#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي خطاب به همايش مسئولين بسيج دانشگاهي كشور پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان عزيزان دانشجو هرچه زمان ميگذرد و نظام نو خاسته و پر توان جمهوري اسلامي، با تجربههاي انبوه زندگي بشر، تماس بيشتري مييابد، حقانيت صدق وعدههاي الهي و تخلف ناپذيري سنتهاي قرآني آشكارتر ميگردد. در معادلات بشدت پيچيده و درهم تنيده ي روابط انسانها و جامعهها و پديدهها و اقدامها، بارزترين وكار آمدترين نقش، از آن: ايمان، عزم، وجهاد است. در هر نقطه از جهان و براي هر هدف و آرمان، اين سه رانشگر در كنار يكديگر گرد آمده اند. آن هدف، به دست آمده و راه تا سر منزل مقصود، طي شده است.
جامعه ئي كه عدالت، معنويت، عزت و استغناء را سرلوحه ي هدفهاي خود ميداند، از آراسته شدن به ايمان و عزم و جهاد، ناگزير است. اين همان سه درس جاودانه ي اسلام به پيروان خود و به همه ي بشريت است و همين است كه يك روز مسلمانان را بر قله ي افتخارات تاريخي نشانيد و امروز آنان را از اسارت هوسهاي خوار كننده و هوسرانهاي بر كرسي تحكم نشسته، نجات خواهد داد. دل پاك و اميدوار، و ذهن بي شائبه و روشن، و جسم سالم و توانمند شما جوانان، داراي شايسته ترين ظرفيت براي آن سه عنصر محوري است. نگذاريد بي ايماني و ترديد و بي عملي در اين ظرف گرانبها جاي بگيرد، و نگذاريد دشمنان عدالت و نابينايان معنويت و به زنجير كشانندگان ملتها و غاصبان بين المللي حقوق انسانها، در جنگ شرارت آميزشان براي حفظ زر و زور ناحق خود، پيروز شوند. به وعدههاي الهي كه تحقق آن را در روزگار بيداري ملتها شاهديد، اعتماد كنيد و توانائيهاي خود در عرصه ي علم وعمل را قدر بشناسيد. آينده از آن شما است و لله الامر من قبل و من بعد.
والسلام عليكم رحمه الله
سيدعلي خامنه اي
۲۳/شهريور/۱۳۸۵
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۷- برخی اشکالات در قوّه ی قضاییّه از جمله در وظایف دادگاه ویژه ی روحانیّت من اوّل از شما تشکّر میک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸- استحاله ی برخی انقلابیون و تغییر مواضع آنان در موضوع ولایت فقیه
از نشریه ی نسیم اندیشه دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستم. با عرض سلام و خسته نباشید حضور جنابعالی. استحاله ی دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف حضرت امام، جزو هدفهای اصلی استکبار جهانی در بیست سال گذشته بوده؛ که البتّه بعضی از جاها هم موفّق بوده. بعضیها که خودشان را از اوّل انقلاب تاکنون سردمداران و انقلابیون پروپاقرص میدانستند، امروزه میبینیم در مواضعشان یک چرخش ۱۸۰ درجه ای پیدا شده؛ مثلاً در زمینه ی مبارزه با آمریکا، در زمینه ی مسائل اقتصادی، در رابطه با بحث ولایت فقیه. یک زمانی بحث «ولایت مطلقه» را مطرح میکردند و الان در این اصول دارند تشکیک میکنند؛ که میشود گفت این از نتایج این کارکرد غرب و استکبار است. با توجّه به اینکه حضرتعالی به مسائل فکری و فرهنگی کشور و دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب احاطه ی لازم را داشته اید، بفرمائید این قضیه به چه نحوی خودش را نشان داده و ما در این خصوص چه نقشی میتوانیم داشته باشیم؟ متشکّرم.
اینکه کسانی از ممشا و روش قبلیِ خودشان برگردند، یک چیزی نیست که خیلی غریب و بی سابقه باشد. خب، بالاخره انسان در معرض تغییرهای گوناگونی است و عواملی هم این تغییر را زمینه سازی میکنند و گاهی تسریع میکنند. کسانی که از راهِ درست منحرف میشوند، ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی باشند؛ خب، منافع دنیوی هست، منافع
شخصی هست، حبّ و بغضها هست. اگر فرض کنیم این افراد واقعاً از طریق مستقیم انقلاب و معارف انقلاب و بیّنات انقلاب انحراف پیدا کرده باشند، عواملش غالباً همین چیزهاست. البتّه کج فهمیها هست، مواجه شدن با برخی از نابسامانیها هست؛ اینها همه اش عواملی است که تأثیر میگذارد. ما نظیر این را در خیلی از جاها هم مشاهده کرده ایم؛ نباید تعجّب کنیم. از خدای متعال هم باید برای خودمان و برای دیگران بخواهیم که ما را در صراط مستقیم باقی بدارد. اینکه شما در هر روزی بارها - مثلاً ده بار - تکرار میکنید که اهدنا الصّراط المستقیم، برای چیست؟ خب، یک بار از خدا خواستید، بس است دیگر؛ امّا در هر دو رکعتِ اوّل هر نمازی، شما این را تکرار میکنید - اهدنا الصّراط المستقیم - این برای این است که صراط مستقیم راه دشواری است، راه پرپیچ وخمی است و کسانی که در این راه اشتباه بکنند، زیادند؛ چنین چیزی برای خیلیها پیش میآید؛ این است که انسان باید به خدا پناه ببرد.
به نظر من شما جوانها خیلی راحت تر میتوانید در صراط مستقیم الهی باقی بمانید؛ چون آن مطامع و آن اهوایی که در امثال ماها و در سنین بالا میآید، برای جوان کمتر است. راه خدا، راه خوبی است؛ سعادت دنیا و آخرت انسان در راه خداست. این انقلاب و این نظام جمهوری اسلامی و این شعارها و این ارزشهایی که به وسیله ی امام و به وسیله ی انقلاب مطرح شد، همه، چیزهایی است که سعادت این کشور و این ملّت را تضمین میکند؛ اینها چیزهایی است که میتواند این کشور را نجات بدهد. این کشور، گذشته ی نزدیکِ بسیار تلخ و بسیار سختی داشته. به برکت همین حرکت بود که توانست خودش را از جا بکند؛ وَالّا اگر این انقلاب نبود، امروز وضع کشور ما از لحاظ مادی و معنوی بمراتب بدتر از کشورهایی بود که شما ملاحظه میکنید؛ کشورهایی که نزدیک ما هستند، در اختیار قدرتهای بیگانه هستند.
البتّه دشمن تلاش هم میکند. من برخلاف آنچه که بعضیها فکر میکنند
ما همه ی اشکالات را باید به خودمان برگردانیم و خارج از این مرزها را، دشمن را، امواج تبلیغاتی را، کارهای سیاسی را، توطئهها را بی دخالت بدانیم، آنها را جزو عوامل اصلی میدانم. البتّه قصورها و تقصیرهای خودمان، یعنی مجموعه ی داخلی را بی تأثیر نمیدانم - یقیناً مؤثّر است، شکّی نیست - امّا آنها را هم جزو عوامل اصلی میدانم. دشمن، حسابی فعّال است؛ باید به این هم توجّه شود.
استحاله هم که گفتید، یعنی حالی به حالی شدن؛ یک نوع تغییر در جهتگیری. بله، بعضیها به همان جهتی که گفتیم، بلاشک دچار یک چنین آفتی هستند؛ ما باید مواظب باشیم که اینطور نشویم. ما باید ان شاءالله راه مستقیم الهی را در پیش بگیریم.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی "روزگار قائم مقامی"
( نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی آقای حسینعلی منتظری)
#روزگار_قائم_مقامی
در محضر امام روح الله ( ۸)
در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام نخستین کسانی بوده اند که بر تارک جبین شان خون و شهادت نقش بسته است. کدام انقلاب مردمی ـ اسلامی را سراغ داریم که در آن حوزه و روحانیت پیشکسوت شهادت نبوده اند و بر بالای دار نرفته اند و اجساد مطهرشان بر سنگ فرش های حوادث خونین شهادت نبوده اند؟ در پانزده خرداد و در حوادث قبل و بعد از پیروزی، شهدای نخستین از کدام قشر بوده اند؟ خدا را سپاس داریم که از دیوار های فیضیه گرفته تا سلول های مخوف و انفرادی رژیم شاه و از کوچه و خیابان ها تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه ها و میادین مین،خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است . در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودان حوزه ها نسبت به قشر های دیگربیشتر بود.بیش از 250 هزار نفر از طلاب علوم دینیه در سراسر ایران در جنگ تحمیلی شهید شده اند و این رقم نشان می دهد که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی ایران تا چه حد مهیا بوده است.
صحیفه نور، جلد 21، صفحه 89
🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
زندگي محمد (ص) متن حديث حياته صلّي الله عليه و آله و تاريخ وفاته كتاب مواليد الأئمّة أخبرنا الإمام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن عربی حذف شده
سليمان (ع) ۱- صدوق گويد: محمد بن قاسم مفسّر معروف به ابوالحسن جرجاني (ره) ما را حديث كرد كه يوسف بن محمد بن زياد و علي بن محمد بن سيّار از پدرشان، از حسن بن علي، از پدرش علي بن محمد، از پدرش محمد بن علي، از پدرش علي بن موسي بن جعفر، از پدرش موسي بن جعفر، از پدرش جعفر بن محمد (ع) درباره اين سخن خداوند عزّوجلّ (و آنچه را شيطانها در سلطنت سليمان خوانده بودند، پيروي كردند و سليمان كفر نورزيد) ما را چنين حديث نمود كه فرمود: آنچه شيطانهاي كافر از سحر و نيرنگ در سلطنت سليمان ميخواندند، پيروي كردند، كساني كه ميپنداشتند سليمان بدان سلطنت يافته و ما نيز عجايبي به ظهور ميرسانيم تا مردم اطاعت ما كنند و گفتند: سليمان، كافر و جادوگري زبردست است كه به جادو آنچه را بر آن حكم ميراند، مالك شده و بر آن قدرت يافته است، پس خداوند عزّوجلّ پاسخ شان داد و فرمود (سليمان كافر نشد) و جادويي به كار نبست
آن گونه كه اين كافران گويند، بلكه شيطانها با آموختن جادو به مردم، كفر ورزيدند، جادويي كه آن را به سليمان و ما نسبت دادند (آنچه بر آن دو فرشته، هاروت و ماروت در بابل فرو فرستاده شده بود [ پيروي كردند ]) كه پس از نوح (ع) ساحران و تردستان زياد شدند و خداوند عزّوجلّ دو فرشته را به سوي پيامبر آن زمان گسيل داشت با همان وردي كه جادوگران بدان جادو ميكردند و ذكري كه با آن جادوي شان را باطل كرده و كيدشان را به خودشان باز ميگرداند، و آن پيامبر (ع) از آن دو فرشته، آنچه را كه بايد، فرا گرفت و به امر خدا به بندگان او عزّوجلّ رساند و فرمان شان داد تا در برابر سحر ايستاده، آن را باطل كنند اما ايشان را از اين كه خود، مردم را سحر كنند نهي كرد. چنان كه نشان ميدهد كه سَم چيست و چگونه اثر سوء آن دفع ميشود. سپس خداوند عزّوجلّ فرمود (آن دو فرشته هيچ كس را تعليم [ سحر ] نمي كردند مگر آن كه ميگفتند ما آزمايشي [ براي شما ] هستيم پس زنهار كافر نشوي) يعني آنكه آن پيامبر (ع) دو فرشته را دستور داد تا به صورت دو انسان بر مردم ظاهر شده، سحر را همانطور كه خداوند به آن دو ياد داده بود كه خداوند فرمود (از احدي ياد نگرفتند) اين سحر را،
و نحوه باطل ساختن آن را به ايشان بياموزند (تا آنكه بگويند) به هر فراگيري (ما تنها وسيله اي براي آزمايشيم) و آزموني براي همه بندگان تا خداوند عزّوجلّ را در آنچه از اين [ سحر ] ميآموزند، اطاعت كنند و بدان نيرنگ ساحران را نابود سازند و مردم را سحر نكنند، (پس كافر مشو) با به كارگيري اين سحر و قصد آزار و زيان رساندن بدان و با دعوت مردم به اين كه معتقد شوند تو زنده نموده و ميميراني و آنچه جز خدا قدرت انجام آن را ندارد، انجام ميدهي كه اين كفر است. خداوند عزّوجلّ فرمود (پس فرا ميگيرند) يعني علاقه مندان به جادو (از آن دو) يعني از آنچه شيطانها در سلطنت سليمان از انواع نيرنگ نوشتند و از آنچه (آنچه بر آن دو فرشته، هاروت و ماروت در بابل نازل شد) از اين دو گروه (آنچه بدان ميان شخص و همسرش جدايي ميافكنند) اين چيزي است كه براي زيان رساندن به مردم فرا گرفته ميشود، سخن چيني و انواع حيلهها و در پرده سخن گفتنها فرا ميگيرند، و اين كه در فلان جا در زير خاك شود تا زن نزد شوهرش و مرد نزد همسرش را محبوب كنند تا آنجا كه ميان شان جدايي افكنند، پس خداوند عزّوجلّ فرمود (آنها نمي توانند به هيچ كس زياني رسانند مگر به إذن خداوند) يعني فراگيران آن بدان نخواهند توانست
به كسي زياني رسانند مگر به اذن خدا يعني پنهان از خدا و قدرت او كه اگر او بخواهد با جبر و قهر بازشان دارد. آنگاه فرمود (فرا ميگيرند آنچه زيان شان رساند و سودي براي شان ندارد) زيرا آن جادو را فرا گرفتند تا بدان جادويي كنند و زياني رسانند، چيزي فرا گرفتند كه در دين شان به ايشان زياني رساند و فايده اي براي دين شان نداشت بلكه با اين كار از دين خدا جدا ميشدند (و به قطع دانستند) اين فرا گيرندگان (آنكه/ آنچه با دين خود خريدند) و بدين سان كه از دين خويش جدا شدند (در آخرت بهره اي ندارند) يعني نصيبي از ثواب بهشت نبرند، سپس او عزّوجلّ فرمود (خويشتن را به بدترين آنچه ممكن بود فروختند) و گرفتار عذاب ساختند (اي كاش ميفهميدند) كه آخرت را فروخته و بهره خود از بهشت را رها كرده اند كه فراگيران اين جادو معتقدند نه پيامبري وجود دارد و نه خدا و نه زنده شدن و برانگيختني. آنگاه فرمود (آنچه خريده اند در آخرت هيچ بهره اي ندارد) زيرا معتقدند آخرتي وجود ندارد و برآنند چون آخرتي وجود ندارد بهره اي در سراي پس از دنيا ندارند در حالي كه از پس دنيا آخرتي است و آنان با كفر خود بدان، بهره شان در آنجا را از دست دادند سپس فرمود (چه بد چيزي است آنچه خويش را بدان فروختند) كه در برابر دنيا آخرت را فروختند
و خويشتن را گرفتار عذابي دائم نمودند (كاش در مييافتند) كه خود را به عذاب فروخته اند اما نمي دانند به خاطر كفرشان به او بوده است. و چون حجّتهاي خدا را ناديده انگاشتند، تا حقيقت را دريابند، خداوند به اعتقاد باطل و انكارشان نسبت به حق، عذابشان نمود۱. ۲- صدوق گويد: عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب قرشي ما را حديث كرد كه منصور بن عبدالله اصفهاني صوفي، از علي بن مهرويه قزويني، از سليمان غازي نقل كند كه گفت: از علي بن موسي الرضا (ع) شنيدم كه ميفرمود: از پدرش موسي بن جعفر، از پدرش جعفر بن محمد درباره اين آيه (از سخن او لبخندي زد) و فرمود: چون آن مور گفت: (اي موران به داخل خانههاي تان برويد كه سليمان و سپاهيانش ناآگاهانه شما را درهم نكوبند) ۲ باد صداي مور را به سليمان (ع) كه در هوا بر باد سوار بود رساند، ايستاد و گفت آن مور را نزد من آوريد، چون آورده شد سليمان گفت: اي مور آيا نمي داني كه پيامبر خدايم و به كسي ستمي روا ندارم؟ مور گفت: آري، سليمان (ع) گفت: پس چرا آنان را از ستم من پرهيز دادي و گفتي: (اي موران به خانههاي تان درآييد)؟
مور گفت: بيم داشتم زينت تو را ديده و فريفته شوند و غير خدا را بپرستند،
سپس مور گفت: تو بزرگتري يا پدرت داوود؟ سليمان گفت: البته پدرم داوود، مور گفت: پس چرا حروف نام تو بر حروف نام پدرت داوود بيشتر است، سليمان گفت: نمي دانم، مور گفت: زيرا پدرت داوود (ع) خود زخم خويش را مداوا كرد و بدان داوود ناميده شد در حالي كه تو سليماني [ پر از سلامتي ] و اميد دارم به پدرت ملحق شوي. مور گفت: آيا ميداني چرا از ميان همه قدرتها، باد مسخّر تو شد؟ سليمان گفت: نمي دانم، مور گفت: يعني آن كه اگر خداوند عزّوجلّ همه قدرتها را به فرمان تو ميآورد چنانكه اين باد را مطيع تو نمود، نيستي اش به دست تو چون نيستي باد بود و آنگاه بود كه سليمان از گفته او لبخندي زد۳.
منبع حديث
۱- عيون أخبار الرضا ۱/ ۲۶۶ و آيه در سوره بقره /۱۰۲. ۲- نمل/ ۱۸- ۱۹. ۳- علل الشرائع ۱/ ۷۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش سیزدهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی مح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور
🔢 بخش چهاردهم
📚استاد نصوری
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🌹🌹🌹🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 36
شماره 6⃣3⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357