eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ سردار شهیدی که آیت الله بهاءالدینی او را سرباز امام زمان(عج) معرفی کرد 🔹️ وقتی پس از شهادت او، عکسش را به محضر آیت‌الله بهاءالدینی عرضه کردند، بی‌اختیار اشک از چشمان ایشان جاری و قطرات اشک روی عکس جلال افتاد. ◇ در همین حین ایشان گفتند: «امام زمان (عج) از من یک سرباز خواست، منهم صاحب این عکس را معرفی کردم.» 🔹️ واسطه ازدواجش، استاد مشترک شان بود ، در معرفی جلال به خانواده عروس گفت: او از مال دنیا چیزی ندارد، اما در آخرت خیلی چیزها دارد. ◇ مهریه مورد تقاضای عروس مهریه حضرت زهرا (س) بود، اما داماد، مهریه بیشتر را در قالب یک فقره چک، فی المجلس به عروس داد. عروس خانم، هم مهریه را به فرمانده سپاه پاسداران ، جهت مخارج پاسداران اهدا کرد. ◇ خرید ازدواج آنها عبارت بود از یک حلقه، قرآن، نهج البلاغه، یک دوره تفسیر المیزان و سفره عقدشان فقط قرآن بود و سجاده نماز. 🔹️ او زندگی را با وسایل ساده شروع کرد: یک یخچال، قفسه کتاب و یک موکت به جای فرش. ◇ در شب عروسی، جلال گفت: اول باید نماز جماعت بخوانیم. همه به صف جماعت ایستادند و بعد پذیرایی. 🔹️ فرازی از وصیت نامه سردار شهید جلال افشار : ◇ ‌ای عاشقان دنیا، عشق به دنیا پوچ شدن و بی‌ارزش نمودن خویش است. تا فرصت هست به ستایش و نیایش و اطاعت الله شناور شوید تا مفهوم حیات و لذت زندگی را بچشید. 📙برگرفته از کتاب پنجاه سال عبادت. @zandahlm1357
اسماء الهی و اقسام آن قوله علیه السلام: وَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ الَّذِی أَمَرْتَ رَسُولَکَ أَنْ یُسَبِّحَکَ بِهِ. أوّلاً بدان که: اسماء اللّه کثیر است، به اعتباری سیصد و شصت، و به اعتباری تسعة و تسعین اسماً، و کلّها حسنی، کما قال تعالی: « وَ لِلَّهِ الاْءَسْمَآءُ الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا [۱] » ؛ لکنّ بعضها حسن، و بعضها أحسن ؛ زیرا که پاره[ای] از آنها جامعه معانی کثیره اند، و بعضی دال بر معنی مفرده. آن که دلالت بر معانی متعدّده دارد، اسم اعظم است ؛ چون لفظ اللّه. و به وجهی دیگر اسماء او تعالی: [۱]: یا دلالت بر ذات می‌نماید فقط از دون اعتبار امری ؛ [۲]: یا دلالت بر ذات می‌کند به اعتبار امری ؛ [الف]: و آن امر یا اضافه است فقط [ب]: یا سلب فقط، [ج]: یا اضافه و سلب که بدواً چهار قسم می‌شود. اوّل: که دلالت بر ذات فقط نماید آن لفظ اللّه است که آن اسمی است موصوف به جمیع کمالات ربانیة، المنفرد بالوجود الحقیقی، به واسطه آن که هر موجودی سوای حقّ سبحانه غیر مستحقّ است از برای وجود بذاته، بلکه استفاده وجود از غیر می‌نماید. که در ورقه قبل مذکور شد ؛ و قریب به این اسم لفظ « حقّ » است در صورتی که اراده شود به او ذات من حیث هو واجب الوجود، چه معنی حقّ دائم الثبوت است، و الواجب أیضاً هو الثابت الدائم، غیر قابل للعدم و الفناء، فهو حقّ، بل أحقّ من کلّ حق. و ثانی: از اسماء که دلالت بر ذات نماید به اضافه، مثل: قادر، از باب آن که به اضافه به سوی مقدور فعلیت یابد قدرت به تأثیر. و العالم، فإنّه إسم للذات باعتبار انکشاف الأشیاء له. و الخالق، فإنّه اسم للذات باعتبار تقدیر الاشیاء. و الباری، أطلق علی الذات باعتبار اختراعه و إیجاده. والمصوّر، باعتبار أ نّه مرتّب صور المخترعات بأحسن ترتیب. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۰. و الکریم، باعتبار و إنه اسم للذات باعتبار إنّه اعطا السؤالات و العفو عن السیئات. والعلی [۱]، إسم للذات باعتبار أ نّه فوق سایر الذوات. و العظیم، إسم للذات باعتبار تجاوزه عن حدّ الإدراکات الحسّیة و العقلیة. و الأوّل، باعتبار سبقه علی الموجودات. والآخر، باعتبار صیرورة الموجودات الیه. والظاهر، إسم للذات باعتبار دلالة العقل علی وجوده. و الباطن، فإنّه إسم للذات باعتبار عدم ادراک الحسّ و الوهم له. ---------- [۱]: ۱ - اصل: + اسم. و ثالث: از اقسام أسماء: ما یدلّ علی الذات باعتبار سلب الغیر [۱] عنه، مثل لفظ: واحد، به اعتبار سلب شریک و نظیر. و الفرد، باعتبار سلب الحاجة. والقدیم، باعتبار سلب العدم. و السلام، باعتبار سلب العیوب و النقایص. والقدّوس، باعتبار سلب ما یخطر بالبال عنه. و رابع: از اقسام اسماء: به اعتبار اضافه و سلب با هم، چون اسم: حی، فإنّه مدرک الفعال الذی لاتلحقه الآفات. ---------- [۱]: ۲ - اصل: + الغیر. و الواسع، باعتبار سعة علمه و عدم فوت الشی ء منه. و العزیز، الغالب الذی لا نظیرله. والرحمن، اسم للذات باعتبار إعطاء الرزق بعموم خلقه بحیث لایخرج عن تحت شمول رزقه و إنعامه أحد. والرحیم، اسم للذات باعتبار إحاطة رحمته و عنایته بخلقه و إرادتها لهم الخیرات. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
گریه معشوق صلاح صفدی گوید: لا تحسبوا ان الحبیب بکا لی رقة یا بعد ما تحسبون فما بکی من رقة انما اراد ان یسقی سیف الجنون شریف تبریزی همین معنا را چنین بیان کرده است: نه از رخ است اگر تر ساخت جانان چشم فتان را برای کشتن من آب داده تیغ مژگان را ابوسعید اصفهانی ابوسعید اصفهانی شاعری نازک دل است که گوشش سنگین بود. هرکس با او حرف می‌زد می‌گفت فریاد بکش که سنگینی که در گوش من است چون سنگینی دل توست. ابوسعید از سرایندگان دربار صامت بن عباد است، این را ثعالبی در یتیمةالدهر آورده است. اشعار او در نهایت خوبی است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
تعليم و تربيت موضوع تعليم وتربيت انسان است. تعليم يعنی ياد دادن. متعلم فقط فراگيرنده است. ذهن او به منزله انباری است كه دانشی چند در آن انباشته شده است! معلم خوب کسی نيست که انديشه‌ها را بياموزد بلکه آن است که انديشيدن را بياموزد! معلم بايد نيروی فکر را پرورش و استقلال دهد و قوه ابتكار فراگير را بيدار كند! فرق است ميان تنوری كه آتشش از بيرون تامين می‌شود تا داغ گردد با تنوری كه خود هيزم و چوب دارد، فقط آتشگيره آن را از خارج می‌آوريم! هنر معلم آتش دادن است! دانش دو نوع است: دانش سرشتی و دانش فرا گرفته شده (عقل دو نوع است: عقل سرشتي و عقل فراگرفته شده) و اگر سرشتی نبود فراگرفته شده سودی نداشت: الامام علي (ع): العلم علمان: علم مطبوع و علم مسموع (العقل عقلان: عقل مطبوع و عقل مسموع) و لا ينفع المسموع اذا لم يكن المطبوع! (نهج البلاغه / حكمت ۳۳۱) پيشگو و رمالی در دربار شاه جايگاه ويژه ای داشت، دانش خود را به فرزندش آموخت تا جانشين پدر گردد، روزی او را به پادشاه معرفی كرد، شاه درصدد آزمودن پسر تخم مرغی در دست گرفت و گفت: در مشت من چيست؟ او هر چه رمل انداخت نفهميد، شاه از سر راهنمايی گفت: ميان زرد و پيرامونش سفيد است، پسر درنگی کرده گفت: سنگ آسيايی است كه در وسطش هويج ريخته اند! پادشاه رنجيده شد و به پدرش گفت: خوب به او نياموخته ای؟ پدر گفت: من درست به او آموخته‌ام اما او از انديشيدن ناتوان است! يك وقتي کسی از غرب در كرج با يك روستايی روبرو شد، هر چه از او می‌پرسيد پاسخ‌های نغز و پخته ای می‌شنيد، از او پرسيد: از کجا آموخته ای؟! روستايی پاسخ داد: ما چون سواد نداريم فكر می‌كنيم! معده بايد غذا را از بيرون به اندازه بگيرد و با ترشحاتی كه خودش روی غذا می‌ريزد آن را به اصطلاح بسازد . معده بايد جای خالی داشته باشد كه به آسانی بتواند غذا را زيرو رو كند. معده ای که غذا به آن تحميل شود گوارش در آن مختل می‌شود! در تعليم و تربيت بايد مجال فكركردن به فراگير داده شود! شيخ انصاری كه يكی از مبتكرترين و نوآور ترين فقهاء در دو قرن گذشته است از تمام علمای فعلی كم تر استاد ديده است! او طلبه ای بود كه به نجف رفت، مختصری استادهای نجف را ديد، بعد به دنبال استادهای متنوع رفت، به مشهد رفت، مدتی در مشهد ماند، خيلی نپسنديد، به تهران آمد، تهران هم خيلی نماند، به اصفهان رفت، اصفهان كمی بيشتر ماند، آقا سيد محمد باقر حجت الاسلام در اين شهر معلم « علم رجال » بود، در فن رجال چيزهايی ياد گرفت بعد رفت كاشان، سه سال كاشان ماند، نراقي‌ها كاشان بودند آن جا از همه جا بيشتر ماند! درس خواندنش به ده سال نمی رسد. در صورتی كه ديگران بيش از بيست سال و يا سي سال... خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
※ زشته آدم اینقدر قربون صدقه خانمش نمیره که ! ※ مرد اینقدر ذلیل نمیشه که، همش تو آشپزخونه ورِ دل خانومشه ! این لوس بازیا چیه؟ @zandahlm1357
1401-03-25(tarashion).mp3
12.54M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت شصت
خانواده آسمانی 79.mp3
11.33M
۷۹ ⛔️ اول باید بشی؛ تا بتونی بشی! اونایی که مهندسی بلد نباشند؛ محاله بتونن به هدف خلقت‌شون، یعنی رسیدن به مقام "انسان کامل " نزدیک بشن! 💥 یعنی چی آخـــه؟
✡ جنگ صلیبی یهودی علیه اسلام با شیوه‌های نوین (5) 1⃣ یکی دیگر از راه‌هایی که پیشنهاد می‌کند ایجاد جنگ‌هایی است که باعث کشتار می‌شود. برای کشورهای دنیا تنها یک راه کافی نیست و باید از راه‌های گوناگون بهره برد. 2⃣ چنین جنگ‌هایی برای بین‌المللی از هر نظر سود است. مهمترین سودی که آنها می‌برند فروش سلاح است. چرخ اقتصادی کارخانه‌های نظامی با درآمد بسیار بالا می‌چرخد و سرمایه‌ی زرسالاران روز به روز بیشتر می‌شود. 3⃣ اگر به خاطر داشته باشید هنگامی که تحت تحریم‌های شدید آمریکا و سازمان ملل قرار گرفت بیش از 2 میلیون کودک به خاطر کمبود شیر و مواد غذایی کشته شدند. سپس جنگ خلیج فارس آغاز شد و در این جنگ هم هزاران نفر از مردم این کشور کشته شدند. 4⃣ جنگ علیه ایران که 8 سال طول کشید باعث شهادت 220 هزار نفر از هموطنان ایرانی شد و بر اساس آمارهای اعلام شده کشته‌های عراق هم به 162 هزار نفر می‌رسد. 5⃣ اکنون هم جنگ‌های غرب آسیا، ادامه‌ی همان پروژه‌ای است که کیسنیجر آن را طراحی کرد. از زمان آغاز جنگ در تاکنون بیش از 250 هزار نفر در این کشور کشته شده و میلیون‌ها نفر از مردم این کشور مسلمان آواره شده‌اند. 6⃣ در گوشه‌ی دیگری از غرب آسیا، کشور که از سوی رژیم سعودی با حملات گسترده‌ی هوایی مواجه است، با یک فاجعه‌ی انسانی روبه‌رو است. نسل‌کشی مردم هم سال‌هاست که در دستور کار رژیم غاصب اسرائیل قرار دارد. 7⃣ جمع‌بندی همه‌ی اقداماتی که از سوی نظام سلطه علیه جهان اسلام صورت گرفته نشان می‌دهد که علیه مسلمانان سال‌هاست که آغاز شده و اکنون با شدت بیشتری در غرب آسیا ادامه دارد. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/FHa6vC
تأثیر مثبت موسیقی بر سلامت روانی کودکان بر اساس یافته‌های علمی، در مورد کودکانی که سخت به خواب می‌روند، گوش کردن به موسیقی مناسب، پس از مدتی مشکل را حل می‌کند. نقش آموزش موسیقی را در فعالیت‌های کودکان به ویژه در مهدهای کودک به تجربه می‌توان دریافت و بیشتر مربّیان با این تجربه‌ها آشنایی دارند. آموزش مفاهیم، واحدهای کار، اعداد، رنگ ها، شناخت محیط طبیعی و اجتماعی اگر با شعر و موسیقی همراه باشد یادگیری کودک سریع تر، عمیق تر و پایدارتر خواهد بود. در مورد کودکان دبستانی به ویژه در سال‌های آغازین دبستان، همراه کردن آموزش‌ها با شعر و موسیقی در یادگیری بهتر آنها بسیار مؤثر است. تجربه نشان داده است که در سال اول دبستان برای آموزش خواندن به کودکان که فعالیتی بسیار اساسی است اگر از موسیقی استفاده شود، تأثیر بسیاری برجای خواهد گذاشت. از آن جا که موسیقی دارای بار عاطفی و هیجانی است، در پرورش کودکان نقش انکارناپذیر دارد، موسیقی می‌تواند برحسب نوع خود حالت‌های غم، شادی، تحرک، سکون، خشم، آرامش، مهربانی، جنگاوری، دوستی و مانند آن ایجاد کند. پرورش احساسات مثبت کودکان از طریق موسیقی به سلامت روانی آنها کمک می‌کند. موسیقی وسیله ای است برای پرورش حس زیبایی شناسی کودکان. کودکی که با موسیقی آشنا می‌شود یا آن را می‌آموزد، زیبایی آهنگ‌ها و صداها را بهتر تشخیص می‌دهد و موسیقی طبیعت را عمیق تر احساس می‌کند. پرورش حس زیبایی شناسی در زمینه موسیقی سبب می‌شود که کودک در سایر رشته‌های هنری نیز زیبایی‌ها را بهتر درک کند و این احساس خود را تعمیم دهد. پرورش دقت، تمرکز، حافظه، نظم فکری و نیز خوب دیدن و خوب شنیدن از دیگر تأثیرات موسیقی است، اما آنچه مهمتر از همه این‌ها است، پرورش خلاقیت کودکان است، خلاقیت از با ارزشترین سرمایه‌های انسانی به شمار می‌آید و در واقع اساس علم، فرهنگ و تمدن بشری بر آن استوار است. کودکان معمولاً از نظر رفتاری مشکلاتی دارند که اگر پیش از تثبیت آنها به موقع توجه شود، برطرف کردنشان چندان دشوار نیست. رفتارهایی که می‌توان به کمک موسیقی آنها را در جهت مثبت تغییر داد، عبارتند از: پرخاشگری، ناآرامی، خجالت، نداشتن اعتماد به نفس، افسردگی، اضطراب و بی نظمی. گویند آلبرت انیشتین دانشمند بزرگ، در دوران مدرسه کودکی کم هوش و کودن بوده است؟! البته والدین آلبرت با این حرف به شدت مخالف بودند و برای او یک ویلون خریدند. موسیقی، کلیدی بود که موجب شد انیشتین به مردان علمی تاریخ مبدل شود! موسیقی به ویژه اگر با شیوه گروهی انجام گیرد، در ایجاد مهارت‌های اجتماعی لازم در کودکان نقش مؤثری دارد و از بین بردن رفتارهایی چون خجالت و کمرویی از روش‌های دیگر مناسب تر است و سازگاری و همکاری کودکان را با یکدیگر سبب می‌شود. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357