eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
درخواست هدايت و پايداري متن حديث درخواست هدايت و پايدارى اللّهمّ اَعْطِنى الْهُدى، وَ ثَبّتْنى عَلَيْهِ أمِناً، اَمْنَ مَنْ لاخَوْفَ عَلَيْهِ وَ لاحُزْنَ وَ لاجَزَعَ، إنّكَ اَهْلُ التّقْوى وَ اَهْلُ الْمَغْفِرَةِ. سلام بر رسول خدا بعد ازنماز متن حديث سلام بر رسول خدا بعد از نماز السّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ الله وَ رحمة الله وَ بَرَكاتُهُ اَلسّلامَ عَلَيْكَ يا مُحَمّدَ بْنَ عَبْدِالله، الَسّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ الله، اَلسّلامُ عَلَيْكَ يا حَبيبَ الله، اَلسّلامُ عَلَيْكَ يا صَفْوَةَ الله، اَلسّلامُ عَلَيْكَ يا أمينَ الله، اَشْهَدُ اَنّكَ رَسُولُ الله وَ اَشْهَدُ اَنّكَ مُحَمّدُ بْنَ عَبْدِالله، وَ اَشْهَدُ اَنّكَ قَدْ نَصَحْت لِاُمّتِكَ، وَ جاهَدْتَ فى سَبيلِ رَبّكَ، وَ عَبَدْتَهُ حتّي اَتاكَ الْيَقينُ، فَجَزاكَ الله يا رَسُولَ الله اَفْضَلَ ما جَزى نَبِيّاً عَنْ اُمّتِهِ. اللّهمّ صَلّ علي مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمّدٍ، أفْضَلَ ما صَلّيْتَ علي اِبْراهيمَ وَ آلِ اِبْراهيمَ، اِنّكَ حَميدٌ مَجيدٌ. مناظرات آشنايي به انجيل بهتر از جاثليق سپس حضرت رضا عليه السلام رو کردند به جاثليق و براي اثبات نبوت حضرت رسول الله صلي الله عليه و اله و سلم از انجيل دلائل زيادي بيان کردند و فرمودند: “ ايمان بياور “، جاثليق گفت: اين پيغمبري که ميگوئي اسمش در تورات و انجيل و نبوت محمد صلي الله عليه و آله و سلم و وصيش علي و دخترش فاطمه و دو پسرش حسن و حسين است. بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 59.mp3
6.49M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 17 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 بحث حق طلاق 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن @zandahlm1357
ایات مهدوی 21.mp3
2.23M
💠 سلسله مباحث 21 ❇️جلسه 21 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 سرِ ستون دست امام زمانه 🔻 روایتی از عبور غواص‌ها از اروند 🎙 حاج حسین یکتا @zandahlm1357
ابلیس و واهمه در انسان و تمام در اطاعت و انقیاد و آدم عمل فی « ما خلق لأجله » خود را به انجام رساندند إلاّ ابلیس واهمه، که لایطیع و لاینقاد للانسان، بل « أَبَی وَاسْتَکْبَرَ [۱] » و « قَالَ خَلَقْتَنِی مِنْ نَارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِینٍ [۲] »، یعنی: چون شیطان واهمه نظرش قاصر از معرفت حقیقت انسان و واقف و ناظر به همان هیکل ترابی او است، و ادراک نکرده مقام روحانیت آدم را که روحش از روح اللّه و خلیفه خدا است در عالم ارض، لذا قال: « أَ نَا خَیْرٌ مِّنْهُ [۳] » ؛ و به خلاف ملائکه قوّی تمرّد امر خدا را در سجده به آدم نموده و نیز از انقیاد و اطاعت امر انسان خارج شده چنان که مشهور است که انسان به چشم و گوش امر نماید، ببین و بشنوید بدون تمرّد دید و شنید. ولی مثلاً در جسد میّت آنچه عاقله به واهمه ثابت می‌نماید که او چون سایر جمادات ابداً مبدأ اثر نیست، نباید از او وحشت نمود، ابداً قبول این امر را نکرده و از او هراسان است، چنان که آنچه حق تعالی خطاب می‌فرماید که: سوای خدا از عباد او بذاته لایضرّ و لا ینفع اند، نباید پیش غیر تذلّل نموده او را مؤثّر دانست ؛ زیرا که آنها فی حاقّ الواقع کأ نّهم خشب مسنّده اند [۴]، باز هم آن شیطان واهمه به همان عقیده فاسده خود، آنها را معبود خود دانسته، از آنها طلب جلب منافع و دفع مضرّات نماید، کما ورد فی الحدیث: « کلّ ما میزّتموه بأوهامکم فی أدق معانیه فهو مخلوق، مصنوع مثلکم، مردود إلیکم ». [۵] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۴. [۲]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۲. [۳]: ۳ - همان. [۴]: ۴ - اشاره به آیه ۴ سوره مبارکه منافقون می‌باشد. [۵]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۶۶، ص ۲۹۲: - فهو. باری، پس برای عمارت عالم به توسّط آدم خداوند آن شیطان را مستولی بر او نمود که اگر شیطان نبود و انسان عصیان نکرده بود، و تمام افراد ناس در اطاعت و انقیاد خدا و طلب معرفت و ایمان باللّه و کتبه و رسله و الیوم الآخر بودند، باقی بود عالم و آدم بر همان طبقه واحده از انبیاء و اولیاء و نظام عالم مختلّ و مُهمل مانده بود، به واسطه عدم نفوس عاصیه قاسیه غلاظ، المباشرة لأعمال الشاقّة الدنیاویة، کما ورد: « لولا الحمقاء لخربت الدنیا ». [۱] پس از این حیث نهی آدم تکلیفاً و شاء کلّه تکویناً، و لو شاء اللّه عدم أکل آدم من الشجرة لما غلبتْ ارادةُ آدم علی مشیة اللّه، به مقتضای: « ماشاءاللّه کان و ما لم یشأ لم یکن »، و أمر ابلیس و لم یشأ، و لو شاء اللّه إطاعة الشیطان لما غلبتْ مشیةُ الشیطان علی إرادة الرحمن، لذا قیل: اگر بینی بد و نیکی، مزن دم که هم ابلیس می‌باید، هم آدم از آن روید گل و خار اندر این باغ که هم طاووس در کار است و هم زاغ و من هذا قیل فی جواب من قال: « سبحان من تنزّه عن الفحشآء »، « سبحان من لایجری فی ملکه إلاّ ما یشاء ». [۲] ---------- [۱]: ۱ - ر. ک: تفسیر کنزالدقائق، ج ۱، ص ۳۴۳. در غررالحکم ۱۴۳ آمده است: لو عقل أهل الدنیا لخربت الدنیا. [۲]: ۲ - بنگرید: اسرارالحکم، ص ۱۸۶: جمله اول، گفتار قاضی عبدالجبار معتزلی است کهî Äابواسحاق اسفراینی دنبال آن جمله دوم را گفته است. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
عربده مثل معروف دیگری است که می‌گویند: فلانی در مستی عربده می‌کشد، عربده (معربد) از عربد مشتق شده که نام ماری است که در خود باد بوجود می‌آورد و آزاری ندارد. فضیل عیاض، پند غزالی در کتاب مستظهری می‌گوید: شبی هارون الرشید همراه عباس به دیدار فضیل بن عیاض رسید، در خانه این آیه را از او می‌شنید که أَمْ حَسِبَ الَّذِینَ اجْتَرَحُوا السَّیِّئٰاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ کَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّٰالِحٰاتِ سَوٰاءً مَحْیٰاهُمْ وَ مَمٰاتُهُمْ سٰاءَ مٰا یَحْکُمُونَ [۱] . هارون گفت: اگر قرار بود از فضیل چیزی عاید ما شود همین آیه کافی بود. عباس صدا بلند کرد و به او فهماند هارون بر در خانه او ایستاده است. فضیل پاسخ داد: امیر در خانه من چکار می‌کند. فضیل در را باز کرد و چراغ را خاموش نمود، هارون دست به این سو و آن سو زد تا دستش به فضیل رسید. فضیل گفت: چه دست نرمی است اگر بتواند در قیامت از عذاب نجات یابد. سپس گفت: ای امیر! خود را برای پاسخ قیامت آماده کن، زیرا تو با هر زن و مرد مسلمان وارد قیامت می‌شوی. هارون به شدت گریه کرد. عباس به فضیل گفت: بس است، امیر را از گریه کشتی. فضیل گفت: ای هامان! تو و یارانت او را کشته اید. هارون گفت: عباس تو را هامان ننامید مگر اینکه مرا فرعون خواند. ---------- [۱]: ۱) - یعنی آیا کسانی که مرتکب گناه شده اند، تصور کرده اند، ما آنان را چون مؤمنان در مرگ وزندگی قرار می‌دهیم، خیر، بد داوری می‌کنند. جاثیه، ۲۱. هارون گفت: این هزار دینار، مهریه مادر من است از من بپذیر. فضیل گفت: نمی پذیرم، بده به کسی که از او گرفته ای، رشید از نزد او برخاست. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۵۱- آثار نماز جماعت پرتوی از اسرار نماز » آثار نماز جماعت برپایی فریضه‌های دینی به صورت دسته جمعی، غیر از پاداش‌های فراوانی که یاد شد، در زندگی فردی و اجتماعی امت مسلمان نیز، آثار مثبت و فراوانی دارد که به برخی اشاره می‌شود: ۱- آثار معنوی بزرگترین اثر معنوی نماز جماعت، همان پاداش‌های الهی است که گفته شد. روایت است که شبی، علی علیه السلام تا سحر به عبادت مشغول بود. چون صبح شد، نماز صبح را به تنهائی خواند و استراحت کرد. رسول خدا صلی الله علیه وآله که آن حضرت را در جماعت صبح ندید، به خانه او رفت. حضرت فاطمه علیها السلام از شب زنده داری علی علیه السلام و عذر او از نیامدن به مسجد سخن گفت. پیامبر فرمود: پاداشی که بخاطر شرکت نکردن در نماز جماعت صبح، از دست علی علیه السلام رفت، بیش از پاداش عبادت تمام شب است. (۴۹۵) رسول خدا صلی الله علیه وآله فرموده است: «لانْ اُصَلّیَ الصُبَح فی جَماعةٍ اَحَبُّ اَلیَّ مِنْ اَنْ اُصَلّیَ لَیْلَتی حَتّی اُصْبحَ» (۴۹۶) اگر نماز صبح را به جماعت بخوانم، در نظرم محبوب تر از عبادت و شب زنده داری تا صبح است. بخاطر همین فضیلت و پاداش هاست که اگر تعداد نمازگزاران از ده نفر بیشتر شود، اگر تمام آسمان‌ها کاغذ، و دریاها مرکّب و درخت‌ها قلم شود و فرشتگان بنویسند، پاداش یک رکعت آنرا نمی توانند بنویسند. (۴۹۷) و نماز جماعت با تأخیر، بهتر از نماز فرادای در اوّل وقت است. (۴۹۸) ۲- آثار اجتماعی نماز جماعت، مقدمه وحدت صفوف و نزدیکی دلها و تقویت کننده روح اخوّت است. نوعی حضور و غیاب بی تشریفات، و بهترین راه شناسائی افراد است. نمازجماعت، بهترین، بیشترین، پاکترین وکم خرج ترین اجتماعات دنیاست ونوعی دید وبازدید مجّانی وآگاهی از مشکلات و نیازهای یکدیگر وزمینه ساز تعاون اجتماعی بین آحاد مسلمین است. ۳- آثار سیاسی نماز جماعت، نشان دهنده قدرت مسلمین و الفت دلها و انسجام صفوف است. تفرقه‌ها را می‌زداید، بیم در دل دشمنان می‌افکند، منافقان را مأیوس می‌سازد، خار چشم بدخواهان است. نماز جماعت، نمایش حضور در صحنه وپیوند «امام» و «امّت» می‌باشد. ۴- آثار اخلاقی، تربیتی در نماز جماعت، افراد در یک صف قرار می‌گیرند و امتیازات موهوم صنفی، نژادی، زبانی، مالی و... کنار می‌رود و صفا و صمیمیّت و نوعدوستی در دلها زنده می‌شود و مؤمنان، با دیدار یکدیگر در صف عبادت، احساس دل گرمی و قدرت و امید می‌کنند. نماز جماعت، عامل نظم و انضباط و وقت شناسی است. روحیه فردگرایی و انزوا و گوشه گیری را از بین می‌برد و نوعی مبارزه با غرور و خودخواهی را در بر دارد. نماز جماعت، «وحدت» در گفتار، جهت، هدف و امام را می‌آموزد و از آنجا که بایَد پرهیزکارترین و لایق ترین اشخاص، به امامت نماز بایستد، نوعی آموزش و الهام دهنده علم و تقوا و عدالت است. نماز جماعت، کینه‌ها و کدورت‌ها و سوءظنّ‌ها را از میان می‌برد و سطح دانش و عبودیّت و خضوع را در جامعه اهل نماز، افزایش می‌دهد. به خاطر این همه آثار است که به نماز جماعت، آن همه توصیه شده است. حتی نابینایی وقتی از حضور پیامبر، اجازه خواست که به مسجد نیاید، آن حضرت فرمود: از خانه تا مسجد، ریسمانی ببندد و به کمک آن، خود را به نماز جماعت برساند. [۱] و نیز نابینایانی که اجازه ترک شرکت در نماز خواستند، رسول خدا صلی الله علیه وآله اجازه نفرمود. [۲] از طرف دیگر، برخورد شدید نسبت به کسانی که به نماز جماعت اهمیّت نمی دهند، نشان دیگری بر اهمیّت و سازندگی آن است. در حدیث است که به چنان کسان، همسر ندهید [۳] و معرّف آنان نشوید. [۴] ---------- [۱]: ۴۹۹) وسائل الشیعه، ج ۵، ص ۳۷۷. [۲]: ۵۰۰) کنزالعمال، ج ۸، ص ۲۵۵. [۳]: ۵۰۱) سفینةالبحار، ج ۱، جماعت. [۴]: ۵۰۲) همان مدرک. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا