فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زندانی که امام هادی علیه السلام را در آن نگه داشتند.(در سامراء)
به اندازه قیامی در نماز هم جا ندارد....!
شهادت #امام_هادی_ع
#ماه_رجب #صلوات
@zameneashk1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴مناسبت شهادت امام دهم حضرت امام علی النقی الهادی صلوات الله علیه.
#امام_هادی_ع
🏴استاد امیدواری خراسانی.
🕌مسجد عشقعلی قم.
📅 تاریخ۷، ۱۲، ۹۸ شب پنجشنبه
@zameneashk
🔻سه هدیه گرانبها از امام هادی علیه السلام🔻
✍ از امام هادی (ع)، سه هدیه ارزشمندِ معنوی به ما شیعیان رسیده، که خدا کنه ماها قدر بدونیم:
1⃣ زیارت جامعه کبیره:↶
✅ این زیارت، منشور امامت و ولایت، و یک دوره کاملِ امام شناسی است.
👈 یعنی اگر کسی میخواد #اهلبیت رو بشناسه، و مقام اونها رو درک کنه، همین #زیارت_جامعه_کبیره رو که توی مفاتیح الجنان هم هست، از روی ترجمه فارسی بخونه📖، و روی جملات این زیارت تامل کنه.
☝️ امام زمان خیلی سفارش کردند که شیعیان این زیارت رو بخونند.↶
🔔 «حکایت سید رشتی»، که توی مفاتیح الجنان قبل از این زیارت اومده رو بخونید، تا ببینید امام زمان چقدر تاکید به قرائت این زیارت دارند.
2⃣ زیارت غدیریّه امیرالمومنین:↶
✅ برای امیرالمومنین خیلی زیارت داریم. تو مفاتیح الجنان هم چند تا از این زیارتها اومده. ☝️ امّا به جرات میتونیم بگیم، از بین زیارتهای فراوان امیرالمومنین، این زیارتِ غدیریه امام هادی، واقعاً ممتاز و عالیه.
👈 یک دوره کاملِ علی شناسی، که بدون مبالغه، فضایل و مناقبِ مولا رو، به همراه فرازهایی از زندگی و مظلومیّت حضرت، به تصویر میکشه.🌟
👌 این زیارت یخورده طولانیه. ولی حتماً روز عید غدیر، از روی ترجمه فارسی این زیارت، ولو چند صفحه هم که شده، بخونید.
☝️ تاکید روی ترجمه فارسی برای اینه که بفهمیم چی میخونیم. ☜ امام هادی (ع)، فرازهای حساسی از زندگی امیرالمومنین، از جمله داستان بیعت گرفتن، غصب خلافت و ... رو تو این زیارت مطرح میکنه، 🔎 و دلایل سکوت حضرت رو هم میگه.
❌ واقعاً اگر کسی نخونه ضرر کرده.
3⃣ زیارت ناحیه مقدّسه:↶
✅ در کتب روایی دو زیارت تحت عنوان زیارت ناحیه مقدسه وجود داره. یک زیارت که شناخته شدهتر و معروفتر هست، از سوی امام زمان صادر شده، و دوّمی که مفصلتر هست، و نام تک تک شهدای کربلا و قاتلین اونها، توش ذکر شده، از جانب امام هادی (ع) است.
👈 این زیارت هم، یک دوره کامل حسینشناسی و کربلاشناسی است، که انشاءالله در ایّام محرم، توفیق قرائت این زیارت شریف حاصل بشه.
سه هدیه ارزشمند امام هادی (ع):
✅ زیارت #جامعه 👈 امام شناسی.
✅ زیارت #غدیریه 👈 علی شناسی.
✅ زیارت #ناحیه 👈 کربلا شناسی.
💥 خدا رحمت کنه، میرزا اسماعیل دولابی (ره) بخاطر این زیارتهای زیبایی که از امام هادی (ع) به ما رسیده، میگفت:
«امام هادی (ع) خطیبِ اهلِ جنّت و خطبهخوانِ بهشت است.»
@zameneashk1
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
#کتب_اهل_بیت_علیهم_السلام
#علامه_مجلسی
#کتب_مرجع
🌺🌿 پیدیاف 13 کتاب فارسی و عربی، از علامهمحمدباقرمجلسی یا دربارهی ایشان
کتابخانه ضامن اشک تلگرام
@zameneashkbook
کتابخانه ضامن اشک ایتا
@zamenashkbook1
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_خطبه_فدکیه
🔰شرح فراز :
اِبْتَدَعَ الْاَشْیاءَ لا مِنْ شَىْءٍ کانَ قَبْلَها،
وَ اَنْشَاَها بِلاَاحْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها،
کَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ
وَ ذَرَأَها بِمَشِیَّتِهِ،
مِنْ غَیْرِ حاجَةٍ مِنْهُ اِلى تَکْوینِها،
وَ لا فائِدَةٍ لَهُ فی تَصْویرِها،
اِلاَّ تَثْبیتاً لِحِکْمَتِهِ
وَ تَنْبیهاً عَلی طاعَتِهِ،
وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ
وَ تَعَبُّداً لِبَرِیَّتِهِ،
وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ،
ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلی طاعَتِهِ،
🌹شرح فراز زیارت عاشوراء در تقرب و برائت:
✅معنای قدرت خداوند در فراز : کَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ
إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
💎شرح معنای کن فیکون در آیه 82 سوره یس:
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ
✅شرح و تفسیر آیات قرآن کریم در ارتباط با فراز : وَ ذَرَأَها بِمَشِیَّتِهِ
💎خداوند هیچ موجودی را عبث و بی هدف نیافریده است
...كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ(الرحمن/29)
🔆شرح و تفسیر آیه 3 سوره حدید:
هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
❇️شرح رابطه علت و معلول و تفسیر آیات 8و9 سوره الرحمن:
أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ
وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ
💫شرح فراز زیارت رجبیه :
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا آلَ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا صَفْوَةَ اللَّهِ
98/12/7
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
98=12=7 52=1 - خطبه فدک«اِبْتَدَعَ الْأشْياءَ لا مِنْ شَی ءٍ كانَ قَبْلَها،.mp3
31.24M
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_خطبه_فدکیه 43
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#عرفان_و_عاشوراء
#سلوک_عاشورایی
🔰شرح فراز :
اِبْتَدَعَ الْاَشْیاءَ لا مِنْ شَىْءٍ کانَ قَبْلَها،
وَ اَنْشَاَها بِلاَاحْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها،
کَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ
وَ ذَرَأَها بِمَشِیَّتِهِ،
🌹شرح فراز زیارت عاشوراء در تقرب و برائت:
اَللَّـهُمَّ اِنّي اَتَقَرَّبُ اِلَيْكَ في هذَاالْيَوْمِ، وَفي مَوْقِفي هذا، وَاَيّامِ حَيوتي بِالْبَرآئَهِ مِنْهُمْ، وَاللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ،
وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِيِّكَ وَآلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمُ اَلسَّلامُ.
✅معنای قدرت خداوند در فراز : کَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ
إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
💎شرح معنای کن فیکون در آیه 82 سوره یس:
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ
♥️سلوک اعظم همه انبیاء در کربلا اتفاق افتاد
98/12/7
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
98=12=7 52=2 فدک، كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأها بِمَشيَّتِهِ.mp3
28.91M
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_خطبه_فدکیه 44
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#عرفان_و_عاشوراء
#سلوک_عاشورایی
#امام_علی_ع
🔰شرح فراز :
وَ ذَرَأَها بِمَشِیَّتِهِ،
💎خداوند هیچ موجودی را عبث و بی هدف نیافریده است
...كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ(الرحمن/29)
🔆شرح و تفسیر آیه 3 سوره حدید:
هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
❇️شرح رابطه علت و معلول و تفسیر آیات 8و9 سوره الرحمن:
أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ
وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ
98/12/7
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
98=12=7 52=3 فدک، كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأها بِمَشيَّتِهِ.mp3
38.69M
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_خطبه_فدکیه 45
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#عرفان_و_عاشوراء
#سلوک_عاشورایی
✅شرح و تفسیر آیات قرآن کریم در ارتباط با فراز : وَ ذَرَأَها بِمَشِیَّتِهِ
المؤمنون/3
وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ
المؤمنون/115
أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ
الذاريات/56
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
الأعراف/172
وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَىٰ شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ
الأحزاب/72
إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا
98/12/7
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
12234-fa-deyan-naer-tabrizi.pdf
2.26M
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
❖﷽❖
#احادیث_ولایی
#تفاسیر_قرآن
📜389-عنه عن إبراهيم بن أبي بكر بن أبي سمّاك عن داود بن فرقد عن عبد الأعلى مولى آل سام عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:قلت له: قُلِ اللّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاءُ أ ليس قد آتى اللّه عزّ و جلّ بني أميّة الملك؟قال:ليس حيث تذهب إليه إنّ اللّه عزّ و جلّ آتانا الملك و أخذته بنو أميّة بمنزلة الرّجل يكون له الثّوب فيأخذه الآخر فليس هو للّذي أخذه.
📝عبد الاعلى مولى آل سام گويد:به امام صادق عليه السّلام عرض كردم:خدا فرموده:«بگو بارپروردگارا مالك ملك و قدرت تويى قدرت و سلطنت را به هركس بخواهى مىدهى و آن را از هركس كه بخواهى مىگيرى»(آل عمران/٢٦)مگر نه اين است كه خداى عزّ و جلّ ملك و قدرت را به بنى اميه داده است(پس چه ايرادى بر آنان است)؟حضرت فرمود:مراد آن نيست كه به خاطر تو آمده همانا خداى عزّ و جلّ ملك و سرپرستى مردم را به ما ارزانى داشته و بنو اميه به زور آنرا در دست گرفتند،مانند كسى كه پيراهنى را از ديگرى به زور مىگيرد كه آن پيراهن مال غاصب نيست.(مقصود آن است كه خداى عزّ و جلّ ملك را به نحو جبر به بنى اميه نداده كه اختيار نداشته باشند بلكه آنان با اختيار خود آن را غصب كردهاند).
📚الروضة من الکافی، صفحه 541
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
98=12=7 52=4 فدک، كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأها بِمَشيَّتِهِ.mp3
26.68M
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_خطبه_فدکیه 46
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#عرفان_و_عاشوراء
#سلوک_عاشورایی
#زیارت_رجبیة
#شرح_و_تفسیر_زیارت_رجبیة
🔰شرح فراز :
اِلاَّ تَثْبیتاً لِحِکْمَتِهِ
وَ تَنْبیهاً عَلی طاعَتِهِ،
وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ
وَ تَعَبُّداً لِبَرِیَّتِهِ،
وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ،
ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلی طاعَتِهِ،
♥️سلوک اعظم همه انبیاء در کربلا اتفاق افتاد
💫شرح فراز زیارت رجبیه :
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا آلَ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا صَفْوَةَ اللَّهِ
✅علت ایجاد مخلوقات=رسیدن انسان به خدا
98/12/7
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
❖﷽❖
#قرآن_و_اهل_بیت_ع
#قرآن_و_عاشوراء
🔰در مجلس یزید
📜فَرَوَى عَبْدُ اللَّهِ بْنُ رَبِيعَةَ الْحِمْيَرِيُّ فَقَالَ إِنِّي لَعِنْدَ يَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَبِدِمَشْقَ إِذْ أَقْبَلَ زَحْرُ بْنُ قَيْسٍ حَتَّى دَخَلَ عَلَيْهِ فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ وَيْلَكَ مَا وَرَاءَكَ وَ مَا عِنْدَكَ فَقَالَ أَبْشِرْ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ بِفَتْحِ اللَّهِ وَ نَصْرِهِ وَرَدَ عَلَيْنَا الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فِي ثَمَانِيَةَ عَشَرَ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ سِتِّينَ مِنْ شِيعَتِهِ فَسِرْنَا إِلَيْهِمْ فَسَأَلْنَاهُمْ أَنْ يَسْتَسْلِمُوا أَوْ يَنْزِلُوا عَلَى حُكْمِ الْأَمِيرِ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ زِيَادٍ أَوِ الْقِتَالِ فَاخْتَارُوا الْقِتَالَ عَلَى الاِسْتِسْلاَمِ فَغَدَوْنَا عَلَيْهِمْ مَعَ شَرُوقِ الشَّمْسِ فَأَحَطْنَا بِهِمْ مِنْ كُلِّ نَاحِيَةٍ حَتَّى إِذَا أَخَذَتِ السُّيُوفُ مَأْخَذَهَا مِنْ هَامِ الْقَوْمِ جَعَلُوا يَهْرُبُونَ إِلَى غَيْرِ وَزَرٍ وَ يَلُوذُونَ مِنَّا بِالْآكَامِ وَ الْحُفَرِ لِوَاذاً كَمَا لاَذَ الْحَمَائِمُ مِنْ صَقْرٍ فَوَ اللَّهِ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ مَا كَانُوا إِلاَّ جَزْرَ جَزُورٍ أَوْ نَوْمَةَ قَائِلٍ حَتَّى أَتَيْنَا عَلَى آخِرِهِمْ فَهَاتِيكَ أَجْسَادُهُمْ مُجَرَّدَةً وَ ثِيَابُهُمْ مُرَمَّلَةً
ثُمَّ إِنَّ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيَادٍ بَعْدَ إِنْفَاذِهِ بِرَأْسِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُأَمَرَ بِنِسَائِهِ وَ صِبْيَانِهِ فَجُهِّزُوا وَ أَمَرَ بِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ فَغُلَّ بِغُلٍّ إِلَى عُنُقِهِ ثُمَّ سَرَّحَ بِهِمْ فِي أَثَرِ الرَّأْسِ مَعَ مُجْفِرِ بْنِ ثَعْلَبَة َ الْعَائِذِيِّ وَ شِمْرِ بْنِ ذِي الْجَوْشَنِ فَانْطَلَقُوا بِهِمْ حَتَّى لَحِقُوا بِالْقَوْمِ الَّذِينَ مَعَهُمُ الرَّأْسُ وَ لَمْ يَكُنْ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ يُكَلِّمُ أَحَداً مِنَ الْقَوْمِ فِي الطَّرِيقِ كَلِمَةً حَتَّى بَلَغُوا فَلَمَّا انْتَهَوْا إِلَى بَابِ يَزِيدَ رَفَعَ مُجْفِرُ بْنُ ثَعْلَبَةَ صَوْتَهُ فَقَالَ هَذَا مُجْفِرُ بْنُ ثَعْلَبَةَ أَتَى أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ بِاللِّئَامِ الْفَجَرَةِ فَأَجَابَهُ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ مَا وَلَدَتْ أُمُّ مُجْفِرٍ أَشَرُّ وَ أَلْأَمُ.
قَالَ وَ لَمَّا وُضِعَتِ الرُّءُوسُ بَيْنَ يَدَيْ يَزِيدَ وَ فِيهَا رَأْسُ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُقَالَ يَزِيدُ
نُفَلِّقُ هَاماً مِنْ رِجَالٍ أَعِزَّةٍ عَلَيْنَا وَ هُمْ كَانُوا أَعَقَّ وَ أَظْلَمَا.
فَقَالَ يَحْيَى بْنُ الْحَكَمِ أَخُو مَرْوَانَ بْنِ الْحَكَمِ وَ كَانَ جَالِساً مَعَ يَزِيدَ لَهَامٌ بِأَدْنَى اَلطَّفِّ أَدْنَى قَرَابَةً مِنِ اِبْنِ زِيَادِ الْعَبْدِ ذِي الْحَسَبِ الرَّذْلِ
أُمَيَّةُ أَمْسَى نَسْلُهَا عَدَدَ الْحَصَى وَ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ لَيْسَ لَهَا نَسْلُ.
فَضَرَبَ يَزِيدُ فِي صَدْرِ يَحْيَى بْنِ الْحَكَمِ وَ قَالَ اسْكُتْ - ثُمَّ قَالَ لِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ يَا ابْنَ حُسَيْنِ أَبُوكَ قَطَعَ رَحِمِي وَ جَهِلَ حَقِّي وَ نَازَعَنِي سُلْطَانِي فَصَنَعَ اللَّهُ بِهِ مَا قَدْ رَأَيْتَ.
فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ما أَصابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي أَنْفُسِكُمْ إِلاّ فِي كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِكَ عَلَى اللّهِ يَسِيرٌ.
فَقَالَ يَزِيدُ لاِبْنِهِ خَالِدٍ ارْدُدْ عَلَيْهِ فَلَمْ يَدْرِ خَالِدٌ مَا يَرُدُّ عَلَيْهِ.
فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ قُلْ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثِيرٍ.
ثُمَّ دَعَا بِالنِّسَاءِ وَ الصِّبْيَانِ فَأُجْلِسُوا بَيْنَ يَدَيْهِ فَرَأَى هَيْئَةً قَبِيحَةً فَقَالَ قَبَّحَ اللَّهُ اِبْنَ مَرْجَانَةَ لَوْ كَانَتْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُ قَرَابَةُ رَحِمٍ مَا فَعَلَ هَذَا بِكُمْ وَ لاَ بَعَثَ بِكُمْ عَلَى هَذِهِ الصُّورَةِ.قَالَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمَّا جَلَسْنَا بَيْنَ يَدَيِ يَزِيدَ رَقَّ لَنَا فَقَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ اَلشَّامِ أَحْمَرُ فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ هَبْ لِي هَذِهِ الْجَارِيَةَ يَعْنِينِي وَ كُنْتُ جَارِيَةً وَضِيئَةً فَأُرْعِدْتُ وَ ظَنَنْتُ أَنَّ ذَلِكَ جَائِزٌ لَهُمْ فَأَخَذْتُ بِثِيَابِ عَمَّتِي زَيْنَبَ وَ كَانَتْ تَعْلَمُ أَنَّ ذَلِكَ لاَ يَكُونُ.
ادامه مطلب👇👇
@qoranvamamhoosein
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
فَقَالَتْ عَمَّتِي لِلشَّامِيِّ كَذَبْتَ وَ اللَّهِ وَ لَؤُمْتَ وَ اللَّهِ مَا ذَلِكَ لَكَ وَ لاَ لَهُ.
فَغَضِبَ يَزِيدُ وَ قَالَ كَذَبْتِ إِنَّ ذَلِكِ لِي وَ لَوْ شِئْتُ أَنْ أَفْعَلَ لَفَعَلْتُ.
قَالَتْ كَلاَّ وَ اللَّهِ مَا جَعَلَ اللَّهُ لَكَ ذَلِكَ إِلاَّ أَنْ تَخْرُجَ مِنْ مِلَّتِنَا وَ تَدِينَ بِغَيْرِهَا.
فَاسْتَطَارَ يَزِيدُ غَضَباً وَ قَالَ إِيَّايَ تَسْتَقْبِلِينَ بِهَذَا إِنَّمَا خَرَجَ مِنَ الدِّينِ أَبُوكِ وَ أَخُوكِ.
قَالَتْ زَيْنَبُ بِدِينِ اللَّهِ وَ دِينِ أَبِي وَ دِينِ أَخِي اهْتَدَيْتَ أَنْتَ وَ جَدُّكَ وَ أَبُوكَ إِنْ كُنْتَ مُسْلِماً.
قَالَ كَذَبْتِ يَا عَدُوَّةَ اللَّهِ.
قَالَتْ لَهُ أَنْتَ أَمِيرٌ تَشْتِمُ ظَالِماً وَ تَقْهَرُ بِسُلْطَانِكَ.
فَكَأَنَّهُ اسْتَحْيَا وَ سَكَتَ.
فَعَادَ الشَّامِيُّ فَقَالَ هَبْ لِي هَذِهِ الْجَارِيَةَ.
فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ اغْرُبْ وَهَبَ اللَّهُ لَكَ حَتْفاً قَاضِياً.ثُمَّ أَمَرَ بِالنِّسْوَةِ أَنْ يُنْزَلْنَ فِي دَارٍ عَلَى حِدَةٍ مَعَهُنَّ أَخُوهُنَّ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَأُفْرِدَ لَهُمْ دَارٌ تَتَّصِلُ بِدَارِ يَزِيدَ فَأَقَامُوا أَيَّاماً ثُمَّ نَدَبَ يَزِيدُ اَلنُّعْمَانَ بْنَ بَشِيرٍ وَ قَالَ لَهُ تَجَهَّزْ لِتَخْرُجَ بِهَؤُلاَءِ النِّسْوَانِ إِلَى اَلْمَدِينَةِ وَ لَمَّا أَرَادَ أَنْ يُجَهِّزَهُمْ دَعَا عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُفَاسْتَخْلاَهُ ثُمَّ قَالَ لَهُ لَعَنَ اللَّهُ اِبْنَ مَرْجَانَةَ أَمَ وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي صَاحِبُ أَبِيكَ مَا سَأَلَنِي خَصْلَةً أَبَداً إِلاَّ أَعْطَيْتُهُ إِيَّاهَا وَ لَدَفَعْتُ الْحَتْفَ عَنْهُ بِكُلِّ مَا اسْتَطَعْتُ وَ لَكِنَّ اللَّهَ قَضَى مَا رَأَيْتَ كَاتِبْنِي مِنَ اَلْمَدِينَةِ وَ أَنْهِ كُلَّ حَاجَةٍ تَكُونُ لَكَ.
وَ تَقَدَّمَ بِكِسْوَتِهِ وَ كِسْوَةِ أَهْلِهِ وَ أَنْفَذَ مَعَهُمْ فِي جُمْلَةِ اَلنُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ رَسُولاً تَقَدَّمَ إِلَيْهِ أَنْ يَسِيرَ بِهِمْ فِي اللَّيْلِ وَ يَكُونُوا أَمَامَهُ حَيْثُ لاَ يَفُوتُونَ طَرْفَهُ فَإِذَا نَزَلُوا تَنَحَّى عَنْهُمْ وَ تَفَرَّقَ هُوَ وَ أَصْحَابُهُ حَوْلَهُمْ كَهَيْئَةِ الْحَرَسِ لَهُمْ وَ يَنْزِلُ مِنْهُمْ حَيْثُ إِذَا أَرَادَ إِنْسَانٌ مِنْ جَمَاعَتِهِمْ وُضُوءاً أَوْ قَضَاءَ حَاجَةٍ لَمْ يَحْتَشِمْ.
فَسَارَ مَعَهُمْ فِي جُمْلَةِ اَلنُّعْمَانِ وَ لَمْ يَزَلْ يُنَازِلُهُمْ فِي الطَّرِيقِ وَ يَرْفُقُ بِهِمْ كَمَا وَصَّاهُ يَزِيدُ وَ يَرْعُونَهُمْ حَتَّى دَخَلُوا اَلْمَدِينَةَ.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
@qoranvamamhoosein
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
🔰[در مجلس يزيد]
عبيد اللّه بن ربيعۀ حميرى مىگويد:من نزد يزيد بن معاويه در دمشق بودم كه زحر بن قيس آمد و بر يزيد وارد شد،يزيد به او گفت:واى بر تو!چه چيزى به همراه آوردهاى؟
گفت:تو را مژده مىدهم اى امير مؤمنان به پيروزى و ظفر خداوند و يارى او،حسين بن على با هجده نفر از خاندان و شصت نفر از شيعيان خويش بر ما درآمدند،پس ما به سوى آنان عزيمت كرديم و از آنان خواستيم كه تسليم شوند و به حكم امير عبيد اللّه بن زياد گردن نهند يا جنگ كنند،آنان جنگ را بر تسليم شدن ترجيح دادند،پس صبحگاهان و همراه با طلوع خورشيد بر آنان حمله كرديم و آنان را از هر سويى محاصره نموديم، و چون شمشيرهايمان بر سرهاى آنان كارگر شد بىآنكه جايى براى پنهان شدن داشته باشند به هر سو فرار كردند و از دست ما به حفرهها و تپهها پناه مىبردند همچنان كه كبوتران از عقاب به درمىرفتند،پس به خدا سوگند اى امير المؤمنين به اندازۀ سر بريدن يك شتر و يا خواب كوتاه نيمروزى(قيلوله)طولى نكشيد تا اينكه تمام آنان را تا آخرين نفر از بين برديم،و اينك بدنهاى ايشان برهنه و لباسهايشان خونآلود و گونههايشان خاكى،آفتاب آنها را مىسوزاند و باد بر آنها خاك و غبار مىريزد،ديداركنندگان آنان تنها عقابها و كركسها مىباشند.
يزيد مدتى سر به زير انداخت،سپس سرش را بالا آورد و گفت:من از فرمانبردارى شما بدون كشتن حسين هم راضى بودم؛اگر من با او برخورد مىكردم،از او مىگذشتم.
عبيد اللّه بن زياد پس از فرستادن سر حسين عليه السّلام دستور داد زنان و بچهها را آمادۀ سفر كردند و نيز دستور داد دستهاى على بن الحسين عليه السّلام را با زنجير به گردن او بستند،آنگاه آنها را به دنبال سر آن حضرت به همراه مجفر بن ثعلبۀ عائذى و شمر بن ذىالجوشن روانه كرد؛آنان به همراه خاندان امام حسين عليه السّلام رفتند تا اينكه به آن عدّهاى كه سر حضرت را به همراه داشتند،رسيدند.در تمام راه على بن الحسين عليه السّلام با هيچيك از مأموران حتى يك كلمه نگفت.
هنگامى كه به درب قصر يزيد رسيدند مجفر بن ثعلبه با صداى بلند گفت:اين مجفر بن ثعلبه است كه اين مردم پست و بدكار را به نزد اميرالمؤمنين آورده است.
حضرت على بن الحسين عليه السّلام در پاسخ به وى فرمود:مادر مجفر كسى پستتر و بدكارترى به دنيا آورده است.
چون سرها پيش روى يزيد نهاده شد و در ميان آنها سر حسين عليه السّلام نيز قرار داشت، يزيد گفت:
نفلّق هاما من رجال اعزّة علينا و هم كانوا اعقّ و اظلما
پس يحيى بن حكم-برادر مروان بن حكم-كه در كنار يزيد نشسته بود گفت:
لهام بادنى الطّفّ ادنى قرابة من ابن زياد العبد ذي الحسب الرّذل
اميّة امسى نسلها عدد الحصى و بنت رسول اللّه ليس لها نسل
پس يزيد به سينۀ يحيى بن حكم زد و گفت:ساكت باش.
ادامه مطلب👇👇
@qoranvamamhoosein
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
آنگاه به على بن الحسين عليه السّلام گفت:اى پسر حسين!پدرت رحم مرا قطع كرد و حقّم را انكار نمود،و در صدد بود سلطنت مرا از چنگم بگيرد،پس خداوند با او چنان كرد كه تو مىبينى.
🕯على بن الحسين عليه السّلام فرمود:
✨ ما أَصابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي أَنْفُسِكُمْ إِلاّ فِي كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِكَ عَلَى اللّهِ يَسِيرٌ .
ﻫﻴﭻ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﻭﻱ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ ﻣﮕﺮ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻲ [ ﭼﻮﻥ ﻟﻮﺡ ﻣﺤﻔﻮﻅ ] ﺛﺒﺖ ﺍﺳﺖ ، ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻳﻦ [ ﺗﻘﺪﻳﺮ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﻄﻌﻲ ﺑﻪ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪﻧﺶ ] ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(حدید/٢٢)
يزيد به پسرش خالد رو كرد و گفت:پاسخش را بده.خالد ندانست چه جوابى بدهد،
پس يزيد گفت:بگو
ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثِيرٍ .
ﻭ ﻫﺮ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﺪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻋﻤﺎﻟﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ [ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻫﻢ ]ﺩﺭﻣﻰ ﮔﺬﺭﺩ .(شوری/٣٠)
آنگاه زنان و بچهها را خواست،پس آنها را نزد او نشاندند،و چون وضعيت نابسامان آنان را ديد گفت:خداوند ابن مرجانه را زشت گرداند،اگر ميان او و شما رابطۀ خويشاوندى وجود داشت اينچنين با شما رفتار نمىكرد و شما را با اين حالت نمىفرستاد.
فاطمه دختر حسين عليه السّلام مىگويد:چون پيش روى يزيد نشستيم دلش به حال ما سوخت،در اين ميان مردى سرخروى از اهل شام از جا برخاست و گفت:اى امير المؤمنين!اين كنيز را به من ببخش-و مقصودش من بودم-.
چون من زيبا روى بودم ترسيدم و گمان كردم كه اين كار براى آنان روا است؛پس به لباس عمهام زينب عليها السّلام چنگ زدم و او مىدانست چنين كارى شدنى نيست.
پس عمهام به مرد شامى گفت:به خدا سوگند دروغ گفتى و تو پست و فرومايهاى،به خدا سوگند اين كار نه از دست تو و نه از دست او برنمىآيد.
يزيد خشمگين شد و گفت:دروغ گفتى،اين كار دست من است و اگر بخواهم،مىتوانم آن را انجام دهم.
زينب عليها السّلام گفت:نه به خدا سوگند كه خداوند چنين اختيارى را به تو نداده است،مگر اينكه از دين ما خارج شوى و به دين ديگرى بگروى.
يزيد از شدت خشم برآشفته شد و گفت:با من اينچنين سخن مىگويى؟!بلكه اين پدر و برادر تو هستند كه از دين خارج شدند.
زينب عليها السّلام گفت:تو و پدرت و جدّت-اگر مسلمان باشى-با دين خدا و دين پدرم و دين برادرم هدايت شدهاى.
يزيد گفت:دورغ گفتى اى دشمن خدا.
زينب عليها السّلام به او گفت:تو اميرى،ظالمانه دشنام مىدهى و با زور و سلطان خود غالب مىشوى.
گويى يزيد خجالت كشيد و ساكت شد.
آن مرد شامى بار ديگر به يزيد گفت:اين دخترك را به من ببخش.پس يزيد به او گفت:برو و گمشو،خداوند تو را هلاك كند.
آنگاه يزيد دستور داد زنان در يك منزلى جداگانه به همراه برادر خويش على بن الحسين عليه السّلام فرود آيند،پس براى آنان خانهاى متصل به خانۀ خويش در نظر گرفت.
چند روزى كه در آن اقامه كردند،يزيد نعمان بن بشير را خواست و گفت:آماده باش تا اين زنان را به مدينه ببرى.
و چون خواست آنان را روانۀ مدينه كند على بن الحسين عليه السّلام را خواست و با او خلوت كرد و به او گفت:خداوند ابن مرجانه را لعنت كند،به خدا سوگند اگر من رودرروى پدرت قرار مىگرفتم خواستهاش را هرچه بود برآورده مىكردم و با تمام نيرويى كه داشتم مرگ را از او دفع مىكردم،ولى خداوند آنچه را كه خود با چشم ديدهاى مقدّر كرد؛در مدينه براى من نامه بنويس و هر حاجتى خواستى برآورده خواهد شد.
سپس براى على بن الحسين عليه السّلام و خانوادهاش لباس و جامه تدارك ديد،و علاوه بر نعمان بن بشير كسى را به همراه آنان فرستاد كه در هنگام شب آنان را پيش ببرد و همواره آنان طورى پيش روى او باشند كه از ديد او نيفتند و هرگاه در جايى فرود آيند از آنان كناره بگيرد و خود و همراهانش مانند نگهبانان دور آنان پراكنده شوند و طورى جاى بگيرد كه چنانچه اگر شخصى از جماعت آنان خواست وضو بگيرد و يا قضاى حاجت كند،مانع او نباشد تا بتواند رفع حاجت كند.
پس آن شخص با نعمان بن بشير همراه آنان حركت كرد و همواره در هر جايى كه فرود مىآمدند فرود مىآمد و به سفارش يزيد با آنان مدارا و مراعات مىكرد تا اينكه وارد مدينه شدند.
📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 423
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
❖﷽❖
#آیات_الولایة
#آیات_خاص_در_شان_14_معصوم
#آیات_در_شان_رسول_اکرم_ص
#تفاسیر_قرآن
📜[١١٩٨]١٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد،عن الحسين بن سعيد، عن القاسم بن محمّد الجوهريّ،عن عليّ بن أبي حمزة قال:
سأل أبو بصير أبا عبد اللّه عليه السّلام و أنا حاضر فقال:جعلت فداك كم عرج برسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم؟فقال:مرّتين فأوقفه جبرئيل موقفا،فقال له:مكانك يا محمّد؟فلقد وقفت موقفا ما وقفه ملك قطّ و لا نبيّ،إنّ ربّك يصلّي
⁉️فقال: يا جبرئيل و كيف يصلّي؟
💫قال:يقول:سبّوح قدّوس أنا ربّ الملائكة و الرّوح، سبقت رحمتي غضبي،
فقال:اللّهمّ عفوك عفوك،
قال:و كان كما قال اللّه: قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى
فقال له أبو بصير:جعلت فداك ما قاب قوسين أو أدنى!قال:
ما بين سيتها إلى رأسها،فقال:كان بينهما حجاب يتلألأ يخفق و لا أعلمه إلاّ و قد قال:زبرجد،فنظر في مثل سمّ الإبرة إلى ما شاء اللّه من نور العظمة،فقال اللّه تبارك و تعالى:يا محمّد!قال:لبّيك ربّي قال:من لأمّتك من بعدك؟قال:
اللّه أعلم،قال:عليّ بن أبي طالب أمير المؤمنين و سيّد المسلمين و قائد الغرّ المحجّلين قال:ثمّ قال أبو عبد اللّه عليه السّلام لأبي بصير:يا أبا محمّد!و اللّه ما جاءت ولاية عليّ عليه السّلام من الأرض و لكن جاءت من السّماء مشافهة.
📝على ابو حمزه گفته است:من در خدمت حضرت صادق بودم كه ابو بصير به ايشان گفت:جانم فدايت!رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-را چند بار به معراج بردند؟
فرمود:دو بار.
و جبرئيل او را در جايى نگاه داشته، گفت:
اى محمّد!اينجا بايست.كه تو در جايى ايستادهاى كه هيچ فرشته و پيامبرى در آنجا نايستاده است.
‼️و پروردگارت[اينك]نماز مىگزارد.
⁉️او فرمود:اى جبرئيل چگونه نماز مىگزارد؟
❇️عرض كرد:مىفرمايد:سبّوح قدّوس.منم پروردگار فرشتگان و روح،كه رحمتم بر خشمم پيشى گرفته است.
آنگاه پيامبر فرمود:
خدايا!العفو،العفو.
درحالىكه چنان نزديك بود كه خدا فرمود:دو كمان يا نزديكتر.[نجم(٥٣):٩]
ابو بصير عرض كرد:جانم فدايت!دو كمان يا نزديكتر چيست؟
فرمود:به اندازۀ فاصلۀ انتهاى قوس تا سر آن.
و فرمود:و ميانشان حجابى مىدرخشيد و خاموش مىشد.
و آن را نفهميدم جز اينكه فرمود:
زبرجدى است.و پيامبر از مثل سوراخ سوزن تا آنچه خدا خواست نور عظمت ديد،
آنگاه خداوند پاك و والا فرمود:اى محمّد!او عرض كرد:لبّيك پروردگار من!
فرمود:پس از تو چه كسى براى امّتت خواهد بود؟گفت:خدا داناتر است.
✅فرمود:على ابو طالب امير مؤمنان و سرور مسلمانان و رهبر شرافتمندان است.
راوى گويد:سپس حضرت صادق عليه السّلام به ابو بصير فرمود:اى ابو محمّد!🔅به خدا سوگند ولايت على عليه السّلام از زمين نيامد بلكه آن بهطور شفاهى از آسمان آمد.
📚 اصول کافی -جلد 2، صفحه 385
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#ماه_رجب
#لیلة_الرغائب
آیت الله جوادی آملی در یکی از جلسات درس اخلاق خود، لیله الرغائب را شب رغبت ها برشمرد و بیان داشت: امیدواریم که در لیله الرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشیم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشیم؛ رغبت یعنی میل نه آرزو.
✅او ادامه داد: لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه شب رغبتها و گرایشها و مجذوبشدنهاست لذا آن ان جذاب و گرایش و میل و شوق را میگویند رغبت، در برابر رهبت.
خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است.
مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: در بخش پایانی سورهٴ مبارکهٴ «قمر» چنین آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ یعنی مردان باتقوا بهشتی دارند همین(جَنَّاتٌ تَجْرِیْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾جنت جسم و بدن است و لذایذ مادی که در آن نهرِ عسل جاری است نهرِ آب جاری است نهر شیر جاری است نهر خمر جاری است این انهار چهارگانه در این بهشت هست.اما یک بهشت دیگری دارد که آن برای روح ماست و این را با واو عطف بیان نکرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و فی» ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت برای روح ماست برای جان ماست که نزد خدا قرار بگیریم .
او ادامه داد: اوساط اهل ایمان, رغبتشان در لیله الرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدی از اهل ایمان گذشته از اینکه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و میل و گرایش و ان جذاب خود قرار میدهند آنگاه درباره چنین گروهی گفته میشود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است که ـ انشاءالله ـ در لیله الرغائب به این رغبتها بار مییابیم.
@zameneashk1
این لینک را دنبال کنید تا به گروه ضامن اشک در WhatsApp ملحق شوید: https://chat.whatsapp.com/LaqKPBkqNQlEenYvGztVu1
در واستاپ
1.07M
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات ۲۲۴
#وقایع_روز_عاشوراء
ارزش خون شهدای کربلا در ارتباط با هدایت الهی
سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد عزیز
یک سوال از خدمت جنابعالی داشتم اینکه
ما داریم که لا یوم کیومک یا اباعبدالله
الان خیلی ها میپرسن
فاجعه چند سال پیش میانمار که قتل و عام بچه ها و زنان و مردان حتی آتش زدن و زنده به گور کردنشون اتفاق افتاد
یا حمله عربستان به یمن که چقدر کودک بی گناه مردن
یا حملات شیمیایی و ...که جنابعالی بهتر میدونید
الان میپرسن چرا شما میگید
لا یوم کیومک یا اباعبدالله
میانمار و ...که خیلی بی رحمانه کشته شدن
حتی ببخشید اینو میگم
میگن امام حسین برای ۱۴۰۰ سال پیش بود اگر میخوای گریه کنی بیا برای اینها عزاداری و گریه کن
لطفا اگر امکان داره جواب بفرمائید و راهنمایی کنید
با تشکر از جنابعالی
@zameneashk1