فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای لرزیدن دست های نماینده ابرقدرت جهان در برابر #امام_خمینی(ره)
🔺رحیم پور ازغدی: ما از طریق ایشون، یک کمی فهمیدیم انبیا کی بودند...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🕌 حرم مطهر امام رضا (ع) در سالهای دفاع مقدس یکی از مراکز اصلی برای اعزام به جبههها بود و رزمندگانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرنده بیقرار۳ .mp3
26.26M
🎧 کتاب صوتی : #پرنده_بیقرار3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | سخنان امام در جمع رزمندگان
حسینیه جماران
⏳دهه شصت
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در شناخت ذنب و اثم قوله علیه السلام: مُعْتَرِفاً بِذَنْبِی، مُقِرّاً بِخَطَایَایَ. الاعتراف و الاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظهور فساد و ناخوشیها به واسطه شیوع اعمال زشت
من تغیّر الأخلاق الحسنة و الطاعات بأخلاق السیّئة و ارتکاب المنهیات والمعاصی.
زیرا که مباشرت هر یک از معاصی موجب ذلّت و سخطی از حقّ است، به جهت آن که ذنوب اوّلاً تتنوّع الی مالیة و بدنیة، والبدنیة: الی قولیة و فعلیة، و الفعلیة یختلف باختلاف الآلات التی تفعل بها، فمنها ما یغیّر النعم، و منها ینزل النقمة، و منها ما یقطع الرجاء، و منها ما یدیل الاعداء، و منها ما یرد الدعاء، و منها ما یستحقّ بها نزول البلاء، و منها ما یحبس غیث السماء و ما یکشف الغطاء، و منها
ما یعجل القضاء، و منها ما یلزم الهواء، و منها ما یورث الندم، و منها ما یهتک العصم الی غیر ذلک.
و لذا قال تعالی: « ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ [۳] »، یعنی: آنچه ظاهر و هویدا شده از فساد در برّ و بحر از قبیل قتل و غارت و محق برکات و کسر سفینه و غرق أهلها، تمام به سبب اعمال قبیحه مکتبه ایدی ناس است.
زیرا که اسراف و تجاوزات نفس در هر امری از امور واجبه فرضیه، و ارتکاب اعمال منهیه مستلزمه یک نوع فساد مخصوصی است در ارض ؛ چنان که حقّ تعالی در قرآن احوال امم ماضیه من جمله احوالات بنی اسرائیل را خبر میدهد
که آنها را به اوامر و نواهی مأمور و مخاطب نموده.
و برای آنها در اطاعت هر یک جزائی معیّن نموده از عزّت و ثروت و استیلای بر دشمن، و صحّت و عافیت، و بر مخالفت هر یک از اعمال مَنهیه فساد و عقوبتی را تهدید فرموده، کما قال تعالی: « وَ قَضَیْنَآ إِلَی بَنِیآ إِسْرَآئِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الاْءَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا * فَإِذَا جَآءَ وَعْدُ أُولاَهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَآ أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلاَلَ الدِّیَارِ وَ کَانَ وَعْدًا مَّفْعُولاً [۱] »، و بعد از غلبه دشمن و نزول عقوبات بر آنها چون اضطرار از اعمال قبیحه و معاصی منهیه خود نادم شده، توبه و انابه به حقّ نمودند، خدا نیز بر آنها ترحّم نموده تبدیل عقوبت و قهر را به رحمت و نعمت داد، کما أخبر: « ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْنَاکُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا * إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لاِءَنفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا [۲] »، و باز بعد از وفور دولت و غلبه و سلطنت به مقتضای: « إِنَّ الاْءِنسَانَ لَیَطْغَی * أَن رَّآهُ اسْتَغْنَی [۳] » طغیان و تجاوز از حدود الهیه نموده، به تجدید فساد در ارض.
لهذا حق تعالی مجدّداً به مکافات اعمال آنها را به عقوبات و استیلای عدو
مبتلا نموده، کما أخبر فی القرآن: « فَإِذَا جَآءَ وَعْدُ الاْآخِرَةِ لِیَسُوآؤُا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ [۴] »، یعنی: بیت المقدس، « کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا [۵] »، باز بعد از ابتلا نادم شده استغاثه نموده، و خدا فساد را از آنها دفع نمود، کما قال: « عَسَی رَبُّکُمْ أَن یَرْحَمَکُمْ [۶] » ولی بدانید « إِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا [۷] » یعنی: اگر شما عود نمودید به فساد و معاصی و ارتکاب شهوات نفسانیه، « عُدْنَا » یعنی:
باز ما هم عود خواهیم نمود به فساد و عذاب شما کما قیل:
گفت ان عدتم کذا عدنا کذا نحن زوجنا الفعال بالجزاء [۱]
« وَ جَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْکَافِرِینَ حَصِیرًا [۲] »، یعنی: ما قرار داده ایم همیشه اوقات جهنمِ دارِ طبیعت را که مورد آلام و صدمات است بر کافرین و جاحدین و متمرّدین از اوامر و نواهی خود حصیراً، أی محبساً محصوراً ؛ زیرا که جهنم خدا محدود به محلّی دون محلی نیست بلکه،
هر کجا خواهد خدا دوزخ کند اوج را بر مرغ، دام و فخ کند [۳]
کما قال تعالی: « یَسْتَعْجِلُونَکَ بِالْعَذَابِ وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ [۴] »، کما قیل:
هم ز دندانت برآرد دردها تا بگوئی دوزخ است و اژدها [۵]
بالجمله، مؤیّد مطلب مذکور است فقره دعا:
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه روم، آیه ۴۱.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه اسراء، آیات ۴ و ۵.
[۲]: ۳ - همان، آیات ۶ و ۷.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه علق، آیات ۶ و ۷.
[۴]: ۱ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۷.
[۵]: ۲ - همان.
[۶]: ۳ - همان، آیه ۸.
[۷]: ۴ - همان.
[۱]: ۵ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۶۸۴، « وخامت کار آن مرغ ».
[۲]: ۶ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۸.
[۳]: ۷ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۹۹۶، « در بیان آن که شناسای قدرت حق نپرسد ».
[۴]: ۸ - سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۵۴.
[۵]: ۹ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۹۹۷، « در بیان آن که شناسای قدرت حق نپرسد ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شهرستانی ابوالفتح محمد شهرستانی، صاحب کتاب ملل و نحل است. وی به شهرستان منسوب است و شهرستان اسم سه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفه
امام صادق علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل کرده است که شیطان در روزی چون عرفه، دورتر و کوچکتر و ضعیف تر و خشمگین تر دیده نشده است. برخی از گناهان جز وقوف در عرفه آنها را نمی بخشد.
*
در حدیثی مسند از اهل بیت پیامبر آمده است که: گناه کارترین مردم کسی است که در عرفه وقوف کند و تصور کند خدا او را نمی بخشد.
دعا
از عطا در باره ی فرمایش پیامبر پرسش شد که فرمود: برترین دعاها دعای من و دعای انبیاء پیش از من است، و آن دعا این است
لا اله الا اللّٰه وحده لا شریک له له الملک و له
الحمد یحیی و یمیت و یمیت و یحیی و هوحی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی ء قدیر. و این دعا چیزی جز تمحید و تقدیس خدا نیست. عطا به شعری از ابن جذعان استناد کرد و گفت: آیا ابن جذعان میداند مراد از ثنا چیست و خدا نمی داند؟
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357