eitaa logo
بشری
226 دنبال‌کننده
24.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️تفاوت واکنش روزنامه ی شرق به دو حمله‌ی تروریستی در پاریس و #نیوزیلند آبشخور نشریات زنجیره ای با بی بی سی و رسانه های معاند یکی است! #NewZealandTerroristAttack #Christchurch 🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
💐🌺🎉میلاد حضرت امام جواد مبارک باد 💐🌺🎉 🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️نشست آینده‌پژوهی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسائل #زنان با نگاه به بیانیه #گام_دوم: قسمت دوم
♦️نشست آینده‌پژوهی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسائل با نگاه به بیانیه : قسمت سوم: 📍سومین مسأله، مقوله عشق است. در این موضوع به خصوص در اروپا و در محافل آکادمیک درباره عشق رمانتیک صحبت شده است. اما در ایران مسأله جدیدی است. عناصر مختلفی هم به آن دامن زده‌اند. آن خرد جمعی جنسی جامعه طوری تغییر کرده که مفهوم عشق در خانواده به شدت تغییر کرده است. فیلم‌هایی که در قالب صحبت‌های کوتاه با دختر و پسرهای جوان است را ببینید؛ بنظر می‌رسد رابطه عشقی بینشان برقرار است اما خود آنها تعریفشان از رابطه‌شان عشق نیست. فقط یک نیاز است که شاید بدنی است. در خود خانواده‌ها هم به همین کیفیت است. تغییر سوگیری خانواده چند کارکردی به خانواده عشق رمانتیک بسیار بسیار اثر دارد. یعنی اگر خانواده‌ای برای 5 تا کارکرد شکل می‌گیرد و یکی از این کارکردها به طور طبیعی مختل شود، مثلا عشق زن و شوهر ضعیف بشود، یا مشکل اقتصادی داشته باشند، به‌خاطر 4 کارکرد دیگر خانواده پابرجا می‌ماند. اما اگر خانواده تک‌کارکردی شود، آن هم فقط و فقط عشق رمانتیک باشد، خیلی طبیعی است که خانواده دچار شکست می‌شود. 📍این مباحث، مباحثی نیست که فکر کنید ناگهانی از بطن جامعه و فرهنگ ما درآمده است. طبیعتاً خاستگاه این تحولات در اروپا است و جامعه مدرن به دنبال خود آن را ایجاد کرده است. فضل الرحمن؛ روشنفکر مسلمان هندی می‌گوید ما متدینین در مواجهه با مدرنیته می‌توانیم این چند مواجهه را داشته باشیم: یک گروه پدیده مدرن را به عنوان پدیده‌ای نجس و منفور بگیریم و از کنار آن بگذریم. کسانی که این برخورد را با مدرنیته داشتند، مدرنیته آنها را زیر پایش له کرد. گروه دوم کسانی هستند که می‌پذیرند اتفاق بزرگی دارد می‌افتد و البته الزاماتی هم دارد ولی ما باید مواظب باشیم و دامن ما با این پدیده‌ تر نشود. در حالی که عناصر مدرنیته به گونه‌ای وارد زندگی‌شان شده که فکر نمی‌کنند بدون مدرنیته بتوانند زندگی کنند. گمان می‌کنند می‌توانند آن را کنترل کنند. در حالی که این اتفاق نیافتاده است. گروه سوم هم کسانی هستند که مدرنیته را با تمام ابعاد هول‌انگیزش فهم می‌کنند و سعی می‌کنند با آن مواجهه شوند. این گروه وجود دارد؟! یا کاری انجام داده‌اند؟! می‌دانیم نگرانی به این سبک در گروهی وجود دارد. اما اینکه در مقابلش چه کرده‌اند، شخصا نمی‌توانم بگویم چه حدی موفقیت داشته‌اند. نمی‌خواهم بگویم کاری نشده ولی کار مشت‌ پُرکنی نبوده است. زمانیکه دسته‌ای از دانشمندان مسلمان این هشدار را در کشورهای هند و پاکستان و افغانستان دادند ما هنوز در گیر و دار این قصه‌ها نبودیم. جامعه ما در زمان طاغوت دو بخش بود. جامعه بسته حوزه، هنوز بنظرش می‌رسید با پرهیز می‌تواند از این تغییرات دوری کند. اما بعد از انقلاب شرایط فرق کرد کمااینکه مدرنیته هم بساطش گسترده‌تر شده بود. بنظر من اگر بخواهیم با توجه به رهبر انقلاب کاری بکنیم و حرفی بزنیم و از خطابه دست برداریم، بخصوص آنجا که می‌فرمایند: "ما باید کنیم که مقدمه طلیعه ظهور باشد"، قطعا یکی از ارکان آن یک تمدن خانواده‌گراست که برای تمام اعضایش توانمندی در مقابل فشار مدرنیته ایجاد کند. همه ما نیاز داریم اول به یک سطحی از خودآگاهی درباره این جریان برسیم و مردم را نیز به این آگاهی برسانیم. این حرکت باید از خودعاملی در خانواده‌ها شروع شود. ادامه دارد ... 🌿🌺 کمیته زنان مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_enghelaby
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پرواز تاریخی اولین لگرد در ایران 📌پرواز سولویی اولین بالگرد در ایران در شرکت هلکوپاری ایران در کرج انجام شد. ▪️ نام خود را به عنوان اولین خلبان زن بالگرد ثبت کرد و اولین پرواز مستقل خود را انجام داد. 🌿🌺 کمیته زنان مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️نشست آینده‌پژوهی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسائل #زنان با نگاه به بیانیه #گام_دوم: قسمت سوم
♦️نشست آینده‌پژوهی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسائل با نگاه به بیانیه : قسمت چهارم: 🌸خانم اردبیلی: یک بخشی از فرایندهای آیندپژوهی اینست که پیش‌بینی‌هایی را در عرصه اقتصادی، فرهنگی اجتماعی می‌دهند؛ مثل شبیه‌سازی. گویا در پس زمینه ذهنیمان این است که جبری بر فضای اجتماعی ما حاکم است و آن جبر می‌خواهد آن روندی که تا به حال برساخت کرده را ادامه دهد و ما فقط برویم ببینیم این روند به کجا می‌رسد و آیا می‌توانیم کمی از این نمودار را بالا و پایین کنیم یا نه!؛ این یک برداشت ساده‌انگارانه است. یک عرصه عمیق‌تر اینست که نه پیش‌بینی آینده، بلکه بصیرت نسبت به آینده داشته باشیم. یعنی لایه‌ها عمیق‌تر آنچه که موضوع مورد نظر است را نگاه کنیم؛ آن سطوح عمیق گفتمانی و بعد روایت و اسطوره‌ای که آن واقعیت را برساخت کرده است. آن نوک کوه یخ‌زده برون‌‌زده و مشکلات را به ما نشان داده؛ آن را به دقت در بیاوریم و تحلیل کنیم. خیلی از فرآیندهای ما تا به حال در ، به خصوص در حوزه عموما در سطح بوده است. سطح کار را هدف قرار دادیم و نوک کوه را خواستیم بتراشیم. شما اگر نوک یخی که عمده‌اش زیر آب است را بتراشید، بقیه‌اش بالا می‌آید و مشکل همچنان پا برجاست. بماند که چه مقاومت‌هایی ایجاد می‌شود. مثلا در بحث عفاف و در کشور، یکی از ریشه‌های اصلی در تبرج، افراطی است که از سطح عرف فاصله دارد؛ در بحث -عفاف را با کمی فاصله می‌گویم- در تحقیقات قطعا مشخص شده آن بخش از زنان و دختران آن کرامتی که می‌خواستند در بخش‌های دیگر داشته باشند را احساس نکردند و با این تبرج به نوعی می‌خواهند هویت و اهمیتی در جامعه پیدا کنند. بلاشک یکی از ریشه‌های اصلی اختلالات پوشش و در جامعه، احساس کمبود شان و کرامت در است. اما عمده طرح‌هایی که داریم و حتی در شبکه‌های اجتماعی توسط متدینین انجام می‌شود، برخورد تند با بدحجابان است. من کاری ندارم که باید برخورد قانونی بشود یا خیر، کاری به درستی یا غلطی کار ندارم. می‌گویم ببینید مشکل کجاست. نوک کوه را داریم می‌تراشیم؛ اگر نگوییم داریم تیشه به ریشه می‌زنیم. اگرچه به هیچ‌وجه نمی‌توانیم منکر این باشیم که در همه سطوح حتی در سطح ظاهری کار باید انجام بشود اما بسنده کرده به آن سطح ما را زمین می‌زند. یک مجموعه از کارهای آینده‌پژوهانه این است که ببینید واحد مسئله‌ساز چیست؟ ساختار قدرتی که آن را شکل داده چیست؟ مسئله در چارچوبی که ایجاد شده حل نمی‌شود بلکه باید این فریم شکسته شود و دوباره چارچوب‌بندی صورت گیرد تا امکان حل مسئله را داشته باشیم. و این در اینکه ساختار توانمندسازی جنسیتی ما و نگاه به زن از چه جنس است، به شدت موضوعیت پیدا می‌کند. مثلا یکی از کارکردهای هر دو جنس در عرصه روابط جنسی و زناشویی است. وقتی که زن فقط به عنوان ابژه جنسی نگاه بشود، دو روی سکه دارد. یک رویش تمدن مادی غرب است که می‌گوید زن ابژه جنسی است و آن را غلبه داده و به عموم جامعه می‌آورد و در معرض نمایش قرار می‌دهد؛ تبرج‌های افراطی، برهنگی و.... . سوی دیگر، که خومان خیلی اوقات نمی‌بینیم، این است که ما به عنوان یک جامعه دینی و متدین گاهی به زن به عنوان ابژه جنسی نگاه می‌کنیم. ابژه جنسی که بهتر است پوشیده باشد و در خانه بماند. این یکی ابژه جنسی پوشیده و آن دیگری ابژه برهنه است. به هر حال همه ابژه جنسی هستند. آنوقت شما می‌بینید در گفتمان زن در انقلاب اسلامی، این نسبت‌ها تناسب ندارند، مثلا 20% عقلانی، 20% خانواده، 20% کارکرد اجتماعی، 20% پوشش و . یکدفعه می‌بینید همه‌اش را می‌پوشاند صددرصد می‌شود. در هر تریبونی فقط راجع به حرف می‌زنند. چرا؟ این بازی کردن در زمین دشمن است. این یعنی ابژه‌ای می‌خواهیم که فقط در محیط خانواده باشد و به ابعاد و کارکردهای دیگرش کاری نداریم. این دو طرف چنان زخم‌هایی به روح زن می‌زنند که یک عده از از این روزنه فرار می‌کنند. در تمدن غربی راهش را تفکرات فمینیستی می‌دانند؛ کنار گذاشتن زنانگی و محدود کردن آن به یک رابطه جنسی. بعدها این وضعیت تغییر یافت اما انگاره اصلی همین بود. این طرف ما چه داریم؟! این طرف علم مقام زن را باید کسی بلند کند و از افراط‌ها و تفریط‌ها و انحرافات جلوگیری کند. اما این علم را نهاد دینی بلند نمی‌کند. البته رهبران انقلاب بلند کرده‌اند. ادامه دارد ... 🌿🌺 کمیته زنان مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_enghelaby
📸 حدیث‌نگاشت| برگی از کلام امام جواد (ع) 🔹به مناسب سالروز ولادت امام محمدتقی (ع) @iqnanews 🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️نشست آینده‌پژوهی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسائل #زنان با نگاه به بیانیه #گام_دوم: قسمت چهارم:
♦️نشست آینده‌پژوهی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسائل با نگاه به بیانیه قسمت پنجم: 🌸خانم علاسوند: ارزش نمود در انقلاب امام و دکترین رهبران انقلاب اعم از امام و مقام معظم رهبری بسیار مهم است. این‌که یک دفعه امام حکم حضور یک خانم را در مجلس موسسان آن زمان صادر کنند، فرماندهی سپاه بخشی از کشور را به یک محول کنند، در مقام یک مرجع و زعیم تصریح کنند که حتما و الزاما باید این جریان مشارکت در سرنوشت کشور تداوم پیدا کند و بعدا هم این موارد در بحث در فرمایشات مقام معظم رهبری که خودش دکترینی است، ادامه پیدا کرد. لازم است عمق تحولی که انقلاب می‌خواسته در زندگی ایجاد کند را متوجه شویم. من پیرو عرایض قبلی، می‌خواهم این نکته را عرض کنم که برای رسیدن به آرمان‌ها، یک کاری را باید حاکمیت انجام بدهد، یک ضلع دیگر از کار برعهده خود جامعه است و مباحثی که خانم دکتر اردبیلی اشاره کردند. جامعه باید با حیثیت فردی خودشان فعال‌تر بشوند و کار بکنند. غیر از اینکه خودشان به تمامی این الگو واقفند و در زندگیشان تصمیم می‌گیرند و خود را از این دوگانه خلاص می‌کنند. این دوگانه را فقط خانم‌ها هم دامن نمی‌زنند. بخش زیادی از روحانیون هم هستند که بخش بزرگی از فارغ‌التحصیلان انقلابی دانشگاه را خانه‌نشین کرده‌اند. یعنی نتوانستند جوری اولویت‌های آنها را سامان بدهند که ازدواج سر جایش باشد، مادری سر جایش باشد، بچه‌دار شدن سر جایش باشد، فعالیت اجتماعی سر جایش باشد و... 🏵خانم داورپناه: درباره انقلاب اسلامی و در انقلاب اسلامی ما چقدر برای نسل بعدی کم روایت کردیم، بد روایت کردیم و بد روایت کردند و نگذاشتند روایت شود. فعالان انقلابی حوزه از منظر بحث روایت به چند دسته قابل تقسیم‌اند. یک بخش، مشارکت کنندگان در فرایند انقلاب بودند. ما یک سری زنی داریم که مصداق بودند و در آن مشارکت داشتند، در آن فضا بالیدند و آن فضا را ساختند. اینها هستند که پیشکوتان انقلاب محسوب می‌شوند. مثلا خانم دباغ، خانم‌هایی که بعضا آنها را از دست دادیم و خانم‌هایی که هنوز هستند و ما آنها را روایت نکردیم و نسبت به آنها یک اضطراب روایتی وجود دارد. این آدم‌ها خودشان خودشان را بازنمایی نمی‌کنند؛ در جهانی که در سیطره بازنمایی‌ها است. دنیای ما دنیای اینستاگرام است؛ مهم نیست آدم‌ها چه هستند، مهم این است که آدم‌ها چه به نظر می‌آیند. وقتی که ما از یک دختر بپرسیم دلت می‌خواهد شبیه چه کسی باشی، چقدر امکان دارد که بگوید که من بین مدل خانم سلیحی و خانم دباغ تردید دارم. اصلاً می‌داند این مدل‌های زندگی چیست؟ این زنان از دست ما خواهند رفت. خودشان مخلص و با حیا هستند و خودشان دنبال این نیستند که روایت بشوند و ما هم روایتشان نمی‌کنیم و کسان دیگری یک روزهایی روایت‌های عجیب و غریبی از آنها خواهند گفت که باید دفاع کنیم. ادامه دارد ... 🌿🌺 کمیته زنان مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_enghelaby
♦️استاد زن دانشگاه شیراز جایزه علمی بریتانیا را دریافت کرد 🌸دکتر مرضیه موسوی‌نسب استاد تمام علوم صنایع غذایی و مؤسس و رئیس گروه پژوهشی فرآوری آبزیان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، جایزه علوم سافریج ٢٠١٩ از بریتانیا را دریافت کرد. 🎁این جایزه با عنوان 'Suffrage in Science and Technology' با هدف معرفی موفقیت‌های علمی زنان و انگیزه بخشی به جامعه بانوان در زمینه ورود به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی اهدا می‌شود. این جایزه همزمان با روز جهانی زن در آیینی به خانم موسوی‌نسب تعلق گرفت. 🏵این استاد دانشگاه شیراز فارغ التحصیل این دانشگاه و نیز دانشگاه مک‌گیل کانادا است و تحقیقات فراوان و با ارزشی در حوزه میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی غذایی، میکروبیولوژی صنعتی و تکنولوژی شیلات داشته است. وی در این راستا بیش از ٢٥٠ مقاله علمی داشته و بیش از ٦٠ دانشجوی تحصیلات تکمیلی راهنمایی کرده است. پیش از این دکتر زهره عظیمی‌فر دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز، جایزه علوم سافریج سال ٢٠١٧ را دریافت کرده بود. براساس این گزارش، جایزه علوم سافریج مورد حمایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر انگلستان از جمله امپراله کالج و آی بی ام و مرکز تحقیقات پزشکی لندن است و در دسته‌بندی‌های علوم پایه، مهندسی و علوم پزشکی به زنان دانشمند دنیا اختصاص می‌یابد. این نشان، هر دو سال یکبار از یک بانوی دانشمند به دیگر بانوی علمی منتقل می‌شود. 🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_enghelaby
﷽✨ 🌾 نشانه‌های پرهیزکاران: ✨يعفو عمن ظلمه، و يعطي من حرمه، و يصل من قطعه✨ 🔷پرهيزگار از کسي که به او ستم کرده مي‌گذرد 🔷و به آنکه محرومش ساخته عطا مي‌کند 🔷و با کسي که پيوندش را قطع کرده مي‌پيوندد. 📚 نهج‌البلاغه، خطبه 193 🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿 🌺 @zanan_ebghelaby