eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
867 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh آی دی تبادل @purbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 5 1 [1] اِنَّ النَّبّيّ‏صلي الله عليه وآله کانَ يُحِبُّ الْفالَ الْحَسَنَ وَيَکْرَهُ رسول خداصلي الله عليه وآله فال نيک را دوست داشت و از فال بد (طيره) ناراحت بود (دوست داشت که هميشه از خوبيها گفتگو شود) الطَّيَرَةَ.مکارم‏الاخلاق،ج2،ص405. [2] وَلا فَحّاشٍ وَ لاعَيَّابٍ وَ لا مَدّاحٍ. فحاش و عيبجو نبود و کسي را زياد مدح و تعريف نمي‏نمود. معاني الاخبار، ص 79. [3] کانَ يُصْغِي الْاِناءَ لِلْهِرَّةِ. پيامبرصلي الله عليه وآله ظرف غذا را براي گربه کج مي‏گذاشت (تا غذا جمع شود و بتواند آن حيوان بخورد) مجمع البيان، ج 4 ، ص 352 . [4] قالَ سَعْدُبْنُ هِشام: دَخَلْتُ عَلي عائِشَةَ فَسَأَلْتُها عَنْ اَخلاقِ رَسُولِ اللَّهِ‏ صلي الله عليه وآله فَقالَتْ: اَما تَقْرَأُ الْقُرآنَ؟ قُلْتُ: بَلي. قالَتْ: خُلْقُ رَسُولِ اللَّهِ الْقُرآنُ. راوي مي‏گويد: نزد یکی از زنان پیامبر ص رفتم و از اخلاق پيامبرصلي الله عليه وآله پرسيدم ،گفت: قرآن نمي‏خواني؟ گفتم: چرا. گفت: اخلاق پيامبرصلي الله عليه وآله قرآن است المحجة البيضاء، ج 4، ص 120 . [5] کانَ رَسُولُ اللَّه‏صلي الله عليه وآله اَشَدَّ حَياءً مِنَ الْعَذْراءِ في خِدْرِها. وَ کانَ اِذاکَرِهَ شَيْئاً عَرَفْناهُ في وَجْهِهِ. رسول خداصلي الله عليه وآله از دختران پس پرده، با حياتر بود و چنان بود که اگر چيزي را دوست نمي‏داشت، از قيافه حضرت مي ‏فهميديم مکارم الاخلاق، ج 1، ص 17 . [6] مَنْ سَأَلَهُ حاجَةً لَمْ يَرْجَعْ اِلاَّ بِها اَوْ مَيْسُورًا مِنَ الْقَولِ. هرکس که حاجتي از او مي ‏خواست، يا به حاجت خود مي‏رسيد و يا با بيان شيرين آن حضرت، قانع مي‏ شد معاني الاخبار، ص 79. [7] وَلابِالْجافي وَلابِالْمُهينِ.تُعَظَّمُ عِنْدَهُ النِّعْمَةُ وَاِنْ دَقَّتْ شَيْئاً.به کسي جفا نمي‏کرد و کسي را حقير نمي‏شمرد. نعمت در نظرش بزرگ مي ‏نمود، اگرچه ناچيز مي ‏بود و هيچ نعمتي را مذمت نمي ‏کرد. معاني‏الاخبار،ص79 . لینک گروه مباحثه مقتل متضمن البکاء : ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 6 روضه های سقیفة سخني که ناگفته ماند رسول خدا(ص) وقتي دريافت کساني که بايد از مدينه بيرون بروند سرپيچي کرده و کنار بستر آن حضرت نشسته اند، متوجه توطئه گرديد. کاغذ و قلم خواست و فرمود: مي خواهم چيزي بنويسم که پس از من هرگز گمراه نشويد، ولي آنان مانع شدند وعمر بن خطاب گفت: بيماري بر او چيره شده، اين مرد هذيان مي گويد.(1) وقتي رسول خدا(ص) ديده از جهان بربست، عمر بن خطاب به ميان مردم آمد و براي جلب توجه اذهان به سوي خودش فرياد زد: محمّد هرگز از دنيا نرفته است. هر کس بگويد او مرده، سر و کارش با شمشير من خواهد بود. پس از ساعتي ابوبکر از بيرون مدينه رسيد و به ميدان آمد و به اصطلاح او را به خطايش آگاه ساخت که نه محمّد(ص) نيز همانند پيامبران گذشته مي ميرد. به اين ترتيب، مردم در سردرگمي واقع شدند و سپس آن دو با ابوعبيده جراح همراه شده به محل سقيفه بني ساعده رفتند و فرد مورد نظر خود را انتخاب کردند و از اين لحظه به بعد، مسير تاريخ اسلام بکلّي عوض شد و به سمتي رفت که مورد رضايت خدا و رسولش نبود. سرانجام روح مقدس و بزرگ آن سفير الهي پس از 63 سال زندگي سراسر تلاش و مبارزه روز دوشنبه 28 صفر سال يازدهم هجري درحالي که سر بر دامن علي (ع) نهاده بود، به ملکوت اعلي پرواز کرد.(2) [1] منتهي الا مال، ص 128. [2] ارشاد، ص 101. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 7 2 [8] يَخْرُجُ اِلي بَساطينِ اَصْحابِهِ. گاهي به باغ و بستان اصحاب خود تشريف مي‏برد. احياء العلوم، ج 2، ص 354. [9] بَسَّاماً مِنْ غَيْرِ ضِحْکٍ،مَحْزُوناً مِنْ غَيْرِ عَبْسٍ، مُتَواضِعاً مِنْ غَيْرِ مَذَلَّةٍ، جَوادًا مِنْ غَيْرِ سَرَفٍ، رَقيقَ الْقَلْبِ، رحيماً بِکُلِّ مُسْلِمٍ وَ لَمْ يَتَجَشَّأْ مِنْ شَبَعٍ قَطُّ وَلَمْ يَمُدَّيَدَهُ اِلي طَمَعٍ قَطُّ. بدون اينکه بخندد، هميشه تبسم بر لب داشت و بدون اينکه چهره‏اش درهم کشيده باشد، اندوهگين به‏ نظر مي ‏رسيد. بدون اينکه از خود ذلتي نشان دهد، همواره متواضع بود. بدون اينکه اسراف بورزد، سخاوتمند بود. دل نازک و به همه مسلمانان مهربان بود. هرگز از روي پر خوري باد گلو نزد و هرگز دست طمع به ‏سوي چيزي دراز نفرمود. ارشادالقلوب، باب 32، ص 155 . [10] لا يَذُمُّ ذَواقاً وَ لا يَمْدَحُهُ. هيچ خوراکي را تعريف يا مذمت نمي‏کرد. مکارم الاخلاق، ج 1، ص 22. [11] کانَ النَّبِيُّ اِذا سُئِلَ شَيْئاً فَاِذا اَرادَ اَنْ يَفْعَلَهُ قالَ: نَعَمْ وَاِذا اَرادَ اَنْ لا يَفْعَلَ سَکَتَ وَکانَ لا يَقُولُ لِشَي‏ءٍ لا . علي‏عليه السلام فرمود: «وقتي از رسول خداصلي الله عليه وآله چيزي مي‏خواستند، اگر اراده‏اش بر انجام آن کار تعلق مي‏گرفت مي‏فرمود: «آري» و اگر نمي‏خواست آن را انجام بدهد، سکوت مي‏کرد و هرگز کلمه «نه» را برزبان جاري نمي‏ساخت. بحار ، ج 93 ، ص 372 . [12] کانَ رَسُولُ اللَّهِ‏صلي الله عليه وآله اِذا حَزَنَهُ اَمْرٌ فَزَعَ اِلَي الصَّلوةِ. رسول خداصلي الله عليه وآله چون از امري ناراحت و محزون مي‏گشت، به نماز خواندن و عبادت حق، پناهنده مي‏شد. مجمع البيان، ج 5، ص 347. [13] کانَ رَسُولُ اللَّهِ‏صلي الله عليه وآله اِذا کَذِبَ عِنْدَهُ الرَّجُلُ تَبَسَّمَ وَقالَ: اِنَّهُ لَيَقُولُ قَوْلاً. اگر کسي در حضور آن حضرت سخن دروغي مي‏گفت: آن جناب لبخندي مي‏زد و مي‏فرمود: «سخني است که وي مي‏گويد» ]ما در فارسي مي‏گوييم خالي بندي يا چاخان مي‏کند. جعفريات ، ص 169 . [14] وَکانَ رَسُولُ‏اللَّه‏صلي الله عليه وآله لايَنْظُرُ اِلي مايَسْتَحْسِنُ مِنَ‏الدُّنْيا. رسول‏خداصلي الله عليه وآله از متاع دنيا به‏آنچه که موجب دلبستگي وفريفته‏شدن مردم دنيا مي‏شد، نظر نمي‏افکند. مجمع‏البيان،ج6،ص345. [15] يَقْبَلُ مَعْذِرَةَ الْمُعتْذِرِ اِلَيْهِ وَکانَ اَکْثَرَ النَّاسِ تَبَسُّماً ما لَمْ يُنَزَّلْ عَلَيْهِ قُرْآنٌ وَلَمْ I4 تَجْرِ عِظَةٌ وَرَبُمَا ضَحِکَ مِنْ غَيْرِ قَهْقَهِة. پوزش عذرخواهان را مي‏پذيرفت. در غير اوقاتي که قرآن بر او نازل مي‏شد و يا موعظه مي‏کرد، از مردم تبسمش بيشتر بود و هرگاه که خنده مي‏کرد، بدون قهقهه بود. دعائم‏الاسلام،ج2،ص107؛مناقب،ج1،ص145. [16] ما شَتَمَ اَحَدًا بِشَتْمَةٍ وَلا لَعَنَ اِمْرَأَةً وَ لا خادِماً بِلَعْنَةٍ، وَ لا لامُوا اَحَداً اِلاَّ قالَ دَعُوهُ. هرگز به کسي فحش نداد و هيچ وقت زن يا خادمي را لعنت نکرد، هرگاه در حضور آن حضرت کسي ملامت مي‏شد، مي‏فرمود: «به او کاري نداشته باشيد. وَلا يَأْتيهِ اَحَدٌ حُرّاً اَوْ عَبْداً وَ اَمَةً اِلاَّ قامَ مَعَهُ فِي حاجَتِهِ، هرکس براي حاجتي نزدش مي‏آمد خواه آزاد و خواه غلام و يا کنيز، جهت رفع گرفتاري او اقدام مي‏کرد. لافَظٌّ وَلا غَليظٌ وَلا صَخَّابٌ فِي الْاَسْواقِ. وَلا يُجْزِي بِالسَّيِّئَةِ السَّيِّئَةَ وَلکِنْ يَغْفِرُ وَ يَصْفَحُ وَ يَبْدَءُ مَنْ لَقيهُ بِالسَّلامِ. خشن و درشت خو نبود و در بازار، صدايش را بلند نمي‏کرد. در مقابل بدي ديگران، بدي نمي‏کرد، بلکه گناه آنان را نديده مي‏گرفت و از آنان مي‏گذشت. مناقب، ج 1، ص 145 . ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 8 بوسه های پیامبرص بر امام حسین ع خداوند امر نمود اشرف مخلوقات را، به اينکه ارکان کعبه را ببوسند، و دست به آنها بمالند، و اين از همه‏ي فضايل کعبه بالاتر است،و نظير آن از براي مولاي مظلومان ما ثابت است، زيرا که پيغمبر (صلي الله عليه و آله) او را دربر مي‏گرفت، و جميع اعضاي او را مي‏بوسيد، خصوصا زير گلو، و قلب، و جبين، و لبهاي آن جناب را، و همچنان که استلام پيغمبر (صلي الله عليه و آله) رکن عراقي و شامي را بالخصوص، اسرار و حکمتها داشته، همچنين به جهت تقبيل و استلام پيغمبر (صلي الله عليه و آله)اعضاء و جوارح حسين (عليه‏السلام) را اسرار چندي است، و از براي تکثير تقبيل مواضع مخصوصه نيز اسرار و معجزات و اخبارات بوده، اما سر کثرت تقبيل گلوي مبارکش پس معلوم است. و اما پيشاني، پس شايد به جهت آن است که موضع سنگي بود که پيشاني شريفش شکست و خون بر صورت انورش جاري گرديد [2] ، يا موضع تير است که به آن پيشاني زدند[3] ، يا چون موضع سجود بوده، و از اين جهت پيشاني محل ظهور نور مؤمن است، چنانکه در روايت است [4] ، و حسين در اين مقام خصوصيتي داشت که سجده‏اش سجده‏ي مخصوص است، بيانش آن است که حالت سجود خودش از جمله حالات تقرب به خداست صورتا و معنا، و در آيات و اخبار دلالت بر آن است، و در خبر است از اقرب حالات عبد به خدا حالت سجود است [5] ، و از براي حسين (عليه‏السلام) سجود خاصي بود در وقتي که در درجات قرب الهي ترقي مي‏نمود، از وقتي که از وطن خارج شد تا زماني که به حالت سجود پيشاني مبارک بر خاک گذاشت به قصد سجود، و ديگر سر بلند نکرد، مگر بر سر نيزه، چنانکه از عبارت «المذبوح من القفاء» مستفاد مي‏شود[6] پس از اين جهت رسول (صلي الله عليه و آله) آن پيشاني مبارک را مکرر مي‏بوسيد. و اما بوسيدن قلب منورش، پس سرش آن است که موضع تير سه شعبه‏ي زهرآلود است که في الحقيقة همان تير سبب قتل آن جناب شد. [7] و اما بوسيدن لب و دندان او، پس يکي از اسرار آن ظاهر شد در وقتي که زيد بن ارقم گفت: اي پسر زياد بردار چوب خود را از اين دو لب مبارک، که من به چشم خود ديدم که رسول (صلي الله عليه و آله) خدا مکرر مي‏بوسيد اين لبها را. [8 [1] خصائص الحسینیه شوشتری [2] بحار 53:45 - لهوف ص 52 - مقتل خوارزمي 34:2. [3] بحار 52:45 - مقتل خوارزمي 43:2 - مناقب 258:3. [4] بحار 160:82 - مجمع البيان 127:9. [5] بحار 162:82 - عيون الاخبار 7:2 - ثواب الاعمال ص 56. [6] بحار 59:45 - لهوف ص 58 - مناقب ابن شهر آشوب 260:3. [7] بحار 53:45 - لهوف ص 52 - مقتل خوارزمي 34:2. [8] بحار 118:45 - مثير الاحزان ص 72. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 9 89 روضه های حضرت زهراء س کوچه بنی هاشم سلام علیکم آقای تابع منش جسارتا یک بانویی که سقط داشته وبا میخ در مجروح گردیده چطور بعد از دو یا سه روز که هفتم ربیع میباشد دنبال قواله فدک رفته که ان اتفاق افتاد. سلام علیکم رفتن حضرت زهراء س به نزد ابوبکر دو یا سه روز بعد نبوده است. بلکه ده روز بعد ازشهادت پیامبر ص اتفاق افتاده است. ابن ابی الحدید مینویسد:حضرت زهراء س ده روز بعد ازوفات رسول الله ص اعتراض به مصادره فدک کرد و نزد ابوبکر رفت. شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 16 ص 263 و چون یازدهم هجری ،28 صفر مصادف با 17 تا 30 خرداد و فصل برداشت محصول بوده است ، برای اینکه حضرت زهراء س را از عواید آن محروم کنند کارگزاران حضرت زهراء را از فدک اخراج کردند. در حالیکه خانواده حضرت زهراء س شدیدا نیازمند به غذا بودند ، در آمد فدک صرف فقراء مدینه می شده است و این باعث محبت ورزیدن فقراء به فاطمة س و خاندان رسالت بوده است و برای اینکه این محبت به خاندان رسالت قطع شود فدک غصب گردید و تمام مخارج آن صرف خودشان شد. اهمیت فدک و موضع گیری دربرابر غصب فدک بسیار مهم بوده است و نمی شد حتی لحظه ای سکوت کرد. اولا نشان می داد نه تنها غاصب ولایت ، بلکه غاصب اموال مشروعه حضرت زهراء نیز بوده اند و منطوق مخالف آن این بود که تا حالا فاطمة س نعوذ بالله مال مردم را غصب کرده است و آنها مال را به بیت المال برگردانده اند. ثانیا با این قضیه وجه علی و خانواد ه اش را بعنوان غاصب خراب می کردند و خویش را در امر خلافت محق می دانستند. در نتیجه ملک فدک یک قضیه عادی نبوده است که بگوئیم صدقه سر بچه ها قیامت جواب بدهند. با توجه به مسائل بالا به دستور مولا امیرالمومنین وجوب به رفتن بود.با اینکه حضرت فاطمة س در بستر بیماری بودند با بدنی مجروح به امر علی ع به نزد ابوبکر رفتند و بعد از اثبات موضوع مالکیت نامه ای دریافت کردند بنا بر محق بودن در ملک فدک که در بین راه در کوچه بنی هاشم با تفاصیلی که میدانیم آن نامه توسط عمر پاره شد. شدیدا از نوکر های حضرت زهراء عذر می خواهم در کوچه مجروحی با آن شرایط خاص چنان سیلی خورد که امام حسن ع دستش را گرفت و به خانه برد. صورتی که شب زفاف ، شبی که به خانه علی می رفت وقتی فرشته ها گل نثارش کردند گلبرگی به صورتش خورد و جا انداخت.( عزیزم تو که طاقت خوردن برگ لطیف گل را نداشتی چگونه......) امام حسین ع نیز در وداع آخر با زینب در حالیکه خون از جراحاتش جاری بود به میدان رفت. و هردو مصداق این آیه زیبای قرآن شدند : الذین استجابوا لله و الرسول من بعد ما اصابهم القرح للذین احسنوا منهم و اتقوا اجر عظیم. سوره آل عمران آیه 172 آنهایی که با جراحت و زخمهای فراوان خداوند و رسول را استجابت کردند برای ایشان که نیکی و تقوا پیشه کردند مزد نیکو و عظیمی است. (به دستور پیامبر ص با وجود جراحات زیاد ، اصحاب ازجنگ احد به جنگ حمراء الاسد رفتند و اگر اعتراضی به بردن مجروحان به جنگ باشد باید اینجا مطرح شود ،برای جواب به تفاسیر رجوع کنید). آری بانویی که سقط داشته و جراحت میخ درب در سینه اش بوده است به دستور ولایت به نزد ابوبکر رفت تا بابی از عشق و دلدادگی و اطاعت از مولی را برای دوستانش باز کند . فاطمة س تفسیر زیبای آیات قرآن شد.من برای مولایم علی ع چقدر سیلی خوردم و مجروح شدم و میدان را خالی نکردم واطاعت کردم نمی دانم. درود بر شهداء که پیرو فاطمة س بودند. تقدیم به تمام ذاکران سخت کوش فاطمی در راه ولایت التماس دعا یا علی ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5864171019643651746.m4a
12.54M
اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني في مَقامي هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْكَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ، اَللَّـهُمَّ اجْعَلْ مَحْيايَ مَحْيا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5864171019643651753.m4a
49.21M
بسم الله الرحمن الرحیم شرح معنی ابا عبدالله (98/7/27) ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
🔸حصر رسانه اي اربعين شكست/ حب الحسين يجمعنا دومين كليدواژه پرتكرار «جهان» در توييتر شد 🔹بر اساس گزارش شركت معتبر داده كاوي «تالك واكر»، علي رغم جانبداري رسانه هاي بين المللي در انعكاس اربعين به عنوان بزرگترين مراسم عبادي سياسي جهان و سانسور كامل اين پديده بي همتا اما كاربران شبكه اجتماعي توئيتر از «سراسر جهان» در پويش بزرگ «حب الحسين يجمعنا» با انتشار بيش از يك ميليون و ۴۰۰ هزار پيام با موضوع اربعين به ترند دوم جهاني توئيتر دست يافتند. 🔹هشتگ «حب الحسين يجمعنا» اگرچه از ماه محرم آغاز شده بود اما در يك هفته منتهي به اربعين توانست بيش از ۲۹۰ ميليون ظرفيت بالقوه براي بازديد اكانتهاي يونيك ايجادكند. 🔹اين هشتگ توانست در يك هفته اخير يك ميليون و ٧٠٠هزار بار واكنش توسط كابران توئيتر را به همراه داشته باشد 🔹ماندگاري بيش از ۵ ساعته اين كليدواژه در جايگاه دوم ترندهاي جهاني از ظهر امروز قابل توجه است 🔹 ۴۵ درصد كاربران اين پويش از بانوان هستند.
1.36M
91 باسلام وادب خدمت شما بزرگوار عزاداریهاتون قبول باشه ان شاالله ببخشید یه سوال داشتم این حکم صدای مداحان خانم را ک نامحرم میشنوه اکثرا صدای بانداشونو زیاد میکنن صدا تا چندتا منزل اونورتر میره حکمش چیه آیا گناه داره یاخیر؟ بعضی ازمداحان هم سواد قرآن و دعاشون کمه. غلط میخونن. این حکمش چیه؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید. باتشکر التماس دعا ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
481.5K
92 ببخشید اگر منابعی در مورد اشک یا گریه سراغ دارین غیر از کتب دینی ، معرفی کنید؟ ممنون میشم التماس دعا ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 1 شهادت امام مجتبي از لسان مطهر رسول الله (صلّي اللّه عليه و آله) در روزگاري که رسول اکرم (صلّي اللّه عليه و آله) و علي ابن ابيطالب (عليه السّلام) در دنيا زندگي مي کردند مکرّر از شهادت حضرت امام مجتبي (عليه السّلام) و مظلوميّت آن حضرت ياد مي نمودند. قال : إن رسول الله صلى الله عليه وآله كان جالسا ذات يوم إذا أقبل الحسن عليه السلام فلما رآه بكى ثم قال : إلى إلى يا بنى ، فما زال يدنيه حتى أجلسه على فخذه اليمنى ،....... ابن عبّاس نقل مي کند که روزي رسول اکرم (صلّي اللّه عليه و آله) در جائي نشسته بودند ناگهان امام مجتبي (عليه السّلام) با آنکه خردسال بود به طرف پيغمبر اکرم (صلّي اللّه عليه و آله) آمد آن حضرت وقتي او را ديدند گريه کردند و با اشک چشم فرمودند: پسرم بيا نزد من، بيا پيش من و به قدري به او گفتند بيا بيا که آن حضرت آمد خدمت رسول اکرم (صلّي اللّه عليه و آله) و روي زانوي راست رسول اکرم (صلّي اللّه عليه و آله) نشست، پيغمبر اکرم (صلّي اللّه عليه و آله) فرمودند: وأما الحسن عليه السلام فانه ابني وولدي ، ومني وقرة عيني ، وضياء قلبي ، وثمرة فؤادي ، وهو سيد شباب أهل الجنة ، وحجة الله على الامة ، أمره أمري ، وقوله قولي ، من تبعه فانه مني ، ومن عصاه فليس منى حسن (عليه السّلام) پسر من است. او از من است. او نور چشم من است. او روشنائي قلب است. او ميوه جان من است.او سيّد و آقاي جوانان اهل بهشت است. او حجّت خدا است بر امّت من. امر او امر من است. سخن او سخن من است. کسي که از او پيروي کند از من است. و کسي که تمرّد دستورات او را بکند از من نيست. وإني لما نظرت إليه تذكرت ما يجري عليه من الذل بعدي ، فلا يزال الامر به حتى يقتل بالسم ظلما وعدوانا فعند ذلك تبكي الملائكة والسبع الشداد لموته ، ويبكيه كل شئ حتى الطير في جو السماء ، والحيتان في جوف الماء ، من وقتي او را ديدم به ياد آنچه بعد از من از براي او از مصائب و ذلّت تا زمان وفاتش واقع مي شود، افتادم. او را با ظلم و دشمني بوسيله ي سمّ مي کشند. آنجا است که ملائکه ي هفت آسمان بر او گريه مي کنند. و بر او همه چيز حتّي پرندگان آسمان و ماهيان دريا گريه مي کنند. فمن بكاه لم تعم عينه يوم تعمى العيون ومن حزن عليه لم يحزن قلبه يوم تحزن القلوب ، ومن زاره في بقيعه ثبتت قدمه على الصراط ، يوم تزل فيه الاقدام . کسي که بر او و مصيبتهاي او گريه کند در روز قيامت که همه ي چشمها گريان است چشمش گريان نخواهد شد و کسي که براي مصائب او محزون شود روز قيامت که همه ي قلبها محزون است قلبش محزون نخواهد شد و کسي که او را در بقيع زيارت کند قدمش در صراط روزي که همه ي قدمها مي لغزد، نلغزد. بحارالانوار جلد 28 صفحه ي 37 و جلد 44 صفحه ي 148. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 2 زهر دادن امام حسن مجتبی ع توسط جعدة ملعونة لع شعردو طشت از دو طشت آمد صداي شور شين گاه از طشت حسن گاه از حسين اندر اينجا قلب زينب خسته بود واندر آنجا دست زينب بسته بود از دو لبهاي حسن خون مي‏چکيد خورد لبهاي حسين چوب يزيد روزي آن مظلوم روزه بود، روز بسيار گرمي بود، در وقت افطار آن حضرت بسيار تشنه بود، آن ملعونه شربت شيري از براي آن حضرت آورد، آن زهر را در آن شير داخل کرده بود، چون حضرت بياشاميد، گفت: اي دشمن خدا کشتي مرا خدا تو را بکشد، به خدا سوگند که خلفي بعد از من نخواهي يافت، آن ملعون تو را فريب داده، خدا تو را و او را به عذاب خود معذب خواهد کرد. پس دو روز آن حضرت در درد و الم ماند، بعد از آن به جد بزرگوار و پدر عالي مقدار خود ملحق گرديد. جلاء العیون مجلسی ص 616 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 3 منع دفن امام حسن(ع) در کنار پیامبر(ص) و تیرباران بدن مبارک در كتاب مقاتل الطالبیین ابوالفرج اصفهانى مروانى در شرح حال امام حسن - علیه السّلام - از على بن طاهر بن زید روایت مى كند كه وقتى خواستند امام حسن - علیه السّلام - را دفن كنند، عایشه سوار قاطرى شد و از بنى امیه و مروان حكم و سایر طرفداران ایشان كمك گرفت و مردم را بر علیه امام حسن علیه السلام می شوراند. عایشه گفت: به خدا سوگند تا مو در سر من هست، نمی گذارم حسن علیه السلام را در اینجا (کنار قبر پیامبر صلی الله علیه و اله و اتاق حضرت زهرا سلام الله علیها) دفن کنید. و جنازه آن حضرت را تیرباران کردند تا آنکه هفتاد تیر از جنازه آن حضرت بیرون کشیدند. در آنجا بود كه ابن عباس گفت: روزى قاطر سوار و روزى شتر سوار است ! یعنی روزی سوار بر شتر می شود و به جنگ با مولا علی علیه السلام می رود و روزی بر قاطر سوار می شود و با جنازه حسن بن علی علیه السلام مقابله و جنگ می کند. مسعودى مى نویسد: آن روز عایشه سوار قاطر سفید و سیاهى بود. شاعر در همین خصوص مى گوید: تجملت تبغلت و لو عشت تفیلت /لك التسع من الثمن و فى الكل تصرفت یعنى : اى عایشه ! روزى سوار شتر شدى ، روز دیگرى هم قاطر سوارى كردى ، اگر بمانى ، سوار فیل هم خواهى شد! تو از هشت یك ارث خانه پیغمبر، یك نهم مى برى ، ولى همه را تصرف كردى . (یعنی با اینکه تنها مالک بخشی از خانه پیامبراکرم صلی الله علیه و اله هستی ولی در همه آن تصرف کردی و مانع دفن امام حسن علیه السلام در آن خانه شدی.) مقاتل الطالبین،74 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 4 شاه کلید گریز روضه های امام حسین ع لا يوم کيومک يا أباعبدالله حدثنا أحمد بن هارون الفامي قال: حدثنا محمد بن عبدالله بن جعفر بن جامع الحميري، قال: حدثنا أبي، عن أحمد بن محمد بن يحيي، عن محمد بن سنان، عن المفضل ابن‏عمر، عن الصادق جعفر بن محمد، عن أبيه، عن جده عليه‏السلام: أن الحسين بن علي بن أبي‏طالب عليه‏السلام دخل يوما الي الحسن عليه‏السلام، فلما نظر اليه بکي، فقال له: ما يبکيک يا أباعبدالله؟ قال: أبکي لما يصنع بک. يک روز حسين بن علي بن ابيطالب عليه‏السلام وارد شد بر حضرت حسن عليه‏السلام و چون چشمش به او افتاد، گريست. به او گفت: «چه تو را مي‏گرياند، اي اباعبدالله؟» گفت: «مي‏گريم براي آن چه با تو کنند. » فقال له الحسن عليه‏السلام: ان الذي يؤتي اليَّ سم يدس الي فأُقتَلُ به، فرمود: «آنچه به من آيد، زهري است که به کامم ريزند و کشته شوم؛ ولکن لا يوم کيومک يا أباعبدالله يزدلف اليک ثلاثون ألف رجل يدعون أنهم من أمة جدنا محمد صلي الله عليه و آله، و ينتحلون دين الاسلام، ولي اي اباعبدالله! روزي چون روز تو نباشد. سي هزار مردي که مدعي هستند از امت جد ما محمدند و خود را به دين اسلام بندند، فيجتمعون علي قتلک، و سفک دمک ، و انتهاک حرمتک، و سبي ذراريک، و نسائک، و انتهاب ثقلک، فعندها تحل ببني أمية اللعنة، بر تو گرد آيند و همدست شوند براي کشتن تو و ريختن خونت و هتک حرمتت و اسير کردن ذريه‏ات و زنانت و غارت بنه‏ات. در اين جاست که به بني‏اميه لعنت فرود آيد و تُمطَرُ السماءُ رِماداً و دَمَاً و يبکي عليک کلَ شي‏ءٍ حتي الوحوشِ في الفلواتِ و الحيتان في البحار. و آسمان خاکستر و خون بارد و همه چيز بر تو بگريند تا وحشيان بيابان و ماهيان دريا. » الصدوق، الأمالي، /116 - 115 رقم 3 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 218/45؛ البحراني، العوالم، 460 - 459، 154/17؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة، 120 - 119/4، بحرالعلوم، مقتل الحسين عليه‏السلام، /271؛ مثله دانشيار، حول البکاء، /95 کمره‏اي، ترجمه‏ي امالي، /116 – 115 سلام علیکم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سبط النبی ص امام حسن مجتبی ع روضه گریز به کربلاء با جمله زیبای لا یوم کیومک یا ابا عبدالله با سند معتبرش تقدیم می شود و این زمانی است که امام حسین ع به عیادت امام حسن ع که در آخرین لحظات شهادتش است می رود و امام حسن ع کلید روضه عاشوراء را می فرماید. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 5 روایت امام حسن مجتبی ع درباره ی مناجات و دعای حضرت زهراء س در حق همسایه الإمام الحسن عليه السلام : رَأَيتُ اُمّي فاطِمَةَ عليها السلام قائِمَةً في مِحرابِها لَيلَةَ الجُمُعَةِ ، فَلَم تَزَل راكِعَةً ساجِدَةً حَتَّى انفَجَرَ عَمودُ الصُّبحِ امام حسن عليه السلام فرمود: مادرم فاطمه عليها السلام را در شب جمعه در محراب ديدم كه به عبادت ايستاده بود. او همچنان در ركوع بود، تا روشنى بامداد برآمد. وسَمِعتُها تَدعو لِلمُؤمِنينَ والمُؤمِناتِ وتُسَمّيهِم وتُكثِرُ الدُّعاءَ لَهُم ولا تَدعو لِنَفسِها بِشَيءٍ شنيدم كه او به مردان و زنان مؤمن دعا مى كرد و آنها را نام مى بُرد و براى آنها فراوان دعا مى كرد در حالى كه براى خود دعايى نمى كرد. فَقُلتُ : يا اُمّاه ، لِمَ لا تَدعينَ لِنَفسِكِ كَما تَدعينَ لِغَيرِكِ ؟ گفتم: مادر! چرا همان گونه كه براى ديگران دعا مى كنى براى خود دعا نمى كنى؟ فَقالَت : يا بُنَيَّ ، الجارَ ثُمَّ الدّارَ فرمود: فرزندم! نخست همسايه و سپس [ اهل ] خانه. دلائل الإمامة : 152 / 65 ، علل الشرائع : 181 / 1 ، كشف الغمّة : 2 / 94 ، ضيافة الإخوان : 265 كلّها عن فاطمة الصغرى عن الإمام الحسين عليه السلام . ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 6 شرح روایت لا يوم کيومک يا اباعبدالله (2 ) مرحوم سيد بن طاووس، اعلي الله مقامه، نقل کرده که امام صادق، عليه‏السلام، فرمود: روزي حسين بن علي، عليه‏السلام، وارد بر امام حسن، عليه‏السلام، گرديد، چون نظر امام حسن به صورت برادر افتاد، گريه کرد، امام حسن فرمود: چه چيز تو را به گريه درآورد؟ امام حسين در پاسخ فرمود: ابکي لما يصنع بک؛ گريه مي‏کنم براي آن سوء رفتار و آزارهايي که نسبت به تو انجام خواهد گرفت و آنچه که بر تو خواهد رفت. امام حسن، عليه‏السلام، فرمود: ان الذي يؤتي اليَّ سم يدس اليَّ فاقتل به؛ آنچه بر من رخ مي‏دهد، به خاطر سمي است که خائنانه به من داده مي‏شود و با آن کشته خواهم شد. ولکن لا يوم کيومک يا اباعبدالله يزدلف اليک ثلاثون الف رجل يُدَّعون انهم من ام جدنا محمد صلي الله عليه و آله و ينتحلون الاسلام فيجتمعون علي قتلک و سفک دمک و انتهاک حرمتک و سبي ذراريک و نساءک و انتهاب ثقلک ولي اي اباعبدالله، روزي همچون روز تو نيست، سي هزار نفر که همه مدعي اند که از امت جد ما محمد، صلي الله عليه و آله، هستند و خود را مسلمان مي‏شمرند، نزديک تو شده، بر قتل تو، ريختن خونت و هتک حرمتت و اسيرنمودن فرزند، ذراري و زنان تو و غارت خيام و بار و بنه‏ي تو اجتماع مي‏کنند. در اين هنگام است که خداوند، لعنت و نفرين خود را شامل حال بني اميه مي‏کند و آسمان، باران خون و خاکستر خواهد باريد و همه چيزها، حتي وحوش و ماهيان درياها بر تو گريه خواهند کرد. نکات روایت 1. درعبارت لا یوم ..... در مبحث عربی یکی از انواع حرف لا ، لای نفی جنس است که اگر حرف لا ، بر سرمبتدا و خبر بیاید معنی مبتدا نفی ابد است و معنی هیچ می دهد. مثلا در ذکر مقدس لا اله الا الله یعنی هیچ موجودی غیر از خدا نیست در اینجا معنی می شود هیچ روزی مانند روز حسین ع نیست از آدم تا قیامت که شامل تمام ایام الله می شود.حتی روز شهادت پیامبر ص 2. در جمله‏ي «يدعون... ادعا می کنند » اين نکته نهفته است که قاتلان حسين، عليه‏السلام، از امت پيغمبر نيستند، آنان مدعيان دروغينند و به دروغ ادعا دارند که از امت پيامبر اسلام بوده و مسلمانند و گرنه از گبر و بت‏ پرست بدترند. 3. در جمله «فيجتمعون...» مصائبي را که امام حسين، عليه‏السلام، در راه خدا تحمل کرد، بيان فرموده که عبارت از قتل و سفک دم و هتک حرمت، اسيري عزيزان، غارت خيمه و جايگاه و اموال آن حضرت است. 4. جمله‏ي «فعندها يحل الله ببني اميه العنة» عظمت مقام والاي امام حسين، عليه‏السلام، را می رساند . و دشمنان امام حسین ع مورد لعنت و نفرين ابدي خداوندند. و همه مي‏دانيم که چنين چيزي در مورد قتل هر کسي صورت نخواهد گرفت، بلکه اختصاص به يک شخصيت آسماني مانند حسين ع دارد. 5. در جمله‏ي «و تمطر السماء دما و رمادا» يعني؛ آسمان براي حسين، عليه‏السلام، خون و خاکستر مي‏بارد، مقامي براي امام حسين، عليه‏السلام، است که به فکر کسي نمي‏گنجد. شگفتا اين چه کسي است که آسمان براي او و در عزاي او خون مي‏گريد؟! ابوالعلاء معري نيز همين معنا را در شعر تکان دهنده‏ي خود آورده، آنجا که مي‏گويد: و علي الافق من دماء الشهيدين علي و نجله شاهدان فهما في اواخر الليل فجرا ن و في اولياته شفقان ثبتا في قميصه ليجيي الحشر مستعديا الي الرحمان بر صحنه‏ي روزگار، از خونهاي دو شهيد - شهيد راه حق و عدالت - يکي علي و ديگري فرزندش حسين، دو گواه محسوس، باقي مانده است. اين دو گواه محسوس، در اواخر شب به صورت فجر و سرخي در کرانه‏ي افق، و در اوايل شب به صورت شفق نمايان هستند و ديده مي‏شوند، اينها در پيراهن روزگار، ثابت هستند و محو نمي‏شوند تا در روز محشر، با اين دو گواهي که دارد، شکواي خويش را به پيشگاه خداي رحمان برد. 6. جمله «و يبکي عليک کل شي...» نقطه‏ي اوج عظمت امام حسين، عليه‏السلام، را نشان مي‏دهد، زيرا به صريح کلام امام معصوم، هر چيزي حتي وحوش صحرا و ماهيان دريا براي امام حسين، عليه‏السلام، گريه مي‏کنند. ابن طاووس، محمد؛ اللهوف، ص 21. ؛ سیمای حسین ع ،ص 53 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 7 فضیلت زیارت امام حسن ع از فرمایشات حضرت رسول اکرم ص روي عن الصادق جعفر بن محمد ع عن آبائه أنهم قالوا بينا الحسن ع ذات يوم في حجر رسول الله ص إذ رفع رأسه فقال يا أبت ما لمن زارك بعد موتك امام صادق ع از پدرش امام باقر ع و از پدرانش ع نقل فرمودند : که روزی امام حسن ع در آغوش پیامبر اکرم ص بودند و سر مبارکش را بلند کرد و فرمود یا ابت (پدر جان) ثواب کسی که شما را بعد از موت زیارت کند چیست؟ قال يا بني من أتاني زائرا بعد موتي فله الجنة و من أتى أباك زائرا بعد موته فله الجنة و من أتى أخاك زائرا بعد موته فله الجنة و من أتاك زائرا بعد موتك فله الجنة حضرت فرمودند ای پسر عزیزم هرکس مرا زیارت کند بعد از موتم ثوابش بهشت است و هرکس پدرت علی ع را بعد از موتش زیارت کند ثوابش بهشت است و هرکس برادرت حسین ع را بعد از مرگش زیارت کند ثوابش بهشت است و هرکس تو را بعد از موتت زیارت کند ثوابش بهشت است. المقنعة ص : 466 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 93 8 تحريف شخصيت امام حسن مجتبی ع از طرف دشمنان درباره ی تعد زوجات وطلاق يکي از افتراهايي که درباره‏ي امام حسن (ع) معروف است اين است که مي‏گويند امام حسن مجتبي زن زياد گرفته و زياد طلاق داده است. اين حرف را شايد خود شيعيان و طرفداران امام حسن هم بگويند، حتي در کتابهاي روايي و تاريخي شيعه هم نقل شده است، تا جايي که اين تعبير را از قول علي بن ابي‏ طالب (ع) نقل کرده‏اند که مي‏فرمود شما به فرزند من زن ندهيد، براي اينکه او مطلاق است يعني زياد طلاق مي‏دهد. آدم نمي‏داند اين توطئه و شايعه از کجا پيدا شد. در تحقيقي که انجام گرفت متوجه اين قضيه شدند اولين کسي که اين شايعه را درست کرد منصور عباسي بود. اين يک توطئه و يک تهمت سياسي در برابر نهضت فرزندان امام حسن (ع) بود. او مي‏خواست با اين کارها امام حسن (ع) و فرزندان او را سرکوب کند. در اينجا متن جمله ‏هايي را که منصور در سخنراني اول خودش در برابر مردم عليه امام مجتبي ع گفت بيان مي‏کنم تا ملاحظه کنيد که اين شايعه از چه زماني پيدا شده است و چگونه گاهي با دسيسه و توطئه سياسي اتهاماتي در تاريخ شايع مي‏شود و بعد يک عده ندانسته زبان به زبان اين جملات را نقل مي‏کنند و حتي دوستان ممکن است بعدها آن را تکرار کنند. منصور عباسي در شهر هاشميه، در حالي که عبدالله بن حسن ابن الحسن و برادران و همراهانش را دستگير کرده بود، بالاي منبر براي مردم صحبت کرد و گفت: «ابتدا که بچه‏هاي ابي‏ طالب روي کار آمدند ما با آنان کاري نداشتيم». مي‏خواهد بگويد وقتي که علي بن ابي‏ طالب روي کار آمد ما آل عباس گفتيم که حکومت مال آنان باشد. «بعد او صاحب قدرت شد اما چيزي نگذشت که به حکومت حکمين تن داد». اشاره‏ي او به ماجراي صفين و غائله‏اي است که پيش آمد. «و در نتيجه امت اختلاف کرد و بين جامعه‏ي اسلامي تفرقه ايجاد شد و بعد عده‏اي از نرديکان علي بر سر وي ريختند و او را کشتند». با آنکه مي‏دانيم علي بن ابي‏ طالب (ع) به دست ابن ملجم کشته شد و او هم از خوارج بود. درست است که خوارج اول از ياران علي (ع) بودند، ولي بعدها به عنوان دشمنان سرسخت آن حضرت ظاهر شدند وتوطئه‏ها کردند و سرانجام حضرت به دست عبدالرحمن بن ملجم شهيد شد. اما اين مطلب را به قدري لوث مي‏کند که مي‏گويد بلي، ما صبر کرديم ببينيم آل علي چه کار مي‏کنند، علي بن ابي‏ طالب حکومت را صاحب شد و بعد از چند سال به حکومت حکمين تن داد، و مسئله را اين طور کوچک مي‏کند. از اينجا به بعد مي‏خواهد فرزندان امام حسن (ع) را به نظر خودش تحقير کند و شکنجه‏هايي را که مي‏خواهد در زندان نسبت به آنان اعمال نمايد توجيه کند. او مي‏گويد: «بعد حسن بن علي روي کار آمد. او مرد حکومت و مرد کار نبود. معاويه مقداري پول به او داد و او هم پول را گرفت و از حکومت کناره‏ گيري کرد». در حالي که امام حسن (ع) در يکي از مواد صلح نامه بيان داشته بود که من از پولي که (ظاهرا پنج ميليون درهم بود) در بيت المال کوفه مانده است هيچ چيز در اختيار تو نمي‏گذارم. به اين ترتيب امام حسن (ع) مي‏خواست خودش را خلع سلاح نکند. فردا شيعيان و دوستان علي و افراد وفادار و حق خواه، حامي و يار و ياور و کمک کار مي‏خواهند و نمي‏شود آنان را رها کرد. بعد هم منصور اين طور تهمت مي‏زند که: «معاويه دسيسه کرد و حسن بن علي را فريب داد و گفت من تو را وليعهد خودم قرار مي‏دهم و بعد از من حکومت از آن توست». در حالي که امام در قرارداد آورده بود من به شرطي کنار مي‏روم که ديگر کسي را جانشين تعيين نکني تا حکومت در خاندان بني ‏اميه نماند و بعد از معاويه مردم کسي را انتخاب کنند. منصور ادامه مي‏دهد: «معاويه او را از حکومت خلع کرد»، در حالي که خود امام حسن (ع) طبق قرارداد کناره‏ گيري فرمود. جمله‏ي مورد استشهاد ما اين است که منصور بيان داشت: «وَ اَقْبَلَ عَلَي النّساءِ يَتَزَوَّجَ اليومَ واحده و يُطَلِّقُ غداً اُخري» يعني «آن وقت[ امام حسن ]دست از حکومت برداشت و به مدينه رفت و شروع به ازدواج کردن نمود، امروز يک زن مي‏گرفت و فردا طلاق مي‏داد». در حالي که در تمام تاريخ زندگي حضرت يک عده از محققان جستجو کردند و گفتند در دو جا نقل شده است که امام حسن (ع) همسر خود را طلاق داده: يک مورد وقتي بود که همسرش در منزل و در روز شهادت علي بن ابي‏ طالب (ع) اظهار شادماني و خوشحالي کرد، که معلوم مي‏شود او از خوارج و از دشمنان علي بوده است و بعد امام حسن (ع) فرمود من حاضر نيستم سرم را با يک پاره آتش جهنم بر يک بالين بگذارم، بنابراين او را طلاق داد؛
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 10 حضرت عباس ع و شهادت امام حسن ع هنگام شهادت امام مجتبي عليه‏السلام، عباس عليه‏السلام بيست و چهار سال داشت.[1] . او در تشييع جنازه برادرش شرکت کرد. وقتي به دستور عايشه بدن مبارک امام تيرباران شد، عباس عليه‏السلام شمشير از نيام برکشيد؛ امام حسين عليه‏السلام چون متوجه شد، برادر را از جنگ و درگيري به سبب وصيت امام مجتبي عليه‏السلام بازداشت. امام حسين عليه‏السلام فرمود: «برادرم اين گونه وصيت فرمود: لا تهرق من امري محجة من دم؛ [2] در تشييع جنازه‏ام قطره خوني ريخته نشود» ابوالفضل عليه‏السلام خشم خود را فرونشاند و بر آن توهين شکيبايي ورزيد. کظم غيظ و خويشتن‏داري ويژگي مردان خداست؛ هم آنان که خود را تربيت کرده‏اند. ديگر اين که از فضايل آن سرور معظم آن است که اهل بيت عليهم‏السلام او را در کارهاي مهم دخالت مي‏داده‏اند؛ از جمله او برادر خود امام حسين عليه‏السلام را در غسل دادن امام مجتبي عليهم‏السلام ياري رسانيده است، [3] با آن که مراسم غسل امام تنها توسط امام انجام‏ پذيرفتني است. و نامحرمان از اين گردونه بيرون‏اند؛ ولي عباس علي عليه‏السلام خود محرم آستان ولايت و امامت است.[4 [1] ابصار العين، ص 57. [2] العباس بن اميرالمؤمنين عليهماالسلام، ص 156. [3] العباس بن اميرالمؤمنين عليهماالسلام ص 125 [4] یاران شیدای حسین بن علی ع[ ص 300] ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 11 هر که بر او (امام حسن ع ) بگريد، ديده‏اش کور نشود در روزي که ديده‏ها کور مي‏شود ايضا ابن‏عباس روايت کرده است که حضرت رسالت (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: چون فرزند من حسن را به زهر شهيد کنند، ملائکه آسمانهاي هفت گانه بر او گريه کنند، و همه چيز بر او بگريد حتي مرغان هوا و ماهيان دريا هر که بر او بگريد، ديده‏اش کور نشود در روزي که ديده‏ها کور مي‏شود هر که بر مصيت او اندوهناک شود، اندوهناک نشود دل او در روزي که دلها اندوهناک شوند هر که در بقيع او را زيارت کند، قدمش بر صراط ثابت گردد در روزي که قدمها بر آن لرزد. جلاء العیون مجلسی نکته : دوستان خط به خط روایت روضه است و می توان جملات را مستقل خواند ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 12 احتضار و وصیت و شهادت امام حسن ع کليني به سند معتبر از حضرت امام محمد باقر (عليه‏السلام) روايت کرده است که چون وقت احتضار حضرت امام حسن (عليه‏السلام) شد، حضرت امام حسين (عليه‏السلام) را طلبيد گفت: اي برادر! گرامي تو را وصيت مي‏کنم به وصيتي چند، پس حفظ کن وصيتهاي مرا، چون من از دنيا بروم مرا غسل ده و کفن کن، ببر مرا به نزد جدم رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) که او را زيارت کنم و عهد خود را با او تازه کنم، پس ببر مرا به نزد قبر مادرم فاطمه (عليهاالسلام) پس مرا برگردان به قبرستان بقيع، ببر و در آنجا دفن کن، بدانکه به من خواهد رسيد از عايشه چيزي چند که بر مردم ظاهر شود دشمني او نسبت به خدا و رسول او نسبت به اهل بيت. پس حضرت امام حسن (عليه‏السلام) از دنيا رفت، آن حضرت را غسل دادند و کفن کردند، بردند به جايي که بر مردگان نماز مي‏کردند، حضرت امام حسين (عليه‏السلام) بر آن حضرت نماز کرد. چون از نماز فارغ شد، جنازه را برداشتند داخل مسجد کردند به نزديک حضرت رسالت (صلي الله عليه و اله و سلم) بردند بازداشتند، پس کسي رفت عايشه را خبر کرد که امام حسن را آوردند و مي‏خواهند که در پهلوي جد خود دفن کنند، آن ملعونه از شنيدن اين سخن در خشم شد و بر استر زين کرده سوار شد، اول زني که در اسلام بر زين سوار شد او بود، به سرعت آمد تا به نزد آن حضرت گفت: برادر خود را دور کنيد از خانه من که نمي‏گذارم او در خانه من دفن شود و پرده‏ي رسول خدا دريده شود. حضرت امام حسين (عليه‏السلام) فرمود: سالهاست که تو و پدرت پرده‏ي حضرت رسالت را دريديد، داخل کردي در خانه حضرت کسي چند را که قرب ايشان را نمي‏خواست، در قيامت حضرت از تو سؤال خواهد کرد از آنچه کردي ، اي عايشه برادرم مرا امر کرد که او را نزديک قبر پدرش رسول خدا بياورم که عهدي با او تازه کند، بدان که برادرم داناترين مردم بود به خدا و رسول. و داناتر بود به تأويل کتاب خدا از آنکه پرده‏ي ستر حضرت رسالت را هتک نمايد، زيرا که حق تعالي نهي کرده است از آنکه بي‏رخصت داخل خانه آن حضرت شوند و مي‏فرمايد: «يا ايها الذين آمنوا لا تدخلوا بيوت النبي الا ان يوذن لکم» و تو داخل کردي در خانه رسول خدا مردان را بي‏رخصت او، و نهي کرده است از آنکه صدا در خدمت آن حضرت بلند کنند، و گفته است که: «يا ايها الذين آمنوا لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبي» سوگند ياد مي‏کنم که تو براي پدر خود و فاروق او يعني عمر نزديک گوش حضرت رسول کلنگها بر زمين زدي و حال آنکه حق تعالي مي‏فرمايد که: آنها که پست مي‏کنند صداي خود را نزد رسول خدا، آنها آنانند که امتحان کرده است خدا دلهاي ايشان را براي پرهيزکاري. به تحقيق که اذيت رسانيد پدر تو و فاروق او به حضرت رسالت به سبب نزديکي خود به او، رعايت نکردند از حق آن حضرت آنچه خدا امر کرده بود ايشان را به او بر زبان پيغمبر خود، زيرا که خدا حرام گردانيده است از مؤمنان بعد از مردن ايشان آنچه حرام گردانيده است از ايشان در حيات ايشان، به خدا سوگند اي عايشه که اگر آنچه تو کراهت داري از دفن حسن نزد پدر او اگر ميان ما و خدا جايز مي‏بود هر آينه مي‏دانستي که دفن مي‏شد به رغم انف تو. دفاع امام حسین ع از محمد حنفیه پس محمد بن حنفيه گفت: اي عايشه يک روز بر استر سوار مي‏شوي و يک روز بر شتر، و ضبط خود نمي‏کني و به يکجا قرار نمي‏گيري از عداوت بني‏هاشم، عايشه گفت: اي پسر حنفيه اينها فرزندان فاطمه‏اند که سخن مي‏گويند تو به چه سبب و نسبت سخن مي‏گويي؟ حضرت امام حسين (عليه‏السلام) گفت که: او را از فاطمه‏ها دور مکن که سه فاطمه بزرگوار در مادران او هستند: فاطمه دختر عمران بن عابدان بن عمرو بن مخزوم و فاطمه بنت اسد و فاطمه دختر زايد بن الاصم. پس آن ملعونه گفت: پس خود را دور کنيد که شما در دفن مخاصمه نهايت مهارت داريد و من از عهده‏ي شما به درنمي‏آيم پس امام حسين (عليه‏السلام) جنازه‏ي آن حضرت را به نزديک قبر فاطمه برد، و از آنجا به قبرستان بقيع برده دفن کرد. جلاء العیون مجلسی [ ص618] 1. دوستان دلایل استدلالی امام حسین ع را بر اساس قران با عایشه بدقت بخوانید تا بتوانید پاسخگوی مخالفین باشید 2. مقام محمد بن حنفیه را در نزد امام حسین ع به دقت ملاحظه کنید و این کلمات گوهر بار بسیاری از شبهات را در باره محمد حنفیه حل می کند ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 13 تیر باران کردن جنازه امام حسن مجتبی ع به روايت مجلسی: جنازه‏ي آن حضرت را تيرباران کردند تا آنکه هفتاد تير از جنازه‏ي آن حضرت بيرون کشيدند پس بني‏هاشم خواستند شمشيرها بکشند و جنگ کنند، حضرت امام حسين (عليه‏السلام) فرمود: به خدا سوگند مي‏دهم شما را که وصيت برادر مرا ضايع مکنيد، چنين مکنيد که خون ريخته شود، پس با ايشان خطاب کرد که: اگر وصيت برادر من نبود هر آينه او را دفن مي‏کردم و بينيهاي شما را بر خاک مي‏ماليدم، پس آن حضرت را بردند در بقيع دفن کردند نزد جده‏ي خود فاطمه بنت اسد. جلاء العیون مجلسی لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 14 جلوگيري مروان از دفن جنازه‏ي امام حسن در کنار قبر پيامبر و اعتراض امام حسين ع به او از ناپاکي و خباثت مروان اينکه: وقتي که امام حسن عليه‏السلام به دستور معاويه توسط همسر سابقش جعده دختر اشعث، مسموم شد و به شهادت رسيد، امام حسين عليه‏السلام پيکر پاکش را غسل داده و کفن کرد و نماز بر آن خواند و مطابق وصيت امام حسن عليه‏السلام جنازه‏ي او را با چند نفر اصحاب برداشتند و به کنار قبر پيامبر صلي الله عليه و آله براي تجديد عهد بردند. مروان با عده‏اي از بني‏اميه به خيال اينکه مي‏خواهند جنازه‏ي امام حسن عليه‏السلام را در آنجا به خاک بسپارند، به پيش آمدند و مانع شدند و گفتند: «آيا عثمان در بقيع در جاي دور، دفن شود، ولي امام حسن عليه‏السلام کنار قبر پيغمبر صلي الله عليه و آله، هرگز چنين کاري نبايد بشود.» عايشه نيز به آنها پيوست و آنها را بر ضد بني‏هاشم تحريک مي‏کرد. امام حسين عليه‏السلام فرمود: «سوگند به خدا اگر وصيت بردارم حسن عليه‏السلام نبود که فرموده بود، مبادا در مورد دفن من به مقدار ظرف خون‏گيري، خون ريخته شود قطعا مي‏فهميديد که چگونه شمشيرهاي خدا را از دست شما مي‏گرفتم و به جاي حق خود مي‏گذاشتم، شما پيمان‏شکني کرديد و آنچه را با شما معاهده کرده بوديم به هم مي‏زديد، آنگاه جنازه‏ي امام حسن عليه‏السلام را بسوي بقيع برده و در آنجا دفن نمودند، در حالي که به تحريک مروان و همسوهايش تيرباران شده بود. به اين ترتيب مي‏بينيم: مروان ناپاک آن همه علي و آل علي عليه‏السلام دشمني مي‏کرد، و اين نمونه‏هاي بود که در زمان معاويه رخ داد. و هنگامي که معاويه از دنيا رفت، باز مروان دست از دشمني برنداشت، و در مورد نامه‏ي يزيد به وليد (فرماندار مدينه) که نوشته بود از حسين عليه‏السلام بيعت بگير، مروان به وليد گفت: «گردن حسين عليه‏السلام را بزن که اگر او از اينجا برود ديگر دست به او پيدا نمي‏کنيم.» چنانکه شرح آن خاطرنشان مي‏شود. مروان با آن نيرنگ بازيهايي که داشت، بعد از معاوية بن يزيد، زمام امور خلافت را به دست گرفت، ولي همان گونه که حضرت علي عليه‏السلام فرمود: «او به مقدار زماني که سگي بيني خود را با زبان پاک کند حکومت مي‏کند.» [1] مدت خلافتش بيش از نه ماه نبود و به جهنم واصل شد. [2 در اين برخوردها، نمونه‏هايي از روش امام حسين عليه‏السلام و قاطعيت او و عدم سازشکاري او با تبهکاران را دانستيم و فهميديم که امام حسين عليه‏السلام مظهر قهر و قدرت خدا نسبت به دشمنان حق و ستمگران بود، و هرگز تن به ظلم و سازش با ظلم نداد، و قاطعانه در برابر افرادي چون مروان ايستاد، و با برخوردهاي کوبنده، بيني گنده‏ي آن ناپاک‏زاه بي‏خرد را به خاک ماليد. [1] نهج‏البلاغه صبحي صالح، خطبه 73. [2] شرح نهج‏البلاغه ابن ابي‏الحديد، ذيل خطبه 73. [3] امام حسین ع آفتاب تابان ولایت / [ صفحه 74] ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ ‍ ( https://attach.fahares.com/sGrKNt73ag6oYAe4kH6gHg== ) بسم الله الرحمن الرحیم 15 داستان تير باران کردن جنازه‏ي امام حسن مجتبی ع داستان جانگداز تير باران کردن جنازه‏ي امام حسن (ع) را مرحوم ابن‏شهرآشوب روايت کرده که مي‏نويسد: و رموا بالنبال جنازته حتي سل منها سبعون نبلا 1 جنازه‏ي آن حضرت را تير باران کردند تا جايي که هفتاد چوبه‏ي تير به تابوت آويخته شد و از تاريخ ابن‏عساکر نيز نقل شده که ميان امام حسين (ع) و مروان بن حکم درباره‏ي دفن امام حسن (ع) نزاع درگرفت و دو دسته لباس جنگ پوشيده و ميان آنها تيراندازي شد.[2] . [1] مناقب ابن‏شهرآشوب، ج 4، ص 44. [2] حياة الامام الحسن (ع) ج 2، ص 449 (پاورقي)، به نقل از تاريخ ابن‏عساکر، ج 12. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 16 شهادت و وصیت امام حسن ع به امام حسین ع شيخ مفيد و شيخ طوسي و ديگران از ابن‏عباس و غير او روايت کرده‏اند که معاويه ده هزار درهم و قطعات بسيار از زمين حله و کوفه ضامن شد براي جعده، و زهري براي آن ملعونه فرستاد که در طعام حضرت امام حسن (عليه‏السلام) داخل کند چون آن ملعونه طعام را پيش حضرت حاضر کرد، به روايتي: بعد از تناول کردن فرمود: «انا لله و انا اليه راجعون» حمد مي‏کنم خدا را بر ملاقات محمد سيد المرسلين، و پدرم سيد الوصيين، و مادرم سيده‏ي زنان عالميان، و عمم جعفر پرواز کننده در بهشت و حمزه سيد الشهداء. پس حضرت امام حسين (عليه‏السلام) بر بالين آن حضرت حاضر شد گفت: اي برادر چگونه مي‏يابي خود را؟ حضرت فرمود: خود را دراول روزي از روزهاي آخرت و آخر روزي از روزهاي دنيا مي‏بينم ( عزیزان این جمله دنیایی از عرفان و اخلاق است دقت کنید ) مي‏دانم که پيشي بر اجل خود نمي‏گيرم، به نزد پدر و جد خود مي‏روم، مکروه مي‏دارم مفارقت تو و دوستان و برادران تو، استغفار مي‏کنم از اين گفتار خود، بلکه خواهان رفتنم براي آنکه ملاقات کنم جد خود رسول خدا را، و پدرم اميرالمؤمنين را، و مادرم فاطمه زهرا را، و دو عم خود حمزه و جعفر را، خدا عوض هر گذشته است و ثواب خدا تسلي فرماينده هر مصيبت است، تدارک مي‏کند هر چه را فوت شده است. ديدم اي برادر جگر خود را در طشت، دانستم که با من اين کار که کرده است و اصلش از کجا شده است، اگر به تو بگويم با او چه خواهي کرد؟ حضرت امام حسين گفت: به خدا سوگند او را خواهم کشت، فرمود که: پس تو را خبر نمي‏دهم به او تا آنکه ملاقات کنم جدم رسول خدا را، و ليکن اي برادر وصيت نامه مرا بنويس. جلاء العیون مجلسی [ صفحه 620] ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg @m_h_tabemanesh @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1