#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 3️⃣2️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part24_روایت رهبری.mp3
16.17M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 4️⃣2️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استوری
⚠️ همه مسئولیم
➕ یک #نکته_اخلاقی از امام خمینی(ره) به اشتراک بگذارید...
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری:
#استاد_حبیب_صداقت
📖 سوره مبارکه بلد (آیه ۱ الی ۴ )
┅═✼✿✵📖✵✿✼═┅┄
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
علت تحريم دزدي دزدي نيز به خاطر تباهي اموال و كشتن جانها حرام شده است، همچنين به سبب فراهم نمودن زمي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه
أبومحمد هارون بن موسي تلعكبري (رض) از محمد بن همام بن سهيل (رض) از حسن بن محمد بن جمهور روايت كرده است كه گفت: پدرم كه از آشنايان أبو الحسن علي بن موسي الرضا (ع) و از خواصّ و ملازم خدمت آن حضرت بود و در سفر آن جناب از مدينه به خراسان كه به شهادت ايشان در طوس در سن چهل و نه سالگي انجاميد، آن بزرگوار را همراهي ميكرد
برايم گفت: مأمون در نيشابور بود و سرورم أبوالحسن الرضا (ع) و جمعي از فلاسفه و پزشكان مانند يوحنّا بن ماسويه و جبرائيل بن بختيشوع و صالح بن بهلمه هندي و عده اي ديگر از عالمان و صاحب نظران در انجمن مأمون حضور داشتند. در آن مجلس از طبّ و آنچه باعث سلامت و تقويت بدن است سخن به ميان آمد، مأمون و حضّار غرق در صحبت شدند و از اين دانش و اين كه چگونه خداوند تعالي اين بدن را تركيب كرده و چهار طبع متضادّ را در آن تلفيق كرده، و از سود و زيانهاي غذاها و بيماريهاي ناشي از آن سخن گفتند، و أبوالحسن (ع) همچنان ساكت بود و در اين باره سخني نمي گفت، مأمون به ايشان عرض كرد: يا أباالحسن! نظر شما درباره اين موضوعي كه از اوّل امروز ما را به خود مشغول ساخته است، چيست؟ چون موضوع براي من مهم است و اين مطالب را بايد دانست، و شناخت غذاهاي مفيد و مضرّ، و تدبير بدن امري ضروري است. ابوالحسن (ع) به او فرمود: من در اين خصوص تجربياتي دارم و امتحان و گذشت زمان درستي اين تجربياتم را براي من روشن ساخته است، به علاوه از گذشتگان هم اطلاعاتي بدست آورده ام، و اينها چيزهايي است كه انسان بايد بداند و در ندانستنش معذور نيست، من اين تجربيات و اطلاعات خود را با مطالب ديگري نزديك به آنها كه شناخت و دانستنشان لازم است
براي اميرالمؤمنين يكجا بيان خواهم كرد. راوي گويد: مأمون براي رفتن به بلخ عجله داشت، از اين رو جلوتر از ابوالحسن (ع) راهي بلخ شد و از آن جا به حضرت نوشت كه به وعده وفا كند و آنچه را در اين زمينه از ديگران شنيده و خود تجربه كرده است در خصوص خوراكيها و نوشيدنيها و داروها و فصد (رگ زني) و حجامت و مسواك زدن و حمّام و نوره و استفاده از اين چيزها برايش بنويسد. ابوالحسن (ع) نامه اي به او نوشت كه رونوشت آن اين است: بسم الرحمن الرحيم با توسل به خداوند، اما بعد: نامه اميرالمؤمنين كه فرموده بود شنيدهها و تجربيات خودم را در خصوص خوراكيها و نوشيدنيها و مصرف داروها و فصد و حجامت و حمّام و نوره و قوّه باه و ديگر چيزهايي كه باعث سلامت و قوّت بدن ميشود برايش توضيح دهم، به دستم رسيد. من در اين نامه آنچه را لازم است براي اميرالمؤمنين توضيح ميدهم و مطالبي را كه در خصوص خوراكيها و نوشيدنيها و مصرف دارو و فصد و حجامت و قوّه باه و ديگر چيزهاي لازم براي تدبير جسم ايشان لازم است شرح ميدهم، و توفيق از خداست. (بدان اي اميرالمؤمنين) كه خداوند عزّوجلّ براي معالجه هر دردي كه در بدن مينهد دارويي قرارداده، و براي هر نوع بيماري نوعي دوا مقرّر داشته است، چون اين بدنها شبيه يك كشور است كه پادشاه آن قلب است
، و عمّال و كارگزارانش رگها و بندهايند (و مغز، و قصر پادشاه قلب اوست) و قلمرو او كلّ پيكر است، و معاونان و دستيارانش دستها و پاها و چشمها و لبها و زبان و گوشهايند، و خزانه هايش معده و شكم اوست، و سراپرده اش سينه او. دستها دو معاونند كه وسيله دور و نزديك ساختن هستند و طبق سفارشها و دستورهاي پادشاه عمل ميكنند (پاها پادشاه را جا به جا ميكنند) به هر كجا كه بخواهد، چشمها آنچه را كه از نگاه او پنهانند به وي نشان ميدهند، چرا كه پادشاه در سراپرده است و اخبار جز با اجازه به او نمي رسند. همين چشمها به منزله دو چراغ پادشاه نيز هستند. دژ و قلعه بدن گوشهايند، و تنها به چيزهايي اجازه ورود بر پادشاه را ميدهند كه او موافقت كند، زيرا اين دو عضو قادر نيستند چيزي را وارد كنند مگر آنگاه كه پادشاه به آنها اشاره كند و اذن دهد، پادشاه به آن دو گوش ميدهد و سپس پاسخ دلخواه خود را به آنها ميدهد. زبان با ابزارهاي چندي سخن پادشاه را ترجمه ميكند از جمله با ريح الفؤاد و بخار معده و كمك لبها. و لبها را قدرتي نباشد مگر با حركت زبان و اين دو از يكديگر بي نياز نيستند، و سخن گفتن جز با گرداندن صدا در بيني نيكو صورت نگيرد، زيرا همان گونه كه ني زن با دميدن در ني
صدايي نيكو در ميآورد، بيني نيز سخن را نيكو ميسازد. (منخرها يا سوراخهاي بيني نيز اين گونه اند، بيني به پادشاه ميرساند) بوهاي خوش را كه او دوست ميدارد، و اگر بوي ناخوشي باشد پادشاه به دو دست فرمان ميدهد دستها (با كنار زدن شيئ بد بو يا گرفتن سوراخهاي بيني) مانع رسيدن آن بو به پادشاه ميشوند. مع هذا، اين پادشاه پاداش و كيفر هم ميدهد، كيفرش سخت تر از كيفري است كه پادشاهان قدرتمند دنيوي ميدهند، و پاداش او نيز از پاداش اين پادشاهان برتر است، كيفر آن غم و اندوه است، و پاداشش شادي و سرور.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب
💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 13
🔰 با یادگیری این مبانی ، سیاست را بهتر تحلیل کنیم
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 3️⃣1️⃣ ادامه بحث مغالطات سیاسی
❌❌ پایان دوره روش تحلیل سیاسی ❌❌
✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 21
شماره 1⃣2⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #قرارگاه_محمود فصل 2⃣1⃣ "قرار شبانه ساعت ۲۳ "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part13_قرارگاه محمود.mp3
22.38M
📗کتاب صوتی
#قرارگاه_محمود
فصل 3️⃣1️⃣
"عشق دلبستگی است یا وابستگی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾 اگر این جنس مردان بودند . . .
⭕️خبرنگار: خوشحالی اخوی، عملیات دیشب چطور بود؟
رزمنده: خیلی خوب شد
+حالت چطوره؟
-خیلی خوبه، اول شب دستم قطع شده از مچ ولی با این دستم جنگیدم
🟠مرد تویی،بقیه اداتو درمیارن...
🔴 حضرت علامه ایةالله مصباح یزدی اعلی الله مقامه الشریف
خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد و فرهنگ هم هست، اگر ما همان رزمندهها باشیم
🟢این مردانگی را بازنشر کنید تا مسئولان و کندفهمها و مالهکشها شناخته شوند
#مرد_میدان
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
برهان توحید چه اگر فرضاً، دو مؤثر و دو معبود در عالم باشند [۱]: یا آن دو موافق در رأی اند ؛ [۲]: یا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحقیق در اسم مالک
قوله علیه السلام: مَالِکُ الْمُلْکِ.
الملک: المملکة والسلطنة، و هی الاستیلاء و التمکّن فی التصرف.
و به اعتباری لفظ ملک اطلاق شده بر عالم طبیعی و عالم ناسوت، چه مراتب عوالم ایجاد در تنزّلات و ترقّیات چهار است از: عالم لاهوت و عالم جبروت و ملکوت و ناسوت که:
اوّل: اشاره به عالم اسماء و صفات.
و ثانی: اشاره به عالم مجرّدات که عقول طولیه و ملائکه « سَابِقَاتِ سَبْقاً » [۱] باشند.
و ثالث: یعنی نشأه ملکوت عالم نفوس مجرّده و ارواح بسیطه سماویه، که از
آنها به ملائکه « مُدَبِّرَاتِ أَمْراً » [۲] تعبیر شده، چه استکمال عالم عنصریات مربوط به تدبیرات حرکات اجرام سماویه و نفوس متعلّقه آنها است.
و عالم ملک که از او به عالم ناسوت تعبیر شده « فارقات فرقاً » [۳] اند چه هر جزئی از جزء دیگر او در افتراق اند. ولی در فقره دعا و آیه شریفه که: «مالِکَ الْمُلْکِ [۴] » بر خدا اطلاق شده، مراد همان مملکت و استیلای بر تمام مراتب عوالم بجملتها مراد است، نه آن که مالک دنیا است فقط که عالم مُلک مقابل ملکوت باشد، چنان که در فاتحة الکتاب میخوانی: « مَالِکِ یَوْمِ الدِّین [۵] »، یعنی او است
----------
[۱]: ۶ - اشاره است به سوره نازعات، آیه ۴.
[۲]: ۱ - اشاره است به کریمه نازعات، آیه ۵.
[۳]: ۲ - اشاره است به سوره مرسلات، آیه ۴.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۲۶.
[۵]: ۴ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۴.
مالک روز جزا که عالم ملکوت و عالم آخرت باشد.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اشاره مبرد در حضور عده ای غلامش را احضار کرد و به او گفت: برو اگر دیدی چیزی نگو و اگر ندیدی به او ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوتراب
مردی سنی مقداری گندم کهنه برای یک شیعی فرستاد. شیعی گندم را عودت داد و مقداری گندم تازه مخلوط با خاک برای وی فرستاد، وی پذیرفت و این دو شعر را برای او ارسال نمود. به جای گندم ما، گندمی برای ما فرستادی، ما گندم کهنه خود را کنار گذاشتیم و گندم تازه تر آلوده به خاک را پذیرفتیم یعنی ابوترابی شدیم.
بعثت لنا بذاک البریره
رجاء للجزیل من الثواب
رفضناه عتیقاً وارتضینا
به اذا جاء و هو ابوتراب
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
ببخشید چت و تماس مجازی با جنس مخالف گناه دارد؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر بدون قصد لذت و کلمات مهیج شهوت باشد و نسبت به عدم وقوع در حرام و مفسده مطمئن باشند، فی نفسه اشکال ندارد.
#احکام
#احکام_فضای_مجازی
#احکام_ارتباط_بانامحرم
#چت_بانامحرم