eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
13.6هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق (علیه السلام): 🔹 إنَّ اَلدُّنْيَا يُعْطِيهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ أَحَبَّ وَ مَنْ أَبْغَضَ وَ إِنَّ اَلْإِيمَانَ لاَ يُعْطِيهِ إِلاَّ مَنْ أَحَبَّهُ 🔸 خداى عزّ و جلّ‌ دنيا را به دوست و دشمن خود مى‌دهد ولى ايمان را جز به كسانیكه دوستشان دارد ندهد. 📚عوالم العلوم، باب العشرون، جلد۲۰، ص۷۲۵ ⬅️ با نشر این حدیث در ثواب آن شریک هستید. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 زندگی طوفانی 📖خاطرات سید حسن تقی‌زاده ۵ـ بسوی تهران وکالت در مجلس اول (۱۳۲۶ - ۱۳۲۴ هـ.ق)
🔰 زندگی طوفانی 📖خاطرات سید حسن تقی‌زاده ۵ـ بسوی تهران وکالت در مجلس اول (۱۳۲۶ - ۱۳۲۴ هـ.ق) ″هاشم ربیع زاده″ پدرش حاجی ربیع آقا تاجر معتبری بود. مدتها بود در تهران بود. درشکه صدا کرد با هم نشسته، رفتیم به همین بهارستان، مجلس تازه به آنجا رفته بود. تمام مردم در حیاط جلو در ورودی کفشها را می‌کندند. رفتیم همان اطاق که قبل از ورود به تالار جلسه هست. آن وقت آنجا که حالا گویا جلسه خصوصی مجلس است، مجلس بود توی تماشاچی‌ها نشستیم. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 زندگی طوفانی 📖خاطرات سید حسن تقی‌زاده ۵ـ بسوی تهران وکالت در مجلس اول (۱۳۲۶ - ۱۳۲۴ هـ.ق) ″
🔰 زندگی طوفانی 📖خاطرات سید حسن تقی‌زاده ۵ـ بسوی تهران وکالت در مجلس اول (۱۳۲۶ - ۱۳۲۴ هـ.ق) ″وضع مجلس″ مجلس شکل مربعی داشت. دیوار طرف راهرو دو در ورودی داشت که وسط آن پنجره بود. این پنجره درست پشت سر رئیس مجلس واقع شده بود. در طرف راست جایگاه، رئیس مجلس، محل ورود و کلاه و در طرف چپ محل ورود تماشاچی‌ها بود که صف به صف پشت صف پایینی وکلاء می‌نشستند. جای آخوندها و علماء جلوی دیوار بالا بود که در رأس آنها مؤسسين ثلاثه؛ آقا سید عبدالله بهبهانی و آقا میر سید محمد طباطبایی و حاج شیخ فضل‌الله نوری بودند. علمای غیر وکیل هم به آنجا می‌آمدند، از قبیل میرزا ابو‌القاسم امام جمعه که قبلاً مخالف مشروطیت هم بود. طرف مقابل جایگاه رئیس، تجار متشخص، ردیف پایین جلو تماشاچیان و دیگر وکلای اصناف نشسته بودند. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری 📌بهائیان مطرود ″ملاک قرب و طرد″ ۲)میرزا علی اکبر رفسنجانی از جمله دیگر مبلغان مشهور بهائی بود که سرگذشت عبرت‌آوری دارد. وی نیز از جرگه بهائیان رانده شد. در پی آزار و اذیت و تعرض بهائیان گوشه عزلت اختیار کرد و سرانجام پس از اعراض از بهائیت در زادگاهش در گذشت. صبحی در شرح احوال ابن اصدق، همچنین رفتاری را با وی گزارش کرده است. جالب آنکه خود صبحی هم به گناه خود در آزار و اذیت به ناحق ابن صدق اعتراف می‌کند. اگر فرزندی از فرزندان بهائیان. مسلمان می‌گشت وضعیت بسیار وخیمی در انتظارش بود. در فرقه ای که ملاک قرب، اطاعت کورکورانه و ملاک طرد، نافرمانی است، برخوردن به جنایات هولناک امری سهل و آسان است آن هم از نزدیکان رؤسای بهائیت. در کتاب «پیام پدر» با نام برخی از مبلغان چیره دست بهائی آشنا می‌شوم که وقتی دغل‌کاری و فریبکاری رهبران این فرقه را دیدند به دامن اسلام بازگشتند. میرزا ابوالفضل گلپایگانی سرانجام از این گروه دلسرد شد و سالها خاموشی برگزیده و کارهایش به پایان نرسید. شیخ احمد میلانی... در عشق آباد از کیش بهائی روی گردان شد... به خراسان رفته و دست به دامان پیشوای هشتمین امام شیعیان شد. صبحی به سه تن از بهائیان تائب اشاره می‌کند که هر یک مطالبی را در بهائیت نگاشته‌اند... شادروان آواره که از دانشمندان به نام و مبلغان گرامی بود و عبدالبهاء او را در نامه‌های بیشمار ستایش کرده چون شوقی از روش مردمی دور شده و کیش و آئینی که به گفته خداوندانش باید با خرد و دانش و راستی برابر آید، فرسنگها از آنها جدایی پیدا کرده و به خانه مسلمانی بازگشت و از خدا آمرزش خواست و چند دفتر در این باره نگاشت. و پس از او نیکو که در روز نخست در بروجرد به جرگه بهائیان درآمد و مسلمانان هر چه داشت از دستش گرفتند و رنجها به او رسانیدند ولی او شادمان بود که همه این آزارها که به او می‌رسانند برای پیروی از آئین خدا است چون کار به دست شوقی افتاد و او را از نزدیک شناخت از او برگشت و به راستی و درستی پیرو کیش مسلمانی شد و او نیز دفترها نگاشت و پس از او اقتصاد که در مراغه بهائی شد و با پدر در سر این دین به ستیز برخاست و او را رها و دل شکسته کرد. آنگاه دو سه، سال با سید اسدالله قمی به راه افتاد و چون به خوی‌های ناپسندیده شوقی آگاه شد، با آنکه در راه این کیش رنجها کشیده بود و آوارگی‌ها دیده و پدر را رنجانده بود، باز به جایگاه نخست خود برگشت و مردی دل آگاه شد و دفتری نوشت. همچنین دیگران که اگر بخواهم یک یک نامشان را ببرم دور و دراز خواهد شد. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 بازیکن تعویض شد 🔻 واکنش کمال شرف، کاریکاتوریست یمنی به فعال شدن گروه‌های تروریستی در سوریه http://eitaa.com/yaranhamdel
FATF-40-Rec-2012-Dari.pdf
7.7M
فایل pdf ترجمه فارسی رسمی اداره اقدامات مالی fatf خواهش می کنم تمام متن را با دقت و حساسیت مطالعه کنید تا متوجه بشین با پذیرش cftکه بخشی از fatfهست چه بلایی بر سر کشور میاد 🚨در ضمن براساس قانون وقتی کشوری fatf امضا کنه، نمی تواند برای اجرای آن تبصره اضافه کند که بتواند بگوید این بخش را اجرا می کنم یا نمی کنم
کانال یاران همدل
🍃 پای سخن خدا کسانی که به خدا و پیامبرانش ایمان آورده‌اند آنها اهل صداقتند و شهدا نیز نزد پروردگارش
35.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 پای سخن خدا این خداست که شب را برای شما مایه آرامش و آسایش قرار داد و روز را روشنایی بخشید. خداوند بر همه‌ی مردم فضل و کرم خویش را ارزانی کرده است! http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 پسری به نام شیعه 🎬 قسمت: ۳۸ 🚥 نماینده پادشاه قطر وارد شد 🚥 پس از سلام و احوالپرسی با نمایندگان
🔰 پسری به نام شیعه 🎬 قسمت: ۳۹ 🇮🇷 گفتم : تنها مذهبی كه ، 🇮🇷 برای اثبات حقانيت خود ، 🇮🇷 از قرآن و سنت و عقل و اجماع ، 🇮🇷 دليل قطعی دارد ، 🇮🇷 مذهب دوازده امامی ( شیعه ) است. 🇮🇷 که حتی از كتاب مخالفان خود نیز ، 🇮🇷 دليل و مدرک معتبری دارد . 🇮🇷 مثلا در کتاب صحيح مسلم ، 🇮🇷 که از كتابهای معتبر ، 🇮🇷 و دست اول اهل سنت می باشد 🇮🇷 در جلد ۶ ، صفحه ۲۲ ، حدیث ۴۶۸۶ 🇮🇷 آمده كه رسول خدا فرمودند : 🌸 هركس بميرد ؛ 🌸 و بر گردن او بيعتی نباشد ؛ 🌸 به مرگ جاهلی مرده است . 🇮🇷 و همچنین احمد بن حبنل ، 🇮🇷 در مسند خود ، ج ۴ ، ص ۹۶ ، 🇮🇷 می نويسد : 🌸 هركس بدون امام بميرد ؛ 🌸 به مرگ جاهلی مرده است . 🇮🇷 گفتم : دوستان من ! 🇮🇷 آیا این روایات را می پذیرید ؟ 🍁 همه گفتند : بله 🍁 این روایات درست اند . 🇮🇷 گفتم : کدام یک از فرقه های شما ، 🇮🇷 بیعت یک امام به گردن دارد ؟ 🚥 همه به همدیگر نگاه کردند 🚥 بعضیا گفتند : امام ما مرده 🚥 بعضیا هم گفتند : 🚥 امام ما هنوز به دنیا نیامده 🚥 بعضی هم گفتند : 🚥 امام ما ، همان مجتهد و مفتی ماست . 🇮🇷 گفتم : نه برادر 🇮🇷 منظور از امام ، معصومی هست ؛ 🇮🇷 که از جانب خدا یا رسولش ، 🇮🇷 به امامت برگزیده شده باشد . 🇮🇷 همه شما می دانید 🇮🇷 تنها مذهبی كه بعد از رسول خدا ، 🇮🇷 امام زمان خود را می شناسد ؛ 🇮🇷 و همواره بيعت يک امام مشخص را ، 🇮🇷 بر گردن داشته ، 🇮🇷 مذهب اثنی عشريه است . 🇮🇷 و ساير مذاهب اين چنين نيستند . 🇮🇷 درست نمی گویم بزرگوارن ؟ 🌟 همه به فکر فرو رفته بودند 🌟 و بعضیا ، با هم نجوا می کردند 🌟 نماینده پادشاه لبخندی زد 🌟 سری تکان داد و گفت : 🍃 آفرین جوون ، ادامه بده . 💥 ادامه دارد ... ✍ نویسنده : حامد طرفی http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خاطرات شهداء🌷 ″آستين خالى فرمانده!″ 🌷رفتیم بیمارستان، دو روز پیشش ماندیم. دیدم محسن رضایی آمد و ف
🔰 خاطرات شهداء🌷 ″بی‌ترمزها!!″ 🌷درگیری تو محور عملیات عین‌خوش شدید شد. نشسته بودیم پشت خاکریز، آماده. بهمان مأموریت داده بودند پاتک زرهی دشمن را دفع کنیم. بی‌ترمزها چند قدم آن طرف‌تر روی کپه خاکی ایستاده بودند. نگاه می‌کردند به استحکامات دشمن. یکی‌شان با دست جایی را نشان داد و تو گوش دیگری چیزی گفت. ملاقلی آمد طرفمان: «شما بی‌ترمزها! آن بالا چه کار می‌کنید؟» قبل از تمام شدن حرف فرمانده، پریدند پایین. تو تمام منطقه این دو تا معروف شده بودند به «بی‌ترمز». چهارده، پانزده سالی بیشتر نداشتند. 🌷عراقی‌ها پاتک نمی‌زدند. منتظر بودیم. نگاه کردم به بی‌ترمزها. آر.پی.جی را گذاشته بودند زمین و حرف می‌زدند. لبخند زدم. از وقتی آمدم گردان مالک اشتر (یا به قول بچه‌ها، گردان ضربت) با این دو بسیجی آشنا شدم. فرمانده بهشان سخت می‌گفت. همیشه می‌گفت: «اگر جلوی این دو تا را نگیرم، کار دست خودشان می‌دهند.» از شدت درگیری کاسته شده بود. از طرف سنگرهای عراقی گرد و خاک بلند شد. ماشینی می‌آمد طرفمان. یک بیل مکانیکی بود. داد زدم: «بچه‌ها. آر.پی.جی!» بی‌ترمزها نبودند. 🌷آر.پی.جی‌شان مانده بود روی زمین. فرمانده ایستاده بود پشت سرم: «کجا؟ بچه‌ها کجا رفته‌اند؟!» ناراحت بود. ماشین داشت نزدیک می‌شد. وقتی آمد جلوتر، یکی داد زد: «نزنید... نزنید، بی‌ترمزهان.» یکی‌شان پشت فرمان بود، آن یکی هم بالای ماشین، روی سقف. «بروید کنار! ما تصدیق پایه یک نداریم.» نگاه کردم به فرمانده خوشحالی تو چشم‌هاش موج می‌زد. یواش یواش اخم‌هاش رفت تو هم. از غیظ صورتش سرخ شد. مرا کنار زد، عصبانی رفت طرف بی‌ترمزها.... منبع: کتاب "آشیان" http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 حمله گروههای تروریستی به مردم ✍گروه‌های تروریستی به سه دلیل دست به حملاتی می‌زنند که در آن غیرنظامیان قربانی می‌شوند: 1⃣ نخست این که اجرای عملیات دهشت‌افکنانه در مناطق نظامی و حفاظت شده دشوار است. 2⃣ دوم، حمله به محل‌های پرجمعیت و غیرنظامیان، نارضایتی افکار عمومی را از کارکرد حکومت افزایش می‌دهد و باعث فشار بر حکومت می‌شود. به تعبیر دیگر، حمله به جمعیت غیرنظامی، نوعی تنبیه حاکمان برای پذیرش خواسته‌های گروه ‌تروریستی یا حامیان این گروه‌ها می‌باشد. 3⃣ سوم، مکان و گستره‌ حادثه، به لحاظ تبلیغاتی و رسانه‌ای، به شدت برای عاملان حمله حائز اهمیت است. فلسفه‌ حملات تروریستی، به معنای اعلام حضور گروه‌های دهشت‌افکن در همه جا می‌باشد. http://eitaa.com/yaranhamdel