کارگاه انصاف_33.mp3
10.88M
#کارگاه_انصاف ۳۳
▫️ هلاککنندهترین بیانصافیها؛
بیانصافی در حق زیردستانی است
که بخاطر برتریجویی و خودخواهی مدیران و رؤسای خود، مورد ظلم قرار میگیرند!
🔥 داد این مظلومان، خانمانبرانداز است برای ظالمان.
#استاد_شجاعی 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۸۰)
💠ریشههای #استعمار و #استبداد فاسد را از جای میکَنیم
📌امام خمینی(ره):
ما مصمم هستیم که تا آخرین قطره خونمان را فدای اسلام کنیم بدخواهان گمان می کنند که با این توطئه های ناجوانمردانه می توانند ملت ایران را به عقب برگردانند. بد خواهان گمان می کنند با کشتن یک، دو نفر یا چند نفر از بزرگان ما، ما به عقب بر می گردیم، این اشتباه است.
ما مصمم هستیم، ملت ما مصمم است که تا تمام ریشه های استعمار و استبداد فاسد را از جای نکند، از پای ننشیند.
📚صحیفه نور ،جلد ۶ ،صفحه ١٢١
#فتنه_سلبریتی_ها
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹اجرای یک قطعه توسط چهار قاری مختلف 👌
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آراستگي و وقار او داراي سنگيني، وقار و متانت بود. هنگامي كه راه ميرفت در مشي او تندي و كندي مشاهده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آشنائى به تمام لغتها و زبانها
مرحوم شيخ صدوق، شيخ حرّعاملى و ديگر بزرگان به نقل از اباصلت هروى حكايت كنند:
حضرت ابوالحسن، امام علىّ بن موسى الرّضا عليه السلام به تمام زبانها و لغات، آشنا و مسلّط بود ؛ و با مردم با زبان محلّى خودشان صحبت مى نمود.
و بلكه حضرت در لهجه و تلفّظ كلمات، از خود مردم فصيح تر سخن مى فرمود، تا جائى كه مورد حيرت و تعجّب همه اقشار و افراد قرار مى گرفت.
اباصلت گويد: يك از روزها
به آن حضرت عرض كردم: ياابن رسول اللّه! شما چگونه به همه زبانها و لغتها آشنا شده اى ؛ و اين چنين ساده، مكالمه مى نمائى؟
امام عليه السلام فرمود: اى اباصلت! من حجّت و خليفه خداوند متعال هستم و پروردگار حكيم كسى را كه مى خواهد بر بندگان خود حجّت و راهنما قرار دهد، او را به تمام زبانها و اصطلاحات آشنا و آگاه مى سازد، كه زبان عموم افراد را بفهمد و با آنها سخن گويد ؛ و بندگان خدا بتوانند به راحتى با امام خويش سخن گويند.
سپس امام رضا عليه السلام افزود: آيا فرمايش اميرالمؤ منين، امام علىّعليه السلام را نشنيده اى كه فرمود: بر ما اهل بيت - عصمت و طهارت - فصل الخطاب عنايت شده است.
و بعد از آن، اظهار نمود: فصل الخطاب يعنى ؛ معرفت و آشنائى به تمام زبانها و اصطلاحات مردم ؛ و بلكه عموم خلايق در هر كجا و از هر نژادى كه باشند.
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
امروز
اجتماع مدافعان حریم خانواده
🌞ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 21 ❇️ جلسه 21( جلسه 21 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 22.mp3
5.08M
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 22
❇️ جلسه 22( جلسه 22 کتاب خدمات متقابل)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حجاب
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
🔹 صددرصد بی حیا باشید ! به جای خود ! صددرصد باحیا باشید آن هم به جای خود !
🔻دلیلی کاملا منطقی و عقلانی، بر وجوب حجاب در جامعه ...
استاد رحیم پور
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #دلیران_تنگستانی قسمت 3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part04_دلیران تنگستانی.mp3
4.89M
📗کتاب صوتی
#دلیران_تنگستانی
قسمت 4⃣
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #نوحه_خوانی حاج صادق آهنگران:
هر سر که پیمان بلا دارد بیاید
هر کس هوای کربلا دارد بیاید
ما راهیان کعبۀ عشق و وفائیم
#دوران_دفاع_مقدس
🌿 تصاویری از جبهه های نبرد
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ایمان و توکل به خداوند قوله علیه السلام: وَ بِکَ أُومِنُ، وَ عَلَیْکَ أَتَوَکَّلُ، وَ عَلَی جُودِکَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایمان و معنای آن
و میشود « بک أومن » از ایمان مراد باشد، که آن تصدیق باللّه است بأن یصدق بوجوده و بصفاته، و إیمان برسله بأن یصدّق أ نّهم صادقون فیما أخبروا به عن اللّه، و بکتبه بأن یصدّق أ نّها کلام اللّه، و مضمونها حقّ و بالبعث و الصراط والمیزان والجنة و النار، و بالملائکة بأ نّهم موجودون و عباد مکرمون، « لاَ یَعْصُونَ اللَّهَ مَا
بأَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ [۱] ».
و قد سئل عن أدنی ما یکون العبد مؤمناً، فقال: « یشهد أن لا إله الاّ اللّه و أنّ محمداً عبده و رسوله، و یُقرّ بالطاعة و یعرف امام زمانه » [۲] .
----------
[۱]: ۵ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶.
[۲]: ۶ - معانی الأخبار، ص ۲۹۳ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۶، ص ۱۶.
توکّل و شناخت آن
التوکّل - فی عنوان الدعاء -: هو انقطاع العبد الی اللّه فی جمیع ما یأمله عن
المخلوقین. و التوکّل علیه العلم بأنّ المخلوق لایضرّ و لاینفع، و لایعطی و لایمنع، و استعمال الیأس من الناس، فإذا کان العبد کذلک لم یعمل لأحد سوی اللّه، و لم یطمع فی أحد سوی اللّه، لذا قال تعالی: « وَ مَن یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ ءٍ قَدْرًا [۳] ».
پس معنای توکّل حقیقی عباد بر خدا چنان که امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده به این است که خود را به کلّی عری و بری نموده از حول و قوّه خود در امورات [۴] وارده و مکتسبه، و انتظار بکشند ما یأتی به القدر را، چه خدا بالغ و رساننده است هر امری از امورات قضائیه و قدریّه خود را در زمان معیّن محدود خود، « قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ ءٍ قَدْرًا »، یعنی: برای وصول و ایصال مقدّرات خود قدر و زمانی و اندازه مخصوصی قرار داده که از آن قدر و اندازه ابداً تغییر و تبدیلی نیست، کما قال تعالی: « فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلاً وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلاً [۵] »، چه عباد صابر و شاکر باشند، و چه جافی و منکر خدا کشتی آنجا که خواهد برد، لذا قال علی علیه السلام: « کن أبداً راضیاً بما یأتی به القدر » [۶] .
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه طلاق، آیه ۳.
[۴]: ۲ - کذا، و همچنین در سایر موارد.
[۵]: ۳ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۴۳.
[۶]: ۴ - غررالحکم، ص ۱۰۳.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شراکت در حکومت همچنین میفرماید: شراکت در حکومت موجب درماندگی و شراکت در آراء موجب رسیدن به مقصد اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیه و لقد همّ بها
در عیون اخبار الرضا علیه السلام آمده است: هم بها جواب لولا است یعنی لَوْ لاٰ أَنْ رَأیٰ بُرْهٰانَ رَبِّهِ [۲]، هم بها، و با چنین فرضی یوسف پیامبر علیه السلام گناهی مرتکب نشده است و نقصی در نبوت او ایجاد نگردیده است.
برخی گفته اند جواب لولا مقدم نمی شود چرا که در حکم شرط است و شرط صدارت خواه است و شرط یا جملات مربوط به آن در حکم کلمه واحد میباشد و چنانچه برخی از اجزای کلمه بر آن کلمه مقدم نمی شود و اجزاء شرط و هرچه مانند آن است بر خود آن
مقدم نمی گردد.
----------
[۲]: ۲) - یوسف، ۲۴.
این اشکال وارد نیست و تقدم جواب لولا بر آن مانعی ندارد، نهایت این است که جواب دیگری برای آن در تقدیر گرفته شود و جواب مقدم مفسر جواب مؤخر خواهد بود.
در کشاف آمده است اگر گفته شود: چگونه پیامبر خدا اهتمام به معصیت نموده است؟ گوییم نفس وی متمایل به آمیزش با زلیخا شد. پیش آمد محیرالعقولی برای او ایجاد شد تا به برهان خدا متوجه شود و از نافرمانی خدا اجتناب ورزد، و اگر آن همّ برای او پیش نمی آمد، ارتقاء مقامی این چنین نمی یافت، چرا که در برابر آن همّ صبر کردن، عظیم تر است و ثواب آن بیشتر.
کشاف سپس تفاسیر دیگر آیه را نپذیرفته است، مثلاً یکی گفته بند لباسش را باز کرد، دیگری گفته صدایی شنید و او را از گناه باز داشت و یوسف به آن اعتنا نکرد، دوباره شنید باز اعتنا نکرد و بار سوم یعقوب مجسم شد در حالی که انگشت اندوه میگزید و با دست به سینه اش زد و مایع شهوت از انگشتش ریخت.
یا اینکه یعقوب فریاد زد چون پرنده ی پردار نباش که وقتی گناه کرد پرهایش ریخت. و یا با کف دستی تنها، بدون بازو و بند دست در میان یوسف و زلیخا حائل شد و بر آن نوشته بود: إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحٰافِظِینَ. یوسف اعتنا نکرد باز نوشته بود وَ لاٰ تَقْرَبُوا الزِّنیٰ إِنَّهُ کٰانَ فٰاحِشَةً وَ سٰاءَ سَبِیلاً، باز اعتنا نکرد. سپس نوشته بود وَ اتَّقُوا یَوْماً تُرْجَعُونَ فِیهِ إِلَی اللّٰهِ، باز متوجه نشد.
خداوند به جبرائیل فرمود: بنده ما را پیش از اینکه گناهی مرتکب شود، دریاب. جبرائیل نزول کرد و گفت: نام تو در دیوان انبیاء است، کار جاهلان مرتکب میشوی؟
یا عزیز مصر برای او مجسم شد و یا زلیخا از جا برخاست و صورت بت را پوشاند و گفت از این بت شرم سارم. آنگاه یوسف گفت: من از خدایی که میشنود و میبیند و از دل بندگان باخبر است، شرم نکنم! این اقوال همه بی پایه هستند.
اینها را حشویه و جبریه ساخته اند. کسانی که دینشان، خدا و پیامبران و رسولان و مردم موحد را حیران ساخته است. حرف اینان قابل توجه نیست، اگر از یوسف کمترین لغزشی صورت میگرفت، خدا از او در قرآن عیبجویی میکرد، چنانچه از آدم عیبجویی کرده و از توبه او خبر داده است.
تنها آنچه قطعی به نظر میرسد این است که پیش آمدی برای یوسف آمد که او را متوجه کرد. قرآن که حجت سایر کتابهای آسمانی است. حکایت یوسف را کاملاً در سوره ای
خاص آورده است، تا حکایت او مانند عمل زیبای جدش ابراهیم منتشر شود و مردم از وی پیروی کنند و راه عفت بروند. خداوند رسوا کند کسانی که احسن القصص را به شکلی تفسیر کردند که پیامبری را بد نام کنند...
البته شکی در بی گناهی یوسف نیست، اختلاف در «همّ» است، آیا او قصد گناه کرد یا نه؟ بنابراین مذمتی که از کشاف نقل شد صحیح به نظر نمی رسد. بلی برخی اساساً هم گناه را از وی نفی کرده اند و گفته اند مرتکب هیچ مقدمه ای از گناه هم نشد.
فخر رازی نیز در تفسیر آیه نکته ای دارد که خوب است آن را هم اینجا بیاوریم. ایشان میگوید: تمام شاهدان ماجرا، یوسف، زلیخا، عزیز مصر، زنان مصری، شاهدان، پروردگار، شیطان، همگی پاکدامنی یوسف را تأیید کرده اند بنابراین برای هر مسلمانی تردیدی در این باره باقی نمی ماند.
یوسف گفته است هِیَ رٰاوَدَتْنِی عَنْ نَفْسِی [۱]، رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمّٰا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ... [۲]، زلیخا گفته: وَ لَقَدْ رٰاوَدْتُهُ عَنْ نَفْسِهِ فَاسْتَعْصَمَ، اَلْآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَا رٰاوَدْتُهُ عَنْ نَفْسِهِ [۳]، عزیز مصر گفته: إِنَّ کَیْدَکُنَّ عَظِیمٌ [۴]، زنان مصر گفته اند: اِمْرَأَتُ الْعَزِیزِ تُرٰاوِدُ فَتٰاهٰا عَنْ نَفْسِهِ [۵]، حٰاشَ لِلّٰهِ مٰا عَلِمْنٰا عَلَیْهِ مِنْ سُوءٍ [۶]، شاهدان نیز گفته اند: وَ شَهِدَ شٰاهِدٌ مِنْ أَهْلِهٰا إِنْ کٰانَ قَمِیصُهُ قُدَّ... [۷] خدا نیز گواهی داده است: کَذٰلِکَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَ الْفَحْشٰاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبٰادِنَا الْمُخْلَصِینَ [۸]، شیطان هم گفته است: فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ إِلاّٰ عِبٰادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ [۹]، با این اعترافات، کسانی که به یوسف افتراء بسته اند یا باید این اعترافات را بپذیرند و یا از شیطان پیروی کنند و اقرار او را به پاکدامنی ابلیس بپذیرند.
----------
[۱]: ۱) - یوسف، ۲۶.
[۲]: ۲) - همان، ۳۳.
[۳]: ۳) - همان، ۵۱.
[۴]: ۴) - همان، ۲۸.
[۵]: ۵) - همان، ۳۰.
[۶]: ۶) - همان، ۵۱.
[۷]: ۷) - همان، ۲۶.
[۸]: ۸) - همان، ۲۴.
[۹]: ۹) - ص، ۸۲ و ۸۳.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۵۵- نماز جمعه پرتوی از اسرار نماز » نماز جمعه در مراسم هفتگی اجتماعی مسلمین، «نماز جمعه» جایگاه وا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵۶- سیره اولیاء دین
پرتوی از اسرار نماز » سیره اولیاء دین
روش رسول خدا صلی الله علیه وآله و پیشوایان معصوم درباره نماز جمعه، بیانگر اهمیّت آن و ضرورت اهتمام به این فریضه است.
در روایت است که علی علیه السلام فرمود: روز پنجشنبه، دوا (های ضعیف کننده) نخورید، پرسیدند: چرا؟ فرمود: برای آنکه شمارا از حضور در نماز جمعه باز ندارد. (۵۳۷)
امام صادق علیه السلام میفرماید: «وَ کانَ اَصحابُ النّبیِ یَتَجَهّزُونَ لِلْجُمْعةِ یومَ الخَمیسِ، لِضیقِ الْوَقتِ» (۵۳۸) یاران پیامبر، آن روز پنجشنبه برای جمعه آماده میشدند، چرا که جمعه (بخاطر کارهایی که دارد) وقت تنگ است.
امیرالمؤمنین علیه السلام زندانیان و متّهمان پروندههای بدهکاری، تهمت و... را برای نماز جمعه بیرون میآورد، تا در نماز جمعه حضور داشته باشند، و اولیاء آنان ضمانت میکردند که برگردند. فاسقان زندانی را هم برای شرکت در نماز جمعه، بیرون میفرستاد، با کنترل و مراقبت. [۱]
علی علیه السلام به عنوان بزرگداشت نماز جمعه و تعظیم این شعائر، پابرهنه برای نماز جمعه حاضر میشد و کفشها را در دست چپ میگرفت و میفرمود: این نماز، جایگاه خاصّ الهی است، و این کار را از روی تواضع در برابر خداوند انجام میداد. [۲]
با این حساب، اهمیّت این فریضه آشکار میشود و مسلمانان متعهّد نباید از حضور در این صحنه سیاسی عبادی غفلت ورزند.
امام امّت فرموده است:
نمازجمعه، که نمایشی از قدرت سیاسی واجتماعی اسلام است، باید هر چه با شکوهتر و پر محتواتر اقامه شود... ملّت عظیم و عزیز، با شرکت خود، باید این سنگر اسلامی را هر چه عظیمتر و بلند پایه تر، حفظ نماید، تا به برکت آن، توطئههای خائنان و دسیسههای مفسدان خنثی شود. [۳]
----------
[۱]: ۵۳۹) مستدرک الوسائل، ج ۶، ص ۲۷.
[۲]: ۵۴۰) بحارالانوار، ج ۸۶، ص ۲۵۵.
[۳]: ۵۴۱) صحیفه نور، سخنان مورخه ۲۱/۶/۵۸.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357