eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
غلبه آرزو و فتنه هوی قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنْ قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الاْءَمَلُ، وَ فَتَنَهُ الْهَوَی. یعنی: سؤال و ابتهال من به تو سؤال کسی است که غلبه کرده است بر او آمال و آرزو، و سؤال کسی که مبتلا و معذّب نموده است او را هوای نفس امّاره بالسوء. زیرا که تمام فتنه و فساد اعمال و اخلاق و ابتلاء به واردات سوء کلیةً منشأ و مصدر آنها هوی است، از باب آن که چنان که علم مبدأ اخلاق حمیده است، هوی مبدأ اوصاف ذمیمه است، اگر چه به ظاهر اوصاف ذمیمه نتایج نفس و ابلیس اند ؛ امّا چون هوی بر همه محیط است زیادت و نقصان ایشان متعلّق به جنبش او است، چون آدم و حوّا به هم عقد بستند و از مقاربت و مخالطت ایشان با یکدیگر صورت ذریه از اولاد آدم پیدا شدند، نیز از امتزاج آن دو در ولادت معنویه هوی متولّد گردید، و بر حسب الهام فجور و تقوی نفس امّاره و لوامه را هوی در حرکت آورد. بالجمله، متابعت هوی و ضلالت و شقاوت بنی آدم و غلبه او بر ایشان به حدّی است که پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه فرمود: « الهوی أوّل إله عُبد فی الارض » [۱]، پس تمام فتنه و عذابهای دنیوی و اخروی از نتیجه هوی است، چنان که مخالفت این طاغوت موجب و مستوجب فوز دنیا و آخرت و دخول جنة المأوی است، کما قال تعالی: « وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَی * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأوَی [۲] ». و خوف از مقام ربّ چنان که معصوم فرموده، این است که: « من علم أنّ اللّه تعالی یعلم ما تصوّر الانسان فی نفسه و یسمع ما یقول فیه الملأ و الخلأ من [ال-]أقوال الشنیعة، و یبصر کلّ ما یصدر منه من الأفعال القبیحة المنهیة، و ذلک العلم یحجزه و یمنعه عن عموم المعاصی و التفکّرات السخیفة والأقوال الشنیعة والأفعال الذمیمة المنهیّة، فهذا ممّن خاف مقام ربّه و نهی نفسه عن الخطأ » [۳]، فله فی الدنیا الفوز بمطلوبه و فی الآخرة الجنة مأواه و منزله، لذا قال المولوی قدس سره: از پی آن گفت حق، خود را سمیع تا ببندی لب ز گفتار شنیع از پی آن گفت حق، خود را بصیر تا بود دید ویت هر دم نذیر از پی آن گفت حق، خود را علیم تا نیندیشی فسادی را ز بیم [۱] ---------- [۱]: ۴ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۷ و ج ۲، ص ۶۱. [۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیات ۴۰ و ۴۱. [۳]: ۲ - این عبارت ناظر به مأثور ذیل است: « من علم أنّ اللّه یراه و یسمع ما یقول و یعلم ما یعمله من خیر أو شرّ فیحجزه ذلک عن القبیح من الأعمال، فذلک الذی خاف مقام ربّه و نهی النفس عن الهوی ». الکافی، ج ۲، ص ۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۶۴. [۱]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۸، « غرض از بصیر و سمیع و علیم گفتن خدا را ». (با تقدیم و تأخیر در ابیات). .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تواضع طفیلی فرزندش را چنین سفارش کرد، وقتی در مجلسی تنگ قرار گرفتی به کسی که کنار تو نشسته بگو ممکن است من جا را بر شما تنگ کرده باشم، وی حرکتی می‌کند و جا بر تو باز می‌شود. ضعف جسم تنم از ضعف چنان شد که اجل جست و نیافت ناله هر چند نشان داد که در پیرهن است موسیقی موسیقی علمی است که در آن آوازها و شیوه ایجاد آنها و لحنها و تهیه آلات موسیقی، مطرح می‌شود. موضوع این علم، صدا است از آن جهت که در نفس مؤثر باشد. نغمه صوتی است که با درنگ الحان چون حروف جاری می‌شوند. بسائط نغمه هفده چیز است و اوتار آن چهل و هشت تا است. ایقاع نیز اعتبار زمان صوت است. شرعاً منعی در تعلیم این دانش نیست بلی شریعت مطهره عمل به این دانش را ممنوع کرده است. کتابهایی که در این باره نوشته شده دانش موسیقی را مطرح کرده اند. موسیقیدان علمی، نغمه هارا تصور می‌کند از آن جهت که عموماً مسموع هستند و نظری به دستگاه ویژه ندارد. و هرکس موسیقی عملی می‌داند، به ادوات موسیقی از آن جهت نگاه می‌کند که آوازی خاص از آنها به گوش می‌رسد. عده ای بر این عقیده اند که لحنهای موسیقی از نسبت اصطکاکات فلکی بوجود می‌آیند. این حرف اشاره است و رمز، وگرنه اصطکاک در افلاک وجود ندارد و آنها صدایی ندارند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۵۳- نماز قضا پرتوی از اسرار نماز » نماز قضا نماز، از حقوق خدا بر عهده انسان است و انجام درست و به موقع آن، بر انسان مکلّف واجب است. کسی که نماز واجب خود را به هر دلیل در وقت آن نخوانده است، مانند: فراموشی، بیهوشی، مستی، یا عدم امکان و از روی اجبار، یا از روی سهل انگاری و معصیت، و یا آنکه خوانده ولی باطل بوده و بعداً فهمیده است، باید آن نمازها را که نخوانده یا باطل بجا آورده، قضا کند. البته نمازهای روزانه ای را که زنان در حال حیض یا نفاس نمی خوانند، قضا ندارد. کسی که نماز قضا دارد، باید در خواندن آن کوتاهی نکند، ولی واجب نیست فوری آنرا بجا آورد. انسان تا زنده است، اگر چه از خواندن نمازهای خود عاجز باشد، دیگری نمی تواند نمازهای او را قضا نماید. در این موارد، برای فیض بیشتر بردن از معنویات این اماکن، مسافر مجاز است نمازش را تمام بخواند. نماز قضا را می‌توان با جماعت خواند. و لازم نیست نماز هر دو یکی باشد. مثلاً می‌توان قضای نماز صبح را، در جماعت نماز مغرب و عشاء خواند، یا بر عکس. نمازی که از انسان فوت شده، از نظر تعداد رکعات، به همان صورت باید قضا شود. مثلاً انسان می‌تواند در مسافرت، قضای نماز چهار رکعتی را به صورت تمام بخواند. و اگر مثلاً در مسافرت، نماز ظهر از انسان قضا شده، در وطن باید آن را به صورت دو رکعتی قضا کند. (برای آشنایی با مسائل ریزتر نماز مسافر و نماز قضا، به توضیح المسائل رجوع کنید). ۵۴- نمازهای دیگر پرتوی از اسرار نماز » نمازهای دیگر تاکنون، غیر از نمازهای مستحبی و نوافل روزانه، که همراه با تعقیبات ذکر شد، نماز مسافر و نماز قضا نیز بحث شده، که این دو نیز، همان نمازهای روزانه در شرایطی خاص (در سفر، یا در خارج وقت) بود. امّا، چند نماز دیگر نیز هست که برخی واجب و بعضی مستحب مؤکّد است، برای تکمیل بحث‌های نماز، به آنها هم به صورتِ گذرا پرداخته می‌شود. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
40.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ راهکارهای به نماز برای فرزندان 12 تا 18سال اول: تغییرات شدید نوجوانی؛ تنش‌ها و درمان‌ها 🎤 @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣2️⃣ خدا و این جهان چطوری به وجود آمدند؟ چطور خدا از اول بوده؟ 🔷 اول: اگر شما داخل یک اتاق باشید که یک پنجره به بیرون دارد و به شما بگویند بیرون را توصیف کنید، شما از پنچره نگاه می‌کنید. نهایتا چند درخت، یک جاده می‌بینید. اگر شما بیرون خانه بروید، علاوه بر این‌ها دریاچه و کوه‌ها را می‌بینید. از بالای کوه کل شهر را می‌بینید. اگر سوار هواپیما شوید، کل کشور را می‌بینید. اگر سوار سفینه شوید، کل کره زمین را می‌بینید. ولی هیچ وقت با رفتن بالای کوه، کل کره زمین و کهکشان‌ها را نمی‌بینید. 🔹 حال دید و دانش ما نسبت به خدا مثل این است. درباره‌ی جهان و خدا ما عقل و علم و دیدمان ناقص است و همین قدر می‌دانیم که جهان را کسی درست کرده و اینکه آن کسی که جهان را درست کرده باید از اول بوده باشد دارای قدرت بی انتها باشد. 🔶 دوم: برخی برای اینکه معنای خدا را بهتر توضیح بدهند، مثال‌هایی را زده‌اند. مثلا گفتند: رطوبت هر چیزی از آب است.اما رطوبت خود آب از کجاست؟ یعنی رطوبت آب از اول بوده و در ذات و وجود آب رطوبت هست و از جایی نگرفته است. یا چرپی روغن یا شوری نمک، تمام شوری‌ها به خاطر نمک است. ولی خود نمک شوریش را از کجا آورده؟ 🔸 حال وقتی می‌گویم همه چیز آفریده‌ی خداست و آفرینندگی ذات خداست. از جایی نگرفته است و کسی او را نیافریده است. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190171 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 9️⃣2️⃣اگر دست خودم بود دین زرتشت را انتخاب می‌کردم؟ 🔻 اول: همه‌ی ما مدرسه که آمدیم، از کلاس اول ابتدایی شروع کردیم به خواندن و نوشتن. هر سال که بالاتر آمدیم، کتاب‌ها و مطالب جدیدتری به ما یاد دادند تا به دانشگاه برسیم و رشته‌ی خودمان را انتخاب کنیم و به هدفمان برسیم. وقتی به هدفمان رسیدیم، دیگر نیاز نیست آموزش ببینیم و یا برگردیم دوباره کتاب‌های ابتدایی را یاد بگیریم. خداوند هم در عالم همین کار را برای انسان انجام داده است. در هر زمان و مقطع خاصی یک دین را متناسب با درک و فهم مردم فرستاده. بنابراین ادیان گذشته مثل همان ابتدایی و متوسطه هستند و اسلام همان دانشگاه و اتمام درس شما. هیچ آدم عاقلی که دانشگاه می‌خواند نمی‌رود کلاس ابتدایی و بگوید من می‌خواهم خواندن و نوشتن یاد بگیرم. 🔻 دوم: تمام انبیای گذشته که آمده‌اند گفته‌اند که ما از جانب خدای یکتا آمدیم. پیامبران قبل ازخود را تایید کرده‌اند. مثلا حضرت موسی علیه السّلام آمده گفته من مثل حضرت ابراهیم و نوح و یعقوب علیهم السّلام هستم و پیامبر بعد از خودش را تایید کرده است و گفته پیامبر بعد از من حضرت عیسی علیه السّلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است. هیچ پیامبری نیامده است که بگوید من از جانب خدایی غیر از خدای پیامبران دیگر آمده‌ام. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190181 📎 📎 📎 📎
برخی افراد درباره هزینه‌های ساخت مرقد امام خمینی سوال می‌کنند چرا این همه هزینه از بیت‌المال برای ساخت مقبره یک فرد شده است ؟؟ ✅ پاسخ برخی تجملات در خصوص حرم امام خمینی از نظر ما هم مردود است. اما کاربری حرم امام خمینی تنها یک مقبره نیست. هرکس گذارش به مرقد امام افتاده باشد میداند که میلیون ها ایرانی سالانه از این فضا استفاده می‌کنند. فرض کنید تمام هزینه ها از بیت المال باشد، بیت المال مال کیست ؟ مال همین مردمی است که در طول سال از فضای مرقد استفاده می‌کنند. 🆔 @zandahlm1357
تبلیغ بین الملل.mp3
4.94M
🎙بشنوید؛ وضعیت تبلیغ دین در عرصه بین‌الملل چگونه ارزیابی می‌شود؟! 🔺 آنچه در بیست ساله اخیر باعث رشد چشمگیر آمار مسلمانان در جهان شده بسط فضای مجازی است اما متاسفانه سردمداران آن شیعیان نیستند! 📻 رادیو پاسخ 💠 حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی چگینی | استاد حوزه و دانشگاه @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تا وقتی که اقتصاد درست نشده تذکر ندهید! ‼️برین جلوی اختلاس رو بگیرین 🎙برشی از سخنرانی حجت‌الاسلام راجی در رابطه با توجیه غیر منطقی .... @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهه مگر در صدر اسلام، پیامبر اکرم(صلّی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله) با بدحجابی برخورد می کردند که الان برخورد می‌کنند؟ ✅ پاسخ استاد رحیم پور ازغدی را بشنوید 🆔 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجاب، يعنى از خود گذشتن در روان شناسى زن، به اثبات رسيده است كه زنان به طور طبيعى و ذاتى، به خودآرايى و به نمايش گذاشتن زيبايى هاى خود تمايل دارند و از اين كار لذت مى برند. خانم «لمبروزو»، روان شناس معروف ايتاليايى در اين باره مى گويد: يكى از اميال عميق و آرزوهاى اساسى زن آن است كه به چشم ديگران مطلوب و زيبا باشد و با زيبارويى، زيبايى اندام، موزون بودن حركات، خوش آهنگى صدا، طرز سخن گفتن و شيوه خرام خود، مورد توجه قرار گيرد و احساسات مردان را تحريك و روحشان را مجذوب خود كند. [۱] او در كلامى ديگر مى گويد: «در زن، علاقه به دلبر بودن و دل باختن، مورد پسند بودن و مايه خرسند شدن، بسيار شديد است». [۲] همچنين درباره تأثير غريزه خودآرايى و تبرج در زندگى زنان نوشته است: «ميل به جذب ديگران، بزرگ ترين و مهم ترين محرك زندگانى زن به شمار مى رود». [۳] در قرآن كريم نيز از اين تمايل طبيعى و غريزى زن سخن به ميان آمده است. در سوره احزاب، خداوند خطاب به زنان مى فرمايد: وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى (احزاب: ٣٣) [در برابر نامحرم] ظاهر نشويد و خودنمايى نكنيد؛ مانند خودنمايى [زنان] دوران جاهليت نخستين. در آيه اى ديگر نيز مى خوانيم: غَيْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِينَةٍ ؛ «زنان [در برابر نامحرم] با زينت‌ها و آرايش هايشان خودنمايى نكنند». (نور: ۶٠) از اينكه خداوند در اين آيات، صفت تبرج را فقط به زنان اختصاص داده و به مردان چنين صفتى را نسبت نداده است، درمى يابيم كه اين ويژگى از ويژگى هاى زنان است و در طبيعت آنها نهاده شده است. ازاين رو پوشش و حجاب به شكل خاص آن، فقط بر زنان واجب شده است. «شهيد مطهرى»، در مقام يك اسلام شناس دقيق در اين باره مى گويد: اما علت اينكه در اسلام، دستور پوشش، اختصاص به زنان يافته است، اين است كه ميل به خودنمايى و خودآرايى مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلب‌ها و دل ها، مرد شكار است و زن شكارچى، همچنان كه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شكار است و مرد شكارچى. ميل زن به خودآرايى، از اين نوع حس شكارچى گرى او ناشى مى شود. در هيچ جاى دنيا سابقه ندارد كه مردان لباس هاى بدن نما و آريش هاى تحريك كننده به كار برند. ازاين رو انحراف تبرّج و برهنگى، از انحراف هاى مخصوص زنان است و دستور پوشش هم براى آنان مقدر گرديده است. [۱] ---------- [۱]: روح زن، جينا لمبروزو، ص١۵. [۲]: همان، ص۴٢. [۳]: همان، ص۴۴. [۱]: مجموعه آثار، ج١٩، ص۴٣۶. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
ارادت به آقا ابوالفضل العباس عليه السلام حضرت آية اللّه سيّد محمّدحسين حسينى تهرانى در كتاب معادشناسى خود مى نويسد: از شخص موثّقى شنيدم كه مى گفت: روزى يكى از معمّمين براى عيادت مرحوم علاّمه امينى در منزل موقّت ايشان كه در منطقه پيچ شميران تهران بود رفته بود. علاّمه امينى (ره) سخت مريض و به پشت خوابيده بودند. آن شخص ضمن احوالپرسى و صحبت از آقا سؤ ال كرده بود: اگر انسان به حضرت عبّاس عليه السلام علاقه و محبّت نداشته باشد به ايمان او صدمه مى خورد؟ علاّمه متغيّر شده و با آن حال نقاهت نشستند و گفتند: به حضرت ابوالفضل عليه السلام كه سهل است. اگر به بند كفش من كه نوكرى از نوكران حضرت ابوالفضلم علاقه و محبّت نداشته باشد از اين جهت كه نوكرم واللّه به رو در آتش خواهد افتاد! (۲۹) تكلّم با ارواح مستكبران آية اللّه حاج سيّد جمالدّين گلپايگانى (ره) فرمود: روزى براى زيارت اهل قبور به وادى السّلام در نجف اشرف رفته بودم و چون هوا بسيار گرم بود زير سقفى كه بر سر ديوار روى قبرى زده بودند نشستم. عمّامه را برداشته و عبا را كنار زدم كه قدرى استراحت نموده و برگردم. در اينحال ديدم جماعتى از مردگان با لباسهاى پاره و مندرس در وضعى بسيار كثيف به سوى من آمدند و از من طلب شفاعت مى كردند؛ كه وضع ما بد است، تو از خدا بخواه ما را عفو كند. من به ايشان پرخاش كرده و گفتم: هر چه در دنيا به شما گفتند گوش نكرديد و حالا كه كار از كار گذشته طلب عفو مى كنيد. برويد اى مستكبران! ايشان فرمودند: اين مردگان شيوخى بودند از عرب كه در دنيا مستكبرانه زندگى مى نمودند و قبورشان در اطراف همان قبرى بود كه من بر روى آن نشسته بودم. (۳۰) صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357