eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
ابراهيم (ع) ۱- صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري عطّار در نيشابور در شعبان سال ۳۵۲ از محمد بن علي بن محمد بن قتيبه نيشابوري، از فضل بن شاذان نقل كرده است كه گفت: از امام رضا (ع) شنيدم كه مي‌فرمود: چون خداوند تبارك و تعالي ابراهيم (ع) را فرمان داد تا به جاي پسرش اسماعيل، گوسفندي را ذبح كند كه خداوند آن را فرستاده بود، ابراهيم (ع) در دل آرزو كرد كه اي كاش فرزندش اسماعيل را به دست خود ذبح مي‌كرد و دستور ذبح گوسفند به جاي فرزندش به او داده نمي شد تا همان احساسي را به دست آورد كه پدري با دست خود عزيزترين فرزندانش را سر مي‌برد و بدين كار سزاوار برترين درجات اهل ثواب در برابر تحمل مصيبتها شود، پس خداوند عزّوجلّ به او وحي نمود: اي ابراهيم، محبوب ترين خلق من نزد تو كيست؟ او گفت: پروردگار من! كسي محبوب تر از محمد (ص) نزد من نيافريده اي، خداوند عزّوجلّ به او وحي فرمود: اي ابراهيم! آيا او نزد تو از خودت محبوب تر است؟ گفت: آري او را از خودم هم بيشتر دوست دارم، فرمود: فرزند او نزد تو محبوب تر است يا فرزند خودت؟ گفت: البته فرزند او، فرمود: آيا بريده شدن سر او به ستم و به دست دشمنانش براي تو دردناكتر است يا سر بريدن فرزندت به دست تو و در اطاعت از من؟ گفت: پروردگارا، البته بريده شدن سر او به دست دشمنانش براي من دردناكتر است، فرمود: اي ابراهيم، عده اي كه خود را از امّت محمد (ص) مي‌پندارند پس از او فرزندش حسين (ع) را به ستم و تجاوز خواهند كشت همان گونه كه گوسفندي را سر مي‌برند و بدين كار سزاوار خشم من مي‌شوند. آن گاه ابراهيم (ع) بر اين مصيبت ناله كرد و قلبش به درد آمد و شروع به گريستن نمود، و خداوند عزّوجلّ بدو وحي نمود: ابراهيم، جزع و بيتابي تو بر حسين و كشته شدن او را فديه جزع و بيتابي تو بر فرزندت اسماعيل - در صورتي كه او را ذبح مي‌كردي - قرار دادم و بالاترين درجات ثواب صبر در برابر مصيبتها، را بر تو واجب ساختم، اين است معناي فرموده خداي عزّوجلّ كه (و با قرباني بزرگ فديه او را داديم) ۱ و لاحول و لاقوه الاّ بالله العليّ العظيم ۲. ۲- صدوق از احمد بن زياد بن جعفر همداني (رض) از علي بن ابراهيم بن هاشم، از پدرش، از علي بن معبد، از حسين بن خالد، از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: از پدرم (ع) شنيدم كه از قول پدرش مي‌فرمود: خداوند عزّوجلّ ابراهيم را خليل [ خويش ] برگزيد زيرا هرگز نه كسي را رد كرد و نه از كسي جز خداوند عزّوجلّ خواهشي نمود۳. ۳- صدوق گويد: ابوالحسن محمد بن علي بن شاه فقيه مروزي در مرو رود در خانه اش ما را چنين حديث كرد كه ابوبكر بن عبدالله نيشابوري گفته است: ابوالقاسم عبدالله بن احمد بن عامر بن سليمان طائي در بصره نقل كرده است: پدرم در سال ۲۶۰ گفت: علي بن موسي الرضا (ع) در سال ۱۹۴ فرمود: رسول خدا (ص) فرموده اند: چون روز قيامت شود از دو سوي عرش مرا ندا آيد كه: اي محمد! وه كه چه نيكو پدري است پدر تو ابراهيم خليل، و چه نيكو برادري است برادرت علي بن ابي طالب ۴. ۴- طوسي گويد: از ابن صلت اهوازي كه گفت: ابن عقده به ما خبر داد و گفت: علي بن محمد حسيني به من خبر داد و گفت: جعفر بن محمد بن عيسي ما را حديث كرد كه عبيدالله بن علي ما را حديث كرد و گفت: علي بن موسي از پدرش، از جدّش، از پدرانش، از علي (ع) نقل نموده، فرمود: ابراهيم (ع) نخستين كسي بود كه از ميهمان پذيرايي كرد و نخستين كسي بود كه مويش سپيد شد. سوال كرد: اين چيست؟ گفته شد: وقار دنيا و نور آخرت است۵. ۵- راوندي به اسناد خود از صدوق، از نقّاش از ابن عقده از علي بن حسن بن فضّال، از پدرش، از امام رضا (ع) نقل كرده كه آن حضرت فرمود: چون ابراهيم (ع) به آتش افكنده شد خداوند را به حقّ ما خواند و خداوند آتش را سرد و سلامت گرداند۶. منبع حديث ۱- صافّات/ ۱۰۷. ۲- عيون أخبار الرضا ۱/ ۲۰۹. ۳- عيون أخبار الرضا ۲/ ۷۶. ۴- عيون أخبار الرضا ۲/ ۳۰. ۵- أمالى طوسي ۱/ ۳۳۸. ۶- قصص الأنبياء ۱۰۵ - ۱۰۶. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش نهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹
🔰 سلسله 30 شماره 0⃣3⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فراتر از فریاد 2.mp3
15.9M
نمایش فراتر از فریاد داستان زندگی قسمت دوم
اسم اعظم و اسم اعظم « اللّه » است، زیرا که آنچه نعوت و اوصافی که در تمام اسماء است در «اللّه» منطوی است، این است که هر یک از حقایق کونیه از سماء و سماوی و ارض و ارضی است در مقام بروز حکایت از اسم و صفتی از صفات حق تعالی نماید، حتی ملائکه از اسم سبّوح و قدوس او حکایت نمایند، به خلاف انسان که مظهر «اللّه» است ؛ این است که کمالات و فعلیاتی که در تمام موجودات است به طور انتشار در انسان است، به طور لفّ و جمع، کما قیل: لیس من اللّه بمستنکر أن یجمع العالم فی واحد [۳] باری، گفته اند که «اللّه» مشتق از « أله » است ؛ لأ نّه یألهُون إلیه، أی یشتاقون الخلائق فی حوائجهم إلیه، قال المولوی قدس سره: معنی اللّه گفت آن سیبویه یألهون فی الحوائج، هم لدیه علم الهی و آن که در فقره دعا « لایخفی علیه شی ء » [۴] أی أ نّه تعالی عالم بحقایق الأمور من السماء والارض و ما فیها قبل وقوعها ؛ زیرا که اعیان حقایق ثابته قبل از ایجاد نبودند نه موجود و نه مذکور، کما ورد: « کان اللّه و لم یکن معه شی ء » [۱]، و هو عالم و لا معلوم، کما قال المعصوم: « کان ربّنا عزوجل والعلم ذاته، و لا معلوم والسمع ذاته و لا مسموع، و البصر ذاته و لا مبصر، والقدرة ذاته و لا مقدور، فلما أحدث الأشیاء و کان المعلوم، وقع العلم [منه] علی المعلوم، والسمع علی المسموع، والبصر علی المبصر، والقدرة علی [۲] المقدور » [۳] و این مرتبه از علم را علم ذاتی ازلی گویند. ---------- [۳]: ۱ - اعیان الشیعة، ج ۴، ص ۴۷۲ ؛ ارشادالقلوب، ج ۲، ص ۲۱۷. [۴]: ۲ - الصحیفة السجادیة، ص ۲۵۴ ؛ فلاح السائل، ص ۲۶۶. [۱]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۵۴، ص ۲۳۸. [۲]: ۴ - اصل: فی. [۳]: ۵ - الکافی، ج ۱، ص ۱۰۷ ؛ التوحید، ص ۱۳۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۷۱: « لم یزل اللّه جل و عزّ ربّنا و العلم... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
حجاب شراب نزد هارون رشید شعر ابونواس قرائت شد که می‌گوید: مرا به آن شرابی سرگرم نما که در رحم چادر پیری به خود پوشانیده است. فاسقنی البکر التی اعتجرت بخمار الشیب فی الرحم هارون پرسید شعر از کیست و لباس پیری چیست؟ یکی از حضار مجلس گفت: وقتی شراب در خم ریخته شود، کف سفیدی روی آن می‌گیرد. نظر ابونواس به آن بوده است. اصمعی نیز حضور داشت، گفت: ابوعلی مقامش برتر از آن است که شعری بسراید و لطافتی در آن نباشد، خودش را بحضور بخوان و معنای شعر را از او بپرس. رشید دستور داد ابونواس را آوردند، وی گفت: نخستین بار که خوشه انگور را در خمره می‌اندازند، چیزی شبیه به پنبه اطراف آن را می‌گیرد. اصمعی گفت: نگفتم، نظر ابونواس به چیزی دقیق تر از آن است که گفته شد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 4 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 4️⃣ ،ذوق زدگی عده ای اصلاح طلب از پیشنهاد آمریکا 👈 در زمان دولت اصلاحات، واقعه حمله به برج های دوقلوی آمریکا پیش می آید، آمریکا ،طالبان را مقصر اصلی می داند، به دولت ایران پیام می دهد که با همکاری همدیگر ، علیه طالبان جنگ کنیم، برخی مسئولین دولت پیش رهبری می روند تا موافقت ایشان را جلب کنند که... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
تحليلى پيرامون شورا ۱. نگاهى به تركيب شورا نشان مى دهد كه عمر به گونه اى شرايط را آماده كرده بود كه عثمان و يا عبدالرحمن بن عوف به عنوان خليفه انتخاب مى شدند. عبدالرحمن بن عوف و سعد بن ابى وقاص دو تن از برجستگان بنى زهره، و عثمان از معاريف و قديمى ترين مسلمانان بنى اميه، از دو تيرۀ با نفوذ قريش بودند. علاوه بر اين، عبدالرحمن بن عوف شوهر خواهر عثمان و برادر دينى او بود. دادن حق ويژه در انتخاب خليفه به يكى از اين دو از سوى عمر، دادن تضمين براى رسيدن خلافت به آن‌ها در ظاهر مردم فريب «شورا» بوده است. طلحه و زبير از مسلمانان اوليه و با سابقه بودند. طلحه به سبب كينه اى كه از على (عليه السّلام) داشت، مسلّم بود كه جانب او را نخواهد گرفت، زيرا حضرت امير (عليه السّلام) در جنگ بدر دو برادر و عموى طلحه را به هلاكت رسانده بود. ضمن اين كه طلحه از قبيلۀ ابوبكر بود و پس از غصب خلافت، ميانۀ بنى تيم بن مره با بنى هاشم تيره شده بود. زبير نيز به سبب برادرى دينى با طلحه و حضور همراه با وى، در همۀ صحنه ها، قابل حذف از شورا نبود. علاوه بر اين كه حضور يك تن در شورا كه به على (عليه السّلام) حداقل به واسطۀ خويشاوندى تمايل داشته باشد، مى تواند مانع ايجاد شبهۀ يك طرفه بودن آن گردد. ۲. با وجود نظر عمر مبنى بر اين كه افراد شورا كسانى هستند كه پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) از آن‌ها راضى بود و اين عده اهل بهشت هستند، افرادى كه به طور قطع صلاحيت آنان از همۀ اعضاى شورا، به جز على (عليه السّلام)، بيشتر بود و بارها در لسان پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) مورد توجه و عنايت قرار گرفته بودند، از حضور در شورا باز ماندند. افرادى همچون سلمان، ابوذر، مقداد، عمّار، حذيفة بن يمان، عبدالله بن عباس، ابوايوب انصارى و.... در حقيقت سخن عمر در رضايت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) از اين افراد، توجيهى بر انتخاب معنادار و هدفدار خود بود. او به رغم اين كه معتقد بود اگر «سالم» غلام ابوحذيفه زنده بود، وى را خليفه مى گردانيد، حاضر نشد غير قريشى را در شورا راه دهد. همۀ افراد شورا از قريش و مهاجران بودند و يك تن غير مهاجر در آن‌ها نبود، تا چه رسد به غلامى يا غلام آزاد شده اى! اين نكته تأييدى است بر ادعاى ما كه عمر به عمد افرادى را تعيين كرده بود كه نهايتاً خلافت را به عثمان يا عبدالرحمن واگذار كنند. ۳. شرطى كه عبدالرحمن با على (عليه السّلام) كرد، قصدى جز به كنار نهادن او نداشت؛ زيرا او از مسلمانان اوليه بود و به خوبى مى دانست كه على (عليه السّلام) جانشين بر حق و بلافصل پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) است و ابوبكر و عمر غاصب حق او هستند و هرگز روش آنان را نمى پذيرد. از اين رو قرار دادن چنين شرطى (كه على به روش ابوبكر و عمر عمل كند) بهترين وسيله براى اخراج نامزد شمارۀ يك خلافت از صحنۀ رقابت بود و توجيه عمل خود براى مردمانى بود كه روش ابوبكر و عمر، زندگى ابتدايى آن‌ها را دگرگون نموده و به آن خود كرده بودند. [۱] ---------- [۱]: . پيرامون نتيجۀ كار شورا تحليل هاى مختلفى صورت گرفته است. علاقه مندان مى توانند به كتاب هاى مربوطه از جمله سيرۀ علوى، ص ۴۷ و فروغ ولايت، ص ۲۵۸ مراجعه نمايند و نيز اشكالات ديگر وارد بر شورا (بدون تحليل) را در كتاب «على از زبان على» سيد جعفر شهيدى، ص ۴۹ ملاحظه فرمايند. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357