به تعبير ديگر پذيرفتن فلسفۀ احكام يا مقاصد الشريعة به معناى اين نيست كه ما به دنبال قياسات ظنى برويم و حلال و حرامهايى از اين طريق درست كنيم.
تنها در صورتى مىتوان حكم را بهوسيلۀ فلسفۀ احكام توسعه داد يا محدود كرد كه به صورت علت در متن كتاب و سنت ذكر شده باشد؛ مثلاً بفرمايد:«لا تَشْرَبُوا الْخَمْرَ لِأَنَّهُ مُسْكِرٌ مُفْسِدٌ لِلْعَقْلِ» از اين تعبير مىتوانيم هرچيزى را كه مسكر و موجب فساد عقل است تحريم كنيم. ١
در حديثى از امام كاظم عليه السلام مىخوانيم:
«إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ يُحَرِّمِ الْخَمْرَ لِاسْمِهَا وَ لَكِنَّهُ حَرَّمَهَا لِعَاقِبَتِهَا فَمَا كَانَ عَاقِبَتُهُ عَاقِبَةَ الْخَمْرِ فَهُوَ خَمْرٌ؛ خداوند شراب را به دليل نام آن تحريم نكرد، بلكه تحريم آن بهواسطۀ آثار آن بود، بنابراين هر چيزى كه عاقبت آن عاقبت شراب باشد آن هم به منزلۀ شراب است».
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
💐بن سرخ
میتوانید این گل را ریشهٔ خونی نیز صدا کنید.این گیاه ریشههایی سرخ و قرمز رنگ دارد که در صورت بریده شدن مایعی سرخ رنگ از خود ترشح میکند که مانند خونریزی است و نام آن نیز از همین ریشهها گرفته شده است.
سرخ بُن را باید در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید کاشته و خاکی مرطوب با زهکشی خوب برای آن فراهم کنید.
نوع بالغ این گیاه میتواند تا 15 سانتیمتر قد بکشد.
#بن_سرخ
@zandahlm1357
چندنکته مهم درمورد #فیکوس👇
✅نورغیرمستقیم(2متری پنجره جنوبی)
✅گرماورطوبت دوسته وازآبیاری زیاد
برگهاش میریزه وبسرما حساسه☃
✅خاکش خشک شدآبش بدید
اگه تشنگی بکشه برگاش آویزون میشه(1ربع بزاریدش تشت آب)
☘فیکوس به تعویض گلدون حساسه وگلدون کوچیک رو دوست داره 🌱هم از طریق برگ هم ازطریق ساقه میتونید داخل اب ریشه دارش کنید یه نایلون بکشید روش وقتی تو آبه و هردوروز آبشو نو کنید تا ریشه داد, بزنیدش توخاک✅😍
کاربردهای #دارچین در باغبانی و مراقبت از گیاه 👇👇
1) دارچین دافع مورچه است
اگر دچار مشکل هجوم مورچه ها به خانه یا باغچه یا گلدان خود شده اید، دارچین دوای درد شماست🌵🌷
2)دارچین به عنوان عامل ریشه زایی به اندازه آب برگ بید و پودر هورمون ریشه زایی تاثیر گذار است🎋🌷
👈با کمک دارچین قلمه تان خیلی زود گرفته و ریشه میدهد
برای این کار انتهای ساقه بریده شده را مرطوب کنید و سپس در پودر دارچین بغلتانید.
سپس قلمه را در خاک گلدانی تازه قرار دهید. با این روش ساقه به تولید ساقه های بیشتر نیز ترغیب میشود و این خاصیت کمک میکند جلوی مرگ ناگهانی گیاهچه که توسط قارچهای مضر اتفاق می افتد، گرفته شود🌵🎋
#دارچین
3) استفاده از دارچین به عنوان #قارچ_کش
برای مقابله با بیماری قارچی با دارچین باید آن را به صورت اسپری استفاده کنید برای این کار مقداری از آن را در آب گرم بریزید و هم بزنید و بگذارید یک شب بماند.
سپس محلول آماده شده را از صافی ریزی عبور دهید تا ذرات درشت آن گرفته شود. سپس این محلول را در بطری اسپری بریزید و آن را به برگ و ساقه های گیاهان بیمار بپاشید و بر روی خاک گلدان (یا باغچه) که مشکل قارچی دارد نیز غبار پاشی کنید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عواملي كه باعث وسعت رزق و روزيست ۱ خوش خلقي و خوش اخلاقي باعث وسعت رزق است و خوش اخلاقي واقعي رعايت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ برگزاري جلسات ائمه اطهار و خوراك دادن به شركت كنندگان باعث وسعت رزق است.
۱۱ پرداخت ذكات و خمس باعث وسعت رزق است. كه همانند حرص كردن درختان است.
۱۲ عمل كردن به وصيت والدين كه باعث دعاي ايشان است چه در حيات چه پس از فوت باعث وسعت رزق است.
۱۳ خواندن بعضي از سورههاي قرآن بخصوص سوره واقعه باعث وسعت رزق است.
۱۴ خوش كلام بودن باعث وسعت رزق است.
۱۵ از حضرت رسول (ص) آمده است كه روزي براي
هر كس مقرر ميباشد، بسان قطره باران برآنكس ميبارد. (اختيار آن بدست كسي جز خدا نيست) ولي خداي را فزونيها و تفضلاتي است كه شما بوسيله كسب بدان دست مييابيد.
۱۶ امام محمدباقر (ع) ميفرمايند: هر فردي را خداوند روزي معيني مقرر فرموده كه بوي ميرسد و از سوئي مال حرام نيز بر او عرضه ميشود، اگر از حرام استفاده نمود در عوض از حلال او ميكاهد، و روزيهائي كلان اضافه بر روزي مقرر نيز نزد خداوند ميباشد (كه بكسب يا بدعا بدست ميآيد).
معارف و معاريف جلد سوم ۹۴ ۱۰۹۲
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #تربیت_فرزند 🔹 قسمت پنجم #فرزند #خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت فرزندان.mp3
28.22M
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #تربیت_فرزند
🔹 قسمت ششم
#فرزند
#خانواده
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⛔️ اگر دلتون برای سلامتی خودتون میسوزه حتما به این توصیه عمل کنید (مهم) ⭕️ قسمت چهاردهم 🔹 جلسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ اگر دنبال ایراد گرفتن و مچ گیری همسرتان باشید، مطمئن باشید که همسر شما هم دنبال مچ گیری شما خواهد بود😐
⭕️ قسمت پانزدهم
🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج)
🔺محسن پوراحمد خمینی، روانشناس
🌼 #ادامه_دارد...
@zandahlm1357
ج3خا3_00.5.6.mp3
8.57M
🎙صوت:#خانواده_قرآنی_جلسه3
️🌸🌿موضوع:پرهیز از تکلف و وسواس
👤مدرس: #حجه_الاسلام_داوودی_نژاد
🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿
✨✨✨✨✨✨
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در حدیث غدیر و چگونگی آن که جمهور علماء فریقین (شیعه و سنی) معترف اند که روز هیجدهم ذی الحجة الحرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روات معتبره از علماء عامه در نقل حدیث غدیر خم.
(۱) امام فخر الدین رازی در تفسیر کبیر مفاتیح الغیب.
(۲) امام احمد ثعلبی در تفسیر کشف البیان.
(۳) جلال الدین سیوطی در تفسیر درّ المنثور.
(۴) ابو الحسن علی بن احمد واحدی نیشابوری در اسباب النزول.
(۵) محمّد بن جریر طبری در تفسیر کبیر.
(۶) حافظ أبو نعیم اصفهانی در کتاب ما نزل من القرآن فی علی-و در حلیة الاولیاء.
(۷) محمّد بن اسماعیل بخاری در ص ۳۷۵ جلد اول تاریخ خود.
(۸) مسلم بن حجاج نیشابوری در ص ۳۲۵ جلد دوم صحیح.
(۹) أبی داود سجستانی در سنن.
(۱۰) محمد بن عیسی ترمذی در سنن.
(۱۱) حافظ ابن عقده در کتاب الولایة.
(۱۲) ابن کثیر شافعی دمشقی در تاریخ خود.
(۱۳) امام أئمة الحدیث احمد بن حنبل (رئیس الحنابله) در ص ۲۸۱ و ۳۷۱ جلد چهارم مسند.
(۱۴) ابو حامد محمد بن محمد الغزّالی در سرّ العالمین.
(۱۵) ابن عبد البرّ در استیعاب.
(۱۶) محمد بن طلحۀ شافعی در ص ۱۶ مطالب السئول.
(۱۷) ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب.
(۱۸) نور الدین بن صبّاغ مالکی در ص ۲۴ فصول المهمه.
(۱۹) حسین بن مسعود بغوی در مصابیح السنة.
(۲۰) ابو المؤیّد موفق بن احمد خطیب خوارزمی در مناقب.
(۲۱) مجد الدین بن اثیر محمد بن محمد شیبانی در جامع الاصول.
(۲۲) حافظ ابو عبد الرحمن احمد بن علی نسائی در خصائص العلوی و سنن.
(۲۳) سلیمان بلخی حنفی در باب ۴ ینابیع المودة.
(۲۴) شهاب الدین احمد بن حجر مکّی در صواعق محرقه-و کتاب المنح الملکیه-و مخصوصا در ص ۲۵ باب اوّل صواعق با کمال تعصّبی که داشته گوید انّه حدیث صحیح لا مریة فیه و قد اخرجه جماعة کالترمذی و النسائی و احمد و طرقه کثیرة جدّا [۱] .
(۲۵) محمد بن یزید حافظ ابن ماجۀ قزوینی در سنن.
(۲۶) حافظ ابو عبد اللّه محمد بن عبد اللّه حاکم نیشابوری در مستدرک.
(۲۷) حافظ سلیمان بن احمد طبرانی در اوسط.
(۲۸) ابن اثیر جزری در اسد الغابه.
(۲۹) یوسف سبط ابن جوزی در ص ۱۷ تذکرة خواص الامّة.
(۳۰) ابو عمر احمد بن عبد ربّه در عقد الفرید.
(۳۱) علاّمۀ سمهودی در جواهر العقدین.
(۳۲) ابن تیمیّه احمد بن عبد الحلیم در منهاج السنّة.
(۳۳) ابن حجر عسقلانی در فتح الباری-و تهذیب التهذیب.
(۳۴) ابو القاسم محمد بن عمر جار اللّه زمخشری در ربیع الأبرار.
(۳۵) ابو سعید سجستانی در کتاب الدّرایة فی حدیث الولایة.
(۳۶) عبید اللّه بن عبد اللّه حسکانی در دعاة الهدی إلی اداء حق الموالات.
(۳۷) رزین بن معاویة العبد ری در جمع بین الصحاح الستّه.
(۳۸) امام فخر رازی در کتاب الأربعین-گوید اجماع نموده اند تمام امت بر این حدیث شریف.
(۳۹) مقبلی در احادیث المتواتره.
(۴۰) سیوطی در تاریخ الخلفاء.
(۴۱) میر سید علی همدانی در مودة القربی.
(۴۲) ابو الفتح نظزی در خصائص العلوی.
(۴۳) خواجه پارسای بخاری در فصل الخطاب.
(۴۴) جمال الدین شیرازی در کتاب الاربعین.
(۴۵) عبد الرءوف المناوی در فیض القدیر فی شرح جامع الصغیر.
(۴۶) محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۱ کفایت الطالب.
(۴۷) یحیی بن شرف النووی در کتاب تهذیب الاسماء و اللّغات.
(۴۸) ابراهیم بن محمّد حموینی در فرائد السمطین.
(۴۹) قاضی فضل اللّه بن روزبهان در ابطال الباطل.
(۵۰) شمس الدین محمّد بن احمد شربینی در سراج المنیر.
(۵۱) ابو الفتح شهرستانی شافعی در ملل و نحل.
(۵۲) حافظ ابو بکر خطیب بغدادی در تاریخ خود.
(۵۳) حافظ ابن عساکر ابو القاسم دمشقی در تاریخ کبیر.
(۵۴) ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه.
(۵۵) علاء الدین سمنانی در عروة الوثقی.
(۵۶) ابن خلدون در مقدمه تاریخ خود.
----------
[۱]: ۱) این حدیث صحیحی است که شکی در صحت آن نیست بتحقیق که روایت نموده اند این حدیث را جماعتی مانند ترمذی و نسائی و احمد و طرق آن بسیار میباشد جدا.
(۵۷) مولی علی متّقی هندی در کنز العمّال.
(۵۸) شمس الدین ابو الخیر دمشقی در أسنی المطالب.
(۵۹) سید شریف حنفی جرجانی در شرح مواقف.
(۶۰) نظام الدین نیشابوری در تفسیر غرائب القرآن.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
آواز نوا - استاد شجریان - کانال : شعر و موسیقی اصیل ایرانی.mp3
3.84M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
نبود ز رخت قسمت ما غير نگاهي
آن هم ندهد دست مگر گاه و بگاهي
نشينم سر راهي به اميد نگاهي ،
ببينم مهرو ماهي
گفتم صنما ، شادي دل ،
راحت جان ، راحت جان ، راحت جاني
چون مي نگرم خوشتر از اين ،
بهتر از آن ، بهتر از آن ، بهتر از آني
نشينم سر راهي به اميد نگاهي ،
ببينم مهر و ماهي
#علی_اکبر_شیدا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶
دلبرا پیش وجودت همه خوبان عدمند
سروران بر در سودای تو خاک قدمند
شهری اندر هوست سوخته در آتش عشق
خلقی اندر طلبت غرقه دریای غمند
خون صاحب نظران ریختی ای کعبه حسن
قتل اینان که روا داشت که صید حرمند
گاه گاهی بگذر در صف دلسوختگان
تا ثناییت بگویند و دعایی بدمند
هر خم از جعد پریشان تو زندان دلیست
تا نگویی که اسیران کمند تو کمند
زین امیران ملاحت که تو بینی بر کس
به شکایت نتوان رفت که خصم و حکمند
غم دل با تو نگویم که تو در راحت نفس
نشناسی که جگرسوختگان در المند
تو سبکبار قوی حال کجا دریابی
که ضعیفان غمت بارکشان ستمند
سعدیا عاشق صادق ز بلا نگریزد
سست عهدان ارادت ز ملامت برمند
#سعدی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۲۶۵ #آیتالله_مصباح #استاد_شجاعی من زیاد غصه میخورم! • از بی توجهی عزیزانم / • از ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۶۶.mp3
11.71M
#انسان_شناسی ۲۶۶
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
💢 انسانها ممکن نیست به بالاترین قیمت و مرتبهی واقعیشان دست پیدا کنند:
حتی اگر با ریاضت، به پیمودن راه آسمان و انواع تسلطها و قدرتهای روحی عجیب و غریب دست پیدا کنند!
تنها یک قیمت و مرتبه هست که ارزشِ حقیقی انسان است... و تمام✘
عابدترین آدمها اگر به اینجا نرسند،
اهل شقاوتند.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 داستان خواب یکی از شیعیان در مورد حضور #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ♦️♦️♦️♦️ قاف تا قاف ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 احادیثی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در مورد #امام_زمان (عج) که در بین شیعه و هل سنت مشترک است
🎙استاد جعفری
♦️♦️♦️♦️
قرب حق یافت به تحقیق کسی کو به صفا
باتو پیوست و گسست ازدگران الفت خویش
@zandahlm1357