#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اسماعيل راست پيمان (ع) متن حديث إسماعيل عليه السلام صادق الوعد الصدوق قال: حدّثنا أبى رضى الله عنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخي معجزات محمد (ص)
متن حديث
رسول الله صلّي الله عليه و آله و بعض معجزاته ۱- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن إسحاق الطالقانى رحمه الله قال: حدّثنا علىّ بن الحسين بن علىّ بن فضال عن أبيه عن أبى الحسن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام إنّه قال: من كذّب بالمعراج فقدكذّب رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم. ۲- الصدوق قال: حدّثنا أبوالحسن محمّد بن علىّ بن الشاه الفقيه المروزى بمروالروذ فى داره، قال: حدّثنا أبوبكر بن محمّد بن عبدالله النيسابورى قال: حدّثنا ابوالقاسم عبدالله بن أحمد بن عامر بن سليمان الطائى بالبصرة قال: حدّثنا أبى فى سنة ستّين و مائتين قال: حدّثنى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام سنة أربع و تسعين و مائة قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: إنّ الله سخّر لى البراق، و هى دابّة من دوابّ الجنّة ليست بالقصير و لا بالطويل فلو أنّ الله تعالي أذن لها لجالت الدنيا و الآخرة فى جرية واحدة و هى أحسن الدوابّ لوناً. ۳- الطبرسى بإسناده إلي الرضا عليه السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و
آله لليهودى الّذى سحره: ما حملك علي ما صنعت؟ قال: علمت أنّه لايضرّك و أنت نبىّ، قال: فعفا عنه رسول الله صلّي الله عليه و آله.
برخي معجزات محمد (ص) ۱- صدوق گويد: محمد بن اسحاق طالقاني (رض) ما را گفت: علي بن حسين بن علي بن فضال، از پدرش، از ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) ما را حديث كرد كه آن حضرت فرمود: هر كه معراج را تكذيب كند رسول خدا (ص) را تكذيب كرده است۱. ۲- صدوق نقل است كه گفت: ابوالحسن محمد بن علي بن شاه فقيه مروزي در مرو رود در خانه خود ما را حديث كرد و گفت: ابوبكر بن محمد بن عبدالله نيشابوري ما را حديث كرد كه ابوالقاسم عبدالله بن احمد بن عامر بن سليمان طائي در بصره گفت: پدرم در سال۲۶۰ ما را چنين حديث كرد، علي بن موسي الرضا (ع) در سال ۱۹۴ فرمود: پيامبر خدا (ص) فرمود: خداوند براق را رام من نمود، آن چارپايي از چارپايان بهشت است كه نه كوتاه و نه بلند است، و اگر خداوند تعالي به او اجازه دهد در يك حركت، دنيا و آخرت را دور ميزند و خوش رنگترين چارپايان است۲. ۳- طبرسي به اسناد خود تا حضرت رضا (ع) نقل كند كه آن حضرت گفت: پيامبر خدا (ص) به شخص يهودي كه حضرتش را سحر كرده
بود فرمود: چه چيز تو را بدين كار واداشت؟ گفت: چون پيامبري دانستم چيزي تو را زيان نرساند، حضرت رضا فرمود: پس پيامبر خدا (ص) او را بخشيد۳.
منبع حديث
۱- صفات الشيعة ۵۰. ۲- عيون أخبار الرضا ۲/ ۳۲. ۳- مشكاه الأنوار ۲۲۹.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش دهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور
🔢 بخش دهم
📚استاد نصوری
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🌹🌹🌹🌹
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 32
شماره 2⃣3⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نمایش فراتر از فریاد داستان زندگی #مالکوم_ایکس قسمت سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فراتر از فریاد 4.mp3
13.57M
نمایش فراتر از فریاد
داستان زندگی #مالکوم_ایکس
قسمت چهارم
طلاییه عجب طلاییه ....mp3
8.17M
حجت الاسلام مهدوی (طلاییه عجب طلاییه)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مراتب علم الهی بعد از او علم قلمی و قضائی است، و بعد از او علم لوحی قدری است و بعد از او علم لوح مح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازگشت حوادث به وضع اولیه خود بر مبنای دور و کور
بالجمله، بدان که تمام موجوداتی که در هر دوره « کهغر » که بیست و پنج هزار
و دویست سال است که قدر حرکت فلک ثوابت باشد، باید در این عالم مادّی تدریجاً به اقتضای زمان واقع شود، ید قدرت دفعةً به قلم قضائی در نفوس و اجرام فلکیه که به منزله « سجلّ » و « صحیفه » است مرقوم و مکتوب مینماید، و آن دوران فلک که هر جزء از حرکت او مقتضی بروز و ظهور امری از حوادثات کونیه است به منزله طی و پیچیدن آن صحیفه است.
کما قال تعالی: « یَوْمَ نَطْوِی السَّمَآءَ کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ [۱] »، یعنی پیچیدن صحیفه که مرقوم و مکتوب باشد، و چون آن مکتوبات او، اعنی صور موجودات متوالیه زمانیه به تدریج تا آخر دوره سابقه به تمام و کمال ظاهر شده، به انتها رسید آن دوره به آخر رسد آن صفحه ؛ و چون به اوّل دوره لاحقه رسید باز ید قدرت به قلم قضائی صور موجوداتی که باید در دوره لاحقه در عالم ایجاد شود دفعةً رسم میفرماید که متدرّجاً هر یک در زمان خاصِّ به خود مثل دوره سابق ظاهر شود، هر یک بأمثالها نه بأعیانها، کما قال تعالی: « کَمَا بَدَأ نَآ أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِیدُهُ [۲] »، یعنی چنان که ابتداء ظاهر کردیم اوّل خلق «نعیده»، یعنی چنان که
ابتداء ظاهر کردیم اوّل خلق را در دوره سابقه، « نعیده بمثلها » در دوره لاحقه، نه بعینها ؛ چنان که از « کاف » « کما » مثلیّت معلوم میشود.
----------
[۱]: ۲ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۱۰۴.
[۲]: ۳ - همان.
قال صدر المتأ لّهین [۳] قدس سره:
إنّ نفوس الفلک الدوار [۴] نقوشها واجبة التکرار [۵]
چنان که نمونه او را مشاهده مینمائی در دوره شمسی که سیصد و شصت روز است، که آنچه در دوره سابقه ظهور و بروز نموده از نباتات و فواکه و اثمار و
حبوبات و ازهار و ریاحین هر یک در زمان مخصوص به خود نیز مثل آنها در دوره لاحقه ظاهر شود، ولی معلوم است که گُل امسال عین گل پارسال نیست، بلکه مثل او است ؛ چه آن غنچه که گل گشت دگر غنچه نگردد.
----------
[۳]: ۱ - ناظم، حکیم سبزواری، استاد مؤلّف است، که از وی جهت احترام هم نام با ملاصدرا یاد شده است.
[۴]: ۲ - اصل: الدواری.
[۵]: ۳ - شرح المنظومة، ج ۵، ص ۲۰۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسیر آیه مهد در تفسیر آیه کَیْفَ نُکَلِّمُ مَنْ کٰانَ فِی الْمَهْدِ صَبِیًّا [۱]، ابن انبازی در اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فال بد
از جمله فالهای بد، چیزی است که برای جریر در درگاه عبدالملک پیش آمد.
جریر وقتی در خواندن شعر به این مصرع رسید اتصحوام فؤادک غیر صاح؟ عبدالملک آن را به فال بد گرفت و گفت: ای پسر فاحشه، دل تو چنین است. نیز وقتی به این مصرع رسید که (ما بال عینیک منها الماء ینکب) و در چشم عبدالملک بیماری بود که دائماً از آن اشک میآمد، پرسید مراد تو از این پرسش چیست؟ و او را اخراج کرد.
برمکیان
وقتی جعفر برمکی به کاخ جدید خود وارد شد، ابونواس قصیده ای سرود و در پایان آن گفت: درود بر دنیا آنگاه که برمکیان را از دست داده باشید.
جعفر این شعر را به فال بد گرفت و گفت: ما را به مرگ تعزیت گفته است. خیلی نگذشت که هارون الرشید، برمکیان را از بین برد.
گویند: ابونواس به خاطر ناراحت بودنش از جعفر، این شعر را مخصوصاً به عنوان فال بد سرورده است.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام عباداتتون قبول الله
ببخشید یه سوال داشتم آیاکانتوررژلب یاخط چشم برای وضووغسل مشکلی دارد؟؟؟؟
پاسخ👇
سلام علیکم
طاعات و عبادات شما و همه اهل ایمان مقبول درگاه احدیت
اگر زیر پوست باشد، مانعی برای وضو و غسل نیست.
اما اگر روی پوست باشد، مانع محسوب می شود.
#احکام
#احکام_وضو
#احکام_غسل
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام ببخشید مزاحمتون شدم من ی سوالی میخاستم ازتون بپرسم
من کار آتلیه می کنم ت مجازی یعنی فتوشاپ میکنم بعد تم های دخترونه و خانوادگی وکودکانه میزارم ک انتخاب میکنن و میزنم ب نظرتون گناه محسوب میش ؟؟
بزارم کنار یا فقط برا بچه هارو بزنم چ کنم ؟
پاسخ👇
سلام علیکم
سؤال شما جنبه های مختلفی دارد:
اگر تم هایی که استفاده می کنید، از سایت ها برمی دارید، لازم است از رضایت صاحبان آن اطمینان داشته باشید.
اما استفاده این تم ها در صورتی که ترویج فساد و بی حجابی و بی بند و باری و فحشا نباشد، منعی ندارد.
عکس های خانوادگی که کار می کنید نیز باید مراقبت محرم و نامحرم را داشته باشید.
#احکام
#احکام_شغلی
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
باسلام وقبولی طاعات
کسی روزه بگیره ونماز نخونه
حکمش چیه؟ رهبری
تشکر
پاسخ👇
سلام علیکم
از تظر شرعی قبولی نماز و روزه دو مقوله جدای از هم هستند.
اگر روزه دار شرایط روزه را رعایت کند، روزه وی صحیح است هرچند نماز نخواند.
#احکام
#احکام_روزه
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
فردی که دست راستش ضرب دیده ونمیتواند با دست راست صورتش را بشوید ومسح سرش را بکشد میتواند با دست چپ صورت و مسح سرش رو انجام دهد.
مقلد رهبر هستم ممنون.
پاسخ👇
سلام علیکم
در فرض سؤال اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_وضو
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
برا رفتن مسافرت باید از تابلوی حد ترخص ۸ فرسخ را حساب کرد یا از خود شهر منظور از تابلوی حد ترخص چیه رهبر
پاسخ👇
سلام علیکم
محاسبه مسافت شرعی از پایان شهر شروع می شود.
حد ترخص به مکانی گفته می شود که از آنجا نماز مسافری که قصد ۸ فرسخ سفر را دارد، شکسته می شود.
#احکام
#احکام_مسافر
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام،
اگر بعد از اذان ظهر که روزه ایم حرکت کنیم و به جایی ک میخایم برسیم باید حتما قبل از اذان مغرب به آنجا برسیم؟
و اگر بخوایم صبح حرکت کنیم باید بعد از نماز صبح حرکت کنیم و قبل اذان ظهر به آنجا برسیم؟
۳ کسی که قصد مسافت شرعی رو داشته باشد اگه بعد از اذان ظهر حرکت کنه و ب محل برسه درسته،؟ یا باید فقط قبل اذان ظهر برسه؟
سوال دوم بازی پاستور حرام است؟
آیت الله مکارم
پاسخ👇
سلام علیکم
1- بعد از اذان ظهر از وطن حرکت کردن سبب می شود روزه آن روز صحیح باشد و لزومی ندارد حتما قبل از مغرب به مکانی که قصد دارید برسید.
اگر در سفر هستید و قبل از اذان ظهر به وطن برسید و تا آن لحظه مبطلی را انجام نداده باشید، نیت روزه کرده و روزه آن روز صحیح است.
2- در صورتیکه از صورت آلت قمار خارج شده باشد بازی با آن بدون برد و باخت مالی اشکالی ندارد. تشخیص عرف با عقلاء متدین است.
#احکام
#احکام_مسافر
#احکام_بازی
#مطابق_بافتوای_آیت_الله_مکارم_شیرازی
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام طاعات وعباداتتون قبول سئوالی داشتم هنگامی که صلوات در جلسه قران می فرستیم صلوات قرانی الهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم اگر روی محمد اولی ودومی وقف کنیم درسته اشکال نداره
الهم صل علی محمد وقف کنیم بعدوال محمد بعد وقف بعد میگیم وعجل فرجهم
پشت سر هم بگیم دستجمع درسته
یا باید ادغام کنیم به هم وصل کنیم
پاسخ👇
سلام علیکم
طاعات و عبادات شما و همه اهل ایمان مقبول درگاه احدیت
وقف اشکالی ندارد.
#احکام
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
عرض سلام و قبولی طاعات
فیلم و سریال های خانگی که از ویدئو کلوپ ها میخریم،چه حکمی دارند؟
یا اگر فیلم ها را از ماهواره دیده شود؟
آیتالله سیستانی
پاسخ👇
سلام علیکم
طاعات و عبادات شما و همه مؤمنین مقبول درگاه الهی
۱. اگر مجوز فروش دارند، اشکالی ندارد.
۲. استفاده از ماهواره اگر بیم کشیده شدن خود یا بعضی از خانواده خود به حرام باشد (مانند نگاه کردن به فیلم های لخت یا نیمه لخت) جایز نیست.
#احکام
#ماهواره
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فرهنگ_سازی ⚡️قابل توجه مسئولین، مدیران شهری و اماکن گردشگری ‼️ 👌کار درست باغ ارم شیراز در برابر ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا