eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
852 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم زهد امام سجاد ع ( 8 ) زمانى امام، با لباس نيكويى از خانه خارج شد. پس از آن فورا به خانه برگشت و صدا زد: همان لباس قبلى مرا بياوريد، گويى على بن حسين نيستم. (6). رجال الكشى، ص 117 ظاهر امام سجاد ع در حفظ شعائر الهی ( 9 ) البته نقل شده است كه حضرت، لباس نيكو در مواقعى مى‏پوشيد تا مبادا كسى گمان كند كه او بر خلاف خداوند كه فرمود: «قل من حرّم زينة اللّه التى أخرج لعباده»، عمل مى‏كند. نك: تفسير العياشى، ج 2، ص 15، حديث 32؛ مستدرك الوسائل، ج 3، ص 203 ؛ مختصر تاريخ دمشق، ج 17، ص 246 درس بزرگ برای مداحان در معامله کردن با خدا در سیره امام سجاد ع ( 10 ) در مسافرت نسبش را از همراهان پنهان مى‏كرد. از ايشان سؤال شد كه: ما بالك‏ اذا سافرت كتمت نسبك اهل الرفقة؟ آن حضرت فرمود: أكره أن آخذ برسول الله ما لا أعطى مثله، دوست ندارم به نام رسول خدا چيزى را بگيرم كه نمى‏توانم مانند آن را به ديگرى بدهم. چنانكه جويرية بن اسماء مى‏گويد: ما أكل علىّ بن الحسين من قرابته من رسول الله درهما، او از بابت خويشى خود با رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله درهمى استفاده نكرد. (1). نثر الدر، ج 1، ص 341؛ ربيع الابرار، ج 3، ص 69 تقسیم اموال در راه خدا ( 11 ) از فرزندش امام باقر عليه السّلام نقل شده است كه پدرم دو بار اموال خويش را در راه خدا تقسيم كرد. (2). سير اعلام النبلاء، ج 4، ص 391 آمدن امام سجاد بر بالین محب هنگام مرگ ( 12 ) آن حضرت در وقت مرگ محمد بن اسامة بن زيد، بر بالين او بود. در آن لحظه محمد سخت مى‏گريست. امام علت گريه او را پرسيد. محمد گفت: پانزده هزار درهم بدهى دارم. امام فرمود: بر عهده من نگران مباش. (3). همان، ج 17، ص 238 نقش نگین انگشتر امام سجاد ع ( 13 ) و نقش انگشترى ايشان كه معمولا شعار ائمه در برخورد با مشكلات زمان خود بود العزّة للّه جميعا (تمام عزّت از آن خداست) بوده است. (7). اثبات الهداة، ج 5 ص 263؛ اثبات الوصيه، ص 142؛ بحار الانوار، ج 46 ص 229 به بعد؛ الكافى، ج 1 ص 305؛ اعلام الورى، ص 260؛ البصائر، ج 4 باب 48؛ الامامة و التبصرة، ص 62 و 63، مؤسسة الامام المهدى. @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 و حدثني أبي رحمه الله و جماعة مشايخي عن سعد بن عبد الله عن علي بن إسماعيل بن عيسى و محمد بن الحسين بن أبي الخطاب عن محمد بن عمرو بن سعيد الزيات عن عبد الله بن بكير عن زرارة عن أبي جعفر ع قال كتب الحسين بن علي من مكة إلى محمد بن علي بسم الله الرحمن الرحيم من الحسين بن علي إلى محمد بن علي و من قبله من بني هاشم أما بعد فإن من لحق بي استشهد و من لم يلحق بي لم يدرك الفتح و السلام 📚كامل‏الزيارات، الباب الثالث و العشرون، ص : 75 /حديث 15 📝 پدرم عليه الرحمه و جماعتى از اساتيدم، از سعد بن عبد اللّه، از على بن اسماعيل بن عيسى و محمّد بن حسين بن ابى الخطاب از محمّد بن عمرو بن سعيد زيّات از عبد اللّه بن بكير، از زراره از حضرت ابى جعفر عليه السّلام نقل نموده كه آن حضرت فرمودند: حضرت حسين بن على سلام اللّه عليهما نامه‌اى از مكّه به محمّد بن على عليه السّلام به اين شرح مرقوم فرمودند: « بِسْمِ‌ اللّهِ‌ الرَّحْمنِ‌ الرَّحِيمِ‌ » از طرف حسين بن على عليهما السّلام به محمّد بن على عليه السّلام (يعنى محمّد بن حنفيّة) و بنى هاشمى كه او را قبول داشته و با وى مى‌باشند: امّا بعد: هر كس با من همراه شود شهيد خواهد شد و آنان كه همراهى نكرده و با من نباشند فتح و گشايش به خود نخواهند ديد و السّلام. 1. محیای محیا – اسوه بودن امام حسین ع 2. اکرم مقامک کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
2.12M
⁉️آیا در ایام ولادت می توانیم دشمنان اهل بیت ع را لعن کنیم ✅بنابر آیات قرآن و زیارت عاشورا في کل موطن و موقف در هرجایی می توان لعن کرد ✅بنابر روايت امام باقر ع که هر روز زیارت عاشورا را بخوانید ✅ما باید مفهوم لعن را بدانیم که فحاشی نیست بلکه دوری از عقاید شوم است که مانند میکروب مضر است ✅روش لعن در قرآن و زیارت عاشورا و مقتل ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein "ضامن اشک" https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5906870704032205204.mp3
5.91M
32 4 🌸خلاصه رب الکرسی الرفیع در جلسه گذشته 💫ارتباط کرسی رفیع با قدرت عظیم ۱۴ معصوم 🌸امیرالمومنین ع مظهر قدرت پروردگار 💫شرح ذکر جبرئیله در جنگ احد که جبرئیل ندا داد لا فتی الا علی لا سيف الا ذوالفقار 🌸سماوات مظهر قدرت خداوند و حکومت مهدی عج بر سماوات مظهر قدرت خداوند است ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5909122503845881991.mp3
7.75M
33 5 🌹شرح رفیع در کرسی رفیع ✨ رفیع بیانگر قدرت خداوند و قدرت زیادی است که در قرآن ذکر شده و قابل توصیف نیست 🌹قدرت خداوند در هر شئ بر اساس ظرفیت آن شئ است مانند قدرت خداوند در یک نهال و یک درخت تنومند که هر کدام به اندازه خودشان از قدرتشان فیض گرفته اند ✨وجود مقدس حضرت مهدی عج بالاترین قدرت در کل هستی است که تمام اشیا به اندازه ظرفیت وجودیشان قدرت کسب کرده اند 🌹یک عاشق حضرت مهدی عج باید بداند قدرت ۱۴ معصوم از خداست و بواسطه خداوند این قدرت به هستی منتقل می شود ✨علل گرایش به تثلیث یا گمراهی در پرستش امیرالمومنین ع يا ائمه، اشکال در نشناختن خداست 🌹در اني اتقرب ، ۵تن معصومین و .. وسیله رسیدن ما به خدا هستند و گرنه گمراهی خواهد بود ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein "ضامن اشک" https://telegram.me/zameneashk گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شمربن ذی الجوشن ملعون می‌گفت بگیر سر امام حسین رو که نماز عصرم داره قضا میشه؟! ⭕️ با یک کلیک، جزو مجاهدین اسمتون رو ثبت کنید! 🔰 https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قبرستان بقیع، ۵۷ سال پیش 🔹ویدیوی بالا برای سال ۱۳۴۴ و روضه‌خوانی روی تصویر برای حج سال ۱۳۵۵ است.
❖﷽❖ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ اى كسانى ‌كه ايمان آورده‌ايد! [در برابر مشكلات و هوس‌ها]، استقامت كنيد؛ و در برابر دشمنان، پايدار باشيد و از مرزهاى خود، مراقبت‌ كنيد و از [مخالفت فرمان] خدا بپرهيزيد، شايد رستگار شويد! (آل عمران/200) 🌤✨🌤✨🌤 📜الباقر (علیه السلام)- إِصْبِرُوا عَلَی أَدَاءِ الْفَرَائِضِ وَ صَابِرُوا عَدُوَّکُمْ وَ رَابِطُوا إِمَامَکُمْ الْمُنْتَظَر (علیه السلام). 💎امام باقر (علیه السلام)- بر انجام واجبات صبر کنید و در مقابل دشمنانتان پایدار باشید و از امام منتظر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دفاع کنید. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۸۹۴ الغیبهًْ للنعمانی، ص۱۹۹ 📜الصّادق (علیه السلام)- اصْبِرُوا عَلَی الْأَذَی فِینَا قُلْتُ: وَ صابِرُوا؟ قَالَ: عَدُوَّکُمْ مَعَ وَلِیِّکُمْ. قُلْتُ؟ وَ رابِطُوا؟ قَالَ: الْمُقَامَ مَعَ إِمَامِکُمْ. 📝امام صادق (علیه السلام)- یعقوب سراج گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: اصْبِرُوا بر اذّیت در راه ما صبر و مقاومت کنید. از او در مورد فصابِرُوا سؤال کردم. در جواب فرمود: «با ولیّ امرتان در برابر دشمنانتان پایدار باشید». و در مورد رابِطُوا پرسیدم. فرمود: «از امامتان دفاع کنید». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۸۹۴ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۱۷/ 📜ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- اصْبِرُوا وَ صابِرُوا عَلَی مَحَبَّهًِْ عَلِیِ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام). ❣ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- اصْبِرُوا وَ صابِرُوا بر محبّت علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) شکیبایی کنید. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۸۹۴ شواهدالتنزیل، ج۱، ص۱۷۹ 📜الصّادق (علیه السلام)- اصْبِرُوا عَلَی الْمَصَائِبِ وَ صَابِرُوهُمْ عَلَی التَّقِیَّهًِْ وَ رَابِطُوا عَلَی مَنْ تَقْتَدُونَ بِهِ وَ اتَّقُوا اللهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ. 📝امام صادق (علیه السلام)- بر مصیبت ها صبور باشید و با تقیّه در برابر آن‌ها صبر کنید و از حدود کسانی که به آن‌ها اقتدا می‌کنید دفاع کنید. و اتَّقُوا اللهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۸۹۴ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۱۵ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مسجد رأس الحسين حرم و بقعه‏اي که مدفن سر مطهر سيد الشهداست، يا مکاني که سر آن حضرت به آنجا هم برده شده است.به اين نام، دو محل يکي در شام و ديگري در مصر وجود دارد.در شام ‏در عسقلان مسجدي بزرگ و ضريحي عظيم است که مردم آنجا را زيارت کرده و تبرک‏ مي‏جستند.[1] به نوشته سيد محسن امين: محلي در کنار مسجد جامع اموي در دمشق، که ‏گويا محل نگهداري سر مطهر سيد الشهدا در ايام يزيد بوده و در خزانه آن ملعون نگهداري ‏مي‏شده است.[2] همچنين وي مي‏نويسد: (در سفرنامه خويش) در مصر، زيارتگاه با شکوه‏ و مقدسي است که مردم مصر، معتقدند سر ابا عبدالله الحسين در آنجا مدفون است و خلفاي مصر، آن را از شهر عسقلان (در فلسطين) آورده و طي مراسمي در مصر دفن‏ کرده‏اند.در همين زمينه در «اعيان الشيعه‏» مي‏نويسد: بنا به قول برخي، يکي از خلفاي ‏فاطمي در مصر، ماموراني به عسقلان (بين مصر و شام) فرستاد و سري را برايش آوردند و گفت که سر حسين‏ «ع‏» است.آن را به مصر آوردند و در محلي که الآن به نام مشهد يا مسجد راس الحسين معروف است دفن کردند.مردم مصر به اين محل علاقه نشان‏ مي‏دهند و زن و مرد دسته دسته به زيارت آن مي‏روند و مراسم دعا و تضرع در آنجا مي‏گيرند.البته در اين که آن سر، سر امام حسين‏ «ع‏» بوده، ترديد وجود دارد.[3] اين مسجد، اکنون نيز در قاهره وجود دارد، محل تجمع و مرکز محافل ديني و قرآني، بويژه در شبهاي‏ ماه رمضان است و در ميلاد امام حسين‏ «ع‏» هزاران نفر آنجا گرد مي‏آيند و حتي دست‏ توسل به سوي خداي حسين‏ «ع‏» دراز کرده و به برکت آن مکان، بيماران و گرفتاران شفا و نجات مي‏يابند. فرهنگ عاشورا / جواد محدثي [1] آثار البلاد و اخبار العباد، قزويني، ص 278 (چاپ امير کبير). [2] اعيان الشيعه، ج 1، ص 627. [3] همان. https://eitaa.com/zameneashk1
مشهد الحسين مشهد به معناي محل شهادت، محل دفن، حرم و مقبره است.اين تعبير به جاي مرقد سيد الشهدا به کار مي‏رود. فرهنگ عاشورا / جواد محدثي
منزل جاي فرود آمدن و استراحت کردن در طول مسافرت، خان، کاروانسرا، توقفگاه.درسفرهاي قديم، هر مرحله و بخشي را که يک فرد يا کاروان در يک روز بصورت پياده‏م ي‏پيمود، «منزل‏» مي‏گفتند.اگر سفر سواره بود، مقداري که به يک مرحله مي‏رسيدند و اسب را عوض مي‏کردند، منزل به حساب مي‏آمد، اين فاصله، گاهي سه فرسخ و گاهي پنج‏ فرسخ بود.البته درباره فاصله دو منزل، نمي‏توان مسافت دقيقي تعيين کرد، ولي بطور متوسط، فاصله دو منزل چهار فرسخ بوده است.[1] . بين مکه و کربلا هم منزلگاههايي بوده است که امام حسين‏ «ع‏» در آنها فرود آمده يا ازآنها گذشته و در برخي از آنها شب را به صبح آورده است.منزلها برخي مشهورتر است. امام حسين‏ «ع‏» و کاروان وي در همه منزلهاي بين راه، بار نمي‏انداخت، بلکه اغلب دو منزل يکي بار مي‏افکند.منزلهاي بين مکه و کوفه به ترتيبي که در «مناقب‏» آمده، چنين ‏است: ذات عرق، حاجز، خزيميه، ثعلبيه، شقوق، شراف، نينوا، عذيب الهجانات، کربلا.[2] ترتيب ديگري در «معجم البلدان‏» آمده که به اين صورت است: صفاح، ذات عرق، حاجز، خزيميه، زرود، ثعلبيه، شقوق، زباله، شراف، ذوحسم، بيضه، رهيمه، قادسيه، عذيب‏ الهجانات، قصر بني مقاتل، نينوا، کربلا. [3] البته منزلگاههاي ديگري هم در متون تاريخي يادشده از قبيل اجاء، قطقطانه، بطن الرمه و جز اينها، که براي توضيح بيشتر درباره هر يک از منازل ياد شده، به عنوان آن در اين فرهنگ مراجعه کنيد. اجمالي از سير حوادث طول راه در اين منزلها از اين قرار است: سيد الشهدا «ع‏»، پس از خروج از مکه به سوي عراق، در منزلگاه ذات عرق در برخورد با بشر بن غالب، از اوضاع‏ کوفه با خبر شد، در منزل حاجز و بطن الرمه، قيس بن مسهر صيداوي را همراه با نامه‏اي به‏سوي کوفيان فرستاد، در منزل زرود، با زهير بن قين ملاقات کرد و او را به پيوستن به ‏خويش فرا خواند، در منزل ثعلبيه، از شهادت مسلم و هاني در کوفه آگاه شد.در منزل‏ زباله، با فرستاده عمر سعد ديدار کرد، در منزل شراف، با سپاه حر برخورد نمود و خطبه ‏خواند، در منزلگاه بيضه، با خطبه‏اي امويان را معرفي کرد و در منزل ذي حسم، در سخنراني خويش، بي وفايي و ناپايداري دنيا را ترسيم نمود.روز اول ماه محرم، در منزلگاه‏ قصر بني مقاتل فرود آمد و پس از آن در سخني از شهادت خويش خبر داد و روز دوم ‏محرم وارد سرزمين کربلا شد. پس از شهادت امام‏ «ع‏» و انتقال اسراي اهل بيت به کوفه، آنان را از کوفه به شام حرکت‏ دادند، پيمودن اين مسير طولاني روي شترهاي بي محمل و با بدرفتاري ماموران و نيز غل ‏و زنجير بر گردن امام سجاد «ع‏» از مصائب اسراي خاندان پيامبر بود.اين مسافت نيز منزلگاههايي داشت که اهل بيت‏ «ع‏» از آنها عبور داده شدند تا به دمشق رسيدند، نام منازل‏ کوفه تا دمشق از اين قرار است: تکريت، موصل، حران، دعوات، قنسرين، سيبور، حمص، بعلبک، حماة، حلب، نصيبين، عسقلان، دير قسيس و دير راهب.در يکي از منابع، خطسير اسرا از کوفه به شام اينچنين آمده است: کنار شط فرات، تکريت، وادي نخله، مرشاد، حران، نصيبين، موصل، حلب، دير نصراني، عسقلان، بعلبک، شام.[4] نام منازل ميان کوفه تاشام به اين صورت نيز نقل شده است: قادسيه، تکريت، موصل، تلعفر، دير عمروه، صليا، وادي نخله، ارمينا، لينا، کحيل، جهينه، نصيبين، دعوات، کفر طاب، سيپور، معرة النعمان، شيزر، حماة، بعلبک، عسقلان.[5] با پخش خبر شهادت امام حسين در کربلا در ميان اقوام و طوايف، عکس العملهاي گوناگون و اعتراض آميزي در مناطق مختلف نقل شده است. بويژه در منزلگاههاي کوفه تا شام، حتي ساکنان دهکده‏هاي مسيحي نشين گاهي با ورود نيزه داراني که سرهاي شهدا را حمل مي‏کردند به آبادي يا قلعه خويش مخالفت مي‏کردند و راه نمي‏دادند.[6] . فرهنگ عاشورا / جواد محدثي [1] فرهنگ تاريخي ارزشها و سنجشها، ابو الحسن ديانت، ج 1، ص 456. [2] مناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 97. [3] مقتل الحسين، مقرم، به نقل از معجم البلدان. [4] زندگاني ابا عبدالله الحسين، عماد زاده. [5] وسيلة الدارين في انصار الحسين، ص 368 (با توضيحاتي پيرامون هر منزل). [6] همان، ص 374. https://eitaa.com/zameneashk1
تخيير ميان قصر و اتمام در حائر حسيني از جمله احکام مربوط به کربلا و تربت حسيني، از تخيير مسافر ميان قصر و تمام خواندن نماز است. صاحب عروه الوثقي در اين باره مي نويسد: «اقوا اين است که مسافر، ميان قصر و تمام، در چهار مکان مخير است و اين چهار مکان عبارتند از: مسجد الحرام، مسجد النبي، مسجد کوفه و حائر حسيني؛ ولي تمام خواندن افضل و قصر احوط است...». [1] . بر اين بخش از مسأله، فقهاي صاحب حاشيه بر عروه نظري بر خلاف نداده اند و آن را پذيرفته اند. آيةالله حکيم در مقام تبيين مسأله مي نويسد: «اين مطلب، ميان فقها مشهور است در حد نزديک به اجماع، هر چند در سرائر و مفتاح الکرامه ادعاي اجماع شده است؛ به علت وجود اخبار فراوان، که در ميان آن ها خبر صحيح و موثق هست و در فهرست وسايل، تعداد آن ها 34 حديث است». [2] . در اصل اين مسأله، اختلافي نيست، هر چند در محدوده آن اختلاف وجود دارد. حضرت امام خميني مي فرمايد: «اقوا اين است که همه روضه شريفه، داخل در عنوان حائر است. پس از طرف سر مبارک تا پنجره متصل به رواق و از طرف پا تا در متصل به رواق و از پشت تا مسجد و الحاق رواق شريف، خالي از قوت نيست، هر چند احتياط واجب، قصر است». [1] عروة الوثقي، ج 2، مسأله 11 از احکام صلاة المسافر. [2] مستمسک العروة، ج 8، ص 163. بعد سیاسی و احیای عاشوراء از منظر فقه https://eitaa.com/zameneashk1
295.3K
سلام استاد وقت شما بخیر استاد چه جوری برنامه ریزی کنیم که هم به تمرین مداحی برسیم هم مقتل ها رو یاد بگیریم و اینکه یه بار دیگه میشه بگید مقتل رو از کجا شروع کنیم؟ ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein "ضامن اشک" https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5920129500003175458.mp3
7.38M
40 21 8 ❤️خلاصه شرح و تفسیر دعای عهد با بیان ضرورت منجی در عالم تا بیعت در قرآن و عاشورا تا کنون که ما در بیعت حضرت مهدی عج هستیم 🌸برکات سلام بر حضرت مهدی عج و برکات سلام دادن بلند ❤️عنایت حضرت مهدی عج بر سلام کننده بر او 🌸اهمیت شناخت خدا و قدرت خدا در رب الکرسی الرفیع برای فهمیدن اینکه حضرت مهدی عج نماینده چنین خدایی است ❤️انحراف در مهدویت و قرآن به این علت است که مردم در آشنایی با خدا ضعیف هستند 🌸قدرت خدا در معاد و برگرداندن انسان با استدلال بر کرسی رفیع در خلقت سماوات ❤️شرح قدرت خداوند در یک الکترون در رب النور العظيم 🌸اهمیت عالم شدن در عصر غیبت برای خدمت به حضرت مهدی عج ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5920129500003175467.mp3
7.29M
41 🌹طعام فاطمه س چه بود طعام تسبیح و تقدیس و تهلیل ... بود 💫سفره های نوری که برای زائر امام حسین ع کنار سیدالشهدا ع در جنات پهن می کنند به چه معناست 🌹در روایت جبل رضوی در روز سوم ، شهدا چگونه بر مائده های نور کنار حسین ع نشستند؟ 🍀 پرهیز عباس ع از آب دنيوي برای نوشیدن کوثر نور از دستان فاطمه در رجزیه اش در کنار فرات، یا نفس بعد الحسین هونی... 💫داستان خلقت آدم و اینکه نور فاطمه س از انبیا منتقل شد و خدا خواست نور فاطمه س از صلب من خارج شود 🌹داستان سیب در معراج که جبرئیل از طرف خدا به پیامبر ص هدیه داد 💫داستان سلام خدا بر رسول خدا ص و سلام خدا بر اباعبدالله ع در ابتدای زیارت عاشورا 🌹زیارت عاشورا قدسی است ، اولین کسی که بر حسین ع سلام کرد خداوند جلیل بود ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
اشک امام حسین ع بر اصحاب امام حسین ع بر صورت دو کس صورتش را نهاد. اول غلام ترکی و سپس علی اکبر ع. و کان للحسين عليه‏السلام غلام ترکي، و کان في مرتبة عالية من الصلاح و السداد قارئا للقرآن، امام حسین ع غلام ترکی داشت در نهایت عالی از تدبیر و فراست و بزرگی. فاستأذن الحسين في القتال، فأذن له، فحمل علي القوم، فقاتل، و قتل جماعة کثيرة، ثم وقع صريعا، فاستغاث بالحسين، از امام حسین ع اجازه ی نبرد گرفت .امام حسین ع به او اجازه ی قتال داد. به سوی قوم شتافت و به آنها حمله نمود و جماعت بسیاری را کشت، سپس بر زمین در خاک و خون خود افتاد و به امام حسین ع استغاثه کرد. فأتاه الحسين و اعتنقه و بکي عليه، ففتح الغلام عينيه و رأي الحسين، فتبسم، و کان به رمق، فأخذ يفتخر و يقول: من مثلي و ابن رسول الله واضع خده علي خدي. ثم فاضت نفسه بين يدي الحسين عليه‏السلام. امام حسین ع بالای سر او آمد و بر غلامش گریست.غلام چشمانش را باز کرد و حسین ع را دید و لبخند زد و فخر فروخت و افتخار کرد و گفت در عالم چه کسی مانند من است که امام حسین پسر رسول خدا ص صورتش را روی صورتم قرار داده است. سپس در مقابل حسین ع جان داد. در جوشن کبیر می خوانیم یا من به یفتخر المحبون. ای خدایی که محبان و دوستانت به تو افتخار می کنند. غلام امام حسین با جمله ی من مثلی ذکر را در روز عاشوراء تفسیر نمود و اینکه تمام فخر و افتخارم حسین ع است و هر عاشقی فقط به امام حسین ع می نازد. 📚 بحرالعلوم، مقتل الحسين عليه‏السلام، /413 قسمتی از کتاب شیعتی سرود دولت عاشوراء ، در شرح فاندبونی ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنان امام حسین ع در باره ی حضرت مهدی عج ۱ به نام او که مظهر عشق و شهادت را در زمين آفريد و ما را با نام حسين عاشق گرداند. حسيني که در سرزمين کرب و بلا مردانگي خود را به صحنه نمايش گذاشته و فرزند شش ماهه خود را قرباني راه سپيد خوش بختي کرد. حسيني که با آوردن نامش‌، چشم‌ها به دريا و دل‌ها به آتشفشان‌ها مبدل مي‌شود.حسيني که ما را با درس‌هايش به اين زندگي و دنيا آشنا کرد و به ما آموخت تنها هدفمان در دنيا قرب عندالله باشد. حسيني که خود عاشق بود، اما همه را شيفته خود کرد و چه زيبا شباهتي است بين قيام امام حسين (ع) و مهدي موعود (عج‌) آن منتقم خون حسين (ع). در اين نوشتار، با بررسي احاديثي که از زبان امام حسين (ع) در مورد اباصالح (ع) روايت‌شده است‌، در مي‌يابيم که در سايه تحقيق و غوطه ور شدن در سخنان و روايات ائمه اطهار خصوصاً سيدالشهدا، مي‌توان هر چه بيشتر به حد اعلايي از شناخت‌، محبت و عشق به ايشان دست يافت‌، چرا که روح لطيف انسان هر چه بيشتر تحت تاثير و تأديب پرتو انوار الهي ـ که همان قرآن و عترت است ـ قرار گيرد، زودتر و بهتر مي‌توان به سعادت دنيا و آخرت و کام يابي بزرگ ـ که همان قرب الهي است ـ دست پيدا کرد. ويژگي‌هاي امام صالح از ديدگاه امام حسين روزي از محضر امام حسين (ع) پرسيدند: آيا حضرت مهدي متولد شده است‌؟ فرمود: «لا، ول و ادرکته لخدمته ايام حياتي‌؛ نه هنوز متولد نشده است‌، من زماني که او رادرک کنم‌، همه عمر به خدمت او کمر مي‌بندم‌». در کمال الدين از امام حسين (ع) روايت شده‌: «ما دوازده امام داريم‌، اول آنها اميرمؤمنان علي بن ابيطالب (ع) و آخرين آنها نهمين فرزند من است‌، او امامي است که به حق قيام مي‌نمايد و خداوند زمين را پس از آن که با «کفر و بي ديني اهلش‌» مرده باشد،به وسيله او زنده مي‌کند و هم با وي دين حق اسلام را بر همه اديان غالب مي‌گرداند، هرچند مشرکان نخواهند. او غيبتي دارد که در آن مردم بسياري از دين بر مي‌گردند و گروهي ديگر، بر دين‌ِ حق‌ِ اسلام ثابت مي‌مانند؛ برخي از «روي سرزنش‌» به آنها مي‌گويند: اگر راست مي‌گوييد موقع‌ِ ظهور امام زمان شما چه وقت است‌؟!» «ان الصابر في غيبتة علي الاذي و التکذيب بمنزلة المجاهد بالسيف بين يدي رسول الله(ص)؛ آگاه باشيد آنان که در غيبت ولي‌ّ با تحمل‌ّ رنج‌ها و تکذيب بي دينان بر عقيده خود ثابت مي‌مانند، مثل کساني‌اند که با شمشير در رکاب رسول خدا جهاد کردند.» از پيشگاه امام حسين (ع) سوال کردند: آيا شما صاحب اين امر هستيد؟ فرمود: «لا لکن صاحب الامر الطريد الشديد، الموتور بابيه‌، المکني بعمة ، يَضَع ُسيفه علي عاتقة ثمانية اشهر؛ نه من نيستم‌، بلکه صاحب اين امر کسي است که از ميان مردم کناره‌گيري مي‌کند، به سرزمين‌هاي دور دست مي‌رود و خون پدرش بر زمين مي‌ماند و از عمويش پنهان مي‌شود. آن گاه شمشير بر مي‌دارد و هشت ماه تمام شمشير بر زمين نگذارد». هم چنين در جاي ديگر روايت است‌: «قائم هذه الامه التاسع من ولدي صاحب الامر، و هو الذي يقسم ميراثه و هو حي‌؛قائم اين امت‌، نهمين فرزند من است که او صاحب اين امر، و ميراثش تقسيم مي‌شود، درحالي که او زنده است‌». ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein "ضامن اشک" https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5929172420500921560.mp3
7.01M
44 💚بیعت ما با چه کسی و بر چه اساسی است ✨ما باید حضرت مهدی عج را بشناسیم تا با اطمینان قلبی در سختی‌ها و دشواری ها پایبند به عهدمان نسبت به حضرت مهدی عج باشیم 💚مهدی عج نماینده چه قدرتی است اگر ما به قدرت خدا یقین پیدا کنیم تا آخر در خط آتش باقی خواهیم ماند ✨تاکید دعای عهد بر قدرت خداوند برای رسیدن به يقين مطلق ما به قدرت خداست 💚فرق دانستن و یقین چیست ✨آنچه درباره قدرت خدا در ابتدای دعای عهد آمده رسیدن ما به یقین است در نور عظیم ، کرسی رفیع و جاری شدن قدرت خدا در دریاها 💚رب المسجور یعنی قدرت ویژه ای که هیچ قدرتی در مقابل امواج مهدویت توان استقامت ندارد ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein "ضامن اشک" https://telegram.me/zameneashk گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/FZyB8wtSEIs1huKFB7rOqG