طرح مطالعاتی شهید مطهری 40.MP3
3.46M
❇️ تدریس کتاب #حجاب
❇️ ( جلسه 14 کتاب حجاب)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
13.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_زمان عج
🔻میگن چی میشه یه روز همه شعارهای مرگ بر فلان، بشه درود بر فلان❗️
⬅️ پاسخ در اشعار دعبل❗️ (هزار سال پیش)
⬅️ ابولهب زمانت رو ول کردی چسبیدی به ابولهب اون موقع؟
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند2⃣@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلفین های اروند۳.mp3
35.67M
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند3⃣
48.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎حاج قاسم خطاب
به حاج صادق آهنگران:
🍂 صادق!
شهید شدم برام سنگ تمام بذار
👌 نماهنگ جدید/ دو زبانه
حاج صادق آهنگران
در وصف حاج قاسم سلیمانی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفکّر و جایگاه آن قوله علیه السلام: وَ فِکْرُهُ قَلِیلٌ لِمَا هُوَ صَائِرٌ إِلَیْهِ. یعنی: سؤال من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فکر و نظر
والتفکّر: التأمّل، و هو ترتّب أمور معلومة فی الذهن لیتوصّل بها الی المطلوب علماً و ظنّاً. والنظر: أیضاً تأمّل الشی ء، و النظر والفکر یطلب بها العلم و الظنّ. و چون نظر و فکر به حسب معنی واحدند و ممدوح، حقّ سبحانه و تعالی، لهذا قال: « أَ وَ لَمْ یَنظُرُوا فِی مَلَکُوتِ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ وَ مَا خَلَقَ اللَّهُ مِن شَیْ ءٍ وَ أَنْ عَسَی أَن یَکُونَ قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ [۲] » إلی آخره.
و چون فهمیدی که عالم دو عالم است: عالم ملک و عالم ملکوت، که از عالم ملک تعبیر شده به عالم خلق و دنیا و شهادت و ظاهر ؛ و از عالم ملکوت به عالم امر و آخرت و باطن و غیب و عالم ارواح.
پس مفاد کلام الهی آن که: آیا نظر و تأمّل و تفکّر نمی نمایند در ملکوت سماوات و ارض، یعنی در عالم ارواح و نفوس متعلّقه به اجسام سماوی و نفوس و ارواح مدبره ارضی، که از اوّلی در لسان شرع به ملائکه اعلی تعبیر شده، و از ثانی به ملائکه ملأ ادنی. « و ما خَلَقَ اللّه ُ مِنْ شَی ءٍ [۳] » اشاره به عالم مُلک و خلق است، چنان که ملکوت اشاره به عالم امر، «أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَ الاْءَمْرُ [۴] ».
یعنی: آیا نیز تأمّل و تفکّر نمی کنند در اجسام صافیه علویه سماویه و ابدان و
هیاکل سفلیه ارضیه، که غرض از تحریص و ترغیب نظر و فکر در روحانیات نفوس قدسیه و ملائکه مجرّده ملکوتیه - که چگونه آنها مظهر تنزیه و تقدیس خدا و مبرّز آثار و حکم لاتعدّ و لاتحصای باری تعالی اند، و نظر در اجسام سفلیه که چگونه حاوی صنایع و بدایع مبدع و موجد حقیقی اند - به واسطه این است که از فکر و نظر در اینها به نظر اعتبار برای انسان مقام ایمان و یقین و معرفت کامل حاصل شود به وجود مُبدع حکیم و صانع و مخترع قدیم ؛ چه مقصود اصلی از
خلقت بشر نیل آنها است به این درجه از ایمان و معرفت یقینی.
چنان که میفرماید: آیا نظر نمی نمایند و حال آن که بسا باشد که: « قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ [۱] »؟، یعنی: نزدیک شده باشد اجل محدود و توقّف آنها در دنیا به واسطه کسب و تحصیل این معرفت و ایمان از تأمّل و مشاهده این مبدعات و مخترعات و مکونّات.
----------
[۲]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۵.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۵.
[۴]: ۴ - همان، آیه ۵۴.
[۱]: ۱ - همان، آیه ۱۸۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
معاد آنچه میتوان در باره معاد گفت عبارت است از: ۱- ثبوت معاد جسمانی و اینکه معاد جز برای همین بدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فلسفه
این واژه یونانی است و معنای آن دوست داری حکمت است. و فیلسوف از فیلاسوف مشتق است یعنی کسی که دوست دار حکمت است. فیلا به معنای محب و سوف به معنای
حکمت است.
احتضار
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به عیادت جوانی رفتند. پرسید: خود را در چه حالی میبینی؟ عرض کرد:
امیدوار به خدا و خائف از اعمال. پیامبر فرمود: در دل بنده در حال احتضار دو چیز نمی گنجد مگر اینکه خدا او را به آرزویش برساند، و از آنچه خوف دارد ایمنی عطا کند.
ایمان کامل
نیز فرموده است: ایمان مؤمن زمانی به نهایت میرسد که آنچه را نمی شناخته نسبت به آنچه که میشناخته محبوب تر باشد.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357