eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
کارگاه انصاف_18.mp3
10.96M
۱۸ " بر خدا وارد شوید، درحالیکه مظلومید، نه ظالم ... " ▪️این جمله، به چه معناست؟ بگذاریم هرچه می‌خواهند بر ما ظلم کنند و ما خاموش باشیم؟ 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۶۶) 💠 ‏وصف حال سلبریتی‌ها در یک کلام 📌امام خمینی(ره): خدا نكند انسان پيش از آن كه خود را بسازد جامعه به او روی آورد و در ميان مردم نفوذ و شخصيتی پيدا كند. كه خود را می‌بازد، خود را گم می‌كند.» 📚 برگرفته از کتاب ‎جهاد اکبر، ص۱۰ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
مذاكرات مامون با حضرت رضا (ع) و مساله ولايتعهدى هنگامى كه امام رضا عليه السلام وارد « مرو » شد و مورد استقبال مامون و همراهان قرار گرفت، در خانه مخصوصى كه براى امام عليه السلام آماده شده بود وارد گرديد و پس از چند روز استراحت و رفع خستگى راه مذاكرات مامون و حضرت رضا عليه السلام شروع شد در اينجا نظر شما را به حديثى ك بيانگر خلاصه اين مذاكرات است جلب مى كنيم: اباصلت هروى مى گويد: مذاكرات مامون با حضرت چنين شروع وادامه يافت: مامون: اى پسر رسول خدا! علم، كمال، پارسايى و تقوا و عبادت تو را بخوبى شناخته‌ام نظرم به اينجا رسيده كه شما از من سزاوارتر به مقام رهبرى هستيد. امام رضا: به بندگى خدا افتخار مى كنم، و به وسيله زهد از دنيا اميد نجات از گزند دنيا را دارم، و به وسيله تقوا و پروا از گناهان، به رستگارى و وصول به نعمتهاى الهى اميدوارم، و در پرتو تواضع در دنيا آرزوى مقام ارجمند در پيشگاه خداوند دارم. مامون: من تصميم گرفته‌ام خودم را از مقام خلافت و رهبرى عزل كنم و آن را بر عهده شما بگذارم. امام رضا: اگر اين مقام از آن تو است، خداوند آن را براى تو قرار داده، بنابراين براى تو روا نيست لباسى را كه خداوند آن را براى قامت تو دوخته، از قامتت بيرون آورى و به ديگرى بسپارى، و اگر خلافت از آن تو نيست، براى تو روا نيست چيزى را كه از آن تو نيست، به من واگذار كنى. مامون: اى پسر پيامبر! حتما بايد اين مقام را بپذيرى! امام رضا: لست افعل ذلك طايعا ابداً. هرگز! اين كار را از روى اختيار انجام نمى دهم. » مامون، مكرر با امام در اين مورد گفتگو مى كرد و مى كوشيد كه امام رضا عليه السلام مقام خلافت را بپذيرد، مطابق بعضى از روايات اين مذاكرات حدود دو ماه به طول انجاميد امام همچنان در خواست مامون را رد مى كرد (۱) امام رضا: سوگند به خدا پدرم از پدرانش، از اميرمومنان عليه السلام نقل كردند كه رسول خدا صلى الله عليه و آله وسلم در مورد من مى فرمود: « من قبل از تو در حالى كه به زهر مسموم شده‌ام مظلومانه كشته مى شوم فرشتگان آسما و زمين براى (مظلوميت) من مى گريند، و در سرزمين غربت در كنار قبر هارون به خاك سپرده مى شوم. مامون با شنيدن اين سخن گريه كرد و سپس گفت: « اى پسر پيامبر! با زنده بودن من چه كسى تو را مى كشد يا قدرت اسائه ادب نسبت به تو دارد؟!! » امام رضا: اگر خدا بخواهد قاتل خودم را معرفى مى كنم. مامون: اى پسر پيامبر! تو با اين سخنت مى خواهى، خود را سبك (و راحت) كنى و مقام (خلافت و وليعهدى) را از خود دور سازى، تا مردم بگويند، على بن موسى الرضا در دنيا زاهد است!! امام رضا: سوگند به خدا از آن هنگام كه خدا مرا آفريده دروغ نگفته ام، و زهد را براى دنيا ننموده ام، و من مى دانم كه مقصود تو (از اين ترفند و نيرنگ) چيست؟ مامون: مقصود من چيست؟ امام رضا: اگر راست بگويم در امان هستم. مامون: آرى در امان هستى. امام رضا: مقصود تو اين است كه مردم بگويند; « على بن موسى الرضا عليه السلام در دنيا زهد ننمود بلكه دنيا در او زهد نمود (او دنيا را رها نكرد بلكه دنيا او را رها كرد) (۱) آيا نمى بيند كه به طمع خلافت، مقام ولايتهدى را پذيرفت. وقتى كه مامون سخن صريح و قاطع امام رضا عليه السلام را شنيد، خشمگين شد و به امام گفت: تو همواره با من برخورد ناپسند مى كنى و از خشونت و جلالت من خود را در امان مى يابى، به خدا سوگند ياد مى كنم كه اگر ولايتهدى را نپذيرى تو را بر آن مجبور سازم اگر آن را بر عهده گرفتى كه هيچ، وگرنه گردنت را مى زنم. امام رضا: خداوند مرا نهى كرده كه خودم را با دست خودم به هلاكت بيفكنم. اگر پاى اجبار و قتل در كار است، آنچه بخواهى انجام بده; و انا اقبل ذلك على انى لا اولى احداً و لااعزل احداً و لا انقض رسماً، و لا سنته و اكون فى الامر من بعيد مشيراً. « و من ولايتعهدى را مى پذيرم مشروط بر اينكه: هيچ كس را نصب و عزل نكنم، و رسم و سنتى را جابجا ننمايم، بلكه دورادور نظارت و اشاره نمايم. » مامون پيشنهاد و شرايط امام رضا عليه السلام را پذيرفت، و آن حضرت را در حالى كه از قبول ولايتعهدى ناراضى بود، وليعهد خود قرار داد. (۱) نتيجه اينكه: ولايتعهدى حضرت رضا عليه السلام آن هم پس از اجبار - فقط اسمى بى مسمى و مشروط بر كناره گيرى از سياستهاى مامون بود، مامون با ترفندهاى خود مى خواست به خيال خود آن حضرت را بفريبد و اركان متزلزل حكومت خود را در پرتو وجود امام عليه السلام استوار سازد، ولى امام عليه السلام هوشمندانه خود را از چنگال او نجات داد و به مردم فهماند كه از رژيم سياسى حكومت مامون كاملا جدا است و هيچ گونه دخالتى ندارد و اين رابطه اجبارى ظاهرى هم - همان گونه قبلا ذكر شد - براى احقاق حق و ابطال باطل، و دفاع از حقوق مستضعفين بر اساس رعايت « اهم و مهم » است. (۲)
۱- بحار، ج ۴۹، ص۱۳۴. ۱- اشاره به اينكه امام رضا عليه السلام به طرف دنيا رفت، و پايگاه مردمى خود را از دست داد. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 7.mp3
6.03M
❇️ تدریس کتاب 7 ❇️ جلسه 7 ( جلسه 7 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 افشاگری و اعلام عمومی خطاها و گناهان دیگران، کجا جایز و کجا حرام است؟ 🔻 نتیجه انتشار نابه‌جای گناهان دیگران چیست؟ ⬅️ (بحث امور شخصی است نه سیاسی)( کوتاهی برخی مسئولین خائن یا بی عرضه قطعاً باید گزارش شود) استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مظاهر اسماء بعد بدان که: هر یک از اسماء سیصد و شصت گانه که در مقام ذات غیب الغیوبی مندرج در لفظ «اللّه» است فرداً فرد را در مقام ظهور و بروز فعلی در عالم مظهری لازم است که آثار آن اسم را ظاهر نماید، قال مولانا علی بن موسی الرضا علیه السلام: «قد علم أولواالالباب أنّ ماهنا لک لایعلم إلاّ بما ههنا » [۱] یعنی: از آثار مظاهر اسماء که در عالم شهادت است پی به حقائق اسماء غیبیه الهیه برده می‌شود به موجب « فخلقت الخلق لکی أعرف » [۲]، مثلاً: ---------- [۱]: ۱ - شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۴۲. [۲]: ۲ - بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۱۹۸ و ۳۴۴. مظهرِ اسم سبّوح و قدوس ملائکه اند که ذات آنها منزّه و مبرّا از عموم نقایص عالم کون و فساد است. و مظهر « یا مدبّر الکائنات » و « یا قاضی الحاجات » و « رفیع الدرجات » افلاکند، که رفع حوائج موالید ثلاثة نموده، و به حرکات و تدبیر آنها هر یک به کمال لایق به خود رسند. و بسایط خارجیه هر کدام مظهر اسمی از اسماء اللّه اند. چون « یا قهار » که مظهر او نار است، و « منفّس الکروب » هوا است، و « محیی الأموات » ماء است، و مظهر امین و حافظ ارض است، که از امینی خود ردّ می‌نماید به تو حبوب مدفونه را به اضعاف مضاعف. و مظهر « یا سمیع و بصیر » حیوان است. و مظهر « یا ضارّ » و « یا نافع » ادویه جات ضارّه و نافعه است، الی غیر ذلک که هر یک حکایت اسمی از اسماء اللّه نمایند. به خلاف انسان که هیکل توحید و مجمع تفرید و نوع الانواع و خلیفة اللّه است در ارض، مظهر اسم جامعه « اللّه » است که حاوی معانی و صفات کلّ است. از اینجا است که انسان کامل محمد صلی الله علیه و آله وسلم می‌فرماید: « من رآنی فقد رأی الحقّ » [۱]، کما قیل: هر آن نقشی که بر صحرا نهادیم تو نیکو بین که ما نیکو نهادیم چه آدم را فرستادیم بیرون جمال خویش بر صحرا نهادیم [۲] و فی القدسی: « یا آدم خلقت الاشیآء [لأجلک] و خلقتک لأجلی » [۳] . قال الجامی: ای نسخه نامه الهی که توئی ای آینه جمال شاهی که توئی بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست از خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی ---------- [۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۵۸، ص ۲۳۴. [۲]: ۲ - عطار نیشابوری، دیوان، غزلیات، ش ۶۰۲. [۳]: ۳ - بسنجید: اسرار الحکم، ص ۱۰۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
حکومت بر دل عاقل اسکندر گفته است: حکومت عقل بر دل عاقل قوی تر از حکومت شمشیر بر ظاهر احمق است. تیمارستان ثمامة بن اشرس می‌گوید: از سوی هارون الرشید مأمور شدم به تیمارستان روم و از نزدیک به حال دیوانگان رسیدگی کنم. زیبا چهره ای دیدم که از ظاهرش پیدا بود عاقل است با او سخن گفتم. گفت: تو می‌گویی بنده از نعمتی که شکر آن بر وی واجب است و یا بلایی که صبر بر آن واجب است جدا نمی شود؟ گفتم: آری. گفت: اگر مست شدی و خوابیدی و غلام تو با تو وطی کرد، آیا این نعمتی است که باید شکر کرد یا بلایی است که باید صبر کرد. ثمامة می‌گوید: من پاسخی نداشتم. جوان گفت: پرسش دیگر دارم. گفتم: بپرس. گفت: خوابیده از نعمت خواب چه وقت متلذذ می‌شود، اگر بگویی وقتی بیدار شد، آن وقت دیگر لذت ندارد چون معدوم است. اگر بگویی پیش از خواب، آنهم معدوم است و لذت ندارد، اگر بگویی در حال خواب، در آن حال که غافل بوده است. ثمامة می‌گوید: پاسخ این پرسش را هم نداشتم. باز گفت پرسش دیگری دارم. گفتم: بپرس. گفت: آیا هر نوعی از حیوانات پیامبر دارند؟ پس پیامبر سگان کیست؟ گفتم: نمی دانم. جوان گفت: اکنون پاسخ پرسشها را بشنو. در پاسخ پرسش اول باید می‌گفتی: نعمتها بر سه گونه اند. نعمتی که شکر آن واجب است، بلایی که صبر بر آن واجب است، گرفتاری که باید از آن دوری کرد تا ننگ آن دامن تو را نگیرد، و پرسش من از این قسم بود. ولی پاسخ پرسش دوم: خواب درد است و لذتی ندارد. اما پرسش سوم: سنگی از آستین درآورد و گفت اگر سگی پارس کرد، ترساننده اش این سنگ است. سپس سنگ را به سوی من انداخت، سنگ خطا کرد. جوان به من گفت: ای سگ حقیر، نذیر تو را از دست داد. فهمیدم او نیز چون بقیه دیوانه است، بیرون شدم و دیگر به تیمارستان نرفتم. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357