانی 📖خاطرات سید حسن تقی‌زاده ″بمب‌اندازی به شاه″ بعد از او غوغا شد بازار را بستند آخر این قدر کشمکش شد تا عاقبت بین طرفین صف‌آرایی شد. نظام‌السلطنه جای ناصرالملک آمد (۱٦ ذیقعده) و در ٢٦ محرم ۱۳۲۶ دوباره نظام‌السلطنه رئيس‌الوزراء شد. محمدعلی شاه خودش آمد به مجلس، قسم خورد آشتی کردند. کنار قرآن نوشت و مهر کرد. یک قدری گرمی شد که بمب‌اندازی به او همه را خراب کرد. من رفته بودم به منزل امام جمعه خویی که در سه راه امین حضور بود. یک مرتبه صدای زیادی به گوش رسید. گفتند به شاه بمب انداختند. بعد گفتند جان بدر برده است. همه نگران شدند که فتنه می‌شود. همین طور هم شد. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری 📌ریاکاری و تظاهر از نکته هایی که در کردار و رفتار غ
🔰 خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری 📌بهائیان مطرود ″ملاک قرب و طرد″ از تشکیلات مخوف بهائیان چون رکن اظهارات لفظیه محفل روحانی بهائیت است که عقل و علم هم در آن راهی نداشت، سبب شد تا ملاک قرب و طرد ارادت و اظهارات لفظیه بهائیان به عبدالبهاء و شوقی افندی باشد. اطاعت کورکورانه رمز موفقیت در این جرگه بود، هر کس اطاعت کورکورانه را نداشت طرد می‌شد و مصیبت او آغاز می‌شد؛ زیرا در یک بایکوت شدیدی قرار می‌گرفت. کسی که توسط بهائیان مطرود می‌گشت به حال خود واگذاشته نمی‌شد حتی توسط خانواده‌اش، پدر و مادر، بستگانش هم مورد تحریم واقع می‌شد. هیچ کس حق رفت و آمد و صحبت با وی را نداشت؛ جز برای ثواب که دشنامی دهند و آب دهانی اندازند. سرگذشت خود صبحی گواه این رویه بهائیان است که تا سرحد قتل و جرح هم پیش رفته است. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 روز شمار یهود 🗓️۲۳ مهرماه ⭕تبعید بابل؛ از افسانه تا واقعیت ✡️تکوین و پیدایش قوم یهود (قسمت اول
🔰 تقویم یهود 🌷امیرکبیر شهید مبارزه با تشیع انگلیسی 🌍 مناسبت‌های شمسی ۲۷ مهرماه 🔹امیرکبیر را می‌توان اولین دولتمردِ شهید مبارزه با «تشیع انگلیسی» و قهرمان پیکار با انحراف دینی دانست، اما پراگماتیست‌های اسلامیِ مصلحت‌گرا کوشیده‌اند امیرکبیر را تا حد یک رجل تکنوکرات تقلیل دهند که اولین کارگزار از سنخ «کارگزاران سازندگی ایران» و مدافع سرمایه‌داری ملی بود! با این حال، هر تئوری تاریخی و تبیین سیاسی که امیرکبیر را به دام لیبرالیسم و پراگماتیسم می‌اندازد، لاجرم از حیث نظری با بابیت و بهائیت و اقسام کهنه و جدید «تجدیدنظرطلبی دینی» نیز درمی‌آمیزد و می‌سازد. در حالی که امیرکبیر به هیچ سازشی تن نداد و در عصر نوسازی شیعه برای دفاع از حقیقت شریعت، ۳ تن از پیشروان این جریان (باب، بهاءالله و قرةالعین) را پس از شورش و فتنه‌گری، اعدام یا تبعید کرد. ✍ آغاز صدارت میرزا تقی خان فراهانی، امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین‌ شاه (١٢٢٧ش) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 امیرکبیر شهید مبارزه با تشیع انگلیسی👇 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/9217 🌍 مناسبت‌های میلادی ۱۸ اکتبر ✍ مرگ لئو اشتراوس فیلسوف مشهور یهودی (١٩٧٣م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 اشتراوس؛ پدرِ معنویِ نومحافظه‌کاران👇 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/316 🌍 مناسبت‌های عبری ١۶ تیشْری ✍ دومِ موعدِ سوکا (جشن سایه‌بان‌ها)، که در ادامه اطلاعاتی ارائه می‌شود. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 🕎عید سایه‌بان‌ها در یهودیت (١) 1⃣ عید سوکوت یا جشن سایه‌بان‌ها از ١۵ ماه تیشری آغاز و ٧ روز ادامه دارد که به‌ دنبال آن، موعد «شمینی عصرت» و «سیمحا تورا» قرار دارد. 2⃣ از دستورات اصلی این جشن، ساختن سوکا (سایه‌بان خاص) است. تورات می‌گوید: «هفت روز در سوکا ساکن شوید، تمام افراد بنی‌اسرائیل در سوکا سکونت کنند، برای اینکه تمام دوره‌ها و نسل‌های شما بدانند که بنی‌اسرائیل را در سوکا ساکن کردم.» 3⃣ اکثر مفسران تورات، منظور از سایه‌بان (سوکا) در بیابان را ابرهایی می‌دانند که بطور معجزه‌وار مردم را در بیابان احاطه کرده و از هر گزندی حفظ می‌کردند. سکونت در سوکا، یادآور معجزه خدا در خارج ساختن عبرانیان از مصر و محافظت از آنها طیّ ۴٠سال اقامت در بیابان است. 4⃣ فلسفهٔ دیگر سوکا، با توجه به وضعیت خاص سقف آن است. سقف سوکا از جنس حصیر یا شاخ‌وبرگ است و باران به‌ آسانی داخل آن می‌شود. فرد ساکن سوکا، از یک‌سو با وضع افراد بی‌سرپناه آگاه می‌شود و از سوی دیگر، چون به‌ فرمان خدا، خانهٔ مستحکم و راحت خود را ترک کرده و در محلی که سقف محکمی ندارد، ساکن شده، امید خواهد داشت که خداوند او را در هر وضعیتی مانند اجدادش در بیابان سینا حفظ کند. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel