eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۴۴ 📝 محور بحث: 💠 قسمت بیست و هفتم ⚜ در بحث آرامش رفتاری به موضوع شناخت ویژگی های مردان رسیدیم و به یازده مورد آن هم اشاره کردیم. 2⃣1⃣ تکریم همسر پيامبر صلي الله عليه و آله: مَنِ اتَّخَذَ زَوجَةً فَليُكرِمها هرکه همسرى اختيار كند ، بايد او را گرامى بدارد.(مستدرك الوسائل ، ج ۱ ، ص ۴۱۲) 🔻 خواص احترام: ➖ لجاجت را از بین می برد. ➖ همسر را همراه خود می کند. ➖ آسیب رسانی از جانب همسر کمتر می شود. ➖ سمت و سوی گناه کمتر می روند. ➖ زمینه ی رشد در عرصه های مختلف را فراهم می کنیم. 🔸 شیوه احترام به همسر: ➖ صدا زدن و خطاب کردن. ➖ احترام با او در خلوت و حضور دیگران. 🔹 آقایان باید احترام همسر خود را مخصوص در جلوی خانواده پدرو مادری خود حفظ کنند. ♦️ حرمت امامزاده دست متولی آن است، حرمت خانم هم دست همسر است، یعنی اگر آقا حرمت زن خود را حفظ کند دیگران هم حرمت او را حفظ می کنند. ➖ توجه به نیاز های حقیقی همسراست. مانند نیاز های زیستی و عاطفی و جنسی و خود شکوفایی ❌ مردان باید برخی از الفاظ را کمتر استفاده کنند: ۱. ندارم ۲. حوصله ندارم ۳. نه ➖ احترام به اموری که برای همسرمان ارزشمند است. 3⃣1⃣ شاد کردن. پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله: هر كس خانواده‏اش را شادمان سازد، خداوند از آن شادى، موجودى را مى‏آفريند كه تا روز رستاخيز براى او آمرزش مى‏طلبد. (كنز العمّال : ج ۱۶ ص ۳۷۹ ح ۴۴۹۹۵) ◀️ مصادیق: - نوبران خریدن - هدیه خریدن - مرد هروقت به خانه می آید در آستینش چیزی داشته باشد. - شوخ طبع بودن در شوخی کردن باید توجه کرد که منجر به آزار خارطر دیگران نشود. 4⃣1⃣ بر بد اخلاقی خانم صبور باشد. با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. فاصبر صبرا جمیلا صبر زشت و قشنگ هم مگه داریم؟ 🌸🍃 دکتر مسلم داودی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ دلیل بسیاری از افسردگی ها در زندگی مشترک میدونید چیه؟ ⭕️ قسمت هشتم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ...
@dars_akhlaq.mp3
1.71M
🔊 پیشنهاد دانلود بسیار عالی😍 🔴👈 مذمت گفتن زن و شوهر به همدیگر 💐🎙آیت الله استاد مظاهری (حفظه الله) ✅ارسال به دیگران فراموش نشود🙏 ═══✼🍃💖🍃✼══
بازهم بیان حقیقت در تعیین خلافت داعی اولا ما نگفتیم که آراء صحابه و اجماع آنها مورد احترام نمی باشد فرقی که ما با شما داریم اینست که شما بنام صحابی که رسیدید و لو هر منافقی باشد اگر چه ابو هریره ای که خلیفه عمر او را تازیانه می‌زند و کذّابش می‌خواند زانوی تسلیم بر زمین می‌گذارید ولی ما این طور نیستیم آن صحابی در نزد ما اهمیت دارد و قدمش را بر چشم می‌گذاریم که بشرائط مصاحبت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم عمل نموده تابع هوا و هوس نگردیده و مطیع بلاشرط باوامر خدا و پیغمبر تا آخر عمر بوده. ثانیا ما با دلائل محسوسه بر شما ثابت نمودیم که در سقیفه و روز بیعت برای خلیفه ابی بکر اجماعی واقع نشده که با رأی اجماع امت ابی بکر بخلافت تعیین گردد اگر جواب حسابی بر رد عرایض داعی دارید بفرمائید تا آقایان حاضرین در مجلس قضاوت بحق کنند و بنده هم در مقابل آراء اجماع سر تسلیم فرود آورم. اگر شما در کتب اخبار خود نشان دادید که در سقیفه تمام امت یا لا اقل بعقیدۀ شما تمام عقلاء قوم جمع شدند و باجماع رأی دادند که باید ابی بکر خلیفه شود ما تسلیم می‌شویم. و اگر جز دو نفر (عمر و ابو عبیده) و عده ای از قبیلۀ اوس نظر بمخالفت و عداوت سابقه دار با قبیله خزرج دیگران بیعت نکردند تصدیق نمائید که ما بیراهه نمی رویم. ثالثا انتقاد ما باین جمله اینست که عقلاء عالم را بقضاوت می‌پذیریم که آیا سه نفر صحابی می‌توانند زمام امور یک ملتی را بدست گرفته میان خودشان با تعارف (یا بقول عوام ایرانیها) جنگ زرگری دو نفر با یک نفر بیعت نموده و بعد مردم را با تهدید و شمشیر و آتش و اهانت مرعوب و مجبور نمایند بتسلیم نقشۀ آنها قطعا جواب منفی است. باز تکرار مطلب نموده عرض می‌نمایم که ایراد ما باینست که آن روز وقتی آن سه نفر (ابی بکر و عمر و ابو عبیده جراح) بسقیفه رفتند دیدند صحبت از خلافت است چرا استمداد از رجال قوم و عقلاء و کبار از صحابه که عدّه ای در منزل پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و جمعی در اردوی اسامه بودند ننمودند. شیخ- ما می‌گوئیم غفلتی شده یا نشده در آن روز حاضر نبودیم ببینیم آنها در چه محظوری گیر کرده بودند ولی امروز که در مقابل عمل واقع شده قرار گرفتیم و لو بمرور هم اجماع واقع شده باشد نباید در مقابل آن اجماع ایستادگی نمائیم بلکه باید سر تعظیم در مقابل آنها خم نموده راهی که آنها رفتند برویم. داعی- به به باستدلال شما آفرین بفکر و عقیده شما که می‌خواهید بما تحمیل کنید که دین مقدس اسلام دین کورکورانه می‌باشد که اگر هر دو سه نفری در یک جا جمع شدند رأی و نظری دادند و عدّه ای هم اطراف آنها را گرفتند و هوچیگری کردند سایر مسلمین چون در مقابل عمل انجام شده قرار گرفتند کورکورانه تسلیم گردند؟! این است معنای دین پاک خاتمیّت که صریحا در آیه ۱۹ سوره ۲۹ (زمر) می‌فرماید: فَبَشِّرْ عِبٰادِ اَلَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ [۱] . و حال آنکه دین مقدس اسلام دین تحقیقی است نه تقلیدی آن هم تقلید از ابو عبیدۀ (قبر کن) معروف بجراح، رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خود راه را بروی ما باز کرده و بما نشان داده که هرگاه امت دو دسته شدند ما در کدام یک از آن دو دسته وارد شویم تا نجات یابیم می‌فرمائید بچه دلیل ما باید پیرو أمیر المؤمنین علیه السّلام باشیم جوابش آشکار است بدلیل آیات قرآنیه و احادیث متقنۀ مندرجه در کتب معتبرۀ خودتان. از جمله روایات و نصوص وارده که امت مجبورند در حوادث و انقلابات پیرو علی علیه السّلام باشند حدیث معروف عمار یاسر است که اکابر علماء شما از قبیل حافظ ابی نعیم اصفهانی در حلیه و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و بلاذری در تاریخ خود و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۴۳ ینابیع الموده از حموینی و میر سید علی همدانی شافعی در مودة پنجم از مودة القربی و دیلمی در فردوس و دیگران از موثقین علماء شما حدیث مفصلی از ابو ایوب انصاری نقل نموده اند که وقت مجلس اقتضای ذکر تمام آن حدیث را ندارد ولی خلاصه نتیجه آن حدیث اینست که وقتی سؤال نمودند از ابو ایوب (بلکه اعتراض نمودند باو) که چرا رفتی بطرف علی بن أبی طالب علیه السّلام و با ابی بکر بیعت ننمودی در جواب گفت روزی خدمت پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بودیم عمار یاسر وارد شد از آن حضرت سؤالی نمود حضرت ضمن صحبت فرمود: یا عمّار ان سلک الناس کلّهم وادیا و سلک علیّ وادیا فاسلک وادی علیّ و خلّ عن الناس، یا عمّار علیّ لا یردّک عن هدی و لا یدلّک علی ردی، یا عمّار طاعة علی طاعتی و طاعتی طاعة اللّه [۱] .
آیا سزاوار بود با این نصوص ظاهره و أوامر وارده که در کتب معتبرۀ خودتان ضبط است با مخالفت صریحی که علی علیه السّلام با خلافت ابی بکر کرد و لو سایر امت از بنی هاشم و بنی امیّه و کبار صحابه و عقلاء قوم از مهاجر و انصار هم با او همراه نبودند (با آنکه همراه بودند) راه علی را بگذارند و پیروی از راهنمای دیگری بنمایند لا اقل می‌خواستند آن قدر صبر نمایند تا علی بیاید و رأی و نظر او را بگیرند. (صدای مؤذّن اعلام نماز عشاء نمود آقایان برخاستند برای اداء فریضه پس از ختم نماز و صرف چای آقای حافظ افتتاح کلام نمودند). حافظ- صاحب شما ضمن بیاناتتان دو کلام عجیب فرمودید اولا مکرر می‌فرمائید ابو عبیدۀ قبر کن از کجا معلوم شد که این مرد محترم قبر کن بوده است-ثانیا فرمودید که علی و بنی هاشم و أصحاب در بیعت وارد نشدند و مخالفت هم نمودند در صورتی که جمیع ارباب حدیث و تاریخ نوشته اند که علی و بنی هاشم و اصحاب همگی بیعت نمودند. داعی- گویا آقایان در نوشتجات علماء خود هم دقیق نمی شود اولا راجع باینکه ابو عبیده قبرکن بوده ما نگفتیم در کتب خودتان ثبت است مراجعه نمائید به ص ۲۶۶ و ۲۶۷ جلد پنجم البدایة و النهایة تألیف ابن کثیر شامی که در باب دفن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نوشته که چون ابو عبیدۀ جرّاح مانند قبرهای اهل مکّه حفر می‌کرد لذا جناب عباس یکی را بدنبال ابی طلحه قبرکن مدینه فرستاد و یکی را هم در پی ابو عبیده فرستاد تا تهیه قبر رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را بنمایند. ثانیا فرمودید که علی علیه السّلام و بنی هاشم و اصحاب همگی بیعت نمودند بلی شما کلمۀ بیعت نمودند را می‌خوانید اما تعمّق در حقیقت نمی نمائید که چه وقت بیعت نمودند و چگونه نمودند جمیع علماء حدیث و بزرگان از مورخین خودتان نوشته اند که علی علیه السّلام و بنی هاشم (ظاهرا) بیعت نمودند ولی بعد از شش ماه آن هم بجبر و فشار و تهدید بشمشیر و قتل و اهانت‌های بسیاری که بآن بزرگوار نمودند و محرومیت هائی که برای آنها فراهم ساختند. حافظ- از مثل شما شخص شریفی بعید است که تفوّه کنید بکلمات و عقاید عوام شیعه که می‌گویند علی را جبرا کشیدند و بردند و تهدید بقتلش نمودند و حال آنکه آن جناب همان روزهای اول با کمال میل و رغبت تسلیم بخلافت ابی بکر گردید. ---------- [۱]: ۱) «ای رسول»بلطف و رحمت من بشارت آر آن بندگانی که چون سخن بشنوند پس متابعت کنند نیکوتر آن را (یعنی تحقیق کنند نه کورکورانه براه غیر معلوم بروند). [۱]: ۱) ای عمار اگر تمام مردم براهی می‌روند و علی تنها راه دیگر پس براهی برو که علی می‌رود و بی نیاز شو از همه مردم ای عمار علی ترا از هدایت بر نگرداند و دلالت بر هلاکت ننماید ای عمار اطاعت علی اطاعت من است و اطاعت من اطاعت خداست. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - کار شب و روز من - بهرام حصیری.mp3
1.92M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 كار شب و روز من خاك رهت با مژه رفتن ساز من و سوز من این همه از عشق تو گفتن در دل ما گل جوان است بر لب ما شكوفه های عارفان است بر لب ما شكوفه های عاشقان است شور شیرین ، عشق فرهاد نشانه ای ز قصه ی ماست فسانه ها همیشه زیباست با گل بودن از گل گفتن به خاطر نقاب رویاست بهانه ی این دل شیداست تا همسفر كبوتران ترانه ی ماست سرچشمه ی این ستاره ها كرانه ی ماست بر بام هر كوكب ، آواز شبان است در نای هر پرده گلبانگ زمان است 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
لااله‌الا‌الله ۱۲.mp3
16.39M
مجموعه‌ صوتی ۱۲ عشق، خود یک سلوک است، یک حرکت رو به جلو، در جاده‌ای که انتهایش بسته نیست و تا بی‌نهایت، امکانِ رسیدن دارید! باید در این جاده، تا زنده‌اید، با و حرکت کنید! قرآن دو عامل برای سرعت و سبقت در این جاده، معرفی کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چطور بفهمیم که سفیانی کیست⁉️ و آیا خروج کرده است یا خیر⁉️ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج عج ♦️♦️♦️♦️ ۱۵۳ صاحب امری و از حکم تو بیرون نبود آنچه در دایره کون و مکان ساخته ای ۱۵۴ صاحب عصر و زمان آن که سپهرش گویند با ولای تو مرا نیست تولاّی دگر @zandahlm1357
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_2266939533.mp3
5.08M
(بند سی و یکم): اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ خُنْتُ فِیهِ أَمَانَتِی أَوْ بَخَسْتُ فِیهِ بِفِعْلِهِ نَفْسِی أَوْ أَخْطَأْتُ بِهِ عَلَى بَدَنِی أَوْ آثَرْتُ فِیهِ شَهَوَاتِی أَوْ قَدَّمْتُ فِیهِ لَذَّاتِی أَوْ سَعَیْتُ فِیهِ لِغَیْرِی أَوِ اسْتَغْوَیْتُ إِلَیْهِ مَنْ تَابَعَنِی أَوْ کَاثَرْتُ فِیهِ مَنْ مَنَعَنِی أَوْ قَهَرْتُ عَلَیْهِ مَنْ غَالَبَنِی أَوْ غَلَبْتُ عَلَیْهِ بِحِیلَتِی أَوِ اسْتَزَلَّنِی إِلَیْهِ مَیْلِی فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ. ترجمه: بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که به امانت خویش در آن خیانت کردم، یا با انجام دادن آن از ارزش خود کاستم، یا با آن بر بدنم صدمه وارد کردم، یا شهواتم رادرآن برگزیدم، یا لذت هایم را در آن مقدم داشتم، یا برای دیگری در آن تلاش نمودم، یا آنکس را که از من پیروی می نمود اغوا نمودم و به سوی آن کشاندم، یا علیه کسی که مرا از آن منع میکرد اقدام کردم تا بر او چیره شوم، یا با قهر بر کسی که میخواست بر من غلبه کند یا با حیله و نیرنگ بر او دست یافتم، یا میلم مرا به سوی آن لغزانید؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! دردا که شد امانت، آلوده به خیانت آخر چه شد نصیبم، از آن به‌جز خسارت؟ در دام‌های دنیا، خود را اسیر کردم خود را ذلیل کردم، خود را حقیر کردم یا رب الهی العفو، یا رب الهی العفو
1_2734016881.mp3
2.95M
(بند سی و دوم): اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ اسْتَعَنْتُ عَلَیْهِ بِحِیلَهٍ تُدْنِی مِنْ غَضَبِکَ أَوِ اسْتَظْهَرْتُ بِنَیْلِهِ عَلَى أَهْلِ طَاعَتِکَ أَوِ اسْتَمَلْتُ بِهِ أَحَداً إِلَى مَعْصِیَتِکَ أَوْ رَائَیْتُ فِیهِ عِبَادَکَ أَوْ لَبَّسْتُ عَلَیْهِمْ بِفِعَالِی فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ. ترجمه: بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که به کمک نقشه ای که مرا به غضب تو نزدیک میکرد به آن دست یافتم، یا با آن بر اهل طاعتت غلبه کردم، یا کسی را با آن به معصیتت مایل نمودم، یا با آن خود را نزد بندگانت خوب نشان دادم، یا با کردارم خود را نزد آنها وارونه جلوه دادم؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! با صد فریب و حیله، سوی گناه رفتم بیرون شدم ز چاله، در قعر چاه رفتم خود را برای مردم، وارونه جلوه دادم از آتش نفاقم، من سوختم دمادم یا رب الهی العفو، یا رب الهی العفو
Shab10Ramazan1400[08].mp3
6.42M
بند سی و سوم): اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ کَتَبْتَهُ عَلَیَّ بِسَبَبِ عُجْبٍ کَانَ مِنِّی بِنَفْسِی أَوْ رِیَاءٍ أَوْ سُمْعَهٍ أَوْ خُیَلَاءَ أَوْ فَرَحٍ أَوْ حِقْدٍ أَوْ مَرَحٍ أَوْ أَشَرٍ أَوْ بَطَرٍ أَوْ حَمِیَّهٍ أَوْ عَصَبِیَّهٍ أَوْ رِضاً أَوْ سَخَطٍ أَوْ شُحٍّ أَوْ سَخَاءٍ أَوْ ظُلْمٍ أَوْ خِیَانَهٍ أَوْ سَرِقَهٍ أَوْ کَذِبٍ أَوْ نَمِیمَهٍ أَوْ لَعِبٍ أَوْ نَوْعٍ مِمَّا یُکْتَسَبُ بِمِثْلِهِ الذُّنُوبُ وَ یَکُونُ فِی اجْتِرَاحِهِ الْعَطَبُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ. ترجمه: بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که بر من نوشته ای به جهت خود پسندی که در من به وجود آمده یا خود نمایی یا خودستایی(با رساندن عمل خود به گوش دیگران) یا تکبّر یا شادمانی، یا کینه یا خوشی بیش از حد یا بخشندگی یا تعصب یا بخل یا ظلم یا خیانت یا دزدی یا دروغ یا سخن چینی یا لهو و لعب یا هرنوع کاری که با آن مرتکب گناه میشوند و هر که آن را انجام دهد خود را به هلاکت اندازد؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! دردا ز خودپسندی، وایا ز خودنمایی فریاد از تکبر، از عُجب و خودستایی العفو یا الهی، از خشم از خیانت از آنچه حاصلش نیست، جز حسرت و ندامت یا رب الهی العفو، یا رب الهی العفو
1_2431936519.mp3
2.56M
(بند سی و چهارم): اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ سَبَقَ فِی عِلْمِکَ أَنِّی فَاعِلُهُ بِقُدْرَتِکَ الَّتِی قَدَرْتَ بِهَا عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینّ. ترجمه: بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که در علم تو گذشته که من با کمک و استعانت از قدرت تو انجام داده ام، آن قدرتی که تو را بر همه چیز توانا کرده است؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! دادی به من توانی، تا اهل خیر باشم در آسمان مهرت، سرگرم سِیر باشم دادی تو قدرت اما، من اشتباه کردم این عمر پربها را، آخر تباه کردم یا رب الهی العفو، یا رب الهی العفو