eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلمی که از چند بمب اتمی برای آمریکا و سران رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان آنها مخرب تر هست. بنظر شما این فیلم مربوط به کدام استان ایران است؟ 🔷 اینجا شهر قم و مشهد و شیراز و... نیست . بلکه اینجا شهر کارگیل هند است. نماینده رهبر ایران در هند به آنجا رفته و اهالی این شهر دو طرف جاده با شعار دست خدا بر سر ماست خامنه‌ای رهبر ماست به استقبالش آمده‌اند... این فیلم رو اونقدر منتشر کنید تا برعندازان احمقی که در فتنه ی سال گذشته تحت تاثیر چند تا رسانه مزدور و لیدرهای جیره خوارشون به رهبر معظم انقلاب جسارت کردند ببینند و بفهمند کسی را که خدا اراده کند عزت بدهد چهارتا رسانه مزدور و حامیان احمقش نمی تونند زمین بزنند. ان العزه لله @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥الجزیره: ایران در ده سال آینده به یکی از ۱۰ کشور برتر جهان در هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشک جواب موشک 🔹رئیس جمهور: موشک جواب موشک، این قدرتِ بازدارندگی, با همت فرزندان این سرزمین به دست آمده است ‌ @zandahlm1357
🔴تاکید رئیسی بر اقناع افکار عمومی درباره ثمرات تغییر ساعت کار 🔹رئیس جمهور با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع‌سازی افکار عمومی در خصوص اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و موثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست. @zandahlm1357
پيام رهبر معظّم انقلاب در پي درگذشت خطيب گرامي مرحوم حجت الاسلام موحدي كرماني پيام رهبر معظّم انقلاب در پي درگذشت خطيب گرامي مرحوم حجت الاسلام موحدي كرماني حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت خطيب گرامي ابوالشهيد مرحوم حجت الاسلام آقاي حاج شيخ محمدحسين موحدي كرماني را تسليت گفتند. متن پيام به اين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم درگذشت خطيب گرامي ابوالشهيد مرحوم حجت الاسلام آقاي حاج شيخ محمدحسين موحدي كرماني را به مردم مؤمن و صميمي كرمان و بازماندگان و ارادتمندان بويژه اخوان معزز و محترم و فرزندان ايشان تسليت عرض ميكنم. اين روحاني با صفا و مخلص عمري را به ترويج و تبليغ دين گذرانيده و در عرصه‌هاي گوناگون انقلاب داراي فعاليت بود و فرزند عزيز و شايسته ئي را تقديم انقلاب كردند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و درجات عاليه براي آن مرحوم مسألت مينمايم. سيّدعلي خامنه اي ۲۲/فروردين/۱۳۸۸ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۴- دلیل تأکید مقام معظّم رهبری بر رفع فقر و فساد فقط در سالهای اخیر سؤال اوّل: چندی است شما در سخنرانیهایتان مکرّر از فقر و فساد نام برده و خواستار رفع آنها شده اید. سؤال من این است: آیا فقر و فساد فقط در طی این سه ونیم سال اخیر بوده است و قبل از آن مردم در رفاه بوده اند؟ اگر جواب منفی است، پس چرا در دوران سازندگی، شما از این مقولات سخنی بیان نفرموده اید؟ خب، این دوستمان یقیناً دوست خیلی جوانی هستند؛ چون اگر چنانچه در جریان حرفهای ما در این چند سال بودند، میدیدند که نه، اینطور نیست. من در همین جایی که الان نشسته ام، در دوره ی دوّم رئیس جمهور محترم قبلی، روز تنفیذ، در همین حسینیّه، که جماعت زیادی بودند، راجع به رشد یک طبقه ی جدید هشدار و تذکّرات دادم و نکات بسیار مهمّی را در همین زمینه‌ها گفتم. این مسائل همیشه بین حرفهای ما هست، نه اینکه من این چند ساله مسئله ی فقر و فساد و تبعیض را میگویم. این ایّام، با طرح شعار فقر و فساد و تبعیض، خواستم یک نقطه ی اساسی تری را بیان کنم و آن این است که طرح مسئله ی اصلاحات در کشور - که بسیار هم خوب است؛ اصلاحات یک چیز بسیار پرجاذبه ای است و خیلی هم لازم است برای هر کشوری که دائم در حال اصلاح خودش باشد - یک وسیله ی سیاسی شد در دست یک عدّه افرادی که نه نظام را قبول دارند، نه اسلام را قبول دارند، نه قانون اساسی را قبول دارند، نه این دولت را قبول دارند، نه رئیس جمهور را قبول دارند، نه رهبری را قبول دارند، نه وزرا را قبول دارند؛ هیچ کس را قبول ندارند؛ یعنی کلّ نظام را قبول ندارند. اینها با اسم اصلاحات، بدون اینکه معنا کنند کلمه ی «اصلاحات» چیست - آخر، این واژه ی «اصلاحات» یک واژه ی بسیار کلّی است - شروع کردند استفاده ی سیاسی از آن کردن. من مطرح کردم که اصلاحات - که یک امر بسیار لازمی است و همه باید متوجّه اصلاحات بشوند و سه قوّه باید در جهت اصلاحات حرکت کنند - در درجه ی اوّل در کشور این سه چیز است. من در واقع یک مفهوم روشنی را برای اصلاحات مطرح کردم؛ نتوانستند هم این را نفی کنند؛ چون کیست که رفع فقر را، رفع تبعیض را، رفع فساد را در جامعه لازم نداند، یا این را اصلاح نداند؟ امّا خب، برایش تلاش نمیکنند. برای یک خواسته ی مبهم و مجهولی، همین طور مدام توی فضای کشور طوفان سیاسی راه بیندازند؛ مردم را به این طرف بکشانند، به آن طرف بکشانند؛ دانشگاه را، مردم را، دیگران را ملتهب کنند؛ این درست است؟ من خواستم جهت دهی بشود به این تلاشی که بعضی میخواهند بکنند. خوشبختانه همین طور هم شد. بعد از آنکه من این مسئله را مطرح کردم، رؤسای سه قوّه را اینجا خواستم، با آنها صحبت کردم؛ آنها هم قول دادند که برنامه ریزی کنند، برنامه ریزی هم کردند، دارند کارهایی هم میکنند. نه، من از سابق هم بخصوص درباره ی مسئله ی فساد و تبعیض، تلاش مسؤولین را خواسته ام؛ آنها هم بر اساس همان خواسته ی ما، لایحه ی فقرزدایی را درست کردند؛ منتها به عمر دولت گذشته نرسید. بعد دولت فعلی همان لایحه را تنظیم کرد و مرتّب کرد و آمدند به ما هم شرح دادند که دارند مقدّماتش را فراهم میکنند. بعضی از مراحلش هم پیش رفته؛ که همین مسئله ی اشتغالی که شما این چند روزه شنیده اید، به دنبال آن مسئله است؛ چون مسئله ی اشتغال، مهمترین مسئله است. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کارگاه انصاف_03.mp3
10.52M
۳ ▪️پذیرفتن هر رابطه، و ورود به آن، رعایتِ تمام قوانین و مسئولیت‌های مربوط به آن رابطه را بر انسان واجب میکند! ✓ انصاف یعنی ؛ رعایت تمام قوانین و مسئولیتهای ما در ارتباطات‌مان، بدون درنظر گرفتن تمایلات درونی، و خواهشهای نفسانی! مثال ؛ ما نمی‌توانیم مهرورزی در برابر همسرمان را محدود کنیم، چون دوستش نداریم⛔️. 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۵۲) 💠همین کارهای شما عبادت هست، چون به کشور آبرو می دهید 📌امام خمینی (ره): اینها از ایران ترسیده اند،نه از افراد بلکه از این انسجام و اینکه پلیس و ارتش و دولت در خدمت مردم هستند و مردم پشتیبان آنها می باشند که اگر برای یک پلیس در خیابان گرفتاری پیدا شود مردم در رفع آن همکاری می کنند. این به خاطر آن است که همه در خدمت اسلام هستند و پلیس هم در خدمت اسلام است. همین کارهای شما عبادت است چون شما به کشوری آبرو می دهید. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۶ ، صفحه ۲۰۶ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣فراز ماندگار و بسیار زیبا 🔹قاری: استاد عبدالفتاح شعشاعی 🔹سوره: بلد8تا11
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
تکلم به زبان رومي و سندي و مسلمان شدن مرد نصراني جاريه اي خدمت حضرت رسيد و با زبان رومي با حضرت سخن گفت و ايشان هم با همان زبان پاسخ گفتند. سپس مردي از اهل سند هندوستان آمد و و حضرت راجع به حقانيّت اسلام بياناتي فرمود تا بالاخره به زبان سندي شهادتين را بر زبان جاري کرد و شالي را که به کمر بسته بود باز کرد. ديدند در زير آن، زُنّار (علامت نصرانيّت) بسته است. گفت: يا بن رسول الله شما به دست خودتان آنرا پاره کنيد! “ حضرت چاقويي خواستند و آن را پاره کردند و به محمد بن فضل فرمودند او را به حمّام ببر و پاک کن و براي او و عيالش لباس تهيه کن و آنها را جميعاً به مدينه بفرست. محمد بن فضل ميگويد: آن جماعت به امامت حضرت معتقد شدند. حضرت آن شب را نزد ما خوابيد و صبح با آن جماعت وداع کرد. من تا وسط قريه، آن حضرت را بدرقه کردم. سپس حضرت از راه به سويي رفت و چهار رکعت نماز گزارد و به من فرمود: اي محمد بازگرد! چشمهايت را ببند! من چشمهاي خود را بستم. سپس فرمود: باز کن! همين که چشمهايم را باز کردم ديدم در خانه خود در بصره‌ام و ديگر حضرت رضا عليه السلام را نديدم. بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 35.mp3
5.25M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 9 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻آقا ما مقصر نیستیم زمانه خراب شده... ⬅️ جالبه... همین حرف رو هزار سال پیش هم میزدن❗️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هلاکت و محرومیت به واسطه اعمال و شهوات عَمَلِی أَهْلَکَنِی، وَ هَوَایَ أَرْدَانِی، وَ شَهَوَاتِی حَرَمَتْنِی. اهلک: - بالتحریک - الشی ء الذی یهوی و یسقط، و الهلاک: العطب. و الهواء: مصدر، هواه إذا أحبّه، یقال: فلان اتّبع هواه، أی اتبع میل نفسه ؛ لأ نّه یهوی صاحبه فی الدنیا فی کلّ داهیة، و فی الآخرة إلی الهاویة. التردی: أیضاً السقوط. و فی الدعاء: « أعوذ بک من الهوی المردیة [۱] » [۲]، أی المهلکة. و « أعوذ بک من مردیات سخطک » [۳] . و الشهوة: هی اشتیاق النفس الی الشی ء، و فی الحدیث: الجهنم [۴] محفوفة باللذات و الشهوات. [۵] و أیضاً قال الداعی: - هضماً لنفسه - اعمال ناشایسته من مرا أوقفنی فی الهلکة، یعنی: هوا و میل نفسانی من مرا ساقط نموده است از مقامات عالیه مقرّبین، و اشتیاق نفس من به لذات فانیه دنیویه محروم و ممنوع کرده مرا از جوار ربّ العالمین، و وارد و قریب نموده است مرا به معاشرت و مجاورت جهّال و شیاطین متمرّدین. زیرا که هر عملی از اعمال شرّیه و خیریّه لازمه[ای] دارد که چون ظلّ لاینفکّ ملازم او است، کما ورد: « حُفّت الجنة بالمکاره و حفّت النار بالشهوات [۶] ». و قال تعالی: « فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ * وَ مَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ [۷] »، یعنی: جزای مناسب او را از مثوبت و عقوبت ملاحظه می‌نماید در دنیا و عقبی. پس بنابراین آنچه مشاهده می‌شود بر اشخاص از عزّت و ذلّت، و فقر و مسکنت، تعب و رفاهیت تمام مقتضای نتایج اعمال خود آنها است. ---------- [۱]: ۱ - در مصدر: اعوذ بک من التردی. [۲]: ۲ - بنگرید: مجمع البحرین، ج ۲، ص ۱۷۰. [۳]: ۳ - همان مصدر. [۴]: ۴ - اصل: جهنم. [۵]: ۵ - در چند سطر بعد متن کامل حدیث آمده است. [۶]: ۶ - روضة الواعظین، ج ۲، ص ۴۲۱ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۱۹۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۷۸. [۷]: ۷ - سوره مبارکه زلزله، آیات ۷ و ۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
شرح شعر سکاکی در باره ی بیت شعری از ابن تمام نظر داده و گفته شعر او مستهجن است. این بیت عبارت است از: لا تسقنی ماءالملام فاننی صب قد استعذبت ماء بکایی استهجان این بیت به آن جهت است که استعاره تخییلیه در شعر از استعاره بالکنایه جدا شده است، در حالی که مؤلف ایضاح این انفکاک را جایز نشمرده است. دلیل او این است که چه بسا ملام را به ظرف شراب مکروهی تشبیه کرده باشد و استعاره بالکنایه می‌شود و اضافه شدن ماء به سلام، استعاره تخییلیه است. فاضل چلبی در حاشیه مطول می‌گوید: مناسب با عاشق این است که ادعا می‌کند حرارت عشق بر اثر ملامت و چیز دیگر تسکین نمی یابد، لذا نمی توان آن را وجه شبه قرار داد. ابن اثیر در مثل السائر گفته است: وقتی این شعر مشهور شد، یکی از دوستان ابوتمام ظرفی برای او فرستاد و به او گفت: مقداری آب ملامت برای من بفرست تا مقداری از آب ملامت برای تو بفرستم. ابن اثیر می‌گوید: نمی توان پذیرفت که ابوتمام فرق تشبیه در آیه و شعر را ندانسته باشد، چون قرار دادن بال برای ذلت در آیه، غیر از قرار دادن آب برای ملامت است. زیراکه جناح مناسب با ذلت است و شاهد آن این است که پرنده وقتی به جوجه هایش مهربان می‌شود بالهایش را پایین می‌آورد و می‌گستراند و بر زمین پهن می‌کند. نیز گاه ناراحتی هم چنین می‌کند. انسان نیز موقع فروتنی سر به زمین می‌افکند و دستانش آویزان می‌شود، پس فروتنی به ظاهر استعاره بالکنایه به حالت پرنده ای تشبیه کرده است و جناح را قرینه آن آورده است. جناح با مشبه به متناسب است ولی ماءالملام چنین نیست. من می‌گویم این شعر توجیه دیگری دارد و گمان می‌کنم غیر من چنین توجیهی نکرده است. البته وقتی من آن را بیان کردم در تبیان هم آن توجیه را یافتم. این توجیه عبارت است از: ماءالملام از قبیل مشاکله است، چون در برابر آن ماء البکاء آورده است و درست نیست که بگوییم تأخیر ماءالبکاء مانع از مشاکله است. چون ادیبان در آیه شریفه فَمِنْهُمْ مَنْ یَمْشِی عَلیٰ بَطْنِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمْشِی عَلیٰ رِجْلَیْنِ [۱] به صراحت گفته اند که: از حرکت با شکم به مناسبت مابعدش به «مشی» تعبیر شده است و آن حرف زمانی صحیح است که این حکایت صحیح نباشد. این توجیه که من بیان کردم از توجیه ایضاح بهتر است چون دو وجه ایشان خیلی از شعر دور است. زیرا از شعر استفاده نمی شود ظرف یا آب مورد کراهت است و تشبیه بدون این اظهار نظر تمام نیست. حرف ابن اثیر هم درست نیست، ابن اثیر ملام را وجه شبه قرار داده است و این وجه شبه محتاج به سماع است. زیرا شاعر گفته آب ملام به من نچشان، حرف ابن اثیر مستلزم آن است که سمع مانند حلق، جرعه ملام را چشیده باشد، و این در نهایت بعد است. شگفت اینکه ابن اثیر خیال کرده این وجه درست است، با اینکه مناسبتی بین ماء و ملام وجود ندارد. عده ای در پاسخ چلبی گفته اند که تشبیه شاعر در باره ی ملام نسبت به آب، که آتش عشق را تسکین می‌دهد موافق عقیده کسانی است که می‌گویند حرارت عشق بوسیله ملامت تسکین می‌یابد نه موافق عقیده ی ابوتمام، عقیده ابوتمام این است که آتش عشق بر اثر ملامت شعله ورتر می‌شود. کما اینکه همین معنا از شعر ابوشیص نیز قابل استفاده است که می‌گوید: اجد الملامة فی هواک لذیذة حباً لذکرک فلیلمنی اللؤم ---------- [۱]: ۱) - نور، ۴۵. و یا اینکه آتش عشق از ملامت اثر نمی پذیرد چنانکه شاعر دیگری گفته است: جائوایرمون سلوانی بلؤمهم عن الحبیب فراحوا مثل ما جائوا پس حرف چلبی که می‌گوید: شاعر معتقد است که به نظر عاشق حرارت عشق جز به آب ملامت تسکین می‌یابد، صحیح نیست. به نظر من اینکه صاحب ایضاح کراهت در شراب را مستند قرار داده است معلوم می‌شود او این جواب را نمی پذیرد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357