eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح و تفسير راه بقاى نعمت‌ها امام عليه السلام در اين كلام نورانى اشاره به اهميت مسئلۀ شُكر با تعبير جديد مى‌كند، مى‌فرمايد:«خداوند در هر نعمتى حقى دارد. كسى كه حق آن را ادا كند، آن نعمت را بر او افزون مى‌كند و كسى كه در آن كوتاهى نمايد آن نعمت را در خطر زوال قرار مى‌دهد»؛ (إِنَّ‌ لِلّهِ‌ فِي كُلِّ‌ نِعْمَةٍ‌ حَقّاً، فَمَنْ‌ أَدَّاهُ‌ زَادَهُ‌ مِنَها، وَ مَنْ‌ قَصَّرَ عَنْهُ‌ خَاطَرَ بِزَوَالِ‌ نِعْمَتِهِ‌) . «خاطَرَ» (از مادۀ مخاطره) به معناى به خطر افكندن است. منظور امام عليه السلام از حق نعمت، همان شكر است؛ نه تنها شكر زبانى و قلبى بلكه اساس شكر، شكر عملى است؛ يعنى از آن نعمت خداداد به نفع مظلومان استفاده كردن، صلۀ رحم به‌جا آوردن، آلام بيماران را تخفيف دادن، تعظيم شعائر نمودن، به فكر يتيمان بودن و امثال اين‌ها. شكر نعمت‌هايى مانند چشم و گوش و عقل و هوش، اين است كه آن‌ها را در مسير اهدافى كه براى آن آفريده شده‌اند به كار بگيريم و مطابق تعبير معروف علماى اخلاق، «الشُّكْرُ هُوَ صَرْفُ‌ الْعَبْدِ جَميعَ‌ ما أنْعَمَهُ‌ اللّهُ‌ فيما خُلِقَ‌ لِأجْلِهِ‌؛ شكر عبارت از اين است كه انسان، تمام آنچه را خدا به او روزى داده براى آن اهدافى كه آفريده شده است صرف كند». البته شكر زبانى جايگاه خود را دارد؛ در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم: «تَمَامُ‌ الشُّكْرِ قَوْلُ‌ الرَّجُلِ‌ الْحَمْدُ لِلَّهِ‌ رَبِّ‌ الْعَالَمِينَ‌؛ تمام شكر آن است كه انسان (از روى اخلاص و ايمان) بگويد: الْحَمْدُ لِلَّهِ‌ رَبِّ‌ الْعَالَمِينَ‌». ١ در حديث ديگرى از امام باقر و امام صادق عليهما السلام آمده است كه نوح عليه السلام همه روز صبحگاهان و عصرگاهان اين كلمات را به درگاه خدا عرضه مى‌داشت: «أَللّهُمَّ‌ إِنِّى أُشْهِدُكَ‌ أَنَّ‌ ما أَصْبَحَ‌ أَوْ أَمْسى‌ بِى مِنْ‌ نِعْمَةٍ‌ فِى دِيْنٍ‌ أَوْ دُنْيا فَمِنْكَ‌، وَحْدَكَ‌ لا شَرِيْكَ‌ لَكَ‌، لَكَ‌ الْحَمْدُ وَ لَكَ‌ الشُّكْرُ بِها عَلَىَّ‌ حَتّى‌ تَرْضى‌، وَ بَعْدَ الرِّضا؛ خداوندا من تو را گواه مى‌گيرم: هر نعمتى صبح و شام به من مى‌رسد، چه دينى و چه دنيوى، چه معنوى و چه مادى، همه از سوى توست، يگانه‌اى و شريكى ندارى، حمد مخصوص توست و شكر هم از آن تو، آن‌قدر شكرت مى‌گويم تا از من خشنود شوى و حتى بعد از خشنودى». ٢ در بعضى از روايات آمده است كه خداى متعال بدين سبب او را عبد شكور خوانده است. ٣ همچنين شكر قلبى نيز جايگاه خود را دارد كه انسان واقعاً از خداوند به سبب نعمت‌هايى كه به او ارزانى داشته راضى باشد؛ ولى به هر حال شكر در صورتى كامل مى‌شود كه جنبه‌هاى عملى آن آشكار گردد. از بعضى روايات استفاده مى‌شود كه علاوه بر اين‌ها انسان بايد از واسطۀ نعمت هم تشكر كند تا شكر او كامل گردد. در حديثى از امام زين العابدين على بن الحسين عليه السلام مى‌خوانيم: «إِنَّ‌ اللَّهَ‌... يُحِبُّ‌ كُلَّ‌ عَبْدٍ شَكُورٍ يَقُولُ‌ اللَّهُ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى لِعَبْدٍ مِنْ‌ عَبِيدِهِ‌ يَوْمَ‌ الْقِيَامَةِ‌ أَشَكَرْتَ‌ فُلاناً فَيَقُولُ‌ بَلْ‌ شَكَرْتُكَ‌ يَا رَبِّ‌ فَيَقُولُ‌ لَمْ‌ تَشْكُرْنِي إِذْ لَمْ‌ تَشْكُرْهُ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ أَشْكَرُكُمْ‌ لِلَّهِ‌ أَشْكَرُكُمْ‌ لِلنَّاسِ‌؛ خداوند... هر بندۀ شكرگزارى را دوست دارد. خداوند متعال روز قيامت به بعضى از بندگانش مى‌گويد: آيا از فلان شخص تشكر كردى‌؟ عرض مى‌كند: خدايا! من شكر تو را گزاردم. خداوند مى‌فرمايد: به سبب آن‌كه از او تشكر نكردى شكر مرا ادا ننموده‌اى. سپس امام عليه السلام فرمود: شاكرترين شما در برابر خدا شاكرترين شما در برابر بندگان خداست». ١ در احاديث متعددى آمده است كه شكر هر نعمتى پرهيز از گناهان است از جمله در حديثى از امام اميرمؤمنان عليه السلام مى‌خوانيم: «شُكْرُ كُلِّ‌ نِعْمَةٍ‌ الْوَرَعُ‌ عَمَّا حَرَّمَ‌ اللَّهُ‌» . ٢ دليل آن هم روشن است؛ پرهيز از گناه دليل فرمانبردارى بنده است و فرمانبردارى، بهترين تشكر به پيشگاه بخشندۀ نعمت‌هاست. در حديث ديگرى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم كه ابو بصير از حضرت سؤال كرد:«هَلْ‌ لِلشُّكْرِ حَدٌّ إِذَا فَعَلَهُ‌ الْعَبْدُ كَانَ‌ شَاكِراً؛ آيا شكر حد نهايى دارد كه هرگاه بنده‌اى آن را انجام دهد شاكر محسوب شود؟» امام عليه السلام فرمود: آرى. ابوبصير سؤال كرد: آن كدام است‌؟ امام عليه السلام فرمود: «يَحْمَدُ اللَّهَ‌ عَلَى كُلِّ‌ نِعْمَةٍ‌ عَلَيْهِ‌ فِي أَهْلٍ‌ وَ مَالٍ‌ وَ إِنْ‌ كَانَ‌ فِيمَا أَنْعَمَ‌ عَلَيْهِ‌ فِي مَالِهِ‌ حَقٌّ‌ أَدَّاهُ‌ وَ مِنْهُ‌ قَوْلُهُ‌ جَلَّ‌ وَ عَزَّ «سُبْحانَ‌ الَّذِي سَخَّرَ لَنا هذا وَ ما كُنّا لَهُ‌ مُقْرِنِينَ‌» ؛انسان در برابر هر نعمتى كه خدا به او داده؛ خواه در خانواده‌اش باشد يا در اموالش، او را شكر مى‌گويد و اگر حقى در اموال او در نعمتى كه به وى داده شده، باشد، آن را ادا مى‌كند و از آن جمله اس
ت گفتار خداوند متعال كه مى‌فرمايد:«(انسان به هنگام سوار شدن بر مركبى بگويد:) منزه است خداوندى كه آن را مسخّر ما كرد و (اگر لطف خدا نبود) ما نمى‌توانستيم در كنار آن قرار بگيريم». ٣اين بخش از كلام حكيمانه را با حديث ديگرى از امام صادق عليه السلام دربارۀ آخرين مرحلۀ شكرى كه از انسان امكان‌پذير است پايان مى‌دهيم. آن حضرت مى‌فرمايد: «أوْحَى اللّهُ‌ تَعالى‌ إلى‌ مُوسى‌ عليه السلام: يا مُوسى‌! أُشْكُرْني حَقَّ‌ شُكْري. فَقالَ‌: يا رَبِ‌ّ كَيْفَ‌ أشْكُرُكَ‌ حَقَّ‌ شُكْرِكَ‌ وَلَيْسَ‌ مِنْ‌ شُكْرٍ أشْكُرُكَ‌ بِهِ‌ إلّا وَ أنْتَ‌ أنْعَمْتَ‌ بِهِ‌ عَلَىَّ‌؟ فَقالَ‌: يا مُوسى‌! شَكَرْتَني حَقَّ‌ شُكْري حينَ‌ عَلِمْتَ‌ أنّ‌ ذَلِكَ‌ مِنّي؛ خداوند به موسى وحى فرستاد كه اى موسى! حق شكر من را ادا كن. موسى عرض كرد: چگونه حق شكر تو را ادا كنم در حالى كه همين نعمت توفيق شكرگزارى، نعمت ديگرى از سوى تو بر
بر من است‌؟ (بنابراين با شكرگزارى نعمت جديدى به من عطا مى‌شود كه بايد شكر آن را هم بگزارم) خداوند فرمود: اى موسى! حق شكر من را به‌جا آوردى چون مى‌دانى اين توفيق هم از سوى من است». ١ اما كفران نعمت بى‌شك مايۀ زوال نعمت‌هاست و در قرآن سرگذشت امت‌هايى كه كفران نعمت كردند و گرفتار شدند به‌كرار نقل شده كه نمونۀ روشنى از آن داستان قوم سبأ است كه خداوند آن همه نعمت به آن‌ها داد و كفران كردند و تمام آن‌ها از آنان گرفته شد. در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم: «أَحْسِنُوا جِوَارَ نِعَمِ‌ اللَّهِ‌ وَ احْذَرُوا أَنْ‌ تَنْتَقِلَ‌ عَنْكُمْ‌ إِلَى غَيْرِكُمْ‌ أَمَا إِنَّهَا لَمْ‌ تَنْتَقِلْ‌ عَنْ‌ أَحَدٍ قَطُّ‍‌ فَكَادَتْ‌ أَنْ‌ تَرْجِعَ‌ إِلَيْهِ‌ قَالَ‌ وَكَانَ‌ عَلِيٌّ‌ عليه السلام يَقُولُ‌ قَلَّ‌ مَا أَدْبَرَ شَيْ‌ءٌ فَأَقْبَلَ‌؛ با نعمت‌هاى پروردگار به خوبى رفتار كنيد و بترسيد كه (براثر كفران) آن نعمت‌ها از شما گرفته شود و به ديگران داده شود بدانيد هيچ نعمتى از كسى منتقل نشد كه به اين آسانى به او بازگردد. على عليه السلام مى‌فرمود: كمتر مى‌شود كه نعمتى به انسان پشت كند و سپس بار ديگر بازگردد». ٢ همين مضمون در حكمت ٢٤٦ به زودی خواهد آمد
نکات آموزشی نگهداری گلها پژمرده و آویزان شدن برگ‌ها علت زیاد یا کم بودن آبیاری، مساعد نبودن وضعیت نور، حرارت زیاد، آفت، فرا رسیدن وقت تعویض گلدان
نکات آموزشی نگهداری گلها حل پیشگیری از پوسیدگی ریشه و خشک شدن گیاهان آپارتمانی برای جلوگیری از این اتفاق گیاه را به اندازه کمتری آبیاری کنید. سعی کنید هر دو آبیاری بزارید خاک گلدون خشک بشه بعد آبیاری بعدی انجام بدید نکته👇👇👇👇🌺🌺🌺🌺 دوستان چند نکته است که با شروع فصل بهار و‌ گرم شدن هوا در بعضی مناطق باید به گلهاتون رسیدگی بشه ولی در بعضی مناطق سردسیر تا یه دو ماه بعد از عید هوا سرد و‌ گرم میشه ولی میتونین کوددهی رو شروع کنین چون دوره رشدشون شروع شده و باید تقویت بشن👇👇👇👇 🌱اول اینکه گلهاتون رو‌ از الان میتونین کوددهی کنین کودهایی مثل کود ریشه زایی بهشون بدین چون اگه گلی ریشه هاش از قبل پوسیدگی داشت یا ضعیف بوده با ریشه زایی تقویت بشه دو مرحله هر ماه یا دو هفته یه بار بستگی به دستور کود به گلهاتون کوددهی میکنین چون اگه زیاد با کود ریشه زایی کوددهی بشه گل تمام انرژیشو فقط صرف ریشه میکنه گل ضعیف بار میاد و‌ مشکلات دیگه ای به وجود میاد بعد ازریشه زایی کودهای تقویتی مثل سه بیست ،جلبک ،گلدهی و...هر ماه یا دو هفته یه بار بستگی به دستور کود به گلهاتون کوددهی میکنین تا به رشد یا به گل بیفتن نکته✅✅✅✅✅✅✅ وقتی گل‌های اپارتمانی رو دیدین برگهاش پژمرده و بیحال هستن و با ابیاری و‌ یا سیراب کردن از طریق زیر گلدونی برگهاش سرحال نمیشه بدونین که مشکل پوسیدگی ریشه داره بدون دراوردن و تعویض گلدون با دو بار ابیاری با قارچ‌کش بعد از خشکی کامل خاک انشالله دوباره ریشه دار میشه👏👏 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃
۱۶ رشوه خواري: يكي از گناهان بزرگي كه از قديمترين زمانها دامنگير بشر بوده و امروز با سرعت بيشتر ادامه دارد و يكي از بزرگترين موانع اجراي عدالت اجتماعي بوده و هست. پيامبر (عليه السلام) فرمودند: رشوه دهند و گيرنده و واسطه بين اين دو همگي ملعون هستند و در آتشند. حضرت علي (عليه السلام) فرمودند: خورنده مال حرام، آنكسي است كه خواسته برادر ديني اش را برآورد و سپس هديه اش را قبول كند. ۱۷ رباخواري: يكي از درآمدهاي حرام كه از مصاديق بارز تضييع حق الناس است مسئله ربا و بهره است قرآن در اين زمينه مي‌فرمايد. اي كسانيكه ايمان آورده ايد ربا (و سود پول) را چند برابر نخوريد، از خدا پروا كنيد تا رستگار شويد. امام صادق عليه السلام فرمودند: خداوند اگر بخواهد قومي را هلاك كند رباخواري را در ميان آنها رواج مي‌دهد. (وسائل الشيعه ج ۱۲/۴۲۶) اگر رباخوراي در جامعه رايج شود، قرض و كارهاي خير ديگر ترك مي‌شود. ۱۸ دزدي و مصاديق آن: يكي از گناهان كبيره اي كه حد شرعي دارد، سرقت و دزدي است. زشتي آن براي همه مردم حتي غير مسلمين روشن است. ۱۸ دزدي و مصاديق آن: يكي از گناهان كبيره اي كه حد شرعي دارد، سرقت و دزدي است. زشتي آن براي همه مردم حتي غير مسلمين روشن است. امام صادق عليه السلام مي‌فرمايند: كسي كه قرض بگيرد و بخواهد بدهي اش را ندهد مانند دزد است و نيز فرمودند: دزدها سه دسته اند: كسي كه زكات مالش را ندهد و كسي كه مهريه اش را براي خود حلال بداند و كسي كه قرض بگيرد و بخواهد نپردازد. دزدترين دزدها كسي است كه از نمازش بدزد كسيكه وضو و ركوع و سجود نماز را آنچنان كه بايد انجام ندهد حكم دزد را دارد. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۴۳ 📝 محور بحث: 💠 قسمت بیست و ششم ⚜ در بحث محبت به سه مبحث زیر اشاره شد: 1⃣ مراحل محبت 2⃣ اندازه محبت 3⃣ راه های جلب محبت 🔻 و در این قسمت به مابقی آن اشاره می کنیم. 4⃣ توجه به زمان و مکان محبت ۱. مکان محبت باید به گستردگی زندگی باشد. ۲. زمان محبت باید لا زمان باشد. یعنی مقید به زمان نباشد. 🔸 در زمان محبت باید توجه داشت که پذیرش محبت وجود داشته باشد. مثلا در زمانی که همسر خسته است زمان مناسبی برای محبت کردن نیست. 5⃣ مقدمات محبت چیست؟ ➖ ابتدا توجه به نیاز های زیستی داشته باشیم. مانند خوردن، آشامیدن، خوابیدن، دفع کردن و ... . ➖ دوم توجه به امنیت و آرامش فرد در محیط پر تنش محبت معنا پیدا نمی کند. 🔹 انسان هفت نیاز سلسله وار دارد: ۱. زیستی ۲. امنیت ۳. محبت ۴. احترام ۵. خودشکوفایی ۶. علم آموزی ۷. زیبایی ♦️ اگر به هر یک از نیاز ها بی توجهی شود سبب بروز مشکل در نیاز دیگر می شود مثلا آقایی که ازنظر امنیت مالی مشکل دارد در زمینه ی ابراز محبت هم مشکل پیدا می مند. 🔮 با ما همراه باشید.
Sokhanrani-AbbasiValadi14010113.mp3
23.38M
🎙 : راهکارهای استحکام بنیان خانواده 💠 حجت‌الاسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ وقتی همسرت معصوم نیست، چرا انتظار عصمت داری از او؟! ⭕️ قسمت هفتم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ...
چای خونه حرم امام رضا (علیه السلام)👆 نکته👇 🎁🎁🎁🎁🎁 ♥️♥️♥️♥️ 🌹🌹🌹 🎁معجزه ی هدیه دادن : ✔️یکی از موثرترین انواع محبت که میتوان با ان قلب زن را تســـــــــ🔐ــــــــــــــخیر کرد محبت هدیه دادن شوهر به زن است . جالب است که برای آقایان گرفتن هدیه معجزه نمی کند هرچند بی تاثیر هم نیست اما برای یک زن هدیه گرفتن اثرات فراوانی دارد☺️. 👈در روایات امده : ❣🎁هدیه دادن مرد به زن عفت وحیای زن را زیـــــــــــــــــــــاد میکند. 🤔این روایت جای اندیشیدن و فکر کردن بسیاری دارد. یعنی اگر میخواهید حیا وعفت خانم هایتان زیاد شود اگر می خواهید شوخی های خانم در مقابل نا محرم را کنترل کنید اگر میخواهید توجه زن را به خودتان جلب کنید به همسرتان هدیه بدهید.👌👌👌 ✔️😅نکته ی جالب اینکه زن ها در هدیه گرفتن مثل کودکان هستند! 🌹برای آنها قیمت هدیه اهمیتی ندارد بلکه زیاد هدیه گرفتن برایشان جذاب است. 👈بهتر است بگویم خانم ها دوست دارند زیاد به آن ها توجه شود و در اصل ،نفس خود هدیه دادن شما به همسرتان جذاب است نه کیفیت و قیمت هدیه ای که برای او خریده اید . 📚برگرفته از کتاب رازهای تسخیر قلب همسر ✏️نویسنده استاد مسلم داودی نژاد ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ در کمک به دیگران موثر باشید ♥️♥️♥️♥️ 🎁🎁🎁🎁🎁
دوری نمودن کبار صحابه از بیعت ابی بکر ابن حجر عسقلانی و بلاذری در تاریخ و محمّد خاوند شاه در روضة الصفا و ابن عبد البر در استیعاب و دیگران گویند که سعد بن عباده و طایفه خزرج و طایفه ای از قریش با ابی بکر بیعت ننمودند و هیجده نفر از کبار صحابه نیز با ابی بکر بیعت ننمودند و رافضی شدند و آنها شیعه علی بن أبی طالب بودند!! اسامی آن هیجده نفر از این قرار بود ۱-سلمان فارسی ۲-ابو ذر غفاری ۳-مقداد بن اسود کندی ۴-عمار یاسر ۵-خالد بن سعید بن العاص ۶-بریدة الاسلمی ۷-ابی بن کعب ۸-خزیمة بن ثابت ذو الشهادتین ۹-ابو الهیثم بن التیهان ۱۰-سهل بن حنیف ۱۱-عثمان بن حنیف ذو الشهادتین ۱۲-ابو ایوب انصاری ۱۳-جابر بن عبد الله الانصاری ۱۴-حذیفة بن الیمان ۱۵-سعد بن عبادة ۱۶-قیس بن سعد ۱۷-عبد الله بن عباس ۱۸-زید بن ارقم. و یعقوبی در تاریخ خود می‌گوید قد تخلف عن بیعة ابی بکر قوم من المهاجرین و الانصار و ما لوامع علی بن أبی طالب-منهم العباس بن عبد المطلب-و الفضل بن العباس-و الزبیر بن العوام بن العاص-و خالد بن سعید-و المقداد بن عمر-و سلمان الفارسی-و ابو ذر الغفاری-و عمار بن یاسر-و البراء بن عازب-و ابی بن کعب یعنی قومی از مهاجر و انصار تخلّف و دوری نمودند از بیعت ابی بکر و مایل شدند با علی بن أبی طالب علیه السّلام از جمله آنها بودند عباس بن عبد المطلب و نه نفر دیگر که اسامی آنها را ذکر نموده است. آیا این افراد عقلاء قوم و اکابر اصحاب و غالبا محل شور رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نبودند. آیا علی علیه السّلام و عباس عم اکرم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و بزرگان بنی هاشم از عقلای قوم نبودند؟! شما را بخدا انصاف دهید چگونه اجماعی بوده که بدون حضور و شور و قبول و تصدیق آنها صورت حقیقت بخود گرفته؟ فقط ابی بکر را تنها محرمانه از میان آن جمع بیرون ببرند. و دیگران از کبار صحابه را خبر ننمایند و رأی آنها را نگیرند آیا معنی اجماع می‌دهد یا دسیسۀ سیاسی در کار بوده. پس علاوه بر اینکه اجماع تمام امت در بدو امر برای تعیین خلافت منعقد نگردید اجماع تمام اهل مدینه هم نبوده بلکه بخروج سعد بن عباده و همراهانش اجماع تمام در سر پوشیده کوچک سقیفه هم واقع نشده بلکه نخستین کودتائی بود که عالم اسلامیت بتاریخ بشر امانت سپرد؟!! پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-2 - تصنیف : رنگهای طبیعت.mp3
1.89M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 در گلستان از طبیعت بین چه سان گشته عیان اسرار پنهان پر شد از سبزه و گل دامان بستان شد عیان گل به گلستان دور غم شد به پایان شورش مرغان شد ز گردون به کیوان رخ تو و رخ گل هر دو با هم، دل من و دل تو کرده خرم با عشق تو یکسره می سوزم، با هجر تو یکدله می سازم پرده ز رویت باز کن، مهر و وفا آغاز کن، جان من آخر کن رحمی خیز به بستان ای گل خندان جامه ی گلگون پوش باده ی گلگون رغم رقیب و گنبد گردون نوش رو به چمن کن دیده بینش باز از هم منظره گل بنگر و دل کن شاد و خرم چند به ذلت در دوران ، سوزم و سازم با هجران ز آتش عشقت سوخت همه سر و سامانم، دل و ره و ایمانم دل تو تا کی در ره جهل و پستی، سر تو تا کی خالی از شور مستی فصل بهار از آب چو آتش خیز به مینا کن مرغ چمن از نغمه دلکش واله و شیدا کن 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
لااله‌الاالله ۷.mp3
16.56M
مجموعه‌ صوتی ۷ تکلیف دل که مشخص شد، درب قلب که باز شد، آدمی عاشق که شد، حال و روزش تغییر می‌کند! شرح حال کسی که به مقام عشق رسیده، چگونه است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام ( عج) به ملا قاسمعلی رشتی که به شیعیان ما بگو در سختی ها این ذکر را بگویند... ♦️♦️♦️♦️♦️ ۱۴۳ شیعه؛ یعنی شوق، یعنی انتظار صاحب آدینه تا صبح بهار ۱۴۴ شد دیده‌ام سپید چو مویم به راه تو آخر دمی برآر، جمال از نقاب نور https://eitaa.com/zandahlm1357
Dua-AbuHamza-Thumaly-Samavati.mp3
22.59M
دعای ابوحمزه ثمالی _ استاد سماواتی بسیار زیباست این دعا پیشنهاد میدم فقط گوش بدین و از رو نخونین
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا